گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 FE دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت

Samsung Galaxy S20 FE Dual SIM 128GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: سه گانه 12 + 8 + 12 مگاپیکسل 
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای نمایشگر 6.5 اینچی، مجهز به حسگر اثر انگشت، پردازنده هشت هسته ای، باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعت، مناسب عکاسی، مناسب بازی، مناسب سلفی
 
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(17)

اطلاعات بیشتر

گوشی Galaxy-S20-Fe-2-min

جعبه گشایی Samsung Galaxy S20 FE

نقد و بررسی گوشی گلکسی S20 FE

شرکت سامسونگ در سپتامبر 2020 از Galaxy S20 FE (نسخه هوادارانFan Edition ) که جزء گوشی های سری S20 است، رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی S20 FE دارای ویژگی‌هایی نزدیک به پرچم داران این گروه است و در دو نسخه 4Gو 5G به بازار عرضه شده است. که ما در این مقاله به بررسی Galaxy S20 FE 4G می پردازیم.

برای این گوشی بر خلاف Galaxy S20 به جای شیشه در پنل پشتی از پلاستیک پلی کربنات مات استفاده شده که می‌تواند یکی از دلایل مناسب بودن قیمت گوشی سامسونگ S20 FE باشد، البته مانند دیگر گوشی‌ های پرچم دار از قاب آلومینیومی در اطراف بدنه برخوردار است.

این گوشی در رنگ‌های متنوع قرمز، نارنجی، سبز، سفید، یاسی، سرمه‌ای در دسترس کاربران قرار دارد. پنل جلو دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتز است که بصورت تخت و بدون خمیدگی است. این گوشی موبایل از دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای 12،8 و 12 مگاپیکسل بهره می برد. همچنین دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی آن در وسط و قسمت بالای پنل جلویی وجود دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 FE

این تلفن همراه با دو حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت و رم 6 و 8 گیگابایت ارائه شده است و کاربر با استفاده از کارت microSDامکان افزایش حافظه جانبی تا 1 ترابایت را دارد. گوشی سامسونگ Galaxy S20 EF دارای دوسیم کارت هیبریدی است که می توان از یک جایگاه برای سیم کارت و از جایگاه دوم برای قرار گیری سیم کارت یا کارت حافظه جانبی استفاده کرد.

تراشه به کار رفته در این گوشی 8 هسته ای، اگزینوس 990 و شامل پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 است. درقسمت نرم افزاری مجهز به سیستم عامل با اندروید 10.0 و رابط کاربری One UI 3.0 می باشد. انرژی مورد نیاز در این گوشی موبایل توسط باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپری تامین می شود.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE-کالاتیک

طراحی

کمپانی سامسونگ برای مقرون به صرفه بودن در نسخه فن ادیشنGalaxy S20  از جنس پلاستیک در قسمت پنل پشتی استفاده کرده است و بصورت مات در نظر گرفته شده که حالت اثر انگشت و خط و خش کمتری را نمایان کند. در قسمت پشتی این گوشی شاهد حضور یک ماژول مستطیلی شکل در بالا و سمت چپ هستیم که سه سنسور دوربین به همراه فلش LED روی آن جانمایی شده‌اند. پنل جلویی از شیشه می‌باشد که در وسط و بالای آن حفره ای کوچک وجود دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی است البته در قسمت پایین، حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر و بصورت اپتیکال (نوری) است. اطراف بدنه توسط فریم آلومینیومی پوشانده می‌شود که در سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و پاوردربهترین حالت ارگونومیک قرار دارد. لبه سمت چپ خالی است و در لبه بالایی درگاه سیم کارت و کارت حافظه جانبی تعبیه شده است. پورت USB-Type C 3.2 و میکروفون اصلی وبلندگو در لبه پایینی قرار دارد و این مدل فاقد جک 3.5 میلیمتری صدا است. اسمارت فون Galaxy S20 FE در ابعاد 8.4 × 74.5 × 159.8 میلیمتر و با وزن 190 گرم در رنگبندی های متنوع طراحی شده است. همچنین دارای گواهینامه IP68 است و علاوه بر مقاوت در برابر گرد و غبار می‌تواند به مدت 30 دقیقه درعمق 1.5 متری آب دوام بیاورد.

طراحی-گوشی S20 fe-کالاتیک

صفحه نمایش

گلکسی S20 FE مجهز به صفحه نمایش تخت 6.5 اینچی از نوع Super AMOLED است که با استفاده از طراحی Infiniti-O دارای حاشیه باریکی در اطراف می‌باشد این حاشیه در قسمت پایین کمی بیشتر است و به همین دلیل صفحه نمایش 84.8 درصد از بدنه را به خود اختصاص دهد. این فبلت از صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار است که توسط فناوری گوریلا گلس 3 محافظت می شود. نمایشگر با رزولوشن Full HD+ (1080 × 2400) و تراکم پیکسلی 407 پیکسل در هر اینچ عرضه شده است که تصاویر با کیفیت مطلوبی به نمایش می گذارد همچنین از استاندار HDR10+ پشتیبانی می کند. وجود نرخ تازه سازی 120 هرتز عملکرد روان‌تر و بدون تاخیر را در این نمایشگر فراهم کرده است.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy S20 Fe-کالاتیک

دوربین

تلفن همراه Galaxy S20 FE همانند Galaxy S20 و Galaxy S20+ مجهز به دوربین سه گانه در یک ماژول مستطیلی مشکی رنگ و با چیدمان عمودی می‌باشد. البته به علت سنسورهای متفاوت کیفیت عکس‌ برداری و فیلم برداری در هر کدام از گوشی‌ها یکسان نیست. دوربین اصلی گوشی گلکسی S20 با سنسور 12 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلی متر از لنز واید برخوردار است. همچنین سایز سنسور این دوربین 1.76/1 اینچ و سایز پیکسل 1.8 میکرومتر می‌باشد و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه بهره می‌برد. وجود لرزشگیر اپتیکال (OIS) دردوربین اصلی، تصاویری با کمترین تاری و بالاترین کیفیت به کاربران ارائه می‌دهد. دوربین دوم 12 مگاپیکسل شامل لنز اولتراواید با زاویه 123 درجه است.از ویژگی های لنز دوم می‌توان به دریچه دیافراگم f/2.2 با فاصله کانونی 13 میلی متر و سایز سنسور 3.0/1 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتراشاره کرد. دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو دارای گشودگی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 76 میلی متر، سایز سنسور4.5/1 اینچ و سایز پیکسل 1.0 میکرومتر است. دوربین سوم نیز به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. دردوربین سوم امکان زوم اپتیکال 3 برابری جهت عکاسی از سوژه ها در نقاط دورترفراهم شده است. این دوربین‌ها امکان عکاسی HDR خودکار و پانوراما را دارند. علاوه بر این ضبط ویدئو با لرزشگیر مبتنی بر ژیرسکوپ (gyro-EIS) و کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را فراهم می کنند. در کنار دوربین ها یک فلش LED قرار دارد که موجب افزایش نور در محیط های تاریک می شود و در نتیجه تصویر برداری با کیفیت بالاتر انجام خواهد داشت. دوربین سلفی که در پنل جلو قرار گرفته دارای لنز واید با سنسور 32 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلی متری و سایز سنسور2.74/1، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر می باشد. این دوربین قابلیت عکاسی HDR و فیلم برداری با کیفیت 4k با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد.

دوربین-گوشی-سامسونگ-گلکسی-s20 fe-کالاتیک

نرم افزار

سامسونگ گوشی گلکسی S20 FE را در ابتدا با اندروید 10.0 و رابط کاربری One UI 2.5 عرضه کرد که در حال حاضر نسخه ارتقاء یافته آن با اندروید 11.0 و جدیدترین رابط کاربری One UI 3.0 به بازار ارائه شده است. در رابط کاربری One UI 3.0 نمایش اعلانات با طراحی جدید و در تب های جداگانه انجام می شود و پیام های شخصی جهت دسترسی سریع تردر قسمت فوقانی بقیه اعلانات قرار می گیرد که از طریق کاربر قابل تنظیم است همچنین تعداد آیکون ها درصفحه تنظیمات سریع (میانبر) کمتر شده و این صفحات حالتی مات از پس زمینه را نمایش می‌دهند. برای تنظیم صدا المان های جدید با گوشه‌های گرد در پس زمینه مات طراحی شده و نشانگر تنظیم صدا در سمت راست و کنار دکمه پاورنمایش داده می شود. انتقال بخش کنترل فایل های صوتی و رسانه ای در صفحه نمایش قفل شده به قسمت وسط برای دسترسی راحت کاربر، قفل کردن صفحه نمایش با دو بار ضربه زدن به نمایشگر از دیگر مشخصه‌های این رابط کاربری است. در قسمت ابتدا وبالای منو تنظیمات حساب کاربری نمایان است وآیکون‌های این قسمت دارای شکل حبابی هستند و در منوی باتری میزان مصرف با نمایش نمودار مشخص می شود. همچنین می توان بصورت دلخواه قابلیت Video Enhanser (بهبود کیفیت تصاویرو ویدئو) را برای برنامه های مورد نظر با این رابط کاربری فعال کرد.

نرم افزار گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE-کالاتیک

سخت افزار

تراشه مورد استفاده در گوشی سامسونگ گلکسی S20 FE شامل 8 هسته و مجهز به چیپست Exynos 990 با لیتوگرافی 7 نانومتر می باشد. پردازنده متشکل از3 خوشه است که خوشه اول 2 هسته Mongoose M5 با فرکانس 2.73 گیگاهرتز، خوشه دوم 2 هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.50 گیگا هرتزو خوشه سوم 2 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز را دربرمی گیرد. سخت افزار این اسمارت فون از پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 پشتیبانی می شود. این تلفن همراه در سه نسخه با حافظه داخلی 256 و 128 گیگابایت با حافظه رم 8 گیگابایت وبا ظرفیت داخلی 128 گیگابایت با حافظه رم 6 گیگابایت عرضه شده است البته می‌توان حافظه جانبی را توسط کارت حافظه microSD تا 1 ترابایت افزایش داد و به علت هیبریدی بودن این موبایل می‌شود از جایگاه سیم کارت دوم برای قرارگیری کارت حافظه استفاده کرد. درگاه ارتباطی از نوع USB Type-C 3.2 است که از قابلیت USB OTG پشتیبانی می کند.

سخت افزار گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE-کالاتیک

اسپیکر

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 دارای اسپیکر استریو می‌باشد و خروجی صدایی با کیفیت 32 بیت بر 384 کیلو هرتز ایجاد می‌کند. اسپیکر اصلی در لبه پایینی قرار گرفته و بلندگو مکالمات به عنوان اسپیکر استریو در نظر گرفته شده است که صدایی با کیفیت و شفاف ایجاد می کنند. حضوری از جک 3.5 میلیمتری صدا نیست و بهتر است کاربران از هدفون بی سیم یا تبدیل USB_C به جک 3.5 برای انتقال صدا استفاده کنند.

اسپیکر گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE-کالاتیک

باتری

انرژی مورد نیاز Galaxy S20 FE توسط باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت تامین می‌شود که شارژ را به مدت 1 روز حفظ می‌کند. این باتری قادر به شارژ سریع 25 واتی است که درمدت زمان 70 دقیقه حدود 57 درصد از شارژ باتری انجام می گیرد. از ویژگی های دیگر این باتری غیر قابل تعویض می توان به شارژ بی سیم 15 واتی و شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی اشاره کرد. کاربران می تواند از باتری برای مدت حداکثر 20 ساعت مکالمه ، یا حداکثر 15 ساعت استفاده از اینترنت با WI_FI و حداکثر 14 ساعت وبگردی با LTE بهره مند باشند.

باتری گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE-کالاتیک

محتویات جعبه

اقلام همراه با گوشی Galaxy S20 FE شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژر 15 واتی، سوزن خارج کردن سیم کارت، کابل USB-Type C می‌باشد.

محتویات جعبه گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE-کالاتیک

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2020
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
سفید (Cloud White)، قرمز (Cloud Red)، سبز (Cloud Mint)، نارنجی (Cloud Orange)، یاسی (Cloud Lavender)، سورمه ای (Cloud Navy)
ویژگی‌های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی سه گانه، مناسب بازی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب عکاسی، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار، قابلیت Samsung DeX
بدنه
ابعاد
8.4 × 74.5 × 159.8 میلی‌متر
وزن
190 گرم
جنس بدنه
پشت پلاستیک | فریم آلومینیوم
استاندارد IP
IP68
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن
(1080 × 2400) پیکسل
تراکم پیکسلی
407 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نسبت ابعاد صفحه نمایش
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
84.8 درصد
فناوری محافظت از صفحه نمایش
پوشش گوریلا گلس 3 (Corning Gorilla Glass 3)
نرخ تازه سازی تصویر
120 هرتز
سایر قابلیت‌های صفحه نمایش
پشتیبانی از استاندارد +HDR10 | صفحه نمایش همیشه روشن (Always On)
دوربین
دوربین
دوربین اصلی سه‌گانه
کیفیت دوربین
12 + 8 + 12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی
دوربین 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 با فاصله کانونی 26 میلیمتر | دوربین 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 با فاصله کانونی 76 میلیمتر | دوربین سوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 با فاصله کانونی 13میلیمتر
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار (Auto Focus)، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
دارای لنز واید و تله فوتو، دارای لنز اولترا واید با زاویه 123 درجه، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر، قابلیت عکاسی HDR خودکار، قابلیت فیلمبرداری با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro EIS)
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
32 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین سلفی
دارای لنز واید، قابلیت عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، فوکوس خودکار (AutoFocus)
پردازنده
تراشه (SOC)
Exynos 990 (7 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.73 گیگاهرتز (Mongoose M5) و 2 هسته با سرعت 2.50 گیگاهرتز (Cortex-A76) و 4 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MP11
حافظه
حافظه رم (Ram)
8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
افزایش تا 1 ترابایت
نوع کارت حافظه
microSD
نوع اسلات کارت حافظه
اسلات هیبریدی (مشترک با سیم کارت دوم)
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 11
رابط کاربری
One UI 3.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
نسل شبکه مخابراتی
4G
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه | LTE-A نوع Cat 19 با سرعت دانلود 1800 مگابیت بر ثانیه و آپلود 200 مگابیت بر ثانیه
فرکانس شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
فناوری مکان یابی
GPS | A-GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS)
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 | Dual-Band | Wi-Fi Direct | Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 3.2 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
استریو
خروجی صدا
درگاه USB-C
جک 3.5 میلی‌متری صدا
ندارد
توضیحات تکمیلی صدا
بلندگوهای تنظیم شده توسط کمپانی AKG | خروجی صدا با کیفیت 32 بیت/384 کیلوهرتز
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
4500 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی (Fast Baterry Charging 25W)، قابلیت شارژ بی سیم (Wireless Charging)، قابل استفاده به عنوان پاور بانک برای شارژ سایر دستگاه ها (Power Bank/Reverse Charging)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت زیر صفحه نمایش (Fingerprint, Under-display, Optical) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proxmity) | قطب نما (Compass) | فشار سنج (Barometer)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 FE دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان