گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A80 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت

Samsung Galaxy A80 Dual SIM 128GB Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: سه گانه 8 + 48 مگاپیکسل + ToF 3D camera
  • ویژگی های خاص: مجهز به صفحه نمایش 6.7 اینچی، فبلت، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مجهز به پردازنده هشت هسته ای، دارای فلش LED، قابلیت عکاسی HDR
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(13)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A80

شرکت سامسونگ سرانجام جدیدترین و منحصر به فردترین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد. این موبایل میان رده که گران قیمت ترین اسمارت فون در بین محصولات سری A محسوب می شود، با نام سامسونگ Galaxy A80 به بازارهای جهانی عرضه شده است. گلکسی A80 از طراحی متفاوتی برخوردار بوده و کیفیت ساخت بالاتری در مقایسه با دیگر موبایل های سری A دارد. این گوشی هوشمند از فریم آلومینیومی و پنل های شیشه ای پوشیده شده که پنل جلو با فناوری گوریلا گلس 3 و قاب پشتی نیز با گوریلا گلس 6 محافظت می شود. همچنین دارای نمایشگر 6.7 اینچی از نوع Super Amoled با رزولوشن Full HD+ (1080 × 2400) و تراکم پیکسلی 393 پیکسل در هر اینچ می باشد. سامسونگ با مجهز کردن گلکسی A80 به تراشه اسنپدراگون 730 و حافظه رم 8 گیگابایتی، آن را به یک موبایل میان رده قدرتمند تبدیل کرده است.

گلکسی A80 دارای حافظه داخلی 128 گیگابایت می باشد و متاسفانه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را ندارد. مهمترین ویژگی این گوشی، دوربین سه گانه پاپ آپ بوده که قابلیت چرخشی دارد و دوربین اصلی را به دوربین سلفی تبدیل می کند. دوربین اصلی اسمارت فون Galaxy A80، مجهز به سنسورهای 48 و 8 مگاپیکسل و یک دوربین ToF می باشد. همچنین انرژی این موبایل با باتری 3700 میلی آمپر بر ساعت تامین می شود و از قابلیت شارژ سریع نیز برخوردار است. سامسونگ، Galaxy A80 را با سیستم عامل اندروید 9.0 پای (Pie) و رابط کاربری One UI به بازار عرضه کرده است.

نقد و بررسی-گوشی samsung-galaxy-a80-کالاتیک

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy A80

گلکسی A80 را می توان به دلایل کم حاشیه بودن نمایشگر و دارا بودن دوربین چرخشی، خاص ترین میان رده سامسونگ محسوب کرد. نمایشگر این گوشی، 85.8 درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده و از ناچ یا بریدگی بر روی صفحه نمایش خبری نیست. در واقع نمایشگر این موبایل به یک صفحه نمایش بدون مرز مجهز شده که سامسونگ آن را New Infinity Display نامیده است. دوربین اصلی گوشی Galaxy A80 طوری طراحی شده که در هنگام عکاسی سلفی، با یک حرکت عمودی بالا آمده و در اختیار کاربر قرار می گیرد. وجود این پاپ آپ بر روی وزن موبایل تاثیر گذاشته به طوری که گلکسی A80 از وزن 220 گرم برخوردار است. همچنین دارای ابعاد نسبتا بزرگ 9.3 × 76.5 × 165.2 میلیمتر بوده که استفاده با یک دست را برای کاربر مقداری سخت کرده با این وجود نحوه قرارگیری دکمه پاور در لبه سمت راست و تنظیم صدا در لبه سمت چپ باعث دسترسی آسان تر به این کلیدها شده است.

درگاه جایگذاری سیم کارت، پورت USB Type C و اسپیکر در لبه زیرین قرار گرفته اند و خبری از جک سه و نیم میلیمتری صدا نمی باشد که برای رفع این کمبود می توان از تبدیل استفاده نمود. سامسونگ در جعبه گوشی Galaxy A80، یک کاور محافظ نیز قرار داده اما به دلیل وجود ماژول متحرک دوربین، این کاور قسمت بالای موبایل را پوشش نمی دهد و گوشی نیاز به مراقبت بیشتری دارد. گلکسی A80 مجهز به حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر می باشد در حالی که سنسور اثر انگشت موبایل های پرچم دار، از نوع اولتراسونیک است. این گوشی در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی روانه بازار خواهد شد.

برسی طراحی-گوشی سامسونگ-گلکسی-a80

برسی صفحه نمایش گلکسی A80 سامسونگ

سامسونگ در طراحی صفحه نمایش گلکسی A80 همانند اکثر گوشی های ساخت خود، نمایشگر Super Amoled را به کار برده که همانند نمایشگر LCD، از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار است. در واقع این قابلیت امکان مشاهده ساعت، تاریخ و اعلان ها را بدون روشن کردن صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار می دهد. اما نمایشگرهای Super Amoled با استفاده از این قابلیت در مقایسه با نمایشگرهای LCD، باتری کمتری مصرف می کنند. نمایشگر Galaxy A80 برخلاف صفحه نمایش گوشی گلکسی A10، سامسونگ A20 و موبایل Galaxy A50، فاقد ناچ یا بریدگی می باشد که باعث شده تا صفحه نمایش 85.8 درصد از پنل جلو را به خود اختصاص دهد.

پنل جلو دارای فناوری گوریلا گلس 3 بوده که تا 3 برابر نسبت به گوریلا گلس 2 در مقابل خط و خش مقاومت بیشتری نشان می دهد. همچنین قاب پشتی توسط گوریلا گلس 6 محافظت می شود که تا 2 برابر در مقایسه با گوریلا گلس 5 مقاوم تر است. گلکسی A80 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی Infinity بوده و از رزولوشن Full HD+ (1080 x 2400) بهره می برد. همچنین از نسبت ابعاد 20:9 و تراکم پیکسلی 393 پیکسل در هر اینچ برخوردار می باشد و قابلیت تفکیک 16 میلیون رنگ را دارد.

صفحه نمایش این گوشی در حالت دستی، دارای حداکثر روشنایی 405 نیت می باشد که با قرار دادن در حالت خودکار و کار کردن با موبایل در زیر نور خورشید، این مقدار به 607 نیت می رسد. همچنین دارای فیلتر نور آبی برای محافظت از چشم (Blue-Light Filter) می باشد که برای استفاده از گوشی در محیط های تاریک تعبیه شده است.

برسی صفحه نمایش موبایل گلکسی A80 و مشخصات فنی

دوربین موبایل سامسونگ Galaxy A80

شرکت سامسونگ با طراحی خاص دوربین اسمارت فون گلکسی A80 باعث تفاوت این موبایل با سایر گوشی های سری A شده است. گلکسی A80 دارای دوربین سه گانه پاپ آپ می باشد که دوربین اول مجهز به حسگر 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی 26 میلیمتر و لنز عریض (Wide) است. فاصله کانونی لنزهای عریض میدان دید وسیع تری را نسبت به لنزهای معمولی دارد.

دوربین دوم نیز دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 12 میلیمتر و لنز فوق عریض (Ultra Wide) می باشد که نسبت به لنزهای عریض میدان دید گسترده تری دارند. همچنین دوربین سوم آن از نوع ToF بوده که با دریچه دیافراگم f/1.2 جلوه بوکه فوق العاده ای را برای حالت فوکوس زنده (Live Focus) در اختیار کاربر قرار می دهد. عکس هایی که با دوربین اصلی Galaxy A80 ثبت می شود به طور پیش فرض از کیفیت 12 مگاپیکسل برخوردارند اما برای ثبت تصاویری با کیفیت 48 مگاپیکسل باید حالت 3.4H را انتخاب کرد.

دوربین اصلی گلکسی A80 قادر به ضبط ویدئوهایی با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشد به علاوه دوربین فوق عریض آن می تواند ویدئوهایی با رزولوشن Full HD و سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه ثبت کند. از ویژگی های دیگر دوربین علاوه بر حالت Slow Motion می توان به حالت Super Slow Motion اشاره کرد که از رزولوشن HD و سرعت 480 فریم بر ثانیه برخوردار است. دوربین گلکسی A80 از حالت شب برای عکاسی در محیط های تاریک بهره می برد و دارای قابلیت عکاسی پانوراما و فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز می باشد.

سامسونگ قابلیت بهینه ساز صحنه (Scene Optimizer) را نیز در این موبایل قرار داده که کیفیت تصاویر را بر اساس 30 حالت شناسایی و بهبود می بخشد. هنگامی که دوربین در حالت سلفی قرار می گیرد، این احتمال وجود دارد که گرد و غبار به داخل گوشی نفوذ کند با این حال دوربین با چرخش 180 درجه ای به شکل عمودی بالا آمده و روبروی کاربر قرار می گیرد. در این حالت فوکوس خودکار غیرفعال می شود اما عکس های قابل قبولی را به دلیل استفاده از دوربین اصلی ثبت می کند. هر دو حالت دوربین اصلی و سلفی، دارای قابلیت HDR بوده، از فلش LED و حالت های Live Focus و Live Focus Video نیز برخوردارند. همچنین مجهز به لرزشگیر الکترونیکی EIS هستند که در حین ضبط فیلم با رزولوشن Full HD وارد عمل می شود.

برسی 3 دوربین سامسونگ گلکسی a80

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی آی هشتاد

موبایل Galaxy A80 همانند دیگر گوشی های محصولات سری A 2019، مجهز به سیستم عامل اندروید 9.0 (پای) و رابط کاربری One UI می باشد. رابط کاربری One UI علاوه بر زیباتر بودن نسبت به رابط کاربری قبلی سامسونگ، استفاده راحت تر از گوشی را نیز برای کاربر فراهم کرده است. همچنین گلکسی A80 از شبکه بی سیم +ANT پشتیبانی می کند و دارای قابلیت Bixby می باشد.

سامسونگ، پلتفرم امنیتی Knox را به طور پیش فرض بر روی این گوشی نصب کرده که با ارائه امنیت چند لایه از اطلاعات حساس کاربر در برابر تهدیدات مخرب محافظت می کند همچنین به کاربران اجازه می دهد تا با آسودگی خاطر، اطلاعات شخصی و مهم را در موبایل خود ذخیره کنند. اگر در تنظیمات Knox به صورت عمد و یا غیر عمد تغییراتی صورت پذیرد، این پلتفرم اعتبار خود را از دست می دهد و تمام اطلاعات Secure Folder موجود در گوشی پاک می شود. همچنین با استفاده از ناکس می توان محدودیت هایی را برای کودکان قائل شد تا آنها اجازه دسترسی به هر فایلی را نداشته باشند.

نرم افزار گوشی-samsung-galaxy-a80-کالاتیک

برسی سخت افزار Galaxy A80 با حافظه داخلی 128 گیگابایت

شرکت سامسونگ در طراحی گوشی Galaxy A80 از جدیدترین چیپست شرکت کوالکام با نام اسنپدراگون 730 استفاده کرده است. این تراشه از یک پردازنده هشت هسته ای قدرتمند (2 هسته Kryo 470 Gold با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Kryo 470 Silver با سرعت 1.8 گیگاهرتز) برخوردار بوده و با لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده است. در این تراشه وظیفه پردازش داده های گرافیکی بر عهده Adreno 618 می باشد. موبایل Galaxy A80 با حافظه رم 8 گیگابایت، دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی بوده ولی قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی ندارد. این گوشی به حسگرهای شتاب سنج، قطب نما، مجاورتی و ژیروسکوپ مجهز می باشد.

برسی سخت افزار Galaxy A80

اسپیکر Samsung Galaxy A80 Dual SIM

بلندگوی گوشی گلکسی A80 در لبه زیرین آن قرار گرفته است و از قابلیت حذف صداهای مزاحم با استفاده از میکروفون دوم برخوردار است. همچنین دارای قابلیت صدای Dolby Atmos می باشد که یک صدای سه بعدی حقیقی را برای کاربر فراهم می کند.

بلند گوی گوشی و قابلیت های A80 سامسونگ

باتری

گوشی گلکسی A80 مجهز به باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت می باشد. همچنین شارژر گلکسی A80 با پشتیبانی از تکنولوژی USB Power Delivery توان شارژ گوشی را به 25 وات می رساند. تکنولوژی USB Power Delivery، یک پروتکل شارژ سریع بوده که تا توان 100 وات را پشتیبانی می کند و برای طیف وسیعی از دستگاه ها مناسب می باشد. باتری Galaxy A80 امکان مکالمه را تا 24 ساعت و 44 دقیقه فراهم می کند همچنین با این باتری می توان تا 9 ساعت و 43 دقیقه به وبگردی پرداخت و تا 14 ساعت و 44 دقیقه بی وقفه ویدئو تماشا کرد.

بنچ مارک باتری گلکسی a80 در کالاتیک

محتویات جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A80

جعبه گوشی گلکسی A80 شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژر سامسونگ، کاور، سوزن خارج کردن سیم کارت، هندزفری و کابل USB Type C می باشد.

محتویات جعبه گوشی samsung galaxy a80

نقاط قوت گوشی

  • محافظت از پنل ها توسط فناوری گوریلا گلس
  • مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 730
  • دوربین سه گانه پاپ آپ
  • شارژ سریع 25 واتی گلکسی A80
  • نمایشگر New Infinity Display

نقاط ضعف گوشی

  • حذف شدن جک 3.5 میلیمتری صدا
  • غیر فعال شدن فوکوس خودکار در حالت عکاسی سلفی
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2019
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی، سفید، طلایی
ویژگی‌های خاص
فبلت، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، دارای حسگر اثر انگشت
بدنه
ابعاد
9.3 × 76.5 × 165.2 میلی‌متر
وزن
220 گرم
جنس بدنه
پشت شیشه | فریم آلومینیوم
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن
(1080 × 2400) پیکسل
تراکم پیکسلی
393 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نسبت صفحه نمایش به بدنه
85.8 درصد
فناوری محافظت از صفحه نمایش
پوشش گوریلا گلس 3 (Corning Gorilla Glass 3)
دوربین
دوربین
دوربین اصلی سه‌گانه
کیفیت دوربین
8 + 48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم TOF 3D با دریچه دیافراگم f/1.2
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه
مشخصات دوربین سلفی
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم TOF 3D با دریچه دیافراگم f/1.2 دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم TOF 3D با دریچه دیافراگم f/1.2
پردازنده
تراشه (SOC)
Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 (8 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.2 گیگاهرتز (Kryo 460 Gold) و 6 هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز (Kryo 460 Silver)
پردازنده گرافیکی
Adreno 618
حافظه
حافظه رم (Ram)
8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 10
رابط کاربری
One UI 2.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
نسل شبکه مخابراتی
4G
فرکانس شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
فناوری مکان یابی
GPS | A-GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS)
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac | Dual-Band | Wi-Fi Direct | Hotspot | Wi-Fi Display
فناوری NFC
دارد
رادیو
رادیو FM
بلوتوث
نسخه 5.0
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0
صدا
اسپیکر
دارد
خروجی صدا
درگاه USB-C
جک 3.5 میلی‌متری صدا
ندارد
توضیحات تکمیلی صدا
میکروفون اختصاصی جهت حذف صدای مزاحم هنگام مکالمه | دارای تکنولوژی صدای فراگیر سه بعدی Dolby Atmos
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
3700 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع (Fast Baterry Charging
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت زیر صفحه نمایش (Fingerprint, Under-display) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proximity) | قطب نما (Compass)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | شارژر

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A80 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان