هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods 2

Apple AirPods 2 Headphones

  • نوع اتصال: بی سیم
  • رابط: بلوتوث
  • نوع هدفون: Semi In Ear
  • ویژگی های خاص: قابلیت برقرای تماس و ارتباط با دستیار صوتی Siri، دارای هدفون های لمسی، پشتیبانی از شارژ Qi، مناسب برای موسیقی، مکالمه، گیمینگ
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(11)

اطلاعات بیشتر

بررسی اجمالی هدفون بی‌سیم اپل مدل ایرپادز 2

سال 2012 کمپانی اوپو در یک اقدامی نوآورانه و تعجب برانگیز، جک 3.5 میلی‌متری صدا را در جدیدترین محصول خود یعنی Oppo Finder حذف کرد و این رویه را در برخی محصولات خود ادامه داد. اما این موضوع زمانی سر و صدای زیادی به پا کرد و با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد که کمپانی اپل در سال 2016 دست به چنین اقدامی زد.

پس از عرضه iPhone 7 و حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا، اپل اولین نسل از هندزفری‌های بی‌سیم خود، یعنی Airpods 1 را معرفی و روانه بازار کرد. سه سال بعد و در سال 2019، اپل از Airpods 2 رونمایی کرد؛ با ظاهری همانند قبل ولی از لحاظ سخت‌افزار و عملکرد، بهبود یافته.

ایرپاد نسل دو

در ادامه، قصد داریم با مشخصات فنی و عملکرد ایرپادز 2 آشنا شویم و در انتها به این پرسش که «آیا خرید ایرپادز 2 اپل در سال 2024 منطقی است؟» پاسخ خواهیم داد.

طراحی هدفون بی‌سیم اپل ایرپادز 2

اپل در طراحی ایرپاد نسل دوم خود همان رویه قبلی را حفظ کرده و تغییری در ظاهر آن ایجاد نکرده است. در نگاه اول به Apple Airpods 2، با هندزفری مواجه می‌شویم که ساقه‌های کشیده دارد و به‌صورت اریب (Semi-in-ear) داخل گوش قرار می‌گیرد. با این طراحی، هنگام استفاده‌های طولانی مدت به گوش فشار مضاعفی وارد نمی‌شود و در نتیجه از احساس خستگی خبری نیست. همچنین، اگر در حال مکالمه و یا گوش دادن به موسیقی باشید، استرس گم شدن ایرپاد را نخواهید داشت، چرا که به‌سادگی از گوش خارج نمی‌شوند. البته با این طراحی، دیگر خبری از سری‌های سیلیکونی نیست و امکان شخصی‌سازی هدفون بر اساس سایز گوش وجود ندارد. همچنین، هر کدام از گوشی‌های ایرپادز 2، با طول 40.5 میلی‌متر، عرض 16.5 میلی‌متر و ضخامت 18 میلی‌متر ساخته شده‌اند که فقط 4 گرم وزن دارند.

بررسی ایرپادز 2

محفظه شارژ هدفون‌ها با طراحی مستطیلی و ظاهری شبیه به نسل قبل، با ابعاد 53.5 میلی‌متر در 44.3 میلی‌متر و با ضخامت 21.3 میلی‌متر ساخته شده‌ است که وزنی معادل 38.2 گرم دارد.  تنها تغییر کوچکی که مشاهده می‌شود قرار دادن نشانگر LED جلوی کیس است که در نسل اول ایرپاد، این نشانگر داخل کیس قرار داشت.
باید بگوییم استفاده از اپل ایرپادز 2 در روزهای بارانی توصیه نمی‌شود؛ چرا که این هدفون فاقد استاندارد IP است و در صورت نفوذ آب به داخل آن با مشکل مواجه خواهد شد. بنا به ادعای اپل، در ساخت ایرپاد نسل دوم، از موادشیمیایی خطرناک برای محیط زیست مانند جیوه و پی‌وی‌سی (PVC) استفاده نشده و این شرکت کماکان در راستای سیاست‌های حفظ محیط زیست در حال حرکت است.

بررسی قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایرپادز 2

با اینکه در نسل دوم از ایرپادهای اپل شاهد تغییر چشم‌گیری در ظاهر آن نبودیم اما در مقایسه با نسل قبل، ارتقای تراشه به چیپ H1 موجب بهبود در عملکرد این هندزفری شده است. کاهش تاخیر صدا، فعال کردن دستیار صوتی Siri با فرمان"Hey Siri"، اتصال سریع و پایدار، همگی از مزایای وجود این تراشه در ایرپاد نسل دو است. ارتباط Airpods 2 با سایر دستگاه‌ها، از طریق بلوتوث نسخه 5.0 صورت می‌گیرد. به محض باز کردن درب کیس اتصال با گوشی آیفون به سرعت برقرار می‌گردد و مشکلی بابت پایداری این اتصال وجود نخواهد داشت.

بررسی قابلیت‌های سخت افزاری و عملکرد ایرپادز 2

برخلاف نسل قبل که برای فعال کردن Siri باید بدنه هندزفری را لمس می‌کردیم، در ایرپاد نسل دو کافیست دستیار صوتی سیری را با گفتن عبارت "Hey Siri" فرا بخوانید تا شما را در امور روزمره یاری کند. هم‌چنین با دو بار ضربه به بدنه ایرپادز 2 می‌توانید به تماس تلفنی پاسخ دهید و موسیقی را پخش کنید. از نظر سازگاری می‌توان گفت این هدفون از نسخه‌های قدیمی آیفون مانند iPhone 5s پشتیبانی می‌کند و مشکلی بابت اتصال و عملکرد ایرپاد نسل 2 در این گوشی‌ها وجود نخواهد داشت.

کیفیت صدا و میکروفون ایرپاد نسل دوم اپل

کیفیت صدای ایرپاد نسل دو مطلوب و قابل قبول گزارش شده‌است؛ موسیقی از بلندی و حجم صدای مطلوبی برخوردار است. البته خوب است بدانید، تجربه شنیداری هنگام استفاده از این هدفون برای هر کاربر ممکن است متفات باشد. به‌علت نوع طراحی که Airpods 2 دارد، زاویه و مکان قرارگیری آن‌ها در گوش‌ با فرم‌های مختلف، متفاوت است. به‌همین دلیل، حتی در صورت تولید بیس و صدای ایده‌آل از درایورها، ممکن است تجربه‌ متفاوتی از شنیدن موسیقی با دومین نسل از هندزفری‌های بلوتوثی اپل داشته باشید. این هدفون با اینکه قابلیت حذف صدای مزاحم ندارد اما عملکرد آن در بخش مکالمه عالی است و صدا، شفاف و با کیفیت بالا منتقل می‌شود.

باتری و ماندگاری شارژ هدفون بی‌سیم Apple Airpods 2

در زمان عرضه ایرپادز 2، کاربران برای شارژ محفظه هندزفری دو راه پیش‌رو داشتند؛ یکی شارژ با کابل و از طریق درگاه لایتنینگ موجود روی بدنه کیس و دیگری بدون کابل و ازطریق شارژر MagSafe. البته برای شارژ بی‌سیم کاربران باید جداگانه کیس دیگری با قابلیت شارژ مگ‌سیف (MagSafe) را از اپل خریداری می‌کردند. بعدها با عرضه محصولات جدیدتر، کیس با قابلیت شارژ بی‌سیم برای ایرپاد نسل دو حذف شد و در حال حاضر، شارژ محفظه فقط از طریق کابل لایتنینگ امکان‌پذیر است.

ایرپاد نسل دوم اپل

مدت زمان مکالمه Airpods 2 به لطف بهره‌مندی از تراشه H1 و مدیریت بهتر مصرف انرژی، نسبت به نسل قبل خود، حدود 50 درصد بیشتر شده و با یک‌بار شارژ به سه ساعت و در صورت استفاده از محفظه به 18 ساعت خواهد رسید. علاوه‌بر این، اپل ادعا کرده که با این هدفون تا پنج ساعت بدون وقفه می‌توان به موسیقی گوش داد. با در اختیار داشتن محفظه شارژ این عدد به رقم مطلوب 24 ساعت می‌رسد. در صورتی‌که وقت کافی برای شارژ کامل ایرپاد خود ندارید، کافی است تا 15 دقیقه آنها را در محفظه شارژ قرار دهید تا سه ساعت برای پخش موسیقی و دو ساعت برای مکالمه آماده شوند.

آیا خرید ایرپادز 2 در سال 2024 منطقی است؟

جواب این سوال به این موضوع بستگی دارد که چه میزان و با چه هدفی از هندزفری بلوتوثی خود استفاده می‌کنید. ایرپاد نسل 2 اپل محصولی مقرون‌به‌صرفه و با طراحی ارگونومیک است که کیفیت مکالمه و موسیقی رضایت‌بخشی دارد. این محصول با گوشی‌های و دستگاه‌های قدیمی ساخت اپل به خوبی و بدون هیچ مشکلی متصل می‌شود. البته اگر طرفدار دو آتشه موسیقی هستید و مدت زمان زیادی در روز را به گوش دادن موسیقی، پادکست یا تماشای فیلم سپری می‌کنید و دائما در محیط‌های شلوغ در رفت‌و‌آمد هستید، ممکن است نسل 2 ایرپاد اپل شما را ناامید کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم نسبت به خرید مدل‌های جدیدتر ایرپاد اقدام کنید.


پرسش‌های متداول

آیا ایرپاد نسل دو قابلیت اتصال به گوشی‌های اندرویدی را دارد؟

بله؛ با این حال پایداری و سرعت اتصال ایرپادز 2 به گوشی‌های اندرویدی مانند آیفون نیست و ممکن است با مشکل مواجه شوید.

آیا ایرپاد نسل دو قابلیت نویز کنسلینگ دارد؟

خیر؛ این هندفون قابلیت حذف صدای مزاحم و یا نویز کنسلینگ ندارد.

از چه طریقی می‌توان از قیمت ایرپاد نسل 2 مطلع شد؟

با مراجعه به سایت کالاتیک می‌توانید از قیمت روز ایرپادز 2 مطلع شوید.

مشخصات

مشخصات کلی
نوع کالا
هدفون
نوع هدفون
نیمه داخل گوش (Semi-in-Ear)
مناسب برای
مکالمه | گیمینگ | موسیقی
نوع اتصال
بی‌سیم
استاندارد IP
ندارد
وزن
هر هدفون: 4 گرم | کیس شارژ: 38.2 گرم
سازگار با
iOS 12.2 و بالاتر | macOS 10.14.4 وبالاتر | watchOS 5.2 | Apple TV
ابعاد
هر هدفون: 16.5 × 18 × 40.5 میلی‌متر | محفظه شارژ: 44.3 × 53.5 میلی‌متر
مشخصات فنی
نوع رابط
بلوتوث نسخه 5.0
نوع آهن‌ربا
نئودیمیومی (Neodymium)
پاسخ فرکانس
20 هرتز تا 20 کیلوهرتز
فناوری NFC
ندارد
قابلیت شارژ بی‌سیم
دارد
باتری
نوع باتری
لیتیوم یونی
عمر باتری هدفون
هر هدفون حداکثر 5 ساعت و با استفاده از کیس شارژ 24 ساعت برای پخش موسیقی، هر هدفون حداکثر 3 ساعت و با استفاده از کیس شارژ 18 ساعت برای مکالمه
سایر مشخصات
نشانگر LED
دارد
حسگرها
شتاب ‌سنج تشخیص حرکت (Motion-detecting Accelerometer) | شتاب ‌سنج تشخیص گفتار (Speech-detecting Accelerometer) | حسگر نوری دو گانه (Dual Optical Sensors)
اقلام همراه
کابل شارژ لایتنینگ (Lightning)
سایر قابلیت‌ها
مجهز به تراشه Chip H1، دارای میکروفون دو جهته، پشتیبانی از شارژ Qi، دارای کنترل لمسی (دو ضربه به هر ایرپاد برای اتصال تماس و کنترل محتوای در حال پخش، قابلیت ارتباط با Siri جهت انجام امور مختلف نظیر برقراری تماس و پخش موسیقی

نظرات (2)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
سجاد کاویانی | کاربر
02 خرداد 1402

تو این رنج قیمت مدل های زیادی هست و دستتون بازه برای انتخاب، ولی بنظرم هیچ کدوم کیفیت ایرپاد اپل رو ندارن.

مریم فتاحی | کاربر
01 خرداد 1402

درجه 1 و فوق العاده با کیفیت.

پیشنهاد ویژه
محصول
هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods 2
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان