گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 4 تک سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت

Google Pixel 4 Single SIM 64GB Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: تک سیم کارت
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: دوگانه 16 + 12.2 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای حسگر تشخیص چهره، مجهز به سیستم عامل اندروید 10.0، قابلیت شارژ سریع 18 واتی، قابلیت شارژ بی سیم، نمایشگر با رزولوشن +Full HD
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(2)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی Google Pixel 4

شرکت گوگل به تازگی دو گوشی پرچمدار خود با نام های Pixel 4 و Pixel 4 XL را معرفی کرده است که به خوبی می توانند در رقابت با سایر پرچمداران موجود در بازار مانند گوشی های آیفون و سامسونگ قرار بگیرند. گوشی هوشمند Pixel 4 که نسخه ساده تر این خانواده به حساب می آید، در ابعاد 8.2 × 68.8 × 147.1 میلیمتر ساخته شده و وزنی معادل 162 گرم دارد.

سه ویژگی مهم که در گوشی گوگل پیکسل 4 به روشنی دیده می شود، ارتقاء کیفیت دوربین ها، نرم افزار روان و سریع و قابلیت تشخیص چهره آن است. ساختار بدنه پشت و پنل جلو در این گوشی هوشمند از جنس شیشه بوده که مقاومت بالایی در برابر خط و خش و آسیب دارند. اسمارت فون Google Pixel 4 دارای دو دوربین 12.2 و 16 مگاپیکسلی است که به ترتیب از نوع عریض و تله فوتو هستند. این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال است و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و زوم اپتیکال دو برابر بهره می برد.

دوربین سلفی این گوشی هوشمند به یک سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز شده و یک سنسور ToF 3D Camera آن را همراهی می کند. برای بخش سخت افزاری گوشی Pixel 4 نیز از تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام استفاده شده که هشت هسته تشکیل دهنده آن از نوع Kryo 485 می باشند. در پنل جلو این پرچمدار گوگل صفحه نمایش 5.7 اینچی از نوع P-OLED قرار گرفته که رزولوشن آن برابر با 2280 × 1080 پیکسل است. این صفحه نمایش با استفاده از فناوری گوریلاگلس 5 محافظت می شود و قابلیت پوشش 100 درصد از رنگ های طیف DCI-P3 را دارد. این گوشی در سه رنگ سفید، مشکی و نارنجی با دو مقدار حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت عرضه شده که مقدار حافظه رم برای هر دو آنها 6 گیگابایت است.

بررسی گوشی گوگل پیکسل 4

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی گوگل Pixel 4 دارای ابعاد 8.2 × 68.8 × 147.1 میلیمتر و وزنی برابر با 162 گرم است. با مشاهده پنل جلو این اسمارت فون می توان دریافت که گوگل همچنان در طراحی گوشی های خود از مدل های قدیمی با حاشیه های بزرگ بالای نمایشگر، بیشتر از طراحی های ناچ استقبال می کند. اندازه صفحه نمایش این تلفن همراه 5.7 اینچ بوده که 79.8 درصد از بخش جلویی دستگاه را دربرمی گیرد.

در حاشیه بزرگی که در بالای نمایشگر این گوشی وجود دارد یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به همراه سنسور ToF، رادار حرکتی و حسگر تشخیص چهره قرار گرفته است. در لبه سمت راست نیز دکمه پاور و تنظیم صدا و در طرف مقابل آن درگاه سیم کارت تعبیه شده است. طراحی بدنه پشت در پرچمداران جدید گوگل کمی شبیه به خانواده آیفون 11 اپل است که برای جایگذاری دو دوربین اصلی و فلش LED همراه آن، از یک مربع در قسمت بالا گوشه سمت چپ استفاده کرده است.

جنس بدنه پشت و پنل جلو به طور کامل از شیشه ساخته شده و با فناوری گوریلا گلس 5 محافظت می شوند. فریم دور نیز از جنس آلومینیوم است که برای افزایش مقاومت در برابر ضربه با پلاستیک روکش شده است. رنگبندی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند سفید، مشکی و نارنجی است که تفاوت رنگ دکمه پاور با رنگ بدنه، جلوه آن را زیباتر و خاص تر می کند. گوشی گوگل پیکسل 4 دارای گواهی نامه IP68 است که می تواند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه مقاومت کند.

طراحی و کیفیت ساخت

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی گوگل پیکسل 4 از نوع P-OLED با رزولوشن Full HD+ (1080 × 2280) است. اندازه این نمایشگر 5.7 اینچ بوده که حدود 79.8 درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده است و تراکم پیکسلی برابر با 444ppi دارد . حساسیت لمس پذیری در نمایشگر این گوشی 90 هرتز است که در مقایسه با نرخ به روز رسانی 60 هرتز معمولی عدد بالایی به حساب می آید.

عملکرد این صفحه نمایش به قدری سریع و روان است که کاربران بعد از تجربه استفاده از آن به سختی می توانند با مدل های معمولی تر کار کنند. نمایشگر Google Pixel 4 از تکنولوژی HDR نیز بهره برده است که می تواند جلوه های بصری طبیعی با وضوح و کیفیت بالا ایجاد کند. برای محافظت از این صفحه نمایش از فناوری گوریلاگلس 5 استفاده شده که در برابر ضربه و خراشیدگی مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. همچنین صفحه نمایش همیشه روشن پیکسل 4 قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد و می تواند 100 درصد از رنگ های طیف DCI-P3 را پوشش دهد.

صفحه نمایش گوشی گوگل pixel 4

دوربین

گوشی های ساخت شرکت گوگل همواره از کیفیت بالایی در تصویربرداری برخوردارند که این مزیت در گوشی Pixel 4 نیز به خوبی قابل مشاهده است. اسمارت فون پیکسل 4 دارای دو دوربین 12.2 و 16 مگاپیکسلی است که به ترتیب از نوع عریض (Wide) و تله فوتو (telephoto) هستند. . دوربین 12.2 مگاپیکسلی دارای گشودگی دیافراگم f/1.7، فاصله کانونی 27 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.55 اینچ و سایز پیکسل 1.4 میکرومتر است.

سنسور 16 مگاپیکسلی نیز از دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 50 میلیمتر، سایز سنسور 1/3.6 اینچ و سایز پیکسل 1.0 میکرومتر برخوردار می باشد. وجود یک فلش LED دوگانه در کنار این دوربین ها کمک می کند تا نور کافی به عکس ها منتقل شود و تصاویر با وضوح و شفافیت بالا به ثبت برسند. طبق بررسی های انجام شده کیفیت این دوربین ها به حدی ارتقا پیدا کرده است که گاهی می توان آنها را بهتر از دوربین های گوشی آیفون 11 پرو مکس دانست. دوربین گوشی پیکسل 4 از عکاسی پانوراما و Auto-HDR پشتیبانی می کند و به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و زوم اپتیکال دو برابر مجهز شده است.

قابلیت فیلمبرداری نیز در دو کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و Full HD با سرعت 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه قابل تغییر است. گوگل در ساخت این دوربین هوشمند تمرکز ویژه ای برای بهبود عکاسی در شب و حفظ کیفیت به هنگام زوم کردن بر روی تصاویر داشته است. برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری عریض استفاده شده و یک سنسور ToF 3D Camera در کنار آن قرار گرفته است. این دوربین قابلیت تصویربرداری Auto-HDR دارد و می تواند تصاویر Full HD را با سرعت 30 فریم بر ثانیه به ثبت برساند. گشودگی دریچه دیافراگم در این سنسور، f/2.0 بوده و فاصله کانونی آن 22 میلیمتر و سایز پیکسل آن 1.22 میکرومتر تعریف شده است.

دوربین گوشی گوگل پیکسل 4

نرم افزار

گوگل برای گوشی پیکسل 4 از به روزترین نسخه سیستم عامل با نام اندروید 10 استفاده کرده است. فضای نرم افزاری این اسمارت فون نسبت به سری های قبلی خود بسیار نرم تر و روان تر شده و دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) نیز تا حد زیادی بهبود یافته است. این دستیار صوتی می تواند به محض فراخوانی شدن در اختیار کاربر قرار بگیرد و علاوه بر اجرای برنامه ها، اعلام وضعیت آب و هوا، خواندن اخبار و...، تمام آنچه را که کاربر می گوید را با سرعت بالایی به نوشته تبدیل کند.

از دیگر تغییرات نرم افزاری ایجاد شده بر روی این تلفن همراه حذف حسگر اثر انگشت و جایگزین شدن Face Unlock یا همان قابلیت تشخیص چهره است. عملکرد Face Unlock در پیکسل 4 بسیار سریع بوده و به محض نگاه کردن کاربر به نمایشگر گوشی خود، قفل صفحه باز می شود. تکنولوژی Motion Sense ویژگی پرکاربرد دیگری است که گوگل برای گوشی Pixel 4 در نظر گرفته است که با توجه به ژست های حرکتی عمل می کند. موشن سنس می تواند به حرکت دست کاربر سریعا عکس العمل نشان داده و تمام پردازش های خواسته شده را بدون لمس صفحه نمایش اجرا کند.

نرم افزار گوشی google pixel 4

سخت افزار

گوشی گوگل Pixel 4 در بخش سخت افزاری خود از تراشه 7 نانومتری Snapdragon 855 با 8 هسته پردازشی بهره برده که سرعت بالایی در پردازش داده ها و اجرای بازی های موبایلی دارد. هسته های تشکیل دهنده این پردازنده از نوع Kryo 485 هستند که از 4 هسته با سرعت 1.78 گیگاهرتز، 3 هسته با سرعت 2.42 گیگاهرتز و 1 هسته با سرعت 2.84 گیگاهرتز تشکیل شده است. وظیفه پردازش های گرافیکی و گیمینگ در پیکسل 4 نیز بر عهده پردازنده Adreno 640 است که کیفیت بالایی را در اجرا به نمایش می گذارد. گوشی Google Pixel 4 با دو حافظه داخلی متفاوت 64 و 128 گیگابایت تولید شده است که برای هر دو نسخه مقدار رم 6 گیگابایت می باشد. این تلفن همراه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند پس بهتر است قبل از خرید دقت کافی را در انتخاب مناسب ترین گزینه با توجه به نیاز خود داشته باشید.

سخت افزار گوشی گوگل pixel 4

اسپیکر

در لبه زیرین گوشی گوگل پیکسل 4 دو اسپیکر استریو به چشم می خورد که یک درگاه USB Type-C نیز در وسط آنها قرار گرفته است. این اسمارت فون قابلیت حذف صداهای مزاحم با استفاده از میکروفون دوم را دارد که صدا را با وضوح و شفافیت بالا انتقال می دهد. جک 3.5 میلیمتری صدا در این نسخه از پرچمدار گوگل حذف شده است که کاربر می تواند برای راحتی بیشتر از هدفون های بلوتوثی استفاده کند.

اسپیکر گوشی گوگل پیکسل 4

باتری

باتری گوشی گوگل Pixel 4 از نوع لیتیوم پلیمر با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت است. همچنین این گوشی هوشمند دارای قابلیت شارژ سریع 18 واتی و شارژ بیسیم با استاندارد Qi می باشد. پورت به کار رفته در این تلفن همراه از نوع USB Type-C بوده که با فناوری USB Power Deliver یا همان PD می تواند تا توان 100 وات را برای شارژ کردن دستگاه پشتیبانی کند.

باتری گوشی google pixel 4

محتویات جعبه

محتویات جعبه گوشی گوگل Pixel 4 شامل دفترچه راهنما، سوزن خارج کردن سیم کارت، کابل USB Type-C، آداپتور شارژر و مبدل USB Type-C به USB می باشد.

محتویات جعبه گوشی google pixel 4

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2019
رنگ بندی
مشکی، سفید، نارنجی
ویژگی های خاص
فبلت، حسگر تشخیص چهره (Face ID)، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
ابعاد
8.2 × 68.8 × 147.1 میلیمتر
وزن
162 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت و جلو شیشه (گوریلا گلس 5)، دور بدنه آلومینیوم
سایر قابلیت ها
دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
P-OLED
اندازه
5.7 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
19:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
79.8 درصد
رزولوشن
Full HD+ (1080 × 2280)
تراکم پیکسلی
444 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5)
سایر قابلیت ها
صفحه نمایش همیشه روشن (Always On)، پوشش 100 درصد از رنگ های طیف DCI-P3، پشتیبانی از استاندارد HDR
دوربین
دارد
کیفیت دوربین
دوگانه 16 + 12.2 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel (Dual Pixel PDAF)
فلش
LED دوگانه
دیافراگم
دوربین اول 12.2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7، فاصله کانونی 28 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.55 اینچ، سایز پیکسل 1.4 میکرومتر - دوربین دوم 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 45 میلیمتر، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال (OIS)
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR خودکار، دارای لنز واید و تله فوتو
دوربین سلفی
دوگانه 8.0 مگاپیکسل + TOF 3D camera
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی 22 میلیمتر، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، قابلیت عکاسی HDR خودکار، دارای لنز واید
تراشه
Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای 485 Kryo
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
1 هسته با سرعت 2.84 گیگاهرتز و 3 هسته با سرعت 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.78 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Adreno 640
حافظه داخلی
64 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
ندارد
سیستم عامل
اندروید 10.0
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3, Ogg, AMR, AAC, FLAC, WAV, MIDI
فرمت های پخش ویدئو
MP4, WMV, MKV, DivX, XviD, H.265
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700 (AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100), 71(600)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE نوع Cat18 با سرعت دانلود 1200 مگابیت بر ثانیه و آپلود 150 مگابیت بر ثانیه
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، NFC ،WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Dual-Band, Wi-Fi Direct, DLNA, Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0، A2DP ،LE ،aptX HD
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, Galileo, BDS
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 3.1
بلندگو
استریو
جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
توضیحات تکمیلی صدا
قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation with Dedicated Mic)
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت
حسگرها
تشخیص چهره (Face ID)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)، فشارسنج (Barometer)
اقلام همراه گوشی
دفترچه راهنما، آداپتور شارژر گوگل، سوزن خارج کردن سیم کارت
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع 18 واتی (Fast Baterry Charging)، سازگار با فناوری ( USB Power Delivery 2.0)، قابلیت شارژ بی سیم (Qi Wireless Charging)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 4 تک سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان