جشنواره نوروزی کالای دیجیتال

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T 5G دو سیم کارت ظرفیت 128/6 گیگابایت

Xiaomi Mi 10T 5G Dual SIM 128GB, 6GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • کیفیت دوربین: 5 + 13 + 64 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای نمایشگر 6.67 اینچی، پردازنده هشت هسته ای، مجهز به سیستم عامل اندروید 10.0، باتری لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر ساعت، مناسب عکاسی، مناسب سلفی، مناسب بازی
  • کالای ارسالی: پک و رام گلوبال
رنگ:
گارانتی:
ناموجود
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(0)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی شیائومی MI 10T 5G

شرکت شیائومی در چند سال اخیر با عرضه گوشی های هوشمند با قیمت مناسب، خود را وارد بازار رقابت کرده است. شیائومی ثابت کرد که برای خرید گوشی موبایل با امکانات ویژه لازم نیست جیب خود را خالی کنید. گوشی شیائومی Mi 10T در 30 سپتامبر 2020 رونمایی و در 13 اکتبر عرضه شد. می 10 تی شیائومی با پشتیبانی از تکنولوژی 5G و استفاده از پردازنده اسنپدراگون 865، قابلیت های گوشی های پرچمدار را با قیمت مناسب تر ارائه می‌دهد. شیائومی می 10 تی با ظاهری متفاوت نسبت به سری های قبل طراحی شده است. این گوشی با امکانات و قابلیت های زیاد و قیمت مناسب، گوشی های سایر برندها و حتی برخی از پرچمداران را به چالش می‌کشد.

مشخصات گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک

طراحی و ساخت گوشی شیائومی MI 10T 5G

اگر گوشی شیائومی Mi 10T را در دست بگیرید متوجه طراحی بسیار دقیق و استفاده از متریال با کیفیت در ساخت بدنه خواهید شد. فریم دور این گوشی از آلومینیوم با روکشی براق و پنل جلویی و قاب پشتی گوشی هم از شیشه گوریلا گلس 5 ساخته شده است. شیائومی می 10 تی با ابعاد 9.3 × 76.4 × 165.1 و وزن 216 گرمی، جزو گوشی های نسبتا ضخیم و نیمه سنگین بازار محسوب می شود. شیائومی برای بهبود طراحی گوشی قاب پشت را کمی خمیده کرده است تا به راحتی در دست قرار گیرد. روی لبه پایینی گوشی می 10 تی شیائومی بلندگوی اصلی در کنار درگاه USB Type-C قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت در این گوشی به لبه کناری دستگاه و روی دکمه پاور منتقل شده است. این گوشی قابلیت نصب دو سیم کارت را دارد اما فقط یکی از سیم کارت ها از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

طراحی گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک

صفحه نمایش گوشی Mi 10T

گوشی شیائومی می 10 تی ( mi 10T 5G ) دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با تکنولوژی IPS LCD است. این تکنولوژی باعث می‌شود رنگ ها و تصاویر را با همان رنگ و کیفیتی که دارند ببینیم، در واقع تصویر در این نمایشگر بسیار نزدیک به واقعیت است. یکی از مهم ترین ویژگی ها در صفحه نمایش این گوشی رفرش ریت 144 هرتزی است که بیشتر در گوشی های گیمینگ شاهد آن هستیم. رفرش ریت گوشی موبایل می 10 تی قابل تنظیم است و می‌توانید آن را روی یکی از سه حالت 60، 90 و 144 هرتز قرار دهید. اینکه تنظیمات را روی چه عددی قرار می‌دهید بستگی به نوع فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید دارد. هر چه نرخ نوسازی بالاتر باشد انیمیشن ها و حرکت بین منوها سریع تر و روان‌تر است، البته این نکته را هم در نظر بگیرید که میزان مصرف باتری گوشی هم افزایش می‌یابد. نسبت صفحه نمایش به بدنه در می 10 تی 85.2 درصد است که عدد قابل توجهی است. پشتیبانی از فناوری Adaptive Sync هم در برنامه ها و بازی هایی که گرافیک بالاتری دارند کمک می کند تا نمایشگر به صورت خودکار نرخ نوسازی را با نرخ فریم هماهنگ کند، در نتیجه به‌هم‌ریختگی در تصویر دیده نمی‌شود.
نمایشگر گوشی Mi 10T با رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل یا همان +Full HD از قابلیت HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت مربوط به تفکیک رنگ ها در گوشی است. حداکثر میزان روشنایی در این نمایشگر 650 نیت است و کاربر می‌تواند با توجه به نور محیط آن را تغییر دهد تا تصاویر بهتر دیده شوند. این نمایشگر با تراکم 395 پیکسل در اینچ کمک می‌کند تا وقتی روی تصویری زوم می‌کنید شاهد افت کیفیت کمتری باشید. شیائومی برای محافظت از صفحه نمایش موبایل Mi 10T از گوریلا گلس 5 استفاده کرده است تا در برابر آسیب ها و ضربات احتمالی وارده مقاومت کند.
یکی دیگر از قابلیت های جالب نمایشگر می 10 تی شیائومی حالت Reading Mode است. این گوشی علاوه بر حالت قدیمی ریدینگ مود خود، حالت جدید Paper را هم ارائه داده است که علاوه بر اینکه نور آبی را کاهش می‌دهد پس زمینه را به بافتی شبیه به کاغذ تبدیل می‌کند و احساس خواندن با کتاب های کاغذی را برای کاربران تداعی می‌کند. این ویژگی همچنین سبب کاهش خستگی چشم در هنگام مطالعه می‌شود.

صفحه نمایش گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک

دوربین گوشی می 10 تی

شاید در نگاه اول ماژول دوربین گوشی می 10 تی چهارگانه به نظر برسد ولی در واقع این گوشی دارای 3 دوربین است. این مدل طراحی جهت ایجاد تقارن ظاهری صورت گرفته است. دوربین اصلی می 10 تی شیائومی از حسگر 64 مگاپیکسلی واید با سایز 1/1.73 اینچ و پیکسل های 0.8 میکرومتری بهره می‌برد که پشت لنزی 26 میلی‌متری با دیافراگم F/1.89 قرار گرفته است. این دوربین عکس هایی با کیفیت، با نویز کم و جزییات زیاد ثبت می‌کند. شیائومی برای عکاسی در شب هم حالت عکاسی در شب یا همان Night Mode را در نظر گرفته است تا افت کیفیت کمتری را شاهد باشیم. دوربین دوم این گوشی با سنسور 13 مگاپیکسلی و لنز اولترا واید با میدان دید 123 درجه‌ای، دارای دریچه دیافراگم f/2.4 و ابعاد پیکسل 1.12 میکرونی‌ است. دوربین سوم Mi 10T دارای لنز ماکرو است و بیشتر در عکاسی از اجسام کوچک و ریز استفاده می‌شود. این دوربین از سنسور 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر بهره می‌برد. دوربین می 10 تی شیائومی مجهز به زوم دیجیتال PDAF است. از دیگر ویژگی های این گوشی می‌توان به قابلیت عکاسی HDR و پانوراما اشاره کرد.
گوشی شیائومی می 10 تی با دوربین اصلی خود که در این بازه قیمتی جزو بهترین هاست قادر است در رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه یا 8K و سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این گوشی از سنسور 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و سایز 0.8 میکرومتر بهره‌مند است و قابلیت عکاسی HDR نیز دارد. فیلم برداری با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه و همچنین کیفیت 720 با سرعت 120 فریم بر ثانیه از دیگر ویژگی های این دوربین است. لرزشگیر الکترونیکی (gyro-EIS) هم باعث می‌شود بتوانیم ویدیوهایی بدون لرزش و با کیفیت بیشتر ضبط کنیم. 

دوربین گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک

نرم افزار

 می 10 تی شیائومی به صورت پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید 10 که البته به اندروید 11 ارتقا پیدا کرده است، با رابط کاربری MIUI 12.5  استفاده می‌کند. رابط کاربری MIUI 12 بخش جدیدی را با عنوان کنترل سنتر اضافه کرده که بسیار شبیه به کنترل سنتر در سیستم عامل iOS است. این ویژگی امکان استفاده از قابلیت های مختلف گوشی را یکجا فراهم می‌کند. یکی دیگر از امکانات جذاب نرم افزاری گوشی شیائومی می 10 تی  امکان ضبط ویدیو از نمایشگر (اپلیکیشن Screen Record) است که در بیشتر گوشی های شیائومی وجود دارد ولی در می 10 تی گزینه جدیدی به تنظیمات این اپلیکیشن با نام Fixed Frame Rate اضافه شده است که با غیرفعال کردن آن می‌توانیم با سرعت 144 فریم بر ثانیه ویدیوها را ضبط کنیم.

نرم افزار گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک - خرید گوشی شیائومی

سخت افزار

اگر بخواهیم می 10 تی را از نظر سخت افزاری با نسخه های قبلی آن مقایسه کنیم باید بگوییم که شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است. گوشی موبایل می 10 تی از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 ساخته شرکت کوالکام که مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 650 است، بهره می‌برد. این پردازنده 7 نانومتری دارای یک هسته 2.84 گیگاهرتزی، 3 هسته 2.4 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 585 می‌باشد. وجود تراشه ای قدرتمند نگرانی شما را از بابت انجام کارهای سنگین از بین می‌برد. درون تراشه اسنپدراگون 865 مودم یکپارچه‌ای نیست؛ این تراشه را مودم مجزای Snapdragon X55 همراهی می‌کند. این مودم علاوه بر شبکه‌های مرسوم LTE از هر دو نوع اتصال sub-6GHZ و mmWave شبکه‌ 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی با حافظه داخلی 128 و در دو نسخه رم 6 و 8 گیگابایت عرضه شده است. شیائومی MI 10T با حافظه پر سرعت UFS 3.1 برای خواندن و نوشتن اطلاعات حافظه بسیار پر سرعت عمل می‌کند به همین دلیل افزایش 250 و 280 درصدی را در سرعت نصب و اجرای برنامه ها شاهد هستیم. این گوشی فاقد اسلات اختصاصی کارت حافظه است، البته با توجه به حافظه داخلی 128 گیگابایتی که دارد از لحاظ ذخیره سازی مشکلی ندارد.

سخت افزار گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک - قیمت گوشی شیائومی

از دیگر ویژگی های می 10 تی می‌توانیم به اسپیکرهای پرقدرت و استریوی این گوشی اشاره کنیم، بلندی صدا در این گوشی به حدی است که حتی در محیط های پر سر و صدا هم به راحتی صدای زنگ را خواهید شنید. هنگام گوش دادن به موسیقی و یا دیدن فیلم هم کیفیت صدا نظرتان را جلب خواهد کرد.

اسپیکر گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک

ارتباطات

این گوشی شیائومی با پشتیبانی از شبکه 5G و وای فای 6 در زمینه ارتباطات و اینترنت هم به خوبی عمل کرده است. وجود NFC در این گوشی سبب انتقال راحت تر داده و اطلاعات با دستگاه های مجهز به این تکنولوژی می‌شود. این گوشی دارای بلوتوث نسخه 5.1 است و از فناوری های مکان یابی A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS بهره‌مند است. می 10 تی مجهز به سنسورهای اثر انگشت، قطب نما، مجاورتی، ژیروسکوپ، شتاب سنج و فشارسنج است. 

ارتباطات گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک

باتری گوشی می 10 تی شیائومی

می 10 تی برای تامین انرژی قطعات خود از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپری استفاده می‌کند. ظرفیت این باتری در مقایسه با نسخه های قدیمی تر تقریبا 25 درصد افزایش داشته است. این گوشی از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند که برای شارژ صد درصدی تنها به یک ساعت زمان نیاز دارد.قیمت این گوشی شیائومی حدود 375 دلار است. با توجه به قیمت گوشی و امکانات ارائه شده در آن متوجه ارزش بالای خرید این گوشی خواهیم شد.

باتری گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک

محتویات درون جعبه

اقلام همراه Mi 10T شامل دفترچه‌ راهنما، کاور ژله ای، آداپتور شارژر شیائومی، کابل USB Type C، کابل تبدیل USB Type C به جک 3.5 میلیمتری صدا و سوزن خارج کردن سیم کارت است.

محتویات جعبه گوشی شیائومی mi 10t 5g-کالاتیک

 

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2020
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
نقره ای (Lunar Silver) | مشکی (Cosmic Black)
ویژگی‌های خاص
فبلت | دارای حسگر اثر انگشت | دارای دوربین اصلی سه گانه | مناسب عکاسی | مناسب عکاسی سلفی | مناسب بازی
بدنه
جنس بدنه
پشت شیشه | فریم آلومینیوم
وزن
216 گرم
ابعاد
9.3 × 76.4 × 165.1 میلی‌متر
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
IPS
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن
(2400 × 1080) پیکسل
تراکم پیکسلی
395 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
شدت روشنایی
500 نیت
نسبت صفحه نمایش به بدنه
85.2 درصد
فناوری محافظت از صفحه نمایش
پوشش گوریلا گلس 5 (Corning Gorila Glass 5)
نرخ تازه سازی تصویر
144 هرتز
سایر قابلیت‌های صفحه نمایش
پشتیبانی از استاندارد +HDR10
دوربین
دوربین
دوربین اصلی سه‌گانه
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/1.73 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر | دوربین دوم 13 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 | دوربین سوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR | دارای لنز واید | اولترا واید | قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro) | لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro EIS)
دوربین سلفی
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 27 میلیمتر، سایز سنسور 1/3.4 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR | دارای لنز واید | کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (4320 × 7680) 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت دوربین
5 + 13 + 64 مگاپیکسل
پردازنده
تراشه (SOC)
Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 5G (7 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
1 هسته با سرعت 2.84 گیگاهرتز و 3 هسته با سرعت 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.80 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Adreno 650
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
حافظه
حافظه رم (Ram)
6 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 10
رابط کاربری
MIUI 12.5
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ویژگی های نرم افزاری
MMS | SMS | Push Mail | IM | ایمیل | مرورگر HTML5 | نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس | نمایش فایل‌های متنی PDF | برنامه ویرایش عکس و فیلم | پشتیبانی از انواع شبکه‌های اجتماعی | سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSDPA) | 4G (LTE) | 5G (NSA)
فرکانس شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/a/6 | Dual-Band | Wi-Fi Direct
نسل شبکه مخابراتی
5G
توضیحات بلوتوث
پشتیبانی از A2DP, LE, aptX HD, aptX Adaptive
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE نوع Cat4 با سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه | آپلود 50 مگابیت بر ثانیه
فناوری مکان یابی
GPS | A-GPS | GLONASS | GALILEO | BeiDou (BDS) | QZSS
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0 | قابلیت USB OTG
صدا
اسپیکر
استریو
جک 3.5 میلی‌متری صدا
ندارد
توضیحات تکمیلی صدا
خروجی صدا با کیفیت 24 بیت/192 کیلوهرتز
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع 33 واتی (Fast battery charging 33W)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت جانبی (Fingerprint, Side-mounted) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proximity) | قطب نما (Compass) | فشارسنج (Barometer)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت | کاور | مبدل جک 3.5 میلی‌متری صدا به USB-C

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T 5G دو سیم کارت ظرفیت 128/6 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
0
تومان