لپ تاپ 14 اینچی هوآوی مدل MateBook 14 Core i7 (2021) KLVD-WFE9

Huawei MateBook 14 Core i7 (2021) KLVD-WFE9 14 Inch Laptop

  • اندازه صفحه نمایش: 14 اینچ
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت SSD
  • حافظه رم: 16 گیگابایت DDR4
  • پردازنده: Intel Core i7-1165G7
  • پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xe Graphics
  • ویژگی‌های خاص: کاربری عمومی و مالتی مدیا، طراحی زیبا

ارسال کالا 24 ساعت کاری پس از ثبت سفارش انجام می‌شود.

برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(4)

اطلاعات بیشتر

بررسی ویدئویی لپ تاپ هواوی Matebook 14 2021

 

نقد و بررسی لپ تاپ Huawei Matebook 14 2021

برای مدتی است که هواوی نیز وارد بازار لپ تاپ شده و با معرفی سری اخیر میت بوک به دنبال کسب سهم بیشتری از محصولات مبتنی بر ویندوز است. برخلاف بازار گوشی‌های هوشمند، بازار لپ تاپ چالش‌های بیشتری برای برند چینی ایجاد می‌کند. این موضوع در حالی است که تعداد برندهای سازندهٔ تلفن هوشمند بیشتر از لپ تاپ است؛ اما باید در نظر داشت که بازار لپ تاپ از گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر است. با این حال، سری میت بوک حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و شرکت چینی به موفقیتشان در بازار امید بسته است. در صورتی که علاقه‌مند به خرید لپ تاپ هواوی میت بوک 14 مدل 2021 شده‌اید همراه با کالاتیک باشید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های لپ تاپ Matebook 14 2021 داشته باشیم.

لپ تاپ 14 اینچی هواوی مدل میت بوک 14 2021

نکات مثبت

  • صفحه‌نمایش لمسی با ابعاد 14 اینچی و وضوح تصویر 2K
  • بی‌سروصدا بودن فن حتی در زمان انجام کارهای سنگین
  • توان پردازشی مطلوب پردازنده
  • طراحی ظاهری شیک و جذاب
  • عمر مفید بالای باتری

نکات منفی

  • با وجود تنوع در نوع درگاه، تعدادشان کم است
  • کیفیت وب‌کم می‌توانست بیشتر باشد

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ Huawei Matebook 14 2021

  • ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک
  • طراحی شیک و مدرن
  • کیبوردی نرم با تاچ پد بزرگ
  • برخورداری از کیبوردی با نور پس‌زمینه

هواوی تلاش کرده تا بتواند لپ تاپی با طراحی ظاهری و کیفیت ساخت بالا را همراه با برچسب قیمتی رقابتی به بازار عرضه کند و باید گفت تا حدودی نیز موفق شده است. درواقع اولین نکته‌ای که نظرمان را به خود جلب می‌کند طراحی ظاهری زیبای لپ تاپ میت بوک 14 مدل 2021 است.

ابعاد لپ تاپ هواوی برابر است با 307.5 در 223.8 میلی‌متر که البته میزان ضخامت آن در بیشترین سطح به 15.9 میلی‌متر می‌رسد. وزن آن نیز برابر 1.49 کیلوگرم است که باید گفت نسبت به محصولات موجود در بازار ابعاد و وزن مناسبی دارد. برند چینی برای لپ تاپ خود از ترکیبی متشکل از فلز آلومینیوم و پلاستیک استفاده کرده است؛ به صورتی که بدنه‌ای بسیار مقاوم داشته باشد و در بخش داخلی نیز از پلاستیک استفاده شود.

طراحی لپ تاپ هواوی matebook 14 2021

در پنل بالا می‌توان به صفحه‌نمایشی 14 اینچی دسترسی داشت که البته در بخش مخصوص به خود بیشتر به آن می‌پردازیم؛ اما از نظر طراحی باید گفت که حاشیهٔ یک‌نواختی را می‌توان در اطراف آن مشاهده کرد که البته در قسمت پایینی صفحه‌نمایش، کمی میزان این حاشیه بیشتر می‌شود.

در کنار صفحه‌نمایش 2K با ابعاد 14 اینچ، لوگوی هواوی قابل مشاهده است. اگر به دنبال جایگاه وب‌کم می‌گردید باید بگوییم که میت بوک 14 مدل 2021 از وب‌کم استفاده می‌کند، اما این وب‌کم در میان دکمه‌های کیبورد تعبیه شده و می‌توان در زمان نیاز به آن دسترسی داشت.

پنل پایینی دستگاه از کیبوردهایی با دکمه‌های نرم برخوردار شده که از نور پس‌زمینه نیز استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با فشردن دکمه F3 میزان روشنایی نور پس‌زمینهٔ کیبورد را تنظیم کنید. البته امکان تغییر رنگ نور پس‌زمینه در نظر گرفته نشده است و درواقع خبری از نور پس‌زمینهٔ RGB نیست.

کیبورد لپ تاپ matebook 14 هواوی

نکتهٔ مثبت دیگری که طراحی لپ تاپ هواوی دارد تاچ پد بزرگ آن است. این تاچ پد از دقت بالایی نیز برخوردار بوده و همچنین از حالت مالتی‌تاچ یا چند لمسی نیز پشتیبانی می‌کند که امکان صدور فرامین مختلف را میسر می‌سازد.

در لبهٔ سمت راست لپ تاپ هواوی میت بوک 14 مدل 2021 می‌توان به دو درگاه USB نوع A دسترسی داشت و در لبهٔ سمت چپ نیز به ترتیب درگاه‌های USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و درگاه HDMI به چشم می‌خورند. با این که تنوع بسیاری در نوع درگاه‌ها وجود دارد؛ اما هواوی می‌توانست تعداد آن‌ها را افزایش دهد. با این حال، درگاه‌های مدنظر می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربر باشند.

درگاه های لپ تاپ میت بوک 14 هواوی 2021

در بخش زیرین دستگاه می‌توان به دو بلندگو با توان 2 وات دسترسی داشت که عملکرد مطلوبی دارند. هواوی میت بوک 14 مدل 2021 به دو فن نیز مجهز شده تا گرمای تولید شده را به بیرون از دستگاه هدایت کرده و به‌نوعی با چرخش هوا بتوانند دما را کنترل کنند. چهار میکروفون نیز در نظر گرفته شده تا بتوانید در کنفرانس‌های ویدئویی شرکت کرده و گفتگویی با کیفیت مناسب داشته باشید.

محصول شرکت چینی از لولاهای مقاومی بهره می‌برد که در طول استفادهٔ روزمره دوام خواهند آورد. البته امکان بازکردن لپ تاپ به‌صورت 180 درجه وجود ندارد. این لولاها از سیستم نگهدارنده برخوردار شده‌اند که اجازه می‌دهد صفحه‌نمایش در زاویهٔ دلخواه کاربر قرار گیرد.

صفحه نمایش و بلندگو Huawei Matebook 14 2021

  • ارائهٔ وضوح تصویر 1440p یا 2K
  • صفحه‌نمایش لمسی
  • پوشش 100 درصدی از رنگ‌های sRGB
  • برخورداری از فناوری DC Dimming برای کاهش پرش تصویر

همان‌طور که در بخش طراحی توضیح دادیم، پنل جلو مجهز شده به صفحه‌نمایشی 14 اینچی که حساس به لمس است. صفحه‌نمایش دقت بالایی در اجرای فرامین لمسی دارد و حتی از فرامین چند لمسی نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش مدنظر از پنل IPS LCD استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن به 2160 در 1440 پیکسل می‌رسد.

چنین وضوح تصویری به خاطر نسبت ابعاد 3:2 تصویر است. در حالی که برخی از لپ تاپ‌های موجود در بازار از صفحه‌نمایشی با نسبت ابعاد 16:9 استفاده می‌کنند؛ اما شرکت چینی خواسته تا لپ تاپ میت بوک 14 مدل 2021 از نسبت ابعاد مدنظر استفاده کند که همین امر در وضوح تصویر آن تاثیر می‌گذارد.

از مشخصات دیگر صفحه‌نمایش می‌توان به نرخ روشنایی 300 نیت و تراکم پیکسلی 185 پیکسل در هر اینچ اشاره کرد که هر دو مولفه‌های قابل قبولی هستند. البته باید گفت بردن لپ تاپ به محیطی با نور مستقیم خورشید باعث خواهد شد که جزئیات بسیار کمی از صفحه‌نمایش را مشاهده کنید.

عملکرد صفحه نمایش لپ تاپ matebook 14 2021

در صورتی که بخواهیم به صفحه‌نمایش میت بوک 14 مدل 2021 نمره بدهیم، امتیاز کامل را دریافت می‌کند. درواقع در مورد صفحه‌نمایشی صحبت می‌کنیم که از فناوری‌های مختلف مانند DC Dimming برای کاهش میزان لرزش تصویر استفاده می‌کند و قادر به پوشش 100 درصدی از رنگ‌های sRGB است.

در بخش زیرین می‌توان به دو بلندگوی 2 واتی دسترسی داشت که صدای متقارنی را پخش می‌کنند. باید گفت بلندگوها یکی از بخش‌های مثبت دیگر لپ تاپ هستند. درواقع بلندگوها می‌توانند صدای شفافی را پخش کنند و هرچه حجم صدای خروجی را افزایش دهید از کیفیت صدا کاسته نمی‌شود.

سخت افزار و نرم افزار لپ تاپ Huawei Matebook 14 2021

  • توان پردازشی مطلوب پردازنده اینتل Core i7-1165G7
  • سرعت بالای حافظهٔ SSD در دریافت و انتقال اطلاعات
  • برخورداری از 16 گیگابایت حافظهٔ رم
  • پشتیبانی از ویندوز 11

هواوی در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار لپ تاپ میت بوک 14 مدل 2021 نیز اقدامات جالبی را انجام داده است. لپ تاپ مدنظر همراه با ویندوز 10 پرو در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که البته امکان ارتقای آن به ویندوز 11 وجود دارد.

در طول کار با لپ تاپ آنچه نظرمان را به خود جلب کرد، سرعت بالای دستگاه در انجام امور مختلف بود که دلایل آن را می‌توان در پردازندهٔ Core i7 1165G7، 16 گیگابایت حافظهٔ رم و 512 گیگابایت حافظهٔ SSD خلاصه کرد. درواقع ویندوز 11 قابلیت‌های مختلفی دارد و سخت‌افزار میت بوک 14 مدل 2021 نیز می‌تواند با سخت‌افزاری که دارد این امکانات را در اختیار کاربر قرار دهد.

برای پردازش داده‌های گرافیکی، لپ تاپ هواوی از پردازندهٔ گرافیکی آنبورد استفاده می‌کند که مدل اینتل Iris Xe است؛ بنابراین نباید انتظار اجرای بازی‌های مختلف به‌خصوص عناوین روز را داشت. مشخصات سخت‌افزاری لپ تاپ هواوی میت بوک 14 مدل 2021 باعث می‌شود که مناسب برای نوع کاربری مالتی‌مدیا باشد.

پردازندهٔ اینتل موجود در این لپ تاپ از 4 هسته و 8 ترد تشکیل شده و ازن سل تایگر لیک UP3 محسوب می‌شود. این پردازنده با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده و از 12 مگابایت حافظهٔ کش برخوردار شده است. در حالت پایه، فرکانس هسته‌ها روی 2.8 گیگاهرتز قرار دارد که در حالت بوست به 4.7 گیگاهرتز می‌رسد. برای سنجش بهتر عملکرد دستگاه به سراغ بنچمارک‌های مطرح رفته‌ایم که می‌توانید در ادامه نتایج را مشاهده کنید.

بنچمارک CineBench

بنچمارک Cinebench هواوی میت بوک 14 مدل 2021

بنچمارک PCMark 10

بنچمارک PCMark 10 هواوی میت بوک 14 مدل 2021

بنچمارک GeekBench

بنچمارک geekbench هواوی میت بوک 14 مدل 2021

باتری و ارتباطات لپ تاپ Huawei Matebook 14 2021

  • عمر بالای باتری
  • سرعت شارژ مطلوب

محصول شرکت چینی قادر است از ارتباطات نسل نوین مانند بلوتوث 5.1 و Wi-Fi 6 پشتیبانی کند. درواقع به لطف این ارتباطات می‌توانید دستگاه را به‌صورت بی‌سیم به روتر/مودم متصل کرده یا تجهیزات بی‌سیم مانند ماوس، کیبورد و موارد دیگر را به میت بوک 14 مدل 2021 وصل و استفاده کنید.

میت بوک 14 دارای باتری از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 56 وات‌ساعت است که امکان شارژ آن با شارژر 65 واتی وجود دارد. این شارژر در داخل جعبه قرار دارد که می‌توانید از طریق کابل USB-C آن را به لپ تاپ متصل کرده و به کمک آن، باتری را شارژ کنید.

در طول بررسی که داشتیم، باتری از عمر مفید بالایی برخوردار است و برای شارژ کامل باتری نیز زمان بسیار کمی نیاز خواهید داشت. درواقع برای شارژ 80 درصدی باتری تنها به 50 دقیقه زمان بود و با هر بار شارژ کامل نیز می‌شود به مدت 12 ساعت از دستگاه استفاده کرد.

برای درک بهتر عملکرد باتری به سراغ بنچمارک PCMark 10 رفتیم. یکی از بخش‌های این بنچمارک برای سنجش عملکرد باتری در زمان پخش ویدئو در نظر گرفته شده است. در این بنچمارک، ویدئویی با کیفیت FHD به‌صورت مداوم پخش شد تا باتری از شارژ 87 درصد به 3 درصد برسد.

بنچمارک PCMark 10

بنچمارک PCMark 10 هواوی میت بوک 14 مدل 2021

در طول مدت اجرای بنچمارک، لپ تاپ ساخت هواوی توانست به مدت 7 ساعت 24 دقیقه دوام بیاورد که مدت زمان بسیار خوبی به نظر می‌رسد.

جمع‌بندی

لپ تاپ هواوی میت بوک 14 مدل 2021 در بازهٔ قیمتی خود یکی از محصولات با ارزش‌های خرید بالا است. برخورداری از صفحه‌نمایشی با کیفیت که البته ویژگی‌های متعددی دارد، پردازنده‌ای با توان پردازشی بالا، امکانات جانبی گسترده و کیفیت ساخت بالا که طراحی ظاهری نیز به آن کمک شایانی کرده است به ارزش خرید محصول شرکت هواوی کمک می‌کند. البته عمر بالای باتری را نیز باید در نظر گرفت که امکان شارژ سریع آن نیز وجود دارد. با این حال ایراداتی نیز مشاهده می‌شود که می‌توان به تعداد کم درگاه‌ها، نبود پردازندهٔ گرافیکی تخصصی و کیفیت پایین وب‌کم اشاره کرد.

پرسش‌های متداول

آیا لپ تاپ میت بوک 14 مدل 2021 از صفحه‌نمایش لمسی استفاده می‌کند؟

بله. صفحه‌نمایش محصول شرکت چینی نسبت به لمس حساس است.

میت بوک 14 مدل 2021 دارای چه درگاه‌هایی است؟

لپ تاپ هواوی از دو درگاه USB-A، یک درگاه USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و درگاه HDMI بهره می‌برد.

قیمت لپ تاپ میت بوک 14 مدل 2021 چقدر است؟

لپ تاپ میت بوک 14 مدل 2021 یکی از محصولات خوش قیمت بازار است که البته برای خرید میت بوک 14 مدل 2021 می‌توانید قیمت آن را از کالاتیک چک کنید.

مشخصات

مشخصات محصول
مدل
MateBook 14 (2021)
سال تولید
2021
رنگ بندی
خاکستری (Space Gray)
ویژگی های خاص
پشتیبانی از قابلیت Super Device با قابلیت اتصال همزمان به دستگاه‌های هواوی دیگر، دارای حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از قابلیت Pop-up
ابعاد
15.9 × 223.8 × 307.5 میلی‌متر
وزن
1.49 کیلوگرم
کیبورد با نور پس زمینه
دارد
درایو نوری
ندارد
تاچ پد
دارد
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i7
مدل پردازنده
1165G7
تعداد هسته پردازنده
4 هسته‌ای
نوع پردازنده
64 بیتی
محدوده سرعت پردازنده
2.8 تا 4.7 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Intel Iris Xe Graphics
حافظه داخلی
512GB SSD
حافظه رم (RAM)
16 گیگابایت DDR4
حافظه کش (Cache)
12 مگابایت
سیستم عامل
ویندوز Home 10 (قابل ارتقا به ویندوز 11)
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع
IPS
اندازه
14 اینچ
نسبت ابعاد
3:2
رزولوشن
1440 × 2160 پیکسل
تراکم پیکسلی
185 پیکسل در هر اینچ
سایر قابلیت های صفحه نمایش
حداکثر روشنایی 300 نیت، نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه 90 درصد، نسبت کنتراست 1500:1، زاویه دید 178 درجه، فیلتر نور آبی برای کاهش خستگی چشم‌ (Eye Comfort)، دارای قابلیت Flicker Free ، دارای نمایشگر FullView، پوشش 95 درصد از رنگ های طیف sRGB
اسپیکر
دوگانه
جک 3.5 میلمتری صدا
دارد
توضیحات تکمیلی صدا
دارای دو بلندگو 2 واتی، پشتیبانی از صدای مجازی 5.1 و 7.1 کاناله
ارتباطات بیسیم
بلوتوث، WiFi
Wi-Fi
IEEE 802.11a/b/g/n/ac/ax,160 MHz / 2.4 GHz - 5 GHz
بلوتوث
بلوتوث نسخه 5.1
درگاه ارتباطی
2 عدد USB Type-A استاندارد 3.2 (نسل 1)، USB-Type-C ،HDMI
تعداد پورت USB Type C
1 عدد
وبکم
دارد
کیفیت فیلمبرداری
HD (1280 × 720)
سایر قابلیت های وبکم
دارای قابلیت ویدیو چت، قابلیت پنهان شدن وب کم
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 56 وات ساعت
میزان شارژ دهی
تا 11 ساعت
سایر قابلیت های باتری
قابلیت 2.5 ساعت استفاده با 15 دقیقه شارژ
حسگرها
اثر انگشت روی دکمه پاور (FingerPrint | Power button)، شتاب سنج (Gravity Sensor)، اثر هال برای سنجش ورود و خروج ولتاژ (Hall Sensor)
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه راهنما، آداپتور شارژر هوآوی (65 وات)، کابل شارژر USB Type C
سایر قابلیت ها
طراحی باریک و سبک، قابلیت حمل آسان، قابلیت تنظیم مجدد کارخانه (Factory Reset)، دارای فناوری Go Trubo (Fn + P)، قابل استفاده به عنوان پاوربانک

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
لپ تاپ 14 اینچی هوآوی مدل MateBook 14 Core i7 (2021) KLVD-WFE9
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان