کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox Series S ظرفیت 512 گیگابایت

Microsoft Xbox Series S 512GB Game Console

  • رنگ بندی: سفید
  • حافظه (RAM): 10 گیگابایت
  • نسخه کپی خور شده: ندارد
  • ویژگی‌های خاص: قابلیت پشتیبانی از رزولوشن QHD، دارای قابلیت پشتیبانی از HDR، اجرای بازی های مختلف با نرخ فریم 60FPS و ارتقا تا 120FPS

ارسال کالا 24 ساعت کاری پس از ثبت سفارش انجام می‌شود.

برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(22)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی کنسول ایکس باکس سری اس

نقد و بررسی کنسول ایکس باکس سری اس

Xbox Series S یکی از دو کنسول بازی نسل بعدی مایکروسافت است. در مقایسه با Xbox Series X، سری S یک کنسول کوچکتر و ارزانتر است. این دستگاه آنقدر قدرتمند نیست، اما هنوز آنقدر قدرت دارد که به عنوان یک دستگاه گیمینگ نسل بعدی واجد شرایط باشد. ایکس باکس سری اس نرخ فریم بالا، ردیابی پرتو و زمان بارگذاری فوق العاده سریع را در کنار قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. Xbox Series S فضای ذخیره سازی کمتری نسبت به Xbox Series X دارد و در درجه اول رزولوشن 1440p را به جای 4K برای بازی هدف قرار می‌دهد. با این حال، این کنسول در درجه اول برای اجرای بازی ها با وضوح پایین تر طراحی شده و نسبت به قیمت مناسبی که دارد عملکرد آن فوق العاده است.

نکات مثبت 

1) ابعاد کوچک و وزن سبک
2) پشتیبانی از بازی های نسل قبل و بازی های جدید
3) پشتیبانی از فناوری Dolby Vision و Dolby Atmos

نکات منفی

1) سخت افزار ضعیف تر در مقابل پلی استیشن 5 و سری ایکس
2) حافظه داخلی کم

طراحی کنسول بازی Xbox Series S

طراحی و ویژگی های کنسول سری اس ایکس باکس

Xbox Series S با ابعاد 65 × 151 × 275 میلی‌متر کوچکترین کنسول مایکروسافت تاکنون است. به بیان ساده‌تر این دستگاه ابعادی کوچکتر از یک جعبه کفش دارد و به گونه‌ای طراحی شده است تا در حالت صاف، بهترین عملکرد را داشته باشد. Xbox Series S دارای یک دریچه فن مشکی متمایز است که شباهت بسیار به بلندگو دارد، این دریچه برای خارج شدن گرمای کنسول تعبیه شده است. این سیتم خنک کننده کارش را به خوبی انجام می‌دهد و حتی زمانی که فشار بالایی به کنسول وارد می‌کنید، صدای بالایی تولید نمی‌کند. رنگ بدنه این دستگاه سفید براق است که شباهت کمی به ps5 دارد.

پورت‌های کنسول Xbox Series S

درقسمت جلویی کنسول یک پورت USB-A به همراه یک دکمه پاور و دکمه مدیریت کنترلر وجود دارد. از آنجایی که سری S هیچ درایو دیسکی ندارد، بقیه قسمت‌های پنل جلویی فضای خالی است. اگر کنسول را به اطراف بچرخانید، یک خروجی HDMI 2.1، دو پورت USB 3.2، یک درگاه اترنت، یک اسلات گسترش حافظه و یک ورودی AC پیدا خواهید کرد. یکی از مواردی که در مورد اتصالات پشتی جلب توجه می‌کند این است که ترتیب آن‌ها دقیقا با Xbox One S و One X مطابقت دارند، به این معنی که اگر در حال ارتقاء هستید می‌توانید از همان کابل‌هایی که قبلا تنظیم کرده‌اید استفاده کنید. در این بین به این نکته توجه داشته باشید که کابل HDMI شما با 2.1 سازگار است اگر از این موضوع مطمئن نیستید، کابل HDMI خود را با کابل 2 متری موجود در جعبه تعویض کنید.

عملکرد و سخت افزار کنسول خانگی ایکس باکس سری اس

بررسی عملکرد و سخت افزار کنسول ایکس باکس سری اس

برای کنسول خانگی ایکس باکس سری اس، یک پردازنده هشت هسته‌ای سفارشی AMD، پردازنده گرافیکی با سرعت 4 ترافلاپس و 10 گیگابایت رم DDR6 در نظر گرفته شده است. از بهترین ویژگی‌های کنسول سری اس این است که از SSD استفاده می‌کند که بر سرعت اجرای بازی‌ها تاثیر می‌گذارد. ایکس باکس سری اس با سری ایکس شباهت‌های بسیاری دارد تنها در بخش گرافیکی تفاوت جزئی دارند که این تفاوت جزئی در GPU تنها در خروجی تصویر احساس می‌شود. سری اس می‌تواند بازی‌ها را با وضوح 1440p وسرعت 60 فریم بر ثانیه و در برخی بازی‌ها می‌تواند تا 120 فریم بر ثانیه افزایش یابد. 

فضای ذخیره سازی

فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده برای Xbox Series s، 512 گیگابایت است. با توجه به بالا رفتن حجم بازی‌ها و فضای مورد نیاز آن‌ها در صورت مواجه شدن با کمبود فضای ذخیره سازی می‌توانید از کارت‌های حافظه جانبی برای این کنسول استفاده کنید.

دسته ایکس باکس سری اس

مشخصات فنی و بررسی دقیق کنسول سری اس

ابعاد کلی دسته Xbox series s اندکی تغییر یافته است اما نه به حدی که برای کاربر معمولی قابل تشخیص باشد. سایر تغییرات شامل روکش بافتی و مات بر روی دستگیره‌ها، ماشه ها و ضربه گیرها است که به شما کمک می‌کند در طول بازی‌های هیجانی کنترل بیش‌تری روی دسته داشته باشید.
در هر صورت، بزرگترین تغییر برای کنترلر اضافه کردن D-pad جدید است که به عنوان یک پد کامل 360 درجه عمل می‌کند و هنگام کار کردن با انگشت شصت، احساس خوبی منتقل می‌کند. 
تغییر جزئی دیگر این است که ماشه‌ها کوتاه شده‌اند تا کسانی که دست‌های کوچک دارند نیز احساس راحتی داشته باشند. این تریگرها همچنان دارای بازخورد به صورت ویبره هستند. برای مثال هنگام بازی کردن Forza Horizon 5  با افتادن در چاله آب یا دست انداز دسته شروع به لرزیدن می‌کند. با استفاده از دکمه اشتراک گذاری که روی دسته تعبیه شده، می‌توانید تنها با فشار دادن آن عکس فوری بگیرید یا با نگهداشتن آن ویدیوی 15 ثانیه‌ای بگیرید.
در قسمت پایینی کنترلر Xbox Series S جک 3.5 میلی متری صدا و درگاه شارژ وجود دارد و به جای microUSB از پورت USB Type-C برای شارژ شدن استفاده می‌کند و اگر دوست دارید از آن به‌صورت بی‌سیم استفاده کنید باید از 2 باتری AA استفاده کنید. همچنین در قسمت بالایی دسته دکمه جفت شدن وجود دارد که از طریق بلوتوث می‌توانید آن را به کنسول متصل کنید. 

گیم پس

گیم پس ایکس باکس سری اس

Xbox Game Pass دسترسی نامحدود به بیش از 100 بازی باکیفیت دارد. این سرویس هم در کنسول‌های ایکس باکس و هم در کامپیوتر شخصی قابل استفاده است و قیمت گیم مایکروسافت برای اشتراک Ultimate حدود 14.99 دلار ماهانه بوده که با توجه به امکانات آن ارزش بالایی دارد.
در حالی که Game Pass نمی‌تواند کمبود انحصاری‌های سونی را جبران کند، اما به شما امکان می‌دهد تا کتابخانه‌تان را تکمیل کنید و به شما فرصتی می‌دهد تا برخی از بهترین بازی‌های نسل قبلی را با دیدی جدید ببینید. شما همچنین به تمام بازی‌های جدید  مایکروسافت در روز عرضه دسترسی خواهید داشت که به خودی خود نشان دهنده صرفه‌جویی طولانی مدت بزرگی است. مشترکین Xbox Game Pass Ultimate همچنین می توانند بازی ها را از طریق Xbox Cloud Gaming اجرا کنند. این بدان معناست که به جای اینکه فضای ذخیره سازی را اشغال کنید، می‌توانید بازی ها را بدون نیاز به دانلود و نصب اجرا کنید.

آرشیو بازی‌ها

اگر می‌خواهید به سرعت ببینید کدام بازی‌ها برای Xbox Series S بهینه‌سازی شده‌اند، به بخش بازی‌ها و برنامه من> بازی‌ها رفته و سپس گروه‌بندی براساس نوع کنسول را انتخاب کنید. سپس می‌توانید تمام بازی‌های قابل اجرا برای Xbox Series X/S را در یک نگاه ببینید. ایکس باکس از تمامی بازی‌های کنسول‌های نسل قبل خود و کنسول سری ایکس پشتیبانی می‌کند و قابلیت اجرای آن‌ها را دارد.
نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که چون Xbox Series S درایو دیسکی ندارد، برای اجرای بازی‌ها به نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های قدیمی نیاز خواهید داشت به همین دلیل Xbox Game Pass بهترین گزینه است. داخل گیم پس بیش از 100 بازی در دسترس برای دانلود وجود دارد. برخی از این بازی ها مانند Halo: The Master Chief Collection، Gears 5 و Forza 7 هستند. 

قیمت و ارزش خرید Microsoft Xbox series s

قیمت کنسول خانگی Xbox Series S، 299 دلار است و می‌توانید برای خریدن این کنسول به وبسایت کالاتیک مراجعه کرده و آن را با بهترین قیمت خریداری کنید.

سخن آخر
در آخر اگر بودجه‌ای محدود دارید و می‌خواهید کنسول نسل نهمی داشته باشید که بازی‌ها را اجرا کند، بهترین گزینه موجود ایکس باکس سری اس است. این دستگاه با ابعاد کوچک و مشخصات سخت افزای شبیه به سری ایکس گزینه و انتخاب اقتصادی مناسبی است.


پرسش‌های متداول

1) هزینه اشتراک گیم پس چقدر است؟

هزینه گیم پس برای اشتراک Ultimate ماهانه 14.99 دلار است.

2) ایکس باکس سری اس تمامی بازی‌های گیم پس را اجرا می‌کند؟

بله، xbox Series S امکان اجرای تمامی بازی‌های گیم پس با کیفیت 1440p را دارد.

3) تفاوت کنسول ایکس باکس سری اس با سری ایکس در چیست؟

از نپر وزن و ابعاد با هم تفاوت دارند و در بخش سخت افزاری سری اس GPU ضعیف تری دارد.

مشخصات

مشخصات محصول
ابعاد
65 × 151 × 275 میلی‌متر
وزن
1928 گرم
نوع درایو بازی
ندارد
پردازشگر اصلی
هشت هسته‌ سفارشی AMD Zen 2 با فرکانس 3.6 گیگاهرتز
پردازشگر گرافیکی
پردازنده گرافیکی سفارشی AMD RDNA 2 با توان پردازشی 4TFLOPS و فرکانس 1.565 گیگاهرتز
حافظه رم (RAM)
10 گیگابایت GDDR6
خروجی تصویر
HDMI با پشتیبانی از رزولوشن QHD و تکنولوژی HDR
خروجی صدا
HDMI و خروجی دیجیتال 7.1 کاناله، پشتیبانی از صدای فراگیر DTS 5.1، Dolby Digital 5.1 و Dolby TrueHD with Atmos
شبکه بی سیم (Wi-Fi)
802.11ac dual band
بلوتوث
ندارد
پورت (USB)
3 درگاه USB 3.1 نسل اول
پورت (HDMI)
1 درگاه HDMI 2.1
شبکه (Ethernet)
10/100/1000 802.3
هارد دیسک
دارد
ظرفیت هارد دیسک
512 گیگابایت از نوع SSD
تعداد دسته
تک دسته
دسته بی سیم
دارد
کابل (HDMI)
دارد
دسته بازی
دارد
کابل (AC)
دارد
کابل شارژر دسته
ندارد
هدست مونو
ندارد
دفترچه راهنما
دارد

نظرات (5)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
سیدابوالفضل حسینی حاجی | کاربر
04 اردیبهشت 1403

سلام، اگه دسته اضافه بخواهیم موجود دارید؟ اگه بخوام از طرح از کی وام استفاده کنم، مراحل به چه صورت هست؟

پشتیبان سایت | کاربر
04 اردیبهشت 1403

درود بر شما دوست عزیز
بله، شما می‌توانید دسته بازی مایکروسافت مناسب ایکس باکس Series S-X را از طریق منو تجهیزات گیمینگ و سپس ورود به منو ایکس باکس، به سبد خرید خود اضافه بفرمایید.
جهت خرید با از کی وام از طریق منوی بالای صفحه، گزینه خرید اقساطی و سپس از کی وام را انتخاب بفرمایید و وارد پنل دریافت اعتبار شوید.

امیر عبدی پور | کاربر
14 آذر 1402

سلام و خسته نباشید
من از شما یه s23 اولترا خرید کردم، کاملا راضی بودم.
می‌خواستم باز هم از شما خرید کنم، این کنسول سریز اس که گذاشتین پک اصلیه؟ یا رفرشه؟ آکبند و با سریال نامیر اصلی هست؟

پشتیبان سایت | کاربر
15 آذر 1402

سلام دوست عزیز
از اینکه تجربه خرید مثبتی داشته‌اید خرسندیم.
بله تمامی کنسول‌های بازی موجود در کالاتیک اصلی می باشند.

سینا اخوان | کاربر
14 آبان 1402

سلام. قیمت دسته اصلی با دستگاه پک اصلی بدون ریفر یا رفرش فول گیم چنده؟

پشتیبان سایت | کاربر
15 آبان 1402

سلام دوست عزیز
تمامی کنسول‌های بازی موجود در کالاتیک اصلی می‌باشند و یک عدد دسته بازی اصلی نیز داخل پک این محصول قرار دارد.                                     

سعید عمید | کاربر
06 شهریور 1402
دستگاه اصلیه یا refurbished ؟
پشتیبان سایت | کاربر
13 شهریور 1402

تمامی کنسول‌های بازی موجود در سایت کالاتیک اصلی می باشند.

صادق صادق | کاربر
06 خرداد 1402

چیزی که خود مایکروسافت ساخته نیازی به تعریف نداره کیفیت بالا، شاید به پی اس فایو نرسه ولی با این قیمت و برندی که پشتشه ارزش خرید داره برای گیمرها.

پیشنهاد ویژه
محصول
کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox Series S ظرفیت 512 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان