گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A30 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت

Samsung Galaxy A30 Dual SIM 64GB Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: دوگانه 5 + 16 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: مجهز به صفحه نمایش 6.4 اینچی، فبلت، مناسب بازی، مجهز به پردازنده هشت هسته ای، دارای فلش LED، قابلیت عکاسی HDR
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(37)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A30

شرکت سامسونگ در سال 2019 پس از ارائه 4 گوشی از سری S بیشتر تمرکز خود را بر روی گوشی های میان رده گذاشته است. موبایل گلکسی A30 که یکی از جدیدترین میان رده های سامسونگ است از نظر قابلیت بسیار نزدیک به گوشی گلکسی A50 می باشد. البته می توان گفت گوشی های سری A که امروزه بازار گسترده ای نیز دارند، از لحاظ امکانات بسیار نزدیک به گوشی های پرچمدار هستند و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. اسمارت فون Galaxy A30 به نمایشگر Infinity U مجهز شده که بیشترین فضای موجود در بدنه جلو را به خود اختصاص داده است. نمایشگر این گوشی دارای اندازه 6.4 اینچ و از نوع Super AMOLED می باشد. این گوشی هوشمند با دوربین اصلی دوگانه 5 و 16 مگاپیکسلی خود که به یک فلاش LED مجهز شده، می تواند عکس هایی با وضوح بالا خلق کند. همچنین هوش مصنوعی به کار رفته در این دوربین می تواند هوشمندانه سوژه موجود را تشخیص داده و در 19 حالت مختلف، نور و رنگ تصویر را برای گرفتن عکس هایی باکیفیت تر تغییر دهد. لنز 5 مگاپیکسلی دوربین گلکسی A30 دارای قابلیت عکسبرداری فوق عریض با زاویه 123 درجه است و محدوده وسیع تری از منظره مقابل خود را در تصاویر جای می دهد. سامسونگ همچنین با قرار دادن یک پردازنده 8 هسته ای مدل Exynos 7904 که به طور اختصاصی توسط همین شرکت ساخته شده است، توانسته سرعت پردازش را تا حد زیادی افزایش دهد. البته نباید نقش یک حافظه رم 4 گیگابایتی را در عملکرد سریع این دستگاه نادیده گرفت. گوشی Galaxy A30 با دو حافظه داخلی 64 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه شده که قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی تا 512 گیگابایت را دارند. باتری قدرتمند Galaxy A30 از نوع لیتیوم پلیمر است که ظرفیتی معادل با 4000 میلی آمپر ساعت دارد و می تواند تا ساعت ها کاربر را برای استفاده از گوشی خود همراهی کند. این باتری دارای قابلیت Fast Charge است و در مدت زمان کوتاهی ظرفیت در نظر گرفته شده را شارژ می کند.

نقد و بررسی-گوشی samsung galaxy a30-کالاتیک

طراحی و کیفیت ساخت

شرکت سامسونگ در ساخت گوشی گلکسی A30 تلاش کرده تا از حداکثر فضای موجود به صورت بهینه استفاده کند. به همین دلیل لبه های کناری در این اسمارت فون تا حد امکان باریک شده و فقط مقدار کمی حاشیه در قسمت پایین آن وجود دارد. این گوشی هوشمند ابعادی برابر با 7.7 × 74.7 × 158.5 میلیمتر و وزنی معادل 165 گرم دارد و از طراحی بسیار ساده و ظریفی برخوردار می باشد. گوشی Galaxy A30 همچنین دارای یک نمایشگر تمام صفحه است که تنها یک دوربین سلفی در قسمت بریدگی U شکل آن به چشم می خورد. بدنه جلو به طور کامل از جنس شیشه بوده و با استفاده از فناوری گوریلاگلس 3 محافظت می شود. برای حفظ سبکی دستگاه، بدنه پشت از جنس پلی کربنات ساخته شده که با بهره گیری از فناوری 3D Glasstic ظاهری شکیل و بسیار شبیه به شیشه دارد. به دلیل حذف حسگر اثر انگشت از روی پنل جلویی و انتقال آن به قاب پشتی فضای بیشتری به نمایشگر اختصاص یافته است. کلیدهای کنترل صدا و پاور بر روی فریم دور و در قسمت سمت راستی آن تعبیه شده و در سمت مقابل درگاه سیم کارت و کارت حافظه قرار گرفته است. در بخش زیرین دستگاه جایگاهی برای قرارگیری اسپیکر، جک 3.5 میلیمتری صدا و درگاه USB Type C در نظر گرفته شده که دسترسی و کار کردن با آنها را ساده تر کرده است.

طراحی گوشی samsung galaxy a30

صفحه نمایش

سامسونگ برای گوشی گلکسی A30 یک صفحه نمایش لمسی 6.4 اینچی با تکنولوژی Super AMOLED را به کار برده که 84.9 درصد از فضای پنل جلویی دستگاه را در بر می گیرد. وضوح این صفحه نمایش Full HD+ (1080 × 2340) است که مقدار تراکم پیکسل در هر اینچ آن برابر با 403ppi می باشد. این نمایشگر نسبتا بزرگ با کمک فناوری گوریلاگلس 3 محافظت می شود که می تواند تا 35 درصد از آسیب های وارد شده به آن را خنثی کند و در برابر خط و خش های عمیق نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy A30 که از فناوری ناچ بهره برده است دارای نسبت تصویر 19.5:9 می باشد که بیشترین فضا از قسمت جلویی دستگاه را به خود اختصاص داده است.

صفحه نمایش سامسونگ galaxy a30

دوربین گوشی گلکسی A30

این گوشی هوشمند با بهره گیری از دو دوربین با لنزهای 5 و 16 مگاپیکسل که قابلیت ثبت تصاویر پانوراما و HDR را دارند، می تواند تصاویری با وضوح و کیفیت بسیار بالا را به ثبت برساند. گشودگی دریچه دیافراگم برای لنز 16 مگاپیکسلی بر روی عدد f/1.7 تنظیم شده که در لنز 5 مگاپیکسلی به عدد f/2.2 تغییر می کند. کوچک بودن این عدد نشان دهنده توانایی بالای این دوربین برای ثبت تصاویر باکیفیت حتی در محیط های کم نور است. از دیگر مزایای این دوربین دوگانه می توان به وجود قابلیت عکس برداری Ultrawide بر روی لنز 5 مگاپیکسلی آن اشاره کرد که به کاربر این اجازه را می دهد تا محدوده بیشتری از مناظر مقابل خود را در عکس ها جای دهد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی که اندازه دریچه دیافراگم آن برابر با f/2.0 است نیز می تواند تصاویر Full HD را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت نماید. وجود یک فلاش ال ای دی در این گوشی می تواند نور محیط را تا حد مطلوبی افزایش داده و تصاویر ایده آل تری را به ثبت برساند. همچنین مجهز بودن این دوربین به یک هوش مصنوعی باعث شده تا هوشمندانه سوژه مورد نظر تشخیص داده شود و بر اساس میزان نور موجود در محیط، 19 حالت مختلف نور و رنگ را برای عکس برداری باکیفیت تر فراهم کند.

دوربین-گوشی-سامسونگ-گلکسی-a30-کالاتیک

سخت افزار گوشی Samsung Galaxy A30

شرکت سامسونگ از زمانی که تصمیم به تولید تراشه های اختصاصی خود کرده است شاهد ارتقاء سطح عملکرد بخش سخت افزاری گوشی های هوشمند این برند معتبر هستیم. گوشی Samsung Galaxy A30 نیز به یک تراشه اختصاصی Exynos 7904 مجهز شده که شامل 8 هسته پردازشی است، که به تفکیک می توان آن را به 2 هسته Cortex A73 با قدرت پردازش 1.8 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex A53 با قدرت پردازشی 1.6 گیگاهرتز تقسیم بندی کرد. هسته گرافیکی این پردازنده قدرتمند که Mail G71 MP2 نام دارد با طراحی ویژه Bifrost توسط شرکت ARM ساخته شده است. این پردازنده گرافیکی که از لحاظ مصرف انرژی بهینه سازی شده، قادر است تا تصاویر Full HD و 4K را به خوبی نمایش دهد و بهترین کیفیت تصویر را در اختیار کاربر قرار دهد.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی a30

نرم افزار گوشی سامسونگ Galaxy A30

رابط کاربری One UI که یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای Galaxy A30 به شمار می رود به خوبی با سیستم عامل Android 9 (Pie) که برای این گوشی موبایل در نظر گرفته شده، سازگاری دارد. سامسونگ با به کارگیری از این دو محیط در کنار هم توانسته عملکردی روان و بسیار راحت را برای کاربران فراهم کند. طراحی این فضای کاربری برای آن دسته از مخاطبانی که تمایل دارند تا با گوشی خود تنها با یک دست کار کنند بسیار پیشرفت داشته است، تا جایی که تلاش شده تا در حد امکان کلیدها و گزینه های مختلف به قسمت پایین تری از صفحه نمایش و تقریبا نزدیک به لبه آن قرار گیرند.

نرم افزار گوشی samsung galaxy a30

باتری قدرتمند

به کارگیری یک باتری 4000 میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم پلیمری بر روی گوشی های میان رده یک امتیاز بسیار ارزشمند به حساب می آید که سامسونگ برای گوشی گلکسی A30 در نظر گرفته است. این ظرفیت بالای باتری می تواند گوشی را تا 24 ساعت برای مکالمه، تا 11 ساعت برای وبگردی و تا 14 ساعت برای تماشای ویدیو روشن نگه دارد. این باتری غیر قابل تعویض قابلیت شارژ شدن سریع 15 واتی را دارد که گوشی را در کمترین زمان ممکن شارژ می کند. این زمان به طور تقریبی 30 دقیقه برای شارژ شدن 30 درصد از ظرفیت باتری محاسبه شده است.

باتری-سامسونگ-گلکسی-a30

امنیت

شرکت سامسونگ برای افزایش امنیت گوشی هوشمند A30 قابلیت تشخیص چهره را برای بازگشایی قفل صفحه نمایش اضافه کرده است تا تنها خود کاربر قادر به باز کردن آن باشد. همچنین با قابلیت ایجاد پوشه های امن این امکان وجود دارد تا پوشه ها فقط در اختیار خود کاربر قرار بگیرند و حتی در صورت نیاز آنها را مخفی کند.

جعبه گشایی

اقلام موجود در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A30 شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژر سامسونگ، کابل شارژ، هندزفری، سوزن خارج کردن سیم کارت و کاور ژله ای می باشد.

محتویات جعبه گوشی سامسونگ گلکسی a30

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2019
رنگ بندی
مشکی، آبی، سفید
ویژگی های خاص
فبلت، مناسب بازی، دوربین اصلی دو گانه، دارای حسگر اثر انگشت
ابعاد
7.7 × 74.5 × 158.5 میلیمتر
جنس بدنه
شیشه جلو، بدنه پلاستیک
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Super AMOLED
اندازه
6.4 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
19.5:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
84.9 درصد
رزولوشن
Full HD+ (1080 × 2340)
تراکم پیکسلی
403 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
گوریلا گلس 3 (Corning Gorilla Glass 3)
سایر قابلیت ها
دارای نمایشگر Infinity U Display، قابلیت دریافت چند لمس همزمان
دوربین
دوربین اصلی دوگانه
کیفیت دوربین
5 + 16 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Dual Pixel PDAF)
فلش
LED
دیافراگم
دوگانه: دوربین اول 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7، دوربین دوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2
لرزشگیر تصویر
ندارد
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1920 × 1080) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
4K (2160 × 3840), Full HD (1080 × 1920)
سایر قابلیت های دوربین اصلی
عکاسی پانوراما، قابلیت عکاسی HDR
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
دیافراگم
f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
فیلمبرداری با رزولوشن (1920 × 1080) با سرعت 30 فریم بر ثانیه
تراشه
Exynos 7904 (14 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز و 6 هسته با سرعت 1.6 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Mali-G71
حافظه داخلی
64 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSD، افزایش تا 512 گیگابایت
سیستم عامل
Android 9.0 (پای)
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3
فرمت های پخش ویدئو
MP4
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900)
سرعت شبکه
HSPA, LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، EDGE ،GPRS ،WiFi
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 2.0
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
توضیحات تکمیلی صدا
قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation with Dedicated Mic)
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
میزان شارژ مکالمه
تا 24 ساعت
حسگرها
اثر انگشت روی قاب پشت (FingerPrint | Rear-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)
اقلام همراه گوشی
دفترچه راهنما، هندزفری، آداپتور شارژر سامسونگ، سوزن خارج کردن سیم کارت، کابل USB Type C
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع (Fast Baterry Charging)

نظرات (3)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
امین فرج الهی | کاربر
26 شهریور 1398

سلام. این گوشی سامسونگ چرا ساخت هند میباشد میشه توضیح بدید وقتی سفارش دادیم گفتن اصلیه ولی به دستم سازنده ش کشور هند بود

موسی مهدی پور | کاربر
27 شهریور 1398

سلام
دوست عزیز گوشی های سامسونگ تحت لیسانس داخل کشورهایی مثل چین، ویتنام، هند، مالزی و ... برای استفاده در مناطق مختلف ساخته یا مونتاژ می شوند و این مورد ربطی به اصل و فیک بودن ندارد و موضوع بی ارزشی است که تو بازار موبایل باب شده چون از نظر ساختار هیچ تفاوتی با هم ندارند. گوشی هایی هم که داخل ایران وارد می شوند موقع خرید اگر دارای کارت گارانتی و کد رجیستر باشند اصالت آنها تایید شده است.

علی مفید | کاربر
19 شهریور 1398

سلام دوستان
گوشی A30 از 4.5G هم پشتبانی میکند،شاید یکی از معایب ش ،
نداشتن NFC باشد، و فوایدش زیاده
از جمله شارژ سریع و ...

داود قربان نیا | کاربر
12 شهریور 1398

با سلام و خسته نباشید
چندتا سوال داشتم. آیا گوشی رجیستر شده هست؟ ساخت ویتنام هستش؟؟ و اینکه چند روز طول میکشه ارسال بشه (همدان)؟؟
با تشکر

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A30 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان