گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia G10 دو سیم کارت ظرفیت 64/4 گیگابایت

Nokia G10 Dual SIM 64GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: سه گانه 2 + 2 + 13 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای صفحه نمایش 6.52 اینچی، مجهز به حسگر اثر انگشت، سیستم عامل اندروید 11، دارای باتری لیتیوم پلیمری 5050 میلی آمپر ساعت
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(38)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی نوکیا G10

نوکیا برندی است که سعی بر تولید محصولاتی با کیفیت بالا در کنار قیمتی مقرون به صرفه دارد و اکثر مدل‌های گوشی آن دارای برچسب قیمت اقتصادی هستند. گوشی نوکیا G10 یکی از تولیدات اخیر این کمپانی است که در کنار قیمت مقرون به صرفه‌اش توانسته ویژگی‌های قابل قبولی ارائه دهد.

مشاهده مشخصات نوکیا G10

نکات مثبت

  •  باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی
  •  صفحه نمایش 6.52 اینچی با پنل IPS LCD
  •  امکان استفاده از کارت حافظه جانبی

نکات منفی

  • دوربین اصلی ضعیف
  • سیستم عامل اندروید 11

طراحی و کیفیت ساخت گوشی نوکیا G10

  • قاب پشتی طرحدار با قابلیت عدم جذب اثر انگشت
  • وزن سبک و خوش دست

نوکیا جی 10 به طرز شگفت انگیزی خوش ساخت است و طراحی مینیمال دارد. پنل پشتی و فریم کناری آن از پلاستیک ساخته شده و برای پنل جلو نیز از شیشه استفاده شده است. همچنین فناوری محافظت از صفحه نمایش نیز برای آن در نظر گرفته نشده که با توجه به قیمت نوگیا G10 موضوع عجیب و دور از انتظاری نیست. در رابطه با بخش صفحه نمایش، نوکیا G10 صفحه نمایشی عریض دارد که در اطراف لبه‌ها حاشیه‌های کمی برای آن در نظر گرفته شده است. قسمت پشتی گوشی پنلی پلاستیکی و شفاف قرار دارد که دارای بافتی با خطوط مورب است و همین امر گوشی را به دستگاهی خوش دست تبدیل کرده که به راحتی لیز نمی‌خورد و رد اثر انگشت نیز روی آن نمی‌ماند.

بررسی و قیمت گوشی نوکیا جی 10

در پنل پشتی برآمدگی پنل دوربین سه‌گانه دیده می‌شود که فلش نیز در کنار آن قرار  گرفته و در زیر دوربین هم لوگوی برند نوکیا قرار گرفته است. نوکیا G10 وزنی برابر با 194 گرم دارد و ضخامت آن 9.2 میلی‌متر است. فریم این گوشی نیز جنس پلاستیکی دارد و در سمت راست آن دکمه‌های پاور و تنظیم صدا قرار گرفته که حسگر اثر انگشت با آن ادغام شده است. در قسمت پایینی اسپیکرها را می‌بینید و در سمت چپ شاتر دوربین قرار گرفته که با نگهداشتن آن می‌توانید به دستیار صوتی گوگل نیز دسترسی داشته باشید. همچنین در کنار آن محل قرار گیری سیمکارت را مشاهده می‌کنیم. قسمت بالایی گوشی میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری قرار گرفته که کیفیت و سطح مکالمه را بهبود می‌بخشد. 

در کل طراحی نوکیا G10 نسبت به اینکه مدلی اقتصادی با قیمتی بسیار مناسب محسوب می‌شود، قابل قبول و با کیفیت است و هنگام استفاده احساس خوشایندی به کاربر منتقل می‌کند.

صفحه نمایش گوشی نوکیا G10

  • صفحه نمایش 6.52 اینچی با پنل IPS LCD
  • مناسب برای تماشای ویدئو و وب گردی

نوکیا G10 دارای صفحه نمایش 6.52 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 720 در 1600 پیکسل است. نسبت صفحه نمایش به بدنه آن 81.9 است و نسبت تصویری برابر با 20:9 دارد. همچنین برای آن نرخ تازه سازی 60 هرتز در نظر گرفته شده است که با توجه به بازه قیمتی منطقی به نطر می‌رسد. صفحه نمایش دارای یک بریدگی V شکل است که دوربین سلفی را در خود جای داده است.

بررسی نوکیا جی 10 و مشاهده مشخصات فنی

صفحه نمایش این گوشی میزان روشنایی قابل قبولی دارد و همین امر باعث می‌شود تا امکان دیدن جزئیات در محیط‌هایی که نور وجود دارد نیز راحت باشد که برای نوکیا G10 یک مزیت به حساب می‌آید. در مجموع صفحه نمایش گوشی Nokia G10 نیازهای روزمره را برطرف می‌کند اما انتظار می‌رفت حداقل کیفیت Full HD برای آن در نظر گرفته شود.

اسپیکر گوشی نوکیا G10 

  • صدای شفاف و با کیفیت

در ادامه بررسی نوکیا G10 سراغ اسپیکرهای این گوشی رفته‌ایم. این دستگاه دارای یک اسپیکر است که صدای پخش قابل قبولی دارد اما در صداهای بیس دار و خیلی بلند نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. وجود جک 3.5 میلی‌متری نیز یکی از مزیت‌های این گوشی اقتصادی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با وصل کردن هندزفری به دستگاه، از آن برای پخش موسیقی یا مکالمه استفاده کنید.

نرم افزار و حسگرهای امنیتی Nokia G10

  • اندروید 11 خام
  • رابط کاربری روان و ساده

سیستم عامل پیش فرض گوشی نوکیا G10 اندروید 11 خام است. اندروید خام دقیقا به همان شکلی است که گوگل عرضه کرده و ساده‌ترین نوع اندروید بدون برنامه خاصی یا شخصی‌سازی است. از مزیت‌های داشتن اندروید خام این است که آپدیت‌های امنیتی را سریع‌تر از دستگاه‌های دیگر دریافت می‌کند و به علت ساده بودن آن دستگاه عملکرد روان‌تری دارد. نوکیا G10 تا دوسال قابلیت دریافت به‌روزرسانی نرم افزاری دارد و تا 3 سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند. در رابطه با حسگرها نیز همانطور که در بخش بالا گفته شد، دارای حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور است که عملکرد قابل قبولی نیز دارد.

سخت افزار و تجربه بازی های گوشی نوکیا G10

  • امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی
  • مجهز به تراشه Mediatek Helio G25

در دل گوشی نوکیا تراشه Mediatek Helio G25 قرار دارد که تراشه‌ای معمولی و اقتصادی محسوب می‌شود. این چیپست 8 هسته با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز دارد که پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 آن را همراهی می‌کند. نوکیا G10 را می‌توانید با حافظه‌های 32 و 64 گیگابایت با رم‌های 3 و 4 گیگابایت تهیه کنید. این نکته قابل اهمیت است که با توجه به تراشه در نظر گرفته شده برای این گوشی، دستگاه پردازشی معمولی دارد و بیشتر برای کارهای معمولی و روزمره کارایی دارد؛ بنابراین اگر قصد دارید که گوشی عملکردی روان و سریع‌تر داشته باشد بهتر است هنگام خرید رم بالاتر را انتخاب کنید.

دوربین و طراحی نوکیا جی 10

از دیگر قابلیت‌های G10 امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی است که در صورت نیاز داشتن به فضای ذخیره‌سازی بیشتر می‌توانید از آن کمک بگیرید. در کل این گوشی با مشخصات سخت افزاری فوق برای استفاده روزمره مانند تماس، پیامک، مرور اینترنت، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و غیره گزینه مناسبی است و در صورتی که قصد دارید با آن بازی انجام دهید، توان پردازش بازی‌هایی با گرافیک پایین را دارد و گزینه مناسبی برای گوشی گیمینگ نیست.

دوربین گوشی نوکیا G10

  • دارای دوربین سه‌گانه
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی

در ادامه بررسی گوشی نوکیا G10 سراغ دوربین‌های آن رفته‌ایم. دستگاه دارای دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی واید، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. همچنین دوربین سلفی آن نیز مجهز به حسگر 8 مگاپیکسلی شده که در ادامه به بررسی کیفیت هریک خواهیم پرداخت.
دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی قادر است در شرایط نوری مناسب تصاویر قابل قبولی ثبت کند اما نباید از گوشی در این رنج قیمتی انتظار کیفیت دوربین خیلی بالایی داشت. رزولوشن پایین دوربین باعث می‌شود هنگام زوم، تصاویر کمی بی‌کیفیت دیده شوند. برای عکاسی در شب آن نیز حالت نایت مود در نظر گرفته شده و با تنظیم نور کیفیت مطلوبی را هنگام عکاسی ارائه می‌دهد.

دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو آن نیز کیفیتی معمولی است و از فاصله 4 میلی‌متری می‌توانید از سوژه‌ها تصاویری با کیفیت و رنگ قابل قبول بگیرید.

حسگر تشخیص عمق فقط برای اضافه کردن جلوه بوکه به عکس‌های پرتره مورد استفاده می‌گیرد و به تنهایی قابل استفاده نیست.

قیمت و بررسی نکات گوشی g10

دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی نوکیا جی 10 می‌تواند تصاویری با وضوح مناسبی از سوژه بگیرد و جزئیات نیز به راحتی قابل مشاهده هستند. برای دوربین سلفی قابلیت ثبت تصاویر پرتره نیز در نظر گرفته شده که کیفیت مناسبی دارد اما در جداسازی سوژه اصلی و پس زمینه خطا وجود دارد؛ به همین دلیل کیفیت خروجی تصویر مورد انتظار نیست. هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی نوکیا G10 می‌توانند با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. کیفیت فیلمبرداری دوربین معمولی است و تمامی گوشی‌های اقتصادی با این رنج قیمتی همین کیفیت را دارند. در صورت وجود نور کافی و عدم لرزش دستتان می‌توانید تجربه فیلمبرداری خوبی با این گوشی داشته باشید.

در کل انتظار می‌رفت برای دوربین اصلی این گوشی دوربین اولتراواید نیز درنظر گرفته شود اما با توجه به اقتصادی و مقرون به صرفه بودن دستگاه می‌توان از نبود آن چشم پوشی کرد.

باتری گوشی Nokia G10

  • نگهداری شارژ طولانی مدت
  • دارای باتری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپر ساعت

اقلام همراه گوشی موبایل نوکیا G10

یکی از بهترین نقاط قوت نوکیا جی 10 باتری آن است. نوکیا برای این دستگاه باتری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته که طبق ادعای شرکت، می‌تواند در استفاده معمولی تا 2 روز شارژدهی داشته باشد. تنها نقظه ضعف آن در این بخش، زمان شارژ شدن طولانی مدت باتری است که باتوجه به نبود فناوری شارژ سریع منطقی به نظر می‌رسد.

سخن آخر

در کل با توجه به موارد گفته شده گوشی نوکیا G10 برای افرادی که نیاز به گوشی دارند تا پاسخگوی نیازهای روزمره باشد انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. داشتن صفحه نمایش بزرگ، باتری با ظرفیت بالا و داشتن درگاه USB Type-C به جای میکرو از قابلیت‌های خوب این گوشی است که ارزش خرید آن را بالا می‌برد.

پرسش‌های متداول

آیا گوشی نوکیا جی 10 کیفیت دوربین خوبی دارد؟

دوربین اصلی گوشی نوکیا G10 دارای دوربین 13 مگاپیکسلی است که در شرایط نوری مناسب کیفیت معمولی و قابل قبولی در این رنج قیمتی دارد.

قیمت گوشی Nokia G10 حدودا چقدر است؟

نوکیا جی 10 در دسته گوشی‌های اقتصادی قرار گرفته و حدودا در رنج قیمتی 3 میلیون قرار می‌گیرد.
 

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2021
رنگ بندی
بنفش (Dusk)، آبی تیره (Dark Blue)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی سه گانه
ابعاد
9.2 × 76 × 164.9 میلیمتر
وزن
194 گرم
سایر قابلیت ها
محافظت جزئی در برابر آب (Splash protection)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
IPS LCD
اندازه
6.52 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
81.9 درصد
رزولوشن
(1600 × 720) +HD
تراکم پیکسلی
269 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
دوربین
دوربین اصلی سه گانه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 13 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار (AutoFocus)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 13 مگاپیکسل - دوربین دوم 2 مگاپیکسل - دوربین سوم 2 مگاپیکسل
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
دارای لنز واید، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)، قابلیت عکسبرداری HDR، دارای حسگر سنجش عمق
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
دارای لنز واید، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
تراشه
MediaTek Helio G25 (12 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (4 هسته Cortex-A53 و 4 هسته Cortex-A53)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
4 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A53) و 4 هسته با سرعت 1.5 گیگاهرتز (Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
64 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
4 گیگابایت
سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، قابلیت نمایش فایل های متنی PDF، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، برنامه ویرایش عکس و فیلم، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
ACC, AMR, FLAC, MIDI, MP3, OGG, WMA, WAV
فرمت های پخش ویدئو
3GPP, AVI, MKV, MP4, WAV
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850, 900, 1800, 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE از نوع Cat4 با سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 b/g/n, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0, A2DP, LE
رادیو
رادیو FM
فناوری مکان یابی
A-GPS, GLONASS, BDS
درگاه ارتباطی
USB Type C، استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5050 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)
اقلام همراه گوشی
دفترچه راهنما، آداپتور شارژ نوکیا، کابل USB Type C، هندزفری، کاور ژله ای، سوزن خارج کردن سیم کارت
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ 10 واتی (Baterry Charging 10W)

نظرات (28)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
همایون خرازی بهروز | کاربر
05 آبان 1402

با تشکر از کارکنان فروشگاه که تجربه یک خرید خوب را برای من رقم زدند. شرط انصاف ندیدم که از مجموعه شما بابت سرعت و دقت و روند کارتان تشکر نکنم. خسته نباشید.

پشتیبان سایت | کاربر
07 آبان 1402

سلام دوست عزیز
از اینکه تجربه خرید مثبتی داشتید خرسندیم.

سعید نظری | کاربر
02 بهمن 1401

اندر حکایت ترس شدید رقبای بی اصالت این برند با اصالت از بازگشت آن به بازار موبایل ایران همین بس که با کارشکنی نزدیک به دو سال از ورود سری x این برند محبوب ممانعت نمودند اما بالاخره نوکیا x20 وارد بازار ایران شد. آخرین میخ ها به تابوت این برندهای بی اصالت و فیک کوبیده شد.

محمد | میهمان
20 مرداد 1401

سلام عرض ادب، دوستان گرامی آیا نوکیا جی 11 یا جی 10 اندرویدش وان هست یا پُخته ؟ من 3 سال هست گرفتار نوکیا هستم مال من نوکیا 3.2 هست اندرویدش وان هست. وان یعنی خام، هیچی نداره حتی گالری باید همه را نصب کنی. حالا نمیدوم شرکت نوکیا از چه نوع اندرویدی استفاده می کند.

رضا سالاروند رحیمی | کاربر
17 مرداد 1401

از کالاتیک گرفتم برای یه آشنا، نسبت به قیمت بهتر از سامسونگه، کیفیت تصویر و دوربین رو با گوشی خودم که G21 نوکیا هست مقایسه کردم، خیلی بهتر بود.

ولی یه مشکل داره، بیخود و بی جهت شارژ کم میکنه، بدون هیچ استفاده ای روزی 2 تا 3 درصد شارژ کم میکنه آیا طبیعیه ؟

محسن | میهمان
09 مرداد 1401

مگنومتر نداره و قطب نما روی اون کار نمیکنه.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia G10 دو سیم کارت ظرفیت 64/4 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان