گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72 دو سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت

Samsung Galaxy A72 Dual SIM 256GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت هیبریدی
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: 5 + 12 + 8 + 64 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای نمایشگر 6.7 اینچی، مجهز به حسگر اثر انگشت، سیستم عامل اندروید 11، پردازنده هشت هسته ای، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(32)

اطلاعات بیشتر

جعبه گشایی Samsung Galaxy A72

 

نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A72

سامسونگ یکی از برترین کمپانی ها در طراحی و ساخت تلفن های هوشمند بوده و همواره گوشی های با کیفیتی را روانه بازار کرده است. این غول کره ای در ادامه روند موفقیت آمیز خود توانسته است اسمارت فون دیگری از سری میان رده خود به نام سامسونگ A72 را معرفی کند که با توجه به قابلیت هایی همچون نرخ رفرش‌ریت 90 هرتزی، صفحه نمایش Super AMOLED، باتری 5000 میلی آمپری، طراحی دلنشین و دوربین قدرتمند می توان این گوشی موبایل را با نسخه های پرچم دار این شرکت مقایسه نمود.
در این مطلب به بررسی مشخصات ظاهری و فنی این موبایل هوشمند خواهیم پرداخت.

مشخصات گوشی سامسونگ a72-کالاتیک

طراحی و ساخت

بدنه این گوشی هوشمند با ابعاد 8.4 × 77.4 × 165 میلی متر طراحی شده و وزن آن 203 گرم است. پنل پشتی گوشی از جنس پلاستیک مات ساخته شده و در پنل جلویی نیز از Gorilla Glass 5 استفاده شده است. در سمت چپ و قسمت بالای پنل پشتی سامسونگ A72 شاهد یک برآمدگی چند میلیمتری مستطیلی شکل هستیم که ماژول دوربین چهارگانه و فلاش LED در آنجا قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی نیز در بالای پنل صفحه نمایش به شکل یک حفره کوچک قرار گرفته است.
کلیدهای پاور و تنظیم صدا این گوشی موبایل در لبه سمت راست، جک 3.5 میلیمتری صدا و پورت USB Type C در لبه زیرین قرار دارد، همچنین این اسمارت فون دارای یک حسگر اپتیکال اثر انگشت می باشد که در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است.
یکی از قابلیت های ویژه این گوشی بهره مندی از استاندارد IP67 است تا سامسونگ A72 در زمره اسمارت فون های مقاوم در برابر آب و گرد و خاک قرار بگیرد، به این معنا که گوشی در مقابل نفوذ آب تا عمق یک متر به مدت 30 دقیقه و نفوذ گرد و غبار به مدت 2 تا 8 ساعت مقاوم خواهد بود. گلکسی A72 در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و بنفش عرضه می‌شود تا کاربران بسته به سلیقه خود امکان انتخاب رنگ مورد نظر را داشته باشند.

طراحی گوشی سامسونگ a72-کالاتیک

صفحه نمایش

نوع پنل نمایشگر این موبایل Super AMOLED با اندازه 6.7 اینچ است و رزولوشن آن 2400 × 1080 با تراکم پیکسلی 394 پیکسل در هر اینچ می باشد. یکی از نقاط قوت نمایشگر این موبایل هوشمند نرخ رفرش ریت 90 هرتزی آن است که در مقایسه با مدل های مشابه قبلی سامسونگ یک مزیت محسوب می شود، چرا که این مقدار در سری پیشین سامسونگ 60 هرتز بوده است. نرخ رفرش ریت بالا تجربه بهتری از گیمینگ را برای کاربر ایجاد کرده و انیمیشن ها و افکت ها را نیز روان تر به نمایش می گذارد.
میانگین روشنایی صفحه نمایش این اسمارت فون 400 نیت و حداکثر 800 نیت است که امکان کار با گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب را فراهم می کند و جزییات صفحه را به خوبی نمایش می دهد. البته با استفاده از قابلیت Auto brightness روشنایی صفحه نمایش متناسب با نور محیط افزایش و یا کاهش می یابد. حاشیه های صفحه نمایش این گوشی نیز در مقایسه با سایر میان رده ها کمتر است که یک مزیت به حساب می‌آید.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ a72-کالاتیک

دوربین

همانطور که در بخش طراحی بیان کردیم ماژول دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند از ترکیب یک دوربین 64 مگاپیکسلی با لنز واید و دیافراگم f/1.8، یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2، یک لنز تله فوتو با سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است. دوربین 64 مگاپیکسلی این گوشی دارای لرزشگیر اپتیکال می باشد و دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو از امکان زوم سه برابری اپتیکال برخوردار است. با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد می توان تصاویر را با کیفیت و کنتراست رنگی مناسبی ثبت کرد.
دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی سامسونگ A72 دارای لنز واید با دیافراگم f/2.2 است و تصاویر ثبت شده نیز با نویز کم و کیفیت مناسب برخوردار می باشند.
دوربین اصلی این اسمارت فون قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را داشته و در هنگام ضبط تصاویر امکان سوییچ کردن بر روی لنز اولترا واید نیز وجود دارد، همچنین در حالت عادی می توان تا ده برابر زوم کرد. با تغییر تنظیمات نیز می توان کیفیت دوربین اصلی را در هنگام فیلمبرداری به Full HD با سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه تقلیل داد. ویژگی های تصویربرداری سامسونگ A72 به همین جا ختم نمی شود و استفاده از لرزشگیر اپتیکال میزان زیادی از لرزش های بوجود آمده را مهار می‌کند. فیلم برداری با دوربین سلفی در کیفیت های 4K و Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه از قابلیت های دیگر این گوشی هوشمند است.

دوربین گوشی سامسونگ a72-کالاتیک

سخت افزار

در بخش سخت افزاری سامسونگ A72 از تراشه Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G استفاده شده است. در ساخت این چیپست دو هسته پردازشی Kryo 465 Gold با سرعت 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با سرعت 1.8 گیگاهرتز به کار رفته است. این تراشه کوالکام با توجه به لیتوگرافی 8 نانومتری خود از قدرت پردازش بالایی برخوردار بوده و به خوبی از پس اجرای بازی های سنگین بر می آید.
این گوشی سامسونگ در مدل های 128 با رم 6 یا 8 گیگابایت و 256 با رم 8 گیگابایت به بازار عرضه می شود که با استفاده از کارت حافظه امکان ارتقای فضای ذخیره سازی نیز وجود دارد.

سخت افزار گوشی سامسونگ a72-کالاتیک

نرم افزار

سامسونگ A72 از اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1 بهره می برد. این نسخه از رابط کاربری تغییرات مثبتی را شاهد بوده و فضای کاربر پسندی را دارا است. One UI 3.1 تا حد زیادی بهینه شده و فضای روان و سریعی را با کمترین لگ و کندی ارائه می دهد. از جمله قابلیت های این رابط کاربری می توان به اعلانات منظم، دسترسی سریع به ویجت ها و امکان شخصی سازی اکثر گزینه ها اشاره کرد.

نرم افزار گوشی سامسونگ a72-کالاتیک

باتری

از دیگر مشخصات گوشی سامسونگ A72 می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتویم یونی آن اشاره کرد که طبق ادعای شرکت سازنده امکان شارژدهی به مدت 48 ساعت و با استفاده معمولی را برای کاربر فراهم می سازد. همچنین باتری این گوشی توان تحمل شارژر 25 واتی را دارد و 85 دقیقه زمان جهت پر شدن آن لازم است.

باتری گوشی سامسونگ a72-کالاتیک

محتویات جعبه

اقلام موجود در جعبه این گوشی شامل دفترچه راهنما، سوزن مخصوص خارج کردن سیم کارت، کاور ژله‌ای، کابل USB Type C و آداپتور 25 واتی است.

مشخصات

مشخصات کلی
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی (Awesome Black)، سفید (Awesome White)، آبی (Awesome Blue)، یاسی (Awesome Violet)
ویژگی‌های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی چهارگانه، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی
بدنه
ابعاد
8.4 × 77.4 × 165 میلی‌متر
وزن
203 گرم
جنس بدنه
پشت شیشه | فریم پلاستیک
استاندارد IP
IP67
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن
(2400 × 1080) پیکسل
تراکم پیکسلی
394 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
شدت روشنایی
800 نیت در حالت (HBM)
نسبت ابعاد صفحه نمایش
20:9
نرخ تازه سازی تصویر
90 هرتز
سایر قابلیت‌های صفحه نمایش
قابلیت دریافت چند لمس همزمان، فیلتر نور آبی برای کاهش خستگی چشم‌ (Eye Comfort)
دوربین
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین سوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین چهارم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
دارای لنز واید و تله فوتو، اولترا واید با زاویه 123 درجه، قابلیت عکاسی ماکرو، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر، ضبط ویدئو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS)
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
32 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.8 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین سلفی
دارای لنز واید، قابلیت عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
پردازنده
تراشه (SOC)
Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.3 گیگاهرتز (Kyro 465 Gold) و 6 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Kyro 465 Silver)
پردازنده گرافیکی
Adreno 618
حافظه
حافظه رم (Ram)
8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
256 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
افزایش تا 1 ترابایت
نوع کارت حافظه
microSDXC
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 11
رابط کاربری
One UI 3.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ویژگی های نرم افزاری
MMS | SMS | Push Mail | IM | ایمیل | مرورگر HTML5 | نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس | نمایش فایل‌های متنی PDF | برنامه ویرایش عکس و فیلم | پشتیبانی از انواع شبکه‌های اجتماعی | سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
نسل شبکه مخابراتی
4G
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه
فناوری مکان یابی
GPS | A-GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS)
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac | WiFi Direct | Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
استریو
خروجی صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم یونی
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی (Fast Baterry Charging 25W)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت زیر صفحه نمایش (Fingerprint, Under-display, Optical) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proximity) | قطب نما (Compass) | روشنایی (Light Sensor) | فشار سنج (Barometer) | حسگر اثر هال برای سنجش ورود و خروج ولتاژ (Hall Sensor)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

نظرات (26)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
شکوفه فرخی | میهمان
20 مهر 1400

لطفا رنگ بنفش رو موجود کنید.

عبدالحکیم بلوردی | میهمان
15 مهر 1400

سلام وقتتون بخیر، رنگ آبی این گوشی آبی روشنه؟

کاوه کامرانی | میهمان
02 مهر 1400

سلام من یک جانباز هستم. این قیمت که گذاشته اید در بازار ارزانتر است با همین رم و حافظه. آن وقت جنابعالی که باید از بازارهای داخلی ارزانتر بدهید گرانتر گذاشته اید. آن وقت تازه در آنجا می‌شود به صورت اقساطی هم خریداری کرد ولی اینجا فقط نقدی موجود می‌باشد. اگر لطفاً این تفاوت قیمت را بگویید ممنونم.

مهدی نوروزی | کاربر
27 شهریور 1400

سلام مشکی کی موجود میشه آیا امکانش هست به بنده اطلاع بدید با تشکر

رضا بویاقچی | میهمان
10 مرداد 1400

به جای اینهمه تعریف و تمجید لطفا قیمت به روز گوشیو بنویسید.

پشتیبان سایت | مدیر سایت
10 مرداد 1400

این محصول هم اکنون موجود نیست، به همین دلیل قیمت درج نشده است.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72 دو سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان