گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23 دو سیم کارت ظرفیت 64/4 گیگابایت - ویتنام

Samsung Galaxy A23 Vietnam Dual SIM 64GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • تراشه: Snapdragon 680
  • فناوری صفحه نمایش: PLS LCD
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: چهارگانه 2 + 2 + 5 + 50 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: دارای باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت، دارای اندروید 12، صفحه نمایش 6.6 اینچی
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(10)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی Galaxy A23 سامسونگ

قیمت و بررسی مشخصات سامسونگ گلکسی A13

سامسونگ گلکسی A23 یکی از جدیدترین و ارزان‌ترین گوشی‌های سری میان‌رده گلکسی A محسوب می‌شود. این گوشی با وجود قیمت مقرون‌به‌صرفه، امکانات و قابلیت‌های خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، تراشه اسنپدراگون 680، دوربین چهارگانه و نرخ نوسازی 90 هرتز صفحه نمایش اشاره کرد. در این مطلب، نقد و بررسی گوشی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23 دو سیم کارت ظرفیت 64/4 گیگابایت را در کالاتیک آماده کرده‌ایم تا بیشتر با این گوشی آشنا شویم.

نکات مثبت

  • عملکرد نرم و روان رابط کاربری One UI 4.1
  • صفحه‌نمایشی بزرگ با وضوح تصویر +FHD
  • پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتزی
  • طراحی ظاهری شیک و زیبا
  • عمر مفید بالای باتری
  • عملکرد مطلوب دوربین اصلی در عکاسی و فیلم‌برداری

نکات منفی

  • سرعت پایین شارژ باتری
  • پنل پشتی و فریم پلاستیکی شاید باب میل برخی از کاربران نباشد

طراحی و کیفیت ساخت گوشی Galaxy A23 سامسونگ

  • کیفیت ساخت بالا در کنار طراحی ظاهری زیبا
  • ارگونومی مناسب به خوش‌دست بودن گوشی کمک می‌کند

گوشی A23 سامسونگ از نظر طراحی با نسل پیشین کمی متفاوت شده که بیشترین تغییر را می‌توان در ماژول دوربین اصلی مشاهده کرد. درواقع ماژول معربی شکل جای خود را به ماژولی مستطیلی داده که از نظر بصری به زیباتر شدن پنل پشتی کمک کرده است.

در ابتدا باید بگوییم که گوشی A23 دارای 195 گرم وزن است و ضخامت آن نیز به 8.4 میلی‌متر می‌رسد. برای پنل‌ها نیز سامسونگ برای پنل پشتی و فریم از پلاستیک استفاده کرده و پنل جلو نیز از جنس شیشه است که البته برای محافظت بیشتر در برابر خط و خراش از محافظ گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند.

قیمت و خرید گوشی A23

در پنل جلو به صفحه‌نمایشی بزرگ در ابعاد 6.6 اینچ برخورد می‌کنیم که نوار حاشیهٔ باریکی نیز در اطراف آن قرار دارد. دوربین سلفی در بریدگی با طراحی قطره‌ای قرار گرفته تا بخش بیشتری از پنل جلو به صفحه‌نمایش اختصاص یابد. در پنل پشتی نیز همان‌طور که پیش‌تر گفتیم به ماژول دوربین چهارگانه برخورد می‌کنیم که متشکل شده از چهار دوربین و فلش LED.

سامسونگ در لبهٔ سمت راست گوشی A23 راکر ولوم صدا و دکمهٔ پاور را قرار داده که حسگر اسکنر اثر انگشت با آن ادغام شده است. در سمت چپ نیز درگاه سیم کارت و کارت حافظه به چشم می‌خورد. در لبهٔ بالایی گوشی می‌توان به میکروفون و در لبهٔ انتهایی نیز می‌توان به درگاه USB-C، بلندگو، میکروفون و جک هدفون 3.5 میلی‌متری دسترسی داشت. سامسونگ، گوشی A23 را در چهار رنگ‌بندی متفاوت به بازار عرضه کرده که شامل مشکی، سفید، گلبهی و آبی می‌شود.

از نظر طراحی می‌توان گفت گوشی A23 نیز تکرار طراحی موفق نسخه‌های پیشین است؛ طراحی با ارگونومی مناسب که باعث می‌شود کار با دستگاه جذاب‌تر شده و درواقع با گوشی خوش دستی مواجه شویم.

صفحه‌نمایش گوشی Galaxy A23 سامسونگ

  • صفحه‌نمایشی 6.6 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتزی
  • وضوح تصویر 1080 در 2408 پیکسل

همان‌طور که در بخش طراحی اشاره شد، سامسونگ در پنل جلو به سراغ صفحه‌نمایشی 6.6 اینچی رفته که از پنل PLS LCD استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش از وضوح تصویر 1080 در 2408 پیکسل برخوردار شده که باعث می‌شود تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش گوشی A23 به 400 پیکسل در هر اینچ برسد.

بررسی مشخصات گلکسی A23

به مشخصات ذکر شده اگر نرخ نوسازی 90 هرتزی را نیز اضافه کنیم با صفحه‌نمایشی مواجه می‌شویم که حداقل روی کاغذ از امکانات جالبی برخوردار است. این موضوع در تجربه‌ای که داشتیم نیز نشان داده شد. درواقع صفحه‌نمایش محصول شرکت کره‌ای می‌تواند محتوایی با دقت رنگ بالا نمایش می‌دهد و تصاویر به نمایش در آمده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

اسپیکر گوشی Galaxy A23 سامسونگ

  • حجم خروجی مطلوب صدا
  • عدم افت کیفیت صدا حتی در زمانی که ولوم روی حداکثر قرار گیرد

برای پخش موسیقی یا فایل‌های صوتی می‌توانید از بلندگوی تعبیه شده در لبهٔ پایینی گوشی A23 استفاده کنید. این بلندگو حجم خروجی قابل قبولی از صدا را پخش می‌کند؛ اما نباید انتظار کیفیت صدایی را داشته باشید که در محصولات گران‌قیمت شنیده می‌شود. در مجموع می‌توان گفت بلندگوی موجود در گلکسی A23 مناسب استفاده‌های روزمره است.

<

ویژگی های گوشی سامسونگ A23

سخت‌افزار گوشی Galaxy A23 سامسونگ

  • دارای تراشهٔ اسنپدراگون 680
  • اجرای مطلوب بازی‌های اندرویدی حتی برخی از بازی‌های سنگین

در دل گوشی A23 تراشه‌ای از شرکت کوالکام به نام اسنپدراگون 680 قرار گرفته که توان پردازشی قابل توجهی را ارائه می‌دهد. این تراشه مشکلی در اجرای بازی‌های اندرویدی ایجاد نمی‌کند و حتی می‌تواند برخی از بازی‌های سنگین را نیز روی تنظیمات متوسط به راحتی اجرا کند.

خرید انلاین و مشاهده نقد و بررسی گوشی گلکسی A23

برای درک بهتر از عملکرد سخت‌افزاری گوشی A23 به سراغ بنچمارک‌های مطرح رفتیم تا عملکرد محصول شرکت کره‌ای را زیر ذره‌بین ببریم. باید گفت تراشهٔ اسنپدراگون 680 از توان پردازشی قابل قبولی برخوردار است و این موضوع را می‌توان در بنچمارک‌ها نیز مشاهده کرد.

درواقع اسنپدراگون 680 از مدل‌های همرده با خود از شرکت‌هایی مانند مدیاتک نیز توانمندتر است. در اجرای بازی‌ها نیز A23 توانست بازی سنگینی مانند آسفالت 9 را در تنظیمات گرافیکی High به نرمی اجرا کند.

نرم‌افزار و حسگرهای امنیتی گوشی Galaxy A23 سامسونگ

  • سیستم‌عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1
  • عملکرد نرم و روان رابط کاربری
  • اجرای سریع برنامه‌ها

سامسونگ محصولات جدید خود را همراه با آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل روانهٔ بازار کرده است. گوشی A23 نیز شامل این مورد می‌شود و سیستم‌عامل اندروید 12 به همراه رابط کاربری One UI 4.1 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حین کار با گوشی A23 متوجه شدیم که رابط کاربری از عملکرد نرم و روانی برخوردار است، اپلیکیشن‌ها به سرعت اجرا می‌شوند و با مشکلی مانند کندی یا افت عملکرد مواجه نشدیم.

مشخصات فنی و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی 23

برای افزایش ضریب امنیتی دستگاه نیز قابلیت‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌گیرد که تنها شامل وارد کردن الگو یا پین کد نمی‌شود. درواقع می‌توانید از حسگر اسکنر چهره و همچنین حسگر اسکنر اثر انگشت نیز استفاده کنید که هر دو از سرعت و دقت بالایی برخوردار هستند؛ اما در طول کار با دستگاه متوجه شدیم که عملکرد حسگر اسکنر اثر انگشت بهتر است.

دوربین گوشی Galaxy A23 سامسونگ

  • دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS و PDAF
  • امکان ثبت تصاویر باکیفیت با دوربین اصلی
  • عملکرد مطلوب دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

مهندسان شرکت کره‌ای برای گوشی A23 به سراغ ماژول دوربین چهارگانه رفته‌اند که متشکل می‌شود از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی. برای دوربین سلفی نیز از حسگری استفاده شده که وضوح تصویر آن به 8 مگاپیکسل می‌رسد.

بهترین قیمت و بررسی موبایل سامسونگ Galaxy A23

آنچه بیش از هر موردی توجهمان را به خود جلب کرده، دوربین اصلی است؛ دوربینی که ویژگی‌هایی مانند لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) و فوکوس خودکار با ویژگی تشخیص فاز (PDAF) دارد. این دوربین علاوه بر ثبت تصاویری با کیفیت در محیطی با نور کافی می‌تواند در محیطی تاریک نیز تصاویر باکیفیتی ثبت کند.

عملکرد دوربین اولتراواید نیز مطلوب است؛ اما آنچه نظرمان را به خود جلب کرده در حالت پرتره خلاصه می‌شود. گوشی به خوبی می‌تواند سوژه را از محیط پس‌زمینه تشخیص داده و با تار کردن پس‌زمینه، سوژه را جدا سازد.

باتری گوشی Galaxy A23 سامسونگ

  • دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • پشتیبانی از سرعت شارژ 25 واتی

گوشی A23 مجهز شده به باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت که اجازه می‌دهد دستگاه برای مدت زمان طولانی به شارژ مجدد نیاز نداشته باشد. درواقع تا مدت دو روز در مصرف عادی می‌توانید به شارژ مجدد دستگاه نیاز نداشته باشید.

البته باید گفت نوع مصرفی تاثیر بسیاری بر عمر مفید باتری دارد. با این حال با هر بار شارژ باتری می‌توانید به مدت 14 ساعت ویدئو تماشا کنید یا نزدیک به 8 ساعت از تجربهٔ بازی‌های سبک اندرویدی لذت ببرید که مدت زمان مطلوبی به نظر می‌رسند.

میزان کارکرد باتری و عملکرد گوشی سامسونگ galaxy a23

برای شارژ باتری نیز از فناوری شارژ 25 واتی استفاده می‌شود که باید گفت نسبت به سرعت 15 واتی در گلکسی A13 بهتر است؛ اما می‌توان در بازار به برخی از گوشی‌های هوشمند اشاره کرد که سرعت شارژ بالاتری دارند.

جمع‌بندی

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23 دو سیم کارت ظرفیت 64/4 گیگابایت دستگاهی ارزان‌قیمت با امکانات و ویژگی‌های خوب است که از جمله آن‌ها می‌توان به باتری با ظرفیت بالا، نرخ نوسازی 90 هرتز صفحه نمایش، دوربین چهارگانه و تراشه مناسب اشاره کرد. البته این گوشی معایبی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرعت شارژ پایین و بدنه پلاستیکی اشاره کرد.

پرسش‌های متداول

گلکسی A23 در چند ظرفیت حافظه عرضه شده است؟

شما می‌توانید گوشی A23 را در یکی از سه ظرفیت 4، 6 یا 8 گیگابایت خریداری کنید.

قیمت گوشی A23 چقدر است؟

گوشی A23 یکی از محصولات خوش‌قیمت بازار است که البته می‌توانید بهترین قیمت را از کالاتیک دریافت کنید.

گوشی Galaxy A23 در چه رنگ‌های عرضه شده است؟

محصول شرکت کره‌ای در یکی از چهار رنگ آبی، سفید، مشکی و گلبهی قابل خریداری خواهد بود.

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2022
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی (Awesome Black)، سفید (Awesome White)، آبی (Awesome Blue)، گلبهی (Awesome Peach)
ویژگی‌های خاص
195 گرم
بدنه
جنس بدنه
پشت پلاستیک | فریم پلاستیک
وزن
195 گرم
ابعاد
8.4 × 76.9 × 164.5 میلی‌متر
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
IPS
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن
(1080 × 2408) پیکسل
تراکم پیکسلی
400 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نسبت ابعاد صفحه نمایش
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
83 درصد
فناوری محافظت از صفحه نمایش
پوشش گوریلا گلس 5 (Corning Gorila Glass 5)
نرخ تازه سازی تصویر
90 هرتز
سایر قابلیت‌های صفحه نمایش
قابلیت دریافت چند لمس همزمان
دوربین
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 50 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین دوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، دوربین سوم و چهارم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
دارای لنز واید، لنز اولترا واید با زاویه 123 درجه، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)، دارای حسگر سنجش عمق، قابلیت عکس برداری پانوراما
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دوربین 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2
سایر قابلیت‌های دوربین سلفی
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، دارای لنز واید
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن (720 × 1280) HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 5 + 50 مگاپیکسل
پردازنده
تراشه (SOC)
Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G (6 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
4 هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز (Kryo 265 Gold) و 4 هسته با سرعت 1.9 گیگاهرتز (Kryo 265 Silver)
پردازنده گرافیکی
Adreno 610
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده گرافیکی
1100 مگاهرتز
حافظه
حافظه رم (Ram)
4 گیگابایت
نوع حافظه رم
LPDDR4X
ظرفیت حافظه داخلی
64 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
دارد
نوع کارت حافظه
microSDXC
نوع اسلات کارت حافظه
اسلات اختصاصی
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 12 (Snow Cone)
رابط کاربری
One UI 4.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
فرکانس شبکه 3G
HSDPA 850 /900/ 1900 / 2100
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac | Dual-Band | Wi-Fi Direct | Hotspot
نسل شبکه مخابراتی
4G
توضیحات بلوتوث
پشتیبانی از پروتکل‌های A2DP, LE
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه
فناوری مکان یابی
GPS | A-GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS)
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی (Fast charging 25W)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت جانبی (Fingerprint, Side-mounted) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proximity) | قطب نما (Compass)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23 دو سیم کارت ظرفیت 64/4 گیگابایت - ویتنام
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان