جشنواره نوروزی کالای دیجیتال

گوشی موبایل ریلمی مدل Realme 7 5G RMX2111 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت

Realme 7 5G Dual SIM 128GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • تراشه: Mediatek MT6853 Dimensity 800U (7 nm)
  • فناوری صفحه نمایش: IPS
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • کیفیت دوربین: چهارگانه 2 + 2 + 8 + 48 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، نمایشگر 6.5 اینچی، مجهز به پردازنده 8 هسته ای، مناسب عکاسی
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(10)

اطلاعات بیشتر

بررسی ریلمی 7 5G: موشک جیبی

شرکت ریلمی تنها چند ماه پس از معرفی گوشی Realme 7، نسخه 5G آن را هم روانه بازار کرد تا از رقیبان پرسرعت خود عقب نماند. Realme7 5G شباهت زیادی به ورژن قبلی خود دارد، اما اختلاف‌های بین این دو گوشی هم کم نیستند. اما آیا ریلمی می‌تواند با تکیه بر این گوشی، سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های 5G ارزان قیمت را از آن خود کند؟

گوشی ریلمی 7 نسخه 5G

طراحی

ریلمی نسخه 7 5G از همان زبان طراحی خاص این کمپانی پیروی می‌کند که به‌خصوص در نوار عمودی پشت دستگاه و بازتاب پرتو مانند نور خود را نشان می‌دهد. با مقایسه پنل جلویی این مدل و نسخه 4G به‌سختی می‌توان آن‌ها را از هم تشخیص داد. با این حال Realme 7 5G از نظر ابعاد در حد چند دهم میلی‌متر کوچک‌تر و از نظر وزن، نیم گرم سبک‌تر شده است. اما نکته‌ای که در برخورد اول به چشم می‌آید، سنگینی و محکم بودن بدنه است. از سوی دیگر، قاب پشتی گوشی کمی لغزنده به نظر می‌رسد و شاید مجبور شوید برای جلوگیری از سر خوردن آن، از کاور استفاده کنید. البته انحنای مناسب لبه‌ها کمک می‌کند این دستگاه خوب در دست‌تان جا بگیرد.

نگاهی به 6 گوشه دستگاه

طبعاً صفحه ‌نمایش 6.5 اینچی که 83.7 درصد از پنل جلویی را اشغال کرده، اولین چیزی است که از نمای روبه‌رو دیده می‌شود. دوربین سلفی ریلمی 7 ورژن 5G در گوشه بالای سمت چپ این نمایشگر به‌صورت پانچ هول کار گذاشته شده و بیرون از این قاب، اسپیکر مخصوص مکالمه قرار گرفته است. خوشبختانه پنل جلویی این گوشی توسط Gorilla Glass (مدل آن مشخص نشده) پوشانده شده تا کاربران با خاطری آسوده از آن استفاده کنند. در پشت دستگاه، دوربین چهارگانه خودنمایی می‌کند که در مقایسه با دوربین ریلمی 7 معمولی، قاب پهن‌تری برای آن در نظر گرفته شده است. اسلات هیبریدی سیم‌کارت و کارت حافظه و همچنین دکمه‌های کنترل صدا، کناره سمت چپ Realme 7 5G را اشغال کرده‌اند و میزبانی از دکمه پاور ادغام‌شده با حسگر اثر انگشت به لبه سمت راست سپرده شده است. در بخش بالایی بدنه، تنها حفره کوچک میکروفون دوم دیده می‌شود؛ اما قسمت زیرین آن، از میکروفون مکالمه، اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت USB Type-C پذیرایی می‌کند.

جنس و رنگ

با وجود اینکه ریلمی در ساخت این گوشی، پلاستیک را به‌عنوان ماده اولیه اصلی در نظر گرفته، اما این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت دستگاه نشده است. حتی بدون در نظر داشتن قیمت مناسب Realme 7 5G هم نمی‌توان از کیفیت ساخت آن ایرادی گرفت. طراحی مدرن، چشم‌نواز و جسورانه گوشی، هر کاربری را مجذوب خود می‌کند. ضخامت حاشیه نمایشگر هم آن‌قدر زیاد نیست که این موبایل را قدیمی یا زشت نشان دهد.
نسخه 5G ریلمی 7 در دو رنگ آبی (Baltic Blue) و نقره‌ای (Flash Silver) به بازار عرضه شده که طرح قاب پشتی آن‌ها با هم فرق دارد. همان‌طور که پیش از این گفته شد، نسخه آبی‌رنگ این محصول بر اساس شیوه خاص این شرکت چینی طراحی شده، اما در مورد ورژن نقره‌ای، ماجرا کمی متفاوت است. در این نسخه، نوار عمودی موجود در مدل آبی حذف شده و لوگوی ریلمی با اندازه‌ای بسیار درشت بر پشت دستگاه نقش بسته است. Realme 7 5G نقره‌ای، نور را هم به شکلی دیگر بازتاب می‌دهد که البته زیبایی خاص خود را دارد.

گوشی ریلمی 7 ورژن 5G

صفحه نمایش

نمایشگر Realme 7 5G از هر نظر به نسخه 4G آن شباهت دارد، به‌جز یک جنبه: نرخ نوسازی. رزولوشن این صفحه نمایش 6.5 اینچی، 1080x2400 و تراکم پیکسلی آن 405 اعلام شده است. نسبت تصویر 20:9 هم کمک کرده این موبایل تا حد امکان باریک و کشیده طراحی شود. اما درحالی‌که ریلمی 7 به‌خاطر مجهز بودن به نمایشگری با نرخ نوسازی 90 هرتز در میان محصولات هم‌رده‌اش متمایز جلوه می‌کرد، سازنده چینی در تولید ورژن 5G این گوشی، پا را فراتر گذاشت و آن را با صفحه نمایش 120 هرتزی به بازار عرضه کرد.

نرخ نوسازی و گیمینگ

در حال حاضر به‌جز شرکت ZTE هیچ برندی به طور گسترده از نمایشگرهای 165 هرتزی استفاده نمی‌کند؛ بنابراین باید بالاترین سطح نرخ نوسازی دنیای موبایل را 144 هرتز در نظر بگیریم. پس از نمونه‌های 144 هرتزی که تنها برخی تولیدکننده‌های گوشی‌های گیمینگ از آن بهره می‌گیرند، نرخ نوسازی 120 هرتز بالاترین استانداردی است که فقط گوشی‌های پرچم‌دار برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. اما ریلمی مسیری متفاوت را در پیش گرفته و موبایل میان‌رده خود را به این نمایشگر مجهز کرده است.
بهره‌گیری از نمایشگر 120 هرتزی، Realme 7 5G را به گزینه‌ای بی‌نظیر برای آن دسته از گیمرها تبدیل می‌کند که تمایلی به خرید گوشی‌های گران‌قیمت ندارند. این موبایل توانایی لازم برای پخش نرم و روان گرافیکی‌ترین گیم‌ها را دارد و تنها کافی است سخت‌افزار از پس اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها بربیاید. البته رابط کاربری Realme UI طوری طراحی شده که صفحه ‌نمایش 60 هرتزی هم آن را سریع و روان اجرا می‌کند و امکانات خاصی برای نرخ‌های بالاتر نوسازی در نظر گرفته نشده است.

کنتراست و روشنایی متوسط

میزان روشنایی نمایشگر این مدل 480 نیت اعلام شده که اگرچه با بهترین‌های بازار فاصله دارد، اما برای کار در فضاهای باز کفایت می‌کند. اما در زمینه بازتولید رنگ، Realme 7 5G عملکرد خیلی خوبی ندارد و دقت آن متوسط ارزیابی می‌شود. اگرچه در تنظیمات صفحه نمایش گزینه‌هایی موجود است که به کمک آن‌ها می‌توان میزان سری و گرمی رنگ‌ها را تا حدودی به مرز طبیعی نزدیک کرد. با این حال فراموش نکنید که نباید از تکنولوژی IPS LCD توقع تولید رنگ‌های غنی نمایشگرهای AMOLED را داشته باشید. شاید اگر میزان کنتراست و روشنایی صفحه نمایش این گوشی کمی بالاتر بود، دیگر نمی‌شد ایرادی به آن وارد کرد.

قیمت و مشخصات Realme 7 5G

سخت‌افزار

ریلمی 7 معمولی که به چیپ Helio G95 مدیاتک مجهز شده، در بحث گیمینگ عملکردی فراتر از سطح انتظار را به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل شرکت Realme برای ساخت ورژن 5G گوشی خود، دوباره سراغ تراشه‌های این کمپانی رفته و یکی از نمونه‌های اقتصادی این برند، یعنی Dimensity 800U را برگزیده است. این چیپ در رتبه‌بندی AnTuTu بالاتر از Dimensity 720 و Helio G90T و پایین‌تر از Snapdragon 845 و Snapdragon 710 قرار می‌گیرد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت Realme 7 5G عملکردی تقریبا مشابه نسخه 4G داشته باشد.

اسلات هیبریدی

پردازنده مرکزی این چیپ از نوع 8 هسته‌ای و با بیشینه فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. ریلمی برای این مدل، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3 را در نظر گرفته که نسبت به Mali-G76 MC4 استفاده شده در ورژن 4G، با اختلافی بسیار ناچیز، ضعیف‌تر است. Realme 7 5G در دو نسخه با رم‌های 6 و 8 گیگابایتی تولید شده که حافظه داخلی هر دو آن‌ها به 128 گیگابایت محدود شده است. هیبریدی بودن اسلات سیم‌کارت و کارت حافظه برای کاربران حرفه‌ای که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد؛ اما برای کاربران عادی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

سرعت بالای پردازش

چیپ به کار رفته روی Realme 7 5G از نوع 7 نانومتری است و در زمینه مدیریت انرژی نسبت به تراشه‌های قدیمی، عملکرد بهتری دارد. در عین حال، در تست‌های وب‌سایت Notebookcheck این گوشی نسبت به نسخه 4G سرعت بالاتری را به ثبت رسانده و در پردازش‌های گرافیکی، بهتر عمل کرده است. اما در کل در استفاده روزمره و پردازش‌های سبک، اختلاف چندانی میان این دو مدل دیده نمی‌شود. نتایج بنچمارک انتوتو، ریلمی 7 ورژن 5G را از نظر قدرت و سرعت پردازش در جایگاهی بالاتر از شیائومی Mi 10 Lite 5G قرار می‌دهد که برای محصولی در این رنج قیمت، بسیار خوب ارزیابی می‌شود.
 

تست گیمینگ گوشی ریلمی

دوربین

ورژن‌های 4G و پروی ریلمی 7 از سنسور 64 مگاپیکسلی در ساختار دوربین اصلی خود بهره می‌برند؛ اما شرکت چینی برای Realme 7 5G لنز 48 مگاپیکسلی واید را در نظر گرفته است. گشودگی دریچه دیافراگم این دوربین f/1.8 اعلام شده که توانایی بالای آن را در جذب نور تایید می‌کند. لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و سنسورهای 2 مگاپیکسلی عمق و ماکرو، ترکیب این دوربین چهارگانه را تکمیل می‌کنند. امکان تصویربرداری 4K@30fps و 1080p با سرعت 120 فریم بر ثانیه، از جمله قابلیت‌های کلیدی دوربین این گوشی خوش‌قیمت هستند.

مناسب برای ثبت پرتره

دوربین Realme 7 5G کیفیتی معمولی دارد و مطابق انتظار عمل می‌کند. قابلیت‌های نرم‌افزاری این دوربین، پیچیده یا پیشرفته نیستند و در مواردی مانند Ai scene enhancement (بهبود نمای چشم‌انداز به کمک هوش مصنوعی) درست کار نمی‌کنند. اما این گوشی میان‌رده توانایی عجیبی در ثبت تصاویر پرتره دارد. با استفاده از دوربین اصلی Realme 7 5G می‌توانید پرتره‌های باکیفیتی بگیرید که در آن‌ها، چهره و بدن شخص به‌خوبی از پس‌زمینه جدا شده و رنگ و جزئیات صورت، طبیعی به نظر می‌رسند.
دوربین اولتراواید این گوشی هم عملکردی قابل‌قبول دارد و به‌کمک آن می‌توانید عکس‌های خوبی از مناظر طبیعی یا شهری بگیرید. کنتراست نسبتا بالا، گرمی رنگ‌ها و پایین بودن میزان نویز، اصلی‌ترین ویژگی‌های تصاویر ثبت شده توسط دوربین اولتراواید Realme 7 5G هستند. لنز ماکرو هم این امکان را به شما می‌دهد که نسبت به زمان عکاسی با دوربین اصلی، بیش‌تر به سوژه نزدیک شوید تا جزئیات بیش‌تری را به ثبت برسانید. البته میزان نویز موجود در عکس‌های این دوربین، کمی زیاد و آزاردهنده به‌نظر می‌رسد. با این حال، با توجه به بازه قیمت Realme 7 5G  عملکرد دوربین اصلی این گوشی، قابل‌قبول ارزیابی می‌شود.

سلفی‌های شیک

ریلمی در این مدل، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.1 را به کار گرفته که مشخصات و عملکردی مشابه نمونه موجود در نسخه  4G دارد. این دوربین، روزها و در شرایط نوری مناسب، توانایی ثبت تصاویر قابل‌قبول و نسبتا باکیفیت را دارد. سلفی‌های Realme 7 5G، دقت و غلظت مناسب رنگ و کنتراست بالا را به نمایش می‌گذارند که از دستگاهی در این کلاس، کم‌تر انتظار می‌رود. سرعت فیلم‌برداری فول‌اچ‌دی این مدل به 30 فریم بر ثانیه محدود شده؛ اما نسخه‌های 4G و Pro قادر به ضبط ویدیوهای 1080p@120fps هم هستند.

دوربین Realme 7 5G

نرم‌افزار

این گوشی در زمان معرفی به اندروید 10 با رابط کاربری اختصاصی Realme UI 1.0 مجهز شده بود. پوسته این گوشی، تمیز، ساده و چشم‌نواز طراحی شده و حال و هوای اندروید خام را در ذهن تداعی می‌کند. با این حال، این رابط کاربری، قابلیت‌های جالبی دارد و اجازه شخصی‌سازی منوها و انیمیشن‌ها را به شما می‌دهد. Realme UI از پک آیکون پشتیبانی می‌کند تا هروقت از ظاهر منوها خسته شدید، امکان ایجاد تغییر در آن را داشته باشید. ضمن اینکه امکان فعال‌سازی تم تاریک برای منوها و برخی اپلیکیشن‌ها وجود دارد.
یکی از قابلیت‌های جالب رابط کاربری ریلمی، Smart Sidebar است که درواقع نواری باریک و عمودی در سمت راست تصویر است که کمک می‌کند اپلیکیشن‌ها و ابزارهای پرکاربرد را دم دست خود داشته باشید تا به‌سرعت بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. قابلیت Game Space هم کمک می‌کند از اجرای بازی‌ها روی گوشی خود، لذت بیش‌تری ببرید. این لانچر جذاب از امکان Do Not Disturb برای محدود کردن نوتیفیکیشن‌ها بهره می‌گیرد تا حواس‌تان از بازی پرت نشود. از طرف دیگر، گیم اسپیس به‌صورت خودکار رزولوشن نمایشگر و سرعت پردازنده را برای اجرای روان بازی‌ها تنظیم می‌کند.

رابط کاربری گوشی ریلمی

باتری

ریلمی 7 نسخه 5G از نظر ظرفیت و سرعت شارژ باتری، کاملا شبیه به نسخه 4G طراحی و ساخته شده است. باتری 5000 میلی‌آمپری این گوشی با سرعت 30 وات شارژ می‌شود و بنابر ادعای شرکت سازنده، در مدت 65 دقیقه، درصد آن از صفر به 100 می‌رسد. تکنولوژی شارژ وارونه هم در این مدل به کار گرفته شده تا در صورت لزوم بتوانید از باتری قدرتمند آن برای شارژ کردن دستگاه‌های دیگر استفاده کنید.
در تست وبسایت GSMArena، ریلمی 7 ورژن 5G موفق شده 35 ساعت و 38 دقیقه در زمان مکالمه، 18 ساعت و 57 دقیقه هنگام وب‌گردی و 16 ساعت و 3 دقیقه موقع پخش ویدیو دوام بیاورد. آمار، برتری این مدل را نسبت به ورژن 4G در دو بخش وب‌گردی و پخش ویدیو تایید می‌کند. با بررسی‌های صورت گرفتهصفحه ن مشخص شده اگر بعد از هر بار شارژ Realme 7 5G از آن برای 1 ساعت مکالمه، 3 ساعت وب‌گردی و 2 ساعت تماشای ویدیو استفاده کنید، 69 ساعت طول می‌کشد تا باتری دستگاه شما به طور کامل خالی شود. این یعنی کاربران کم‌مصرف می‌توانند هر 3 روز یک‌بار گوشی خود را شارژ کنند و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

باتری گوشی ریلمی

سخن پایانی

ریلمی 7 ورژن 5G با وجود تفاوت‌های مشخص فنی، در کاربری روزانه عملکردی مشابه نسخه 4G دارد و امکان اتصال به سریع‌ترین شبکه دیتا، منجر به افت کیفی آن نشده است. این گوشی به‌راحتی از پس انجام پردازش‌های سبک برمی‌آید و در اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین شما را ناامید نمی‌کند. از سوی دیگر، کاربران عادی هم می‌توانند از رابط کاربری ساده، روان و زیبای ریلمی لذت ببرند.

نقاط قوت گوشی Realme 7 5G

  • نمایشگر 120 هرتزی
  • شبکه 5G
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • دوربین سلفی باکیفیت
  • باتری پرقدرت با شارژ 30 واتی
  • محافظ Gorilla Glass

نقاط ضعف گوشی Realme 7 5G

  • نداشتن اسلات اختصاصی کارت حافظه
  • کیفیت پایین ویدیوهایم ضبط شده توسط لنز اولتراواید

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2020
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
آبی (Mist Blue)، نقره ای (Flash Silver)
ویژگی‌های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی ، مناسب بازی، مناسب عکاسی
بدنه
سایر قابلیت‌های بدنه
دارای درپوش درگاه و اسپیکر (Weather-sealed ports & loudspeaker)
جنس بدنه
آلیاژ آلومینیوم (Aluminium Alloy) و پلاستیک
وزن
195 گرم
ابعاد
9.1 × 75.1 × 162.2 میلی‌متر
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
IPS
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن
(1080 × 2400) پیکسل
تراکم پیکسلی
405 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
شدت روشنایی
480 نیت
نسبت ابعاد صفحه نمایش
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
83.7 درصد
فناوری محافظت از صفحه نمایش
پوشش گوریلا گلس (Corning Gorilla Glass Armor)
نرخ تازه سازی تصویر
120 هرتز
سایر قابلیت‌های صفحه نمایش
قابلیت دریافت چند لمس هم زمان
دوربین
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلیمتر، دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.3، دوربین سوم و چهارم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر الکترونیکی تصویر (EIS)
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، دارای لنز اولتراواید، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)، دارای حسگر سنجش عمق، ضبط ویدئو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS)، قابلیت عکس برداری پانوراما
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دوربین 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.1، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/3.06 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 8 + 48 مگاپیکسل
پردازنده
تراشه (SOC)
MediaTek MT6853 Dimensity 800U (7 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز (Cortex-A76) و 6 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
حافظه
حافظه رم (Ram)
8 گیگابایت
نوع حافظه رم
LPDDR4X
ظرفیت حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
دارد
نوع کارت حافظه
microSDXC
نوع اسلات کارت حافظه
اسلات هیبریدی (مشترک با سیم کارت دوم)
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 10
رابط کاربری
Realme UI
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE) | 5G (SA/NSA)
فرکانس شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700 (AWS) / 1900 / 2100
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac | Dual-Band | Wi-Fi Direct
فناوری NFC
دارد
نسل شبکه مخابراتی
5G
توضیحات بلوتوث
پشتیبانی از پروتکل‌های A2DP, LE
بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان یابی
GPS | A-GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS)
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
توضیحات تکمیلی صدا
خروجی صدا با کیفیت 24 بیت/192 کیلوهرتز | دارای تکنولوژی صدای فراگیر سه بعدی Dolby Atmos
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 30 واتی (Fast Baterry Charging 30W)، دارای قابلیت شارژ سریع 50 درصد در 26 دقیقه (Fast Battery Charging)، دارای قابلیت شارژ معکوس (Reverse charging)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت جانبی (Fingerprint, Side-mounted) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proximity) | قطب نما (Compass) | فشارسنج (Barometer)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

نظرات (6)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
مهدی خرامش | کاربر
28 خرداد 1402

سلام، من این گوشی رو یک ماه هست که از کالاتیک خریدم و ازش راضیم. آپدیت هم کردم و از 5G هم استفاده می کنم. فقط کیف یا قاب پیدا نمی شه. اگه دوستان سراغ دارن لطفاً اطلاع رسانی کنن.

اکبر قوامی | کاربر
05 خرداد 1402

گوشی شناخته شده نیست، ولی بعد از حدود یکماه خرید از کالاتیک و استفاده بسیار راضیم.

مرتضی جباری | کاربر
28 اردیبهشت 1402

به نظرم گوشی خوبیه، البته من تازه از کالاتیک خریدم. تو تنظیماتش 5G نداره ولی بالای صفحه 5G میاد، نسبت به قیمتش گوشی خوبیه واقعاً.

میثم جعفری | میهمان
13 تیر 1401

کیفیت دوربین پایینه.

ع ل ف آزاد | کاربر
16 بهمن 1401

سلام علیکم خسته نباشید سایت معتبر و فوق العاده خوب برای خرید گوشی. دو سوال داشتم این گوشی رو همین الان میخواستم سفارش بدم 1-پک گلوباله؟و 2- گارانتی این گوشی کاوش تیم هست من بعضی جاها شنیدم این شرکت گوشی دست دوم یا فیک تحویل میده آیا درسته؟ این دو سوال رو خواهشا جواب بدید میخوام همین الان سفارش بدم ممنون خدا ازتون راضی باشه.

علیرضا | میهمان
06 آذر 1400

سلام خسته نباشید،
ببخشید من گوشی realme 7 5g رو خریدم نسخه 8/128
ولی براش آپدیت نمیاد
ولی دوستان نسخه 6/128 از جاهای دیگه خریدن آپدیت براش اومده.

مجید بیگدلی | کاربر
07 اردیبهشت 1402

پشت جعبه گوشیت اگر یه متن عبری نوشته باید به آی پی اسرائیل وصل بشی می تونی از VPN israel کمک بگیری تو گوگل پلی هستش من این کارو کردم آپدیت اومد برام.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل ریلمی مدل Realme 7 5G RMX2111 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان