گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Flip3 5G تک سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت

Samsung Galaxy Z Flip3 5G Single SIM 256GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: تک سیم کارت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • تراشه: Snapdragon 888 5G
  • فناوری صفحه نمایش: Dynamic AMOLED 2X
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • کیفیت دوربین: دوگانه 12 + 12 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: دارای باتری لیتیوم پلیمری 3300 میلی آمپر ساعتی، صفحه نمایش 6.7 اینچی، دارای اندروید 11
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(4)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip3

 

در اواخر سال 2019 سامسونگ با عرضه گوشی هوشمند Galaxy Z Flip طرفداران خود را شگفت زده کرد. سامسونگ با ارائه این گوشی هوشمند تاشو یاد و خاطره‌ موبایل‌های تاشو قدیمی را زنده کرد. در پی عرضه گلکسی زد فلیپ بسیاری از افراد استقبال ویژه‌ای از آن به عمل آوردند تا نسخه‌ای متفاوت از یک گوشی موبایل را تجربه کنند. سامسونگ در ادامه معرفی گوشی های تاشو خود این بار گوشی Z flip 3 را روانه بازار کرد که از امکانات بهتر و بروز‌تری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار بود.

نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ از ضخامت کم‌تری برخوردارند. صفحه نمایش اصلی سامسونگ زد فلیپ 3، 6.7 اینچ است که از نوع Dynamic AMOLED 2X می‌باشد. از ویژگی‌های نمایشگر زد فلیپ 3 می‌توان به رفرش ریت 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 1200 نیتی و پشتیبانی از فناوری HDR10+ اشاره کرد. گلکسی Z Flip 3 از دو دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز‌های واید و اولترا واید بهره می‌برد. برای دوربین سلفی نیز یک سنسور 10 مگاپیکسلی با لنز واید تعبیه شده است.

سامسونگ در این گوشی در بخش نرم افزاری از اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1.1 استفاده کرده است و در بخش سخت افزاری نیز از چیپست اسنپدراگون 888 که یکی از قوی ترین پردزنده‌های حال حاضر در گوشی‌ های اندرویدی، استفاده شده است. استفاده از اسپیکر‌ های استریو ساخت AKG نیز از دیگر ویژگی‌های گلکسی زد فلیپ 3 می‌باشد. سامسونگ زد فلیپ 3 دارای باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت می‌باشد.

گوشی زد فلیپ 3

طراحی و ساخت سامسونگ زد فلیپ 3

سامسونگ برای طراحی پنل جلویی گوشی Z Flip 3 از پلاستیک، قاب پشتی از شیشه مجهز به گوریلا گلس ویکتوس و فریم‌های کناری آن از آلومینیوم استفاده کرده است و آن را از طراحی جذاب و یکپارچه‌ای بهره‌مند ساخته است. این گوشی سامسونگ در دو حالت باز و تا شده قابل استفاده است و زمانیکه افراد با اسمارت فون کار چندانی ندارند می‌توانند آن را به حالت تا شده درآورده و به راحتی داخل جیب خود قرار دهند.

یکی از نگرانی‌ها و ابهامات در مورد لولاهای این گوشی موبایل می‌باشد، که از چه کیفیت و کارایی برخوردار است؟ سامسونگ در این باره ادعا کرده است که گوشی Z Flip3 را از لولاها با کیفیتی بهره‌مند ساخته است و مدعی است بدون هیچگونه نقص و ایرادی می‌توان تا بیش از 200000 بار گوشی را باز و بسته کرد. ابعاد Galaxy Z Flip3 در حالت باز 6.9×72.2×166 میلی‌متر می‌باشد و در حالت بسته ابعاد گوشی به 17.1-15.9×72.2×86.4 تغییر می‌یابد و وزن آن نیز 183 گرم می‌باشد.

در نگاه اول ضخامت زد فلیپ 3 خیلی بیشتر از سایر اسمارت‌فون ها است اما با توجه به کارایی و کاربرد گلکسی زد فلیپ 3 چنین ویژگی نقطه ضعف محسوب نمی‌شود چراکه از ویژگی‌های این گوشی قابلیت تا شدن آن می‌باشد. اما در کل سامسونگ ضخامت  Galaxy Z Flip3را نسبت به نسل قبلی همین گوشی کاهش داده است. این اسمارت فون به مانند بسیاری از مدل های سامسونگ از استاندارد IPX8 برخوردار است که منجر به حفاظت گوشی در برابر آب می‌شود.

اگر از این موارد بگذریم بهتر است نگاهی به ظاهر گوشی داشته باشیم و جزئیات آن را بررسی کنیم. در بخش بالایی پنل پشت گوشی صفحه نمایش ثانویه و دو دوربین اصلی جای داده شده است و کمی پایین تر در زیر دو ماژول دوربین فلش LED را مشاهده می‌کنیم. در لبه راست گوشی زد فلیپ 3 دکمه پاور گوشی که با حسگر اثر انگشت ادغام شده و دکمه کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته است. اسلات سیم کارت نیز در لبه چپ دستگاه جای داده شده است. اما اگر نگاهی به زیر گوشی بیندازیم درگاه شارژ، اسپیکر و میکروفون را مشاهده می کنیم و در لبه بالایی نیز اسپیکر ثانویه به همراه میکروفون دوم قرار دارد.

طراحی و ساخت گوشی زد فلیپ 3

صفحه نمایش سامسونگ زد فلیپ 3

صفحه نمایش گلکسی زد فلیپ 3، از نوع Dynamic AMOLED 2X و اندازه آن 6.7 اینچ می‌باشد. ابعاد پنل نمایشگر در مقایسه با Galaxy Z Flip تغییر نکرده است اما حاشیه‌های Z Filp3 کمتر شده است و حدود 84.7 درصد از پنل جلویی را صفحه نمایش به خود اختصاص داده است. صفحه نمایش زد فلیپ 3 از رزولوشن 2640×1080 پیکسل و تراکم 426 ppi بهره‌مند است که این موضوع باعث نمایش با کیفیت‌تر محتوا می‌شود.

نمایشگر Galaxy Z Flip3 مانند اکثر گوشی های پرچمدار امروزی از رفرش ریت 120 هرتز بهره‌مند است که با وجود چنین نرخ نوسازی افکت‌ و انیمشن‌های صفحه روان‌تر شده و حس خوشایندی را به کاربر منتقل می‌کند. یکی دیگر از مواردی که در بسیاری از پرچمداران مشاهده می‌شود بهره‌مندی از حداکثر روشنایی بیش از 1000 نیت می‌باشد که در همین راستا زد فلیپ 3 نیز از ماکسیمم روشنایی 1200 نیتی برخوردار است و به راحتی می‌توان از امکانات گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب بهره برد.

قابلیت‌های صفحه نمایش زد فلیپ 3 به همین جا ختم نمی‌شود و یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر آن بهره‌مندی از HDR10+ است که محتواهای نمایشی را با چنین فرمتی به نمایش می‌گذارد. یکی از موارد تحسین بر انگیز این گوشی هوشمند، عدم وجود ناهمواری در هنگام استفاده به صورت باز شده است و کاربران با پنل نمایشی صاف و بدون هیچگونه فرورفتگی مواجه هستند.

همانطور که در بخش قبلی مقاله ذکر کردیم پنل پشتی زد فلیپ 3 از یک صفحه نمایش کوچک برخوردار است. این نمایشگر که به آن cover display نیز گفته می‌شود از اندازه 1.9 اینچی با رزولوشن 512×260 پیکسل بهره می‌برد. این بخش بیشتر برای دیدن ساعت و یا اعلان‌های دریافت شده کاربرد دارد وحتی می‌توان از آن به عنوان نمایشگر برای ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی بهره برد.

صفحه نمایش گوشی زد فلیپ 3

دوربین سامسونگ زد فلیپ 3

 یکی از بخش‌های بسیار قدرتمند گوشی Galaxy Z Flip3 دوربین ‌های قدرتمند آن است که می‌تواند رضایت کاربران را جلب نماید. سنسور اصلی این گوشی از کیفیت 12 مگاپیکسلی با لنز واید و دیافراگم f/1.8 تصاویر بی‌نظیر و خاطره انگیزی را ثبت می نماید. از ویژگی‌های برجسته دوربین اصلی می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه اشاره کرد که نسبت به حالت معمولی بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. این سنسور علاوه بر Dual Pixel PDAF به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز است تا لرزش‌های به وجود آمده در هنگام تصویر برداری را خنثی نماید. دومین دوربین این گوشی‌ هوشمند از کیفیت 12 مگاپیکسلی و با لنز اولتراواید و دیافراگم f/2.2 برخوردار است. کاربران با استفاده از آن می‌توانند تصاویری با دامنه 123 درجه را ثبت نمایند.

امروزه بسیاری از کمپانی‌ها از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K در گوشی های خود استفاده می‌کنند. گلکسی زد فلیپ 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست و امکان ثبت ویدئوهای 4K با سرعت 60/30 فریم بر ثانیه را فراهم کرده است. البته با تغییر تنظیمات می‌توان فیلم ‌های Full HD با سرعت 240/60 فریم بر ثانیه و HD با سرعت 960 فریم بر ثانیه را نیز ضبط نمود. یکی دیگر از ویژگی ‌های فیلم‌برداری گلکسی زد فلیپ 3 بهره‌مندی از فناوری HDR10+ است که می‌تواند ویدئوها را با این فرمت ثبت کند.
گلکسی زد فلیپ 3 برای دوربین سلفی خود از سنسور 10 مگاپیکسل با لنز واید و دیافراگم f/2.4 نیز بهره می‌برد. کاربران با سلفی این گوشی نیز امکان فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارند.

دوربین گوشی زد فلیپ 3

نرم افزار گلکسی زد فلیپ 3

گلکسی زد فلیپ 3 نیز مانند سایر پرچمداران جدید Samsung از سیستم عامل اندروید 11 بهره می‌برد. سامسونگ رابط کاربری این گوشی هوشمند را از One UI 3.1.1 بهره‌مند ساخته است. این رابط کاربری از امکانات و قابلیت‌های شخصی سازی زیادی برخوردار است و بسیار روان می‌باشد و کاربران در هنگام استفاده از گوشی حس خوشایندی را تجربه خواهند کرد.

نرم افزار گلکسی زد فلیپ 3

سخت افزار گلکسی زد فلیپ 3

سامسونگ مطابق انتظار برای جدیدترین گوشی خود از تراشه‌ اسنپدراگون 888 5G با لیتو گرافی 5 نانومتری استفاده کرده است. اسنپدراگون 888 که از آن به عنوان قدرتمندترین تراشه یاد می‌شود به راحتی از پس بازی‌ و پردازش‌های سنگین بر می‌آید و در هنگام انجام هرگونه بازی کم نمی‌آورد. پردازنده گرافیکی زدفلیپ 3، Adreno 660 است. Galaxy Z Flip3 در دو نسخه با حافظه داخلی 128 و 256 با رم 8 گیگابایتی عرضه می‌شود.

سخت افزار گوشی زد فلیپ 3

اسپیکر

اسپیکرهای دوگانه Galaxy Z Flip3 از قدرت و کیفیت فوق العاده ای برخوردارند و افراد در هنگام گوش دادن به موسیقی می‌توانند به بلندگوهای فوق العاده زد فلیپ 3 پی ببرند. با زیاد کردن صدا هیچکدام از این بلندگوها دچار افت کیفیت نمی‌شود و هیچگونه خش خشی به گوش نمی‌رسد، همچنین صدای خروجی اسپیکرها کاملا هماهنگ و بدون تاخیر می‌باشد. از ویژگی‌های برجسته بلندگوهای دوگانه محصول جدید سامسونگ بهره‌مندی از فناوری دالبی اتمس است.

اسپیکر گوشی زد فلیپ 3

باتری

با توجه به تاشو بودن زد فلیپ 3، باتری به کار رفته از ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت برخوردار است. برای شارژ زد فلیپ 3 از یک آداپتور 15 واتی با قابلیت شارز سریع استفاده می‌شود. البته این اسمارت فون از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند و برای شارژ وایرلس نیز می‌توان از شارژر 10 واتی بهره برد. یکی از ویژگی های جذاب زد فلیپ 3 بهره‌مندی از شارژ معکوس 4.5 واتی است که می‌توان گجت‌های همچون هدست‌های بلوتوثی را شارژ نمود.

باتری گوشی زد فلیپ 3

محتویات جعبه

اقلام همراه گوشی شامل دفترچه راهنما، سوزن مخصوص خارج کردن اسلات سیم کارت و کابل شارژ می‌باشد.

محتویات جعبه گوشی زد فلیپ 3

جمع بندی

گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 نسبت به نسل قبلی خود از طراحی بهتر و با کیفیت‌تری برخوردار است و از قابلیت‌های این گوشی می‌توان به صفحه نمایش عالی، اسپیکرهای فوق العاده و پردازنده قدرتمند اشاره کرد. در کل شاید این گوشی مورد پسند همه نباشد اما افرادی که به دنبال یک تجربه متفاوت از گوشی های هوشمند هستند، این گوشی هوشمند گزینه بسیار مناسبی برای خرید می‌باشد. سامسونگ در مارکت‌ جهانی قیمت گوشی گلکسی زد فلیپ 3 را در نسخه‌های مختلف بین 950 الی 1050 دلار تعیین کرده است.

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2021
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی (Phantom Black)، سبز (Green)، بنفش روشن (Lavender)، کرم (Cream)، سفید (White)، صورتی (Pink)، خاکستری (Gray)
ویژگی‌های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی دوگانه، مقاوم در برابر آب، مناسب عکاسی، مناسب بازی، دارای سیستم پرداخت آسان سامسونگ (Samsung Pay)
بدنه
استاندارد IP
IPX8
سایر قابلیت‌های بدنه
دارای استاندارد IPX8 (مقاوم در برابر آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه)
جنس بدنه
پشت شیشه | فریم آلومینیوم
وزن
183 گرم
ابعاد
در حالت باز: 6.9 × 72.2 × 166 میلی‌متر | در حالت بسته: 15.9 × 72.2 × 86.4 میلی‌متر
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
در حالت باز: Dynamic AMOLED 2X | در حالت بسته: Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
در حالت باز: 6.7 اینچ | در حالت بسته: 1.9 اینچ
رزولوشن
در حالت باز: (2640 × 1080) پیکسل | در حالت بسته: (512 × 260) پیکسل
تراکم پیکسلی
در حالت باز: 426 پیکسل در هر اینچ | در حالت بسته: 302 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
شدت روشنایی
در حالت باز: 1200 نیت
نسبت صفحه نمایش به بدنه
در حالت باز: 84.7 درصد
فناوری محافظت از صفحه نمایش
پوشش گوریلا گلس ویکتوس (Corning Gorilla Glass Victus)
نرخ تازه سازی تصویر
در حالت باز: 120 هرتز
سایر قابلیت‌های صفحه نمایش
قابلیت دریافت چند لمس همزمان، پشتیبانی از استاندارد +HDR10
دوربین
دوربین
دوربین اصلی دوگانه
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 27 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.55 اینچ، سایز پیکسل 1.4 میکرومتر - دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، لنز اولتراواید با زاویه 123 درجه، قابلیت فیلمبرداری +HDR10
دوربین سلفی
10 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
10 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (4K (3840 × 2160 با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه | رزولوشن (720 × 1280) HD با سرعت 960 فریم بر ثانیه
کیفیت دوربین
12 + 12 مگاپیکسل
پردازنده
تراشه (SOC)
Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
1 هسته با سرعت 2.84 گیگاهرتز، 3 هسته با سرعت 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Adreno 660
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
حافظه
حافظه رم (Ram)
8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
256 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 11
رابط کاربری
One UI 3.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ویژگی های نرم افزاری
MMS | SMS | Push Mail | IM | ایمیل | مرورگر HTML5 | نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس | نمایش فایل‌های متنی PDF | برنامه ویرایش عکس و فیلم | پشتیبانی از انواع شبکه‌های اجتماعی | سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE) | 5G (SA/NSA/Sub6)
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 | Dual-Band | Wi-Fi Direct | Hotspot
نسل شبکه مخابراتی
5G
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه | LTE-A نوع Cat 20 با سرعت دانلود 2000 مگابیت بر ثانیه و آپلود 200 مگابیت بر ثانیه | 5G با سرعت دانلود 5 گیگابیت بر ثانیه
فناوری مکان یابی
GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS)
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
استریو دوگانه
توضیحات تکمیلی صدا
بلندگوهای تنظیم شده توسط کمپانی AKG | خروجی صدا با کیفیت 32 بیت/384 کیلوهرتز
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
3300 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 15 واتی (Fast Baterry Charging 15W)، دارای قابلیت شارژ سریع بی سیم 10 واتی (Fast Baterry Charging 10W)، قابل استفاده به عنوان پاور بانک برای شارژ سایر دستگاه ها (Reverse wireless charging 4.5W)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت جانبی (Fingerprint, Side-mounted) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proximity) | قطب نما (Compass)
اقلام همراه
دفترچه‌ راهنما | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Flip3 5G تک سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان