گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 8.1 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت

Nokia 8.1 Dual SIM 64GB Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت هیبریدی
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: دوگانه 13 + 12
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای پردازنده هشت هسته ای، صفحه نمایش 6.18 اینچی، مجهز به باتری لیتیوم یونی 3500 میلی آمپر ساعت، مناسب بازی، مناسب عکاسی
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(3)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی Nokia 8.1

برند نوکیا پس از فراز و نشیب های زیاد، با همکاری شرکت HDM توانسته با عرضه محصولات باکیفیت به رقابت با شرکت های گوشی سامسونگ و گوشی هواوی بپردازد. گوشی نوکیا 8.1 جزء جدیدترین میان رده های این شرکت محسوب می شود که از مشخصاتی مشابه با گوشی های پرچمدار برخوردار است. گوشی نوکیا 8.1 با بهره گیری از اندروید وان و با ظاهری چشم نواز و متفاوت، یکی از بهترین میان رده های حال حاضر محسوب می شود که دارای ویژگی های متعددی می باشد. اواخر سال 2018 شرکت نوکیا از گوشی جدیدی با نام Nokia 8.1 رونمایی کرد که در بازار چین با عنوان X7 شناخته می شد و با دوربین عالی پیش از گوشی Nokia 9 PureView ارائه شده است. به لطف طراحی بسیار جذاب و نیز سخت افزار قدرتمند، این تلفن همراه به یکی از برترین گوشی های اندرویدی نوکیا تبدیل شده و در مدت زمان کوتاهی مورد استقبال کاربران قرار گرفت. همچنین بکارگیری از شیشه در پنل جلویی و پشتی و دور بدنه آلومینیومی زیبایی خاصی به این دستگاه بخشیده و توانسته افراد زیادی را به سوی خود جذب کند. گوشی موبایل نوکیا از صفحه نمایش 6.18 اینچی با رزولوشن +Full HD به همراه تکنولوژی جدید PureDisplay برخوردار است که همانند گوشی های آیفون در بالای آن ناچ نسبتا بزرگی دیده می شود. البته درون این بریدگی دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی قرار دارد و نیز در قسمت پشتی دستگاه از دوربین اصلی دوگانه بهره می برد. گوشی هوشمند Nokia 8.1 به تراشه Snapdragon 710 و پردازنده هشت هسته ای مجهز شده است. موبایل Nokia 8.1 دارای حافظه رم 4 و 6 گیگابایتی و حافظه داخلی متفاوت 64 و 128 گیگابایت می باشد که از کارت حافظه جانبی تا 400 گیگابایت پشتیبانی می کند. گوشی نوکیا 8.1 امکان استفاده از دو سیم کارت را به طور همزمان برای کاربران فراهم می کند و از اسلات دوم به عنوان کارت حافظه نیز میتوان استفاده کرد. یکی از ویژگی های قابل توجه این گوشی میتوان به باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی 3500 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی اشاره کرد.
بنابراین از قابلیت های Nokia 8.1 تازه نفس می توان حدس زد که این اسمارت فون آمده تا لقب پرفروش ترین گوشی هوشمند نوکیا را از مدل نوکیا 6.1 پس بگیرد و با قیمتی مناسب عرضه شود.

نوکیا 8.1

طراحی

طراحی گوشی های موبایل 2018 دستخوش تغییرات مهمی بوده و در اکثر برندها شاهد محصولاتی هستیم که دارای بریدگی در بالای نمایشگر هستند. گوشی هوشمند نوکیا 8.1 از این بریدگی موسوم به ناچ بهره می برد که دوربین، سنسور و بلندگوی پخش صدای مکالمه را در خود جای داده است. اولین نکته ای که با در دست گرفتن نوکیا 8.1 متوجه خواهید شد، کیفیت ساخت بسیار مرغوب آن است که در پنل پشت و جلو از شیشه بکار رفته و دور بدنه از آلومینیوم می باشد. همچنین این شرکت از نوارهای براق در فریم آلومینیومی و اطراف دوربین و نیز حسگر اثر انگشت استفاده می کند که جذابیت خاصی به این دستگاه می بخشد. علاوه بر زیبایی، موبایل نوکیا 8.1 با داشتن لبه های گرد از ارگونومی خوبی نیز برخوردار است و استفاده این گوشی با یک دست را آسان تر می کند. این گوشی دارای ابعاد 8.0 × 75.8 × 154.8 میلیمتر می باشد و با وزن 180 گرمی دستگاه نیز چندان سنگین به نظر نمی رسد. علاوه بر این نوکیا 8.1 دارای حاشیه باریکی می باشد که میتوان گفت در قسمت پایین آن تنها لوگوی Nokia حک شده است. قسمت پنل پشتی نوکیا 8.1 دوربین دوگانه با چینش عمودی به چشم می خورد که دارای کمی برآمدگی است و باعث شده تا قرارگیری دستگاه بر روی سطوح هموار اندکی دشوار باشد. البته نوکیا با آرایش سنسورها در وسط پنل پشتی مشکل را برطرف کرده است. سنسور اثر انگشت در زیر ماژول دوربین تعبیه شده که از سرعت و دقت بالایی در شناسایی اثر انگشت برخوردار است و با ظاهر جذابش در پشت گوشی امکان دسترسی راحت را در زمان دست گرفتن محصول فراهم می کند. پنل پشتی گوشی علاوه بر میزبانی دوربین دوگانه و حسگر انگشت دارای فلش دوگانه LED می باشد تا کارایی پیشرفته تر و متنوع تر را در اختیارتان بگذارد.

طراحی نوکیا 8.1

صفحه نمایش

نوکیا 8.1 به صفحه نمایش 6.18 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده که از تکنولوژی PureDisplay بهره می برد. به کمک این فناوری رنگ های نمایشگر بسیار غنی بوده و از کنتراست تصاویر بالایی برخوردار است. این صفحه نمایش بزرگ همچنین دارای طیف رنگ 96 درصد و نسبت کنتراست 1: 1500 می باشد. صفحه نمایش نوکیا 8.1 با رزولوشن Full HD+ (1080 × 2280) ارائه شده که تراکم پیکسلی 408 پیکسل در هر اینچ را در اختیارتان می گذارد. نمایشگر نوکیا 8.1 حدود 81.2 درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده که با نسبت ابعاد 19:9 طراحی شده است. اسمارت فون نوکیا 8.1 به گونه ای طراحی شده که قسمت بالای نمایشگر بریدگی نسبتا بزرگی مشاهده می شود که جایگاه دوربین سلفی و اسپیکر می باشد. محافظ NEG بر روی صفحه نمایش این فبلت کشیده شده که عملکردی مشابه گوریلا گلس دارد و مقاومت خوبی در برابر خط و خش از خود نشان می دهد. خوشبختانه این میان رده جدید نوکیا از HDR10 نیز پشتیبانی می کند که با کیفیت عالی نمایشگر، تماشای ویدیو جذابیت بیشتری دارد. موبایل نوکیا 8.1 فاقد چراغ اعلان می باشد ولی از قابلیت Always on Display بهره می برد که هنگام برداشتن دستگاه، ساعت و اعلان های موجود را نمایش می دهد.

صفحه نمایش نوکیا 8.1

دوربین

گوشی Nokia 8.1 به دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 12 و 13 مگاپیکسلی مجهز شده که توسط شرکت Zeiss optics توسعه یافته و پیش از این نیز در گوشی های نوکیا قابل مشاهده بود. دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، سایز سنسور 1/2.55 اینچ، سایز پیکسل 1.4 میکرومتر و سنسور 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین نوکیا 8.1 دارای لرزشگیر اپتیکال (OIS) می باشد که برای بهبود عملکرد دوربین در فیلمبرداری و عکاسی در محیط های کم نور کاربرد دارد. همچنین دوربین Nokia 8.1 دارای فلش LED دوگانه Dual-Tone می باشد که از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel بهره می برد و از قابلیت های HDR و پاناروما نیز پشتیبانی می کند. این دوربین امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K و Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه را برای کاربر فراهم می کند و با فناوری Gyro-EIS از ایجاد لرزش در هنگام ضبط فیلم جلوگیری می کند.
قسمت پنل جلویی از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی میزبانی می کند که درون بریدگی نمایشگر قرار دارد. این دوربین مجهز به لنز واید می باشد و از دریچه دیافراگم f/2.0، سایز سنسور 3 /1 اینچ و سایز پیسکل 0.9 میکرومتر برخوردار است. دوربین سلفی Nokia 8.1 از رزولوشن Full HD بهره می برد که با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم هایی با کیفیت عالی ضبط خواهد کرد.

دوربین نوکیا 8.1

نرم افزار

گوشی Nokia 8.1 همانند نوکیا 7 پلاس به سیستم عامل Android One مجهز شده که با نسخه اندروید 8.1 (اوریو) قابل ارتقا تا 9.0 (پای) می باشد. رابط کاربری این گوشی از پروژه تربل گوگل پشتیبانی می کند که باعث شده تا آپدیت های اندروید را در سریع ترین زمان دریافت کند. منوی برنامه ها در این دستگاه همانند گوشی های پیکسل، با کشیدن انگشت از پایین نمایشگر به سمت بالا در دسترس خواهد بود و با تکرار همین عمل از چپ به سمت راست، منوی Google Now در اختیار کاربران قرار می گیرد. البته با نگه داشتن انگشت روی صفحه ی اصلی، دسترسی به تنظیمات، ویجت ها و تصاویر پس زمینه ایجاد می شود که از بخش تصاویر پس زمینه می توان به تصاویر جذاب موجود در نرم افزار آنلاین Google Wallpapers دست یافت.
دستیار صوتی Google Assistant نیز مطابق انتظار وجود دارد و با نگه داشتن دکمه هوم اجرا خواهد شد. قرارگیری انگشت روی برخی از برنامه ها امکان استفاده از میانبر های موجود را فراهم کرده تا انجام امور سریع تر صورت گیرد. برای مثال مشابه فناوری 3D Touch در گوشی های اپل با نگه داشتن انگشت روی اپلیکیشن تلفن می توان به سرعت مخاطب جدیدی را اضافه کرد. اگرچه به صورت پیش فرض تعداد بسیار کمی اپلیکیشن بر روی نوکیا 8.1 وجود دارد، اما تقریبا تمامی این اپلیکیشن ها را گوگل توسعه می دهد که از نکات مثبت به شمار می آید و میتوان گفت عملکرد قابل اطمینانی از خود نشان می دهد.

سخت افزار

نوکیا 8.1 مجهز به به تراشه Snapdragon 710 می باشد که با معماری 10 نانومتری طراحی شده و جزو پردازنده های میان رده جدید شرکت کوالکام محسوب می شود. اسنپدراگون 710 از 8 هسته اختصاصی کوالکام شامل 2 هسته Kryo 360 Gold در کنار 6 هسته Kryo 360 Silver به عنوان پردازنده مرکزی استفاده می کند که به ترتیب از فرکانس 2.2 و 1.7 گیگاهرتز بهره می برد. همچنین این گوشی با پردازنده گرافیکی Adreno 640 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی نوکیا 8.1 از نظر رم با دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی ارائه شده که حافظه رم 4 گیگابایتی این تلفن همراه از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می برد و نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن با حافظه های داخلی مختلف 64 و 128 گیگابایتی عرضه می شود. همچنین به لطف وجود درگاه کارت حافظه MicroSD امکان ارتقا حافظه تا سقف 400 گیگابایت برای کاربران فراهم می گردد. همچنین این گوشی از دو سیم کارت هیبریدی برخوردار است و با شبکه ای از نوع LTE حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 50 مگابیت بر ثانیه را در اختیارتان می گذارد.

سخت افزار نوکیا 8.1

اسپیکر

اسپیکر نوکیا 8.1 به همراه درگاه USB Type C و میکروفون اصلی در لبه تحتانی نوکیا 8.1 قرار دارد و میکروفون دوم و جک 3.5 میلی متری هدفون نیز در بخش بالای این دستگاه مشاهده می شود. هچنین دکمه های فیزیکی تغییر حجم صدا و پاور در سمت راست وجود دارد. این موبایل از قابلیت حذف صداهای مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation with Dedicated Mic) برخوردار است.

اسپیکر نوکیا 8.1

باتری

گوشی هوشمند نوکیا 8.1 برای تامین انرژی مورد نیاز خود از باتری لیتیوم یونی 3500 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که دارای قابلیت شارژ سریع 18 وات می باشد. این باتری غیر قابل تعویض از ویژگی جدید Adaptive Battery بهره می برد که با استفاده از هوش مصنوعی در اندروید 9 پای به شما کمک می کند تا عمر باتری 2 روزه را داشته باشید. اگر به دنبال یک گوشی میان رده با شارژدهی مناسب هستید؛ در این صورت این تلفن همراه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

محتویات جعبه

اقلام موجود در جعبه گوشی نوکیا 8.1 شامل آداپتور شارژر نوکیا، دفترچه راهنما، سوزن خارج کردن سیم کارت، هندزفری و کابل USB Type C می باشد.

محتویات جعبه نوکیا 8.1

نقاط قوت گوشی

  • طراحی زیبا و شیک
  • صفحه نمایش بزرگ
  • لرزشگیر اپتیکال (OIS)
  • لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro EIS)
  • دارای دوربین اصلی دوگانه
  • بکارگیری از تکنولوژی جدید PureDisplay در صفحه نمایش

نقاط ضعف گوشی

  • آسیب‌پذیری در برابر رطوبت

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2018
رنگ بندی
سرمه ای، خاکستری، نقره ای
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی دوگانه، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی
ابعاد
8.0 × 75.8 × 154.8 میلیمتر
وزن
180 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت و جلو شیشه، دور بدنه آلومینیوم
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
IPS LCD
اندازه
6.18 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
19:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
81.2 درصد
رزولوشن
Full HD+ (1080 × 2280)
تراکم پیکسلی
408 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
NEG Glass
سایر قابلیت ها
قابلیت دریافت چند لمس همزمان
دوربین
دوربین اصلی دوگانه
کیفیت دوربین
13 + 12 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel (Dual Pixel PDAF)
فلش
LED دوگانه / Dual-Tone
دیافراگم
دوگانه: دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، سایز سنسور 1/2.55 اینچ، سایز پیکسل 1.4 میکرومتر - دوربین دوم 13 مگاپیکسل
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال (OIS)
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (3840 × 2160) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1920 × 1080) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (2160 × 3840), Full HD (1080 × 1920), HD (720 × 1280
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR، بهره گیری از لنز Zeiss optics
دوربین سلفی
20.0 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.0، سایز پیکسل 0.9 میکرومتر
تراشه
Qualcomm SDM710 Snapdragon 710 (10 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (2 هسته Kryo 360 و 6 هسته Kryo 360)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Adreno 616
حافظه داخلی
64 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSD، افزایش تا 400 گیگابایت (اسلات هیبریدی)
سیستم عامل
اندروید 9.0 (پای)
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3
فرمت های پخش ویدئو
MP4
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE نوع Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، NFC ،EDGE ،GPRS ،WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Dual-band, WiFi Direct, Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0، A2D ،LE
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
(GPS, A-GPS, GLONASS, BeiDou (BDS
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
توضیحات تکمیلی صدا
قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation with Dedicated Mic)
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت روی قاب پشت (FingerPrint | Rear-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)، روشنایی (Light Sensor)
اقلام همراه گوشی
آداپتور شارژر نوکیا، دفترچه راهنما، سوزن خارج کردن سیم کارت، هندزفری، کابل USB Type C
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع (Fast Baterry Charging)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
میلاد یوسفی | کاربر
19 مهر 1398

لطفا رنگ مسی رو موجود کنید.من این هفته میخوام بخرم.اگر سایت شما موجود کنه حتما این هفته میخرم انشالا

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 8.1 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان