گوشی موبایل اپل مدل iPhone 14 Pro Max ZA/A Active دو سیم کارت ظرفیت 512/6 گیگابایت

Apple iPhone 14 Pro Max ZA/A Dual SIM 512GB, 6GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت
  • حافظه رم: 6 گیگابایت
  • تراشه: Apple A16 Bionic
  • فناوری صفحه نمایش: Super Retina XDR OLED
  • شبکه‌های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • کیفیت دوربین: چهارگانه 12 + 12 + 48 مگاپیکسل + TOF 3D LiDAR
  • ویژگی‌های خاص: دارای باتری لیتیوم یونی 3115 میلی آمپر ساعت
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(25)

اطلاعات بیشتر

نگاه اجمالی به آیفون 14 پرو مکس

مشخصات و بررسی ایفون 14 پرومکس

خانواده آیفون 14 در تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور) معرفی شد و آیفون 14 پرو مکس بهترین، گران‌ترین و جالب‌ترین گوشی این سری است. این گوشی طراحی متفاوت دارد و ناچ نیز از آن حذف شده است و همچنین با ارتقا دوربین و دیگر به‌روزرسانی‌ها، باید منتظر یک گوشی هیجان‌انگیز باشیم. در ادامه نگاهی اجمالی به آیفون 14 پرو مکس خواهیم داشت و هرچه را که باید در مورد این گوشی باید بدانیم مورد بررسی قرار خواهیم داد. با توجه به قیمت آیفون 14 پرو مکس دارد و مدل پریمیوم سری نیز محسوب می‌شود، انتظارات از آن بسیار است. در صورتی که قصد خرید آیفون 14 پرو مکس را دارید تا انتها همراه ما باشید.

طراحی آیفون 14 پرو مکس

صفحه نمایش آیفون 14 رو مکس

آیفون 14 پرو مکس درواقع مهم‌ترین نسخه از سری آیفون 14 محسوب می‌شود؛ زیرا نسخه پریمیوم و گران‌ترین مدل از سری است. اپل نیز نسبت به حساسیت‌ها آگاه بوده و تلاش کرده تا طرفداران این سری را تا حد ممکن راضی نگه دارد و در عین حال نیز تغییرات مثبتی را پرچم‌دار جدید خود در نظر بگیرد. از نظر طراحی باید گفت پنل پشتی آیفون 14 پرو مکس نسبت به نسخه نسل پیشین تغییر خاصی نداشته است، اما در پنل جلو شاهد تغییرات مثبتی هستیم. میزان حاشیه اطراف صفحه نمایش تا حد بسیاری کاهش یافته و دیگر خبری نیز از ناچ نیست. 

درواقع ناچ جای خود را به حفره‌ای کپسولی شکل داده که اپل به آن حفره داینامیک جزیره‌ای می‌گوید. این حفره علاوه بر محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرها، میزبان اعلانات نیز هست و با توجه به نوع اعلان در حال نمایش، ابعاد و ظاهر آن تغییر می‌یابد. از نظر ابعاد ظاهری با گوشی هوشمندی مواجه هستیم که ضخامت آن به 7.9 میلی‌متر می‌رسد و 240 گرم نیز وزن دارد.

اپل همیشه سعی کرده در کنار ارائه محصولی با طراحی ظاهری زیبا محصولی را در اختیار کاربران قرار دهد که ارگونومی مناسبی نیز داشته باشد و کاربر بتواند تجربه بسیار خوبی از کار با گوشی هوشمند داشته باشد. این موضوع در سری آیفون 14 نیز رعایت شده و با وجود اینکه آیفون 14 پرو مکس از وزن نسبتا بالایی برخوردار است، اما کار با آن همچنان لذت‌بخش خواهد بود.

محصول شرکت اپل از گواهی IP68 برخوردار است و این یعنی در برابر نفوذ ذرات گرد و خاک و قطرات آب در امان خواهد بود و اگر گوشی به داخل آب تا عمق نهایت تا 6.5 متر بیفتد، قطرات آب به درون آن نفوذ نخواهد کرد. آیفون 14 پرو مکس مانند نسخه پرو از پنل‌های شیشه‌ای استفاده می‌کند که توسط محافظ گوریلا گلس پوشیده شده‌اند و برای فریم نیز فریمی از جنس استیل ضد زنگ در نظر گرفته شده تا میزان مقاومت گوشی تا حد ممکن افزایش یابد.

صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس

مشخصات و بررسی صفحه نمایش ایفون 14 پرومکس

اولین تغییر قابل توجه آیفون 14 پرو مکس، صفحه نمایش آن است. این گوشی صفحه نمایش 6.7 اینچی دارد و یک بریدگی قرصی شکل اجزای فیس آیدی و دوربین سلفی را در خود جای می‌دهد. اپل حسگر مجاورت را به پشت صفحه نمایش برده است و حالا اعلان‌ها با یک انیمیشن از حفره خارج می‌شوند که اپل آن را جزیره پویا یا  Dynamic Island می‌نامد. نوتیفیکیشن‌ها و هشدارها با حفره تطبیق داده می‌شوند و اطراف آن حرکت می‌کنند و مشخص است که اپل تمام تلاش خود را صرف نحوه متحرک‌سازی و استفاده از این سیستم کرده است. اپل در رویداد معرفی خود روش‌های مختلفی برای Dynamic Island نشان داد. از جمله آن‌ها می‌توان به حرکت درآمدن ویجت‌ها، انیمیشن‌ها و کنترل‌های موسیقی اشاره کرد. وقتی برای رفتن به خانه صفحه را بالا بکشید، کارهایی که در پس زمینه انجام می‌دهید، مانند پخش موسیقی به جزیره منتقل می‌شود. آیفون 14 پرو مکس از صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار شده است که با ویژگی جدید ویجت صفحه قفل در iOS 16 کار می‌کند و از اطلاعاتی مانند یادآوری‌ها، رویدادهای تقویم و آب‌وهوا بدون نیاز به روشن شدن صفحه پشتیبانی می‌کند. حتی یک حالت خواب نیز برای تصاویر پس‌زمینه iOS 16 وجود دارد که آن‌ها را تیره می‌کند تا باتری کمتر مصرف شود.

پرچم‌دار تمام عیار اپل صفحه نمایشی 6.7 اینچی دارد که پنل LTPO Super Retina XDR OLED را در اختیار گرفته و می‌تواند نرخ نوسازی 120 هرتزی را به کاربر ارائه دهد. ازجمله ویژگی‌های صفحه نمایش 6.7 اینچی آیفون 14 پرو مکس می‌توان به پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن اشاره کرد. همچنین باید گفت که این صفحه نمایش می‌تواند نرخ روشنایی تا حداکثر 2000 نیت را ارائه دهد که یعنی حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز می‌توانید محتوای در حال نمایش را تماشا کنید.

صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس از تراکم پیکسلی 460 پیکسل در هر اینچ برخوردار شده که یعنی محتوای در حال نمایش از جزئیات بسیاری برخوردار خواهد بود. با این حساب نه تنها از تماشای محتوای در حال نمایش لذت خواهید برد، بلکه به لطف پنل 120 هرتزی می‌توانید تجربه‌ای نرم و روان از کار کردن با آیفون 14 پرو مکس داشته باشید.

سخت افزار و نرم افزار آیفون 14 پرو مکس

نرم افزار و سخت افزار ایفون 14 پرو مکس

در دل آیفون 14 پرو مکس تراشه A16 Bionic اپل به کار گرفته شده که توان پردازشی بالاتری نسبت به A15 ارائه می‌دهد و از امکانات به مراتب بیشتری برخوردار است. اپل در مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید اشاره کرد که تراشه جدید A16 نه‌تنها توان پردازشی بالاتری نسبت به نسل گذشته دارد، بلکه در مصرف انرژی نیز تا 20 درصد عملکرد بهینه‌تری خواهد داشت.

تراشه جدید A16 به انیمیشن‌های روان موجود در ویژگی جزیره پویا کمک بزرگی می‌کند و همچنین، قدرت پردازش داده‌های ارسالی از دوربین را بالاتر می‌برد. اپل در نظر گرفته تا آیفون 14 پرو مکس تنها از حافظه رم 6 گیگابایتی برخوردار باشد. با این حال، علاقه‌مندان می‌توانند پرچم‌دار تمام عیار اپل را در یکی از حافظه‌های ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی خریداری کنند. 

آیفون سیستم عامل جدید خود به نام iOS 16 را به همراه خانواده آیفون 14 در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.  iOS 16  ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را به ایفون 14 پرو مکس آورده است. 

دوربین های iPhone 14 پرو مکس

بررسی و کیفیت دوربین ایفون 14 پرو مکس

برای اولین بار، دوربین اصلی آیفون از سنسور 12 مگاپیکسلی به 48 مگاپیکسلی ارتقا یافته است. دوربین اصلی جدید بهبودهایی در زمینه عکاسی در نور کم ارائه می‌دهد و سنسور چهار پیکسلی با دیافراگم f/1.78 و فاصله کانونی 24 میلی‌متر استفاده می‌کند. این سنسور در بیشتر مواقع، عکس‌های 12 مگاپیکسلی می‌گیرد تا جذب نور را به حداکثر برساند. این سنسور به اپل اجازه می‌دهد تا حسگر را به روش‌های مختلف برش دهد تا زوم واقعی 2 برابری در فاصله کانونی 48 میلی‌متری ارائه دهد. این اتفاق منجر به عکس‌های چشمگیر خواهد شد و حسگر جدید حتی جزئیات را در فرمت ProRaw اپل بهینه می‌کند.

دوربین اولتراواید جدید بهبودهایی در عکاسی ماکرو و بهبود 3 برابری در نور کم خواهد داشت. همچنین اپل فلش را در سیستم دوربین آیفون 14 پرو مکس ارتقا داده است تا دو برابر روشن‌تر باشد و به فاصله کانونی عکس‌ها واکنش نشان دهد. علاقه‌مندان به فیلم‌برداری نیز می‌توانند از این گوشی بهترین استفاده را ببرند. حالت سینماتیک آیفون 14 پرو مکس اکنون می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 4K و 30 یا 24 فریم بر ثانیه ثبت کند.

باتری آیفون 14 پرو مکس

اپل هیچگاه حجم باتری واقعی گوشی‌های خود را فاش نمی‌کند و پس از عرضه گوشی‌ها با جدا کردن اجزای آن‌ها، حجم باتری مشخص می‌شود. همین امر برای باتری آیفون 14 پرو مکس نیز صادق است. به همین دلیل، پس از عرضه این گوشی باید منتظر حجم باتری اصلی آن باشیم.

سخن آخر

آیفون 14 پرو مکس را می‌توان پرچم‌دار تمام عیار اپل دانست؛ گوشی هوشمندی که توانمندترین تراشه گوشی‌های هوشمند را دارد و به نظر می‌رسد با ویژگی‌هایی مانند دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 120 هرتزی و مودم ماهواره‌ای حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. با این حال، انتخاب با کاربران خواهد بود که آیا نسبت به خرید آیفون 14 پرو مکس اقدام کنند یا خیر.

پرسش‌های متداول

قیمت آیفون 14 پرو مکس چقدر است؟

قیمت پایه آیفون 14 پرو مکس برای نسخه 128 گیگابایتی 1099 دلار است. پیش سفارش این گوشی از 18 شهریور آغاز می‌شود و 25 شهریور به دست خریداران می‌رسد.

آیفون 14 پرو مکس را از کجا بخریم؟

این گوشی 16 شهریور معرفی شده و عرضه آن 9 روز بعد یعنی 25 شهریور آغاز می‌شود.

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2022
رنگ بندی
مشکی (Space Black)، طلایی (Gold)، بنفش (Deep Purple)، نقره ای (Silver)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر تشخیص چهره (Face ID)، مناسب بازی، مقاوم در برابر آب، دوربین اصلی چهارگانه، سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay)
ابعاد
7.9 × 77.6 × 160.7 میلی‌متر
وزن
240 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت و جلو شیشه (Gorilla Glass)، دور بدنه استیل ضد زنگ
سایر قابلیت ها
دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
LTPO Super Retina XDR OLED
اندازه
6.7 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
19.5:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
88.3 درصد
رزولوشن
(2796 × 1290) پیکسل
تراکم پیکسلی
460 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
شیشه سرامیکی مقاوم در برابر خراش (Scratch-Resistant Glass)، پوشش ضد چربی و اثر انگشت (Oleophobic Coating)
سایر قابلیت ها
پشتیبانی از استاندارد HDR10، طیف گسترده رنگی، نرخ نوسازی 120 هرتز، حداکثر میزان روشنایی 2000 نیت، پشتیبانی از Dolby Vision، صفحه ‌نمایش با طیف رنگی گسترده (Wide color gamut)، تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش با توجه به نور محیط (True Tone Display)
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
کیفیت دوربین
12 + 12 + 48 مگاپیکسل + TOF 3D LiDAR
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه (Dual Pixel PDAF)
فلش
LED دوگانه / Dual-Tone
دیافراگم
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 24 میلی‌متر - دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.8، فاصله کانونی 77 میلی‌متر، دوربین سوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 13 میلی‌متر
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر sensor-shift OIS
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 24/25/30/60 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت240/ 30/60/120 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (3840× 2160), Full HD (1920× 1080), HD (1280× 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
دارای لنز واید، اولترا واید و تله فوتو - قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی تصویر - قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر، دارای لنز سنجش عمق (TOF 3D LiDAR scanner)، دوربین دوم دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر
دوربین سلفی
دوگانه 12 مگاپیکسل + SL 3D
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی 23 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
قابلیت تشخیص چهره، عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 24/25/30/60 فریم بر ثانیه
تراشه
Apple A16 Bionic (4 nm)
پردازنده مرکزی
6 هسته‌ای (2 هسته Avalanche و 4 هسته Blizzard)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 3.22 گیگاهرتز (Avalanche) و 4 هسته (Blizzard)
پردازنده گرافیکی
Apple GPU (5 هسته ای)
حافظه داخلی
512 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
سیستم عامل
iOS 16
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
ندارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS، ایمیل، Push Email ،iMessage ،SMS، مرورگر HTML5 (سافاری - Safari)، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، قابلیت نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس، صدا، فیلم و متن، قابلیت استفاده از سرویس شبکه های اجتماعی
فرمت های پخش موسیقی
AAC‑LC, HE‑AAC, HE‑AAC v2, Protected AAC, MP3, Linear PCM, Apple Lossless, FLAC, Dolby Digital (AC‑3), Dolby Digital Plus (E‑AC‑3), Dolby Atmos ,AAX+, AAX
فرمت های پخش ویدئو
HEVC, H.264, MPEG‑4
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G, 5G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 (برای هر دو سیم‌کارت)
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - 5G - LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi ،NFC
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0، A2DP ،LE
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS
درگاه ارتباطی
درگاه Lightning، استاندارد USB 2.0
بلندگو
استریو
خروجی صدا
پورت لایتنینگ (Lightning)
جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
باتری قابل تعویض
ندارد
حسگرها
تشخیص چهره (Face ID)، شتاب سنج (Accelerometer)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، مجاورت (Proximity)، فشارسنج (Barometer)، قطب نما (Compass)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، کابل لایتنینگ
سایر قابلیت ها
قابلیت شارژ بی سیم 15 واتی (Qi Wireless Charging 15W)، سازگار با فناوری (USB Power Delivery 2.0)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
بهار | میهمان
19 شهریور 1401

فقط ب خاطر اینکه رادیو نداره نمیخرمش، اصن ب خاطر چیز دیگه ای نیست.

Amir | میهمان
23 آبان 1401

اصلا اپل بدون رادیو مثل این میمونه که رفته باشی دندون پزشکی و بی حسی زده باشه، بعدش بری پشمک بخوری !

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل اپل مدل iPhone 14 Pro Max ZA/A Active دو سیم کارت ظرفیت 512/6 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان