گوشی موبایل هوآوی مدل Huawei nova 7i دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت

Huawei nova 7i Dual SIM 128GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: چهارگانه 2 + 2 + 8 + 48 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، نمایشگر 6.4 اینچی، مناسب عکاسی، دارای باتری 4200 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از سرویس موبایل هوآوی (HMS)
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(21)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی هواوی nova 7i

شرکت هوآوی گوشی nova 7i را در 14 فوریه 2020 عرضه کرده که در بازارهای دیگر با نام های P40 Lite و یا nova 6 SE نیز معرفی می شود. با توجه به سخت افزار قدرتمند این دستگاه، قیمت هواوی nova 7i در مقایسه با گوشی های پرچمدار مقرون به صرفه بوده و انتخاب مناسبی برای کاربران به حساب می آید. گوشی موبایل Huawei nova 7i با ظاهری جذاب در رنگ های مشکی (Midnight Black)، سبز (Crush Green) و صورتی (Sakura Pink) طراحی شده که از جلوه های رنگی زیبا و متنوعی برخوردار است. هواوی در ساخت پنل جلویی nova 7i از نمایشگر 6.4 اینچی استفاده کرده که با لبه های کم حاشیه و گوشه های گرد ارائه شده است. میان رده nova 7i مجهز به دوربین اصلی چهارگانه می باشد که متشکل از سنسورهای 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی است. همچنین دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی درون حفره ای در گوشه سمت چپ و قسمت بالا با عنوان Huawei Hole Punch قرار دارد. موبایل هواوی Nova 7i دارای حافظه داخلی 128 و حافظه رم 8 گیگابایت می باشد که با کارت NM، امکان افزایش حافظه جانبی تا 256 گیگابایت برای کاربر فراهم می شود. این تلفن همراه دارای دو سیم کارت هیبریدی می باشد که میتوان جایگاه سیم کارت دوم را به کارت حافظه جانبی نیز اختصاص داد. گوشی هواوی Nova 7i دارای تراشه هشت هسته ای HiSilicon Kirin 810 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 می باشد که با سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10 ارائه شده است. گوشی هواوی Nova 7i به باتری لیتیوم پلیمری 4200 میلی آمپر ساعت مجهز شده که از قابلیت شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می کند. گوشی نوا 7 آی همانند گوشی Huawei Y7p فاقد سرویس های گوگل است که به جای آن از سرویس های موبایل هواوی یا HMS بهره می برد.

نقد و بررسی-گوشی huawei nova 7i-کالاتیک

طراحی و ساخت گوشی هوآوی Nova 7i

این گوشی هواوی از ظاهر مدرن و جذابی برخوردار است که توانسته در نگاه اول کاربر را به سوی خود جذب کند. این گوشی میان رده هواوی Nova 7i در سه رنگ مشکی (Midnight Black)، سبز (Crush Green) و صورتی (Sakura Pink) عرضه شده که میتوان این دستگاه را از نظر شکل ظاهری با گوشی های پرچمدار مقایسه کرد. هواوی در ساخت بدنه پشتی و فریم این دستگاه از پلاستیک و در قسمت پنل جلویی از شیشه استفاده کرده است. بکارگیری از قاب پشتی براق باعث شده تا ظاهر و حس شیشه ای را نیز القا کند. البته باید گفت بکارگیری از جنس پلاستیک در ساخت این تلفن همراه موجب شده تا مقاومت بالایی داشته باشد. گوشی موبایل هواوی Nova 7i با ابعاد 8.7 × 76.3 × 159.2 میلیمتر و وزن 183 گرمی ارائه شده که با بدنه خمیده ارگونومی خاصی به این دستگاه بخشیده است و حس راحتی را در کاربران ایجاد می کند. پنل جلویی این گوشی از نمایشگری با حاشیه های کم بهره می برد و یک ناچ حفره ای در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نمایش به چشم می خورد که جایگاه دوربین سلفی می باشد. همچنین دوربین اصلی چهارگانه در ماژول مربعی شکل واقع شده که در گوشه بالا و سمت چپ قاب پشتی قرار دارد. کلید های تنظیم صدا و پاور دستگاه در لبه سمت راست قرار گرفته که سنسور اثر انگشت نیز با کلید پاور یکپارچه شده است، همچنین در سمت دیگر و روی لبه سمت چپ، شکاف سیم کارت و کارت حافظه وجود دارد.

طراحی گوشی huawei nova 7i

نمایشگر گوشی Nova 7i

گوشی Huawei Nova 7i مجهز به صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع LTPS IPS LCD می باشد که با رزولوشن Full HD+ (1080 × 2310) و تراکم پیکسلی 398 پیکسل در هر اینچ ارائه شده است. این نمایشگر به جز حاشیه پایین، در اطراف از لبه های باریکی برخوردار می باشد و تقریبا 83.5 درصد از فضای پنل جلویی را به خود اختصاص می دهد. گوشی هواوی Nova 7i از نمایشگر تمام صفحه بهره می برد و با گوشه های گرد طراحی شده است. همچنین هواوی برای قرارگیری دوربین سلفی از حفره ای کوچک در سمت چپ و بالای نمایشگر استفاده کرده است تا صفحه نمایش یکپارچه به نظر برسد و در زمان تماشای محتوای ویدئویی یا بازی مزاحمتی برای کاربر ایجاد نکند. البته میتوان از منوی تنظیمات، این قسمت را با نوار مشکی عریض نیز پوشاند.

صفحه نمایش هوآوی nova 7i

دوربین گوشی هواوی Nova 7i

موبایل هواوی Nova 7i در پنل پشتی به دوربین چهارگانه مجهز شده که دارای سنسورهای 48، 8 و دو ماژول 2 مگاپیسلی می باشد. دوربین اصلی این گوشی در چیدمانی مربع شکل قرار گرفته که فلش LED آن را همراهی می کند. دوربین اول با رزولوشن 48 مگاپیکسلی از لنز واید بهره می برد و دارای دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.0 اینچ و سایز پیکسل 0.8 میکرومتر می باشد. دوربین دوم دارای لنز اولتراواید 120 درجه می باشد و با کیفیت 8 مگاپیکسلی از دریچه دیافراگم f/2.4 برخوردار است. دو دوربین دیگر از رزولوشن 2 مگاپیسلی بهره می برند که با دریچه دیافراگم f/2.4 از قابلیت عکاسی ماکرو و سنجش عمق پشتیبانی می کند. همچنین دوربین سلفی گوشی هواوی Nova 7i از لنز واید بهره می برد و با کیفیت 16 مگاپیکسلی دارای دریچه دیافراگم f/2.0، سایز سنسور 1/3.06 اینچ و سایز پیکسل 1.0 میکرومتر می باشد. هر دو دوربین از قابلیت عکاسی HDR و فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند البته دوربین اصلی دارای قابلیت پانوراما نیز می باشد.

دوربین گوشی موبایل-huawei nova 7i

نرم افزار

گوشی هوشمند هواوی Nova 7i مجهز به سیستم عامل اندروید 10 می باشد و با رابطه کاربری EMUI 10 عرضه می شود. شرکت هواوی در زمینه نرم افزاری مستقل عمل کرده است و با توجه به توسعه پلتفرم اختصاصی خود از سرویس های موبایل هواوی یا HMS بهره می برد. بنابراین برای نصب اپلیکیشن ها میتوان از فروشگاه AppGallery که به صورت پیش فرض وجود دارد و همچنین از فروشگاه های بازار و APKPure استفاده کرد. البته میتوان گفت امکان نصب فایل Apk به صورت مستقیم نیز امکان پذیر است. یکی از نکات مهم برای دانلود فایل، بکارگیری از برنامه های امنیتی و آنتی ویروس برای اطمینان از نصب برنامه بدون هیچ مشکلی است. البته باید گفت در گوشی هواوی Nova 7i پس از دانلود یک فایل APK و قبل از نصب آن یک بررسی امنیتی یا Security Check روی فایل صورت می گیرد که می تواند خیال کاربران را از بابت امنیت یک برنامه راحت نماید.

سخت افزار

کمپانی هواوی در گوشی Nova 7i از تراشه قدرتمند HiSilicon Kirin 810 استفاده می کند که با لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده است. گوشی موبایل Huawei Nova 7i مجهز به پردازنده مرکزی هشت هسته ای می باشد که متشکل از 2 هسته Cortex-A76 و 6 هسته Cortex-A55 است که به ترتیب از فرکانس پردازنده 2.27 و 1.88 گیگاهرتز بهره می برد. این میان رده از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 نیز برخوردار است. گوشی هوشمند نوا 7i از فناوری GPU Turbo پشتیبانی می کند که به طور قابل توجه بازدهی پردازنده گرافیکی را افزایش می دهد. همچنین کاربر می تواند بازی های سنگین را به صورت بهینه و بدون آنکه شارژ باتری بیش از حد مصرف شود اجرا کند. موبایل هواوی Nova 7i با حافظه داخلی 128 گیگابایت و حافظه رم 8 گیگابایت ارائه شده که با کارت NM، قابلیت افزایش حافظه جانبی تا 256 گیگابایت برای کاربر وجود دارد. این تلفن همراه قابلیت استفاده از دو سیم کارت را برای کاربران فراهم می کند که میتوان از درگاه دوم به عنوان محل قرارگیری کارت حافظه نیز استفاده کرد.

سخت افزار گوشی huawei nova 7i

اسپیکر

هواوی Nova 7i از اسپیکر تک کاناله ای برای تولید صدا استفاده می کند که در لبه پایینی دستگاه قرار دارد. میتوان گفت این اسمارت فون از لحاظ بلندی صدا، عملکرد رضایت بخشی به نمایش می گذارد و از سوی دیگر وضوح صدا نیز در صداهای زیر و فرکانس های میانی مناسب ارزیابی می شود. البته باید گفت که موبایل Huawei Nova 7i از جک 3.5 میلیمتری صدا نیز برخوردار است.

اسپیکر گوشی huawei nova 7i

باتری

گوشی موبایل هواوی Nova 7i از باتری لیتیوم پلیمری 4200 میلی آمپر ساعت بهره می برد که میتوان تنها با یکبار شارژ گوشی یک روز کامل در حالت عادی از آن استفاده کرد. این باتری غیر قابل تعویض از استاندارد TÜV Rheinland برخوردار است که دارای قابلیت شارژ سریع 40 واتی می باشد و در مدت زمان 30 دقیقه 70 درصد شارژ می گردد.

باتری گوشی هوآوی nova 7i

محتویات جعبه

اقلام موجود در جعبه گوشی Huawei Nova 7i شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژر هواوی، کابل USB Type C، سوزن خارج کردن سیم کارت، هندزفری و کاور ژله ای می باشد.

محتویات جعبه گوشی huawei nova 7i

نقاط قوت گوشی

  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • بکارگیری از دوربین اصلی چهارگانه
  • دارای سخت افزار قدرتمند
  • بستر نرم افزاری روان و خوب
  • دارای قابلیت شارژ سریع

نقاط ضعف گوشی

  • فاقد لرزشگیر الکترونیکی (EIS)
  • مستعد خط و خش در بدنه پشتی

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2020
رنگ بندی
مشکی (Midnight Black)، سبز (Crush Green)، صورتی (Sakura Pink)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی چهارگانه، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی، مناسب عکاسی
ابعاد
8.7 × 76.3 × 159.2 میلیمتر
وزن
183 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت پلاستیک، بدنه جلو شیشه، دور بدنه پلاستیک
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
LTPS IPS LCD
اندازه
6.4 اینچ
نسبت صفحه نمایش به بدنه
83.5 درصد
رزولوشن
Full HD+ (1080 × 2310)
تراکم پیکسلی
398 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
سایر قابلیت ها
قابلیت دریافت چند لمس هم زمان
دوربین
دوربین اصلی چهار گانه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 8 + 48 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلیمتر - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین چهارم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720), VGA (640× 480
سایر قابلیت های دوربین اصلی
دارای لنز واید و اولترواید، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)، قابلیت عکاسی HDR، دارای حسگر سنجش عمق
دوربین سلفی
16.0 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، قابلیت عکاسی HDR
تراشه
Hisilicon Kirin 810
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (2 هسته Cortex-A76 و 6 هسته Cortex-A55)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.27 گیگاهرتز (Cortex-A76) و 6 هسته با سرعت 1.88 گیگاهرتز (Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی
Mali-G52 MP6
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
NM (Nano Memory)، افزایش تا 256 گیگابایت (اسلات هیبریدی)
سیستم عامل
اندروید 10.0 - پشتیبانی از HMS، عدم پشتیبانی از GMS
رابط کاربری
EMUI 10.0
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم
فرمت های پخش موسیقی
MP3, APTX, OGG, AMR-WB, eAAC+, WMA, HWA, AMR, AAC+, AAC, FLAC, WAV, MIDI
فرمت های پخش ویدئو
3GPP, AVI, DIVX, H.263, H.264, H.265, MP4, VP8, VP9, WMV, WEBM, XVID
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 18(800), 19(800), 20(800), 28(700), 29(700), 34(2000), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A نوع Cat13 با سرعت دانلود 400 مگابیت بر ثانیه و آپلود 75 مگابیت بر ثانیه
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.1، A2DP ،LE
فناوری مکان یابی
(GPS, A-GPS, GLONASS, BeiDou (BDS, Galileo, QZSS
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)
اقلام همراه گوشی
دفترچه راهنما، آداپتور شارژر هوآوی، کابل USB Type C، هندزفری، کاور ژله ای، سوزن خارج کردن سیم کارت
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع 40 واتی (Fast Baterry Charging 40W)

نظرات (49)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
فاطمه مذهب جعفری | کاربر
01 آذر 1400

سلام، من دوازدهم گوشی به دستم رسید فقط از دیروز یه مشکلی دارم گوشی سیم کارتمو نمیشناسه؟

محمدرضا علوی | کاربر
04 بهمن 1400
لطفاً با بخش پشتیبانی تماس بگیرید تا همکاران راهنمایی کنند.
میثم | میهمان
18 شهریور 1400

رنگ صورتی موجود نمیشه؟

حسین اعرابی | کاربر
16 شهریور 1400

سلام گوشیه خوبی هستش و میشه گوگل پلی نصب کرد ولی با هزینه.

امین کرکی زاده | کاربر
30 مرداد 1400

سلام
وقت بخیر
ببخشید من این مدل رو سفارش زدم.
میخواستم بدونم که آیا شارژ اولیه خاصی لازم دارن؟
چون بعضیا میگن چون باتری ها لیتیومی هستن نیاز به شارژ اولیه نیست.
خواستم مطمئن بشم
ممنون میشم پاسخ بدید

آروین | میهمان
11 مرداد 1400

سلام من این گوشی رو دارم وقتی به بعضی برنامه ها وارد میشم یا بازی ها، از برنامه خودکار میندازه بیرون و باز نمیکنه مشکل از چی هست؟

رضا | میهمان
18 آبان 1400

یعنی چی هواوی گوگل نداره و تحریمه!
دقت کنید اینا تجربیات منه که کاملاً مستنده، میتونی سرچ کنی یا از متخصص برنامه نویسی اندروید بپرسی که از خسارت شما جلوگیری کنم.
هواوی خودش تحریمه ولی ایرانو تحریم کرده. مثلا اکانت ساختن دردسر داره نمیتونی از خدمات ابری استفاده کنی، ساعت هوشمند میگیری واچ فیس یا آب و هوا یا ناتیفیکیشن کار نمیکنه.
خدمات پس از فروش افتضاح 5 ماهه گوشی دادم تعمیر هنوز خبری نیست، هی آنتن قطع میشه.
آپدیت نرم افزاری نداره گوشیهاش هنوز اندروید 10
گوگل نداره واسه جستجو، گوگل پلی نداره برای دانلود برنامه، دردسر میفتی.
خیلی از برنامه ها به خدمات گوگل وابسته ست و اجرا نمیشه بدون گوگل، مثل کلاب هاس، اسکایپ، جیمیل، گوگل میت، گوگل کلاس روم، کروم، یوتیوب، کورسرا، گوگل داکیومنت، که اگه کارمندی یا دانشجو یا کارت با تکنولوژیه بیچاره میشی.

حتی نمیتونی راحت با اکانت گوگل لاگین کنی، گوگل مپ و کلا جی پی اس خطا میده چون خدمات گوگل نداره
برنامه ترید بوورس و رمز ارز ها اجرا نمیشن
فیلتر شکن ها اجرا نمیشه اکثرا
هر اپلیکیشن باز میکنی خطای: این گوشی گوگل نداره مواجه میشی مثل اپ تلویزیون منوتو یا رادیو جوان.
یه مسیریابی نمیتونی بفرستی یا بازکنی، اینستاگرام ناتیفیکیشن اعلان نمیده مثلا تو پیامرسان ها سروش یا ایگپ کسی بهت زنگ بزنه یا پیام بده اصلا متوجه نمیشی چون اعلان نمیاد.
اگه بازی میکنی هم بکاپ گوگل نداره یا بازی کلا اجرا نمیشه یا خرید درون برنامه نمیتونی انجام بدی.
واسه آپدیت برنامه ها چون پلی استور نداره باید هر سری از اول دانلود کنی از سایتای متفرقه ویروسی که مصرف نت خیلی بالاتره.
گول تبلیغات و کامنت هارو نخورید، اکثرا نیروهای فروش شرکت هواوی هستن و پول میگیرن بابت کامنت گذاشتن.

اینا همونایی که میگن جی اسپیس بریزید که یه برنامه فوق العاده خطرناکه و هک میشه اطلاعاتتون، خودم بررسی کردم پیج چندتاشونو دستشون رو شده.
قیمتاشونم که فضایی گرون با کیفیت پایین
جالبه که رو هر محصول هواوی فلاکس یا پاوربانک آشغال میدن، قیمتشم روز به روز افت میکنه،
در مقایسه با رقبا اصلا نخرید، سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن پول با ارزشتون به باد ندین.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل هوآوی مدل Huawei nova 7i دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان