گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10 Lite 5G دو سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت

Xiaomi Mi 10 Lite 5G Dual SIM 256GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • کیفیت دوربین: چهارگانه 2 + 2 + 8 + 48 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای نمایشگر 6.57 اینچی، باتری لیتیوم پلیمری 4160 میلی آمپر ساعت
  • کالای ارسالی: پک چین با رام گلوبال
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(10)

اطلاعات بیشتر

گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G تنها برای بازار چین عرضه شده است. باتوجه‌به محدودیت‌های ایجاد شده در نسخه‌های اختصاصی این کشور؛ جهت استفاده از امکاناتی مانند: منوی فارسی، پلی‌استور و سایر خدمات گوگل (اپلیکیشن یوتیوب،Gmail  و ...)، در مرحله قبل از تأمین کالا برای فروش، رام گلوبال روی آن‌ها نصب شده است. ازاین‌جهت، گاهی در فرایند تغییر رام چین به رام گلوبال، تفاوت و تغییراتی در نام محصول (قسمت تنظیمات گوشی)، رابط کاربری یا موارد مشابه به وجود خواهد آمد. این تغییرات ایجاد شده، هیچ‌گونه تفاوتی در عملکرد سخت‌افزاری گوشی ایجاد نخواهند کرد.

نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی Mi 10 Lite 5G

در بازار گوشی‌‌های میان‌رده دستگاه‌های زیادی پیدا می‌شود که از نظر مشخصات فنی شباهت‌های فراوانی دارند و انتخاب را برای شما سخت‌تر می‌کنند. شیائومی Mi 10 Lite 5G یکی از مدل‌های متفاوت بازار است که به خاطر طراحی جذاب و قابلیت‌های کاربردی فراوان، نظر بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کرده ‌است. در ادامه با بررسی این گوشی زیبا و نسبتا قدرتمند همراه ما باشید.

گوشی شیائومی mi 10 lite 5g

طراحی و ظاهر Xiaomi Mi 10 Lite 5G

آنچه در نگاه اول به چشم می‌آید، طراحی ساده و چشم‌نواز شیائومی می 10‌ لایت 5G است که آن را از سایر گوشی‌های شیائومی متمایز می‌کند. یکی از تفاوت‌های آن استفاده از فریم پلاستیکی به جای فریم فلزی است که برای کاهش وزن و قیمت دستگاه، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. برای محافظت از قسمت پشتی و پنل جلوی این گوشی از گوریلا گلس 5 استفاده شده است؛ این موضوع در بخش پشتی دستگاه باعث می‌شود تا اثر انگشت روی آن باقی بماند اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این مشکل با استفاده از قابی که همراه این گوشی در جعبه وجود دارد، به راحتی حل خواهد شد.
از دیگر تفاوت‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از ماژول مستطیلی 2×2 به جای ماژول کشیده در دیگر گوشی‌های سری Mi 10 برای قرار گرفتن دوربین‌ها است. اما برای این مدل هم، از 4 دوربین استفاده شده که سنسور اصلی آن 48 مگاپیکسل است. برآمدگی این قسمت بسیار کم (در حد چند میلی‌متر) است که خیلی به چشم نمی‌آید، فقط اگر آن را روی سطحی صاف بگذارید، مقداری لرزش احساس خواهید کرد و در غیر این صورت آزار دهنده نخواهد بود.

طراحی پنل پشتی گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G به صورت منحنی بوده که باعث می‌شود تا علاوه بر بهتر جای گرفتن در دست، به زیبایی آن بیافزاید.

اگر از روبرو به این دستگاه نگاه کنیم صفحه نمایشی 6.57 اینچی را می‌بینیم که 85 درصد از پنل جلویی را اشغال کرده است. ابعاد این گوشی 163.7x74.8x7.9 میلی‌متر و وزن آن 192 گرم است که برای محصولی در این رنج قیمت، مناسب ارزیابی می‌شود. دوربین سلفی این دستگاه به صورت ناچ (قطره‌ایی) در مرکز قسمت بالایی صفحه قرار گرفته است و سنسور اثر انگشت تعبیه شده برای می 10 لایت 5G به صورت اپتیکال و زیر قسمت پایینی صفحه نمایش جای داده شده‌ است.
سمت راست این دستگاه، از کلید تنظیم صدا و دکمه پاور میزبانی می‌کند، ولی لبه سمت چپ آن خالی در نظر گرفته شده است. درگاه Type-C، اسپیکر صدا و میکروفون و اسلات دوگانه سیم کارت در قسمت زیرین بدنه قرار داده شده‌اند. گوشی شیائومی 10 لایت از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند؛ اما با توجه به کافی بودن ظرفیت حافظه داخلی، مشکلی از این بابت وجود ندارد. در قسمت لبه بالایی آن جک 3.5 میلی‌متری صدا برای طرفداران موزیک و یک میکروفون اضافی به همراه مادون قرمز (IR Blaster) دیده می‌شود. فرستنده مادون قرمز با تبدیل دستگاه شما به یک ریموت کنترلر، می تواند لوازم خانگی را از جمله تلویزیون، کولر‌های گازی و امثال آن‌ها را به سهولت کنترل کند.
گوشی شیائومی 10 Lite، در 3 رنگ خاکستری (Cosmic Gray)، سفید (Dream White)، آبی (Aurora Blue) تولید و روانه بازار شده که دو رنگ سفید و آبی آن با بازتاب نور، جلوه خاص و زیباتری نسبت به رنگ خاکستری آن دارند.

بررسی گوشی شیائومی mi 10 lite 5g

صفحه نمایش می 10 لایت 5G

این مدل از گوشی های سری Mi شیائومی دارای صفحه نمایش 6.57 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 2400x1080 است. این رزولوشن دارای تراکم پیکسلی 401 ppi است که در مقایسه با گوشی موبایل شیائومی می 10 (386 ppi) تراکم پیکسلی نسبتا بالاتری دارد. نسبت تصویر این گوشی 20:9 است که باعث می‌شود تا نمایشگری کشیده با عرض کم داشته باشید. باریک بودن صفحه نمایش کمک می‌کند تا کار کردن با گوشی برای شما راحت‌تر باشد و لذت تماشای فیلم را دوچندان کند.
نمایشگر این گوشی موبایل از روشنایی مطلوب برخوردار بوده و عملکرد آن مانند اکثر پنل‌های اولد است، به طوری که در حالت دستی 430 نیت بوده و در حالت خودکار تا 610 نیت افزایش پیدا می‌کند؛ پس در محیط های روشن مشکلی از بابت دیدن محتوا گوشی نخواهید داشت. شیائومی به صورت پیش‌فرض تنظیمات نور را روی حالت خودکار قرار داده اما علاوه بر آن 2 حالت دیگر هم وجود دارد که با استفاده از آن ها می‌توانید دمای رنگ ها را با توجه به سلیقه خودتان شخصی سازی کنید. در قسمت تنظیمات صفحه نمایش می‌توانید یکی از 3 حالت های: رنگ خودکار، اشباع شده و اورجینال را انتخاب کنید که هر یک از آن‌ها دارای حالت های سرد و گرم به همراه گردانه تنظیم دقیق رنگ‌ها هستند.
صفحه نمایش شیائومی می 10 لایت دارای نرخ نوسازی 60 هرتز است که در مقایسه با نمایشگرهای 90 هرتزی خانواده می 10 در زمینه گیمینگ کمی ضعیف تر عمل می‌کند. با این حال، ویژگی‌هایی مثل عمق رنگ مشکی زیاد، کنتراست بالای رنگ‌ها و پشتیبانی از قابلیت +HDR10 این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا از نتفیلیکس، یوتوب و یا آمازون پرایم بتوانید فیلم، سریال و یا محتوای مورد علاقه‌تان را با کیفیت بالا ببینید و لذت ببرید.

قیمت گوشی شیائومی mi 10 lite 5g

بررسی دوربین موبایل شیائومی Mi 10 لایت 5G

یکی از مشهودترین مواردی که می 10 را به نسخه لایت تبدیل می‌کند، حداکثر سایز عکس‌های آن است که به طور محسوسی نسبت به گوشی‌های سری Mi کاهش داشته است. دوربین اصلی آن یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی‌متری و دریچه دیافراگم f/1.8 است. 3 لنز اولترا واید، ماکرو و عمق ترکیب دوربین چهارگانه این گوشی را تکمیل می‌کنند. لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید این گوشی با زاویه 120 درجه و دریچه دیافراگم f/2.2 مناسب برای عکاسی از منظره است که کیفیت خوبی را هم از نظر وضوح به کاربر ارائه می‌دهد. سنسورهای 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 که یکی برای عکاسی ماکرو به کار می‌رود و این امکان را به شما می‌دهد به صورت نمای نزدیک از اجسام عکسبرداری کنید؛ دیگری لنز عمق است که برای صحبت درباره کیفیت آن باید سراغ حالت پرتره برویم، که متوجه می‌شویم در جدا کردن سوژه (انسانی و یا غیر انسانی) از پس زمینه عملکرد رضایت بخشی دارد.
دوربین اصلی گوشی شیائومی می 10 لایت قابلیت فیلم ‌بردای با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد و با دوربین اولترا واید آن می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. خبر خوب برای دوست داران فیلم های اسلوموشن این است که با استفاده از این گوشی قادر هستند به صورت Full HD و با سرعت 120 فریم بر ثانیه به تصویربرداری بپردازند؛ جالب اینکه این عدد هنگام فیلم برداری HD به 960 فریم بر ثانیه می‌رسد. در مجموع به دلیل داشتن قابلیت های جذاب دیگر از جمله حالت سینماتیک (Cinematic Mode)، حالت شب (Night Mood) و ولاگ ویدیو (Vlog Video) می‌توان آن را به عنوان گزینه‌ای ایده آل برای تولید محتوا معرفی کرد.

مشخصات فنی گوشی شیائومی mi 10 lite 5g

دوربین سلفی

برای دوربین سلفی این دستگاه از لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5 استفاده شده که در شرایط نوری خوب قادر به ثبت عکس های قابل قبولی است. کیفیت فیلم برداری آن به صورت Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه و HD با سرعت 30/120 فریم بر ثانیه است که به شما کمک می‌کند لحظات خود را به زیبایی ثبت کنید. برای زیباتر کردن عکس و فیلم های خود می‌توانید از قابلیت های دیگر دوربین سلفی آن مثل فیلترها، حالت سینماتیک، حالت اسلوموشن نیز استفاده کنید.

مشخصات سخت افزار

با وجود اینکه شیائومی در عنوان این گوشی از عبارت لایت استفاده کرده اما با بهره گیری از تراشه Snapdragon 765G، با قابلیت اتصال به شبکه 5G کاربران را شگفت زده کرده است. چیپست میان رده Qualcomm با فرآیند 7 نانومتری به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 620 ساخته شده و می‌تواند پردازش‌های سنگین مثل بازی کال آف دیوتی و PUBG را بدون هیچ تاخیری اجرا کند. پردازنده این دستگاه 8 هسته‌ای بوده که تک هسته سریع تر آن با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می‌کند. برای این مدل گوشی شیائومی سه ظرفیت 64، 128 و 256 گیگابایت با دو رم 6 و 8 در نظر گرفته و به بازار عرضه شده است.

خرید گوشی شیائومی mi 10 lite 5g

نرم افزار و رابط کاربری شیائومی Mi 10 لایت 5G

شیائومی در گوشی موبایل می لایت 10 از سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 استفاده کرده است. این گوشی دارای تم‌ها و آیکون‌های مختلفی است که این امکان را می‌دهد تا شما طبق سلیقه خودتان آن را شخصی سازی کنید. همچنین از نظر امنیت دو قابلیت خودکار مانند بازکردن قفل با چهره دو بعدی و یا اثر انگشت اپتیکال را برای شما در نظر گرفته است که پیشنهاد ما به شما باز کردن با اثر انگشت است زیرا سریع و قابل اعتماد تر نسبت به فیس آیدی است. چند ویژگی اضافی کوچک در سمت چپ صفحه قفل دریافت می‌کنید که با کمک آن ها می‌توانید حالت مادون قرمز را کنترل کرده و یا فلاش LED را روشن کنید.
تغییر دیگری که در این رابط کاربری نسبت به گوشی های mi 10 و mi 10 pro انجام شده، منو کشویی برای مرتب کردن اپلیکیشن‌ها و دسته بندی آن‌ها است که پیش از این در لانچر گوشی های پوکو وجود داشت، اما الان به دستگاه هایی غیر از پوکو راه پیدا کرده است؛ منویی برای شخصی سازی آن هم در نظر گرفته شده است. از دیگر قابلیت‌هایی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد حالت نایت مود، صفحه نمایش همیشه روشن، چراغ اعلانات و سرعت زیاد و بدون لگ آن است.

بررسی گوشی شیائومی می 10 لایت 5g

باتری و منبع انرژی

گوشی Mi 10 Lite 5G از باتری لیتیوم پلیمری 4160 میلی آمپر ساعتی برخوردار است که به نسبت اقتصادی بودن آن می‌تواند قانع کننده باشد. ضمنا همراه با گوشی یک آداپتور 20 واتی و کابل شارژر Type-C ارائه می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توانید دستگاه را ظرف 1ساعت و 16 دقیقه به طور کامل شارژ کنید. از نظر شارژدهی نیز این گوشی نتایج خوبی را در تست‌های انجام شده روی آن به ثبت رسانده است به عنوان مثال ارائه 15 ساعت وبگردی، بیش از 21 ساعت در زمینه پخش ویدئو و در صورت برقراری تماس با شبکه 3G 26 ساعت و 34 دقیقه دوام خواهد آورد.

گوشی شیائومی می 10 لایت

سخن پایانی

با توجه به قابلیت‌هایی مانند نمایشگر عالی و تصویر خوب، عمر باتری قابل قبول و سخت افزار نسبتا قدرتمند، گوشی شیائومی می 10 لایت برای طرفداران فیلم و سریال و کاربرانی که با گوشی خود عکس و ویدیو ادیت می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

نقاط قوت گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

  • پشتیبانی از شبکه 5G
  • سخت‌افزار نسبتا قدرتمند
  • نمایشگر و کیفیت تصویر خوب
  • عمر باتری مناسب و قابلیت شارژ سریع
  • امکانات زیاد و قابلیت شخصی سازی در رابط کاربری
  • دارای جک 3.5mm صدا
  • قابلیت مادون قرمز
  • دارای رادیو FM

نقاط ضعف گوشی شیائومی Mi 10 Lite 5G

  • نداشتن اسلات MicroSD
  • نداشتن لنز دوربین تله فوتو
  • استفاده از فریم پلاستیکی

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2020
رنگ بندی
آبی (Aurora Blue)، خاکستری (Cosmic Gray)، سفید (Dream White)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی چهارگانه، مناسب عکاسی، مناسب بازی، مناسب سلفی
ابعاد
7.9 × 74.8 × 163.7 میلیمتر
وزن
192 گرم
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
AMOLED
اندازه
6.57 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
85.1 درصد
رزولوشن
(Full HD+ (1080 × 2400
تراکم پیکسلی
401 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5)
سایر قابلیت ها
پشتیبانی از استاندارد +HDR10، میزان روشنایی 430 نیت
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
کیفیت دوربین
2 + 2 + 8 + 48 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED دوگانه
دیافراگم
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 میکرومتر - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 - دوربین چهارم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر الکترونیکی (EIS)
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (3840× 2160), Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، اولترا واید، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)، لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro EIS)، دارای حسگر سنجش عمق
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/3.06 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
تراشه
Qualcomm SDM765 Snapdragon 765G (7 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (یک هسته Kryo 475 Prime، یک هسته Kryo 475 Gold و 6 هسته Kryo 475 Silver)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
1 هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز (Kryo 475 Prime)، 1 هسته با سرعت 2.2 گیگاهرتز (Kryo 475 Gold) و 6 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Kryo 475 Silver)
پردازنده گرافیکی
Adreno 620
حافظه داخلی
256 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
سیستم عامل
اندروید 10.0
رابط کاربری
0.MIUI 12 (رابط کاربری اختصاصی شیائومی)
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3, FLAC, APE, DSF, M4A, AAC, OGG, WAV, WMA, AMR, AWB
فرمت های پخش ویدئو
MP4, MKV, AVI, WMV, WEBM, 3GP, ASF, M4V, 3G2
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G, 5G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، NFC ،WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.1، LE ،A2DP ،aptX HD ،aptX Adaptive
مادون قرمز
دارد
رادیو
رادیو FM با قابلیت ضبط
فناوری مکان یابی
(GPS, A-GPS, GLONASS, BeiDou (BDS, Galileo, QZSS
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
توضیحات تکمیلی صدا
خروجی صدا با کیفیت 24 بیت / 192 کیلوهرتز
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4160 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت زیر صفحه نمایش (FingerPrint | under display, optical)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نمای الکترونیکی (Electronic compass)، Haptic motor
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر شیائومی، کابل USB Type C، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله ای
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع 20 واتی (Fast charging 20W) | سازگار با فناوری (USB Power Delivery 3.0)، دارای قابلیت شارژ سریع (+Quick Charge 4)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
عباس نصرالهی | میهمان
16 مرداد 1400

سلام نوع پک!؟ (گلوبال، چین، اروپا)

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10 Lite 5G دو سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان