گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 دو سیم کارت ظرفیت 256/4 گیگابایت

Apple iPhone 11 Dual SIM 256GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G، 3G، 4G
  • کیفیت دوربین: دوگانه 12 + 12 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: مجهز به حسگر تشخیص چهره (Face ID)، نسخه 13 سیستم عامل iOS، صفحه نمایش 6.1 اینچ
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(8)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی iPhone 11

نسل جدید گوشی های شرکت اپل که اطلاعات آن مدت ها توسط خبرگزاری های متفاوت در اختیار کاربران قرار گرفته بود، سرانجام معرفی شدند. این سری از محصولات کمپانی اپل شامل iPhone 11 ،iPhone 11 pro و iPhone 11 pro max می باشند. در این مقاله قصد داریم به بررسی iPhone 11 بپردازیم و با مشخصات کلی آن آشنا شویم.

آیفون 11 با وجود اینکه از لحاظ دوربین و قدرت پردازشی از iPhone XR قوی تر است اما طبق گزارشات بدست آمده، اپل این گوشی را با قیمت پایه پایین تر روانه بازار خواهد کرد. پنل جلو و پشت iPhone 11 از جنس شیشه است و بین دو پنل شیشه ای، فریمی از جنس آلومینیوم سری 7000 قرار گرفته که به جذابیت بیشتر گوشی کمک کرده است. این دستگاه با ابعاد کلی 8.3 × 75.7 × 150.9 میلیمتر دارای 194 گرم وزن می باشد. صفحه نمایش این اسمارت فون با ابعاد 6.1 اینچ، از نوع Liquid Retina IPS LCD می باشد که در واقع به نوعی مدل جدید گوشی آیفون XR به شمار می آید.

نسبت ابعاد نمایشگر به قاب گوشی 79 درصد بوده و همچنین صفحه نمایش این گوشی با تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ دارای رزولوشن 1792 × 828 می باشد. به طور کلی iPhone 11 به صورت تک سیم کارت است که البته در نسخه های ارائه شده برای کشور چین، این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را نیز دارد. آیفون 11 با بهره مندی از گواهی IP68 در برابر آب مقاوم است و همچنین دارای سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay) می باشد.

اپل در پرچمداران جدید خود به طراحی دوربین ها توجه محسوسی نشان داده است. دو دوربین اصلی این گوشی روی پنل پشتی و با چیدمانی خاص قرار گرفته اند. سنسورهای دوربین اصلی هر دو دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی بوده که هر کدام با پشتیبانی از قابلیت های متفاوتی که در همین مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد، باعث شده تا آیفون 11 از دوربین فوق العاده بهره مند شود. دوربین سلفی دوگانه این گوشی که شامل سنسور 12 مگاپیکسلی و همچنین ماژول ToF 3D می باشد نیز روی پنل جلویی قرار گرفته است.

سیستم عامل این گوشی 13.0 iOS می باشد که قابلیت ارتقا تا 13.1 iOS را نیز دارد. پرچمدار جدید اپل به تراشه قدرتمند Apple A13 Bionic (7 nm+) با پردازنده 6 هسته ای مجهز شده است. این گوشی با حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت روانه بازار می شود. iPhone 11 از باتری قدرتمند 3110 میلی آمپر ساعت برخوردار است که قابلیت شارژ سریع 18 وات را دارد.

نقد و بررسی گوشی apple iphone 11 در فروشگاه کالاتیک

کیفیت و طراحی ساخت آیفون 11

iPhone 11 با 194 گرم وزن دارای ابعاد 8.3 × 75.7 × 150.9 میلیمتر است. دارای گوشه های گرد می باشد و از نوعی طراحی منحنی زیبا پیروی می کند. تنوع رنگی در این گوشی زیاد است و شامل مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفید می باشد که می تواند رضایت کاربران با سلایق مختلف را جلب کند.

در قسمت بالایی نمایشگر، شیشه ضد خش به کار رفته است که از آسیب محافظت می کند. قاب پشت و پنل جلو نیز از شیشه های بسیار محکم که پوشش oleophobic دارند و کمترین مقدار چربی را به خود جذب می کند، تشکیل شده اند و زیبایی ظاهری مضاعفی به آیفون 11 بخشیده است. قاب پشتی علاوه بر فلش LED چهارگانه Dual-Tone، محل قرار گیری دوربین اصلی دوگانه هم می باشد همچنین لوگوی اپل در وسط پنل پشت خودنمایی می کند. برای بازگشایی قفل این گوشی هوشمند می توان از حسگر تشخیص چهره استفاده کرد. آیفون 11 دارای سنسور های مجاورتی، ژیروسکوپ، شتاب سنج، قطب نما و فشار سنج می باشد.

کیفیت و طراحی ضد آب گوشی آیفون 11

صفحه نمایش iPhone 11

نمایشگر آیفون 11 از نوع Liquid Retina IPS LCD، با ابعاد 6.1 اینچ بوده که دارای رزولوشن 1792 × 828 است و طیف گسترده ای از رنگ ها را به نمایش می گذارد. نسبت ابعاد نمایشگر به قاب گوشی 79 درصد بوده است که کمی از جذابیت آن کاسته است و همچنین دارای تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ است.

حداکثر روشنایی این دستگاه می تواند به 625 نیت برسد که در استفاده زیر نور مستقیم خورشید کاملا مناسب است و همچنین می توان تعادل رنگ سفید را تنظیم کرد تا با رنگ نور محیط مطابقت داشته باشد. صفحه نمایش iPhone 11 دارای ویژگی Haptic Touch می باشد که جایگزین 3D Touch در گوشی های نسل قبل شده است. از دیگر قابلیت های صفحه نمایش آیفون 11 می توان به حساسیت لمسی 120 هرتز اشاره کرد.

 مشخصات وویژگی های صفحه نمایش اپل iphone 11

برسی دوربین آیفون 11

در حالیکه iPhone XR شامل یک دوربین اصلی می باشد، در طراحی آیفون 11 از دوربین اصلی دوگانه استفاده شده است که در قسمت مربع شکلی در پنل پشت گوشی به صورت عمودی جانمایی شده اند. با کمک دوربین اصلی می توان عکس های پرتره باکیفیت عالی و خیره کننده را در گالری ذخیره کنیم. و با استفاده از جلوه نور Mono High-Key که در iOS 13 وجود دارد می توانیم نورپردازی پرتره ها را کنترل کنیم.

دوربین اول 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلیمتر بوده که دارای لنز واید می باشد. سایز سنسور در این دوربین 1/2.55 بوده و از سایز پیکسل 1.4 میکرومتر برخوردار است. این سنسور دارای لرزشگیر اپتیکال OIS و همچنین فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel (Dual Pixel PDAF) می باشد.

دوربین دوم نیز با رزولوشن 12 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی 13 میلیمتر دارای لنز اولتراواید می باشد. پشتیبانی از عکاسی HDR و پانوراما از دیگر ویژگی های این دوربین دوگانه هستند. با استفاده از دوربین اصلی می توان فیلم هایی با رزولوشن 4k و با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کرد. فلش LED چهار گانه Dual-Tone نیز در کنار دوربین اصلی تعبیه شده است.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون 11 به همراه ماژول ToF 3D در پنل جلویی دستگاه در نظر گرفته شده اند. دریچه دیافراگم سنسور 12 مگاپیکسل f/2.2 بوده و با فاصله کانونی 23 میلیمتر، دارای لنز واید می باشد قابلیت عکاسی HDR دارد. همچنین می توان با استفاده از قابلیت Slofie ویدیوهای اسلوموشن کوتاه ضبط کرد.

ویژگی های فنی دوربین آیفون 11 برند اپل

قابلیت Night mode از ویژگی های چشم گیر گوشی آیفون 11 می باشد که می تواند در محیط های تاریک حداکثر نور را جذب کرده و تصاویری واضح را ثبت کند.

قابلیت night mode آیفون 11

نرم افزار و رابط کاربری اسمارت فون آیفون 11

سیستم عامل های جدید اپل همراه با آیفون های جدید معرفی می شوند و بیشترین کاربرد آنها هم با این دستگاه ها قابل بهره برداری است. اپل اسمارت فون آیفون 11 را به سیستم عامل iOS 13 مجهز کرده که قابلیت ارتقا تا iOS 13.1 را داشته و ویژگی های جذابی دارد به علاوه حاکی از وجود یک رابط کاربری قوی می باشد.

حالت Dark mode در سیستم عامل iOS 13 یکی از تغییرات اساسی این سیستم عامل بوده که باعث کاهش مصرف انرژی باتری شده، به علاوه باعث می شود تا چشم در شرایطی که نور کمتر است، اذیت نشود. یکی از ویژگی های جدیدی که به iOS 13 اضافه شده این است که می توان با نگه داشتن دکمه شاتر دوربین و حرکت انگشت به سمت چپ، به جای حالت burst، ویدیو ضبط کرد. اگر انگشت را به سمت راست حرکت دهید، ضبط فیلم قطع می شود و انگشت را بردارید و به زوم یا تنظیم نور بپردازید. دستیار صوتی siri که بهینه شده برای سیستم عامل iOS می باشد در نسخه iOS 13 بهبود یافته و به صورت بهتر عمل می کند. به کمک این قابلیت می توان هنگام رانندگی یا در حال راه رفتن، تماس گرفت یا پیامک ارسال کرد.

نرم افزار و تنظیمات گوشی apple iphone 11

سخت افزار Apple A13 Bionic

پرچمدار جدید شش هسته ای اپل از چیپست Apple A13 Bionic بهره می برد که نسبت به Apple A12 Bionic پیشرفت چشمگیری داشته است. این پردازنده قدرتمند دارای دو هسته با سرعت 2.65 گیگاهرتز به نام Lightning و چهار هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز تحت عنوان Thunder می باشد. این پردازنده جدید بر مبنای لیتوگرافی 7 نانومتری تولید می شود و طبق اعلام شرکت اپل به طور کلی از لحاظ عملکرد، کارایی و بهره وری بهبود یافته است.

این گوشی به حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت مجهز شده است و همچنین قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه ندارد. به علاوه از پردازنده گرافیکی Apple GPU بهره می برد که موجب شده است تا بار دیگر شرکت اپل در زمینه پردازش های گرافیکی گوی سبقت را از سایر رقبای خود برباید.

سخت افزارگوشی موبایل apple iphone 11

اسپیکر گوشی هوشمند آیفون 11

پرچمدار شرکت اپل به اسپیکرهای استریو مجهز شده است و به واسطه میکروفن دوم، قابلیت حذف صداهای مزاحم را دارد. قابلیت های Dolby Atmos و Dolby Digital Plus از دیگر ویژگی های اسپیکر گوشی هوشمند آیفون 11 می باشند. در ضمن در طراحی این گوشی جک 3.5 میلیمتری صدا حذف شده است و به ناچار باید از مبدل جک 3.5 به لایتینگ استفاده کرد.

اسپیکر گوشی اپل ایفون 11

مشخصات باتری سری 11 اپل

به طور کلی باتری های آیفون نسبت به سایر رقبای خود کمی دچار ضعف بودند اما اپل قصد دارد تا این نقص را در سری جدید محصولات خود برطرف کند. شرکت اپل برای آیفون 11 باتری قدرتمند و غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته است که قابلیت شارژ سریع 18 واتی و همچنین قابلیت شارژ بی سیم دارد که می تواند باتری این گوشی را در عرض 30 دقیقه به مقدار 50 درصد شارژ کند.

ویژگی و مشخصات باتری آیفون 11

محتویات درون جعبه

دفترچه راهنما، کابل شارژر لایتنینگ و سوزن خارج کردن سیم کارت از اقلامی هستند که درون جعبه اسمارت فون iPhone 11 قرار دارند.

 

نقاط قوت گوشی

  • عمر طولانی و شارژ سریع باتری آیفون 11
  • دوربین دوگانه با کیفیت 12 مگاپیکسل
  • باتری لیتیوم یونی 3110 میلی آمپر ساعتی

نقاط ضعف گوشی

  • حذف شدن جک 3.5 میلیمتری صدا
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2019
رنگ بندی
سفید، مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز
ویژگی های خاص
حسگر تشخیص چهره (Face ID)، نسخه 13 سیستم عامل iOS، سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay)
ابعاد
8.3 × 75.7 × 150.9 میلیمتر
وزن
194 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت و جلو شیشه، دور بدنه آلومینیوم
سایر قابلیت ها
دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا عمق 2 متر به مدت 30 دقیقه)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Liquid Retina IPS LCD
اندازه
6.1 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
19.5:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
79.0 درصد
رزولوشن
1792 × 828 پیکسل
تراکم پیکسلی
326 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
شیشه ضد خش (Scratch-Resistant Glass)، پوشش ضد چربی و اثر انگشت (Oleophobic Coating)
سایر قابلیت ها
پشتیبانی از استاندارد Dolby Vision، پشتیبانی از استاندارد HDR10، تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش با توجه به نور محیط (True Tone Display)، دارای حداکثر روشنایی 625 نیت در حالت دستی، قابلیت نمایش طیف رنگی گسترده (Wide Color Gamut Display)
دوربین
دوربین اصلی دو گانه
کیفیت دوربین
12 + 12 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED چهارگانه / Dual-Tone
دیافراگم
دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلیمتری - دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 13 میلیمتری
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال (OIS)
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/60/120/240 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر، قابلیت عکاسی و فیلمبرداری HDR، ضبط صدای استریو، دارای لنز واید و اولتراواید
دوربین سلفی
دوگانه 12.0 مگاپیکسل + ToF
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.2
سایر قابلیت های دوربین سلفی
عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه و رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه، لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro EIS)
تراشه
Apple A13 Bionic (تراشه اختصاصی اپل)
پردازنده مرکزی
6 هسته ای
نوع پردازنده
64 بیتی
حافظه داخلی
256 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
سیستم عامل
iOS 13
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
ندارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS، ایمیل، Push Email ،iMessage ،SMS، مرورگر HTML5 (سافاری - Safari)، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، قابلیت نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس، صدا، فیلم و متن، قابلیت استفاده از سرویس شبکه های اجتماعی
فرمت های پخش موسیقی
MP3, AAC-LC, FLAC, AAX+, AAX
فرمت های پخش ویدئو
MP4, H.264
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700 (AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 11(1500), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 21(1500), 25(1900), 26(850), 28(700), 29(700), 30(2300),
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE نوع Cat16 با سرعت دانلود 1024 مگگابیت بر ثانیه و آپلود 150 مگابیت بر ثانیه
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi ،NFC
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Dual-Band, Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0، A2DP ،LE
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
A-GPS, GLONASS, Galileo, QZSS
درگاه ارتباطی
USB استاندارد 2.0
بلندگو
استریو
خروجی صدا
پورت لایتنینگ (Lightning)
جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
توضیحات تکمیلی صدا
قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation with Dedicated Mic)، قابلیت صدای دالبی آتموس (Dolby Atmos)، قابلیت Dolby Digital Plus
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعت
میزان شارژ مکالمه
تا 17 ساعت
میزان شارژ پخش آهنگ
تا 65 ساعت
حسگرها
شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، مجاورت (Proximity)، فشارسنج (Barometer)، قطب نما (Compass)، حسگر تشخیص چهره (Face ID)، روشنایی (Ambient Light)، ژیروسکوپ سه محور (Three-Axis Gyroscope)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، کابل شارژ اپل
سایر قابلیت ها
مجهز به دستیار صوتی اپل (Siri)، دارای قابلیت شارژ سریع 50 درصد در 30 دقیقه (Fast Battery Charging)، قابلیت شارژ بی سیم (Qi Wireless Charging)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 دو سیم کارت ظرفیت 256/4 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان