گوشی موبایل اپل مدل iPhone 12 ZA/A Not Active دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت

Apple iPhone 12 ZA/A Not Active Dual SIM 128GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G، 3G، 4G، 5G
  • کیفیت دوربین: 12 + 12 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، نمایشگر 6.1 اینچی، مجهز به حسگر تشخیص چهره، نسخه 14.1 سیستم عامل iOS، باتری لیتیوم یونی 2815 میلی آمپر ساعت
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(5)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی آیفون 12

شرکت اپل در اکتبر سال 2020، سری آیفون 12 را در چهار مدل به بازار عرضه کرد. آیفون 12 به‌عنوان ورژن استاندارد این سری، بیش از سه نسخه‌ی دیگر مورد توجه کاربران قرار گرفت و فروش بالایی را تجربه کرد. سخت‌افزار قدرتمند، دوربین باکیفیت و نمایشگر کم‌نظیر، ویژگی‌های مثبت این گوشی خوش‌ساخت را تشکیل می‌دهند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

قیمت و مشخصات گوشی آیفون 12

طراحی

در همان نگاه اول می‌توان تشخیص داد آیفون 12 توسط یک برند شناخته‌شده و معتبر، طراحی و ساخته شده است. وزن 164 گرمی و ضخامت 7.4 میلی‌متری بدنه، گویای زمان و تجربه‌ای است که Apple صرف طراحی این مدل کرده است. اگر می‌خواهید گوشی استانداردی داشته باشید که نه مانند آیفون 12 مینی صفحه نمایش کوچکی داشته باشد و نه مثل آیفون 12 پرو مکس، بزرگ و جاگیر باشد، iPhone 12 بهترین انتخاب پیش روی شماست. کناره‌های تخت دستگاه در هر گوشه، انحنایی ظریف را به نمایش می‌گذارند که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

نگاهی به 6 گوشه دستگاه

اگر آیفون 12 را روبه‌روی خود نگه داریم، نمایشگری 6.4 اینچی را مشاهده می‌کنیم که 86 درصد از سطح پنل جلویی را پوشش داده است. یک کادر مشکی رنگ در مرکز بخش بالایی این صفحه طراحی شده که دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و چند سنسور را میزبانی می‌کند. در پشت دستگاه، به جز لوگوی مشهور اپل، ماژول دوربین دوگانه دیده می‌شود که در گوشه‌ی بالای سمت چپ بدنه، جای داده شده است. دکمه‌ی پاور در لبه‌ی سمت راست قرار گرفته و کناره‌ی سمت چپ، پذیرای کلیدهای کنترل صدا، دکمه‌ی سایلنت و اسلات سیم‌کارت است. اسپیکرهای استریو و پورت لایتنینگ، بخش زیرین دستگاه را اشغال کرده‌اند و در قسمت بالایی، هیچ‌گونه کلید یا پورتی مشاهده نمی‌شود.

قیمت و مشخصات گوشی iPhone 12

جنس و رنگ

پنل جلویی و پشتی آیفون 12 از جنس شیشه ساخته شده‌اند که علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی نیز در برابر ضربات دارد. ضمن اینکه بهره‌گیری از فریم آلومینیومی، به این زیبایی افزوده است. از طرفی، غول تکنولوژی با به‌کارگیری گلس سرامیکی، خیال خریداران این گوشی را بابت محافظت از نمایشگر باکیفیت آن راحت کرده است. در مجموع، به‌سختی می‌توان دستگاهی را پیدا کرد که در حد آیفون 12، ظریف و در عین حال مقاوم باشد. آیفون 12 در 6 رنگ تولید شده تا کاربران حق انتخاب کافی داشته باشند. رنگ‌بندی این گوشی به این صورت است: مشکی (Black)، سفید (White)، قرمز (Red)، سبز (Green)، آبی (Blue) و بنفش (Purple).

مقاومت گوشی آیفون 12

دریافت استاندارد IP68، مقاومت آیفون 12 را در برابر گرد و غبار و غوطه‌ور ماندن در آب (به عمق 6 متر و به‌مدت 30 دقیقه) تضمین می‌کند.

صفحه نمایش

اپل جزو اولین برندهایی بود که گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود را به صفحه نمایش‌ های فوق‌العاده باکیفیت مجهز کرد. با تکیه بر این رویکرد، کوپرتینویی‌ها برای iPhone 12 نمایشگری 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED را در نظر گرفتند که شدت روشنایی آن به 1200 نیت می‌رسد. رزولوشن این صفحه نمایش 2532 × 1170، تراکم پیکسلی‌اش 460 ppi و نسبت تصویر آن 19.5:9 اعلام شده است.
ویژگی‌های فنی نمایشگر آیفون 12 را قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از HDR10، Dolby Vision و True Tone تکمیل می‌کنند که هرکدام، تاثیر خاص خود را در کیفیت ارائه شده برجا می‌گذارند. شاید بهتر بود اپل، نرخ به‌روزرسانی بالاتر از 60 هرتز را برای این صفحه نمایش در نظر می‌گرفت تا از هرجهت آن را بی‌نقص جلوه دهد. با این حال، به‌جز زمانی که بازی‌های سنگین را اجرا می‌کنید، تفاوتی میان عملکرد نمایشگر iPhone 12 و دیگر پرچمداران بازار مشاهده نخواهید کرد. پوشش و دقت رنگ صفحه نمایش آیفون 12 بسیار بالاست؛ به‌گونه‌ای که حتی برای انجام کارهای گرافیکی حرفه‌ای هم می‌توان روی آن حساب باز کرد. در مجموع، به‌دلایل مهمی مانند وضوح و روشنایی بالا، تراکم پیکسلی بسیار مناسب و کیفیت متمایز ارائه‌ی رنگ‌ها، تماشای فیلم و سریال روی این گوشی را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند؛ تجربه‌ای که بهره‌گیری از اسپیکرهای استریوی رده‌بالا، موجب تقویت آن می‌شود.

صفحه نمایش آیفون 12

دوربین

تقریبا غیرممکن است در فهرست بهترین دوربین های گوشی در هر سال، نام آیفون آن نسل وجود نداشته باشد. آیفون 12 هم از این قاعده مستثنی نیست و در این عرصه، به‌سختی می‌توان رقیبی جدی برای آن در نظر گرفت. ماژول دوربین iPhone 12 از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که یکی از آن‌ها واید و دیگری اولتراواید است. گشودگی دریچه دیافراگم دوربین واید به f/1.6 می‌رسد و دوربین اولتراواید، زاویه دید 120 درجه را ارائه می‌کند.
دوربین واید آیفون 12، دو قابلیت مهم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا سرعت و کیفیت ثبت تصویر به سطحی باورنکردنی ارتقا پیدا کند. فوکوس دوربین اولتراواید، ثابت است و در آن خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست؛ اما از آن‌جایی‌که این نوع لنز بیش‌تر برای ثبت مناظر طبیعی و شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این نظر، کمبود خاصی احساس نمی‌شود.
عکس‌های ثبت شده توسط دوربین این گوشی، وضوح و شفافیت بسیار بالایی دارند و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند. برای iPhone 12، روز و شب تفاوت چندانی ندارد و در هر صورت، نور کافی جذب سنسورهای آن می‌شود. بنابراین میزان نویز تصاویر بسیار پایین است و رنگ‌ها طبیعی و شاداب (و نه اغراق شده) به‌نظر می‌رسند.
اگر به فیلمبرداری با موبایل خود علاقه دارید، گوشی کم‌نظیر اپل انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. با استفاده از این دستگاه می‌توانید به ضبط ویدیوهای 4K@60fps یا Full HD با حداکثر سرعت 240 فریم بر ثانیه بپردازید. شاید در بحث عکاسی با موبایل، پرچم‌دارهای اندرویدی توانایی به چالش کشیدن آیفون 12 را داشته باشند، اما وقتی صحبت از کیفیت فیلم‌برداری به میان بیاید، گوشی های اپل کیفیت متمایز خود را به رخ می‌کشند.

دوربین سلفی

در پنل جلویی آیفون 12، یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر کار گذاشته شده تا ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمات تصویری، به‌خوبی انجام شود. لنز این دوربین از نوع واید و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/2.2 است که زاویه دید بالا و توانایی بالا در جذب نور را ثابت می‌کند. بهره‌گیری از سنسور عمق و بیومتریک SL 3D کمک می‌کند سوژه به‌شکلی دقیق از پس‌زمینه جدا شود که این مسئله در ثبت تصاویر پرتره اهمیت زیادی دارد. دوربین سلفی iPhone 12 امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه را برای کاربر فراهم می‌کند که این میزان در صورت انتخاب رزولوشن 1080p به 120 فریم بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه در هر صورت،  لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS)، سطح کار شما را به‌شکل قابل‌ملاحظه‌ای بالا می‌برد.

دوربین آیفون 12

سخت افزار

اپل گوشی جذاب خود را به تراشه A14 Bionic مجهز کرده که توسط همین شرکت طراحی و طی فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است. پردازنده مرکزی آیفون 12، از 6 هسته تشکیل شده و هسته‌ی سریع‌تر آن با بیشینه فرکانس 3.1 گیگاهرتز کار می‌کند. وظیفه‌ی پردازش‌های گرافیکی دستگاه هم بر عهده‌ی Apple GPU چهار هسته‌ای است. این مدل در سه نسخه با حافظه‌های 64، 128 و 256 گیگابایت تولید شده که ترکیب سخت‌افزاری همه‌ی آن‌ها توسط یک رم 4 گیگابایتی تکمیل می‌شود.

پرقدرت و سریع

چیپ A14 Bionic به‌کار رفته در iPhone 12 در مقایسه با A13، پیشرفت عملکرد 50 درصدی را به نمایش می‌گذارد که این مسئله، توان پردازشی بالاتر این گوشی را در مقایسه با مدل‌های نسل قبل تایید می‌کند. با اینکه حداقل تا سه، چهار سال می‌توان روی قدرت گوشی های آیفون حساب باز کرد؛ اما تفاوت چیپست‌ها تنها به سرعت پردازش محدود نمی‌شود و مواردی مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را هم در بر می‌گیرد. بنابراین در آیفون‌های این نسل، از این جهت نیز شاهد بهبود عملکرد دستگاه‌ها هستیم.
اجرای بازی‌های سنگین، طراحی گرافیک و تدوین ویدیو، از جمله سنگین‌ترین وظایفی هستند که می‌توانید به گوشی خود بسپارید. تمامی این پردازش‌ها در آیفون 12 به‌راحتی انجام می‌شوند و کاربر را به زحمت نمی‌اندازند. طبعا کارهای ساده‌ای مانند حرکت در منوها، وبگردی و اجرای اپلیکیشن‌های سبک هم به‌راحتی امکان‌پذیر و به‌دلیل روان بودن، بسیار لذت‌بخش است.

تست گیمینگ آیفون 12

نرم افزار

تمام گوشی های سری آیفون 12 (از جمله همین ورژن استاندارد) همراه با سیستم عامل iOS 14.1 به بازار عرضه شدند. برخلاف برندهای اندرویدی، اپل تا چند سال از موبایل‌های خود، پشتیبانی نرم‌افزاری به عمل می‌آورد که این مسئله باعث بهره‌گیری کاربران مدل‌های قدیمی از امکانات روز می‌شود. ویژگی مهم iOS، امکان تعامل این پلتفرم با دیگر سیستم‌عامل‌های کوپرتینویی‌هاست که دارندگان آیپد، مک‌بوک یا آی‌مک از آن استقبال می‌کنند. در ورژن 14 این سیستم عامل، خبری از برنامه‌های پیش‌فرض اضافی نیست و امنیت و حریم خصوصی کاربر، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رابط کاربری آیفون، زیبایی و کارایی را به‌طور هم‌زمان ارائه می‌کند و عملکرد روان آن، باعث می‌شود از کار کردن با گوشی خود لذت ببرید.

آخرین آپدیت آیفون 12

باتری

باتری مورد استفاده در آیفون 12، از نوع لیتیوم یونی است و 2815 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. با توجه به سرعت شارژ 20 واتی، برای پر کردن نیمی از حجم این باتری، تنها به 30 دقیقه زمان نیاز دارید. ضمن اینکه در صورت بهره‌گیری از شارژ بی‌سیم MagSafe، سرعت تامین دوباره‌ی انرژی، 15 وات و هنگام استفاده از شارژ مغناطیسی، سرعت شارژ، 7.5 وات خواهد بود. در آزمایش‌های وبسایت GSMAreana، آیفون 12 در زمان مکالمه، 19 ساعت و 27 دقیقه؛ در تست وبگردی، 12 ساعت و 48 دقیقه و هنگام پخش ویدیو، 13 ساعت و 4 دقیقه دوام آورده که چنین عملکردی برای دستگاهی با این ظرفیت باتری، فوق‌العاده محسوب می‌شود.

باتری آیفون 12

سخن پایانی

گوشی های آیفون همواره به ارائه‌ی بالاترین کیفیت در قالب ساده‌ترین روش‌ها مشهور بوده‌اند. آیفون 12 نیز امکانات و قابلیت‌های بی‌شماری را در اختیارتان می‌گذارد که دسترسی به آن‌ها بسیار راحت است. نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت و سخت‌افزار پرقدرت، لذت اجرای بازی‌ها و تماشای فیلم و سریال را دو چندان می‌کنند؛ دوربین بی‌رقیب هم در ثبت تصاویر و ضبط ویدیوها، همراه خوبی برای شما خواهد بود. دریافت منظم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، عامل دیگری است که ارزش خرید iPhone 12 را بالا می‌برد.

نقاط قوت گوشی iPhone 12

  • نمایشگر OLED
  • دوربین باکیفیت
  • سخت‌افزار قوی
  • دریافت منظم آپدیت‌های نرم‌افزاری
  • کیفیت ساخت بالا
  • گواهی IP68

نقاط ضعف گوشی iPhone 12

  • صفحه نمایش 60 هرتزی
  • ظرفیت متوسط باتری

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2020
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی (Black) | سفید (White) | سبز (Green) | آبی (Blue) | قرمز (Red)
ویژگی‌های خاص
حسگر تشخیص چهره | مناسب عکاسی | مناسب بازی | مقاوم در برابر آب
بدنه
وزن
164 گرم
ابعاد
7.4 × 71.5 × 146.7 میلی‌متر
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
Super Retina XDR OLED
اندازه صفحه نمایش
6.1 اینچ
رزولوشن
(2532 × 1170) پیکسل
تراکم پیکسلی
460 پیکسل در هر اینچ
شدت روشنایی
625 نیت در حالت (Peak)
نسبت ابعاد صفحه نمایش
19.5:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
86 درصد
فناوری محافظت از صفحه نمایش
شیشه ضد خش (Scratch-Resistant Glass) | پوشش ضد چربی و اثر انگشت (Oleophobic Coating)
سایر قابلیت‌های صفحه نمایش
پشتیبانی از استاندارد Dolby Vision | پشتیبانی از استاندارد HDR | تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش با توجه به نور محیط (True Tone Display) | قابلیت نمایش طیف رنگی گسترده (Wide Color Gamut Display)
دوربین
دوربین
دوربین اصلی دوگانه
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.6 | فاصله کانونی 26 میلیمتری | دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 13 میلیمتری
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection Auto Focus)
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
دارای لنز واید و اولترا واید | دارای زوم دیجیتال | قابلیت فوکوس با اشاره بر سوژه | قابلیت تشخیص چهره
دوربین سلفی
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
سایر قابلیت های دوربین سلفی
سایر قابلیت‌های دوربین سلفی
عکاسی HDR | کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه | لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro EIS)
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه
کیفیت دوربین
12 + 12 مگاپیکسل
پردازنده
تراشه (SOC)
Apple A14 Bionic (5 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 3.1 گیگاهرتز (Firestorm) و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Icestorm)
پردازنده گرافیکی
Apple GPU (4 core graphics)
تعداد هسته پردازنده
6 هسته‌ای
حافظه
حافظه رم (Ram)
4 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
iOS 14.1
منوی فارسی
ندارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ویژگی های نرم افزاری
MMS | SMS | Push Mail | IM | ایمیل | مرورگر HTML5 | نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس | نمایش فایل‌های متنی PDF | برنامه ویرایش عکس و فیلم | پشتیبانی از انواع شبکه‌های اجتماعی | سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3 | AAX+ | AAX | FLAC
فرمت های پخش ویدئو
H.264
ارتباطات
فرکانس شبکه 3G
UMTS 1900 / 2100 / 850 / 900
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax
فناوری NFC
دارد
نسل شبکه مخابراتی
5G
توضیحات بلوتوث
پشتیبانی از پروتکل‌های A2DP, LE
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه | LTE-A نوع Cat 20 با سرعت دانلود 2000 مگابیت بر ثانیه
فناوری مکان یابی
GPS | A-GPS | GLONASS | GALILEO | QZSS
نوع درگاه ارتباطی
USB Lightning استاندارد 2.0
صدا
اسپیکر
استریو
خروجی صدا
درگاه لایتنینگ (Lightning)
جک 3.5 میلی‌متری صدا
ندارد
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم یونی
ظرفیت باتری
2815 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 20 واتی (Fast Baterry Charging 20W)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت (FingerPrint) | مجاورتی (Proximity) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | شتاب سنج (Accelerometer) | قطب نما (Compass) | روشنایی (Light sensor)
اقلام همراه
دفترچه‌ راهنما | کابل شارژ لایتنینگ (Lightning)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 12 ZA/A Not Active دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان