گوشی موبایل اپل مدل iPhone 12 mini دو سیم کارت ظرفیت 256/4 گیگابایت

Apple iPhone 12 mini Dual SIM 256GB 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G، 3G، 4G، 5G
  • کیفیت دوربین: 12 + 12 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: نمایشگر 5.4 اینچی، مجهز به حسگر تشخیص چهره، نسخه 14.1 سیستم عامل iOS
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(3)

اطلاعات بیشتر

بررسی گوشی آیفون 12 مینی (iPhone12 mini)

اخیرا کمپانی اپل در مراسم hi, speed از انواع تلفن‌های همراه 2020 خود رونمایی کرد: ایفون 12 مینی، ایفون 12، ایفون 12 پرو وایفون 12 پرومکس. قیمت گوشی آیفون مثل همیشه بالاتر از برندهای دیگر است البته با توجه به کیفیت ساخت و قابلیت‌هایی که دارند ارزش خرید و هزینه کردن را دارند. با ما همراه باشید تا با کوچکترین گوشی این خانواده که از تکنولوژی G5 هم پشتیبانی می کند بیشتر آشنا شویم: iPhone 12 mini. کمپانی اپل در اقدامی جالب این تلفن همراه پر قدرت اما کوچک را تولید کرد تا دل مخاطبانی که طرفدار تلفن‌های همراه کوچکتر هستند را بار دیگر به دست آورد.

نقد و بررسی گوشی اپل iphone 12 mini-کالاتیک

طراحی و ابعاد

گوشی iPhone 12 mini دارای ابعاد 64.2 × 7.4 × 131.5 میلی‌متر و وزن 135 گرم است. فریم این گوشی آلومینیومی و بدنه پشت و جلو آن از شیشه شفاف ساخته شده است. با اینکه iPhone12 mini دارای صفحه نمایشی بزرگتر از iPhone SE است (به ترتیب 5.4 در مقابل 4.7 اینچ) اما کوچکتر و به مراتب خوش دست‌تر است، چرا که حاشیه‌های زائد در آن حذف شده و در جلوی گوشی به غیر از صفحه نمایش و بریدگی کوچک و خوش ساختی به عنوان ناچ چیز دیگری به چشم نمی‌خورد. فریم آلومینیومی قسمت بالای بدنه کاملا یکدست بوده و همانطور که انتظار می‌رفت خبری از هیچ درگاهی نیست. در دو طرف فریم شاهد درگاه اسلات سیم کارت، کلیدهای تنظیم صدا و کلید کلاسیک سایلنت کردن هستیم که هنوز هم طرفداران آیفون را خوشنود کرده و به یاد استیو جابز می‌اندازد. در فریم پایینی تلفن شاهد سوکت شارژ و هندزفری یکسان، اسپیکر و میکروفون هستیم. نوارهایی پلاستیکی در گوشه های فریم به چشم می‌خورد که برای جلوگیری از ضعف آنتن‌دهی ناشی از شیشه و فلزهای فشرده به کار گرفته می‌شود.
در نهایت می توان به این نکته اشاره کرد که گوشه های این تلفن همراه نسبت به نسل های چند سال اخیر خود تیزتر شده که باعث می شود سخت‌تر از دست لیز بخورد. ایفون 12 مینی از نظر ظاهری کاربران را به یاد آیفون‌های 4 و 5 می اندازد و همین تصمیم جزئی در طراحی نشان از این دارد که اپل صدای مشتریان خود را شنیده است. البته کمی طول می‌کشد که با آن احساس راحتی کنید، کناره های گوشی کاملا تیز و فریم آن به قدری تخت است که می‌توان آن را به صورت عمودی روی یک میز قرار داد.

طراحی گوشی اپل iphone 12 mini-کالاتیک

نمایشگر

آیفن 12مینی از صفحه نمایش 5.4 اینچی با وضوح 2340 × 1080 پیکسل بهره مند است که همچون نسل قبل از فناوری OLED در آن استفاده شده است؛ در حال حاضر صفحه نمایش Super Retina XDR OLED که در این تلفن همراه به کار گرفته شده است، کم مصرف‌ترین صفحه نمایش در بین تمامی تلفن‌های همراه است و در نمایش رنگ مشکی نظیر ندارد اما دلیل جذابیت نمایشگر این گوشی تراکم پیکسلی بسیار بالای آن معادل 476 پیکسل در هر اینچ است که باعث نمایش باکیفیت تصاویر می‌شود.
نکته دیگر در خصوص نمایشگر، استفاده از نوعی سرامیک مستحکم است که احتمال شکستن و ترک خوردن آن را کم کرده و مقاومت صفحه نمایش در برابر ضربه و فشار را تا چهار برابر افزایش داده است. حالا که صحبت از مقاومت شد بد نیست اشاره کنیم که این تلفن مانند نسل قبل دارای مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و گرد و غبار با استاندارد IP68 می‌باشد و می‌تواند تا عمق 6 متری آب به مدت نیم ساعت دوام بیاورد.

نمایشگر گوشی اپل iphone 12 mini-کالاتیک

نرم افزار

معمولا در بحث نرم افزار و هماهنگی بین سخت افزار و رابط یا فضای کاربری، اپل اجازه ایراد گرفتن به منتقدان نمی‌دهد. آیفون 12 از سیستم عامل ios نسخه 14.1 بهره مند است این رابط کاربری بسیار روان و بی‌نقصی بوده و کاربران را کاملا راضی نگه داشته است و نیاز چندانی هم به اعمال تغییرات در آن احساس نمی‌شود. البته امکان بروزرسانی سیستم عامل تا نسخه 14.7 هم فراهم است. بهبود اصلی عملکرد نرم افزار در بخش دوربین است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

نرم افزار گوشی اپل iphone 12 mini-کالاتیک

دوربین

همانطور که می‌دانید کیفیت تصاویر به لنز دوربین و هماهنگی نرم افزار و سخت افزار و البته صفحه نمایشی که در آن تصاویر را نگاه می‌کنیم مرتبط است. این روزها که اغلب سازندگان تلفن‌های همراه به دنبال بالا بردن اندازه سنسورهای استفاده شده در دوربین تا 100 مگاپیکسل هستند، آیفون با بهره‌مندی از لنز مناسب ثابت کرده است که برای ثبت تصاویر با کیفیت نیازی به افزایش دادن سایز سنسورها نیست و گواه این ادعا آن است که هر سال تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های 12 مگاپیکسلی آیفون، در انواع نظرسنجی ها آراء بسیاری را از سوی کاربران کسب می‌کنند. iPhone12 mini همانند نسل قبل از دو دوربین 12مگاپیکسلی، یکی اصلی با دیافراگم 1.6/f و دیگری فوق عریض با دیافراگم 2.4/f، بهره مند است و تفاوت محسوسی که این با مدل‌های نسل قبل دارد بهبود کیفیت تصاویری است که در نور کم گرفته می‌شوند. البته لازم به ذکر است که سرعت auto focus هم افزایش محسوسی داشته است. 
شکی نیست که اپل می‌توانست از سنسورهای جدیدتری با هدف ثبت تصاویری شارپ‌تر استفاده کند. اما به هرحال تصاویری که دوربین آیفون خصوصا از چهره‌ی افراد به ثبت می‌رساند به دلیل طراحی شگفت انگیز آن در بخش نرم افزار دوربین کاربران را بسیار راضی می‌کند، چرا که به دلیل شارپ نبودن تصاویر، تشخیص دادن چهره و روشن‌تر کردن آن و نمایش کمترین چین و چروک و لک و جوش، افراد را خوش قیافه‌تر از آنچه هستند نمایش می‌دهد و همین برای راضی کردن کاربران و رأی دادن به تصاویر ثبت شده توسط آیفون کافی است.

دوربین گوشی اپل iphone 12 mini-کالاتیک

سخت افزار

در iPhone12 mini از پردازنده 6 هسته ای A14 استفاده شده است. این پردازنده متشکل است از 4 هسته Icestorm با فرکانس 1.8 گیگاهرتز برای کارهای سبک و 2 هسته Firestorm با فرکانس 3.1 گیگاهرتز که به هنگام فعالیت های سنگین وارد عمل می‌شوند. در کنار آن پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای Apple GPU  را داریم. در مجموع عملکرد آیفون 12 مینی از نظر هماهنگی سخت افزار و نرم افزار بی‌نظیر است و به راحتی از پس اجرای سنگین ترین بازی‌ها و نرم‌افزارها بر می‌آید. چیپست A14 نسبت به نسل قبلی خود با 15 درصد افزایش بازدهی پردازش و 30 درصد مصرف انرژی کمتر رو به رو بوده است.

سخت افزار گوشی اپل iphone 12 mini-کالاتیک

باتری

استفاده از باتری کوچک با ظرفیت 2227 میلی آمپر ساعت می‌تواند باعث نگرانی کاربران شود. با وجود آن که مصرف انرژی در این پردازنده کاهش یافته و صفحه نمایش آن کوچکتر شده است به جرأت می‌توان گفت اپل در ساخت این تلفن همراه باتری را قربانی طراحی، ابعاد و وزن آن کرده است، البته باتری‌های اپل در مقایسه با سایر برندها، طول عمر خوبی دارد.
با توجه به این که آیفون 12مینی قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G را دارد، نگرانی کاربران درخصوص ظرفیت باتری قوت گرفته چرا که اینترنت 5G مصرف باتری بیشتری از نسل چهارم دارد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که برخورداری از قابلیت smart data mode به iPhone12 mini این امکان را می‌دهد که در زمان عدم نیاز به اینترنت پرسرعت، به‌صورت خودکار اینترنت را از حالت 5G به LTE یا همان 4G تغییر دهد. 

باتری گوشی اپل iphone 12 mini-کالاتیک

محتویات جعبه

کمپانی اپل در اقدامی عجیب شارژر و هندزفری را از محتویات داخل جعبه حذف کرده است، به همین دلیل خریداران مجبور به پرداخت هزینه مازاد برای خرید شارژر و هندزفری هستند. آیفون 12 مینی قابلیت شارژ بی‌سیم را نیز دارد که کمپانی این شارژر را منحصرا برای آن تولید و روانه بازار کرده است. این شارژر آهنربایی بوده و به بدنه پشتی تلفن متصل می‌شود، اما هنگام اتصال ضربه ای به بدنه پشتی وارد می‌کند که به نظر می‌رسد در بلند مدت رد ضربات اتصال روی بدنه پشتی باقی بماند. پس بهتر است محض اطمینان، کاربران از قاب یا برچسب استفاده کنند.

محتویات جعبه گوشی اپل iphone 12 mini-کالاتیک

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2020
رنگ بندی
مشکی (Black)، سفید (White)، قرمز (Red)، آبی (Blue)، سبز (Green)
ویژگی های خاص
حسگر تشخیص چهره (Face ID)، سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay)، دوربین اصلی دو گانه، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
ابعاد
7.4 × 64.2 × 131.5 میلیمتر
وزن
135 گرم
جنس بدنه
شیشه و استیل ضد زنگ
سایر قابلیت ها
دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا عمق 6 متر به مدت 30 دقیقه)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Super Retina XDR / OLED
اندازه
5.4 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
19.5:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
85.1 درصد
رزولوشن
Full HD+ (1080 × 2340)
تراکم پیکسلی
476 پیکسل در هر اینچ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
شیشه ضد خش (Scratch-Resistant Glass)، پوشش ضد چربی و اثر انگشت (Oleophobic Coating)
سایر قابلیت ها
پشتیبانی از استاندارد HDR، میزان روشنایی 1200 نیت، صفحه ‌نمایش با طیف رنگی گسترده (P3)، تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش با توجه به نور محیط (True Tone Display)، Haptic Touch
دوربین
دوربین اصلی دو گانه
کیفیت دوربین
12 + 12 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Dual Pixel PDAF)
فلش
LED دوگانه / True Tone
دیافراگم
دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.6
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال (OIS)
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
حالت پرتره، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی تصویر، دارای لنز واید با زاویه 120 درجه، دارای لنز اولتراواید، لنز دوربین با پوشش کریستال یاقوت، قابلیت زوم دیجیتال 5 برابر،قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر، لرزشگیر خودکار تصویر (Auto Image Stabilization)
دوربین سلفی
12.0 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.2
سایر قابلیت های دوربین سلفی
حالت پرتره، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن ((2160 × 3840) 4K با سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری آهسته (Slow Motion)، لرزشگیر خودکار تصویر (Auto Image Stabilization)، قابلیت عکاسی HDR
تراشه
Apple A14 Bionic (تراشه اختصاصی اپل)
پردازنده مرکزی
6 هسته ای (2 هسته Firestorm و 4 هسته Icestorm)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 3.1 گیگاهرتز (Firestorm) و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Icestorm)
پردازنده گرافیکی
Apple GPU (4 core graphics)
حافظه داخلی
256 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
سیستم عامل
iOS 14.1
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
ندارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
AAC‑LC, HE‑AAC, HE‑AAC v2, AAC, MP3, PCM, AAX+, AAX
فرمت های پخش ویدئو
HEVC, H.264, MPEG‑4
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G, 5G
شبکه 2G
GSM 850, 900, 1800, 1900
شبکه 3G
HSDPA 850, 900, 1700/2100, 1900, 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800) 25(1900), 26(850), 28(700), 29(700), 30(2300), 32(1500), 34(2000), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 42(3500), 46(5200), 48, 66(1700/2100)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - 5G - LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi ،NFC
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0،wireless technology
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
(GPS, A-GPS, GLONASS, BeiDou (BDS, Galileo, QZSS
درگاه ارتباطی
USB استاندارد 2.0, Lightning
بلندگو
استریو
خروجی صدا
پورت لایتنینگ (Litining)
جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2227 میلی آمپر ساعت
میزان شارژ پخش آهنگ
بیشتر از 50 ساعت
حسگرها
مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ سه محور (Three-Axis Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، فشارسنج (Barometer)، روشنایی (Ambient Light)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، کابل لایتنینگ (Lightning)
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع 20 واتی (Fast Baterry Charging 20W)، قابلیت شارژ بی سیم 12 واتی (Qi Wireless Charging 12W)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 12 mini دو سیم کارت ظرفیت 256/4 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان