گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A31 دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت

Samsung Galaxy A31 Dual SIM 128GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: چهارگانه 5 + 5 + 8 + 48 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، مجهز به صفحه نمایش Super AMOLED، دارای حسگر اثر انگشت، مجهز به پردازنده هشت هسته ای، دارای باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(70)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A31

شرکت سامسونگ طی چند سال اخیر به معرفی میان رده هایی از سری A پرداخت و هر بار ویژگی های متنوع تری را به این گوشی ها اضافه کرد که بازخوردهای خوبی هم به دنبال داشته اند. از جمله  گوشی های سامسونگ در کالاتیک  که مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کردند می توان به Samsung Galaxy A51 ،Galaxy A70 ،Galaxy A71 و A31 اشاره کرد که در این مقاله قصد داریم گوشی سامسونگ Galaxy A31 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. این گوشی موبایل را درواقع می توان ورژن ارتقا یافته گلکسی A30 دانست که از لحاظ پردازنده، دوربین و باتری عملکرد بهتری پیدا کرده است. اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با امکانات و ویژگی های خوب در عین حال قیمتی مناسب می باشید، Galaxy A31 می تواند یکی از گزینه های پیشنهادی برای شما باشد. این اسمارت فون با نسخه های 128 و 64 گیگابایتی ارائه می شود و همچنین از دوربین اصلی چهارگانه بهره مند است که این امر می تواند مورد پسند بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند باشد. پردازنده به کار گرفته شده در گوشی A31 سامسونگ هشت هسته ای بوده و از نوع Mediatek MT6768 می باشد. سامسونگ این میان رده را همانند بسیاری از گوشی های تولید شده در این سری به سیستم عامل اندروید 10.0 مجهز کرده است.

نقد و بررسی-گوشی samsung galaxy a31-کالاتیک

کیفیت و طراحی ساخت

گوشی سامسونگ Galaxy A31 از لحاظ طراحی، تفاوت چندانی نسبت به سایر گوشی های اخیر ارائه شده در این سری ندارد. انحنایی که در اطراف گوشی وجود دارد حالت ارگونومی به دستگاه بخشیده و به خوش دستی گوشی کمک کرده است. بدنه این گوشی هوشمند از جنس پلاستیک باکیفیت و مرغوب می باشد و نکته منفی آن به جا ماندن لکه اثر انگشت بر روی بدنه است که به راحتی با دستمال پاک می شود. مشابه بسیاری از گوشی های این سری، خشاب سیم کارت روی لبه سمت چپ قرار گرفته و در سمت راست کلیدهای پاور و تنظیم حجم صدا قرار دارند. اسپیکر و درگاه USB Type C بر لبه زیرین گوشی واقع شده اند. ماژول مستطیلی شکل دوربین اصلی گلکسی A31 روی قاب پشت گوشی جانمایی شده و چهار سنسور دوربین روی آن قرار داده شده اند. اسمارت فون گلکسی A31 با ابعاد 8.6 × 73.1 × 159.3 میلیمتر دارای 185 گرم وزن می باشد و با رنگبندی متنوع مشکی (Prism Crush Black)، آبی (Prism Crush Blue)، قرمز (Prism Crush Red) و سفید (Crush White) به بازار ارائه شده است که می تواند نظر افراد با سلیقه های مختلف را جلب کند. حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار گرفته است که از حساسیت بالایی برخوردار بوده و عملکردی مطلوب دارد.

طراحی گوشی samsung galaxy a31

صفحه نمایش

سامسونگ همیشه در طراحی صفحه نمایش گوشی های هوشمند بین سایر رقبای خود موفق عمل کرده است و این بار هم برای گوشی میان رده Galaxy A31 صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع Super AMOLED را در نظر گرفته است که تصاویر را با کیفیت و کنتراست بالایی به معرض نمایش می گذارد. نمایشگر Infinity U سامسونگ گلکسی A31 با قابلیت پشتیبانی از 16 میلیون رنگ و تراکم پیکسلی 411 پیکسل در هر اینچ، از رزولوشن Full HD+ (1080 × 2400) برخوردار است. صفحه نمایش این گوشی موبایل دارای نوار قطره ای ناچ می باشد که محل جانمایی دوربین سلفی است. قسمت پایین صفحه نمایش حاشیه بیشتری در مقایسه با سایر بخش ها دارد و نسبت صفحه نمایش به پنل جلو در این اسمارت فون حدود 84.9 درصد می باشد همچنین نسبت ابعاد نمایشگر 20:9 است.  

صفحه نمایش سامسونگ galaxy a31

دوربین گوشی سامسونگ A31

دوربین یکی از ارکان اصلی گوشی های موبایل محسوب می شود و بسیاری از افراد معیار اصلی خود را برای انتخاب یک موبایل بر پایه کیفیت دوربین آن قرار می دهند. این بار هم در طراحی دوربین، سامسونگ از ماژول مستطیل شکل روی قاب پشت گوشی استفاده کرده است و دوربین اصلی چهارگانه 5 + 5 + 8 + 48 به همراه فلش LED روی آن قرار گرفته شده است. سنسور 48 مگاپیکسلی دارای دریچه دیافراگم f/2.0 می باشد و با فاصله کانونی 26 میلیمتر و سایز سنسور 1/2.0 اینچ از سایز پیکسل 0.8 بهره مند است. این ماژول همچنین از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) نیز برخوردار است. دوربین 8 مگاپیکسل که با دریچه دیافراگم f/2.2 دارای سایز سنسور 1/4.0 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر می باشد، دارای لنز اولترا واید است که گستره وسیع تری را برای عکسبرداری فراهم می کند. دو ماژول 5 مگاپیکسلی هر دو دارای دریچه دیافراگم f/2.4 می باشند که یکی از آنها قابلیت عکسبرداری ماکرو دارد و دیگری مجهز به حسگر تشخیص عمق است. عکاسی HDR و پانوراما از دیگر ویژگی های دوربین اصلی چهارگانه این گوشی هوشمند محسوب می شوند همچنین گلکسی A31 قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی گوشی سامسونگ Galaxy A31 با کیفیت 20 مگاپیکسل از دریچه دیافرگم f/2.2 برخوردار است و دارای لنز واید می باشد. به علاوه با استفاده از این دوربین می توان فیلم هایی با کیفیت Full HD را ضبط نمود.

دوربین-سامسونگ گلکسی a31

سخت افزار

گوشی گلکسی A31 به پردازنده 12 نانومتری Mediatek MT6768 Helio P65 مجهز شده است. این پردازنده هشت هسته ای شامل دو هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A75) و شش هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز (Cortex-A55) می باشد. گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy A31 ظرفیت 64 گیگابایت دارای 4 گیگابایت حافظه رم می باشد همچنین گلکسی A31 ظرفیت 128 گیگابایت از حافظه رم 6 گیگابایتی برخوردار است.

نرم افزار

سامسونگ در میان رده Galaxy A31 از سیستم عامل اندروید 10.0 که آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید می باشد و رابط کاربری One UI 2.0 استفاده کرده است. این اسمارت فون مجهز به اپلیکیشن Game Booster می باشد که به کمک آن برنامه های فعال اضافی بسته می شوند و این کار علاوه بر اینکه در میزان مصرف انرژی باتری موثر است، فضای اشغال شده رم را هم کاهش می دهد و این امر موجب می شود تا بازی ها به صورت روان و بدون لگ اجرا شوند. در سخت افزار و نرم افزار گوشی گلکسی A31 پلتفرم امنیتی Samsung Knox وجود دارد که از شروع راه اندازی دستگاه با ارائه امنیت چند لایه ای از اطلاعات محافظت می کند.

نرم افزار گوشی samsung galaxy a31

اسپیکر

اسپیکر و جک 3.5 میلیمتری صدا روی لبه زیرین گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy A31 جانمایی شده اند.

باتری

شرکت سامسونگ برای گوشی موبایل گلکسی A31 باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته است که به نسبت یک گوشی میان رده باتری خوب و قدرتمندی محسوب می شود و مناسب برای کاربرانی است که باتری گوشی موبایل برای آن ها در اولویت قرار دارد. این باتری از نوع لیتیوم پلیمری می باشد به علاوه قابلیت شارژ سریع 15 واتی دارد که این ویژگی یکی دیگر از مشخصه های خوب اسمارت فون Galaxy A31 می باشد.

باتری گوشی سامسونگ galaxy a31

محتویات درون جعبه

اقلام موجود در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A31 شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژ، کابل شارژ، هندزفری، کاور ژله ای و سوزن خارج کردن سیم کارت می باشند.

جمع بندی

حال در پایان می خواهیم جمع بندی نهایی درباره گوشی سامسونگ A31 داشته باشیم.
سامسونگ همواره با ارائه گوشی های هوشمند بروز همراه با تکنولوژی جدید عرضه می کند. سامسونگ گلکسی A31 نیز ازاین قاعده مستثنی نیست. . این گوشی هوشمند با وجود قابلیت های همچون صفحه نمایش سوپرآمولد، دوربین چهارگانه با کیفیت و باتری قدرتمند می‌تواند گزینه خوبی برای خرید یک اسمارت فون باشد، قیمت گوشی سامسونگ را می توانید در کالاتیک مشاهده کرده، به صورت آنلاین و با بهترین قیمت خریداری کنید.

نقاط قوت گوشی

  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • قابلیت اسکن انگشت توسط صفحه نمایش
  • دوربین اصلی چهارگانه
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت

نقاط ضعف گوشی

  • فاقد لرزشگیر الکترونیکی EIS

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2020
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی (Prism Crush Black)، سفید (Prism Crush White)، آبی (Prism Crush Blue)، قرمز (Prism Crush Red)
ویژگی‌های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی چهارگانه، مناسب بازی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب عکاسی
بدنه
وزن
185 گرم
ابعاد
8.6 × 73.1 × 159.3 میلی‌متر
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.4 اینچ
رزولوشن
(2400 × 1080) پیکسل
تراکم پیکسلی
411 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نسبت ابعاد صفحه نمایش
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
84.9 درصد
دوربین
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 | دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 | دوربین سوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 | دوربین چهارم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection Auto Focus)
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
دارای لنز واید، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
20 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت دوربین
5 + 5 + 8 + 48 مگاپیکسل
پردازنده
تراشه (SOC)
MediaTek MT6768 Helio P65 (12nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A75) و 6 هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز (Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی
Mali-G52 MC2
حافظه
حافظه رم (Ram)
4 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
افزایش تا 512 گیگابایت
نوع کارت حافظه
microSDHC
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 10
رابط کاربری
One UI 2.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac | Dual-Band | Wi-Fi Direct | Hotspot | Wi-Fi Display
فناوری NFC
دارد
نسل شبکه مخابراتی
4G
رادیو
رادیو FM (مجهز به RDS)
بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان یابی
GPS | A-GPS | GLONASS | BeiDou (BDS)
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 15 واتی (Fast Baterry Charging)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت زیر صفحه نمایش (Fingerprint, Under-display, Optical) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proximity) | قطب نما (Compass)
اقلام همراه
دفترچه‌ راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت | کاور ژله‌ای

نظرات (7)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
محسن علیپور | میهمان
17 مرداد 1400

گوشی من ویتنامیه سفارش دادم این مارک رو برام اوردن، میدونم غیر ویتنام، هند هم این گوشی رو میزنه اما مالزی و چین چطور؟
اصلا ساخت کدوم کشور تو این برند بهتره؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
17 مرداد 1400

گوشی های گلکسی سامسونگ ساخت هر کشوری که باشند، اصل هستند و کیفیت مونتاژ و قطعات به کار رفته در آنها مورد تایید و تحت لیسانس شرکت سامسونگ است. بنابراین گوشی های اصلی سامسونگ می توانند ساخت هندوستان، ویتنام یا هر کشور دیگری باشند.

ناصر ناصری | کاربر
11 فروردین 1400

کارتون اصلا و ابدا درست نبود بنده a31 سفارش دادم امروز رسید میبینم پک هنده چرا تو قسمت توضیحات نمینویسید پک هند یا چین ،،، الان من چکار کنم پک هند لازمم نمیشه.

پشتیبان سایت | مدیر سایت
11 فروردین 1400

گوشی های موجود بر اساس کشور سازنده دسته بندی نمی شوند و امکان تفکیک آنها در لحظه ارسال وجود ندارد و کالا به صورت رندوم ارسال می گردد.

مهدی حمیدزائی | کاربر
10 فروردین 1400

قیمت هاتون خیلی نسبت به سایر رقبا و سایت های دیگر بالاتر رفته است. قبلا اصلا این طوری نبود.

علی مرشدی | کاربر
07 فروردین 1400

درود. بنده از مشتری های ثابتتون بودم. ولی چند وقته ماشالا قیمت هاتون زده بالا. اختلاف قیمتتون هم کم نیست. بنده حضوری هم خدمتتون رسیدم. لطفا رسیدگی کنید. برای خودتون خوبه.

داوود خجسته | کاربر
20 اسفند 1399

سلام. ویتنامی هست؟

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A31 دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان