ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 (45mm) با بدنه تیتانیوم

Samsung Galaxy Watch3 SM-R840 (45mm) with Titanium frame

  • قابلیت نصب سیم کارت: ندارد
  • صفحه نمایش لمسی: دارد
  • GPS: دارد
  • نوع کاربری: ورزشی، رسمی، روزمره
  • فرم صفحه: گرد
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(1)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch3

بررسی ساعت هوشمند گلکسی واچ تری

کمپانی سامسونگ به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تکنولوژی، در زمینه ساخت ساعت‌های هوشمند تلاش‌های گسترده‌ای کرده است. Samsung Galaxy Watch 3 که یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند به شمار می‎‌رود در آگوست 2020 معرفی و با طراحی زیبا، صفحه‌نمایش باکیفیت و بسیاری از قابلیت‌های کاربردی دیگر به یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند تبدیل شد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این ساعت هوشمند خواهیم پرداخت و خواهیم دید که آیا طبق ادعای سامسونگ، این ساعت یکی از بهترین‌های موجود در بازار است یا خیر. دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد گلکسی واچ 3 یکی از بهترین‌هاست که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نکات مثبت

  • صفحه‌نمایش باکیفیت از نوع Super AMOLED
  • دارای نمایشگر فشار خون
  • قاب چرخان

نکات منفی

  • عمر باتری می‌توانست طولانی‌تر باشد
  • فعال نبودن برخی از قابلیت‌ها مانند ECG

طراحی و کیفیت ساخت Samsung Galaxy Watch 3

  • طراحی نازک و سبک
  • مقاوم در برابر آب تا عمق 50 متر

سامسونگ گلکسی واچ 3 را در دو نسخه 41 و 45 میلی‌متری با بدنه‌های از جنس تیتانیوم و استیل ضدزنگ در رنگ‌های مشکی، برنز و نقره‌ای عرضه کرده است. ما در اینجا به بررسی نسخه 41 میلی‌متری با بدنه تیتانیوم می‌پردازیم که باتوجه به وزن 43 گرمی که دارد سبک‌وزن‌ترین نسخه این ساعت به شمار می‌رود.

طراحی ساعت گلکسی واچ 3

سامسونگ در طراحی گلکسی واچ 3 نیز مانند گلکسی واچ، به طرح سنتی پایبند بوده و شاهد صفحه‌نمایشی گرد هستیم. همانطور که می‌دانید در اکثر ساعت‌های هوشمند از صفحه‌نمایش لمسی استفاده شده است اما در اینجا به لطف قاب چرخشی، پیمایش در منو را به شیوه دیگری نیز تجربه خواهیم کرد. گلکسی واچ 3 با ظاهری زیبا و در عین حال معمولی یکی از بهترین گجت‌های هوشمند موجود در بازار است که به راحتی روی مچ دست قرار گرفته و احساس راحتی فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان می‌آورد.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی واچ 3

  • پنل سوپر امولد
  • مجهز به Corning Gorilla Glass DX
  • دارای صفحه نمایش همیشه روشن

همانطور که قبل‌تر اشاره شد، ما در حال بررسی نسخه 45 میلی‌متری با بدنه تیتانیوم هستیم. در ساخت این نسخه از ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 شاهد نمایشگر پرقدرت 1.4 اینچی سوپر امولد با وضوح 360 در 360 پیکسلی هستیم که همان صفحه نمایشی است که در گلکسی واچ نیز مشاهده می‎‌شد. این نمایشگر دارای صفحه نمایش همیشه روشن و در نور مستقیم خورشید همواره روشن خواهد بود؛ بنابراین حتی زمانی که در فضای باز در حال ورزش هستید، برای دیدن صفحه نمایش دچار مشکل نخواهید شد.

صفحه نمایش گلکسی واچ 3

سوپر امولد یکی از بهترن صفحه نمایش‌هایی است که در ساعت‌های هوشمند به کار برده می‌شود. پنل این نمایشگر قدرتمند، توسط Corning Gorilla Glass DX محافظت می‌شود و نگرانی وجود نخواهد داشت.

نرم‌افزار ساعت هوشمند گلکسی Watch 3

  • سرعت بالا در بارگذاری برنامه‌ها

  • قدرت پردازش بالا

از نظر سازگاری، گلکسی واچ 3 با هر دو سیستم‌عامل اندروید و آیفون سازگار است؛ با این حال با دستگاه‌های اندرویدی خصوصا سامسونگ ارتباط بهتری برقرار خواهد کرد. کمپانی سامسونگ در اکثر ساعت‌های هوشمند خود از سیستم عامل Tizen OS 5.5 استفاده می‌کند؛ بنابراین برنامه‌ها با سرعت قابل توجهی اجرا و بارگذاری می‌شوند. این سیستم‌عامل از رابط کاربری روانی برخوردار است و در آزمایش‌های انجام‌شده عملکرد خوبی از خود ارائه داده است اما نسبت به برخی سیستم‌عامل‌های دیگر، امکان نصب برنامه‌های پیش‌فرض کمتری را فراهم کرده است.

حسگرهای پایش سلامت ساعت Samsung Galaxy Watch3

  • دارای 120 حالت ورزشی
  • تشخیص سقوط از ارتفاع

از مهمترین قابلیت‌های هر ساعت هوشمند حسگرهای آن است. ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 از حسگرهای متعددی برخوردار است که از میان آن‌ها می‌توان به حسگر تشخیص سقوط از ارتفاع اشاره کرد. این حسگر باعث می‌شود هنگام سقوط شدید ساعت، برای مخاطبین تعیین شده توسط خودتان، درخواست کمک ارسال شود. این ساعت همچنین از 120 حالت تمرین ورزشی برخوردار است که با استفاده از آن دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های مختلف نخواهید داشت و در خانه به راحتی به انجام تمرینات خواهید پرداخت.

حالت های ورزشی ساعت هوشمند گلکسی واچ3

Galaxy Watch3 از حسگرهای مختلف دیگری مانند سنجش فشار خون، ضربان قلب و پایش میزان خواب نیز برخوردار است که با نصب نرم‌افزار Samsung Pay همه آن‌ها را در اختیار خواهید داشت.

سخت‌افزار و ارتباطات گلکسی واچ 3

  • پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0

  • مجهز به NFC

  • دارای پردازنده دو هسته‌ای

همه نسخه‌های ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 با 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه شده‌اند که البته مقداری از این فضا برای سیستم‌عامل و برنامه‌های از پیش بارگذاری‌شده استفاده شده است؛ بنابراین اگر می‌خواهید ساعت خود را با برنامه‌ها و موسیقی پر کنید، حدود 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار خواهید داشت. شرکت سامسونگ در گلکسی واچ 3 نیز مانند Galaxy Watch از چیپست 10 نانومتری Exynos 9110 استفاده کرده، همچنین به یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس 1.15 مجهز شده است.

شایان ذکر است که این ساعت هوشمند دارای درجه نظامی MIL-STD-810G است؛ به این معنی که چندین آزمون سخت از جمله آزمون‌های دمایی، شوک، ارتعاشی و … را با سربلندی پشت سر گذاشته است.
ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کند، بنابراین این امکان را خواهید داشت که با اتصال آن به گوشی هوشمند به برقراری مکالمه و تماس بپردازید.

باتری ساعت هوشمند Galaxy Watch3

سامسونگ گلکسی واچ 3 دارای باتری 340 میلی آمپر ساعتی است که گفته می‌شود کمی بیشتر از دو روز کامل استفاده معمولی را ارائه می‌دهد که در مقایسه با ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 میزان قابل توجهی است. لازم به ذکر است که صورت استفاده سنگین از ساعت، عمر باتری در نهایت دو روز خواهد بود. درواقع عمر باتری گلکسی واچ 3 قابل قبول است اما کاملا مطلوب نیست و می‌توانست بهتر باشد.

همچنین این ساعت هوشمند از قابلیت شارژ بی‌سیم (Qi wireless charging) پشتیبانی می‌کند و همراه آن شارژر مغناطیسی ارائه شده است که توسط آن می‌توانید نسبت به شارژ ساعت هوشمند اقدام کنید.

باتری ساعت هوشمند سامسونگ

جمع بندی

آنچه ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 را از سایر ساعت‌ های هوشمند متمایز می‌کند، قاب چرخشی آن است؛ زیرا با استفاده از آن می‌توانید بدون لمس‌کردن صفحه به قسمت‌های مختلف منو بروید. قابلیت‌هایی مانند طراحی زیبا، صفحه نمایش سوپر امولد و سخت‌افزار قدرتمند، گلکسی Watch3 را به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ تبدیل کرده است؛ اما این ساعت نقاط ضعفی نیز دارد؛ به عنوان مثال طول عمر باتری آن می‌توانست مناسب‌تر باشد.

با همه این‌ها، گلکسی واچ 3، همه آنچه که از ساعت هوشمند انتظار دارید برآورده می‌کند؛ پس اگر به دنبال ساعت هوشمند اندرویدی با قاب چرخان و کارآمد هستید، Samsung Galaxy Watch3 گزینه مناسبی برای خرید به شمار می‌آید.

سوالات متداول

آیا ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 قابلیت مکالمه دارد؟

بله این ساعت از قابلیت مکالمه برخوردار است.

ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 سنسور سنجش اکسیژن خون را دارد؟

خیر. این ساعت از حسگرهای متعددی برخوردار است اما قابلیت سنجش اکسیژن خون را در نسخه‌های بالاتر آن می‌‎توان مشاهده کرد.

آیا ساعت Samsung Galaxy Watch 3 علاوه بر گوشی سامسونگ به دیگر گوشی‌های اندرویدی هم متصل می‌شود؟

بله. از این ساعت می‌توانید برای همه گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید اما این اتصال برای گوشی سامسونگ راحت‌تر خواهد بود.

مشخصات

مشخصات کلی
نوع کالا
ساعت هوشمند
فرم صفحه نمایش
گرد
نوع قفل بند
سگکی
رنگ بندی
مشکی (Mystic Black)
رنگ بند
مشکی
استاندارد IP
IP68
جنس بدنه
تیتانیوم
وزن بدون بند
43 گرم
ابعاد قاب
11.1 × 45 × 46.2 میلی‌متر
صفحه نمایش
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
1.4 اینچ
رزولوشن
(360 × 360) پیکسل
تراکم پیکسلی
364 پیکسل در هر اینچ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
پوشش گوریلا گلس Corning Gorilla Glass DX) DX)
مشخصات فنی
سیستم عامل
Tizen OS 5.5
پردازنده
دو هسته ای
فرکانس پردازنده
1.15 گیگاهرتز
حافظه رم (Ram)
1.5 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
8 گیگابایت
بلوتوث
نسخه 5.1
قابلیت مکالمه
دارد (از طریق ارتباط بلوتوث)
سیستم عامل های سازگار
اندروید 4.4 و بالاتر (1.5 گیگابایت حافظه رم) | 9 iOS و بالاتر (آیفون 5 به بعد)
امکانات ارتباطی
بلوتوث | NFC
فناوری مکان یابی
دارد
سایر مشخصات
ظرفیت باتری
340 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتری
لیتیوم یونی
حسگرها
شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | روشنایی محیط (Ambient Light) | فشار سنج (Barometer) | سنجش ضربان قلب (Heart Rate Sensor)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | شارژر مغناطیسی
قابلیت شارژ بی‌سیم
دارد
قابلیت پشتیبانی از سیم کارت
ندارد
میکروفن
دارد
اسپیکر
دارد
قابلیت پخش موسیقی (Music Player)
دارد
سایر ویژگی ها
صفحه نمایش همیشه روشن، دارای استاندارد MIL-STD-810G

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 (45mm) با بدنه تیتانیوم
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان