گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M12 دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت

Samsung Galaxy M12 Dual SIM 128GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: چهارگانه 2 + 2 + 5 + 48 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، مجهز به صفحه نمایش 6.5 اینچی، دارای دوربین اصلی چهارگانه، حسگر اثر انگشت، باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(11)

اطلاعات بیشتر

بررسی سامسونگ گلکسی M12

بازار گوشی های میان رده مملو از مدل‌هایی است که با تاکید بر یکی از نیازهای کاربران، ویژگی کاربردی و مشخصی را ارائه می‌کنند. اما سامسونگ، گلکسی M12 را به قابلیت‌ها و امکانات زیادی مجهز کرده تا افراد مختلف با سلیقه‌ها و انتظارات متفاوت از آن استفاده کنند. چه اهل بازی باشید، چه وبگردی، این دستگاه با سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب خود، همراه خوبی برای شما خواهد بود.

مشخصات و قیمت گوشی سامسونگ M12

ظاهر و طراحی

سامسونگ در طراحی گلکسی M12 از الگویی استاندارد بهره گرفته و آن را با ظاهری معمولی روانه بازار کرده است. شاید تنها ویژگی متمایز کننده در طراحی این گوشی، خطوط عمودی و باریک موجود در قاب پشتی آن باشد؛ چیزی که در محصول مشابه آن یعنی Galaxy A12 مشاهده نمی‌شود. این اسمارت فون با 9.7 میلی‌متر ضخامت و 212 گرم وزن، جزو مدل‌های باریک و سبک دسته‌بندی نمی‌شود.

مشخصات و قیمت گوشی گلکسی M12

نگاهی به 6 گوشه دستگاه

81.9 درصد از پنل جلویی Galaxy M12 توسط نمایشگری 6.5 اینچی اشغال شده که از یک دوربین سلفی با طراحی ناچ قطره‌ای میزبانی می‌کند. به‌جز اسپیکر باریک مکالمه که در بالای دوربین جای گرفته، در این بخش چیز دیگری دیده نمی‌شود.

با برگرداندن گوشی، کادر دوربین چهارگانه را مشاهده خواهید کرد که در گوشه سمت چپ پنل پشتی و بالاتر از فلش LED قرار گرفته است.

دکمه Power ادغام‌شده با حسگر اثر انگشت و کلیدهای کنترل صدا در کناره سمت راست و اسلات سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه در لبه سمت چپ دستگاه جای گرفته‌اند. قسمت زیرین گلکسی M12 میزبان اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت USB Type-C و میکروفون اصلی است و در قسمت بالایی، تنها میکروفون دوم مشاهده می‌شود.

جنس و رنگ

پنل جلویی گوشی میان رده سامسونگ، شیشه‌ای است و مطابق انتظار، قاب پشتی و فریم آن از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند که البته کیفیت قابل‌قبولی دارد. با توجه به نامشخص بودن نوع محافظ به‌کار رفته در اسمارت فون M12، توصیه می‌شود همان ابتدا، یک محافظ صفحه  مناسب برای آن تهیه کنید.
غول کره‌ای، این موبایل را در سه رنگ مشکی (Black)، آبی (Blue) و سبز (Green) به بازار عرضه کرده و از اسامی عجیب و غریب برای نام‌گذاری رنگ‌بندی آن استفاده نکرده است. با این حال، رنگ‌های گوشی خوش قیمت سامسونگ خالص نیستند و مدل سبز رنگ آن به آبی متمایل است و ورژن مشکی آن به سرمه‌ای شباهت دارد.

صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy M12

در شرایطی که حتی بعضی از گوشی های میان رده بازار هم به نمایشگرهای AMOLED مجهز می‌شوند، شاید انتخاب صفحه نمایش PLS TFT برای M12 کمی دلسردکننده به‌نظر برسد؛ اما در عمل کیفیت آن، رضایت اکثر کاربران را جلب خواهد کرد. رزولوشن این نمایشگر 6.5 اینچی، 720x1600 است که تراکم پیکسلی 270 ppi را برای آن رقم می‌زند. نسبت تصویر 20:9 هم کمک می‌کند دستگاه کشیده و باریکی داشته باشید تا بتوانید با یک دست با آن کار کنید.

نمایشگر 90 هرتزی

یکی از ویژگی‌های مثبت صفحه نمایش گلکسی M12، نرخ نوسازی 90 هرتزی آن است. در واقع تفاوت اصلی این محصول با رقیب خویشاوندش یعنی Galaxy A12 که از نمایشگری 60 هرتزی بهره می‌برد، در همین برتری خلاصه می‌شود.

بالا بودن نرخ نوسازی صفحه نمایش کمک می‌کند بازی‌ها را با کم‌ترین تاخیر ممکن اجرا کنید و از حریفان خود پیشی بگیرید.

ضمن اینکه روی نمایشگر 90 هرتزی، اسکرول کردن صفحات وب، گشت زدن در گالری تصاویر و ویرایش عکس‌ها و ویدیوها راحت‌تر و روان‌تر انجام می‌شود.

زاویه دید و دقت رنگ مناسب

اگرچه پنل TFT و کنتراست متوسط نمایشگر اجازه نمی‌دهند رنگ‌ها خیلی شاداب و زنده به‌نظر برسند، اما این به معنی بی‌روح بودن رنگ‌ها نیست. عمق رنگ مشکی کافی است و با کلاس گوشی تناسب دارد. پوشش و دقت رنگ نمایشگر Galaxy M12 هم قابل‌قبول ارزیابی می‌شوند و آن را در رده مدل‌هایی مانند OnePlus Nord N100 و Xiaomi Redmi Note 10 قرار می‌دهند. میزان روشنایی صفحه نمایش این موبایل به‌اندازه‌ای است که هنگام کار کردن با آن در زیر نور خورشید هم به مشکل بر نمی‌خورید. از نظر زاویه دید هم نمایشگر گلکسی M12 کیفیت مناسبی دارد و وقتی از کناره‌ها به دستگاه نگاه می‌کنید، رنگ‌ها خیلی تغییر نمی‌کنند.
روی هم رفته، با توجه به دقت رنگ و روشنایی مناسب و البته نرخ نوسازی نسبتا بالا، نمایشگر این گوشی میان‌رده، از نظر اکثر کاربران نمره قبولی می‌گیرد و نیاز آن‌ها را برآورده می‌کند.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ ام 12

دوربین گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M12

سامسونگ با مجهز کردن دوربین اصلی گلکسی M12 به چهار لنز مختلف، توجه خود را به علاقه‌مندان به سبک‌های گوناگون عکاسی نشان داده است. لنز اصلی این گوشی، 48 مگاپیکسلی و از نوع واید است و گشودگی دریچه دیافراگم آن به f/2.0 می‌رسد. لنز اولتراواید 5 مگاپیکسلی آن، گشودگی دیافراگمی معادل f/2.2 دارد. دو لنز 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 هم این مجموعه را تکمیل می‌کنند که یکی از آن‌ها از نوع ماکرو و دیگری، عمق‌سنج است.

امکان ثبت انواع تصاویر

قابلیت مهم دوربین واید این مدل، PDAF است که کمک می‌کند سریع‌تر از دستگاه‌های قدیمی روی سوژه‌های متحرک فوکوس کنید. با استفاده از زاویه دید 123 درجه‌ای لنز اولتراواید می‌توانید به ثبت تصاویر عریض از چشم‌اندازهای طبیعی یا مناظر شهری بپردازید. اگر به عکاسی از گل و گیاه، حشرات و اشیای کوچک علاقه دارید، لنز ماکرو سطح کیفی کار شما را بالا می‌برد. سنسور سنجش عمق هم به‌کمک لنز اصلی می‌آید تا پرتره‌های بهتری را از خانواده و دوستان خود ثبت کنید.

اگر انتظار شما از دوربین Galaxy M12 منطقی و مبتنی بر کلاس دستگاه باشد، از عکاسی با این موبایل لذت خواهید برد. قطعا هنگام عکاسی، اختلاف زیادی با کیفیت دوربین گوشی های پرچمدار مشاهده خواهید کرد، اما به‌کمک لنزهای گوناگون می‌توانید تصاویر قابل‌قبول و جذابی را به ثبت برسانید.

کیفیت استاندارد

گلکسی M12 مانند اکثر گوشی های میان رده، امکان فیلم‌برداری Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سامسونگ این مدل را به قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت یا سرعت‌های بالاتر مجهز نکرده، اما همین تنظیمات، برای اکثر افراد کافی به‌نظر می‌رسد.
در مجموع و با بررسی کیفیت عکس‌ها و ویدیوها، باید به دوربین گلکسی M12 نمره قبولی داد. اگرچه تصاویر ثبت شده در موقعیت‌های تاریک، کمی نویز دارند و رنگ عکس‌ها آن‌طور که باید زنده نیستند، اما با کمی دقت بیش‌تر و کمک گرفتن از اپلیکیشن‌های ادیت تصویر، می‌توانید از عکاسی با این موبایل لذت ببرید.

دوربین سلفی

مانند بسیاری دیگر از گوشی های میان رده، Galaxy M12 هم به یک دوربین سلفی معمولی مجهز شده است. این دوربین 8 مگاپیکسلی که گشودگی دریچه دیافراگم آن به f/2.2 می‌رسد، امکان فیلم‌برداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه را در اختیار شما می‌گذارد. با استفاده از دوربین جلوی این مدل می‌توانید سلفی‌های مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی ثبت کنید و تماس‌های ویدیویی باکیفیتی داشته باشید.

کیفیت دوربین Galaxy M12

سخت‌افزار و عملکرد

در حالی که اکثر برندهای موبایل، محصولات خود را به تراشه های ساخت کمپانی هایی چون کوالکام و مدیاتک (و در مواردی UNISOC) مجهز می‌کنند، سامسونگ امکان بهره‌گیری از گزینه بومی Exynos را هم دارد. چیپ به‌کار رفته در Galaxy M12، اگزینوس 850 است که از نظر عملکرد، بالاتر از Snapdragon 460 و Helio G70 قرار می‌گیرد. این چیپست 8 نانومتری، پردازنده‌ای 8 هسته‌ای را در دل خود جای داده که بیشینه سرعت 2 گیگاهرتز را ارائه می‌کند. پردازنده گرافیکی Mali-G52 که هم‌رده Adreno 510 است، این ترکیب سخت‌افزاری را تکمیل می‌کند.
گلکسی ام 12 در 4 ورژن تولید شده تا کاربران حق انتخاب بیش‌تری داشته باشند: تنها نسخه‌ای که مقدار رم آن 3 گیگابایت است، همراه با 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به بازار عرضه شده؛ نمونه‌های دیگر، همگی 4 گیگابایت رم و به‌ترتیب 32، 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارند.

با وجود کافی بودن فضای ذخیره‌سازی، این گوشی به اسلات اختصاصی کارت حافظه هم مجهز شده تا کاربران حرفه‌ای و پرمصرف هم با خیال راحت از آن استفاده کنند.

قدرت قابل قبول

بهره‌گیری از چیپ Exynos 850، توانایی گوشی میان رده سامسونگ را در انجام امور روزانه به اثبات می‌رساند. اگرچه از نظر قدرت و سرعت، این دستگاه اختلاف زیادی با مدل های پرچمدار کره‌ای‌ها دارد، اما دست‌کم پیشرفتی قابل‌توجه را نسبت به Galaxy M11 به نمایش می‌گذارد. در کاربری روزانه، به‌جز هنگام پردازش‌های سنگین، تاخیری در عملکرد M12 مشاهده نمی‌شود. ضمن اینکه صفحه نمایش 90 هرتزی به اجرای روان اپلیکیشن‌ها و بازی‌های معمولی کمک می‌کند. با این حال، فراموش نکنید که این مدل، مخصوص گیمینگ طراحی نشده و نباید از آن توقع اجرای بی‌دردسر بازی‌های سنگین را داشته باشید.

تست گیمینگ گوشی گلکسی M12

نرم افزار و رابط کاربری

معمولا کاربران نوع گوشی های هوشمند از مشکل به‌روز نبودن سیستم عامل یا آپدیت نشدن آن رنج می‌برند؛ اما این مسئله در مورد M12 صدق نمی‌کند. این مدل در زمان معرفی به اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 مجهز بود و پس از انتشار اندروید 12، در صف دریافت آخرین ورژن از پلتفرم گوگل قرار گرفت. سادگی و سبک بودن رابط کاربری سامسونگ، به روان بودن حرکت در منوها کمک می‌کند و سرعت انجام کارهای روزانه را بالا می‌برد. اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده این موبایل کم نیستند و نمونه‌های کاربردی مانند آفیس مایکروسافت را شامل می‌شوند.
یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری جالب گلکسی M12، لانچر گیم (Game Launcher) آن است که همه بازی‌های نصب شده روی گوشی را در یک جا جمع می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تنظیمات خاصی را اعمال کنید تا گیم‌ها روان‌تر اجرا شوند. با استفاده از منوی کناری (Edge Panel) هم می‌توانید نرم‌افزارهای دلخواه خود را دم دست داشته باشید تا راحت و فوری از آن‌ها استفاده کنید. نرم‌افزارها و سرویس‌های امنیتی مانند تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت هم عملکرد خوب و بدون خطایی دارند.

آخرین آپدیت گوشی سامسونگ M12

باتری گوشی هوشمند سامسونگ M12

سامسونگ گوشی میان رده خود را به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ 15وات مجهز کرده که برای دستگاهی در این کلاس، بسیار خوب ارزیابی می‌شود. گلکسی M12 هنگام پردازش‌های سنگین هم به‌اندازه کارهای روزمره انرژی مصرف می‌کند که این ویژگی بیش از همه، گیمرها را خوشحال خواهد کرد. در تست وای فای وبسایت notebookcheck، این دستگاه موفق شد 15 ساعت و 26 دقیقه دوام بیاورد که این میزان برای دو روز کار کردن عادی با آن کفایت می‌کند.
در جعبه Galaxy M12، علاوه بر شارژر که با استفاده از آن، باتری دستگاه ظرف مدت 2 ساعت و نیم پر می‌شود، یک سوزن برای باز کردن اسلات سیم‌کارت و یک هندزفری سیمی هم مشاهده می‌شود. مطابق انتظار، اقلام همراه کیفیتی متوسط (با توجه به قیمت این مدل) و قابل‌قبول دارند.

ارزان ترین گوشی سامسونگ

سخن پایانی

گلکسی M12 یکی از ارزان ترین گوشی های سامسونگ است که از نمایشگری 90 هرتزی بهره می‌برد. سخت‌افزار مناسب و نرم‌افزار کارآمد، این مدل را به گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی تبدیل می‌کند که به‌دنبال دستگاهی مقرون به صرفه برای انجام امور روزانه خود، مانند وبگردی یا چک کردن شبکه‌های اجتماعی می‌گردند. از طرفی، ظرفیت بالای باتری، امکان استفاده‌ی طولانی‌مدت و بدون دردسر از Galaxy M12 را  تضمین می‌کند.

نقاط قوت گوشی Galaxy M12

  • نمایشگر 90Hz
  • نرم‌افزار روان
  • دوربین چهارگانه
  • باتری با ظرفیت بالا
  • اسلات اختصاصی کارت حافظه

نقاط ضعف گوشی Galaxy M12

  • وزن نسبتا بالای دستگاه
  • دوربین معمولی

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2021
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
آبی (Blue)، مشکی (Black)، سفید (White)
ویژگی‌های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی چهارگانه، مناسب عکاسی، دارای قابلیت تشخیص چهره
بدنه
جنس بدنه
پشت پلاستیک | فریم پلاستیک
وزن
221 گرم
ابعاد
9.7 × 75.9 × 164 میلی‌متر
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
PLS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن
(1600 × 720) پیکسل
تراکم پیکسلی
270 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نسبت ابعاد صفحه نمایش
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
81.9 درصد
دوربین
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 - دوربین دوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم و چهارم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
دارای لنز واید، دارای لنز اولتراواید با زاویه 123 درجه، قابلیت عکاسی HDR، دارای حسگر سنجش عمق، قابلیت عکسبرداری ماکرو (Macro)، دارای زوم دیجیتال 10 برابر
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 5 + 48 مگاپیکسل
پردازنده
تراشه (SOC)
Exynos 850 (8 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
4 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A55) و 4 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی
Mali-G52
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
حافظه
حافظه رم (Ram)
4 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
دارد
نوع کارت حافظه
microSDXC
نوع اسلات کارت حافظه
اسلات اختصاصی
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 11
رابط کاربری
One UI 3.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ویژگی های نرم افزاری
MMS | SMS | Push Mail | IM | ایمیل | مرورگر HTML5 | نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس | نمایش فایل‌های متنی PDF | برنامه ویرایش عکس و فیلم | پشتیبانی از انواع شبکه‌های اجتماعی | سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n | Wi-Fi Direct | Hotspot
نسل شبکه مخابراتی
4G
بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان یابی
GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS)
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
6000 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 15 واتی (Fast Baterry Charging 15W)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت جانبی (Fingerprint, Side-mounted) | قطب نما (Compass) | روشنایی محیط (Ambient Light) | حسگر جاذبه (G-Sensor)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

نظرات (12)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
مصطفی سلطانی | کاربر
26 تیر 1401

سلام، لطفاً رم 6 رو هم موجود کنید، همه سایت ها دارن ولی کالاتیک یه بار هم نمیاره، بیارین لطفاً

پشتیبان سایت | مدیر سایت
26 تیر 1401

باسلام، درخواست شما جهت پیگیری به واحد مربوطه ارجاع داده شد و در صورت امکان موجود می شود.

امید راد | میهمان
05 بهمن 1400

سلام. قصد خرید M12 باتری 6000 را دارم، کی موجود میکنید ؟

محمدرضا علوی | کاربر
16 بهمن 1400
نسخه سفارش کشور هند دارای باتری Li-Po 6000 mAh می باشد.
سیدنادر حجتی | کاربر
18 دی 1400

خیلی مدیریت عالی داشتند و به موقع تحویل شد. تشکر از پرسنل خوش برخوردشون.

غلامرضا منصوری | کاربر
16 آذر 1400

سلام، گوشی M12 128 ساخت ویتنام هست ؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
16 آذر 1400

باسلام، دوست عزیز گوشی های موجود در انبار بر اساس کشور سازنده دسته بندی نمی شوند.

بابک مهرنیا | کاربر
13 آبان 1400

با سلام مگه M12 باطریش 6000 میلی آمپر نیست؟ چرا نوشتین 5000 ؟

سعید رضائی | کاربر
27 آبان 1400
باتریش 5000 درسته!
  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M12 دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان