گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia G20 دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت + هدیه سیم کارت هوشمند شاتل

Nokia G20 Dual SIM 128GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: چهارگانه 2 + 2 + 5 + 48 مگاپیکسل
  • ویژگی‌های خاص: فبلت، دارای صفحه نمایش 6.52 اینچی، مجهز به حسگر اثر انگشت، سیستم عامل اندروید 11.0

توضیحات سیم کارت: 1 ماه اینترنت، مکالمه، پیامک و اشتراک رایگان نماوا

برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(27)

اطلاعات بیشتر

جعبه گشایی گوشی Nokia G20

 

نقد و بررسی گوشی Nokia G20

نوکیا از برندهای محبوب قدیمی است که همچنان محصولاتی درخور توجه و با ارزش را به بازار عرضه می‌کند. البته برند نوکیا بیشتر در بازار محصولات میان‌رده و پایین‌رده فعالیت دارد. یکی از گوشی‌های هوشمندی که سال 2021 روانه بازار شد، نوکیا G20 نام داشت که می‌خواهیم در ادامه به بررسی مشخصات سخت افزاری و ویژگی‌های نرم افزاری آن بپردازیم. در صورتی که علاقه‌مند به خرید گوشی نوکیا G20 شده‌اید همراه با کالاتیک شوید تا اطلاعات جالبی از این گوشی هوشمند ارزان قیمت را در اختیارتان قرار دهیم.

نکات مثبت

  • صفحه نمایش بزرگ با حاشیه‌های بسیار کم
  • رابط کاربری نرم و روان
  • عملکرد مطلوب دوربین اصلی، اولتراواید و ماکرو
  • کیفیت ساخت بالا

نکات منفی

  • وضوح تصویر صفحه نمایش می‌توانست بیشتر باشد
  • از حافظه رم بالاتری می‌توانست استفاده کند

طراحی و کیفیت ساخت گوشی Nokia G20

  • حاشیه بسیار کم در اطراف صفحه نمایش
  • مقاومت گوشی در برابر پاشش آب
  • طراحی ظاهری زیبا و شیک

آنچه در نگاه اول، توجهمان را به خود جلب می‌کند، طراحی ظاهری گوشی Nokia G20 است. درواقع با محصولی طرف هستیم که 9.2 میلی‌متر ضخامت دارد و از تنها 197 گرم وزن بهره می‌برد. مولفه‌های ذکر شده تاثیر مستقیمی در کار با دستگاه دارند که البته جنس بدنه و طراحی لبه‌ها نیز روی بهبود تجربه کاربری بی‌تاثیر نیستند.

محصول شرکت HMD گلوبال از پنل پشتی پلاستیکی (پلی‌کربنات) و فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. در مورد پنل جلو نیز گفته شده که محافظ پاندا گلس دارد. استفاده از چنین محافظی باعث می‌شود میزان مقاومت صفحه نمایش در برابر خط و خراش افزایش یابد. در ادامه می‌توان اشاره کرد که گوشی نوکیا G20 در دو رنگ‌بندی نقره‌ای و آبی تیره روانه بازار شده است.

حال به سراغ پنل جلو و امکانات آن برویم. در پنل جلوی گوشی نوکیا G20 به صفحه نمایشی 6.52 اینچی برمی‌خوریم که نوار بسیار باریکی از حاشیه در اطراف آن دیده می‌شود. البته باید اشاره کرد که این نوار حاشیه، تاثیر منفی روی تجربه کاربری نمی‌گذارد. درست زیر صفحه نمایش می‌توان لوگوی نوکیا را مشاهده کرد و در بالای صفحه نمایش نیز بریدگی با طراحی قطره‌ای وجود دارد که دوربین سلفی در آن قسمت قرار گرفته است. کمی بالاتر از دوربین سلفی نیز نوار بسیار باریکی وجود دارد که بلندگوی مکالمه را میزبانی می‌کند.

مشخصات فنی و بررسی اطلاعات نوکیا G20

در سمت راست فریم فلزی به راکر ولوم صدا و دکمه پاور دسترسی خواهید داشت که حسگر اسکنر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده است. در سمت چپ نیز دکمه‌ای با قابلیت برنامه‌ریزی و درگاه سیم کارت قرار گرفته است. گوشی نوکیا جی 20 از دو بلندگو استفاده می‌کند که بلندگوی اول در لبه پایینی و بلندگوی دوم نیز در لبه بالایی قرار دارد. در لبه پایینی، علاوه بر میکروفون، شیار بلندگو و درگاه USB-C تعبیه شده و در لبه بالایی نیز به جک هدفون 3.5 میلی‌متر دسترسی خواهید داشت.

در طراحی پنل پشتی از خطوط راه‌راهی استفاده شده که نه‌تنها ظاهری زیبا و شکیل به پنل پشتی می‌دهند، بلکه مانع لیز خوردن گوشی نوکیا G20 از دست کاربر می‌شود. در بالای پنل، ماژول دوربینی با طراحی دایره‌ای شکل به چشم می‌خورد که متشکل شده است از چهار دوربین. کمی پایین‌تر از ماژول دوربین اصلی نیز فلشی قرار گرفته تا بتوانید از آن برای بهبود کیفیت عکاسی در محیط تاریک استفاده کنید.

در مجموع می‌توان گفت نوکیا G20 از ارگونومی مناسبی استفاده می‌کند و همین امر به بهبود تجربه کاربری ختم شده است. صفحه نمایش از لبه‌هایی با انحنای خفیفی استفاده می‌کند که این انحنا در فریم و لبه‌های پنل پشتی ادامه می‌یابد. شاید کار نوکیا G20 در بخش‌های دیگر کمی سخت شود، اما نمره قابل قبولی را از بخش طراحی دریافت می‌کند.

صفحه نمایش گوشی Nokia G20

  • صفحه نمایشی بزرگ با برخورداری از پنل IPS LCD
  • مناسب برای تماشای ویدئو و وب‌گردی

در بخش طراحی به صفحه نمایش اشاره کردیم. گوشی Nokia G20 دارای صفحه نمایشی 6.52 اینچی است که مجهز شده به پنل IPS LCD و از امکاناتی مانند وضوح تصویر 720 در 1600 پیکسل و نسبت ابعاد 20:9 استفاده می‌کند. چنین مشخصاتی سبب شده تا تراکم پیکسلی محصول شرکت HMD گلوبال به 269 پیکسل در هر اینچ برسد.

باید گفت وضوح تصویر یا رزولوشن صفحه نمایش نوکیا G20 تعریف چندانی ندارد و می‌توانست بیشتر باشد. با این حال، نوکیا جی 20 مناسب برای انجام اموری مانند وب‌گردی و تماشای محتوای ویدیویی خواهد بود، اما تراکم پیکسلی بالاتر می‌توانست به نمایش جزئیات بیشتر از محتوای در حال نمایش منجر شود.

بررسی مشخصات Nokia G20

صفحه نمایش نوکیا G20 از نرخ روشنایی 400 نیت برخوردار شده که اجازه می‌دهد زمانی که در محیطی با نور مناسب باشید، محتوای در حال نمایش را به وضوح تماشا کنید. البته برای شرایطی که زیر نور آفتاب قرار داشته باشید، فناوری به صفحه نمایش اضافه شده تا میزان نرخ روشنایی را کمی افزایش دهد. این ویژگی باعث خواهد شد محتوای در حال نمایش، قابل مشاهده باشند.

نرم افزار و حسگرهای امنیتی گوشی Nokia G20

  • امکان ارتقا به اندروید 12
  • عملکرد سریع و دقیق حسگر اثر انگشت
  • تجربه‌ی نرم و روان رابط کاربری

اگر قصد خرید گوشی نوکیا G20 را دارید باید در نظر داشته باشید که امکان ارتقای نرم افزار آن به اندروید 12 وجود دارد. درواقع این گوشی هوشمند همراه با سیستم عامل اندروید 11 به بازار عرضه شد، اما از جمله محصولاتی هست که امکان کوچ به نسل بعدی سیستم عامل اندروید را خواهد داشت.

بررسی مزایا و معایب فنی نوکیا G20

نکته دیگری نیز که وجود دارد، شانس بالای نوکیا G21 برای دریافت اندروید 13 است که ارزش خرید Nokia G20 را افزایش می‌دهد. از نظر تجربه کاربری باید گفت اگر علاقه‌مند به تجربه نسخه خام اندروید را دارید، نوکیا جی 20 یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان خواهد بود؛‌ زیرا از رابط کاربری اختصاصی استفاده نمی‌کند. از نظر عملکرد نرم‌افزاری باید گفت نوکیا G20 عملکردی نرم و روان دارد. درواقع اپلیکیشن‌ها به سرعت اجرا می‌شوند و مشکلی ازجمله لگ یا تاخیر در زمان کار با گوشی هوشمند مشاهده نشد. 

نوکیا G20 علاوه بر روش‌های قدیمی مانند وارد کردن الگو و رمز از حسگر اسکنر اثر انگشت و تشخیص چهره نیز استفاده می‌کند. باید گفت هر دو حسگر نیز از سرعت و دقت بالایی برخوردار هستند؛ اما عملکرد حسگر اسکنر اثر انگشت در مقایسه با حسگر تشخیص چهره بهتر بود.

سخت افزار گوشی Nokia G20

  • دارای تراشه Helio G35 مدیاتک
  • امکان افزایش حافظه با کارت microSD
  • امکان تجربه بازی‌های سبک اندرویدی

در دل گوشی Nokia G20 تراشه‌ای به نام هلیو G35 قرار گرفته که توسط شرکت مدیاتک ساخته شده است. این تراشه از لیتوگرافی 12 نانومتری استفاده می‌کند و مجهز شده به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای از نوع Cortex A53 که چهار هسته با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته نیز با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار می‌کنند.

خرید آنلاین و مشاهده مشخصات نوکیا G20

برای پردازنده گرافیکی نیز از پردازنده PowerVR GE8320 استفاده شده که اجازه می‌دهد امکان اجرای بازی‌های سبک اندرویدی را داشته باشید. شما می‌توانید نوکیا G20 را با حافظه رم 4 گیگابایتی خریداری کنید و یکی از دو گزینه حافظه ذخیره‌سازی 64 یا 128 گیگابایتی را انتخاب کنید. البته اگر این میزان از حافظه برایتان کافی نباشد، امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی از طریق اتصال کارت حافظه microSD وجود دارد. از نظر توان پردازشی باید گفت با گوشی هوشمند میان‌رده‌ای مواجه هستیم. با این حساب نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی را داشته باشید.

دوربین گوشی Nokia G20

  • امکان ثبت تصاویر باکیفیت با دوربین 48 مگاپیکسلی
  • برخوردار از ویژگی فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • عملکرد مناسب دوربین سلفی

نوکیا G20 به پنج دوربین مجهز شده که البته در مورد چینش و جایگاهشان کمی در بخش طراحی صحبت کردیم. HMD گلوبال دارای چهار دوربین در پنل پشتی است که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و دوربین 2 مگاپیکسلی دیگری با ویژگی سنجش عمق می‌شوند. یک دوربین نیز بالای صفحه نمایش قرار گرفته تا امکان گرفتن تصاویر سلفی یا چت ویدئویی را داشته باشید.

نقد و بررسی دوربین گوشی نوکیا جی 20

در مورد دوربین اصلی باید گفت در شرایطی با میزان نور مناسب می‌توان تصاویری با کیفیت ثبت کرد. این موضوع در مورد فیلمبرداری نیز صدق می‌کند؛ اما عکاسی در شب یا محیط تاریک می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد و میزان نویز بسیاری را در تصویر مشاهده کنید.

عملکرد دوربین اولتراواید و ماکرو نیز قابل قبول هستند، اما دوربین سنجش عمق در تفکیک سوژه از پس‌زمینه دقیق عمل نمی‌کند. در مورد ثبت تصاویر سلفی نیز باید گفت به شرایط نور محیط بستگی دارد، اما در شرایط مناسب می‌تواند تصاویر با کیفیتی را ثبت کند.

باتری گوشی Nokia G20

  • دارای باتری با ظرفیت 5050 میلی‌آمپرساعت
  • عمر مفید بالای باتری

از ویژگی‌های دیگر سخت افزاری گوشی نوکیا G20 می‌توان به باتری با ظرفیت 5050 میلی‌آمپرساعت اشاره کرد که اجازه می‌دهد در استفاده معمولی به مدت یک روز به شارژ مجدد باتری نیازی نداشته باشید. شما برای شارژ مجدد باتری می‌توانید از فناوری شارژ 10 وات استفاده کنید که البته سرعت بالایی محسوب نمی‌شود. درواقع می‌توان در بازار به مدل‌هایی از گوشی‌های هوشمند اشاره کرد که فناوری شارژ با سرعت بالاتری دارند.

جمع‌بندی

نوکیا G20 یکی از گوشی‌های میان‌رده با ارزش خرید بالاست که قیمت مناسبی نیز دارد. برخورداری از امکاناتی مانند صفحه نمایش بزرگ، باتری با ظرفیت بالا، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی و کیفیت ساخت بالای بدنه باعث شده تا خرید گوشی نوکیا G20 اقدام مناسبی باشد. البته در این بین ایراداتی نیز دیده می‌شود؛ برای مثال میزان وضوح تصویر می‌توانست بیشتر باشد یا از فناوری شارژ باتری سریع‌تری استفاده شود.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی نوکیا G20 چقدر است؟

گوشی نوکیا G20 از محصولات ارزان قیمت و مقرون به صرفه محسوب می‌شود که می‌توانید نسبت به خرید گوشی Nokia G20 از کالاتیک اقدام کنید.

گوشی Nokia G20 در چند مدل از حافظه به بازار عرضه شده است؟

گوشی نوکیا G20 دارای دو مدل حافظه است که شامل حافظه 64 و 128 گیگابایتی می‌شوند.

آیا گوشی نوکیا G20 آپدیت اندروید 13 را دریافت می‌کند؟

بله؛ نوکیا تایید کرده است که گوشی Nokia G20 آپدیت اندروید 13 را دریافت خواهد کرد.

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2021
رنگ بندی
نقره ای (Glacier)، آبی تیره (Night | Dark Blue)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی چهارگانه، مناسب عکاسی
ابعاد
9.2 × 76 × 164.9 میلی‌متر
وزن
197 گرم
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
IPS LCD
اندازه
6.52 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
81.9 درصد
رزولوشن
HD+ (720 × 1600)
تراکم پیکسلی
269 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
سایر قابلیت ها
قابلیت دریافت چند لمس همزمان
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 5 + 48 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720)
سایر قابلیت های دوربین اصلی
دارای لنز واید و اولتراواید، قابلیت عکسبرداری ماکرو، قابلیت عکسبرداری HDR، دارای حسگر سنجش عمق
دوربین سلفی
8.0 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
دارای لنز واید، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
تراشه
MediaTek Helio G35 (12 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (2 پردازنده 4 هسته ای Cortex-A53)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
4 هسته با سرعت 2.3 گیگاهرتز (Cortex-A73) و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC (اسلات اختصاصی)
سیستم عامل
اندروید 11.0
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، قابلیت نمایش فایل های متنی PDF، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، برنامه ویرایش عکس و فیلم، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
WMA, AAC, AAC+, AMR, eAAC+, FLAC, MID, OGG, CAF, MP3, WAV
فرمت های پخش ویدئو
3GPP, AVI, MKV, MP4, WMV, Xvid
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 17(700), 28(700), 66(1700/2100)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE نوع Cat4 با سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 b/g/n, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0، A2DP ،LE
رادیو
رادیو FM
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, BDS
درگاه ارتباطی
USB Type C، استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5050 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)
اقلام همراه گوشی
دفترچه راهنما، آداپتور شارژر نوکیا، کابل USB Type C، سوزن خارج کردن سیم کارت، هندزفری، کاور ژله ای
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ 10 واتی (Battery Charging 10W)

نظرات (36)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
محسن یوسفی | کاربر
10 فروردین 1402

سلام لطفا گوشی رو موجود کنید میخوام سفارش بدم قبلا دو تا ازین مدل رو از کالاتیک گرفتم، ارسال کالاتیک عالی بود.

اکبر عبادی | کاربر
09 اسفند 1401

من این گوشی رو از کالاتیک گرفتم که نوشته بود با سیمکارت هدیه شاتل، امّا هیچ سیمکارتی همراه گوشی نبود.

محمدرضا علوی | کاربر
11 اسفند 1401

باسلام، دوست عزیز جهت دریافت سیم کارت هدیه خود بارکد مندرج بر روی برچسب گارانتی را با گوشی اسکن کرده و اطلاعات مورد نظر را وارد نمائید.

سعید نظری | کاربر
02 بهمن 1401

سلطان نوکیا برگشته از بازگشت این برند با اصالت لذت ببرید.

سامان ابراهیمی | میهمان
30 آبان 1401

این گوشی ساخت کدوم کشوره ؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
30 آبان 1401

باسلام، دوست عزیز هنگام ورود کالا به انبار، کشور سازندۀ محصول در اطلاعات درج نمی شود بنابر این به طور دقیق نمیتوان اعلام کرد که پک کدام کشور برای عزیزان ارسال می شود.

سامان ابراهیمی | میهمان
30 آبان 1401

با سلام به کارکنان و مدیریت محترم خوب فروشگاه کالاتیک .
ممنون میشم این گوشیو تو پیشنهاد ویژه بزارید تا خرید کنم.

پشتیبان سایت | مدیر سایت
30 آبان 1401

باسلام، دوست عزیز درخواست شما به واحد مربوطه ارجاع داده می شود.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia G20 دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت + هدیه سیم کارت هوشمند شاتل
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان