گوشی موبایل اوپو مدل A93 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت

Oppo A93 Dual SIM 128GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: 2 + 2 + 8 + 48 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای نمایشگر 6.43 اینچی، پردازنده هشت هسته ای، مجهز به سیستم عامل اندروید 10، باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(9)

اطلاعات بیشتر

جعبه گشایی Oppo A93

نقد و بررسی گوشی Oppo A93

شرکت چینی Oppo در یکم اکتبر 2020 از سری Oppo A گوشی میان‌رده Oppo A93 را رونمایی کرد. البته این گوشی از لحاظ ظاهر و مشخصات شباهت نزدیکی با Oppo F17 Pro دارد و تفاوت آن در ظرفیت باتری و میزان شارژ سریع آن است. قیمت گوشی اوپو A93 با توجه به قابلیت‌ها و کارایی که دارد بسیار مناسب است. اگر بخواهیم از ویژگی‌های ظاهری این گوشی صحبت کنیم باید بگوییم که با توجه به ابعاد در نظر گرفته شده 7.48 × 73.8 × 160.1 میلی‌متر، مشخص است که این گوشی هوشمند ضخامت کمی دارد وجزو گوشی های نازک محسوب می شود. گوشی اوپو A93  با وجود پنل جلو از جنس شیشه و پنل پشت از جنس پلاستیک دارای وزن سبک 164 گرم می‌باشد که همین وزن کم و لبه‌های گرد سبب می‌شود که کاربر در استفاده طولانی مدت دست احساس خستگی نکند. پنل پشت متشکل از دوقسمت از جهت طراحی رنگ است قسمتی مات و بخشی باریک‌تر و براق می‌باشد که البته مقاوم در برابر اثر انگشت است و در دو رنگ سفید متالیک و مشکی به بازار عرضه می‌شود. گوشی اوپو A93 دارای صفحه نمایش 6.43 اینچی از نوع Super AMOLED است که 84.5 درصد از پنل جلو را تشکیل می‌دهد این صفحه نمایش با رزولوشن (2400 × 1080) Full HD+ از نرخ نوسازی 60 هرتز پشتیبانی می کند. دوربین اصلی شامل دو لنز 48 و 8 مگاپیکسلی و دو لنز 2 مگاپیکسلی در یک ماژول مربعی شکل در پنل پشت و سمت چپ تعبیه شده است. برای گوشی Oppo A93 تراشه هشت هسته‌ای MediaTek Helio P95 به کار رفته و پردازش گرافیکی آن را PowerVR GM9446 انجام می‌دهد. این تلفن همراه با حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت ارائه شده که می‌توان با استفاده از کارت micro SDXC حافظه جانبی را ارتقاء داد. قسمت نرم افزاری این گوشی هوشمند به اندروید 10.0 مجهز شده واز رابط کاربری ColorOS 7.2 بهره می‌برد. انرژی مورد نیاز آن توسط باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود که قابلیت شارژ سریع 18 واتی را دارد.

قیمت و مشخصات گوشی اوپو A93

طراحی

گوشی Oppo A93 دارای ابعاد 7.5 × 73.8 × 160.1 میلی‌متر و وزنی معادل 164 گرم است که با لبه های گرد با زاویه 220 درجه طراحی شده است. فریم پشت جنسی از پلی کربنات دارد و به دو بخش مات و براق تقسیم می‌شود و قسمت براق توسط یه خط فرضی که از وسط دوربین به پایین کشیده شده این دو قسمت را از هم جدا کرده و دردورنگ سفید متالیک (Metallic White) و مشکی مات (Matte Black) عرضه شده است که ظاهری بسیار لوکس و جذاب ایجاد می‌کند. دوربین اصلی چهار گانه در یک قاب مربعی به همراه فلش که در کنار دوربین‌ها مشاهده می‌شود در سمت چپ پنل پشت قرار دارد. پنل جلو توسط صفحه نمایش 6.43 اینچی پوشیده شده که البته دو دوربین سلفی در سمت چپ را در خود جای داده است. دکمه پاور به تنهایی در لبه سمت راست مشخص است. در لبه سمت چپ از بالا ابتدا محل قرارگیری سیم کارت بصورت یک اسلات سه گانه است که دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی را درخود جای می‌دهد در همین سمت شاهد حضوردو دکمه تنظیم صدا برای افزایش و کاه صدا هستیم. بلندگوی اصلی و درگاه اتصال USB Type-C به همراه یک میکروفن که در کنار آن یک جک 3.5 میلی متری صدا تعبیه شده در لبه پایینی جای گرفته اند. لبه بالایی فقط محل قرارگیری میکروفون دوم است.

قیمت و مشخصات گوشی Oppo A93

نمایشگر

گوشی اوپو A93 از صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه 6.43 اینچی برخوردار است و شرکت اوپو از عنوان Mini Duale Punch-Holseدر طراحی آن استفاده کرده است به این سبب که دو دوربین سلفی در سمت چپ درون یک شکاف قرصی شکل و روی صفحه نمایش قرار دارند البته به علت اینکه فقط 3.7 میلی متر از فضای نمایشگر را شامل می‌شود کلمه Mini را به کاربرده است. اسکنر اثر انگشت نیز زیر صفحه نمایش قرار دارد که در مدت 0.3 ثانیه قفل گشایی می‌کند. این نمایشگر با نسبت ابعاد 20:9 می تواند 84.5 درصد از فضای پنل جلو را به خود اختصاص دهد که با تراکم پیکسلی 409 پیکسل درهر اینچ وضوح FHD+ ایجاد می کند. با وجود نرخ نمونه برداری لمسی 180 هرتز پاسخ این نمایشگر به فرمان های لمسی کاربر سریع‌تر شده است و البته دارای نرخ نوسازی 60 هرتز نیز می‌باشد. روشنایی ایجاد شده در حالت نرمال توسط این صفحه نمایش 430 نیت و در بالاترین حالت به 800 نیت می‌رسد همچنین نمایشگر می‌تواند 96 درصد از دامنه رنگی NTSC را پوشش دهد.

صفحه نمایش گوشی اوپو A93

دوربین

دوربین چهارگانه گوشی اوپو A93 روی یک ماژول مربعی در پنل پشت قرار دارد و فلش LED بصورت یک نوارباریک در کنار دوربین‌ها دیده می‌شود. دوربین اول از یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و گشودگی دیافراگم f/1.7 برخوردار است که فاصله کانونی آن 26 میلی متر، سایز سنسور2.0/1 اینچ و سایز پیکسل 0.8 میکرومتر می‌باشد و دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز است. همچنین با استفاده از فناوری Ultra Clear Mode که این گوشی از آن بهره می‌برد می‌توان کیفیت تصاویر گرفته شده را به شکل مصنوعی تا 108 مگاپیکسل افزایش داد. دوربین دوم با لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 دارای زاویه 119 درجه است که از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سنسور4.0/1 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر اشاره کرد. دوربین سوم و چهارم 2 مگاپیکسل هستند و دریچه دیافراگم آن ها f/2.4 می باشد که به حسگر سنجش عمق مجهز شده‌اند و برای عکس برداری پرتره مناسب هستند. کیفیت ویدئوهای ضبط شده توسط دوربین‌ها 4Kبا سرعت 30 فریم بر ثانیه است و با توجه به وجود قابلیت ultra steady video در دوربین های عقب و دوربین های جلو با قابلیت steady video لرزش دست در هنگام فیلم برداری از بین می‌رود و فیلم‌ها با کیفیت بهتری ضبط خواهد شد البته می‌توان ویدیوهایی بصورت آهسته (slow motion) نیز ضبط کرد. ثبت تصاویر بصورت پانوراما، HDR و دارای افکت بوکه از دیگر مشخصه‌های دوربین‌های پشت می باشند. دوربین سلفی دوگانه به لنز واید با سنسور 16 مگاپیکسل و سنسور 2 مگاپیکسلی با دارا بودن حسگر سنجش عمق مجهز شده است که ویدئوهایی با کیفیت Full HD ایجاد می کنند و قابلیت عکاسی HDR دارند. در گوشی اوپو A93 با فناوریColor Portrait  زمینه عکس‌های پرتره یکنواخت می‌شود و رنگ‌های سوژه مورد نظر پرشورتر و مشخص‌تر خواهد بود. Super Clear Portrait پرتره‌های فوق العاده واضحی ایجاد می کند که تصویر با استفاده از هوش مصنوعی نسبت به زمینه عکس وضوح بالاتری دارد همچنین با استفاده از Night Flare Portrait نورهای کم در شب به قطعات نوری زیبا تبدیل می‌شود و میتوان پرتره هایی با زمینه نورهای تزئینی برای عکاسی در شب ایجاد کرد.

دوربین گوشی Oppo A93

سخت افزار

قسمت سخت افزار گوشی Oppo A93 به پردازنده هشت هسته ای از نوع MediaTek Helio P95 با لیتوگرافی 12 نانومتر مجهز شده است. هسته های تشکیل دهنده آن شامل 2 هسته Cortex-A75 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با سرعتی برابر2.0 گیگاهرتز می باشد. به کارگیری تکنولوژی HyperEngine در این اسمارت فون و سرعت بالای هسته ها سبب می شود کاربر تجربه گیمینگ روان و سریعی داشته باشد. همچنین پردازش های گرافیکی توسط PowerVR GM9446 انجام می‌پذیرد. این تلفن همراه تنها در یک نسخه با حافظه داخلی 128 گیگابایت از نوع UFS 2.1 و حافظه رم 8 گیگابایت به بازارعرضه شده است که البته با استفاده از کارتmicro SDXC می‌توان حافظه جانبی آن را افزایش داد.

تست گیمینگ گوشی Oppo A93

نرم افزار

برای گوشی اوپو A93 سیستم عامل اندروید 10 در نظر گرفته شده که مبتنی بر رابط کاربری ColorOS7.2 است. کاربر با وجود این رابط کاربری می تواند بدون لمس کردن نمایشگر با حرکت دادن دست خود درفاصله 20 تا 50 سانتیمتری از گوشی، تماس خود را پاسخ دهد همچنین  با بکارگیری Super Night video می شود میزان نوردهی ویدئوهای شبانه یا با شرایط نورکم را تا 74 درصد افزایش داد و وضوح فیلم‌های گرفته شده در شب را تا 33 درصد بهبود بخشید. ضبط فیلم‌هایی با نسبت ابعاد 21 به 9 و همچنین استفاده از 10 فیلتر تعیین شده که میزان نوردهی و سرعت شاتر و موارد دیگر را در فیلم تنظیم می‌کند از دیگر امکانات این رابط کاربری است. شناسایی عادت کاربر و در نتیجه تنظیم سرعت و اجرای برنامه ها وجلوگیری از اتلاف باتری در شب و بهبود مصرف شبانه به میزان 10 درصد از دیگر نکات رابط کاربری ColorOS7.2 می باشد البته زمانی که باتری بسیار کم است Oppo ادعا می کند کاربر با فعال کردن Super Power Saver می تواند از WeChat تا 1.5 ساعت با باتری 5% استفاده کند. این رابط کاربری می تواند حالت تاری و تیرگی در تصاویرقدیمی را از بین ببرد و آن‌ها را بصورت خودکار ترمیم کند.

آخرین آپدیت گوشی اوپو A93

اسپیکر

اسپیکراسمارت فون Oppo A93 در لبه زیرین قراردارد و مجهز به جک 3.5 میلی متری صدا است در همین لبه و کنار میکروفن جا نمایی شده است.

باتری

تامین کننده انرژی گوشی هوشمند Oppo A93 باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت است و از قابلیت شارژ سریع 18 واتی نیز برخوردار می‌باشد که با 5 دقیقه شارژ می تواند از 2 ساعت مکالمه بصورت مداوم یا 1 ساعت تماشای اینستاگرام یا یوتیوب پشتیبانی کند. زمانی که باتری در حالت صرفه جویی انرژی (Super Power Saving Mode) قرارداده شود فقط 6 برنامه فعال باقی می ماند و تنها با 5% از میزان شارژ می‌توان یکی از موارد شامل 70دقیقه مکالمه، 49 دقیقه انتقال پیامک، 35 دقیقه استفاده از برنامه Uber یا 30 دقیقه کار با Google Maps را انجام داد. یکی دیگر از نکات مثبت این باتری وجود AI Night Charging یا شارژ شبانه است که اگر کاربر زمان بیداری خود را مشخص کند و شب گوشی را برای شارژ شدن قرار دهد هنگام صبح باتری با استفاده از هوش مصنوعی 100% شارژ دارد.

بهترین قیمت گوشی Oppo A93

محتویات جعبه

اقلام موجود در جعبه Oppo A93 شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژر Oppo، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله ای، کابل USB Type-C، هندزفری است.

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2020
رنگ بندی
مشکی (Matte Black)، سفید (Metallic White)، آبی (Magic Blue)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی چهارگانه، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی
ابعاد
7.5 × 73.8 × 160.1 میلیمتر
وزن
164 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت پلاستیک، بدنه جلو شیشه
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Super AMOLED
اندازه
6.43 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
90.6 درصد
رزولوشن
Full HD+ (1080 × 2400)
تراکم پیکسلی
409 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
سایر قابلیت ها
میزان روشنایی 430 نیت (امکان افزایش تا 800 نیت)، قابلیت نمایش 96 درصد دامنه رنگ NTSC
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 8 + 48 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7، فاصله کانونی 26 میلیمتر - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین چهارم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/120 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720)
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، لنز اولتراواید با زاویه 119 درجه، دارای حسگر سنجش عمق
دوربین سلفی
دوگانه 2 + 16 مگاپیکسل
دیافراگم
دوربین اول 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4، سایز سنسور 1/3.09 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر - دوربین دوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
سایر قابلیت های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
تراشه
Mediatek MT6779V Helio P95 (12 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (2 هسته Cortex-A75 و 6 هسته Cortex-A55)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.2 گیگاهرتز (Cortex-A75) و 6 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی
PowerVR GM9446
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC (اسلات اختصاصی)
سیستم عامل
اندروید 10
رابط کاربری
ColorOS 7.2
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3, AMR, AAC, AAC+, FLAC, AptX, WAV
فرمت های پخش ویدئو
MP4, M4V, 3GP, 3G2, MKV
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.1، LE ،A2DPSBC, AAC, aptX, aptX HD, LDAC
رادیو
رادیو FM
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
دارد
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت زیر صفحه نمایش Fingerprint (under display, optical)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، قطب نما (Compass)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر اوپو، کابل USB Type C، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله ای، هندزفری
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع 18 واتی (Fast Baterry Charging 18W)

نظرات (9)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
سید علی | میهمان
17 آبان 1400

سلام، وقت بخیر
اگه میشه این گوشیو موجود کنین.
می‌خوام چند تا برای خانواده بخرم. ممنون

رحمان رحمتی | میهمان
24 مهر 1400

قیمت اوپو رنو 6 فایو جی چنده موجود هست؟

علی مالکی | میهمان
15 شهریور 1400

من مدل A91 را دارم عالیه برند خوب و باکیفیتی است هنوز در بازار ایران شناخته نشده.

محمدرضا شیخی | میهمان
06 شهریور 1400

سلام من یک بار از این سایت خرید کردم و راضی بودم اگر Oppo A93 تخفیف بخوره حتما خرید میکنم چون بقیه سایت ها تا 5400 هم دارن ممنون میشم اعلام تخفیف صورت بگیره تا حد امکان.

رحمان رحمتی | میهمان
04 شهریور 1400

سلام گوشی اوپو رنو 6 5g رو کی میارید؟

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل اوپو مدل A93 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان