گوشی موبایل اوپو مدل A15 دو سیم کارت ظرفیت 32/3 گیگابایت

Oppo A15 Dual SIM 32GB, 3GB Ram Mobile Phone

Oppo A15 Dual SIM 32GB, 3GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: 2 + 2 + 13 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای نمایشگر 6.52 اینچی، پردازنده هشت هسته ای، مجهز به سیستم عامل اندروید 10، باتری لیتیوم یونی 4230 میلی آمپر ساعت
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(57)

اطلاعات بیشتر

جعبه گشایی Oppo A15

نقد و بررسی گوشی اوپو A15: سخت‌کوش

اوپو A15 یکی از مدل‌های اقتصادی این برند چینی است که با هدف تصاحب بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت طراحی و تولید شده است. درک این نکته کمک می‌کند قضاوتی صحیح در مورد این مدل داشته باشید و توقعات خود را با کلاس دستگاه هماهنگ کنید. با بررسی Oppo A15 همراه باشید تا این گوشی خوش‌دست و با قیمت وسوسه‌کننده را بهتر بشناسید.

مشخصات گوشی Oppo A15

طراحی

احتمالا در اولین برخورد با اوپو آ 15 یک نکته‌ی مهم توجه شما را به خود جلب می‌کند: بدنه‌ی براق و بازتابنده. طراحی و متریال بخش پشتی دستگاه به‌گونه‌ای است که هم نور را منعکس می‌کند، هم تصویری از محیط اطراف در آن نمایان می‌شود؛ مسئله‌ای که در نسخه‌ی بهبود یافته‌ی این مدل یعنی Oppo A15s هم دیده می‌شود. ابعاد و وزن اوپو A15 را با توجه به اندازه‌ی صفحه نمایش و ظرفیت باتری باید قابل‌قبول توصیف کرد.

نگاهی به 6 گوشه‌ی دستگاه

وقتی از روبه‌رو به Oppo 15 نگاه می‌کنید به‌جز نمایشگر و دوربین سلفی که به‌صورت ناچ در آن جاسازی شده، بلندگوی باریک مکالمه هم مشاهده می‌شود. در پشت دستگاه و کمی پایین‌تر از دوربین‌های سه‌گانه، حسگر انگشت قرار گرفته که ترکیب آن با قاب چهارگوش و منحنی لنزها، هماهنگی مناسبی با لبه‌های گرد بدنه دارد. میکروفون، اسپیکر، پورت Micro USB و جک 3.5 میلی‌متری هدفون در لبه‌ی زیرین اوپو آ15 قرار گرفته‌اند و لبه‌ی بالایی آن کاملا خالی است. اسلات سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه، بخش کوچکی از کناره‌ی سمت چپ را اشغال کرده و دکمه‌های کنترل صدا و پاور در لبه‌ی سمت راست دستگاه نشانده شده‌اند.

جنس و رنگ

به‌جز پنل شیشه‌ای جلوی دستگاه، قسمت‌های دیگر یعنی قاب پشتی و فریم از پلاستیک ساخته شده‌اند. این بدنه به‌شدت براق است و در برخورد با محیط اطراف مانند آینه عمل می‌کند. از طرفی، جای اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند که ممکن است برای برخی کاربران خوشایند نباشد. زمانی هم که گوشی را در دست می‌گیرید، وزن آن بیش‌تر از چیزی است که انتظارش را داشتید.
اوپو A15 در دو رنگ مشکی (Dynamic Black) و آبی (Mystery Blue) تولید شده؛ اما هنگام معرفی A15s، رنگ سفید (Fancy White) جایگزین آبی شده است. نسخه‌ی آبی رنگ، نور را بیش‌تر بازتاب می‌دهد و ورژن مشکی، تصویر محیط را. در هر صورت شاید بهتر بود Oppo هردو مدل را با هرسه رنگ به بازار عرضه می‌کرد تا کاربران گزینه‌های بیش‌تری برای انتخاب داشته باشند.

قیمت گوشی اوپو آ 15

صفحه نمایش

نمایشگر 6.52 اینچی اوپو آ15 از نوع IPS LCD است و 83 درصد از پنل جلویی را اشغال کرده. رزولوشن 720x1600 و تراکم پیکسلی 269 شاید پایین به‌نظر برسد، اما با توجه به رنج قیمت گوشی، مناسب ارزیابی می‌شود. البته نسبت تصویر 20:9، ظاهری امروزی به این موبایل بخشیده که آن را از مدل‌های قدیمی‌تر متمایز می‌کند. روشنایی 480 نیت صفحه نمایش هم برای کار کردن با گوشی در موقعیت‌های مختلف، کافی به‌نظر می‌رسد.

نه چندان شاداب

اگر بهره‌گیری از پنل IPS شما را به دیدار با نمایشگری باکیفیت و شاداب امیدوار کرده، باید یادآور شویم از این گوشی انتظار محصولات میان‌رده را نداشته باشید. روی صفحه نمایش Oppo A15، رنگ‌ها کمی کدر به‌نظر می‌رسند که این مسئله، جذابیت تصاویر و انیمیشن‌های گرافیکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ضمن اینکه رنگ‌های روشن کمی نورانی‌تر از حد معمول به نمایش درمی‌آیند که این مسئله در استفاده‌ی طولانی‌مدت از گوشی، باعث خستگی چشم می‌شود. اما با در نظر گرفتن قیمت دستگاه، از پایین بودن تراکم پیکسلی و نرخ نوسازی 60 هرتزی نمایشگر نمی‌توان خرده گرفت. نکته‌ی مثبت این صفحه نمایش، زاویه دید وسیع آن است که اجازه می‌دهد گوشی را در جایی ثابت قرار داده و با آن کار کنید.

صفحه نمایش گوشی Oppo A15

سخت‌افزار

اوپو چیپ MT6765 Helio P35 مدیاتک را برای آ 15 انتخاب کرده که براساس فناوری 12 نانومتری ساخته شده است. 8 هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 این تراشه به دو گروه مساوی با فرکانس‌های متفاوت تقسیم شده‌اند تا قدرت بالا و مصرف پایین داشته باشند. پردازنده گرافیکی این گوشی PowerVR GE8320 و مقدار رم آن 3 گیگابایت است. ضمن اینکه برند چینی برای این محصول خود 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی را در نظر گرفته و امکان نصب کارت حافظه (256 گیگابایت) را برای کاربران فراهم کرده است. اختصاصی بودن اسلات کارت حافظه، ویژگی مهمی است که به‌کمک آن می‌توانید هم از دو سیم‌کارت به‌طور همزمان استفاده کنید و هم مشکل پایین بودن ظرفیت حافظه‌ی داخلی را رفع کنید.

در حد انجام کارهای روزانه

ترکیب سخت‌افزاری Oppo A15 آن را پایین‌تر از گوشی‌های میان‌رده‌ی امروزی قرار می‌دهد. روی این مدل، بازی‌های سنگین با افت فریم و تاخیر اجرا می‌شوند و کار با اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر و ویدیو چندان آسان نیست. اما برای وبگردی، سر زدن به شبکه‌های اجتماعی و کار کردن با نرم‌افزارهای معمول، مشکل خاصی وجود ندارد. درواقع تا زمانی که سراغ پردازش‌های سنگین نروید، اوپو آ 15 همراه خوبی برای شما خواهد بود.

تست گیمینگ Oppo A15

دوربین

اگر در بیش‌تر بخش‌ها Oppo A15 عملکردی مطابق رنج قیمتش دارد، در بحث دوربین ماجرا کمی متفاوت به‌نظر می‌رسد. دوربین اصلی این گوشی، سه‌گانه و ترکیبی از حسگرهای واید (12 مگاپیکسلی)، ماکرو (2 مگاپیکسلی) و عمق (2 مگاپیکسلی) است و به کمک آن می‌توانید ویدیوهای 1080p را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

روزهای عکاسی

با توجه به گشودگی معمولی دریچه دیافراگم لنز اصلی (f/2.2)، نمی‌توان از دوربین اوپو A15 توقع داشت در موقعیت‌های کم‌نور عکس‌های خوبی را به ثبت برساند. اما در نور روز، چه در فضاهای روباز و چه در فضاهای سربسته، این گوشی توانایی ثبت تصاویر باکیفیت را دارد. مشاهده‌ی مقداری نویز در عکس‌های دستگاهی در این بازه‌ی قیمت کاملا طبیعی است؛ اما نکته‌ی عجیب، دقت رنگ نسبتا بالای دوربین این موبایل است. با Oppo A15 می‌توانید عکس‌های باکیفیتی بگیرید که رنگ‌های آن‌ها نه کدر و نه اشباع‌شده باشند. طبیعی بودن رنگ تصاویر، چیزی است که از محصولی در این کلاس، انتظار نمی‌رود اما اوپو آن را به شما تقدیم می‌کند.

سلفی‌های قابل‌قبول

دوربین سلفی A15 از نوع واید و 5 مگاپیکسلی است و گشودگی دریچه دیافراگم آن به f/2.4 می‌رسد. این دوربین تمایل دارد صورت افراد داخل کادر را صاف و یک‌دست نشان دهد و از ثبت جزئیات چهره بپرهیزد. با این حال، عملکرد آن مطابق برچسب قیمتش است و از این بابت نمی‌توان آن را سرزنش کرد.

دوربین گوشی اوپو آ 15

نرم‌افزار

اوپو برای گوشی A15 سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری ColorOS 7.2 را برگزیده و به‌نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای آپدیت آن داشته باشد. بهره‌گیری از این رابط کاربری شیک و در عین حال سبک در مصرف انرژی دستگاه تاثیر قابل‌توجهی داشته است. روی Oppo A15 اپلیکیشن‌های ضروری نصب شده و شما بدون هیچ محدودیتی می‌توانید بازی‌ها و نرم‌افزارهای مورد علاقه‌ی خود را به این فهرست اضافه کنید.

آپدیت گوشی Oppo A15

باتری

اگر یک دلیل مهم برای انتخاب A15 وجود داشته باشد، آن، مدیریت انرژی خوب دستگاه است. ظرفیت باتری این موبایل 4230 میلی‌آمپر ساعت و سرعت شارژ آن 10 وات اعلام شده که با کلاس گوشی تناسب دارد. در استفاده‌ی معمول، شما با یک بار شارژ می‌توانید یک روز کامل (یا حتی کمی بیش‌تر) اوپو A15 را همراه خود داشته باشید. تماشای فیلم، مقدار زیادی از شارژ باتری را خالی می‌کند؛ اما نه آن‌قدر که از یک مدل در این رنج قیمت انتظار می‌رود. در تست وبسایت TechRadar، یک ساعت تماشای آنلاین فیلم در نتفلیکس، بین 5 تا 8 درصد از شارژ باتری Oppo A15 را کم کرد که چنین عملکردی در میان گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار نظیر ندارد. برای شارژ صفر تا 100 درصدی باتری این موبایل، تقریبا به 2 ساعت زمان نیاز دارید که با توجه به کلاس دستگاه، قابل‌قبول ارزیابی می‌شود.
یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت اوپو آ15 سرعت بسیار پایین خالی شدن باتری آن در حالت استندبای است. در تست وبسایت 91mobiles، گوشی پس از 14 ساعت آماده به کار بودن، تنها 3 درصد از شارژ باتری را از دست داد که چنین مصرف انرژی بهینه‌ای، Oppo A15 را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی تبدیل می‌کند که زیاد از موبایل خود استفاده نمی‌کنند، اما همیشه آن را همراه دارند.

باتری و شارژر گوشی اوپو A15

سخن پایانی

لازمه‌ی انتخاب موبایلی مانند اوپو A15، داشتن شناخت کافی از ظرفیت‌ها و محدودیت‌های دستگاه است. درصورتی که انتخاب شما آگاهانه باشد، این گوشی خوش‌قیمت با عملکرد خوب باتری و دوربین، شما را شگفت‌زده خواهد کرد و در انجام کارهای روزانه، دوست قابل‌اعتماد شما  خواهد بود.

 

نقاط قوت گوشی Oppo A15

  • طراحی خوب
  • باتری قدرتمند
  • دوربین خوب در نور روز
  • سنسور سریع اثر انگشت
  • اسلات اختصاصی کارت حافظه

نقاط ضعف گوشی Oppo A15

  • سخت‌افزار معمولی

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2020
رنگ بندی
مشکی (Dynamic Black)، آبی (Mystery Blue)، سفید (Fancy White)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی سه گانه، مناسب عکاسی، دارای قابلیت تشخیص چهره (Face ID)
ابعاد
7.9 × 75.4 × 164 میلیمتر
وزن
175 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت پلاستیک، بدنه جلو شیشه، دور بدنه پلاستیک
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
IPS LCD
اندازه
6.52 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
88.7 درصد
رزولوشن
(1600 × 720) +HD
تراکم پیکسلی
269 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
سایر قابلیت ها
میزان روشنایی 480 نیت
دوربین
دوربین اصلی سه گانه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 13 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 13 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین دوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720)
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)، دارای حسگر سنجش عمق
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.4
سایر قابلیت های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید
تراشه
Mediatek MT6765 Helio P35 (12nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای Cortex-A53
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
4 هسته با سرعت 2.35 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
32 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC، افزایش تا 256 گیگابایت
سیستم عامل
اندروید 10
رابط کاربری
ColorOS 7.2
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3, AMR, AAC, AAC+, FLAC, AptX, WAV
فرمت های پخش ویدئو
MP4, M4V, 3GP, 3G2, MKV
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0، AptX ،LE ،A2DP
رادیو
رادیو FM
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, BDS
درگاه ارتباطی
Micro USB، استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
دارد
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4230 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت روی قاب پشت (FingerPrint | Rear-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر اوپو، کابل Micro USB، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله ای
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع 10 واتی (Fast Baterry Charging 10W)

نظرات (2)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
میرزا محمد | میهمان
26 دی 1400

قیمت گوشی A15 معلوم نیست؟

محمدرضا علوی | کاربر
05 بهمن 1400
کالاهای فاقد قیمت فعلاً در سایت موجود نمی باشند.
نرگس ریاحی | میهمان
10 آبان 1400

قیمتش چقدره؟

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل اوپو مدل A15 دو سیم کارت ظرفیت 32/3 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان