گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4 GT 5G دو سیم کارت ظرفیت 256/12 گیگابایت

Xiaomi Poco F4 GT 5G Dual SIM 256GB, 12GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • تراشه: Snapdragon 8 Gen 1
  • فناوری صفحه نمایش: AMOLED
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • کیفیت دوربین: سه گانه 2 + 8 + 64 مگاپیکسل
  • ویژگی‌های خاص: مجهز به باتری لیتیومی 4700 میلی‌آمپر ساعت
  • کالای ارسالی: پک و رام گلوبال
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(7)

اطلاعات بیشتر

بررسی ویدئویی گوشی پوکو F4 GT

 

نقد و بررسی گوشی پوکو F4 GT

تا به حال با یک گوشی مخصوص بازی کار کرده‌اید؟ این دستگاه‌ها نسبت به گوشی‌های معمولی تفاوت‌هایی دارند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به طراحی منحصربه‌فرد، تراشه پرقدرت، صفحه نمایش عالی و باتری مناسب برای بازی در ساعت‌های طولانی نام برد. پوکو F4 GT نیز یکی از این گوشی‌های گیمینگ است که تمام موارد بالا را با خود به همراه دارد. در این مطلب، پوکو F4 GT را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم که آیا با گوشی گیمینگ تمام عیار طرف هستیم یا خیر. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

طراحی و جعبه گوشی پوکو f4 gt

نکات مثبت

  • دکمه‌های فیزیکی بازی با طراحی زیبا
  • آداپتور شارژ 120 واتی داخل جعبه
  • کابل شارژ L شکل مناسب بازی

نکات منفی

  • رتبه‌بندی IP ندارد
  • دوربین‌هایی با عملکرد متوسط
  • اسلات کارت حافظه ندارد

طراحی پوکو F4 GT

 

خرید و قیمت گوشی پوکو f4 gt

  • فریم آلومینیومی و پنل پشت شیشه‌ای
  • دکمه‌های فیزیکی مخصوص بازی

پوکو F4 GT نسخه ری‌برند شده ردمی K50 Gaming محسوب می‌شود. گوشی گیمینگ ردمی مخصوص بازار چین است و گوشی مورد بحث ما نیز در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. به همین دلیل، این دو گوشی از نظر طراحی کاملا شبیه به یکدیگر هستند و فقط برندشان تغییر کرده است.

پوکو F4 GT تمام تلاش خود را می‌کند تا شبیه به یک گوشی گیمینگ به نظر برسد. صفحه نمایش آن تقریبا 86 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های آن نیز بسیار کم هستند. حفره دوربین سلفی نیز در وسط صفحه نمایش دیده می‌شود. به علاوه اینکه پنل جلویی گوشی از محافظ گوریلا گلس ویکتوس برخوردار شده تا نهایت محافظت را در اختیار شما قرار دهد.

با نگاه به پشت گوشی داستان هیجان‌انگیز‌تر می‌شود. پنل پشتی از دو بخش شیشه‌ای تشکیل شده که یک نوار آلومینیومی آن‌ها را از هم جدا می‌کند. در کناره‌های دستگاه دو حجم مثلثی شکل قرار گرفته که ظاهر دستگاه را بیش‌ازپیش به سفینه‌های فضایی شبیه می‌کند. ماژول دوربین که چند میلی‌متری به ضخامت گوشی اضافه می‌کند نیز سه دوربین را در خود جای داده است.

دوربین‌ها به صورت عمودی پشت سر هم قرار گرفته‌اند و در دو طرف ماژول دوربین، دو زائده مثلثی شکل را می‌بینیم که عبارت‌های FREEZING و SPEEDIEST روی آن‌ها حک شده است. کمی جلوتر از این دو زائده، نوارهای LED را می‌بینیم که به عنوان چراغ نوتیفیکیشن عمل می‌کنند و می‌توان رنگ آن‌ها را تنظیم کرد.

 

طراحی پنل پشتی poco f4 gt

پنل پشتی و جلوی این گوشی را فریمی از جنس آلومینیومی به یک‌دیگر متصل می‌کند. در سمت راست این فریم، مثل همیشه دکمه پاور/حسگر اسکنر اثر انگشت را می‌بینیم؛ اما تفاوت در این است که محصول شرکت شیائومی از دکمه‌های فیزیکی برای تجربه بهتر بازی‌ها نیز بهره می‌برد. در کنار این دکمه‌ها دو قفل قرار گرفته که وقتی باز می‌شوند، نقطه قرمز رنگی را مشاهده خواهید کرد. این حالت، نشان‌دهنده امکان استفاده از دکمه‌هاست.

حال که حاشیه سمت راست شلوغ شده، دیگر جایی برای دکمه تنظیم صدا باقی نمی‌ماند و همین امر باعث می‌شود که آن را در حاشیه سمت چپ، دقیقا روبروی دکمه پاور پیدا کنیم. کنار این دکمه، میکروفون هم قرار گرفته که نسبت به گوشی‌های معمولی، کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما این کار دلیل خاصی داشته است. وقتی در حال بازی هستید، دست‌های شما بالا و پایین گوشی را می‌گیرند و همین امر باعث می‌شود تا جلوی میکروفون پوشیده شود. پوکو میکروفون را به لبه کناری منتقل کرده تا دستتان مانع انتقال صدای شما نشود. همچنین، اسلات سیم‌کارت نیز در این قسمت دیده می‌شود که متاسفانه فقط دو سیم‌کارت در آن قرار می‌گیرد و نمی‌توانید از کارت حافظه برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی استفاده کنید.

صفحه نمایش پوکو F4 جی تی

 

صفحه نمایش پوکو f4 gt

  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • پشتیبانی از +HDR10 و 1 میلیارد رنگ
  • محافظت با گوریلا گلس ویکتوس

پوکو F4 GT از صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز و پشتیبانی از +HDR10 و 1 میلیارد رنگ استفاده می‌کند. رزولوشن این صفحه +FHD و تراکم آن نیز به 395 پیکسل در اینچ می‌رسد تا نهایت لذت را از بازی یا تماشای محتوا ببرید. همچنین، صفحه نمایش دستگاه نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتز دارد تا به سرعت به فرمان‌های لمسی شما پاسخ دهد.

نرم افزار و حسگرهای امنیتی پوکو F4 GT

 

جعبه گوشی پوکو f4 gt

  • رابط کاربری MIUI 13 بر پایه اندروید 12
  • امکان تنظیم میانبرهای مختلف برای دکمه‌های فیزیکی بازی
  • تنظیم انیمیشن برای باز شدن دکمه‌ها

پوکو F4 GT یکی از اولین گوشی‌های پوکو محسوب می‌شود که به صورت پیش‌فرض از اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 استفاده می‌کند. اغلب گوشی‌های جدید این برند از MIUI 13 بر پایه اندروید 11 برخوردار هستند.

نرم‌افزار F4 GT مانند دیگر گوشی‌های پوکو/شیائومی/ردمی است؛ اما چون این گوشی دکمه‌های فیزیکی برای بازی دارد، برخی ویژگی‌های جدید نیز به آن اضافه شده که در گوشی‌های دیگر نمی‌بینید.

این دکمه‌ها فقط در بازی کاربرد ندارند و پوکو این امکان را در اختیار شما قرار داده تا عملکردهای مختلفی از جمله باز کردن دوربین یا چراغ قوه را برای آن‌ها انتخاب کنید. علاوه بر این، پوکو این اجازه را به شما می‌دهد تا برای از غلاف خارج شدن دکمه‌ها صدای مخصوصی در نظر بگیرید. همچنین، می‌توانید در تنظیمات، برای باز شدن آن‌ها انیمیشن رنگی نیز انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد پوکو F4 GT داشتن دو نوار LED در ماژول دوربین است. این نوارها می‌توانند مانند چراغ نوتیفیکیشن در گوشی‌های قدیمی عمل کنند. مثلا می‌توانید عملکرد آن‌ها را طوری تنظیم کنید که هنگام شارژ گوشی روشن بمانند یا وقتی گوشی زنگ خورد و اعلانی دریافت کردید، این LED-ها به رنگ سبز، قرمز یا هر رنگی که می‌خواهید روشن شوند.

وجود دکمه‌های فیزیکی و نوار LED باعث شده تا کار کردن با نرم‌افزار این گوشی جذاب شود و سادگی یا یکنواختی گوشی‌های معمولی را نداشته باشد. از نظر امنیتی، حسگر اثر انگشت ادغام شده در دکمه پاور این گوشی مانند دیگر گوشی‌های شیائومی، سرعت و دقت خوبی دارد و به محض لمس کردن دکمه، گوشی باز می‌شود. همچنین، می‌توانید از تشخیص چهره دو بعدی نیز برای باز کردن صفحه استفاده کنید که امنیت بالایی ندارد؛ اما سرعت تشخیص آن بالاست.

سخت‌افزار و تجربه بازی با پوکو F4 GT

 

دکمه های فیزیکی گوشی پوکو f4 gt

  • تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1
  • پشتیبانی از 5G
  • 8 یا 12 گیگابایت رم

جذاب‌ترین بخش پوکو F4 GT را می‌توان عملکرد سخت‌افزاری آن دانست. این گوشی از تراشه پرچمدار سال 2022 کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند. در کنار تراشه پرچم‌دار کوالکام می‌توانید پوکو اف 4 جی تی را در دو نسخه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید.

مشخص است که F4 GT از نظر سخت‌افزاری عملکرد فوق‌العاده بالایی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما اسنپدراگون 8 نسل 1 هنگام بازی‌های سنگین بیش‌ازحد داغ می‌شود. پوکو نیز برای حل این مشکل از دو محفظه بخار برای سرد کردن گوشی استفاده کرده که روی هم، 4860 میلی‌متر مربع هستند. محفظه بزرگ‌تر (4015 میلی‌متر مربع) برای برد اصلی کاربرد دارد و دیگری نیز برای مدار شارژ استفاده می‌شود تا هنگام شارژ شدن گوشی، دستگاه بیش از داغ نشود.

دوربین گوشی پوکو F4 GT

 

دوربین پوکو f4 gt

  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی
  • فیلم‌برداری با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه

پوکو F4 GT در کنار تمام مزایا، نقطه ضعف بزرگی در بخش دوربین دارد. این به معنی بد بودن دوربین نیست؛ اما دوربین آن در حد یک گوشی میان‌رده با نصف قیمت است. گوشی مورد بحث ما از دوربین سه‌گانه شامل حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه 120 درجه و حسگر ماکرو 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی نیز 20 مگاپیکسلی با f/2.4 است.

همانطور که گفتیم، دوربین دستگاه در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده است و نباید انتظار دوربین پرچمدار از آن داشته باشید. حداکثر کیفیت فیلم دوربین اصلی به 4K با 60 فریم بر ثانیه محدود شده و دوربین سلفی نیز می‌تواند با کیفیت 1080p و 60 فریم بر ثانیه برای شما فیلم‌برداری کند.

باتری گوشی پوکو F4 GT

 

شارژر پوکو f4 gt

  • حجم باتری 4700 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ فوق سریع 120 وات
  • کابل شارژ L شکل

پوکو حجم باتری F4 GT را نسبت به F3 GT کاهش داده و به 4700 میلی‌آمپر رسانده و به جای آن، شارژ 67 وات را به 120 واتی افزایش داده است. خوشبختانه شارژ داخل جعبه نیز 120 واتی است و می‌تواند شارژ باتری را در مدت 17 دقیقه (طبق گفته شیائومی) از 0 به 100 درصد برساند.

همچنین، کابل شارژ F4 GT مانند گوشی‌های معمولی نیست و به شکل L طراحی شده است. این مسئله باعث می‌شود تا اگر هنگام بازی نیاز به شارژ کردن گوشی بود، کابل آن مانع شما نشود و به راحتی بتوانید به بازی خود ادامه دهید. این کابل طراحی جالبی دارد و خوشحالیم که پوکو حتی به این مورد نیز توجه داشته است.

جمع‌بندی

پوکو F4 GT با تراشه پرقدرت، دکمه‌های فیزیکی بازی و ظاهر منحصربه‌فرد خود می‌تواند یک گوشی گیمینگ واقعی باشد. ظاهر و امکانات دستگاه به گونه‌ای است که به غیر از گیمرها، کاربران عادی نیز بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند. تنها نقطه ضعف F4 GT را می‌توان دوربین متوسط آن دانست که در حد بازه قیمتی گوشی نیست. با این حال، این دستگاه آنقدر جذاب است که بتوانیم برای داشتنش از نقطات ضعف آن چشم‌پوشی کنیم.

پرسش‌های متداول

پوکو F4 GT چه رنگ‌هایی دارد؟

این گوشی در سه رنگ مشکی (Stealth Black)، نقره‌ای (Knight Silver) و زرد (Cyber Yellow) به فروش می‌رسد.

آیا دکمه‌های فیزیکی پوکو F4 GT فقط برای بازی هستند؟

خیر؛ پوکو این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید در تنظیمات، برای این دکمه‌ها عملکردهای متفاوتی مانند باز کردن دوربین، چراغ قوه و غیره را در نظر بگیرید.

گوشی پوکو F4 GT در چند مدل به بازار عرضه شده است؟

شما می‌توانید امکان خرید گوشی Poco F4 GT را در دو مدل 8 و 12 گیگابایت حافظه رم داشته باشید.

قیمت پوکو F4 GT چقدر است؟

گوشی موبایل Poco F4 GT از محصولات گیمینگ با تراشه پرچم‌دار است که همین امر باعث می‌شود نسبت به محصولات دیگر کمی گران‌تر باشد. با این حال شما می‌توانید تلفن همراه پوکو اف 4 جی تی را به ارزان‌ترین قیمت از کالاتیک خرید کنید.

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2022
رنگ بندی
مشکی (Stealth Black)، نقره‌ای (Knight Silver)، زرد (Cyber Yellow)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی سه گانه، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب بازی
ابعاد
8.5 × 76.7 × 162.5 میلیمتر
وزن
210 گرم
جنس بدنه
پنل جلو شیشه، بدنه پشت پلاستیک و دور بدنه آلومینیوم
سایر قابلیت ها
دارای دکمه های مکانیکی پاپ آپ برای بازی
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
AMOLED
اندازه
6.67 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
86.2 درصد
رزولوشن
(Full HD+ (1080 × 2400
تراکم پیکسلی
395 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
گوریلا گلس ویکتوس (Corning Gorilla Glass Victus)
سایر قابلیت ها
پشتیبانی از استاندارد +HDR10، نرخ تازه سازی 120 هرتز، میزان روشنایی 800 نیت
دوربین
دوربین اصلی سه گانه
کیفیت دوربین
2 + 8 + 64 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
دوگانه LED
دیافراگم
دوربین اول 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9 - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل دریچه دیافراگم f/2.4
لرزشگیر تصویر
ندارد
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید و اولتراواید با زاویه 120 درجه، قابلیت عکاسی ماکرو
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.2
سایر قابلیت های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (720 × 1280) HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه
تراشه
Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (1 هسته Cortex-X2 و 3 هسته Cortex-A710 و 4 هسته Cortex-A510)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
1 هسته با سرعت 3.00 گیگاهرتز، 3 هسته با سرعت 2.50 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.80 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Adreno 730
حافظه داخلی
256 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
12 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
سیستم عامل
اندروید 11
رابط کاربری
MIUI 13 (رابط کاربری اختصاصی شیائومی)
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3, AMR, AAC, AAC+, FLAC, AptX, WAV
فرمت های پخش ویدئو
MP4, M4V, 3GP, 3G2, MKV
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G, 5G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A, 5G
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi ،NFC
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث
5.2, A2DP, LE
مادون قرمز
دارد
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS, NavIC
درگاه ارتباطی
USB Type-C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
استریو (چهرگانه)
خروجی صدا
درگاه USB Type-C
جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
توضیحات تکمیلی صدا
خروجی صدا با کیفیت 24 بیت / 192 کیلوهرتز، طراحی و تنظیم اسپیکرها توسط JBL
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)، شناسایی طیف رنگ (Color Spectrum)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر شیائومی، کابل USB Type C، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله‌ای
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 3، پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع 120 واتی (Fast charging 120W)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4 GT 5G دو سیم کارت ظرفیت 256/12 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان