گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio دو سیم کارت

Nokia 5710 XpressAudio Dual SIM Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 مگابایت
  • حافظه رم: 48 مگابایت
  • تراشه: Unisoc T107
  • فناوری صفحه نمایش: TFT LCD
  • شبکه های ارتباطی: 4G
  • کیفیت دوربین: 0.3 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: مجهز به صفحه نمایش 2.4 اینچی از نوع TFT LCD، دارای نمایشگر رنگی، مجهز به باتری لیتیوم یونی 1450 میلی آمپر ساعت، دارای چراغ قوه و رادیو FM
رنگ:
گارانتی:
2,559,000 تومان
2,559,000
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(11)

اطلاعات بیشتر

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio

اگرچه گوشی‌های هوشمند به اصلی‌ترین ابزارهای کاری و ارتباطی تبدیل شده‌اند اما فیچرفون‌ها یا همان تلفن‌های همراه ساده همچنان کاربرد گسترده خود را دارند. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای مکالمات خود از فیچرفون‌هایی استفاده کننده که به مراتب مدت زمان شارژدهی بیش‌تری نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند.

از سویی دیگر تلفن‌های همراه معمولی، کاربری ساده‌ای دارند و برای آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند با پیچیدگی‌های گوشی‌های هوشمند سروکار داشته باشند گزینه مناسبی خواهد بود. امروزه فیچرفون‌ها بهبودهای سخت‌افزاری چشمگیری داشته و قابلیت‌های مفید بیش‌تری نسبت به گذشته دارند. یکی از این تلفن‌های همراه گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. با کالاتیک تا انتهای این نقد و بررسی همراه باشید.

طراحی گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio

طراحی تلفن همراه نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio‍

برخلاف اغلب تلفن‌های همراه معمولی، نوکیا 5710 XpressAudio از طراحی جذابی برخوردار است و خبری از ظاهر کلاسیک و ساده نیست. طراحی دو رنگ مشکی-قرمز یا سفید-قرمز این گوشی یکی از ویژگی‌های برجسته طراحی آن بوده و از سویی وجه تمایز 5710 XpressAudio با سایر فیچرفون‌های موجود در بازار است.

در قاب پشتی گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio یک دوربین به همراه فلش ال‌ای‌دی درست در مرکز قاب قرار گرفته است. قاب پشتی دو بخشی است و دو سوم بالایی آن به رنگ قرمز و یک سوم پایینی آن مشکی یا سفید است. نوار قرمز رنگی که آن را دور زده، گوشی را از حالت ساده و یک‌نواختی خارج کرده است.

در بخش جلو گوشی نیز صفحه نمایش و صفحه کلید قرار دارد. به کمک دکمه هوم مربعی شکل صفحه کلید که در مرکز و بالای دکمه‌های شماره‌‌گیری قرار دارد می‌توانید مشخص کنید که با هر حرکت وارد کدام بخش از تلفن خود شوید. این گوشی از دو سیم‌کارت با سایز نانو پشتیبانی می‌کند.

همانطور که گفته شد قسمت بالایی قاب پشتی این گوشی قرمز رنگ بوده و با کمی اختلاف سطح از بدنه فاصله گرفته است. این بخش از گوشی که به صورت کشویی به سمت پایین کشیده می‌شود، در حقیقت یک باکس نگهدارنده ایربادز بوده و نوکیا به همراه گوشی خود یک جفت ایربادز نیز ارائه می‌کند.

صفحه نمایش گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio

صفحه نمایش تلفن همراه نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio‍

گوشی نوکیا 5710 XpressAudio به یک صفحه نمایش رنگی 2.4 اینچی مجهز شده است که تقریبا دو سوم بخش جلویی گوشی را به خود اختصاص می‌دهد. پنل این صفحه نمایش از نوع TFT LCD بوده که قابلیت نمایش تصاویر با وضوح 320 پیکسل در 240 پیکسل را دارد.

نسبت صفحه نمایش نوکیا 5710 XpressAudio به بدنه آن 22.3 درصد بوده و از تراکم پیکسلی 167 پیکسل در هر اینچ برخوردار است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تصاویری که با دوربین گوشی ثبت کرده‌اید با وضوح و ابعاد مناسبی نمایش داده می‌شود؛ به‌ویژه پشتیبانی از 65 هزار رنگ پنل این گوشی سبب شده تا این تصاویر با وضوح بالایی نمایش داده شوند.

سخت افزار گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio

سخت افزار تلفن همراه نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio‍

فیچرفون‌ها گوشی‌های همراه ساده هستند و نیازی به سخت‌افزار قدرتمند مانند آنچه که در گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم، ندارند. گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio نیز به پردازنده Unisoc T107 با لیتوگرافی 22 نانومتری مجهز شده است. این پردازنده تک هسته‌ای بوده که با فرکانس 1.0 گیگاهرتزی پردازنده قادر است برنامه‌های ساده گوشی و برنامه دوربین را اجرا و مدیریت کند.

نوکیا برای گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio از 48 گیگابایت حافظه رم استفاده کرده است که این میزان رم از سرعت بالایی برای اجرای برنامه‌های گوشی برخوردار است. همچنین 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی سخاوتمندانه‌ای که نوکیا برای این گوشی همراه خود در نظر گرفته، به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر زیادی را در گوشی خود ذخیره کنید. علاوه بر حافظه رم و فضای ذخیره سازی بالایی که نوکیا برای تلفن همراه 5710 XpressAudio در نظر گرفته، شما می‌توانید از طریق اسلات کارت حافظه، میزان فضای ذخیره سازی را افزایش دهید.

دوربین گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio

دوربین تلفن همراه نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio‍

از آنجایی که فیچرفون‌ها پردازنده قدرتمندی مانند آنچه که در گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم، ندارند، بنابراین دوربین‌هایی با کیفیت بالایی نیز نخواهند داشت. با این حال برخی از این فیچرفون‌ها مانند نوکیا 5710 XpressAudio به دوربینی مجهز شده است که قادر بوده تصاویر در حد قابل قبول ثبت کنند. 

گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio به یک دوربین 3.0 مگاپیکسلی مجهز شده که مسلما مانند گوشی‌های هوشمند برای عکاسی مناسب نیست اما در هر صورت می‌توانید با آن در شرایط خاص و برای گرفتن تصاویری که لازم است در لحظه ثبت شود، مناسب باشد. در کنار این دوربین یک فلش LED قرار دارد که در تاریکی و شب با روشن شدن آن می‌توانید تصاویر را با وضوح قابل قبولی ثبت کنید.

هدفون گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio

هدفون های تلفن همراه نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio‍

هدفون‌های گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio به طور خاص برای این گوشی طراحی شده و برای شارژ می‌توانید آن را در باکس بالایی گوشی قرار دهید. تلفن همراه نوکیا شما حکم کیس شارژ را داشته و آن را شارژ می‌کند. با توجه به 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی که نوکیا برای گوشی خود در نظر گرفته، می‌توانید آهنگ‌های زیادی در گوشی خود ذخیره کرده و با ایربادز مخصوص 5710 XpressAudio به آن گوش دهید.

ایربادزها از کیفیت پخش بالایی برخوردار بوده که با بلندگوهای دوگانه‌ای که دارد، باس و تفکیک صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهد. حضور یک ایربادز با کیفیت پخش بالا و شارژ توسط خود گوشی، به همراه یک فیچرفون، امتیاز بزرگی محسوب می‌شود که نوکیا برای تلفن همراه 5710 XpressAudio خود در نظر گرفته است.

باتری گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio

تلفن‌های همراه معمولی به دلیل آنکه پردازنده و سخت‌افزار قدرتمندی ندارند و از سویی دیگر مجهز به نمایشگرهای بزرگ و لمسی مانند گوشی‌های هوشمند نیستند، مصرف باتری بسیار پایینی داشته و در نتیجه مدت زمانی که در حین مکالمه می‌توانند شارژدهی داشته باشند، بسیار بالا است و معمولا تا چند روز نیازی به شارژ شدن ندارند.

گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio نیز از یک باتری لیتیوم یونی 1450 میلی‌آمپرساعتی بهره برده است. این باتری قابل تعویض بیش از 7 روز مکالمه شارژدهی خواهد داشت که برای یک گوشی همراه ساده در این بازه قیمتی که برنامه دوربین نیز دارد، مدت زمان زیادی خواهد بود.

سخن پایانی

فیچرفون‌ها همچنان یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های همراه برای مکالمه هستند؛ چراکه از مدت زمان شارژدهی بالایی برخوردار بوده واز طرفی کم‌تر از گوشی‌های هوشمند در معرض خطر سرقت قرار دارند. با گذشت زمان کمپانی‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه ساده، تغییرات مثبت زیادی در طراحی و قابلیت‌های گوشی‌های خود ایجاد کرده‌اند که امکانات بیش‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوشی موبایل نوکیا 5710 XpressAudio نیز با طراحی مدرن و جذاب، گنجاندن یک جفت ایربادز درون قاب گوشی، نماشگر رنگی واضح، دوربین مناسب و شارژدهی طولانی مدت؛ توانسته است به یکی از بهترین فیچرفون‌های موجود در بازار تبدیل شود.

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2022
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی - قرمز (Black - Red) | قرمز - سفید (Red - White)
ویژگی‌های خاص
کلاسیک، دارای صفحه کلید، دارای چراغ قوه، دارای صفحه نمایش رنگی، پشتیبانی از دو سیم کارت، دارای دفترچه تلفن، مجهز به هندزفری بی‌سیم
بدنه
جنس بدنه
پلاستیک
وزن
129.1 گرم
ابعاد
16.2 × 57.7 × 138.9 میلی‌متر
صفحه نمایش
نوع صفحه نمایش
TFT LCD
اندازه صفحه نمایش
2.4 اینچ
رزولوشن
(240 × 320) پیکسل
تراکم پیکسلی
167 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
65 هزار رنگ
نسبت ابعاد صفحه نمایش
4:3
نسبت صفحه نمایش به بدنه
22.3 درصد
دوربین
دوربین
دارد
فلش عکاسی
دارد
دوربین سلفی
ندارد
کیفیت دوربین
0.3 مگاپیکسل
پردازنده
تراشه (SOC)
Unisoc T107 (22 nm)
فرکانس پردازنده مرکزی
1 هسته با سرعت 1.0 گبگاهرتز (Cortex-A7)
تعداد هسته پردازنده
1 هسته‌ای
حافظه
حافظه رم (Ram)
48 مگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
128 مگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
دارد
نوع کارت حافظه
microSDHC
امکانات نرم افزاری
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ویژگی های نرم افزاری
دارای قابلیت MMS | پشتیبانی مرورگر از xHTML | پشتیبانی از جاوا | دارای مرورگر WAP 2.0 | دارای بازی پیش فرض و قابلیت دانلود بازی | امکان استفاده از برنامه‌های ارتباط جمعی (SNS Applications)
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
فرکانس شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
ندارد
نسل شبکه مخابراتی
4G
توضیحات بلوتوث
پشتیبانی از پروتکل‌های A2DP, LE
سرعت شبکه
HSPA | LTE
فناوری مکان یابی
ندارد
نوع درگاه ارتباطی
Micro USB استاندارد 2.0
صدا
اسپیکر
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
باتری
باتری قابل تعویض
دارد
نوع باتری
لیتیوم یونی
ظرفیت باتری
1450 میلی‌آمپر ساعت
سایر مشخصات
اقلام همراه
دفترچه‌ راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ Micro USB

نظرات (2)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
شاهین محمدی | کاربر
01 مهر 1402

سلام
من این گوشی نوکیا Nokia 105 (AE)  رو گرفتم، شماره سریال گوشی رو ب اون شماره ای که روی جعبه هست چند بار فرستادم اما کد برای فعال سازی نمیاد.

پشتیبان سایت | کاربر
04 مهر 1402

با سلام
لطفا در صورت عدم دریافت کد فعالسازی از سامانه پیامکی شرکت گارانتی، با شمار‌ه‌های تماس شرکت گارانتی جهت انجام هماهنگی‌های لازم تماس حاصل بفرمایید.

صادق صادق | کاربر
06 خرداد 1402

نوکیا توی این مدل گوشی،  در کیفیت و مقاومت رودست نداره.

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio دو سیم کارت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
2,559,000
تومان