کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox Series X ظرفیت 1 ترابایت

Microsoft Xbox Series X 1TB Game Console

  • رنگ بندی: مشکی
  • حافظه (RAM): 16 گیگابایت
  • نسخه کپی خور شده: ندارد
  • ویژگی‌های خاص: قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K، دارای قابلیت پشتیبانی از HDR، اجرای بازی های مختلف با نرخ فریم 60FPS و ارتقا تا 120FPS

ارسال کالا 24 ساعت کاری پس از ثبت سفارش انجام می‌شود.

رنگ:
گارانتی:
30,999,000 تومان
30,999,000
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(13)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی کنسول ایکس باکس سری ایکس : قوی‌ترین کنسول بازی جهان

کنسول ایکس باکس سری ایکس

کنسول نسل نهمی مایکروسافت ایکس باکس سری ایکس نام دارد. به این کنسول لقب قدرتمندترین کنسول بازی خانگی را داده‌اند. در کنار سخت افزار قدرتمند، قیمت مناسب و امکانات فراوانی به کاربر ارائه می‌دهد. این بررسی Xbox Series X شما را با همه چیزهایی که باید در مورد این کنسول نسل بعدی بدانید، از ظاهر و ویژگی‌های آن گرفته تا احساس واقعی آن در بازی آشنا می‌کند.

نکات مثبت 

• بازی‌ها سریع لود می‌شود.

• پشتیبانی از فناوری Dolby Vision و Dolby Atmos

• قابلیت پخش بازی‌ با کیفیت 4K/60

• پشتیبانی از نسل‌های گذشته 

نکات منفی

• کمبود بازی‌های انحصاری

• تغییر کم در رابط کاربری نسبت به نسل قبلی

طراحی کنسول بازی Xbox Series X

طراحی ایکس باکس سری ایکس

در اوایل معرفی ایکس باکس سری ایکس مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت. برخی ابعاد بزرگ و مستطیلی شکل کنسول بازی را ایراد می‌گرفتند اما اگر سخت گیر نباشیم با توجه به افزایش قدرت کنسول و سیستم خنک کنندگی بهتر به فضای بیشتری نیاز خواهد داشت. ابعاد ایکس باکس سری ایکس 5.9 × 5.9 × 11.9 اینچ و وزنی حدود 4.5 کیلوگرمی دارد که نشان از بزرگی کنسول است. این بدان معنی بوده که حالت ایستاده محیط زیادی را اشغال می‌کند، خوشبختانه می‌توانید کنسول را در حالت افقی قرار دهید. در بالای دستگاه حفره‌هایی تعبیه شده که محل خروج هوای گرم داخل کنسول را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه هوای خنک از زیر دستگاه وارد شده و از بالای دستگاه خارج می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم کنسول را عمودی قرار دهید. مهندسان مایکروسافت توانستند به خوبی گرما را مهار کنند. قدرت سخت افزاری بیشتر گرمای بیشتر و صدای بیشتری تولید می‌کند اما در ایکس باکس سری ایکس سیستم کولینگ کارش را به درستی انجام می‌دهد و صدای اضافی شنیده نمی‌شود. درکل طراحی ایکس باکس سری ایکس بسیار مشابه نسل قبلی یعنی ایکس باکس وان بوده و تنها کمی بزرگتر شده است. در جلوی دستگاه لایت بار یا نورپردازی خاصی دیده نمی‌شود و تنها دکمه Xbox با روشن شدن دستگاه نور پردازی سفید دارد. 
شاید نگرانی‌هایی داشته باشید نسبت به نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه اما در واحد بررسی ما چنین مشکلی دیده نشد و از آنجایی که محل خروج هوا بوده احتمال کمی دارد که غبار داخل آن بماند. 

اتصالات ایکس باکس سری ایکس 

با حفظ سادگی در طراحی، Xbox Series X فقط یک درگاه USB 3.1  از نوع Type-A و یک درایو دی‌وی‌دی Blu-ray در جلوی کنسول قرار دارد. همچنین دکمه‌ای مانند نسل قبلی برای متصل کردن دسته بازی دیده می‌شود. در پشت کنسول درگاه‌های زیادی وجود دارد. یک پورت HDMI 2.1 قرار دارد. در صورتی که می‌خواهید با کیفیت 8K عناوین را تجربه کنید نیاز دارید تا کابل HDMI 2.1 تهیه کنید و البته از همه مهم‌تر صفحه نمایش‌تان از این کیفیت پشتیبانی کند. با استفاده از این پورت در صورت ساپورت کردن مانیتور یا تلویزیون می‌توانید به فریم ریت 120 فریم بر ثانیه دست یابید. در کنار خروجی HDMI دو درگاه ورودی USB 3.1 برای متصل کردن هارد درایو یا هر دیوایس دیگر در نظر گرفته‌اند. همچنین می‌توان به موارد دیگر مانند خروجی اترنت و قفل کنسینگتون اشاره کرد.

بر خلاف کنسول‌های ایکس باکس وان و وان ایکس درگاه ورودی HDMI-In حذف شده است. همچنین خروجی صدای اپتیکال هم دیده نمی‌شود. البته خروجی صدای اپتیکال برای افرادی که سیستم صوتی حرفه‌ای و قوی دارند می‌تواند دردسر ساز باشد. اما همچنان کابل HDMI می‌تواند از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی کند پس خروجی صدا مشکلی نخواهد بود. اما می‌توان گفت که تعداد کسانی که از HDMI-in استفاده می‌کردند بسیار کم بوده در نتیجه حذف آن زیاد هم نکته منفی نخواهد بود. در ضمن حذف این پورت از وصل کردن کابل HDMI به درگاه اشتباهی جلوگیری می‌کند. با این حال جالب‌ترین پورت، اسلات اختصاصی افزایش فضای ذخیره سازی است. این درگاه برای SSD از نوع PCIe 4.0 تعبیه شده که به کاربر امکان می‌دهد حافظه ایکس باکس سری ایکس را تا یک ترابایت افزایش دهد.

عملکرد و سخت افزار کنسول خانگی Xbox Series X 

عملکرد ایکس باکس سری ایکس

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، مایکروسافت کنسول نسل 9 خود را تا دندان مسلح کرده است. قدرت سخت افزاری که هیچ کنسول بازی دیگری ندارد و تنها کامپیوتر‌های قوی گیمینگ قدرت بیشتری دارند. 
سری ایکس با 12 ترافلاپس قدرت پردازشی که به لطف ترکیب شدن با آخرین نسل معماری پردازنده‌های Zen 2 شرکت AMD و RDNA 2 در کنار درایو SSD از نوع NVME که مقدار سفارشی 1 ترابایتی دارد، ایکس باکس سری ایکس را به قوی‌ترین کنسول جهان تبدیل کرد. این تفاوت نسبت به Xbox One X بسیار چشم‌گیر است. این کنسول به قدری قوی در بخش سخت افزار ظاهر شد که می‌تواند تا آخر راه درازی که نسل نهم در پیش دارد، سربلند بیرون بیاید. 
قبل استفاده از تمام قدرت Xbox Series X نیاز دارید که آن را راه اندازی کنید. جالب است بدانید فرایند راه اندازی کنسول از طریق اپلیکیشن Xbox انجام می‌شود و نیاز دارید که در گوشی اندرویدی یا iOS خود نصب کنید. از طریق این برنامه می‌توانید حساب مایکروسافت‌تان را وارد کنید و در صورت نداشتن به سایت مایکروسافت مراجعه کرده و اقدام به ساخت حساب در شبکه Xbox بکنید. به طور کلی فرایند فعال‌سازی و راه‌اندازی سری ایکس بسیار ساده و کاربر پسند است. در ابتدا شاید کمی عجیب بنظر برسد که از کنسول تازه خریداری شده به تلفن همراه‌تان منتقل شوید. برنامه Xbox بدون مشکل در گوشی‌های هوشمند کار می‌کند و در زمان بررسی ایرادی مشاهده نکردیم. تنها نکته منفی هنگام فعال سازی دستگاه، اجبار برای به‌روزرسانی ایکس باکس سری ایکس بوده که با توجه به سرعت اینترنت‌تان زمان انتظار متفاوتی را تجربه می‌کنید.
نوبت به عملکرد Xbox Series X می‌رسد. قدرت پردازش بالای کنسول بازی نسل نهمی مایکروسافت اجازه می‌دهد تا عناوین جدید را در حالت استاندارد با رزولوشن 4K و 60 فریم بر ثانیه تجربه کنید. در حالی که می‌تواند از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی کند که اجازه می‌دهد بازی‌ها حداکثر تا 120 فریم بر ثانیه بازی کنید. اگر گیمر دو آتیشه هستید و کامپیوتر گیمینگ دارید، ممکن است که حالت 120 فریم بر ثانیه جذاب نباشد اما اگر از نسل هشتم به نسل نهم مهاجرت کردید کاملا شگفت زده خواهید شد.

سریع‌تر لود شدن بازی‌ها

به لطف مجهز شدن ایکس باکس سری ایکس به حافظه SSD، همه چیز سریع اتفاق می‌افتد. از روشن شدن و کوتاه شدن زمان انتظار برای بوت شدن کنسول گرفته تا لود کردن عناوین جدید و قدیمی در کسری از ثانیه. برای اینکه بگوییم چقدر سریع‌تر از ایکس باکس وان است، زمان اجرای دو کنسول در بازی Sea of Thieves را سنجیدیم و به نتایج جالب توجه‌ای دست یافتیم. ایکس سری ایکس در 35 ثانیه و ایکس وان اس در 100 ثانیه بازی را لود کردند. 

اجرای بازی با کیفیت 4K/60

اچرای بازی ها در کنسول ایکس باکس سری ایکس

پردازنده گرافیکی کنسول خانگی Xbox Series X از نوع RDNA 2 است که به آن اجازه دستیابی به رزولوشن 4K و 60 فریم بر ثانیه می‌دهد. همچنین می‌تواند تا 120 فریم بر ثانیه افزایش پیدا کند. اگر در مورد فریم ریت بازی‌تان سخت‌گیر هستید، پیشنهاد می‌شود که صفحه نمایش سازگار با HDMI 2.1 تهیه کنید، در غیر این صورت الزامی نیست. خروجی تصویر 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه به این معنی است که از هر دو جهت برای شما سودمند خواهد بود. افت نرخ فریم کمتر (تجربه روان‌تری خواهید داشت) همچنین تصاویری با کیفیت و وضوح خیره کننده‌ای دریافت می‌کنید. اما در نظر داشته باشید که برای تجربه 4K باید تلویزیون یا مانیتور با وضوح 4K نیازمند است. در حالی که تجربه 120 فریم بر ثانیه در بازی The Falconeer بسیار روان به نظر می‌رسد اما توجه داشته باشید که کیفیت و رزولوشن را فدا کنید. برای رسیدن به 120 اف‌پی‌اس وضوح تصویر به 1080 کاهش می‌یابد. در کل یک سلیقه شخصی بوده و برای هر فرد می‌تواند شرایط متفاوت باشد. فعال کردن حالت 120 فریم در ثانیه زیاد سخت نیست. ابتدا باید به تنظیمات صوتی و تصویری کنسول رفته و از بین گزینه‌های مختلف حالات نرخ فریم و وضوح تصویر را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که اکثر عناوین جدید از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

فضای ذخیره‌سازی

حافظه یک ترابایتی سفارشی ایکس باکس سری ایکس به کاربر فضای 802 گیگابایتی قابل استفاده می‌دهد و 198 گیگ توسط فایل‌های سیستمی اشغال شده است. برای اینکه بگوییم 802 گیگ چقدر فضای ذخیره سازی به کاربر می‌دهد، توانستیم 18 تا بازی با حجم‌های مختلف دانلود کنیم. اگر فضای ذخیره‌سازی 800 گیگابایتی برای‌تان در آینده مشکل ساز می‌شود یا قصد دانلود عناوین زیادی را از طریق سرویس گیم پس دارید، پیشنهاد می‌کنیم از کارت حافظه جانبی Seagate که به صورت اختصاصی برای سری ایکس و اس طراحی شده استفاده کنید. برای تجربه کردن از قابلیت‌های جدید مایکروسافت ایکس باکس سری ایکس مانند Quick Resume و عناوین نسل نهمی تنها از طریق کارت حافظه جانبی امکان پذیر است. این کارت حافظه را می‌توانید بین گزینه‌های 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت انتخاب کنید. اما نکته منفی حافظه جانبی قیمت بالای آن است. قیمت کارت حافظه جانبی Seagate حدود 220 دلار بوده که مخصوصا برای گیمرهای ایرانی مقرون به صرفه نخواهد بود. نحوه اتصال کارت حافظه آسان بوده و کافیست SSD اکسترنال را در پورت اختصاصی قرار دهید. 
راه حل ارزان‌تر استفاده از هارد اکسترنال است. اما توجه داشته باشید که تنها می‌توانید عناوین نسل 8 و قدیمی‌تر را به‌روی هارد اکسترنال نصب و اجرا کنید. یکی از قابلیت‌های جالب کنسول Xbox Series X، موقع نصب یا پاک کردن بازی‌ها می‌توانید بخش خاصی را انتخاب کنید. برای مثال می‌خواهید بازی Doom Eternal را به خاطر بخش مولتی‌ پلیرش دانلود کنید. ایکس باکس سری ایکس اجازه می‌دهد بجای کامل دانلود کردن بازی تنها بخش Multiplayer عنوان‌تان را نصب کنید. البته مطمئن نیستیم که چه تعدادی از بازی‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. این نوع قابلیت بسیار به مدیریت فضای ذخیره سازی کمک می‌کند.

نرم افزار Xbox Series X

رابط کاربری کنسول ایکس باکس سری ایکس

اگر انتظار تغییری بزرگ در رابط کاربری Xbox سری ایکس دارید، نا امید خواهید شد. زیرا رابط کاربری آن تقریبا مشابه منوی Xbox One است. البته نکته منفی نیست، چونکه محیط کاربری بسیار جامع بود. به مدیریت بازی‌ها و برنامه‌ها، انتقال داده بین درایوها، کالیبره کردن دقیق نمایشگرهای HDR و تنظیم کردن صدای خروجی می‌توان اشاره کرد. قابلیت‌هایی جالبی نیز از نسل قبلی به کنسول سری ایکس منتقل شد، مانند دسترسی از راه دور به کنسول و اجرای بازی ها از طریق Wi-Fi. انتظار که در آینده مایکروسافت امکان بازی کردن از طریق شبکه سلولی را فراهم کند؛ اما هنوز در هیچ کدام از دو دیوایس گیمینگ مایکروسافت ایکس باکس سری ایکس و اس استفاده نشده است. با این حال اگر اشتراک Xbox Game Pass Ultimate داشته باشید، به طیف وسیعی از بازی‌های Xbox در گوشی‌ اندرویدی‌تان دسترسی خواهید داشت. و هر اتفاقی در بازی رخ دهد در فضای ابری مایکروسافت ذخیره می‌شود. این همگام سازی بین پلتفرم‌ها کاربر را از سردرگمی و گم شدن سیو بازی‌ها نجات می‌دهد. محیط Xbox Series X حول محور اتفاق‌های جدیدی که در سرویس گیم پس رخ می‌دهد طراحی شده است. این زمانی به کمک‌تان می‌آید که دنبال یکی عنوان جدید برای بازی کردن باشید. توجه به‌روی Xbox Game Pass به علاوه فرمت کاشی مانند محیط رابط کاربری، پیدا کردن برخی آیکون‌ها و آیتم‌ها کمی سخت می‌شود. اگر دنبال رابط کاربری ساده هستید، Xbox UI شما را ناامید می‌کند. 
شاید عبارت «وقت طلاست» را بارها در طول زندگی شنیده‌ باشید، ویژگی جدید کنسول‌های خانگی نسل نهم مایکروسافت می‌تواند کلی زمان برایتان بخرد. ایکس باکس قابلیتی به نرم افزار قوی‌ ترین کنسول گیمینگ‌اش اضافه کرده با نام Quick Resume. اگر ساده بگویم، این قابلیت به شما امکان بارگذاری کردن چندین بازی را همزمان می‌دهد. از بازی Forza Horizon 5 خارج می‌شوید سپس بازی دیگری را شروع می‌کنید. سپس بعد مدتی به بازی اول باز می‌گردید و از همان جایی که متوقف کردید، ادامه دهید. گرچه بازی‌ها در PS5 خیلی سریع لود می‌شوند اما قابلیت Quick Resume برگ برنده Xbox Series X مقابل پلی استیشن 5 است.
سری ایکس طیف وسیعی از گزینه‌های مولتی مدیا ارائه می‌دهد. برای پخش دی‌وی‌دی ماکروسافت پخش کننده بلوری در نظرگرفته که توانایی پخش محتوا با کیفیت 4K دارد. همچنین به برنامه‌های استریم زیادی مانند Netflix، Amazon Prime Video، Disney Plus و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. البته برنامه‌ها جدیدی نیز اضافه شده که شامل Apple TV Plus بوده و برنامه‌های خاص که در هر منطقه متفاوت است نیز دیده می‌شود.

گیم پس

گیم پس

برتری فقط به سخت افزار و اجرای بازی با کیفیت بالا نیست بلکه می‌تواند مسائل ساده‌تری هم باشد. هرچقدر هم مایکروسافت در بازی‌های انحصاری ضعیف‌تر از سونی عمل کرده باشد، اما در سرویس‌های اشتراکی رقیبی ندارد یا اگر هم داشته باشد توانای رقابت پایاپای با گیم پس را نخواهد داشت. سرویس گیم پس عناوین بسیاری را در خود جای داده است که روز به روز نیز به این آرشیو بازی‌های جدیدی اضافه می‌شوند. به دیگر نکات مثبت این سرویس می‌توان به دسترسی عناوین جدید در روز عرضه نیز اشاره کرد. قیمت گیم مایکروسافت برای اشتراک Ultimate حدود 14.99 دلار ماهانه بوده که با توجه به امکانات آن ارزش بالایی دارد. 
چنانچه علاقه دارید که درباره گیم پس و فهرست بازی‌های آن بدانید، به مقاله گیم پس ما مراجعه کنید. 

آرشیو بازی‌ها

عرضه عناوین انحصاری شاید تنها جایی باشد که مایکروسافت نسبت به رقیبش ضعیف‌تر عمل می‌کند. در زمان معرفی و عرضه ایکس باکس سری ایکس بازی‌های بسیاری در کنارش عرضه شدند که می‌توان به عناوین Assassin's Creed valhalla، Watch Dogs: Legion، ِDirt 5 و Yakuza: Like a Dragon اشاره کرد. البته هیچ کدام از بازی‌های ذکر شده برای استودیو مایکروسافت نبودند. غول فناوری آمریکایی با خرید استودیوهایی نظیر بتسدا و اکتیویژن بلیزارد سعی در رقابت با سونی دارد. وضعیت بازی‌های انحصاری خوشبختانه بهبود یافته و بازی‌های بسیار خوبی به این آرشیو اضافه شده‌اند. 

دسته بازی Xbox Series X 

دسته بازی کنسول ایکس باکس سری ایکس

در دست گرفتن دسته سری ایکس حس تکراری را به کاربر در نگاه اول القا می‌کند. اما در عین شباهت، بسیار متفاوت است. این دسته بافت‌های بهبود یافته و ارگونومی مناسبت‌تری دارد. در طراحی ظاهر این دسته تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد. دکمه‌های XYAB و Trigger از زبان طراحی سنتی دسته‌های ایکس باکس استفاده می‌کند. با این حال با بررسی دقیق‌تر متوجه تفاوت‌های ظریفی می‌شویم. نمای بیرونی گیم پد اکنون روکشی مات دارند که با طراحی کنسول مطابقت دارد. استفاده از رنگ مات جلوه‌ای زیبا به دسته داده اما ایراداتی نیز دارد. کنترل مشکی که همراه کنسول ارائه می‌شود به راحتی خراش کثیف می‌شود و خراش‌های نیز به‌روی آن می‌افتد. با توجه به نوع استفاده می‌تواند در بلند مدت مشکل ساز شود. البته این نشان دهنده کیفیت پایین دسته نیست بلکه بالعکس است، زمانی‌که دسته را دست‌تان می‌گیرید حس کیفیت را احساس می‌کنید. صرفا بخاطر رنگ مشکی ماتی که دسته سری ایکس دارد، آثار لک و خراش‌ها بیشتر نمایان می‌شود. همچنین می‌شود دسته بازی کنسول بازی Xbox Series X را انواع رنگ‌ها خریداری کنید.
دسته بازی ایکس باکس سری ایکس در قسمت ماشه‌ها (LT, RT) و دستگیره‌ها دارای بافتی هستند که حس استحکام و امنیت را به کاربر ارائه می‌دهد. گرچه اندازه کنترلر مشابه نسل قبلی خود است اما بامپرها، ماشه‌ها کمی گرد شده که چند میلی‌متر از اندازه آن کاسته است. این تغییر کوچک و جزئی باعث شد دسته بازی خوش دست‌تر شود. اگر دسته ایکس وان کمی سخت در دستان‌تان قرار می‌گرفت، خیال‌تان بابت دسته نسل نهمی راحت باشد.

دکمه Share دسته سری ایکس

شاید قابل توجه‌ترین تغییر کنترلر بازی ایکس باکس سری ایکس و اس اضافه شدن Share و D-Pad هیبریدی باشد. دکمه Share برای ثبت محتویات صفحه نمایش استفاده می‌شود. با یکبار فشردن دکمه از صفحه اسکرین شات گرفته و با نگه داشتن آن ویدیویی 15 ثانیه‌ای ضبط می‌کند. البته زمان ویدیو را می‌توانید از طریق تنظیمات تغییر دهید. D-Pad هیبریدی سعی دارد حد وسط بین طراحی کلاسیک و مدرن را رعایت کند. بازهم با اینکه تغییر کوچکی بوده اما خوش‌آیند است. طراحی دکمه‌های D-Pad حالتی سه بعدی دارد که باعث می‌شود کاربر به راحتی دسترسی داشته باشد. در پایین دسته ایکس باکس سری ایکس جک 3.5 میلی‌متری صدا و پورت اضافه شونده (Expansion Port) وحود دارد. درگاه Micro USB که در نسل قبلی وجود داشت اکنون جای خود را به درگاه USB Type-C داده است. همچنین دکمه جفت سازی نیز مانند ایکس باکس وان قرار داده‌ شد که وظیفه جفت کردن دسته و دستگاه سری ایکس دارد. در بخش سخت افزاری دسته شاهد پیشرفت بودیم. دسته ایکس باکس سری ایکس تاخیر کمتری دارد که دربازی‌های شوتینگ بسیار ویژگی خوبی است. از طریق بلوتوث می‌توانید دسته را به سایر دیوایس‌ها نیز متصل کنید. متاسفانه مایکروسافت در این نسل هم از باتری قابل تعویض استفاده کرده و می‌تواند نکته‌ای منفی برای کسانی که می‌خواهند طولانی مدت بازی کنند، باشد. دو باتری AA برای تامین انرژی دسته کافی بوده اما در صورت نیاز پک‌های باتری جداگانه در بازار وجود دارد که می‌توانید تهیه کنید.

قیمت و خرید Microsoft Xbox Series X

با وجود همه‌گیری کرونا تولید تراشه در سطح جهانی کاهش یافت در نتیجه تولیدات لوازم الکترونیکی با مشکل مواجه شد. قیمت کنسول خانگی بازی ایکس باکس سری ایکس در بازار جهانی 499 دلار اعلام شده و می‌توانید برای خرید قوی‌ترین کنسول بازی جهان به سایت کالاتیک مراجعه کنید.

 سخن آخر 

کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس، سخت افزاری قدرتمند طراحی ساده‌تر و کوچکتری نسبت به هم‌پای خودش پلی استیشن 5 دارد. دسترسی به عناوین زیادی در کنار سرویس قدرتمند گیم پس همیشه بازی برای انجام دادن دارید. سرعت لود بالای بازی به لطف حافظه سریع SSD و Quick Resume نیز از دیگر ویژگی‌های این کنسول است. می‌توان گفت که مایکروسافت قدمی بزرگ برای موفق شدن در نسل نهم دارد. اگر دنبال خرید کنسولی قدرتمند با قابلیت‌های کاربردی و جالب هستید در خرید Xbox Series X تردیدی نکنید. 

پرسش‌های متداول 

آیا دستگاه بازی مایکروسافت ایکس باکس سری ایکس قابلیت اجرا بازی‌ها با کیفیت را دارد؟

بله قابلیت اجرای 8K دارد اما با توجه به نوع بازی و نظر توسعه دهنده می‌تواند متغیر باشد. 

هزینه اشتراک گیم پس چقدر است؟

هزینه گیم پس برای اشتراک Ultimate ماهانه 14.99 دلار است.

حافظه ایکس باکس سری ایکس چقدر است؟

فضای ذخیره سازی کنسول Xbox series X مقدار سفارشی 1 ترابایتی دارد که حدود 802 گیگابایت آن در اختیار کاربر بوده و 198 گیگ باقی مانده توسط سیستم عامل و برنامه‌های پیش فرض ایکس باکس اشغال شده است.

مشخصات

مشخصات محصول
ابعاد
151 × 151 × 301 میلی‌متر
وزن
4445 گرم
نوع درایو بازی
4K UHD Blu-Ray
پردازشگر اصلی
هشت هسته‌ سفارشی AMD Zen 2 با فرکانس 3.8 گیگاهرتز و لیتوگرافی 7 نانومتری
پردازشگر گرافیکی
پردازنده گرافیکی سفارشی AMD RDNA 2 با توان پردازشی 12TFLOPS و فرکانس 1.825 گیگاهرتز
حافظه رم (RAM)
16 گیگابایت GDDR6
خروجی تصویر
HDMI با پشتیبانی از رزولوشن 4K و تکنولوژی HDR
خروجی صدا
HDMI و خروجی دیجیتال 7.1 کاناله، پشتیبانی از صدای فراگیر DTS 5.1، Dolby Digital 5.1 و Dolby TrueHD with Atmos
شبکه بی سیم (Wi-Fi)
802.11ac dual band
بلوتوث
ندارد
پورت (USB)
3 درگاه USB 3.1 نسل اول
پورت (HDMI)
1 درگاه HDMI 2.1
شبکه (Ethernet)
10/100/1000 802.3
ظرفیت هارد دیسک
1 ترابایت از نوع NVME SSD
تعداد دسته
تک دسته
دسته بی سیم
دارد
کابل (HDMI)
دارد
دسته بازی
دارد
کابل (AC)
دارد
کابل شارژر دسته
ندارد
هدست مونو
ندارد
دفترچه راهنما
دارد

نظرات (2)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
محمد حسین صفریان | کاربر
04 دی 1402

تو خریدش شک نداشته باشید، بهترین کنسول بازی نسل جدیده.

پشتیبان سایت | کاربر
06 دی 1402

از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید متشکریم.

صادق صادق | کاربر
06 خرداد 1402

ایکس باکس که دیگه نیازی به تعریف نداره هر کی عاشق بازیه اینو میشناسه، کیفیتش عالی.

پیشنهاد ویژه
محصول
کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox Series X ظرفیت 1 ترابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
30,999,000
تومان