گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A50 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت

Samsung Galaxy A50 Dual SIM 128GB Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: سه گانه 5 + 8 + 25 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: مجهز به صفحه نمایش 6.4 اینچی، فبلت، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مجهز به پردازنده هشت هسته ای، دارای فلش LED، قابلیت عکاسی HDR
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(119)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy A50

شرکت سامسونگ با تولید گوشی های میان رده سری A توانسته سهم زیادی از این بازار رقابتی را به خود اختصاص دهد. این گوشی های مقرون به صرفه به دلیل کیفیت بالا و امکانات به روز شده ای که دارند، شهرت زیادی در بین کاربران پیدا کرده اند. گوشی Samsung Galaxy A50 یکی از محبوب ترین عضوهای این خانواده به حساب می آید. بدنه این گوشی سامسونگ از جنس پلاستیک پلی کربنات ساخته شده که با به کارگیری از فناوری 3D Glasstic ظاهری زیباتر و بسیار شبیه به شیشه پیدا کرده است. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و نارنجی به بازار عرضه شده است.

نقد و بررسی-گوشی samsung galaxy a50-کالاتیک

در نمای جلویی این دستگاه شاهد یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع Super AMOLED هستیم که با وجود ناچ (بریدگی) U شکل بر روی آن Infinity U نامیده می شود. این بریدگی میزبان یک دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 است. برای افزایش سایز نمایشگر، حاشیه های اطراف آن به کمترین ضخامت رسیده و حسگرهای مجاورتی و تنظیم نور صفحه با ظرافت زیادی در کنار اسپیکر قرار گرفته است. رزولوشن این صفحه نمایش با کیفیت Full HD+ (1080 × 2340) است که مقدار تراکم پیکسل در هر اینچ آن 403ppi می باشد. حسگر اثر انگشت در گوشی سامسونگ A50 به زیر صفحه نمایش انتقال یافته که از نظر سهولت در استفاده امتیاز بزرگی برای آن محسوب می شود. البته لازم به ذکر است که گوشی Galaxy A50 اولین میان رده سامسونگ است که به قابلیت حسگر اثر انگشت درون صفحه مجهز شده است.

نقد و بررسی-گوشی سامسونگ گلکسی a50-کالاتیک

دوربین سه گانه سامسونگ گلکسی A50 دارای سنسورهای 25، 8 و 5 مگاپیکسلی است که به ترتیب از نوع عریض (Wide)، فوق عریض (Ultrawide) و تشخیص عمق (Depth) می باشند. گشودگی دریچه دیافراگم در دوربین 25 مگاپیکسلی برابر F/1.7 است و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) پشتیبانی می کند. دوربین های 5 و 8 مگاپیکسلی این گوشی نیز از گشودگی دیافراگم F/2.2 بهره مند هستند. وجود یک چراغ فلاش LED در کنار این دوربین قدرتمند می تواند در شرایط کم نور نیز وضوح تصاویر را حفظ کند. سامسونگ برای تامین شارژ مورد نیاز این موبایل از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. اسمارت فون میان رده A50 به تراشه Exynos 9610 مجهز شده که پردازنده مرکزی آن از هشت هسته برخوردار می باشد. پردازنده گرافیکی Mail-G72 MP3 در این گوشی عهده دار تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی است و با سرعتی مناسب این وظیفه را اجرا می کند. حافظه داخلی 128 گیگابایتی این دستگاه دارای دو مقدار متفاوت حافظه رم 6 یا 4 گیگابایت است که برای حافظه 64 گیگابایتی این مقدار رم به 4 گیگابایت می رسد.

نقد و بررسی-گوشی سامسونگ گلکسی a50-کالاتیک

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی Galaxy A50 ابعادی برابر با 7.7 × 74.7 × 158.5 میلیمتر و وزنی معادل 166 گرم دارد. طراحی لبه های قاب پشتی کمی خمیده در نظر گرفته شده تا در دست گیری آن راحت تر باشد. نمای جلویی این دستگاه به طور کامل از شیشه ساخته شده و بدنه پشت و کناره ها از جنس پلاستیک است. به کارگیری از فناوری 3D Glasstic در ساخت بدنه پشت این گوشی نمایی بسیار زیبا و شبیه شیشه القا می کند. ساختار این قاب به گونه ای است که بازتاب نور در آن به صورت رنگ های رنگین کمان نمایش داده می شود (به جز در رنگ آبی) و جلوه خاصی به آن بخشیده است. البته لازم به ذکر است که جنس قاب پشتی مستعد خط و خش پذیری بوده و بهتر است برای حفظ زیبایی آن از کاور محافظ استفاده شود. این گوشی هوشمند همچنین به یک نمایشگر 6.4 اینچی مجهز شده که یک بریدگی U شکل بر روی آن دیده می شود. در بخش پشتی این اسمارت فون دوربین اصلی سه گانه وجود دارد که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و قسمت فوقانی آن قرار گرفته و یک چراغ فلاش LED نیز در زیر آن تعبیه شده است. در قسمت پایینی بدنه، شاهد بکارگیری درگاه 3.5 میلیمتری هدفون، اسپیکر تک کاناله و پورت USB Type C هستیم. دکمه های پاور و تنظیم صدا نیز در سمت راست این دستگاه قرار گرفته و در قسمت مقابل درگاه سیم کارت و کارت حافظه وجود دارد.

طراحی گوشی samsung galaxy a50

صفحه نمایش

گوشی A50 سامسونگ از نمایشگر 6.4 اینچی با پنل سوپر امولد بهره می برد. رزولوشن صفحه نمایش در این گوشی هوشمند Full HD+ (1080 × 2340) است که با داشتن تراکم پیکسلی برابر با 403PPI تصاویر را بسیار واضح نمایش می دهد. شرکت سامسونگ در طراحی گوشی Galaxy A50 سعی داشته تا با کم کردن لبه های اطراف نمایشگر، فضای بیشتری را به آن اختصاص دهد. به همین دلیل نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 84.9 محاسبه شده است. در طراحی این صفحه نمایش از فناوری ناچ استفاده شده است و در قسمت بریدگی آن تنها یک دوربین سلفی به چشم می خورد. این نمایشگر با استفاده از فناوری گوریلاگلس 3 محافظت می شود که در برابر ضربه و خط و خش مقاومت خوبی دارد.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ galaxy a50-کالاتیک

دوربین گوشی سامسونگ A50

از دیگر مزایای این گوشی هوشمند، دوربین سه گانه 25، 8 و 5 مگاپیکسلی آن است که با همراهی یک فلاش LED می تواند در محیط های کم نور نیز تصاویر را با کیفیت مطلوب به ثبت برساند. این دوربین دارای قابلیت عکاسی پانوراما، پرتره و HDR است و از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می برد. سنسور 25 مگاپیکسلی این دوربین به قابلیت عکسبرداری از نوع عریض مجهز شده و گشودگی دیافراگم آن F/1.7 می باشد. همچنین دو سنسور 8 و 5 مگاپیکسلی آن با دریچه دیافراگم F/2.2 به ترتیب از قابلیت های تصویربرداری فوق عریض با زاویه 123 درجه و سنجش عمق برخوردار هستند. این دوربین سامسونگ A50 با بهره گیری از هوش مصنوعی می تواند میزان نور موجود در محیط و حالت های مختلف آن را تشخیص داده و با تنظیمات خودکار خود، تصاویر با کیفیت تری را به ثبت برساند.

دوربین-گوشی-سامسونگ-گلکسی-a50

سخت افزار گوشی گلکسی A50

استفاده از تراشه قدرتمند Exynos 9610 در گوشی Galaxy A50 توان پردازشی این میان رده را تا حد زیادی افزایش داده است. این تراشه از 8 هسته پردازشی بهره برده که به چهار هسته Cortex A73 با سرعت 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex A53 با سرعت 1.7 گیگاهرتز تفکیک می شود. عملکرد این تراشه نسبت به تراشه Exynos 7885 که در مدل های قدیمی تر گوشی های سری A مانند گلکسی A8 و گلکسی A8 Plus به کار رفته بود، بهبود قابل توجهی داشته است. تغییراتی که در زمینه پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، هوش مصنوعی و پردازشگر سیگنالی تصویر بر روی این تراشه اعمال شده، سطح عملکرد آن را تا حد زیادی ارتقاء بخشیده است. پردازنده گرافیکی Mail-G72 MP3 عهده دار اجرای دستورات گرافیکی در این اسمارت فون است. این پردازنده که با استفاده از تکنولوژی Bifrost ساخته شده، در اجرای بازی های موبایلی با گرافیک بالا نیز بسیار توانمند عمل می کند. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن است که با دو مقدار رم 6 یا 4 گیگابایت همراه شده است. در نسخه ای دیگر، این مقدار حافظه 64 گیگابایت و مقدار رم 4 گیگابایت می باشد. این میزان ظرفیت از حافظه با استفاده از یک مموری کارت تا 512 گیگابایت قابل ارتقا می باشد.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی a50

نرم افزار سامسونگ Galaxy A50

سامسونگ برای بخش نرم افزاری گوشی Galaxy A50 از نسخه جدید سیستم عامل اندروید با عنوان اندروید 9 پای استفاده کرده است. رابط کاربری One UI که در کنار این سیستم عامل به کار گرفته شده موجب افزایش جذابیت این دستگاه برای کاربران شده است. کلیدها و گزینه های مختلف در این رابط کاربری، به قسمت پایین نمایشگر نزدیک تر شده تا بدین ترتیب استفاده از آن با یک دست، برای کاربران راحت تر شود. در گوشی گلکسی A50 امکان استفاده از دستیار صوتی بیکسبی نیز وجود دارد. فعالسازی این قابلیت به صورت نرم افزاری انجام می گیرد و دکمه فیزیکی بر روی بدنه برای آن وجود ندارد.

نرم افزار گوشی-samsung-galaxy-a50

اسپیکر

اسپیکر گوشی گلکسی A50 از نوع تک کاناله است و در پخش صداهایی با حجم بالا دچار افت کیفیت نمی شود. عملکرد این بلندگو از نظر بلندی صدا نیز در حد خوبی قرار گرفته است. در طرف دیگر این اسپیکر قدرتمند، که در لبه پایینی دستگاه قرار گرفته، یک جک 3.5 میلی متری صدا نیز وجود دارد.

اسپیکر گوشی سامسونگ گلکسی a50

باتری

گوشی Galaxy A50 سامسونگ به یک باتری غیر قابل تعویض 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. این باتری دارای قابلیت Fast Charge می باشد که با استفاده از آداپتور 15 واتی خود می تواند در مدت زمان 2 ساعت، تمام ظرفیت در نظر گرفته شده را شارژ کند. این میزان شارژدهی می تواند تا 12 ساعت برای استفاده از اینترنت، تا 19 ساعت برای تماشای فیلم، تا 92 ساعت برای پخش موسیقی و تا 23 ساعت برای مکالمه، گوشی را روشن نگه دارد.

محتویات جعبه Galaxy A50

اقلام موجود در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A50 شامل دفترچه راهنما، قاب ژله ای، آداپتور شارژر سامسونگ، کابل Type C، هندزفری و سوزن خارج کردن سیم کارت می باشد.

جمع بندی

به طور کلی، اگر قصد خرید یک میان رده ی خوب را داشته باشید گلکسی A50 می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا با توجه به ویژگی هایی همچون طراحی زیبا، نمایشگر خوب، باتری با دوام و رابط کاربری One UI قدرتمند؛ توانسته است به یکی از پرطرفدارترین میان رده های موجود در بازار تبدیل شود. سامسونگ گلکسی A50 برخلاف اکثر گوشی های میان رده ضد آب نیست، اما با عملکرد خوبی که از خود ارائه داده است می توان این ضعف را نادیده گرفت. شما در سایت کالاتیک می توانید مشخصات فنی A50 را با دیگر گوشی ها مقایسه کنید.

 

نقاط قوت گوشی

  • طراحی زیبا و جذاب
  • پردازنده ی قوی
  • مناسب عکاسی سلفی
  • مناسب بازی
  • قابلیت شارژ سریع

نقاط ضعف گوشی

  • ضد آب نبودن
  • عملکرد نامناسب دوربین در محیط های کم نور

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2019
رنگ بندی
مشکی، آبی، سفید
ویژگی های خاص
فبلت، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، دوربین اصلی سه گانه، دارای حسگر اثر انگشت
ابعاد
7.7 × 74.7 × 158.5 میلیمتر
جنس بدنه
شیشه جلو، بدنه پلاستیک
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Super AMOLED
اندازه
6.4 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
19.5:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
84.9 درصد
رزولوشن
Full HD+ (1080 × 2340)
تراکم پیکسلی
403 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
گوریلا گلس 3 (Corning Gorilla Glass 3
سایر قابلیت ها
قابلیت دریافت چند لمس همزمان
دوربین
دوربین اصلی سه گانه
کیفیت دوربین
5 + 8 + 25 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Dual Pixel PDAF)
فلش
LED
دیافراگم
سه گانه: دوربین اول 25 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7 (لنز واید)، دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 (اولترا واید)، دوربین سوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 (حسگر عمق سنج)
لرزشگیر تصویر
ندارد
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1920 × 1080) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(Full HD (1080 × 1920), HD (720 × 1280), VGA (480 × 640
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR
دوربین سلفی
25 مگاپیکسل
دیافراگم
f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR، فیلمبرداری با رزولوشن (1920 × 1080) با سرعت 30 فریم بر ثانیه
تراشه
Exynos 9610 Octa (10nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
4 هسته با سرعت 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Mali-G72 MP3
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSD، افزایش تا 512 گیگابایت
سیستم عامل
Android 9.0 (پای)
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3
فرمت های پخش ویدئو
MP4
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900)
سرعت شبکه
HSPA, LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، EDGE ،GPRS ،WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Dual-band, WiFi Direct, Hotspot
بلوتوث
5.0, A2DP, LE
فناوری مکان یابی
(GPS, A-GPS, GALILEO, GLONASS, BeiDou (BDS
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 2.0
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
توضیحات تکمیلی صدا
قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation with Dedicated Mic)
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
حسگرها
مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)، اثر انگشت زیر صفحه نمایش Fingerprint (under display)، قطب نما (Compass)، ژیروسکوپ (Gyroscope)
اقلام همراه گوشی
دفترچه راهنما، سوزن خارج کردن سیم کارت، آداپتور شارژر، کابل شارژ، هندزفری
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع (Fast Baterry Charging)

نظرات (23)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
مهدیه حشمتی | کاربر
20 فروردین 1399

یعنی ازکالاتیک بیشتر توقع داریم که در این بدبختی که به سر مردم اومده قیمت گوشیها رو اینقدر بالا نبره..

امیر فرجادنیا | کاربر
19 فروردین 1399

با سلام خدمت دست اندرکاران سایت کالاتیک
خواستم به عرضتون برسونم بنده بعنوان مشتری دائمتون از قیمتی که برای این کالا گذاشتید ابراز ناخرسندی دارم و بهترست در قیمت این کالا تجدید نظر کنید!
با تشکر از مدیر سایت

افشین جهانبخش | کاربر
16 فروردین 1399

سلام
قاب ژله ای هم در بسته بندی هست؟
با تشکر

بهزاد خالقی | کاربر
09 فروردین 1399

درود
عیدتون مبارک، بنده از وب سایت خوبتون خریداری کردم این مدل ، به موقع به دست بنده رسید.
و قیمت تون نسبت به سایر فروشندگان بهتر بودش.
ممنون.

علی خوریان | کاربر
21 اسفند 1398

سلام با تشکر از سایت خوبتون
من از سایت شما این مدل رو تهیه کردم، فقط نمیدونم چرا برچسب صفحه (گلس‌طور) روش چسبیده بود.

موسی مهدی پور | کاربر
25 اسفند 1398

این برچسب توسط شرکت سازنده جهت محافظت به صورت موقت بر روی صفحه نمایش گوشی چسبانده می شود.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A50 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان