ساعت هوشمند هواوی GT 3 (42mm) مدل MIL-B19 با بند میلانس

Huawei MIL-B19 Watch GT 3 With Milanese Strap (42mm) Smartwatch

  • قابلیت مکالمه: دارد
  • صفحه نمایش لمسی: دارد
  • GPS: دارد
  • نوع کاربری: ورزشی، روزمره
  • فرم صفحه: گرد
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(4)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی Huawei Watch GT 3

>خرید ساعت هوشمند هواوی GT3

هواوی در چند سال اخیر دستگاه‌های پوشیدنی فوق‌العاده‌ای وارد بازار کرده و هواوی واچ GT 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت هوشمند همانطور که انتظار قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان قابلیت‌های تناسب اندام و سلامتی فراوان، راحتی استفاده و سنسورهای دقیق اشاره کرد. این ساعت را می‌توان هم به عنوان یک ردیاب تناسب اندام و هم به عنوان ساعتی روزمره مورد استفاده قرار داد. در این مطلب، Huawei Watch GT 3 را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم این دستگاه پوشیدنی ارزش خرید دارد یا خیر. پس با ما همراه باشید.

نکات مثبت

  • صفحه‌نمایش باکیفیت و زیبا
  • عمر باتری تا 14 روز
  • سنسورهای دقیق

نکات منفی

  • اپلیکیشن‌های اندروید فقط از طریق اپ گالری هواوی نصب می‌شوند
  • برای ورزشکاران حرفه‌ای مناسب نیست

طراحی ساعت Huawei Watch GT 3

  • طراحی زیبا و مد روز
  • بند استیل ضدزنگ طلایی
  • ضد آب تا عمق 50 متری
  • وزن و ضخامت کم بدنه

در نگاه اول، چیزی که هنگام دیدن واچ GT 3 نظر شما را جلب می‌کند، طراحی زیبا و مد روز آن است که اگر صفحه دستگاه روشن نباشد اصلا احساس نمی‌کنید که یک ساعت هوشمند دارید و بیشتر شبیه ساعت‌های معمولی به نظر می‌رسد.

این ساعت هوشمند در دو سایز 42 و 46 میلی‌متری به فروش می‌رسد که به ترتیب، صفحه‌نمایشی با اندازه 1.3 و 1.4 اینچ دارند. نسخه 42 میلی‌متری (مدل مورد بررسی ما) 10.2 میلی‌متر ضخامت و 35 گرم وزن دارد. در طرف دیگر، نسخه 46 میلی‌متری ضخامت 11 میلی‌متری و وزن 42.6 گرمی دارد. همین وزن کم باعث شده تا هنگام بستن واچ GT 3 روی مچ، اصلا احساس ناخوشایندی نداشته باشید. برای نمونه، نسخه 41 میلی‌متری اپل واچ سری 7 وزن 42.3 گرمی دارد.

مشخصات فنی و طراحی ساعت هوشمند هواوی MIL-B19

با نگاه صفحه نمایش ساعت متوجه می‌شوید که این صفحه که حاشیه‌های آن منحنی است، کیفیت بسیار بالایی نیز دارد. روی حاشیه سمت چپ شاهد یک تاج دیجیتالی هستیم که می‌توان با فشار دادن آن وارد منو شد یا با چرخاندن آن زوم کرد یا بین صفحه‌ها جابه‌جا شد.

این ساعت هوشمند در بندهای سیلیکونی، استیل ضد زنگ و چرمی عرضه می‌شود. نسخه مورد بررسی ما دارای بند استیل ضد زنگ طلایی است که با بدنه طلایی رنگ دستگاه هم‌خوانی خوبی دارد و ظاهر لوکسی به آن داده است.

صفحه نمایش ساعت هواوی واچ GT 3

  • پنل امولد
  • اندازه بزرگ صفحه نمایش حتی در نسخه 42 میلی‌متری
  • صفحه نمایش پرنور و زیبا

همانطور که در بالا گفتیم، هواوی واچ GT 3 در دو نسخه 42 و 46 میلی‌متری عرضه شده است که نسخه مورد بررسی ما مدل کوچک‌تر، یعنی 42 میلی‌متری است. این صفحه نمایش امولد (AMOLED) دارای اندازه 13 اینچ و وضوح تصویر 466 × 466 پیکسل و تراکم پیکسلی 353ppi است. همین امر باعث شده تا نمایشگر وضوح بالایی داشته باشد و شما از نگاه کردن به صفحه نهایت لذت را ببرید.

اسمارت واچ هوشمند هواوی مدل GT3 42mm

صفحه نمایش این ساعت هوشمند از امکان نمایشگر همیشه روشن یا AOD هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از طریق تنظیمات آن را فعال کنید. می‌توان از طریق اپلیکیشن Huawei Health واچ فیس‌های مختلفی برای صفحه ساعت انتخاب کرد؛ اما متاسفانه این قابلیت در ایران فعال نیست و باید چندین مرحله را طی کنید تا بتوانید به واچ فیس‌های بیشتر دسترسی داشته باشید.

سخت‌افزار و رابط کاربری ساعت Huawei Watch GT 3

  • رابط کاربری راحت HarmonyOS
  • کار با اپلیکیشن Huawei Health برای افراد ناآشنا هم سخت نیست
  • امکان برقراری تماس تلفنی مستقیم

هواوی واچ GT 3 مجموعه زیادی از سنسورها را در اختیار شما قرار می‌دهد که در بخش بعدی به آن‌ها بیشتر اشاره می‌کنیم. این ساعت هوشمند از سیستم‌عامل اختصاصی هواوی یعنی HarmonyOS 2.0 استفاده می‌کند که طی مدت استفاده از ساعت مشکلی برای دسترسی به منوها و صفحات مختلف آن نداشتم.

واچ GT 3 از طریق اپلیکیشن Huawei Health به گوشی شما متصل می‌شود و اگر تا به امروز از یکی از دستگاه‌های هوشمند هواوی (مانند آنر بند) استفاده کرده باشید، محیط آن برای شما غریبه نخواهد بود. البته حتی اگر با این اپلیکیشن کار نکرده باشید هم مشکلی چندانی با آن نخواهید داشت. چون رابط کاربری آن به اندازه کافی کاربرد پسند است.

واچ GT 3 یک میکروفون داخلی دارد که می‌توانید از آن برای مکالمه مستقیم با دوستان خانواده خود استفاده کنید. این ساعت علاوه بر پاسخ به تماس‌ها، قابلیت تماس مستقیم را هم دارد؛ فقط برای این کار باید از طریق Huawei Health، مخاطبین مورد علاقه خود را اضافه کنید تا بتوانید در ساعت با آن‌ها تماس بگیرید.

سخت افزار و عملکرد ساعت هوشمند هواوی GT3

همچنین، با استفاده از اسپیکر دستگاه علاوه بر شنیدن صدای شخص تماس‌گیرنده، می‌توانید به موسیقی هم گوش دهید. می‌توانید موسیقی‌های مورد علاقه خود با فرمت‌های MP3 ،AAC ،WAV ،FLAC ،M4A و OPUS را دوباره با Huawei Health به حافظه داخلی دستگاه اضافه کنید و هر زمان که خواستید، مستقیم از ساعت به آن‌ها گوش دهید.

یکی از موارد منفی دستگاه‌های هوشمند هواوی مانند واچ GT 3، عدم پشتیبانی از خدمات گوگل است و شما فقط می‌توانید از طریق App Gallery هواوی اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را نصب کنید و به کتابخانه عظیم گوگل استور دسترسی ندارید. علاوه بر این‌ها، در هواوی واچ GT 3 نیز مانند دیگر ساعت‌های هوشمند امکان دریافت نوتیفیکیشن‌های موبایل را نیز دارید و برای پاسخ مستقیم به پیام‌های خود می‌توانید یا به وسیله استیکر، یا به وسیله پاسخ‌های سریع که می‌توانید آن‌ها را در اپلیکیشن گوشی کنترل کنید، به پیام‌های خود پاسخ دهید.

ارتباطات و حسگرها ساعت Huawei Watch GT 3

همانطور که در بالا گفتیم، هواوی واچ GT 3 مجموعه تقریبا کاملی از سنسورهای دقیق و خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این سنسورها می‌توان به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر ضربان قلب، فشارسنج، قطب‌نما، حسگر ردیاب سطح اکسیژن خون (SpO2) و دماسنج (دمای بدن) اشاره کرد. همچنین، GPS داخلی آن شبکه‌های زیادی را پوشش می‌دهد؛ البته باید توجه داشته باشید که برای دسترسی به نقشه‌های ساعت، امکان استفاده از گوگل مپ را ندارید و باید به اپلیکیشن اختصاصی Petal Maps هواوی اکتفا کنید که طبق بررسی‌های من، این سرویس در ایران به خوبی کار نمی‌کند.

برنامه ها و امکانات ساعت هوشمند هواوی GT 3

حسگر ضربان قلب این ساعت نسبت به مدل‌های قبلی بهبود یافته و دقت بالایی ارائه می‌دهد. سنسور SpO2 نیز می‌تواند هم به طور مداوم و هم به صورت لحظه‌ای میزان اکسیژن خون شما را ردیابی کند که مورد دوم می‌تواند باعث افزایش عمر باتری دستگاه شود. به علاوه، این ساعت استرس شما را ردیابی می‌کند و سنسور دمای پوست نیز دارد. سنسور دمای پوست حتی در اپل واچ سری 7 نیز موجود نیست و حتی بعید است که اپل واچ سری 8 هم از آن استفاده کند.

تنها سنسوری که در این ساعت به کار نرفته، سنسور ECG یا الکتروکاردیوگرافی است که به نظر می‌رسد چندان موضوع مهمی نیست که خریداران را تهیه واچ GT 3 منصرف کند. البته این ساعت قابلیت پرداخت غیرمستقیم هم ندارد که با وجود نبود این شرایط در کشور ما، نداشتن آن به هیچ عنوان مشکل بزرگی نیست.

عمر باتری Huawei Watch GT 3

  • عمر باتری 14 روز برای مدل 46 میلی‌متری
  • راحتی استفاده از شارژر وایرلس
  • مغناطیسی بودن شارژر وایرلس

بزرگ‌ترین تفاوت بین سایز ساعت‌های واچ GT 3 در عمر باتری آن‌ها است. مدل 46 میلی‌متری تا 14 روز و مدل 42 میلی‌متری تا 7 روز دوام باتری دارد. مدل 42 میلی‌متری مورد استفاده ما با غیرفعال بودن SpO2 و ردیابی میانگین یک ورزش روزانه، پس از 6 روز نیاز به شارژ باتری داشت.

شارژر همراه این ساعت وایرلس است و به صورت مغناطیسی به پشت دستگاه می‌چسبد. توجه داشته باشید که آداپتور شارژ همراه دستگاه نیست و مجبور هستید از آداپتور موجود برای آن استفاده کنید. داک شارژ همراه دستگاه به راحتی به پشت ساعت می‌چسبد و برای شارژ کردن آن به زحمت نخواهید افتاد و مغناطیسی بودن آن هم باعث می‌شود تا خیالتان راحت باشد که در موقعیت‌های مختلف دستگاه از شارژ خارج نمی‌شود.

ما مدل 46 میلی‌متری را آزمایش نکردیم؛ اما به نظر می‌رسد که عمر باتری 14 روزه بسیار فوق‌العاده باشد. تصور کنید ساعت هوشمندی دارید که تقریبا پس از هر دو هفته نیاز به شارژ داشته باشد.

جمع‌بندی

هواوی واچ GT 3 یک ساعت هوشمند همه‌کاره است و برخی قابلیت‌های آن حتی در ساعت‌های هوشمند گران‌تری مانند اپل واچ 7 هم موجود نیست. این ساعت با ظاهر مد روز خود هم می‌تواند به عنوان یک ساعت روزمره برای شما کاربرد داشته باشد و هم به عنوان یک ردیاب تناسب اندام، همراه فعالیت‌های ورزشی شما باشد.

قابلیت‌های ردیاب تناسب اندام آن تقریبا پایه هستند و اگر نیاز به یک ردیاب تناسب اندام واقعی دارید، بهتر به سراغ برندهای دیگری مانند گارمین بروید؛ اما اگر می‌خواهید دیدی کلی نسبت به فعالیت‌های ورزشی خود داشته باشید، این ساعت می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

سنسورهای این ساعت هوشمند مانند دیگر محصولات پوشیدنی هواوی عملکردی عالی دارند و داده‌هایی که از طریق اپلیکیشن Huawei Health به آن‌ها دسترسی دارید، می‌توانند به بهتر شدن کیفیت زندگی شما کمک کنند.

پرسش‌های متداول

آیا هواوی واچ GT 3 قابلیت سنجش اکسیژن خون را دارد؟

بله؛ هواوی واچ GT 3 سنسور SpO2 دقیقی دارد که می‌تواند هم به صورت مداوم و هم به صورت لحظه‌ای سطح اکسیژن خون شما را ردیابی و بررسی کند.

از کجا می‌توان هواوی واچ GT 3 را تهیه کرد؟

در فروشگاه کالای دیجیتال کالاتیک ساعت هوشمند هواوی واچ GT 3 را هر دو اندازه 42 و 46 میلی‌متری موجود هستند و می‌توانید بنا به نیاز، نسخه مورد نظر خود را خریداری کنید.

قیمت ساعت هواوی واچ GT 3 چقدر است؟

ساعت Huawei Watch GT 3 یکی از محصولات خوش قیمت بازار است که می‌توانید قیمت روز آن را از فروشگاه کالاتیک مشاهده کرده و در صورت علاقه، اقدام به خریداری کنید.

مشخصات

مشخصات کلی
رنگ بندی
طلایی (Gold)
استاندارد IP
5ATM
وزن بدون بند
35 گرم
نوع کاربری
روزمره | ورزشی
ابعاد قاب
10.2 × 42.3 × 42.3 میلی‌متر
صفحه نمایش
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
اندازه صفحه نمایش
1.32 اینچ
رزولوشن
(466 × 466) پیکسل
تراکم پیکسلی
353 پیکسل در هر اینچ
مشخصات فنی
سیستم عامل
هارمونی (HarmonyOS)
پردازنده
Arm Cortex-M4
حافظه رم (Ram)
32 مگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
4 گیگابایت
بلوتوث
نسخه 5.1
قابلیت مکالمه
دارد (از طریق ارتباط بلوتوث)
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
ندارد
سیستم عامل های سازگار
اندروید 6.0 و بالاتر | 9 iOS و بالاتر
امکانات ارتباطی
بلوتوث
فناوری مکان یابی
GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS) | QZSS
سایر مشخصات
ظرفیت باتری
455 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
حسگرها
شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | قطب نما (Geomagnetic) | روشنایی محیط (Ambient Light) | فشار سنج (Air pressure) | دماسنج (Temperature) | حسگر نوری سنجش ضربان قلب (Optical Heart Rate Sensor)
میزان شارژدهی
7 روز در حالت سبک | 4 روز در حالت استفاده سنگین
اقلام همراه
دفترچه راهنما | شارژر مغناطیسی
میکروفن
دارد
اسپیکر
دارد
قابلیت پخش موسیقی (Music Player)
دارد
سایر ویژگی ها
امکان شناسایی بیش از 100 حالت ورزشی، قابلیت کنترل تماس از طریق بلوتوث، پشتیبانی از قابلیت Remote Shutter feature9، سنجش 24 ساعته اکسیژن خون (SPO2)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
ساعت هوشمند هواوی GT 3 (42mm) مدل MIL-B19 با بند میلانس
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان