گوشی موبایل هوآوی مدل nova Y70 دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت + هدیه سیم کارت هوشمند شاتل

Huawei nova Y70 Dual SIM 128GB, 4GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • تراشه: Kirin 710
  • فناوری صفحه نمایش: TFT LCD
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: 2 + 5 + 48 مگاپیکسل
  • ویژگی‌های خاص: نمایشگر 6.75 اینچی، عدم پشتیبانی از سرویس های موبایل گوگل

توضیحات سیم کارت: 3 ماه اینترنت، مکالمه، پیامک و اشتراک رایگان نماوا

برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(10)

اطلاعات بیشتر

بررسی ویدئویی گوشی هواوی Nova Y70

 

نقد و بررسی گوشی هواوی نوا Y70

هواوی با وجود مشکلاتی که در زمینه استفاده از سیستم‌عامل اندروید دارد، دست از تلاش برنداشته و کماکان به تولید گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد. از سوی دیگر،‌ سعی می‌کند به گوگل وابسته نباشد و سیستم‌عامل،‌ رابط‌کاربری و نرم‌افزار اختصاصی خود را دارد. امروز به سراغ یکی از گوشی‌های هوشمند و ارزان‌قیمت هواوی به نام نوا Y70 رفته‌ایم و می‌خواهیم ببینیم آیا این گوشی از ارزش خرید بالایی برخوردار است و می‌توان روی آن حساب باز کرد یا خیر. همراه ما باشید.

نقد و بررسی گوشی Huawei Nova Y70

نکات مثبت

  • ظرفیت بالای باتری
  • برخورداری از جک 3.5 میلی‌متری
  • حافظه 128 گیگابایت

نکات منفی

  • کیفیت دوربین می‌توانست بهتر باشد
  • رزولوشن صفحه‌نمایش می‌توانست FHD باشد
  • بدنه پشتی اثر انگشت را جذب می کند

طراحی گوشی هواوی نوا Y70

طراحی گوشی Nova Y70

  • طراحی ارگونومیک
  • طراحی جذاب و براق

بیایید ابتدا به سراغ بررسی طراحی گوشی نوا Y70 برویم. طراحی این گوشی با صفحه‌نمایش 6.75 اینچی و وزن 200 گرمی، تقریبا بزرگ و سنگین به حساب می‌آید و با ضخامت 9 میلی‌متری، چندان نازک نیست که می‌تواند به دلیل باتری قدرتمند 6000 میلی‌آمپر ساعتی آن باشد. اگر همواره با گوشی فیلم می‌بینید یا به تلفن‌های هوشمند با ابعاد کمی بزرگ عادت دارید، این گوشی می‌تواند برایتان مناسب باشد. پنل پشتی گوشی در نگاه اول شیشه‌ای به‌نظر می‌رسد؛ اما هنگام لمس آن متوجه می‌شوید که از پلاستیک بسیار براقی ساخته شده که تا حدودی اثر انگشت را به‌ خود جذب می‌کند؛ با این حال هنگامی که گوشی را در دست می‌گیرید، از دستان شما سر نمی‌خورد.

در پنل پشت، ماژول دوربین سه‌گانه مشاهده می‌شود که از سه لنز هم‌اندازه تشکیل شده‌ است. در سمت‌ راست نیز مانند دیگر گوشی‌های هوشمند شاهد دکمه‌های کنترل صدا هستیم و کمی پایین‌تر دکمه پاور قرار داد که با حسگر اثر انگشت ادغام شده است. در قسمت بالا نیز تنها یک میکروفون وجود دارد و در قسمت پایین جک 3.5 میلی‌متری، میکروفون دوم، درگاه شارژ USB-C و اسپیکر قرار گرفته‌اند. گوشی ‌Huawei nova Y70 را می‌توانید در سه‌رنگ مشکی، سفید و آبی خریداری کنید.

صفحه نمایش گوشی Huawei nova Y70

  • صفحه‌نمایش بزرگ 6.75 اینچی از نوع IPS
  • مناسب برای مطالعه و تماشای فیلم

بعد از بخش طراحی، نوبت به بررسی صفحه‌ نمایش گوشی هواوی نوا Y70 می‌رسد. همان‌طور که اشاره کردیم،‌ اندازه صفحه‌نمایش 6.75 اینچی این گوشی وضوح HD دارد. طبیعتا در این صفحه‌نمایش، تصاویر با جزئیات کمتری به نمایش درمی‌آیند و کاملا واضح نیستند که برای یک گوشی ارزان قیمت،‌ منطقی به نظر می‌رسد. نوع صفحه‌نمایش در این‌جا IPS است و از نظر نمایش رنگ، کنتراست، و زاویه دید کیفیت بسیار قابل قبولی ارائه می‌دهد و حتی هنگام قرار گرفتن زیر نور خورشید، محتوای صفحه‌نمایش کاملا خوانا خواهد بود.

صفحه نمایش گوشی نوا Y70

در بخش صفحه نمایش گوشی هواوی nova Y70، می‌توانید قابلیت‌هایی مانند تم تیره، نور آبی برای محافظت از چشم  و حالت رنگ و دما، نمایش یا پنهان شدن ناچ، اندازه فونت، و مقیاس عناصر روی صفحه را تنظیم کنید. همچنین دارای یک حالت تنظیم نور است که موجب می‌شود هنگام مطالعه احساس خستگی نداشته باشید.

دوربین گوشی هواوی nova Y70

  • مجهز به سنسور اولتراواید
  • دارای حسگر سنجش عمق
  • دارای حالت شب

بررسی گوشی هواوی نوا Y70

همانطور که اشاره کردیم، گوشی nova Y70 دارای دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 5 مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسلی است. تصاویر ثبت شده با این گوشی، کاملا شفاف و دقیق هستند و حضور حسگر سنجش عمق کمک می‌کند نماهای نزدیک با پس زمینه تار عالی به‌نظر برسند. با این حال اگر نور محیط کافی نباشد، وضوح کاهش می‌یابد و تصاویر با کیفیت پایین‌تری ثبت می‌شوند. توصیه می‌کنیم هنگام عکس‌برداری در نور کم، همواره از حالت شب استفاده کنید؛ چراکه عکس‌ها با وضوح بیشتری ثبت خواهند شد. دوربین سلفی گوشی هواوی nova Y70 نیز 8 مگاپیکسلی است و نمی‌توان گفت بهترین کیفیت را دارد، اما برای تماس‌های ویدیویی کاملا قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد. به‌طورکلی فیلم‌ها و تصاویر با کیفیت HD و سرعت 30 تا 60 فریم‌بر‌ثانیه ثبت می‌شوند و کیفیت متوسطی ارائه می‌دهند.

نرم‌افزار گوشی هواوی نوا Y70

  • عرضه‌شده با سیستم‌عامل اندروید 11
  • رابط کاربری روان

گوشی هواوی نوا Y70 با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری EMUI 12 روانه بازار شده است. با اینکه هواوی سیستم عامل اختصاصی خود را دارد، اما گوشی‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل،‌ تنها در چین به فروش می‌رسند. البته برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد که نسخه هارمونی این دستگاه نیز با نسخه اندروید آن، حداقل از نظر بصری تفاوت چندانی ندارد. 

از زمانی‌که هواوی از خدمات تلفن همراه گوگل محروم شد، تمام تلاشش را می‌کند تا با نرم‌افزارهای مشابه برای ویدیو، موسیقی، خواندن، پشتیبان‌گیری در فضای ابری، ساخت مسیرها روی نقشه و موارد دیگر، جای خالی گوگل را پر کند. نرم‌افزار AppGallery نیز پر از برنامه‌های کاربردی است و به طور کلی هیچ جای نگرانی وجود ندارد و تمام اپلیکیشن‌ها را می‌توانید از این طریق نصب کنید.

بخش نرم افزار گوشی Huawei Nova Y70

با این حال طبیعی به‌نظر می‌رسد اگر کسی هنوز هم نتواند جای خالی گوگل را در گوشی‌های هواوی تحمل کند؛ اما این یک مشکل غیر قابل حل نیست. برنامه‌هایی مانند Gspace این امکان را فراهم می‌کنند که گوشی‌های هوشمند دیگری را شبیه‌سازی کنید و از این طریق بتوانید به خدمات گوگل دسترسی داشته باشید و در عمل با گوشی‌هایی که به صورت پیش‌فرض از گوگل پشتیبانی می‌کنند، هیچ تفاوتی ندارد. 

به‌طور کلی، نوا Y70 با قیمت ارزان، رابط کاربری و نرم‌افزار خوب و روان برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه‌ زیادی بابت خرید گوشی بپردازند، یا به عنوان هدیه برای یکی از بستگان، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این گوشی حداقل برنامه‌های لازم را به‌صورت پیش‌فرض دارد و برنامه‌ها و بازی‌های دیگر را هم می‌توان به راحتی و به دلخواه روی آن نصب کرد.

اسپیکر گوشی Huawei nova Y70

  • کیفیت صدای قابل قبول

گوشی هواوی نوا Y70 دارای یک اسپیکر مونو است و سعی می‌کند صدای واضح و رسایی تولید کند. البته تا حدودی هم موفق است و با این‌که استریو نیست اما کیفیت صدای قابل قبولی ارائه می‌دهد.

سخت‌افزار و عملکرد گوشی هواوی نوا Y70

  • مجهز به تراشه HiSilicon Kirin 710A
  • دارای پردازنده هشت هسته‌ای

گوشی هوشمند نوا Y70 از تراشه HiSilicon Kirin 710A بهره می‌برد که یک چیپست هشت هسته‌ای مبتنی‌بر فناوری 14 نانومتری با حداقل فرکانس 2 گیگاهرتز است. این گوشی اقتصادی تنها با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. طبیعتا نمی‌توان از این گوشی انتظار عملکرد بالایی را داشت؛ با این حال به عنوان یک گوشی‌ مقرون‌به‌صرفه در منو، برنامه‌های داخلی، مرورگر، پیام‌رسان‌ها و دیگر امکانات گوشی عملکرد قابل قبولی دارد.

قابلیت‌های سخت افزاری گوشی نوا Y70

در رابطه با بازی، ما با یک گوشی هوشمند گیمینگ روبرو نیستیم و در مورد گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ای با عملکرد معمولی صحبت می‌کنیم. با این حال، برنامه‌ها و بازی‌های معمولی به خوبی اجرا می‌شوند و بدون تاخیر کار می‌کنند. از طرفی، بازی‌های سنگین‌تر مانند پابجی یا Asphalt 9 نیز نصب و اجرا می‌شوند؛ اما با گرافیک بسیار پایین و معمولی.

باتری گوشی nava Y70 هواوی

  • باتری قدرتمند 6000 میلی‌آمپر ساعتی

باتری گوشی Nova Y70

گوشی هوشمند nova Y70 به‌باتری قدرتمند 6000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. برای مقایسه، قدرتمندترین گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه دارای باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی هستند؛ بنابراین ظرفیت بالای باتری این گوشی یکی از بهترین ویژگی‌های آن به‌شمار می‌آید و قطعا طول عمر بیشتری هم در اختیار شما قرار می‌دهد. از نظر عملکرد، این گوشی با حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش حدود 11 ساعت کارکرد رونش می‌ماند و حتی اگر یک کاربر فعال باشید که از گوشی به صورت مداوم و از صبح تا عصر استفاده می‌کند، باز هم احتمالا 50 درصد از شارژ‌ آن باقی می‌ماند. به‌طور کلی عمر باتری این دستگاه طولانی است؛ اگرچه حدودا دو ساعت طول می‌کشد تا شارژ باتری به 100 درصد برسد. 

سخن آخر

گوشی HUAWEI nova Y70 برای کاربرانی که قصد خرید گوشی دوم را دارند یا به‌دنبال یک گوشی اقتصادی با امکانات کافی هستند، ساخته شده است. هواوی نوا Y70 بازی‌های ساده یا معمولی را به راحتی اجرا می‌کند و صفحه‌نمایش آن قابلیت دریافت چندین لمس به صورت همزمان را دارد. تنها ایراد قابل ملاحظه‌ای که می‌توان در این گوشی نام برد، این است که اثرانگشت را جذب می‌کند و اگر از قاب استفاده نکنید، همواره باید یک دستمال برای پاک کردن پنل پشتی همراه خود داشته باشید. 

از نظر عملکرد، همان‌طور که گفتیم این گوشی از خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند؛ بااین‌حال هواوی شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده که کاربر بتواند از تمام برنامه‌های لازم بهره‌مند شود و دیگر به گوگل نیاز نداشته باشد. این گوشی کاملا مقرون‌به‌صرفه است و امکاناتی معمولی ارائه می‌دهد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید این گوشی،‌ گزینه خرید مناسبی محسوب می‌شود یا خیر. امیدواریم با نقد و بررسی گوشی هواوی نوا Y70 توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

پرسش‌های متدوال

گوشی هواوی nova Y70 با چه حافظه‌ای در بازار موجود است؟

گوشی هواوی نوا Y70 در حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایت به فروش می‌رسد.

قیمت گوشی نوا Y70 چقدر است؟

گوشی هواوی نوا وای 70 با قیمت 3 میلیون و نیم تا  4 میلیون تومان در فروشگاه‌های مختلف موجود است.

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2022
رنگ بندی
آبی (Crystal Blue)، مشکی (Midnight Black)، سفید (Pearl White)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی سه گانه، مناسب عکاسی
ابعاد
9 × 77.7 × 168.3 میلی‌متر
وزن
199 گرم
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
TFT LCD
اندازه
6.75 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
84.1 درصد
رزولوشن
(1600 × 720) +HD
تراکم پیکسلی
260 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16.7 میلیون رنگ
دوربین
دوربین اصلی سه گانه
کیفیت دوربین
2 + 5 + 48 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلی‌متر - دوربین دوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
لرزشگیر تصویر
ندارد
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن Full HD (1920 × 1080) با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720), VGA (640 × 480)
سایر قابلیت های دوربین اصلی
دارای لنز واید، دارای لنز اولتراواید با زاویه 120 درجه، دارای حسگر سنجش عمق، قابلیت عکاسی HDR
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
دارای لنز واید، قابلیت عکاسی HDR، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
تراشه
Hisilicon Kirin 710 (12 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (4 هسته Cortex-A73 و 4 هسته Cortex-A53)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
4 هسته با سرعت 2.2 گیگاهرتز (Cortex-A73) و 4 هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز (Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی
Mali-G51 MP4
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC، افزایش تا 512 گیگابایت (اسلات هیبریدی)
سیستم عامل
اندروید 11
رابط کاربری
EMUI 12 (رابط کاربری اختصاصی هوآوی)
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی
فرمت های پخش موسیقی
mp3, mid, amr, awb, 3gp, mp4, m4a, aac, wav, ogg, flac, mkv
فرمت های پخش ویدئو
3gp, mp4, webm, mkv
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 b/g/n, 2.4 GHz, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.1، A2DP ،LE
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS
درگاه ارتباطی
USB Type-C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
دارد
خروجی صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، قطب نما (Compass)، روشنایی (Ambient Light)، شتاب سنج (Gravity)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر هوآوی، سوزن خارج کردن سیم کارت، کابل USB Type-C
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت سوپر شارژ هوآوی 22.5 واتی (HUAWEI SuperCharge 22.5 W)

نظرات (10)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
سعید علیالی | کاربر
28 آبان 1401

سلام خسته نباشید، این طرح تعویض گوشی هواوی اینجا هم فعال هست یا خیر
یا مثلا اگه بخوام گوشی خودم که وای 7 پی هست رو بدم به شما این رو‌ بگیرم امکان پذیر هست یا خیر.

پشتیبان سایت | مدیر سایت
28 آبان 1401

باسلام، خیر.

Tannaz | میهمان
27 آبان 1401

از خدمات گوگل مثل گوگل پلی یا Gmail پشتیبانی میکنه ؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
27 آبان 1401

باسلام، لطفاً صفحۀ مشخصات کالا را مطالعه بفرمائید. گوشی از سرویس های موبایل گوگل پشتیبانی نمی کند.

سیدجواد موسوی‌فر | کاربر
13 آبان 1401

کسی اطلاع داره که برنامه های apk روی این گوشی نصب میشه یا نه ؟

مصطفی سلطانی | کاربر
19 مهر 1401

مادون قرمز و آن آف سی داره یا نه،تشخیص چهره چی،تا چند اثر انگشت میشه روش گذاشت و اینکه منو فارسی هم داره یا نه.
واسه راه اندازی اولیه نیاز به آیدی هاوایی داره یا نه.

پشتیبان سایت | مدیر سایت
19 مهر 1401

باسلام، دوست عزیز لطفاً صفحۀ مشخصات محصول را مطالعه بفرمائید. اطلاعات درج شده صحیح می باشد.

مصطفی سلطانی | کاربر
17 مهر 1401

سلام، روش گلس نصب هست یا خیر ؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
17 مهر 1401

باسلام، دوست عزیز کالا فاقد محافظ صفحه می باشد.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل هوآوی مدل nova Y70 دو سیم کارت ظرفیت 128/4 گیگابایت + هدیه سیم کارت هوشمند شاتل
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان