گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 (SM-A137F) دو سیم کارت ظرفیت 64/4 گیگابایت

Samsung Galaxy A13 (SM-A137F) Dual SIM 64GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • تراشه: Mediatek MT6769V/CU Helio G80 (12 nm)
  • فناوری صفحه نمایش: PLS LCD
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: چهارگانه 2 + 2 + 5 + 50 مگاپیکسل
  • ویژگی‌های خاص: صفحه نمایش 6.6 اینچی، مجهز به باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت، سیستم عامل اندروید 12
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(28)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13

 

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy A13

گوشی Samsung Galaxy A13

سامسونگ ازجمله برندهایی در بازار است که حضور پررنگی در تمامی رده‌های سخت افزاری دارد. شرکت کره‌ای در کنار سری پرطرفدار و بالارده گلکسی S و گلکسی Z سری دیگری نیز به نام گلکسی A دارد که شامل محصولاتی در بازه سخت افزاری پایین‌رده تا میان‌رده پریمیوم می‌شوند. یکی از این محصولات نیز گلکسی A13 نام دارد. در صورتی که علاقه‌مند به خرید گلکسی A13 شده‌اید همراه ما باشید تا گوشی A13 را به زیر ذره‌بین برده و کمی بیشتر با Galaxy A13 سامسونگ آشنا شویم. در نظر داشته باشید گوشی مدنظر با مدل عرضه شده در سال گذشته کمی تفاوت دارد و از تراشه هلیو G80 استفاده می‌کند. البته تغییرات شامل بخش‌های دیگر گوشی نیز شده است.

نکات مثبت در مشخصات گوشی گلکسی A13

  • عمر بالای باتری
  • ثبت تصاویری با کیفیت بالا توسط دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • کیفیت ساخت فوق العاده
  • لذت بالای کار با گوشی به لطف ارگونومی مناسب

نکات منفی در مشخصات گوشی گلکسی A13

  • سرعت شارژر می‌توانست بالاتر باشد

طراحی و کیفیت ساخت گوشی Samsung Galaxy A13

  • دارای طراحی شیک و زیبا
  • لذت بالای کار با گوشی به لطف ارگونومی مناسب
  • برخورداری از جک 3.5 میلی‌متری و درگاه USB-C

گوشی A13 سامسونگ از فریم و پنل پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند؛ اما در پنل جلو از شیشه استفاده شده است. چنین ترکیبی را در گوشی A12 نیز مشاهده کردیم؛ اما نسخه جدیدتر گوشی A13 از محافظ گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند تا صفحه نمایش بتواند مقاومت بیشتری در برابر خط و خراش داشته باشد. از نظر ابعاد نیز با گوشی هوشمند نسبتا باریک و خوش دستی مواجه هستیم که باوجود ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش، همچنان کار با گوشی A13 لذت‌بخش است.

پنل جلو مجهز شده به صفحه‌نمایش 6.6 اینچی که نوار باریکی از حاشیه را می‌توان در اطراف آن مشاهده کرد. البته این میزان از حاشیه در قسمت پایینی پنل کمی بیشتر از نقاط دیگر است. برای دوربین سلفی از طراحی ناچ یا بریدگی با الگوی قطره‌ای در نظر گرفته شده است. چنین طراحی کمک می‌کند فضای بیشتری به صفحه‌نمایش اختصاص یابد.

پنل پشتی میزبان ماژول دوربین چهارگانه شده که البته هر دوربین به‌صورت جداگانه از حفره‌ای روی پنل برخوردار شده‌اند و خبری از ماژول یک‌پارچه نیست. فلش LED نیز در کنار دوربین اصلی، اولتراواید، ماکرو و سنجش عمق به چشم می‌خورد.

طراحی گوشی A13 سامسونگ

در لبه سمت راست می‌توان علاوه بر راکر ولوم صدا به دکمه پاور نیز دسترسی داشت که البته حسگر اسکنر اثر انگشت روی آن قرار گرفته تا بتوان با لمس حسگر، گوشی را از حالت قفل خارج ساخت. لبه پایینی نیز میزبان درگاه USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون و بلندگو می‌شود.

در لبه سمت چپ می‌توان به درگاه سیم کارت و کارت حافظه دسترسی داشت و در لبه بالایی نیز تنها یک میکروفون به چشم می‌خورد که برای حذف نویز محیط در مکالمه یا ضبط ویدئو در نظر گرفته شده است. از نظر طراحی باید گفت که گوشی A13 نمره مطلوبی را دریافت می‌کند. البته ایراداتی نیز دیده می‌شود. پنل پشتی کمی اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. همچنین جنس پلاستیکی فریم و پنل پشتی می‌تواند باب میل برخی از کاربران نباشد.

صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy A13

  • صفحه نمایشی 6.6 اینچی
  • ارائه رزولوشن +FHD

سامسونگ برای گوشی اقتصادی خود به سراغ صفحه‌نمایشی 6.6 اینچی رفته که پنل PLS LCD دارد. گوشی A13 می‌تواند وضوح تصویر 1080 در 2408 پیکسل را به کاربر ارائه دهد. چنین رزولوشنی در کنار ابعاد صفحه‌نمایش باعث می‌شود به تراکم پیکسلی 400 پیکسل در هر اینچ برسیم.

مشخصات گوشی گلکسی A13 سامسونگ

برخورداری از تراکم پیکسلی 400 پیکسل در هر اینچ سبب می‌شود که محتوای در حال نمایش از جزئیات بسیاری برخوردار باشد و لذت بالایی از تماشای محتوا ببرید. درواقع تماشای محتوا در گلکسی A13 لذت‌بخش است و صفحه‌نمایش از دقت رنگ بالایی بهره می‌برد.

اسپیکر گوشی Samsung Galaxy A13

  • حجم خروجی صدای مطلوب از بلندگو

باید در نظر داشته باشید که گوشی A13 در میان محصولات ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد و نباید انتظار فراوانی از برخی از ویژگی‌های آن مانند بلندگو داشت. درواقع بلندگوی A13 تریبل مناسبی دارد، اما بیس نه‌چندان قوی از نقاط ضعف آن است.

سخت افزار گوشی Samsung Galaxy A13

  • برخوردار از تراشه Helio G80
  • دارای 4 گیگابایت حافظه رم

شرکت کره‌ای در نسخه جدید گوشی A13 از تراشه دیگری استفاده کرده درواقع هلیو G80 را جایگزین اگزینوس 850 کرده است. چنین اقدامی نیز به خاطر مشکلات تولید تراشه بود؛ زیرا شرکت کره‌ای نتوانست به اندازه کافی تراشه تولید کند و پاسخگوی نیاز بازار باشد. با این حال، هلیو G80 مانند اگزینوس 850 از پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی با توان پردازشی بالایی برخوردار است که باعث می‌شود مشکلی در اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سبک اندرویدی نداشته باشید.

برای سنجش عملکرد گوشی A13 به سراغ بنچمارک‌های مطرح رفته‌ایم. باید گفت با در نظر گرفتن قیمت گوشی A13 سامسونگ شاهد عملکرد نسبتا قابل قبولی هستیم. در واقع گوشی A13 برای کارهای روزمره مانند وب‌گردی یا تماشای محتوای ویدئویی گزینه مناسبی است، اما نباید انتظار فراوانی از آن در زمان اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی داشت.

از نظر حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی، گوشی گلکسی A13 سامسونگ تنها در ظرفیت‌های مختلف راهی بازار شده که شامل حافظه رم 3، 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و برای حافظه ذخیره‌سازی نیز حافظه‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. البته امکان افزایش حافظه از طریق اتصال کارت microSD وجود دارد. البته مدل مدنظر از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

نرم افزار و حسگرهای امنیتی گوشی Samsung Galaxy A13

  • برخوردار از سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1
  • عملکرد دقیق حسگر اسکنر اثر انگشت
  • تجربه نرم و روان رابط کاربری

هنگام خرید گوشی A13 به سیستم‌عامل اندروید 12 دسترسی خواهید داشت؛ سیستم‌عاملی که امکانات جالبی را به همراه دارد و می‌تواند پاسخگوی نیازتان باشد. البته روی این سیستم‌عامل، رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 4.1 قرار می‌گیرد.

سامسونگ همیشه سعی کرده تا تمرکز خود را بیشتر به سمت پایداری رابط کاربری و ارائه عملکرد نرم و روان ببرد. با این حال نیم‌نگاهی نیز به طراحی ظاهری رابط کاربری داشته است که اجازه می‌دهد رابط کاربری را با توجه به سلیقه خود شخصی‌سازی کنید.

شخصی‌سازی رابط کاربری شامل تغییر چینش آیکون‌ها، استفاده از تم، تغییر رنگ و استایل فونت و موارد دیگر می‌شود. با این حال نباشد انتظار شخصی‌سازی گسترده‌ای مانند رابط کاربری برندهایی مانند ریلمی را داشته باشید.

از نظر امنیت نیز گوشی A13 علاوه بر اینکه از الگو و پترن استفاده می‌کند ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره و همچنین حسگر اسکنر اثر انگشت را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به لطف آن بتوان گوشی را از حالت قفل خارج ساخت. در بررسی که داشتیم هر دو حسگر تشخیص چهره و اسکنر اثر انگشت عملکرد دقیق و سریعی داشتند. با این حال جایگاه حسگر اسکنر اثر انگشت در لبه گوشی شاید برای برخی از کاربران مناسب نباشد و قرار گرفتن این حسگر در پنل پشتی را بپسندند.

دوربین گوشی Samsung Galaxy A13

  • برخوردار از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • دارای فوکوس خودکار با ویژگی تشخیص فاز

سامسونگ در مدل 4G گوشی A13 نسبت به گلکسی A12 تفاوت‌های جزئی را رقم زده که بیشتر شامل دوربین اصلی می‌شود. دوربین اصلی از حسگری 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و برای فوکوس خودکار نیز از مدلی با ویژگی تشخیص فاز استفاده می‌شود. در پنل جلو نیز دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با وجود اینکه گوشی A13 محصولی ارزان‌قیمت محسوب می‌شود، اما در شرایطی که نور محیط به اندازه کافی باشد قادر به ثبت تصاویر باکیفیتی خواهد بود. البته در محیط تاریک می‌توان نویز را در تصاویر مشاهده کرد و درواقع کیفیت تصاویر ثبت شده یا ویدئوی در حالت ضبط با افت همراه می‌شود.

دوربین سامسونگ گلکسی A13

این موضوع در مورد دوربین سلفی نیز صدق می‌کند و تنها در شرایطی می‌توان تصاویر خوبی را به ثبت رساند که نور به اندازه کافی در محیط وجود داشته باشد.

باتری گوشی Samsung Galaxy A13

  • دارای باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی
  • عمر بالای باتری حتی در استفاده‌های سنگین

گوشی A13 سامسونگ می‌تواند باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت را در اختیارتان قرار دهد؛ ظرفیتی که طی بررسی‌هایمان تا دو روز قادر به تامین انرژی مورد نیاز دستگاه، البته در نوع استفاده معمولی خواهد بود. این بازه زمانی می‌تواند تغییر کند؛ برای مثال اگر بیشتر به سمت تماشای ویدئو بروید یا به دنبال تجربه بازی‌های اندرویدی باشید، باتری زودتر تخلیه می‌شود.

عوامل دیگری نیز روی تخلیه سریع‌تر شارژ باتری دخیل هستند که می‌توان به میزان روشنایی صفحه‌نمایش یا حجم خروجی صدا از بلندگوها و حتی روشن بودن برخی از امکانات مانند موقعیت مکان‌یاب اشاره کرد. با این حال، عملکرد باتری گلکسی A13 مطلوب بوده و می‌تواند امتیاز قابل قبولی را دریافت کند.

آنچه نقطه ضعف گلکسی A13 محسوب می‌شود سرعت شارژ پایین آن است. محصول سامسونگ از سرعت شارژ 15 وات استفاده می‌کند که چندان جالب نیست. درواقع برای شارژ کامل باتری به زمان بسیاری نیاز خواهید داشت.

جمع‌بندی

در مجموع می‌توان گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64/4 گیگابایت را دستگاهی با ارزش خرید بالا دانست که عواملی مانند عملکرد مطلوب دوربین قابل‌چشم‌پوشی باتری، صفحه‌نمایشی بزرگ و کیفیت ساخت بالا به افزایش ارزش خرید آن کمک کرده‌اند. البته ایراداتی نیز مشاهده می‌شود مانند سرعت شارژ پایین که قابل چشم‌پوشی هستند و اگر به قیمت گوشی A13 نگاهی داشته باشیم می‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی A13 سامسونگ چقدر است؟

قیمت سامسونگ A13 با ظرفیت 64 حدود 6 میلیون و 700 هزار تومان است.

گلکسی A13 سامسونگ در چه مدل‌هایی به بازار عرضه شده است؟

گوشی A13 دارای مدل‌های مختلف است که شامل مدل‌هایی با حافظه رم 3، 4 و 6 گیگابایت می‌شود.

رنگ‌بندی‌های گلکسی A13 شامل چه رنگ‌هایی می‌شود؟

گوشی Galaxy A13 دارای رنگ‌بندی‌های متنوع ازجمله مشکی، سفید، گلبهی و آبی است.

آیا گلکسی A13 از جک هدفون 3.5 میلی‌متری برخوردار است؟

بله. شما می‌توانید از این جک برای اتصال هدست و هدفون‌های قدیمی به گوشی A13 استفاده کنید.

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2022
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی (Black)، سفید (White)، آبی (Blue)
ویژگی‌های خاص
فبلت، دوربین اصلی چهارگانه، دارای حسگر اثر انگشت، مناسب عکاسی
بدنه
ابعاد
8.8 × 76.4 × 165.1 میلی‌متر
وزن
195 گرم
جنس بدنه
پشت پلاستیک | فریم پلاستیک
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
PLS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن
(1080 × 2408) پیکسل
تراکم پیکسلی
400 پیکسل در هر اینچ
نسبت ابعاد صفحه نمایش
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
83.2 درصد
فناوری محافظت از صفحه نمایش
پوشش گوریلا گلس 5 (Corning Gorila Glass 5)
دوربین
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 5 + 50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 50 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین دوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، دوربین سوم و چهارم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
دارای لنز واید، دارای لنز اولتراواید، قابلیت عکسبرداری ماکرو (Macro)، قابلیت عکاسی HDR، دارای حسگر سنجش عمق، قابلیت عکس برداری پانوراما
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دوربین 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2
سایر قابلیت‌های دوربین سلفی
دارای لنز واید، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
پردازنده
تراشه (SOC)
MediaTek MT6769V/CU Helio G80 (12 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده مرکزی
8 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A75) و 6 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی
Mali-G52 MC2
حافظه
حافظه رم (Ram)
4 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
دارد
نوع کارت حافظه
microSDXC
نوع اسلات کارت حافظه
اسلات اختصاصی
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 12 (Snow Cone)
رابط کاربری
One UI 4.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
نسل شبکه مخابراتی
4G
فرکانس شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
فناوری مکان یابی
GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS)
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac | Dual-Band | Wi-Fi Direct | Hotspot
فناوری NFC
دارد
رادیو
ندارد
بلوتوث
نسخه 5.2
توضیحات بلوتوث
پشتیبانی از پروتکل‌های A2DP, LE
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
جک 3.5 میلی‌متری صدا
دارد
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت جانبی (Fingerprint, Side-mounted) | شتاب سنج (Accelerometer) | مجاورتی مجازی (Virtual Proximity) | قطب نما (Compass)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

نظرات (9)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
سجاد کاویانی | کاربر
02 خرداد 1402

گوشی اقتصادی و کار راه بندازی هست، به نظرم ارزش خرید بالایی داره.

احمد بابایی | کاربر
18 فروردین 1402

سلام خسته نباشید، من این موبایل رو سفارش دادم امّا متاسفانه سیم کارتم خورد شده و نمیدونستم کد رهگیری ارسال میشه روی سیمکارت. الان کد رهگیری رو ندارم چیکار کنم؟ لطفاً یه نفر راهنمایی کنه تیکت هم ارسال کردم به پشتیبانی.

محمدرضا علوی | کاربر
17 خرداد 1402

پس از تعویض و دریافت سیم کارت جدید از دفاتر خدماتی، با درخواست مجدد کد ارسال خواهد شد.

ابوذر دلیری | کاربر
16 بهمن 1401

کاش نسبت به خرید بیشتر یه کد تخفیف میدادین.

محمدرضا علوی | کاربر
18 بهمن 1401

باسلام، ممنون از پیشنهاد شما، دوست عزیز در تلاش هستیم که این امکان را به زودی ایجاد کنیم.

مهدی ذوالفقارزاده | کاربر
15 بهمن 1401

سلام، A13 ساخت کدام کشور هست؟ لطفاً مشخص بفرمایید.

محمدرضا علوی | کاربر
16 بهمن 1401

باسلام، دوست عزیز هنگام ورود کالا به انبار نوع پک محصول در اطلاعات درج نمی شود، بنابر این ارسال سفارشات از انبار به صورت رندوم انجام می گیرد و به طور دقیق نمیتوان اعلام کرد که پک کدام کشور برای عزیزان ارسال می شود.

سیداحمد راه چمنی | کاربر
05 بهمن 1401

با سلام، گوشی A04 درخواست دادم که هنوز دستم نرسیده تصمیمم عوض شده الان گوشی A13میخوام بگیرم. کالاتیک عزیز ممکن است A04 را باز نکرده عودت دهم و مابه التفاوت A13 را واریز کنم برام بفرستید. ممنون

محمدرضا علوی | کاربر
05 بهمن 1401

باسلام، دوست عزیز جهت راهنمایی لطفاً با واحد امور مشتریان تماس بگیرید تا همکاران راهنمایی کنند.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 (SM-A137F) دو سیم کارت ظرفیت 64/4 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان