گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت

Samsung Galaxy A72 Dual SIM 128GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت هیبریدی
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: 5 + 12 + 8 + 64 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای نمایشگر 6.7 اینچی، مجهز به حسگر اثر انگشت، سیستم عامل اندروید 11، پردازنده هشت هسته ای، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(8)

اطلاعات بیشتر

آنباکس گوشی سامسونگ گلکسی A72

نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A72

سامسونگ را می‌توان به عنوان یکی از برترین کمپانی‌های ساخت گوشی موبایل معرفی کرد که همواره در تلاش است تا بتواند دستگاه‌های با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه کند. این کمپانی محبوب در راستای موفقیت زیادی که توانسته در راستای گوشی موبایل به دست آورد، محصول دیگری را تحت عنوان گلکسی A72 به بازار عرضه کرده که با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار مطلوبی که دارد از ارزش خرید بالایی نیز برخوردار است. در ادامه قصد داریم به نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A72 بپردازیم و به مواردی مانند مشخصات ظاهری و فنی این موبایل هوشمند اشاره‌ای داشته باشیم.  

 

مشخصات ظاهری و کیفیت ساخت گوشی گلکسی A72

  • طراحی شیک و زیبا
  • استاندارد IP67

این گوشی هوشمند در ابعاد  77.4 در 165 میلی‌متر با ضخامت 8.4 میلی‌متر طراحی شده و وزنی برابر با 203 گرم دارد که داخل دست راحت قرار می‌گیرد و می‌توان آن را جزو دستگاه‌های خوش دست دانست. در قسمت جلویی این گوشی با یک صفحه نمایش با حاشیه‌های کم مواجهیم که فضای مطلوبی را برای نمایش محتوا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین سلفی گوشی A72 سامسونگ داخل حفره‌ای در مرکز صفحه نمایش میزبانی می‌شود. پنل پشتی آن نیز از جنس پلاستیک با کیفیت ساخته شده و در قسمت بالایی آن شاهد یک برآمدگی چند میلیمتری مستطیلی شکل هستیم که ماژول دوربین چهارگانه و فلش LED داخل آن چیدمان شده‌اند.

مشخصات ظاهری و کیفیت ساخت گوشی گلکسی A72

در لبه سمت راست گوشی گلکسی A72 کلیدهای تنظیم صدا و پاور قرار گرفته‌اند و در قسمت پایین گوشی به ترتیب اسپیکر، درگاه USB Type-C، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری صدا به چشم می‌خورند. لبه بالایی گوشی نیز میزبان میکروفون دوم و اسلات سیم کارت حافظه است.

از جمله ویژگی‌های برجسته این گوشی که می‌توان به آن اشاره کرد برخورداری از استاندارد IP67 به معنای مقاومت در برابر غوطه‌ور شدن در آب تا عمق یک متر به مدت 30 دقیقه و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار است. افزون بر موارد فوق گوشی Galaxy A72 در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و بنفش عرضه می‌شود که کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه خود یک مورد را برای خرید انتخاب کنند.

صفحه نمایش گوشی A72 سامسونگ

  • پنل سوپر امولد
  • نرخ نوسازی 90 هرتزی

سامسونگ برای صفحه نمایش 6.7 اینچی این گوشی به سراغ پنل سوپر امولد با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل رفته است. همچنین این صفحه نمایش قادر به نمایش 394 پیکسل در هر اینچ است و نرخ نوسازی آن به 90 هرتز می‌رسد. این رفرش ریت باعث می‌شود عملکرد دستگاه هنگام جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها و گیمینگ نرم و روان باشد.

صفحه نمایش گوشی A72 سامسونگ

میزان روشنایی صفحه نمایش Galaxy A72 سامسونگ به 400 نیت و حداکثر 800 نیت می‌رسد که جزئیات مطلوبی را از محتوای در حال پخش زیر آفتاب نمایش می‌دهد. همچنین می‌توانید روشنایی را روی حالت خودکار قرار دهید تا متناسب با نور محیط افزایش یا کاهش پیدا کند. در نهایت صفحه نمایش آن با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و تا حدودی خیال شما را از بابت وارد شدن هر گونه آسیب احتمالی راحت می‌کند.

نرم افزار گوشی Galaxy A72 سامسونگ

  • رابط کاربری نرم و روان

گوشی سامسونگ A72 با اندروید 11 با رابط کاربری One UI 3.1 از جعبه خارج می‌شود که امکان به روز رسانی به اندروید 13 و One UI 5.1 برای آن وجود دارد. همچنین خوب است بدانید گلکسی A72 واجد شرایط دریافت دو به‌روزرسانی دیگر سیستم‌عامل اندروید یعنی 14 و 15 است و تا سال 2026 به‌روزرسانی‌های امنیتی سه ماهه دریافت می‌کند.

نرم افزار گوشی Galaxy A72 سامسونگ

به طور کلی این نسخه از رابط کاربری تغییرات مثبتی را شاهد بوده و فضای کاربر پسندی را داراست. از جمله قابلیت‌ها و بهبودهای صورت گرفته در رابط کاربری One UI 5.1 می‌توان به اضافه شدن قابلیت Remaster، تغییرات در بخش گالری سامسونگ، قابلیت ویرایش فایل‌ها هنگام تماس ویدیویی، اتصال یکپارچه بین دستگاه‌های سامسونگ، بهبود ویژگی Routines و پشتیبانی از قابلیت Bixby Text Call اشاره کرد. برای بخش امنیتی گوشی Samsung Galaxy A72 با یک حسگر اپتیکال اثر انگشت رو به رو هستیم که زیر صفحه نمایش تعبیه شده و از سرعت مطلوبی نیز برخوردار است.

سخت افزار و حافظه‌ های گوشی Galaxy A72

  • امکان افزایش فضای داخلی با کارت حافظه
  • تراشه اسنپدراگون 720G

گوشی سامسونگ A72 برای پردازش اطلاعات از تراشه اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند و مجموعه سخت افزاری آن با پردازنده گرافیکی Adreno 618 تکمیل می‌شود. در ساخت این چیپست دو هسته پردازشی Kryo 465 Gold با سرعت 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با سرعت 1.8 گیگاهرتز به کار رفته است.

سخت افزار و حافظه‌ های گوشی Galaxy A72 هنگام بازی

 این تراشه کوالکام با توجه به لیتوگرافی 8 نانومتری خود از قدرت پردازش نسبتا مطلوبی برخوردار است و می‌تواند از پس کارهای سبک و نیمه‌سنگین به خوبی بر بیاید؛ افزون بر موارد فوق این گوشی نسبت به دستگاه‌های هم رده خود عملکرد ضعیف‌تری دارد و برای اجرای بازی‌ها گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

هنگام خرید گوشی گلکسی A72 دو مدل حافظه 128 و 256 گیگابایت با رم‌های 6، 8 و 12 گیگابایت پیش روی شما قرار می‌گیرد که با استفاده از کارت حافظه امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی نیز وجود دارد.

دوربین گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72

  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی
  • کیفیت مطلوب عکس‌های ثبت شده

ماژول دوربین چهارگانه گوشی A72 سامسونگ متشکل از سنسورهای 64 مگاپیکسلی واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2، سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو و ماکروی 5 مگاپیکسلی است. دوربین 64 مگاپیکسلی این گوشی به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده و دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو آن امکان زوم سه برابری اپتیکال را دارا است. به طور کلی عکس‌هایی که با این گوشی ثبت می‌شوند کیفیت مطلوبی دارند و می‌تواند مورد قبول کاربران قرار بگیرد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی سامسونگ A72 نیز تصاویری با نویز کم و کیفیت مناسب را به ثبت می‌رساند.

دوربین گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72

دوربین اصلی و سلفی این مدل گوشی سامسونگ قابلیت فیلمبرداری با کیفیت4K  و با سرعت 30 فریم بر ثانیه دارد و هنگام ضبط تصاویر امکان سوئیچ کردن روی لنز اولترا واید نیز وجود دارد. همچنین امکان زوم 10 برابری را برایتان فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین گوشی A72 می‌توان به تغییر سرعت فیلمبرداری به Full HD با سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه و استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال اشاره کرد که تا حد زیادی از لرزش‌های به وجود آمده جلوگیری می‌کند.

باتری گوشی Samsung Galaxy A72

  • باتری بادوام
  • شارژ سریع 25 وات

Galaxy A72 انرژی موردنیاز خود را از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که طبق ادعای شرکت سازنده در صورت استفاده سبک و روزمره به مدت 48 ساعت همراه کاربر خواهد بود. همچنین باتری این گوشی از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند و 85 دقیقه زمان نیاز دارد تا از 0 به 100 درصد برسد. در نهایت داخل جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A72 شامل دفترچه راهنما، سوزن مخصوص خارج کردن سیم کارت، کاور ژله‌ای، کابل USB Type C و آداپتور 25 واتی است.

باتری گوشی Samsung Galaxy A72

جمع‌بندی

به طور کلی گوشی گلسی A72 ارزش خرید دارد و به خوبی می‌تواند نیاز کاربران را از یک گوشی میان رده برطرف سازد. این گوشی از ظاهری شیک و جذاب، صفحه نمایش با کیفیت، باتری بادوام اسپیکر استریو و دوربین مطلوب برخوردار شده که می‌تواند کاربران را به خرید ترغیب کند. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد از نظر توان پردازشی نسبت به رقبای هم رده‌ خود عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارد و اگر شخصی هستید که به بازی کردن با گوشی موبایل علاقه دارید باید به سراغ دستگاه دیگری بروید.

 

نکات مثبت نکات منفی
کیفیت مطلوب صفحه نمایش عملکرد نسبتا ضعیف سخت افزار
استاندارد IP67 بدنه پلاستیکی
طراحی شیک و زیبا  

 

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی Galaxy A72 چقدر است؟

در حال حاضر قیمت گوشی گلکسی A72 سامسونگ حدود 18 تا 20 میلیون تومان برآورد می‌شود.

آیا گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72 ارزش خرید دارد؟

مشخصاتی که گوشی گلکسی ای 72 از آن برخوردار شده می‌تواند کاربر را به‌خوبی راضی نگه دارد؛ اما در بخش پردازشی نسبت به گوشی‌های هم رده خود عملکرد ضعیفی دارد.

از کجا گوشی A72 سامسونگ بخریم؟

شما می‌توانید برای خرید گوشی Galaxy A72 با بهترین قیمت و معتبرترین گارانتی روز دنیا به فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید.

مشخصات

مشخصات کلی
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی (Awesome Black)، سفید (Awesome White)، آبی (Awesome Blue)، یاسی (Awesome Violet)
ویژگی‌های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی چهارگانه، دارای اسلات هیبریدی برای جایگذاری سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی
بدنه
ابعاد
8.4 × 77.4 × 165 میلی‌متر
وزن
203 گرم
جنس بدنه
پشت شیشه | فریم پلاستیک
استاندارد IP
IP67
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن
(2400 × 1080) پیکسل
تراکم پیکسلی
394 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
شدت روشنایی
800 نیت در حالت (HBM)
نسبت ابعاد صفحه نمایش
20:9
نرخ تازه سازی تصویر
90 هرتز
سایر قابلیت‌های صفحه نمایش
قابلیت دریافت چند لمس همزمان، فیلتر نور آبی برای کاهش خستگی چشم‌ (Eye Comfort)
دوربین
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین سوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین چهارم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
دارای لنز واید و تله فوتو، اولترا واید با زاویه 123 درجه، قابلیت عکاسی ماکرو، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر، ضبط ویدئو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS)
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
32 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.8 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین سلفی
دارای لنز واید، قابلیت عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
پردازنده
تراشه (SOC)
Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.3 گیگاهرتز (Kyro 465 Gold) و 6 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Kyro 465 Silver)
پردازنده گرافیکی
Adreno 618
حافظه
حافظه رم (Ram)
8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
128 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
افزایش تا 1 ترابایت
نوع کارت حافظه
microSDXC
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 11
رابط کاربری
One UI 3.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ویژگی های نرم افزاری
MMS | SMS | Push Mail | IM | ایمیل | مرورگر HTML5 | نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس | نمایش فایل‌های متنی PDF | برنامه ویرایش عکس و فیلم | پشتیبانی از انواع شبکه‌های اجتماعی | سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه
فناوری مکان یابی
GPS | A-GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS)
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac | WiFi Direct | Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
استریو
خروجی صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم یونی
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی (Fast Baterry Charging 25W)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت زیر صفحه نمایش (Fingerprint, Under-display, Optical) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proximity) | قطب نما (Compass) | روشنایی (Light Sensor) | فشار سنج (Barometer) | حسگر اثر هال برای سنجش ورود و خروج ولتاژ (Hall Sensor)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

نظرات (4)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
مسعود شهبازی | کاربر
13 دی 1400

سلام. چرا قیمت مشکی نسبت به آبی و بنفش انقدر بالاست؟

حجت الله حیدری | کاربر
10 مهر 1400

شارژر داخل جعبه چند وات هست ؟
25 وات یا 15 وات

محمدرضا علوی | کاربر
06 بهمن 1400
محتویات داخل جعبه بعضی از کالاها نسبت به کشور سفارش دهنده متغییر می باشد.
فرشته بهمنیار | میهمان
05 مهر 1400

با سلام و احترام
این گوشی مونتاژ ویتنام هست یا هند؟

محمدرضا علوی | کاربر
06 بهمن 1400
با توجه به این موضوع که کیفیت ساخت محصولات سامسونگ بر اساس کشور سازنده تفاوتی ندارند و مونتاژ و قطعات به کار رفته در آنها مورد تایید و تحت لیسانس شرکت سامسونگ است، دسته بندی بر این اساس انجام نگرفته و ارسال سفارشات از انبار به صورت رندوم انجام می شود.
حسین صادقی | کاربر
08 اردیبهشت 1400

سلام عرض ادب
بنفش یا همون ارغوانیش داخل سایتتون اضافه میشه؟
منتظر باشیم یا...؟

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A72 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان