گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 NFC دو سیم کارت ظرفیت 64/6 گیگابایت

Xiaomi Poco X3 NFC Dual SIM 64GB, 6GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: 2 + 2 + 13 + 64 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای نمایشگر 6.67 اینچی، پردازنده هشت هسته ای، سیستم عامل اندروید 10، مناسب بازی، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی
  • کالای ارسالی: پک و رام گلوبال
 
رنگ:
گارانتی:
ناموجود
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(4)

اطلاعات بیشتر

بررسی گوشی شیائومی Poco X3 NFC

اگر تصمیم به خرید گوشی دارید و به دنبال گوشی هوشمند با قابلیت های زیاد، کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید، ما گوشی شیائومی  POCO X3 NFC را به شما معرفی می‌کنیم. با اینکه انتظار می‌رفت برند پوکو با توجه به تازه وارد بودن، محبوبیت و شهرت خاصی پیدا نکند اما وضعیت به گونه‌ای دیگر تغییر کرد. به طوری که گوشی‌های پوکو به پشتوانه شیائومی توانست در سه سال اول حضور خود، بازار خوبی مخصوصا در هند بدست بیاورد. پوکو X3 شیائومی یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده در بازار محسوب می‌شود. قیمت گوشی پوکو X3 با توجه به امکانات و قابلیت هایی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. پوکو X3 NFC جزو اولین گوشی هایی است که برند پوکو بعد از جدایی از شیائومی به بازار عرضه کرده است. اگر بخواهیم شاخص ترین ویژگی در مشخصات فنی پوکو X3 NFC را بگوییم، می توانیم به پردازنده پرقدرت Snapdragon 732G  اشاره کنیم. استفاده از این تراشه در گوشی پوکو ایکس 3 خیال شما را از بابت انجام کارها و بازی های سنگین راحت می‌کند. در ادامه مقاله قصد داریم تا نقد و بررسی کاملی را درباره این گوشی انجام دهیم تا بتوانید نتیجه گیری کنید که آیا پوکو X3 NFC ارزش خرید دارد یا نه؟ با کالاتیک همراه باشید.

مشخصات فنی و قیمت گوشی شیائومی Poco X3 NFC

طراحی و ساخت

پوکو ایکس 3 هم، مانند اغلب گوشی های میان رده بازار از قاب پشتی با جنس پلاستیک براق و فریم دور آلومینیومی ساخته شده است. برای محافظت از صفحه نمایش هم از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده است. ماژول دوربین در این گوشی در قابی مستطیل شکل با حاشیه گرد است که با این طراحی ظاهر جدیدی به گوشی داده شده است. وقتی پوکو ایکس 3 را در دست می‌گیرید استحکام و جنس محکم بدنه کاملا قابل لمس است. این گوشی ضدآب نیست اما مقاومت بسیار بالایی دارد و به احتمال زیاد با پاشیده شدن چند قطره آب مشکلی برای دستگاه به وجود نمی آید. بیشتر گوشی های شیائومی خیلی ظریف و سبک نیستند، پوکو X3 هم با ابعاد 9.4×76.8×165.3 میلی‌متری و وزن 215 گرمی تقریبا بزرگ و نیمه سنگین محسوب می شود. با این وجود باز هم پوکو ارگونومی را رعایت کرده و هنگامی که گوشی را در دست می‌گیرید احساس ناراحتی نخواهید کرد. مانند طراحی های رایج در این گوشی دکمه های پاور و ولوم در لبه سمت راست قرار گرفته است و لبه سمت چپ میزبان اسلات سیم کارت و کارت حافظه است. این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت هیبریدی را دارد، یعنی می‌توانید همزمان از دوسیم کارت استفاده کنید و یا یک سیم کارت با کارت حافظه را در اسلات جای گذاری کنید. خوشبختانه این گوشی مثل برخی از مدل های دیگر اقدام به حذف جک 3.5 میلی متری نکرده و در لبه پایینی شاهد جک صدا، درگاه USB-C و اسپیکر هستیم. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که طراحی و کیفیت ساخت پوکو X3  قابل قبول است.

طراحی گوشی شیائومی Poco X3 NFC

صفحه نمایش

به یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پوکو X3 یعنی صفحه نمایش رسیدیم. این گوشی با بهره‌مندی از نمایشگر 6.67 اینچی با پنل IPS LCD بسیار با کیفیت است.  کیفیت صفحه نمایش شیائومی پوکو ایکس تری 2400×1080 پیکسل بوده که آن را جزء نمایشگرهای با رزولوشن +FULL HD قرار داده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه 91.25 درصدی سبب شده تا بخش بیشتر پنل جلویی این گوشی صفحه نمایش باشد و حاشیه خیلی کمی داشته باشیم. تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ که عدد نسبتا بالایی محسوب می شود باعث کیفیت بیشتر تصاویر می شود. نرخ رفرش ریت 120 هرتزی ویژگی است که کمتر گوشی در این رنج قیمت ارائه می دهد این نرخ با توجه به شرایط مختلف و محتوای نمایشگر بین 50، 60، 90 و 120 هرتز تغییر می‌کند. مثلا برای کارهای ساده نرخ 50 هرتزی کفایت می کند اما برای زمانی که مشغول بازی کردن هستید این عدد به بالاترین مقدار خود یعنی 120 هرتز می رسد. نمایشگر پوکو X3 با پشتیبانی از HDR10 و گواهی TÜV Rheinland در کاهش نور آبی مضر ساطع شده، یک صفحه نمایش ال سی دی قابل قبول را ارائه می دهد. پشتیبانی 84 درصدی از طیف NTSC و حداکثر روشنایی معمول 450 نیتی از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند است. در لبه بالایی، مرکز این نمایشگر شاهد لنز دوربین سلفی این گوشی هستیم.

صفحه نمایش گوشی شیائومی Poco X3 NFC

دوربین گوشی POCO X3

در پنل پشتی گوشی POCO X3 شاهد ماژول 4 گانه دوربین هستیم. این گوشی با طراحی جدید، سه دوربین و یک سنسور عمق میدان، در کنار هم قرار گرفته اند. سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل که فوکوس خودکار آن نیز از طریق فناوری تشخیص فاز صورت می‌پذیرد، دوربین دوم با لنز اولتراواید (فوق عریض) 13 مگاپیکسلی، دوربین سوم یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی که هنگام ثبت تصاویر از اجسام ریز به شما کمک خواهد کرد و می‌توانید از فاصله 4 سانتی‌متری از اجسام تصویر برداری کنید این دوربین  فاقد فناوری فوکوس خودکار است و از ابعاد پیکسل‌های 1.75 میکرون تشکیل شده و دیافراگم لنز آن نیز f/2.4 است. در نهایت به سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان می‌رسیم که مناسب برای عکاسی پرتره است. با این دوربین می‌توان از فاصله 4 سانتی‌متری سوژه‌ها، تصویربرداری کرد. یک فلش LED در کنار دوربین‌ها قرار گرفته که دیگر نگرانی از بابت عکاسی در شب نداشته باشید. در حالت کلی دوربین پوکو X3 قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت بسیار بالا را دارد و تصاویر از رنگ آمیزی خوب و کنتراست بالایی برخوردار هستند و کاهش نویز در تصاویر به خوبی دیده می‌شود.
یکی دیگر از نقاط قوت دوربین این گوشی هوشمند فیلم برداری با کیفیت 4K است. از توضیحات دوربین‌های پشتی که بگذریم به دوربین سلفی یا دوربین جلو می‌رسیم، حفره ای کوچک در میانه پنل جلویی گوشی با سنسور 20 مگاپیکسلی که قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p را دارد.

دوربین گوشی شیائومی Poco X3 NFC

نرم افزار

پوکو ایکس 3 هم مانند دیگر گوشی های شیائومی از رابطه کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12 استفاده کرده که کار کردن با آن بسیار روان و راحت است. به طور کلی رابط کاربری شیائومی ساختار ساده ای دارد و دسترسی به منوها و بخش‌های مختلف گوشی را آسان کرده است. به لطف استفاده از اندروید 10 که البته قابلیت ارتقا به اندروید 11 را هم دارد، قابلیت های قبلی را بهبود بخشیده است.

نرم افزار گوشی شیائومی Poco X3 NFC

سخت افزار

شاید بهترین و شاخص ترین ویژگی این گوشی را بتوان پردازنده آن دانست. پوکو X3 NFC با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 732G، نشان داد که به عنوان یک گوشی میان‌رده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در ساخت این تراشه از معماری 8 نانومتری استفاده شده است این کار به دلیل این است که هر چه تراشه به کار رفته در گوشی کوچکتر باشد گرمای کمتری تولید می‌شود البته گوشی شیائومی Poco X3 به سیستم خنک کننده مجهز است تا هنگام انجام پردازش‌های سنگین مشکلی به وجود نیاید. پردازندههشت هسته ای از 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی Kryo 470 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 470 Silver به عنوان مرکز پردازش‌های این گوشی در نظر گرفته شده است که می‌تواند تمامی بازی‌ها و نرم‌افزارها را بدون هیچ تأخیری اجرا کند. پردازنده گرافیکی Adreno 618 نیز در کنار این پردازنده قدرتمند به کار گرفته می‌شود تا بازی‌ها و کارهای گرافیکی در بهترین و سریع ترین حالت ممکن اجرا شوند.
با رم 6 گیگابایتی پوکو X3 می توانید چند برنامه را بدون کوچک ترین مشکلی اجرا کنید. این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی 128 و 64 گیگابایت خیال شما را از بابت فضای ذخیره سازی راحت می کند و می‌توانید فیلم ها و عکس‌های زیادی را برای خود ذخیره کنید. البته اگر اهل نگه داری حجم زیادی عکس و فیلم در گوشی خود هستید پوکو امکان اضافه کردن کارت حافظه  microSD را به شما می دهد تا حافظه داخلی گوشی خود را تا 256 گیگابایت افزایش دهید. گوشی شیائومی POCO X3 NFC برای باز کردن قفل تلفن همراهتان هم حسگر اثر انگشت و هم قابلیت تشخیص چهره را قرار داده است.  حسگر اثر انگشت این گوشی روی لبه گوشی، بر روی کلید پاور قرار گرفته که دسترسی به آن بسیار سریع و راحت است. سیستم تشخیص چهره هم که با دوربین سلفی کار می کند، به سرعت چهره شما را تشخیص داده و اقدام به بازگشایی قفل گوشی می‌کند. البته به جز دو مورد گفته شده از روش‌های دیگری مثل پسورد، پین، الگوی امنیتی و ... هم با توجه به نیاز و سلیقه خودتان می توانید استفاده کنید.

سخت افزار گوشی شیائومی Poco X3 NFC

ارتباطات

یکی از ویژگی‌های پوکو X3 NFC که آن را متمایز می‌کند به کارگیری تکنولوژی NFC است. گزینه NFC در گوشی های سری قبلی پوکو حضور نداشت. اگر بخواهیم توضیح مختصری درباره NFC بدهیم، می توان گفت کارکردی شبیه به بلوتوث دارد و برای تبادل داده ها و اطلاعات بین دو گوشی که هر دو مجهز به این تکنولوژی هستند به کار می رود. شاید تصور کنید این ویژگی ممکن است امنیت اطلاعات و محتوای درون گوشی ما را به خطر بیندازد اما این طور نیست با تمهیداتی که سازندگان آن انجام داده اند برای تبادل اطلاعات حتما باید دو دستگاه تلفن همراه نزدیک ترین فاصله به هم را داشته باشند تا برقراری ارتباط ممکن شود.  وای‌فای 5 ، بلوتوث 5.1، پشتیبانی از مسیریاب‌های GPS/GLONASS/BeiDou و جک 3.5 میلی‌‌متری دیگر گزینه‌های ارتباطی این مدل را تشکیل می‌دهند. به‌عنوان یک گزینه جذاب دیگر برای کاربران علاقه‌مند به موسیقی در این گوشی باید به اسپیکرهای استریوی آن اشاره کرد که یکی در پایین و دیگری در بالا در محل اسپیکر تماس قرار دارد.

وای فای گوشی شیائومی Poco X3 NFC

اسپیکر

یکی دیگر از نقاط قوت پوکو X3 وجود اسپیکرهای استریو است همچنین پشتیبانی از  Hi-Resهم سبب می‌شود تا از کیفیت صدای فوق العاده‌ای بهره‌مند شوید. لذت شنیدن موسیقی، دیدن فیلم و حتی بازی کردن هم به نوعی به کیفیت صدا برمی‌گردد که شیائومی در پوکو X3 هم به این موارد توجه داشته است. بر خلاف برخی از مدل های جدید که اقدام به حذف جک 3.5 میلی متری کرده اند این گوشی دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است.

اسپیکر گوشی شیائومی Poco X3 NFC

باتری

پوکو در این مدل گوشی خود از باتری قدرتمندتر و حجیم‌تری استفاده کرده است پوکو X3 NFC با باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت، نگرانی از طرف باتری به جا نمی‌گذارد. بر اساس یافته‌های بنچمارک پوکو ایکس 3 با روشنایی 200 نیت و انجام کارهای ساده روزمره، وب گردی، ویرایش عکس و متن و ... می تواند به مدت 12 ساعت و 25 دقیقه شارژدهی داشته باشد که نتیجه بسیار خوبی محسوب می شود.

باتری گوشی شیائومی Poco X3 NFC

جمع بندی

حال که به پایان مقاله رسیدیم باید بتوانید نتیجه گیری کلی درباره این گوشی بکنیم. این گوشی میان‌رده سعی کرده تا تلفیقی از تکنولوژی گوشی‌های پرچمدار و میان رده را به کار گیرد و در برخی قطعات از نسخه‌های اقتصادی‌تری استفاده کند تا توازن بین قیمت و امکانات را حفظ کند. شاید اگر بخواهیم از نقاط ضعف این گوشی صحبت کنیم تنها بتوانیم بگوییم که به نسبت برندهای مشاهده کمی قطورتر است. شما می‌توانید گوشی پوکو ایکس 3 ان اف سی را با مناسب‌ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی کالاتیک تهیه کنید و در سریعترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2020
رنگ بندی
خاکستری (Shadow Gray)، آبی (Cobalt Blue)
ویژگی های خاص
فبلت، مناسب بازی، مناسب عکاسی، دارای حسگر اثر انگشت، مقاوم در برابر آب، مقاوم در برابر گرد و غبار
ابعاد
9.4 × 76.8 × 165.3 میلیمتر
وزن
215 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت پلاستیک، بدنه جلو شیشه، دور بدنه آلومینیوم
سایر قابلیت ها
دارای گواهینامه IP53 (مقاومت در برابر پاشیده شدن آب به طور قائم یا با حداکثر زاویه 60 درجه و مقاوم در برابر گرد و غبار)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
IPS LCD
اندازه
6.67 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
84.6 درصد
رزولوشن
Full HD+ (1080 × 2340)
تراکم پیکسلی
395 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5)
سایر قابلیت ها
حداکثر روشنایی صفحه نمایش 450 نیت، نرخ بروزرسانی 120 هرتز
دوربین
دوربین اصلی چهار گانه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 13 + 64 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED دوگانه / Dual Tone
دیافراگم
دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9 - دوربین دوم 13 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین چهارم با دریچه دیافراگم f/2.4
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر الکترونیکی (EIS)
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/120 فریم بر ثانیه، رزولوشن (720 × 1280) HD با سرعت 960 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (3840× 2160), Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی پانوراما و HDR، دارای لنز واید و اولتراواید، قابلیت عکاسی ماکرو، دارای حسگر سنجش عمق
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.2
سایر قابلیت های دوربین سلفی
کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید
تراشه
Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G (8 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (2 هسته Kryo 470 Gold و 6 هسته Kryo 470 Silver)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.3 گیگاهرتز (Kryo 470 Gold)، 6 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Kryo 470 Silver)
پردازنده گرافیکی
Adreno 618
حافظه داخلی
64 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
سیستم عامل
اندروید 10.0
رابط کاربری
MIUI 12
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
Mp3
فرمت های پخش ویدئو
Mp4
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 6(900), 7(2600),8, 20, 28, 38, (2300), 41(2500)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه، LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، NFC ،WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.1, A2DP, aptX HD, LE
مادون قرمز
دارد
رادیو
رادیو FM
فناوری مکان یابی
A-GPS, GLONASS, BDS
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 2.0
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
توضیحات تکمیلی صدا
خروجی صدا با کیفیت 24 بیت / 192 کیلوهرتز
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت
حسگرها
مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer)، اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، قطب نما (Compass)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر، کابل USB Type C، کاور ژله ای، سوزن خارج کردن سیم کارت
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع 62 درصد در 30 دقیقه، دارای قابلیت شارژ سریع 33 واتی (Fast Baterry Charging)، دارای قابلیت شارژ سریع 100 درصد در 65 دقیقه

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
مهدی کرمی | کاربر
04 خرداد 1402

موقع خرید گزینه‌های دیگری هم بود ولی قابلیت استفاده به عنوان کنترل تلویزیون و کیفیت دوربینش باعث خرید این برند شد.

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 NFC دو سیم کارت ظرفیت 64/6 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
0
تومان