گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 ZA/A Not Active دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت

Apple iPhone 13 ZA/A Dual SIM 128GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • تراشه: Apple A15 Bionic
  • فناوری صفحه نمایش: Super Retina XDR OLED
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • کیفیت دوربین: دوگانه 12 + 12 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: دارای باتری لیتیوم پلیمری 3240 میلی آمپر ساعتی، دارای سیستم عامل iOS 15
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(14)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی آیفون 13

تا وقتی اپل در بازار گوشی هوشمند فعالیت می‌کند، پیدا کردن دستگاهی که آماده انجام هر وظیفه‌ای باشد، کار چندان سختی نیست. آیفون 13، یکی از این محصولات پرقدرت است که نسبت به مدل نسل پیشین خود، پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده و توانایی رقابت با غول‌های اندرویدی را دارد. دوربین عالی، صفحه نمایش باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمند، اصلی‌ترین اولویت‌های اکثر کاربران در انتخاب موبایل هستند که همگی در قالب iPhone 13 گرد هم آمده‌اند.

مشخصات گوشی آیفون 13

طراحی و ساخت

اپل گوشی آیفون 13 را با ابعاد 7.7 × 71.5 × 146.7 میلی‌متر و وزن 174 گرم، طراحی و روانه بازار کرده است. این اسمارت فون در مقایسه با نسل قبلی خود کمی ضخیم‌تر و 10 گرم سنگین‌تر شده که علت آن، افزایش ظرفیت باتری iPhone 13 است. امروزه اکثر برندهای معتبر برای زیباتر شدن گوشی‌های پرچمدار خود، پنل پشتی را از جنس شیشه می‌سازند که این موضوع در مورد آیفون 13 که به محافظ گوریلاگلس مجهز شده نیز صدق می‌کند. این کمپانی در کنار بدنه شیشه‌ای، از آلومینیوم برای ساخت فریم استفاده کرده که به جذاب شدن طراحی این گوشی هوشمند اپل کمک کرده است.
یکی از نکات منفی در مورد طراحی و ساخت بسیاری از گوشی‌های هوشمند، برآمدگی بیش از حد ماژول دوربین‌های اصلی است؛ اما اپل در این زمینه گام‌های رو به جلویی برداشته و به همین دلیل، گوشی iPhone 13 از برآمدگی چندان زیادی برخوردار نیست. این ماژول به شکل یک مربع در سمت چپ و قسمت بالای پنل پشتی قرار گرفته و دوربین‌های واید، اولتراواید و فلش LED را در خود جای داده است. وظیفه محافظت از صفحه نمایش آیفون 13 را شیلد سرامیکی (Ceramic Shield) بر عهده دارد که پیش از این در سری آیفون 12 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. در بخش بالای نمایشگر آیفون 13 یک کادر باریک وجود دارد که شامل دوربین سلفی و حسگرهای Face ID است. اگر به فریم‌های کناری این گوشی هوشمند نگاهی بیندازید، در لبه راست دکمه‌های سایلنت، ولوم و اسلات سیم کارت و در سمت چپ، دکمه پاور را مشاهده خواهید کرد. اسپیکر، میکروفون و درگاه شارژ لایتنینگ هم در لبه زیرین آیفون 13 قرار گرفته‌اند.

بررسی گوشی iphone 13

صفحه نمایش گوشی iPhone 13

گوشی هوشمند آیفون 13 به نمایشگر 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن 2532 × 1170 مجهز شده که کیفیت آن مثال‌زدنی است. صفحه نمایش آیفون 13 با برخورداری از تراکم پیکسلی 460 ppi محتوا تصویری و ویدیویی را با وضوح بالایی به نمایش می‌گذارد. اپل، شدت روشنایی نمایشگر آیفون 13 را در مقایسه با نسل قبلی آن کمی تغییر داده تا Brightness موبایل در حالت معمولی به 800 و در حالت اوج به 1200 برسد. به لطف این تغییرات، شما می‌توانید از امکانات موبایل در زیر نور خورشید نیز بهره ببرید.
پشتیبانی از تکنولوژی HDR10 و Dolby Vision، از جمله دیگر قابلیت‌های آیفون 13 است و این گوشی ‌هوشمند با بهره‌گیری از دو فناوری ذکر شده، عکس و فیلم‌ها را با کیفیت بالاتر و کنتراست رنگی مناسب‌تری به نمایش می‌گذارد. یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر گوشی Apple، استفاده از فناوری True-tone است که به تفکیک بهتر و نمایش واقعی‌تر رنگ‌ها کمک می‌کند تا تماشای فیلم و سریال به تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش برای شما تبدیل شود. تنها ایرادی که به نمایشگر iPhone 13 می‌توان وارد کرد، نرخ نوسازی معمولی آن است که البته بیش‌تر در هنگام اجرای بازی‌های سنگین (و نه کاربری روزانه) خود را نشان می‌دهد.

قیمت گوشی آیفون 13

دوربین گوشی آیفون 13

اپل مانند اسمارت‌فون آیفون 12 از دوربین دوگانه برای این گوشی هوشمند بهره برده که البته نسبت به نسل قبلی، مشخصات آن را بهبود بخشیده است. اصلی‌ترین دوربین این گوشی هوشمند از سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و دریچه دیافراگم f/1.6 تشکیل شده که قابلیت فوکوس تشخیص فاز دوگانه را در اختیار کاربر می‌گذارد. اندازه پیکسل‌ها در این دوربین 1.7 میکرومتر است و به همین دلیل در هنگام عکاسی، سنسور آن نور بیشتری را دریافت کرده و تصاویر باکیفیت بالایی را ثبت می‌کند. آیفون 13 برای خنثی کردن لرزش‌های به وجود آمده در هنگام تصویربرداری از قابلیت sensor-shift stabilization بهره می‌برد که عملکرد بهتری نسبت به لرزشگیر اپتیکال دارد.
سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و دریچه دیافراگم f/2.4 دومین دوربین آیفون 13 را شکل می‌دهد. از ویژگی‌های دوربین اولترا واید می‌توان به پوشش 120 درجه‌ای محیط اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان جزئیات بیشتری از مناظر مختلف را به تصویر کشید. در کل دوربین‌های دوگانه iPhone 13 عملکرد مطلوبی دارند و تصاویر ثبت شده با آن‌ها از کیفیت مناسب و نویز بسیار کمی برخوردار هستند.
جدیدترین عضو خانواده آیفون در بخش فیلم‌برداری با دوربین اصلی، عملکردی فوق‌العاده دارد و توسط آن می‌توان به ضبط ویدیوهای  4K با سرعت 24، 30 و 60 فریم بر ثانیه پرداخت. البته با مراجعه به بخش تنظیمات دوربین، می‌توان کیفیت فیلم‌برداری را از 4K به Full HD با سرعت‌های 240/120/60/30 فریم بر ثانیه تغییر داد. امروزه بسیاری از برندها برای فیلم‌برداری باکیفیت، از فرمت‌های HDR استفاده می‌کنند که این موضوع در مورد گوشی آیفون 13 نیز صدق می‌کند و اپل برای تصویربرداری بهتر با این گوشی از فناوری دالبی ویژن نیز بهره برده است. از مزایای فناوری Dolby Vision می‌توان به ارائه جزئیات بیش‌تر و دقت رنگ بالاتر در هر فریم از ویدئوها اشاره کرد.
کمپانی خوش‌نام اپل برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند از سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و دریچه دیافراگم f/2.2 در کنار سنسور SL 3D استفاده کرده است. از ویژگی‌های دوربین سلفی آیفون 13 می‌توان به عکسبرداری HDR اشاره کرد. این دوربین هم مانند دوربین اصلی از قابلیت فیلم‌برداری 4K با سرعت 60/30/25/24 فریم بر ثانیه برخوردار است.

خرید گوشی آیفون 13

سخت افزار گوشی هوشمند iPhone 13

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گوشی های آیفون که آن را از برندهای دیگر متمایز می‌کند، پردازنده بسیار قدرتمند این گوشی موبایل است. ایفون 13 به چیپست Apple A15 Bionic مجهز شده که اگر قوی‌ترین تراشه دنیای موبایل نباشد، بی‌تردید یکی از برترین‌های این حوزه محسوب می‌شود. این چیپ، پردازنده‌ای 6 هسته‌ای را در خود جای داده که هسته سریع‌تر آن با فرکانس 3.22 گیگاهرتز کار می‌کند. همچنین، پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای Apple GPU هم به این ترکیب اضافه شده که به‌راحتی از پس پردازش‌های سنگینی مانند ویرایش عکس و ویدیو بر می‌آید. این گوشی در سه نسخه با حافظه‌های 128، 256 و 512 گیگابایت تولید شده که مقدار رم همه آن‌ها 4 گیگابایت است. شاید در مقایسه با گوشی های اندرویدی، این عدد کوچک به نظر بیاید، اما برای اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها در سیستم عامل آی‌اواس، همین مقدار رم کفایت می‌کند.

جدیدترین قیمت آیفون 13

نرم افزار گوشی آیفون 13

غول تکنولوژی در کنار معرفی نسل جدید گوشی‌های خود، از آخرین ورژن سیستم عامل انحصاری iOS نیز رونمایی کرد. در iOS 15 رابط کاربری تغییرات مثبتی داشته و زیبایی و سرعت آن نیز افزایش پیدا کرده است. حفاظت بیش‌تر از حریم خصوصی، بهبود کیفیت تصویر و فراگیر شدن صدا در فیس تایم، اضافه شدن مترجم در سطح سیستم و پشتیبانی مرورگر سافاری از افزونه‌های مختلف، از جمله ویژگی‌ها و امکاناتی هستند که آخرین آپدیت آی‌اواس در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بهترین قیمت گوشی آیفون 13

باتری

برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان گوشی که هرسال محصولات خود را به باتری‌های بزرگ‌تر مجهز می‌کنند، اپل تمایل چندانی به بالا بردن ظرفیت باتری ندارد و ترجیح می‌دهد روی بهینه شدن مصرف انرژی کار کند. در هرحال، کوپرتینویی‌ها برای آیفون 13 یک باتری 3240 میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته‌اند که سرعت شارژ آن 23 وات اعلام شده و ظرف مدت 30 دقیقه، 50 درصد شارژ می‌شود. در تست‌های وبسایت GSMArena، این گوشی پس از هر شارژ کامل، 19 ساعت و 21 دقیقه برای مکالمه، 16 ساعت و 8 دقیقه در وبگردی و 16 ساعت و 50 دقیقه برای پخش ویدیو شما را همراهی می‌کند که چنین عملکردی برای دستگاهی با این رزولوشن صفحه نمایش و این ظرفیت باتری، فوق‌العاده به شمار می‌آید.

عملکرد گوشی موبایل آیفون 13

سخن پایانی

آیفون 13 به دلیل بهره‌گیری از نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار پرقدرت و دوربین کم‌نظیر، توانایی لازم برای پاسخ‌گویی به نیازهای مختلف کاربران را دارد. اگر اهل عکاسی یا فیلمبرداری با موبایل هستید، عادت به تماشای فیلم و سریال روی گوشی دارید یا از دستگاه جیبی خود برای تولید محتوا استفاده می‌کنید، این مدل، گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهد بود. دریافت مداوم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، یکی دیگر از مزایای iPhone 13 محسوب می‌شود.

نقاط قوت گوشی iPhone 13

  • نمایشگر باکیفیت
  • دوربین با امکانات فراوان
  • سخت‌افزار پرقدرت
  • دریافت منظم آپدیت‌های نرم‌افزاری
  • حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • کیفیت ساخت بالا

نقاط ضعف گوشی iPhone 13

  • صفحه نمایش 60 هرتزی
  • ظرفیت متوسط باتری

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2021
رنگ بندی
آبی (Blue)، صورتی (Pink)، قرمز (Red)، سفید (Starlight)، مشکی (Midnight)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر تشخیص چهره (Face ID)، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی، مناسب بازی، مقاوم در برابر آب، دوربین اصلی دوگانه، سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay)
ابعاد
7.7 × 71.5 × 146.7 میلی متر
وزن
174 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت و جلو شیشه (گوریلا گلس)، دور بدنه آلومینیوم
سایر قابلیت ها
دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Super Retina XDR OLED
اندازه
6.1 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
19.5:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
86.0 درصد
رزولوشن
(2532 × 1170) پیکسل
تراکم پیکسلی
460 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
شیشه ضد خش (Scratch-Resistant Glass)، پوشش ضد چربی و اثر انگشت (Oleophobic Coating)
سایر قابلیت ها
پشتیبانی از استاندارد HDR10، حداکثر میزان روشنایی 1200 نیت، پشتیبانی از Dolby Vision، صفحه ‌نمایش با طیف رنگی گسترده (Wide color gamut)
دوربین
دوربین اصلی دوگانه
کیفیت دوربین
12 + 12 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED دوگانه / Dual-Tone
دیافراگم
دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.6، فاصله کانونی 26 میلی‌متر، سایز پیکسل 1.7 میکرومتر - دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 13 میلی‌ متر
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر sensor-shift OIS
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (3840× 2160), Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
دارای لنز واید، لنز اولترا واید با زاویه 120 درجه، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی تصویر، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت عکاسی HDR
دوربین سلفی
دوگانه 12 مگاپیکسل + SL 3D
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 23 میلی‌متر، سایز سنسور 1/3.6 اینچ
سایر قابلیت های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 24/25/30/60 فریم بر ثانیه، ضبط ویدئو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS)
تراشه
Apple A15 Bionic (5 nm)
پردازنده مرکزی
6 هسته‌ای (2 هسته Avalanche و 4 هسته Blizzard)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 3.22 گیگاهرتز (Avalanche) و 4 هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز (Blizzard)
پردازنده گرافیکی
Apple GPU (4 هسته ای)
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
سیستم عامل
iOS 15
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
ندارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS، ایمیل، Push Email ،iMessage ،SMS، مرورگر HTML5 (سافاری - Safari)، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، قابلیت نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس، صدا، فیلم و متن، قابلیت استفاده از سرویس شبکه های اجتماعی
فرمت های پخش موسیقی
AAC, AIFF, CAF, MP3, MP4, WAV, AC-3, E-AC-3, AAX, AAX+
فرمت های پخش ویدئو
H.264, H.265, Motion JPEG
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G, 5G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - 5G - LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi ،NFC
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0، A2DP ،LE
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, Galileo, BDS, QZSS
درگاه ارتباطی
درگاه Lightning، استاندارد USB 2.0
بلندگو
استریو
خروجی صدا
پورت لایتنینگ (Lightning)
جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3240 میلی آمپر ساعت
میزان شارژ آماده به کار
تا 19 ساعت
میزان شارژ پخش آهنگ
تا 75 ساعت
حسگرها
تشخیص چهره (Face ID)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، مجاورت (Proximity)، فشارسنج (Barometer)، قطب نما (compass)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، کابل شارژ USB Type-C به لایتنینگ
سایر قابلیت ها
قابلیت شارژ سریع 20 واتی (Fast Baterry Charging 20W)، قابلیت شارژ سریع بی سیم مغناطیسی 7.5 واتی (Qi magnetic fast wireless charging 7.5W)، سازگار با فناوری (USB Power Delivery 2.0)

نظرات (10)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
زهرا کریمی | میهمان
30 تیر 1401

قیمت لطفاً ؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
30 تیر 1401

باسلام، دوست عزیز کالاهای فاقد قیمت فعلاً در سایت موجود نمی باشند.

مریم عبدالهی | کاربر
03 اسفند 1400

دیروز خریدم امروز 1 و 800 ارزون تر شد. عجب!

بهنام محمدی | کاربر
15 بهمن 1400

رنگ سفید کی موجود میشه ؟

محمدرضا علوی | کاربر
16 بهمن 1400
متاسفانه نمی توان زمان دقیقی ارائه داد.
امین رسولی | میهمان
01 بهمن 1400

باسلام و عرض ادب،
برای خرید حضوری آدرس لطف میکنین ؟

محمدرضا علوی | کاربر
11 بهمن 1400
ثبت سفارش تنها از طریق سایت کالاتیک امکان‌پذیر می باشد و امکان خرید حضوری وجود ندارد.
مازیار مرآتی مقدم | کاربر
25 دی 1400

گوشی مورد نظرتون در حال حاضر موجود می باشد.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 ZA/A Not Active دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان