معرفی 11 مدل کیبورد اندروید محبوب و حرفه‌ای


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img

با وجود اینکه صفحه کلید به صورت پیش‌فرض از ابتدا روی گوشی شما نصب شده و در بیشتر اوقات به خوبی عمل می‌کند؛ بنا به دلایلی ممکن است پس از مدتی قصد تعویض کیبورد خود را داشته باشید و بخواهید ویژگی های موجود در سایر برنامه های کیبورد را امتحان کنید؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با لیستی از بهترین مدل های کیبورد برای گوشی‌های اندرویدی بیشتر آشنا شوید. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقالات معرفی انواع کیبوردها و تفاوت استانداردهایشان و معرفی بهترین کیبورد های iOS را هم مطالعه کنید.

قیمت گوشی موبایل

بهترین برنامه‌های کیبورد اندروید 2024

یک سری از عوامل وجود دارد که ممکن است برای هر فردی در استفاده از کیبورد گوشی مهم باشد. به عنوان مثال برخی از افراد به آسان بودن تایپ روی صفحه کلید اهمیت می‌دهند یا برخی دیگر به تنوع فونت و ایموجی‌های قابل دسترس و پشتیبانی از زبان‌های مختلف؛ به هر حال امکان شخصی سازی کیبورد بسته به سلیقه هر کاربر از نکات مثبت در هر برنامه کیبوردی به حساب می‌آید. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله بر اساس تجربه کاربران و امتیازی که در گوگل پلی ثبت کرده‌اند بهترین برنامه‌های کیبورد اندروید 2024 را به شما معرفی کنیم.

1. صفحه کلید Gboard

دانلود کیبورد Gboard

اولین کیبورد در لیست بهترین کیبورد‌های اندروید به برنامه Gboard اختصاص دارد. این کیبورد یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های صفحه کلید با بیش از 5 میلیارد نصب در جهان است. استفاده از این صفحه کلید ساده است و به راحتی قابلیت شخصی سازی دارد همچنین به شما امکان می‌دهد تم‌ها را تغییر و زبان‌های مختلف را اضافه کنید و از تایپ با کشیدن انگشت و ورودی صوتی نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین ویژگی ورودی دست خطی نیز برای کسانی که از گوشی‌‌های قلم دار استفاده می‌کنند وجود دارد. از نقاط مثبت این برنامه می‌توان به پیشنهاد متن، تصحیح خودکار در و تنظیم ارتفاع کیبورد اشاره کرد که Gboard بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. جالب است بدانید این صفحه کلید کاملا رایگان است و بدون تبلیغات همچنین بدون خرید درون‌برنامه‌ای قابل استفاده است.

دانلود برنامه Gboard از پلی استور

2. کیبورد مایکروسافت SwiftKey

دانلود کیبورد SwiftKey

در ادامه به معرفی صفحه کلید محبوب دیگری می‌پردازیم که مانند Gboard دارای ویژگی‌های بی‌نظیری است. وقتی صحبت از شخصی‌سازی به میان می‌آید منظور این است که در کیبورد SwiftKey می‌توانید بین حالت روشن و تاریک یکی را انتخاب کنید و همین‌طور تعدادی طرح و تم رایگان را نیز برای صفحه کلید خود انتخاب کنید. از نظر پیش بینی متن و تصحیح خودکار، صفحه کلید Swiftkey عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. برای کسانی که به دنبال تایپ به چندین زبان هستند، این صفحه کلید از بیش از 700 زبان دنیا پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد به سرعت بین 5 زبان مورد استفاده خود جابه‌جا شوید.

این کیبورد همچنین قابلیت ارسال ایموجی، گیف و استیکر را در هر برنامه و سرویس دیگری را نیز دارد. چیزی که صفحه کلید Swiftkey را از دیگر صفحه کلیدها متمایز می‌کند، توانایی آن برای همگام سازی بین دستگاه‌ها و همچنین موارد ذخیره شده کپی شده در کلیپ بورد ابری است. می‌توانید به راحتی متن کپی شده را از یک دستگاه کپی کنید و آن را در دستگاه دیگری که از Switkey استفاده می‌کند جای‌گذاری کنید.

دانلود برنامه Swiftkey از پلی استور

3. صفحه کلید Typewise

دانلود کیبورد Typewise

برنامه کیبورد Typewise یک برنامه صفحه کلید است که ممکن است کمی طول بکشد تا به کارکردن با آن عادت کنید. این بدان معنا نیست که کارکردن با کیبورد پیش‌رو دشوار است، فقط لازم است قبل از استفاده تمامی میانبرها و ویژگی‌های آن را یاد بگیرید. اگر به دنبال صفحه کلیدی هستید که به کاهش اشتباهات تایپی و بهبود سرعت تایپ شما کمک کند، صفحه کلید Typewsie مناسب برای شماست. این صفحه کلید همچنین دارای تعداد زیادی طرح تم برای شخصی سازی صفحه کلید شما است؛ همچنین، می‌توانید به راحتی ایموجی‌ها و گیف‌ها را ارسال کنید و حتی فونت‌ها را نیز طبق سلیقه خود تغییر دهید.

برنامه صفحه کلید اندروید

دلیل اینکه می‌گوییم صفحه کلید Typewise ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا به آن عادت کنید، صرفاً به دلیل چیدمان کلید لانه زنبوری آن است. البته، شما همچنین دارای حرکات هوشمند برای اسلاید کردن و تایپ کردن و حتی کشیدن انگشت به چپ برای حذف و به کشیدن به سمت راست برای بازیابی هستید این طراحی امکان را فراهم می‌کند که سرعت تایپ شما سریع‌تر شود و اشتباهات تایپی کمتری در نوشتار داشته باشید. این صفحه‌کلید همچنین از تعدادی زبان که می‌توانید تایپ کنید پشتیبانی می‌کند و دارای طرح‌بندی‌های مختلف صفحه‌کلید مانند QWERTY، QWERTZ، و AZERTY و همچنین طرح‌بندی منحصربه‌فرد کلید لانه زنبوری است. اگر تمایل دارید که ویژگی‌های بیشتری از یک صفحه کلید را در اختیار داشته‌ باشید، می‌توانید نسخه حرفه‌ای صفحه کلید Typewise را خریداری کنید.

دانلود برنامه Typewise از پلی استور

4. کیبورد Grammarly

دانلود کیبورد Grammarly

اگر به دنبال صفحه‌کلیدی هستید که به شما کمک کند مهارت‌های زبانی و همچنین جمله‌سازی خود را بهبود بخشد، صفحه‌کلید Grammarly صفحه‌کلیدی است که باید کار با آن را تجربه کنید. کیبورد Grammarly یکی از بهترین برنامه‌های صفحه‌کلید برای اندروید است که به شما کمک می‌کند املای خود را در تقریباً هر برنامه‌ای که در دسترستان است تصحیح کنید. شما به راحتی می‌توانید برای کلماتی که به صورت مترادف استفاده می‌کنید مشاهده و در صورت لزوم تعداد آن‌ها را به حداقل برسانید. این صفحه کلید قابلیت‌های فانتزی و شخصی‌سازی کمتری دارد زیرا تنها هدف آن بهبود واژگان و دستور زبان چیزی است که شما تایپ می‌کنید.

دانلود برنامه Grammarly از پلی استور

5. کیبورد محبوب RGB - Emoji) Chrooma)

دانلود کیبورد Chrooma

همانطور که از نام کیبورد مشخص است کیبورد Chrooma در واقع یک صفحه کلید برای کسانی است که به ظاهر شیک صفحه کلید اهمیت می‌دهند. در این کیبورد تم RGB وجود دارد که به نظر می‌رسد برای افرادی که گیمر هستند یا صرفاً زیبایی شناسی را دوست دارند جذاب و منحصر به فرد به نظر می‌آید. تصحیح خودکار، پیش‌بینی متن، ایموجی‌ها و جستجوهای GIF از دیگر قابلیت‌های این کیبورد محسوب می‌شود.

می‌توانید از تایپ اشاره‌ای صفحه کلید Chrooma استفاده کنید و از تعدادی زبان پشتیبانی کنید. صفحه کلید Chrooma همچنین این قابلیت را دارد که نوار ناوبری (در صورتی که گوشی شما از آن پشتیبانی می‌کند) را به رنگ برنامه‌ای که در حال حاضر باز است تغییر دهد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود این صفحه کلید تعداد زیادی کاربر داشته باشد به دلیل حالت شب طراحی شده آن است. این صفحه کلید را با توجه به زمانی که شما تعیین کرده‌اید تغییر می‌دهد. اگر به دنبال یک صفحه کلید شیک به سبک RGB هستید، کیبورد Chrooma یکی از بهترین کیبوردهای اندرویدی است که تجربه جدید و متفاوتی را به کاربران ارزانی می‌دارد.

دانلود برنامه Chrooma از پلی استور

6. کیبورد حرفه‌ای Minuum

دانلود کیبورد Minuum

صفحه کلید Minuum یک صفحه کلید با ابعاد کوچک است و برای کسانی که به برخی از شخصی‌سازی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد علاقه دارند از ارزش دانلود بالایی برخوردار است. ویژگی منحصر به فرد این صفحه کلید قابلیتی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با حداکثر سرعتی که می‌تواند تایپ کند؛ همچنین، مانند سایر کیبوردهای موجود، کیبورد حرفه‌ای Minuum می‌تواند شکلک‌هایی را بر اساس کلماتی که تایپ می‌کنید پیشنهاد کند. این صفحه کلید در حال حاضر از 15 زبان پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت بین دیگر زبان‌ها جابه‌جا شوید. صفحه کلید Minuum همچنین دارای تعدادی تم با رنگ‌بندی مختلف است که می‌توانید آنها را اعمال کنید.

چیزی که Minuum را از بقیه کیبوردهای دیگر متمایز می‌کند این است که Minuum دارای پنل‌های مختلفی مانند کنترل مکان نما، جستجو و اشتراک گذاری و دیگر ابزارهای کلیپ بورد است. هنگامی که نسخه حرفه‌ای و پولی صفحه کلید Minuum را خریداری کنید، این صفحه کلید ویژگی‌های بیشتری را بدون پخش تبلیغات در اختیارتان قرار خواهد داد.

دانلود برنامه Minuum از پلی استور

7. معرفی کیبورد Flesky

دانلود کیبورد Flesky-

شاید در نگاه اول وقتی به صفحه کلید Flesky نگاه می‌کنید کمی متفاوت به نظر برسد؛ زیرا در طراحی آن کلیدهای الفبا و تعدادی میانبر در ردیف بالا به جای ردیف اعدادی که معمولاً برای اکثر صفحه کلیدهای استاندارد استفاده می‌شود، وجود دارد. صفحه کلید دارای اندازه کوچک است که برای کسانی که انگشتان کوچکی دارند مناسب خواهد بود و می‌تواند به آنها کمک کند تا راحت و سریع‌تر تایپ کنند. وقتی صحبت از تم‌ها می‌شود، صفحه کلید Flesky تعداد زیادی‌ تم با رنگ‌بندی مختلف دارد و به افرادی که به طور مداوم تم‌های صفحه کلید را عوض می‌کنند دانلود این کیبورد مناسب خواهد بود. وجود تم حالت تاریک بسیار کاربردی برای کسانی که به حالت شب و حالت تاریک علاقه دارند از ویژگی‌های محبوب این برنامه کیبورد جهانی به حساب می‌آید.

با استفاده از کیبورد Flesky می‌توانید با تنها یک حرکت ساده کشیدن انگشتان روی کیبورد به بیش از 80 زبان دنیا دسترسی داشته باشید؛ همچنین این صفحه کلید جذاب دارای ایموجی اختصاصی و تعدادی میانبر برنامه محبوب در ردیف بالا است. این بدان معناست که می‌توانید از آن برنامه‌ها بدون نیاز به ترک برنامه‌ای که در حال حاضر استفاده می‌کنید بهره ببرید. Flesky همچنین دارای 8 اندازه صفحه کلید و 4 صدای مختلف صفحه کلید است. برای دانلود صفحه کلید شیک و حرفه‌ای Flesky از طریق لینک زیر اقدام کنید.

دانلود برنامه Flesky از پلی استور

8. کیبورد فارسی Farsi Keyboard

دانلود کیبورد Farsi Keyboard

یکی از بهترین کیبورد‌های فارسی که از انواع خط نستعلیق و کشیده بهره می‌گیرد؛ برنامه کیبورد فارسی Farsi Keyboard است که علاوه بر تنوع خط دارای صفحه کلید بسیار ساده برای نوشتن زبان فارسی و پشتو در کنار زبان‌های دیگری مانند انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و موارد دیگر با پشتیبانی کامل از تمام حروف و علائم نگارشی فارسی و ریاضی هم استیکر‌های جذاب و منحصر به فرد است. برای دانلود این صفحه کلید کاربردی می‌توانید از طریق لینک‌ زیر اقدام کنید.

دانلود برنامه Farsi Keyboard از پلی استور

9. کیبورد حرفه‌ای Simple Keyboard

دانلود کیبورد Simple

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های صفحه کلید برای اندروید Simple Keyboard است. اگر طرفدار کیبوردهایی نیستید که دارای ویژگی‌هایی هستند که واقعاً کاربردی نیستند و به آن‌ها اهمیت نمی‌دهید، این صفحه‌کلید عالی برای شما طراحی شده است. اگر فضای کافی برای ذخیره سازی یا دانلود برنامه جدید در گوشی اندرویدی ندارید این کیبورد بهترین صفحه‌کلید اندرویدی است که می‌توانید صرفاً به دلیل حجم فایل کم آن روی دستگاه خود نصب کنید. صفحه کلید Simple دارای دو تم مختلف است یکی تم تیره و دیگری تم روشن. با این حال می‌توانید در صورت تمایل صفحه کلیدتان را شخصی‌سازی کنید.

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، صفحه کلید Simple از طراحی متن باز بدون پخش تبلیغ برخوردار است؛ به این معنی که می‌توانید کد منبع این صفحه کلید را دریافت و در صورت تمایل کد اختصاصی خود را اضافه کنید و جالب است بدانید صفحه کلید مذکور به اینترنت متصل نمی‌شود و این برای کسانی که به حفظ حریم خصوصی برای داده‌های خود اهمیت می‌دهند نکته بسیار حساس و قابل توجهی است. اگر می‌خواهید صفحه کلید خود را شخصی سازی کنید و از قابلیت‌های ویژه بهره ببرید دانلود کیبورد Simple را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دانلود برنامه Simple از پلی استور

10.معرفی کیبورد AnySoft

دانلود کیبورد AnySoft

دانلود کیبورد AnySoft برای افرادی که باید به چندین زبان از طریق نوشتن متن دسترسی داشته باشند توصیه می‌شود. این صفحه‌کلید کوچک از زبان‌های متعددی پشتیبانی می‌کند و یک صفحه‌کلید منبع باز است، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که صفحه‌کلید به طور منظم از زبان‌های بیشتری نیز پشتیبانی خواهد کرد. از نظر ویژگی‌های اختصاصی، AnySoft Keybaord دارای ورودی صوتی، تصحیح خودکار، پیش بینی متن و همچنین فرهنگ لغت برای تعدادی از زبان‌های پشتیبانی شده است.

این صفحه کلید همچنین دارای مجموعه‌ای منظم از تم هاست که در صفحه کلید اصلی تعبیه شده است. همچنین می‌توانید تم‌های بیشتر و بسته‌های زبان دیگری را با جستجوی آنها از طریق گوگل پلی نصب کنید. در حال حاضر، صفحه کلید AnySoft در حال آزمایش با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی است و به زودی در به‌روزرسانی‌های پیش‌رو به یک ویژگی پایدار در این کیبورد تبدیل خواهد شد.

دانلود برنامه AnySoft از پلی استور

معرفی کیبورد AnySoft اندروید

11. کیبورد ai.type

این کیبورد یکی از محبوب‌ترین و بهترین کیبوردهای اندروید است که تاکنون بیش از 20 میلیون‌ بار از گوگل پلی دانلود شده. ai.type keyboard یکی از حرفه‌ای‌ترین کیبوردهای اندروید است که می‌توانید آن را نصب کنید.

aitype keyboard

کیبورد ai.type ویژگی‌هایی مانند پیش‌بینی و تکمیل خودکار کلمات، سفارشی‌سازی قسمت‌ها و پشتیبانی از اموجی‌ها را دارد. این کیبورد از بیش از 30 زبان زنده دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند و تم‌های رایگان و جذابی هم دارد. 

این کیبورد قابلیت تشخیص کلمه بعدی به کمک هوش مصنوعی را دارد و تصحیح سریع و خودکار کلمه را هم انجام می‌دهد. ai.type keyboard کاربری زیبا و ساده‌ای دارد و امکان ساختن تم و اشتراک‌گذاری آن هم وجود دارد. امکان تغییر سایز کیبورد و حروف، قابلیت تبدیل گفتار به متن، پیشنهاد اموجی با توجه به مکالمه شما و موارد دیگر از باقی قابلیت‌های این کیبورد حرفه‌ای اندروید هستند.

دانلود کیبورد ai.type از پلی استور

سخن آخر

در مقاله پیش‌رو به معرفی بهترین کیبورد‌های اندروید با قابلیت‌های جذاب و قابل شخصی‌سازی آن‌ها پرداختیم؛ همچنین سعی کردیم تمامی ویژگی‌های موجود در این کیبورد‌ها را بررسی کنیم تا با آگاهی بیشتری نسبت به دانلود کیبورد مورد نظر خود عمل کنید. با توجه به انتظارات خود از صفحه کلید می‌توانید به دانلود یکی از کیبورد‌های اندروید محبوب و حرفه‌ای از طریق لینک‌های موجود
اقدام کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین برنامه صفحه کلید برای دستگاه‌های اندرویدی کدام است؟

هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد که کدام صفحه کلید بهترین صفحه کلید اندرویدی است؛ زیرا وقتی صحبت از کیبورد به میان می‌آید، سلیقه‌های کاربران مختلف متفاوت خواهد بود. ممکن است احساس کنید که صفحه کلید Flesky بهترین صفحه کلید اندرویدی موجود است. با این حال، کسی وجود خواهد داشت که نظری متفاوت داشته باشد و بگوید که صفحه کلید Gboard بهتر است به این دلیل که رایگان و بدون تبلیغات است و تعداد زیادی ویژگی قابل شخصی سازی دارد. از این رو هر صفحه کلید موجود برای اندروید می‌تواند جز بهترین کیبورد‌ها باشد.

آیا نصب صفحه کلید اندروید روی گوشی امن است؟

بله، نصب برنامه‌های کیبوردی روی دستگاه اندرویدی شما کاملا بی‌خطر است. اگر صفحه کلیدی را که قبلا روی دستگاه اندرویدی شما به صورت پیش فرض نصب شده دوست ندارید، می‌توانید صفحه کلیدی را دانلود کنید که بتوانید آن را شخصی سازی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
اسماعیل عزیزی | میهمان
20 آبان 1402

این کیبورد ها زبان فارسی هم دارند؟