گوشی موبایل ریلمی مدل Realme GT Master Edition 5G دو سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت

Realme GT Master Edition 5G Dual SIM 256GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • تراشه: Snapdragon 778G 5G
  • فناوری صفحه نمایش: Super AMOLED
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • کیفیت دوربین: سه‌گانه 2 + 8 + 64 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: دارای نمایشگر 6.43 اینچی، باتری لیتیوم پلیمری 4300 میلی آمپر ساعت
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(15)

اطلاعات بیشتر

بررسی ویدئویی گوشی ریلمی GT Master Edition 5G

 

نقد و بررسی Realme GT Master Edition

در دنیای فناوری همیشه شاهدیم که شرکت‌های بزرگ برای ساخت محصولی همکاری می‌کنند یا بخشی از ساخت و طراحی دستگاه‌ها توسط شرکت، گروه یا حتی فردی سرشناس صورت می‌گیرد. چنین اتفاق جالبی در ساخت گوشی ریلمی GT Maser Edition نیز رخ داده است. درواقع برند چینی ریلمی از نائوتو فوکوساوا، طراح صنعتی سرشناس ژاپنی، درخواست کرده تا وظیفه طراحی ظاهری یکی از نسخه‌های گوشی ریلمی GT Master را به عهده گیرد. البته ریلمی تنها به زیبایی محصول خود دقت نکرده و سخت‌افزاری با ویژگی‌های متعدد ساخته است. در صورتی که علاقه‌مند به خرید ریلمی GT Master شده‌اید یا قیمت ریلمی جی تی مستر نظرتان را جلب کرده تا انتهای مقاله همراه با کالاتیک شوید.

اقلام داخل جعبه گوشی ریلمی GT Master

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و چشم‌نواز
  • صفحه‌نمایشی با پنل سوپر امولد و نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • عملکرد مطلوب دوربین اصلی و دوربین سلفی در عکاسی
  • دقت بالای حسگر اسکنر اثر انگشت
  • امکان اجرای اکثر بازی‌های اندرویدی در بالاترین تنظیمات گرافیکی

نکات منفی

  • ظرفیت باتری می‌توانست بیشتر باشد
  • امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی وجود ندارد
  • برای دسترسی به کیبورد فارسی باید زبان اردو را انتخاب کنید

طراحی و کیفیت ساخت Realme GT Master Edition

  • برخوردار از طراحی شیک و زیبا
  • پنل پشتی، اثر انگشت کاربر را به خود جذب نمی‌کند
  • برخورداری از ارگونومی مناسب

در ابتدا باید بگوییم که ریلمی GT Master Edition در چهار رنگ‌بندی روانه بازار می‌شود. این چهار رنگ‌بندی شامل مشکی، سفید، گرادیانی و خاکستری هستند که البته نسخه خاکستری از پنل پشتی با جنس متفاوتی استفاده می‌کند. در حالی که سه نسخه مشکی، سفید و گرادیانی از پنل پشتی با بدنه پلاستیکی برخوردار شده‌اند، نسخه خاکستری ریلمی جی تی مستر دارای پنل پشتی از جنس چرم مصنوعی است.

چرم مصنوعی بسیار شبیه به چرم طبیعی است، اما جنس آن تفاوت دارد. نائوتو فوکوساوا، طراحی نسخه خاکستری ریلمی GT Master نیز در نظر گرفته تا چرم مصنوعی را در پنل پشتی ریلمی GT Master به کار ببرد. باید گفت استفاده از چنین متریالی سبب شده زمان کار با گوشی، احساس خوشایندی داشته باشید. ارگونومی مناسب طراحی تلفن هوشمند ریلمی جی تی مستر در بهتر شدن تجربه کار با آن نیز بی‌تاثیر نبوده است.

در پنل پشتی از برآمدگی‌هایی استفاده شده که مانع لیز خوردن گوشی در زمان استفاده از آن می‌شوند. ماژول دوربینی نیز در پنل پشتی قرار گرفته که متشکل شده از 3 حسگر با چینش عمودی. در کنار دوربین‌ها، فلش LED نیز به چشم می‌خورد که بالاتر از آن عبارت Matrix AI Camera قرار گرفته است.

جعبه و پنل پشتی ریلمی GT Master

سمت راست ماژول دوربین به لوگوی برند ریلمی برمی‌خوریم که کمی پایین‌تر از آن، امضای طراحی گوشی یعنی نائوتو فوکوساوا قرار گرفته است. لبه‌‌های پنل پشتی از انحنای ظریفی برخوردارند که این انحنا تا فریم ادامه می‌یابد؛ فریمی از جنس پلاستیک که هر لبه آن، میزبان ویژگی یا درگاهی شده است.

در لبه سمت راست، دکمه پاور قرار دارد. لبه پایین میزبان شیارهای بلندگو، درگاه USB-C، میکروفون مکالمه و جک هدفون 3.5 میلی‌متری شده و در لبه سمت راست نیز علاوه بر خشاب سیم‌کارت می‌توان به دکمه‌های کاهش و افزایش حجم خروجی صدا دسترسی داشت. لبه بالایی به میکروفون دیگری مجهز شده که ویژگی حذف نویز موجود در محیط را به گوشی هوشمند اضافه می‌کند.

شاید از خود بپرسید که چرا به اسکنر اثر انگشت اشاره‌ای نکردیم. باید بگوییم که ریلمی GT مستر دارای حسگری برای اسکن اثر انگشت است که زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. درواقع کافی است بخش انتهایی صفحه‌نمایش را لمس کنید تا گوشی، اثر انگشتتان را اسکن کند.

حال که اشاره‌ای به صفحه‌نمایش داشتیم بد نیست بگوییم که ریلمی جی تی مستر دارای صفحه‌نمایشی 6.43 اینچی شده که بخش قابل توجهی از پنل جلو به آن اختصاص یافته است. نوار بسیار باریکی از حاشیه نیز در اطراف صفحه‌نمایش وجود دارد که تاثیر چندانی در کار با گوشی هوشمند ندارد. در بالای صفحه‌نمایش، حفره‌ای در نظر گرفته شده تا دوربین سلفی را میزبانی کند. البته برخلاف مدل‌های رایج در بازار، حفره در مرکز صفحه‌نمایش قرار ندارد و در سمت چپ جای گرفته است.

درگاه USB تایپ C گوشی Realme GT Master

از نظر ابعاد ظاهری باید بگوییم ریلمی GT Master از ضخامت بسیار کمی برخوردار است. وزن کم ریلمی جی تی مستر نیز به راحتی کار با دستگاه کمک شایانی می‌کند. در مجموع می‌توان گفت اگر امتیازی بخواهیم به بخش طراحی بدهیم، ایرادات بسیار کمی می‌توان به طراحی ظاهری یا متریال مورد استفاده در ریلمی جی تی مستر گرفت. درواقع محصول برند ریلمی می‌تواند امتیاز قابل قبولی را از نظر طراحی و کیفیت ساخت دریافت کند.

با این حال، امکان دارد برخی از کاربران از جنس فریم یا پنل پشتی رضایت نداشته باشند و گوشی هوشمندی با پنل پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی را ترجیح دهند. باید ذکر کرد که ریلمی اشاره‌ای نکرده که صفحه‌نمایش آیا از لایه محافظ خاصی مانند سری گوریلا گلس استفاده می‌کند یا بدنه گوشی جی تی مستر در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک مقاوم است یا خیر.

صفحه‌نمایش Realme GT Master Edition

  • صفحه‌نمایش 6.43 اینچی با پنل Super AMOLED
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • نرخ روشنایی 1000 نیت

ریلمی برای گوشی GT Master Edition از صفحه‌نمایشی با ابعاد 6.43 اینچ استفاده کرده که پنلی از نوع Super AMOLED دارد. نرخ روشنایی این صفحه‌نمایش به 1000 نیت و نرخ نوسازی نیز به 120 هرتز می‌رسد. داشتن چنین نرخ روشنایی اجازه می‌دهد حتی در زیر نور مستقیم آفتاب نیز بتوانید جزئیات کاملی از محتوای در حال نمایش را مشاهده کنید. البته بالاتر بردن میزان روشنایی صفحه‌نمایش به مصرف بیشتر انرژی موجود در باتری منجر می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر صفحه‌نمایش، نرخ نوسازی بالای آن است که اشاره کردیم. نرخ نوسازی 120 هرتزی به گوشی ریلمی GT Master Edition اجازه می‌دهد در هر ثانیه، صفحه‌نمایش 120 بار رفرش یا نوسازی شود و امکان تماشای محتوا تا 120 فریم بر ثانیه را داشته باشید. البته شما می‌توانید نرخ نوسازی را از بخش تنظیمات روی 60 هرتز قرار دهید. نرخ نوسازی 60 هرتزی، تجربه نرم و روانی مانند مدل 120 هرتزی را ارائه نمی‌دهد، اما مصرف انرژی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

صفحه نمایش گوشی ریلمی جی تی مستر

نرخ نمونه‌برداری لمسی یا Sample Rate نیز به 360 هرتز می‌رسد. ویژگی ذکر شده به واکنش دستگاه در برابر فرمان لمسی کاربر در زمان لمس صفحه‌نمایش اشاره دارد و هر چه بالاتر باشد به بهتر شدن تجربه کار با گوشی هوشمند به خصوص در زمان تجربه بازی‌های موبایل کمک می‌کند.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت، وضوح تصویر یا رزولوشن گوشی ریلمی GT Master است. وضوح تصویر محصول برند چینی به 1080 در 2400 پیکسل می‌رسد و اگر ابعاد صفحه‌نمایش را در نظر بگیریم با تراکم پیکسلی 409 پیکسل در هر اینچ برخورد می‌کنیم.

تراکم پیکسلی مدنظر باعث خواهد شد جزئیات بسیاری را از محتوای در حال نمایش مشاهده کنید. برخی از کارشناسان معتقد هستند که چشم انسان، جزئیات بالاتر از 270 پیکسل در هر اینچ را تشخیص نمی‌دهد. با این حال، تراکم پیکسلی گوشی GT Master به حدی هست که مخالفان یا موافقان چنین تئوری را راضی نگه دارد و جزئیات قابل توجهی از محتوا را نمایش دهد.

باید گفت صفحه‌نمایش، یکی از ویژگی‌های مثبت محصول شرکت ریلمی است. درواقع صفحه‌نمایش می‌تواند رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت نمایش دهد و برخورداری از ویژگی‌های ذکر شده نیز به لذت‌بخش‌تر شدن کار با ریلمی GT Master کمک می‌کنند.

اسپیکر Realme GT Master Edition

  • بلندگویی مناسب برای استفاده روزمره

ریلمی GT Master برای پخش صدای محتوا تنها از بلندگوی موجود در لبه پایینی استفاده می‌کند و قادر به پخش صدای محتوا از بلندگوی مکالمه نیست. همین امر باعث می‌شود تجربه چندان مناسبی از زمان پخش موسیقی با بلندگوی گوشی موبایل ریلمی GT Master Edition نداشته باشید.

شاید صفحه‌نمایش یا طراحی ظاهری را بتوان از نکات مثبت ریلمی جی تی مستر دانست، اما بلندگوی مورد استفاده در این گوشی هوشمند از مزایای آن محسوب نمی‌شود. با این حال، اسپیکر ریلمی GT Master پاسخگوی نیازتان خواهد بود.

نرم‌افزار و حسگرهای امنیتی Realme GT Master Edition

  • امکان ارتقا به سیستم‌عامل اندروید 12
  • رابط کاربری نرم و روان به‌خصوص در حالت 120 هرتز
  • سرعت بالا در اجرای اپلیکیشن‌ها
  • عملکرد سریع و دقیق حسگر تشخیص چهره و اسکنر اثر انگشت

در مورد نرم‌افزار باید بگوییم که گوشی GT Master قرار است آپدیت اندروید 12 را دریافت کند و حتی برخی از مناطق دنیا نیز در حال دریافت آپدیت مدنظر هستند؛ اما زمانی که گوشی برای بررسی در اختیارمان قرار گرفت، مجهز به اندروید 11 بود و بررسی بر اساس سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری Realme UI 2.0 انجام شده است.

باید گفت با وجود اینکه دسترسی به نسخه جدیدتر سیستم عامل اندروید را نداشتیم، اما امکان دسترسی وسیعی برای شخصی‌سازی رابط کاربری در اختیارمان قرار داشت. درواقع به کاربر اجازه داده می‌شود المان‌های مختلف صفحه خانه و بخش‌های دیگر را شخصی‌سازی کند.

محیط رابط کاربری گوشی ریلمی GT Master

کاربر می‌تواند از شکل و ظاهر آیکون‌ها تا ابعاد فونتشان را تغییر دهد یا دسترسی به والپیپرهای ثابت یا متحرک داشته باشد. بی‌شک می‌توان انتظار داشت با دسترسی به آپدیت اندروید 12 ویژگی‌های بیشتری نیز برای شخصی‌سازی رابط کاربری در اختیار کاربران قرار گیرد.

از نکات مثبت رابط کاربری RealmeUI 2.0 نرم و روان بودن آن است که برخورداری از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز کمک شایانی به راحت‌تر شدن کار با گوشی و ناوبری در محیط رابط کاربری می‌شود. اپلیکیشن‌ها به سرعت اجرا می‌شوند و تاخیر بسیار کمی در زمان انتقال از اپلیکیشنی به اپلیکیشن دیگر مشاهده می‌شود.

سیستم عامل گوشی GT Master ریلمی

در مجموع می‌توان گفت رابط کاربری گوشی ریلمی جی تی مستر از عملکرد مطلوبی برخوردار است؛ اما امکان دارد برای کسانی که عادت به استفاده از رابط کاربری سامسونگ یا شیائومی دارند، کار با رابط کاربری RealmeUI 2.0 خوشایند نباشد.

سخت‌افزار Realme GT Master Edition

  • دارای تراشه اسنپدراگون 778G با لیتوگرافی 5 نانومتری
  • برخوردار از 8 گیگابایت حافظه رم
  • قادر به اجرای اکثر بازی‌های اندرویدی در بالاترین تنظیمات گرافیکی

در دل گوشی موبایل GT Master شرکت ریلمی، تراشه‌ای خوشنام از کوالکام به نام اسنپدراگون 778G قرار دارد که توانسته عملکرد مطلوبی را در محصولات مختلف به نمایش بگذارد. اسنپدراگون 778G با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده است؛ فرایند تولیدی که اجازه می‌دهد تراشه در کنار عملکرد بهتر نسبت به تراشه‌های قدیمی‌تر، انرژی کمتری را نیز مصرف کند.

باید اشاره کرد منظور از فرایند تولید یا لیتوگرافی به فاصله‌ای است که هر ترانزیستور از ترانزیستور دیگری روی برد تراشه دارد. با این حساب، هرچه عدد لیتوگرافی کوچک‌تر باشد، تعداد بیشتری ترانزیستور روی تراشه قرار می‌گیرد. تراشه اسنپدراگون 778G از پردازنده‌ای 8 هسته‌ای با هسته‌های Kryo 670 تشکیل یافته که 4 هسته با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می‌کنند. وظیفه پردازش داده‌های گرافیکی نیز توسط پردازنده گرافیکی آدرنو 642L صورت می‌گیرد. 

پنل پشتی گوشی Realme GT Master

ریلمی GT Master در دو ظرفیت حافظه رم به بازار عرضه شده که شامل ظرفیت‌های 6 و 8 گیگابایتی می‌شوند. البته تنها مدل 6 گیگابایتی را می‌توان با حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی خریداری کرد و مدل دارای 8 گیگابایت حافظه رم در دو ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود.

در صورتی که اطلاعات بسیاری را روی گوشی هوشمندتان ذخیره می‌کنید بهتر است به سراغ خرید مدل 256 گیگابایتی بروید؛ زیرا ریلمی GT Master Edition از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و به حافظه داخلی محدود خواهید بود. برای اینکه متوجه شویم عملکرد گوشی ریلمی جی تی مستر در مقایسه با محصولات دیگر در چه حدی است به سراغ بنچمارک‌های مطرح رفته‌ایم. شما می‌توانید نتایج بنچمارک‌ها را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

نتایج بنچمارک ریلمی GT Master

از نظر توان سخت‌افزاری باید گفت ریلمی جی تی مستر نسبت به گوشی‌هایی مانند وان پلاس نورد 2 و پوکو X3 GT ضعیف‌تر است، اما توان پردازشی بالاتری نسبت به شیائومی می 11 لایت 5G و وان پلاس نورد CE 5G دارد.

دوربین Realme GT Master Edition

  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی قادر به ثبت تصاویری با کیفیت در محیطی با نور کافی است
  • برخورداری از ویژگی‌هایی مانند فوکوس خودکار با امکان تشخیص فاز (PDAF)
  • عملکرد مطلوب دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در عکاسی
  • امکان ضبط ویدئوی 4K

ریلمی GT Master را می‌توان در میان گوشی‌های گیمینگ ارزان قیمت قرار داد. ریلمی برای ارزان‌تر شدن قیمت محصول خود از برخی امکانات موجود در نسخه‌های دیگر سری کاسته است، اما با این حال، ریلمی جی تی مستر همچنان از دوربین‌هایی با توانایی ثبت تصاویر باکیفیت بهره می‌برد.

درواقع محصول شرکت چینی تنها برای تجربه بازی‌های گیمینگ مناسب نیست و اگر در شرایط مناسب اقدام به عکاسی یا فیلم‌برداری کنید، امکان ثبت تصاویر و ویدئوهای با کیفیت را خواهید داشت. حال، بهتر است به سراغ مشخصات دوربین‌ها و عملکردشان برویم.

در پنل پشتی شاهد ماژول دوربین سه‌گانه‌ای هستیم که متشکل می‌شود از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو. دوربین اصلی از ویژگی‌هایی مانند گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و دارای فاصله کانونی 25 میلی‌متری، حسگر 1/2 اینچی و پیکسل‌های 0.7 میکرومتری است. البته به برخورداری از ویژگی مانند PDAF نیز باید اشاره کرد که تاثیر منفی لرزش دست کاربر روی تصاویر را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ماژول دوربین اصلی ریلمی GT Master

طی بررسی که داشتیم، دوربین اصلی می‌تواند تصاویری با کیفیت بالا ثبت کند. البته توانمندی دوربین در ثبت تصاویری با کیفیت بالا تنها به عکاسی در روز ختم نمی‌شود و تصاویر ثبت شده در محیط تاریک یا شب هنگام نیز از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. با این حال، می‌توان در برخی از تصاویر، میزان کمی از نویز را حس کرد.

دوربین اولتراواید از میدان دید 119 درجه‌ای، فاصله کانونی 16 میلی‌متری، سایز حسگر 1/4 اینچی و سایز پیکسل 1.12 میکرومتری برخوردار شده است. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی، کیفیت متوسطی دارند. در برخی از تصاویر، دوربین به خوبی نتوانسته روی سوژه‌ها فوکوس کند و همین امر باعث شده تا سوژه‌های اصلی تصویر کمی تار شوند.

در جایگاه بعدی ماژول پنل پشتی، دوربین 2 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر ماکرو قرار گرفته که قادر به ثبت تصاویر زیبایی است. دوربین ماکرو می‌تواند جزئیات قابل توجهی از سوژه را به تصویر بکشد. ولی فوکوس کردن روی سوژه‌ها کمی زمان‌بر بوده و برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا باید دقت و زمان بسیاری به خرج دهید.

در پنل جلوی گوشی ریلمی جی تی مستر، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته که عملکرد مناسبی دارد. این دوربین می‌تواند در شرایط مختلف نور، اقدام به ثبت تصاویری با کیفیت کند و در حالت پرتره نیز کاربر را از محیط پس‌زمینه به خوبی تفکیک می‌کند.

باتری Realme GT Master Edition

  • دارای باتری با ظرفیت 4300 میلی‌آمپرساعت
  • پشتیبانی از سرعت شارژ 65 واتی

در دل گوشی هوشمند ریلمی GT Master باتری با ظرفیت 4300 میلی‌آمپرساعت قرار دارد؛ باتری که می‌تواند در مصرف عادی تا یک روز دوام آورده و نیازی به شارژ مجدد در طول روز نداشته باشد. برای سنجش عملکرد باتری به سراغ بنچمارک PCMark رفته‌ایم.

بنچمارک PCMark بخشی برای سنجش عملکرد باتری دارد. در این بخش از بنچمارک، وظایفی به‌صورت پیاپی توسط گوشی هوشمند اجرا می‌شود تا شارژ باتری به اتمام برسد. البته میزان شارژ باتری باید بالاتر از 80 درصد باشد. ریلمی جی تی مستر در بنچمارک باتری PCMark توانست بیش از 12 ساعت دوام آورد که رقم قابل قبولی محسوب می‌شود.

عملکرد باتری گوشی ریلمی GT Master

پس از اتمام شارژ باتری به سراغ تست شارژ گوشی رفتیم. ریلمی مدعی شده که باتری را می‌توان از طریق شارژ سریع 65 واتی طی تنها 30 دقیقه از صفر به صد درصد رساند. طی آزمایشی که داشتیم ریلمی جی تی مستر بعد از 32 دقیقه از یک درصد شارژ به صد درصد رسید که گفته شرکت سازنده را تاحدودی تصدیق می‌کند.

جمع‌بندی

ریلمی جی تی مستر یکی از گوشی‌های هوشمند با ارزش در رده قیمت خود محسوب می‌شود که طراحی ظاهری زیبا، کیفیت ساخت بالا و تراشه توانمندی نیز دارد. البته به کیفیت بالای صفحه نمایش و امکان ثبت تصاویری زیبا با دوربین اصلی و سلفی نیز باید اشاره کرد که هر یک به ارزش خرید گوشی Realme GT Master افزوده‌اند. البته ایراداتی نیز به چشم می‌خورد که می‌توان به ظرفیت کم باتری، نبود زبان فارسی و عدم پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد. درواقع شما برای دسترسی به کیبورد فارسی باید از زبان اردو استفاده کنید. اگر با این موضوع مشکلی ندارید، ریلمی GT Master می‌تواند گوشی مناسبی برایتان باشد.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی ریلمی GT Master چقدر است؟

ریلمی جی تی مستر از گوشی‌های ارزان قیمت در بازار محسوب می‌شود که مناسب برای گیمرهاست. اگر علاقه‌مند به خرید گوشی ریلمی GT Master شده‌اید، امکان خرید آن با کمترین قیمت را از کالاتیک خواهید داشت.

ریلمی جی تی مستر در چند مدل حافظه به بازار عرضه شده است؟

ریلمی جی تی مستر دارای سه مدل حافظه است که شامل 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و 8 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی می‌شوند.

گوشی Realme GT Master دارای چند گزینه رنگ‌بندی است؟

محصول شرکت چینی در چهار رنگ‌بندی به بازار عرضه شده که شامل مشکی، خاکستری، سفید و گرادیانی (متشکل از چند رنگ که نسبت به تابش نور حساس هستند) می‌شود.

آیا ریلمی GT Master از ارتباطات 5G برخوردار است؟

بله؛ گوشی گیمینگ برند ریلمی از مودم 5G استفاده می‌کند.

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2021
رنگ بندی
خاکستری (Voyager Grey)، سفید (Luna White)، مشکی (Cosmos Black)، ارغوانی (Aurora)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی سه‌گانه، مناسب بازی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب عکاسی
ابعاد
8.0 × 73.5 × 159.2 میلی‌متر - ضخامت رنگ خاکستری 8.7 میلی‌متر
وزن
174 گرم - وزن رنگ خاکستری 180 گرم
جنس بدنه
پنل جلو شیشه، دور و بدنه پلاستیک
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Super AMOLED
اندازه
6.43 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
85.3 درصد
رزولوشن
Full HD+ (1080 × 2400)
تراکم پیکسلی
409 پیکسل در هر اینچ
سایر قابلیت ها
نرخ نوسازی 120 هرتز، نرخ لمس پذیری در حالت عادی 360 هرتز، میزان روشنایی 1000 نیت، پوشش 100 درصد از رنگ های طیف DCI-P3، دارای کنتراست صفحه 5,000,000:1
دوربین
دوربین سه‌گانه
کیفیت دوربین
2 + 8 + 64 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 25 میلی‌متر، سایز سنسور 1/2 اینچ، سایز پیکسل 0.7 میکرومتر - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 16 میلی‌متر - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro EIS)
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720)
سایر قابلیت های دوربین اصلی
دارای لنز واید، قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز اولتراواید با زاویه 119 درجه، قابلیت عکسبرداری ماکرو (Macro)، دارای قابلیت عکاسی پرتره، فیلمبرداری گذر زمان (Time Lapse)
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.5، فاصله کانونی 26 میلی‌متر، سایز سنسور 1/2.74 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
دارای افکت بوکه، حالت پرتره، قابلیت روتوش چهره، قابلیت عکاسی HDR، عکاسی پانوراما، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، دارای انواع افکت زیبا سازی چهره
تراشه
Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته‌ای (4 هسته Kryo 670 و 4 هسته Kryo 670)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
4 هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز (Kryo 670) و 4 هسته با سرعت 1.9 گیگاهرتز (Kryo 670)
پردازنده گرافیکی
Adreno 642L
حافظه داخلی
256 گیگابایت از نوع UFS
حافظه رم (RAM)
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
سیستم عامل
اندروید 11.0 قابل ارتقا به اندروید 12.0
رابط کاربری
Realme UI 3.0
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA
فرمت های پخش ویدئو
MP4, M4V, 3GP, 3G2, AVI, FLV, MKV, WEBM
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G ,5G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A, 5G
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، NFC ،WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.2، LE ، A2DP
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS
درگاه ارتباطی
USB Type-C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
توضیحات تکمیلی صدا
خروجی صدا با کیفیت 24 بیت/192 کیلوهرتز
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت زیر صفحه نمایش (Fingerprint | under-display, optical)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)، روشنایی (Light-Sensor)
اقلام همراه گوشی
دفترچه راهنما، سوزن خارج کردن سیم کارت، کابل USB Type-C، آداپتور شارژر ریلمی، کاور محافظ، محافظ صفحه نمایش، هندزفری
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع 65 واتی (Fast Battery Charging 65W)، امکان شارژ 100 درصد در 33 دقیقه

نظرات (30)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
مهرداد اکبری | میهمان
08 مهر 1401

سلام، پس کی موجود میشه ؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
08 مهر 1401

باسلام، متاسفانه نمی توان زمان دقیقی را برای موجودی این کالا ارائه داد.

Keyvan | میهمان
01 شهریور 1401

لطفاً رنگ خاکستری شو موجود کنید.

ایوب | میهمان
29 مرداد 1401

سلام، من این گوشی را با رم 128 دارم ولی نه از فارسی پشتیبانی میکنه و نه از otg برای حل این مشکل میشه کاری کرد ؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
29 مرداد 1401

باسلام، دوست عزیز روی جعبه کالا نام شرکت گارانتی کننده درج شده است، جهت راهنمایی بهتر لطفاً با گارانتی مربوطه تماس بگیرید.

مهدی فیروزی زهرا | کاربر
21 مرداد 1401

سلام، لطفاً رنگ خاکستری مدل 256 گیگ یا 128 گیگ رو موجود کنید ممنون میشم.

پشتیبان سایت | مدیر سایت
21 مرداد 1401

باسلام، دوست عزیز در حال حاضر موجودی این کالا به پایان رسیده و در صورت امکان مجدداً موجود می شود.

meysam | میهمان
08 مرداد 1401

کی گوشی موجود میشه میخوام بخرم.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل ریلمی مدل Realme GT Master Edition 5G دو سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان