گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A20 دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت

Samsung Galaxy A20 Dual SIM 32 GB Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: دوگانه 5 + 13 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، مجهز به دوربین اصلی دوگانه، دارای حسگر اثر انگشت، پردازنده هشت هسته ای، دارای باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت
رنگ:
گارانتی:
ناموجود
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(5)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی اجمالی گوشی سامسونگ گلکسی A20

بعد از معرفی گوشی های گلکسی A30 و Galaxy A50، شرکت سامسونگ از میان رده گلکسی A20 نیز رونمایی کرد. اسمارت فون A20 از جمله گوشی های اقتصادی می باشد که از کیفیت خوبی برخوردار است. پنل پشتی گوشی همراه گلکسی A20، از جنس پلاستیک با ظاهری شیشه ای و براق می باشد. این نمای شیشه ای به نام Glasstic، ترکیبی از شیشه (glass) و پلاستیک (plastic) می باشد. اما استفاده از این ترکیب باعث حساسیت شدید در برابر ضربه شده است و بهتر است از کیف و کاورهای محافظ گوشی استفاده شود. صفحه نمایش 6.4 اینچی Infinity آن، از نوع Super Amoled است که به وضوح بیشتر و کیفیت بهتر تصاویر کمک می کند. نمایشگرهایی که به صورت Infinity طراحی می شوند دارای حاشیه های بسیار باریک بوده و همین امر موجب شده نسبت تصویر به بدنه بیشتر شود که در گوشی گلکسی A20 این نسبت 85 درصد می باشد. این اسمارت فون دارای تراکم پیکسلی 268 پیکسل در هر اینچ می باشد. موبایل A20 به دوربین اصلی دوگانه 13 و 5 مگاپیکسلی و همچنین دوربین سلفی 8 مگاپیکسل مجهز شده که می تواند تصاویری باکیفیت بالا ثبت کند. حافظه داخلی این گوشی 32 گیگابایت و حافظه رم آن 3 گیگابایت می باشد. کمپانی سامسونگ گوشی گلکسی A20 را به تراشه Exynos 7884 و همچنین باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت مجهز کرده است.

نقد و بررسی-گوشی سامسونگ گلکسی a20-کالاتیک

طراحی و کیفیت ساخت گوشی

گوشی های سامسونگ از لحاظ طراحی ظاهری همیشه بر سر زبان ها بوده و همواره توانسته رضایت کاربران و علاقه مندان به گوشی های هوشمند را جلب کنند. در طراحی این گوشی مانند سایر گوشی های سری A، سامسونگ سعی بر این داشته است که تکنیک زیبایی را لحاظ کند. پنل جلویی گوشی از شیشه می باشد به طوری که بدنه و پشت آن از جنس پلاستیک است و نمای شیشه ای دارد که جلوه ای براق به گوشی می دهد و باعث زیبایی دوچندان آن می شود. گلکسی A20 لبه های گرد و بدنه کشیده ای دارد و با ابعاد 158.4 x 74.7 x 7.8 mm دارای وزنی معادل 169 گرم می باشد. حسگر اثر انگشت این دستگاه روی قاب پشتی و بالای لوگوی سامسونگ در نظر گرفته شده است. همچنین دارای سنسورهای مجاورتی، ژیروسکوپ و قطب نما می باشد. علاوه بر حسگر اثر انگشت می توان قفل گوشی را با حسگر تشخیص چهره نیز بازگشایی کرد. در سمت چپ و فوقانی گوشی، دو لنز دوربین به صورت عمودی قرار دارند که در زیر آنها فلش LED خود نمایی می کند. جک 3.5 میلیمتری صدا، درگاه USB Mini2 و اسپیکر در لبه پایینی قرار دارند. روی لبه سمت راست کلیدهای پاور و تنظیم صدا تعبیه شده اند و در لبه سمت چپ درگاه سیم کارت ها قرار گرفته است.

طراحی گوشی samsung galaxy a20

صفحه نمایش

سامسونگ سالهاست که جزء شرکت های بزرگ تولید کننده صفحه نمایش گوشی محسوب می شود. صفحه نمایش هایی که در گوشی های سامسونگ به کار می روند همگی دارای کیفیت بسیار خوبی هستند. نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy A20 از نوع Super Amoled و رزولوشن HD+(720 x 1560) بوده و از کیفیت مطلوب برخوردار است. در بالای صفحه نمایش این اسمارت فون بریدگی V شکل به نام نوار ناچ وجود دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است. همین امر موجب شده تا صفحه نمایش این گوشی از جمله ویژگی های مثبت گلکسی A20 به حساب آید. اندازه نمایشگر این فبلت 6.4 اینچ می باشد که نسبت ابعاد آن به پنل جلو 85 درصد است. صفحه نمایش این گوشی هوشمند کنتراست بالایی دارد و و رنگ ها را بسیار شاداب و باکیفیت نشان می دهد. در گلکسی A20 نیز همانند اکثر گوشی های سامسونگ می توان در قسمت تنظیمات، حالت های مختلفی را برای تصویر به نمایش گذاشته شده در نظر گرفت. به عنوان مثال در حالت Adaptive، رنگ ها از شفافیت و شادابی بیشتری برخوردار هستند در صورتی که حالت Basic دقت در رنگ ها را افزایش می دهد و آنها را به استاندارد sRGB نزدیک تر می کند. حداکثر نور این اسمارت فون به اندازه مناسبی است که هنگام استفاده از آن در فضای باز و زیر نور خورشید مشکل خاصی به وجود نیاید.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی a20

دوربین های اصلی و سلفی گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy A20

امروزه کیفیت خوب دوربین در گوشی های هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از معیارهای اصلی در انتخاب گوشی های موبایل به شمار می رود. با وجود این که گلکسی A20 از سری گوشی های اقتصادی و میان رده محسوب می شود، اما دوربین آن از کیفیت نسبتا خوبی بهره مند است. دوربین دوگانه 13 و 5 مگاپیکسلی این فبلت در پنل پشتی گوشی و به صورت عمودی قرار دارد. دوربین 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی 28 میلیمتر می باشد به طوری که دارای لنز wide است. همچنین دوربین 5 مگاپیکسلی دارای دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 12 میلیمتر بوده، به علاوه از لنز ultrawide بهره می برد. فلش LED نیز در پایین دوربین ها جانمایی شده است. استفاده از لنزهای عریض و فوق عریض باعث می شود تا فضای گسترده تر، از منظره ای که می خواهید عکس برداری کنید داشته باشید. از قابلیت های دیگر دوربین اصلی، عکاسی پانوراما و HDR می باشد. دوربین 8 مگاپیکسلی جلوی این گوشی هم که برای برقراری تماس های تصویری و عکاسی سلفی کاربرد دارد، دارای دریچه دیافراگم f/2.0 می باشد. به علاوه در این دوربین با کمک فوکوس سلفی می توانید پس زمینه را تار و محو کنید و عکس های پرتره بگیرید.

دوربین Samsung galaxy a20

نرم افزار

در گوشی همراه گلکسی A20 از جدیدترین رابط کاربری سامسونگ، One Ui استفاده شده است. به اعتقاد کمپانی سامسونگ این رابط کاربری باعث استفاده راحت تر کاربر از گوشی می شود. آیکون ها در این رابط کاربری به صورت گرد می باشند که امکان تغییر آنها در قسمت Galaxy Themes وجود دارد. این گوشی همچنین از سیستم عامل اندروید 9.0 (پای) پشتیبانی می کند.

نرم افزار گوشی samsung-galaxy-a20-کالاتیک

سخت افزار

کمپانی بزرگ سامسونگ، گوشی گلکسی A20 را به پردازنده Exynos 7884 مجهز کرده است. همچنین این گوشی میان رده، از 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. حافظه ای که برای این گوشی در نظر گرفته شده مناسب برای کارهای نه چندان پیچیده می باشد. همچنین کاربران می توانند با نصب حافظه جانبی، فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را تا سقف 512 گیگابایت افزایش دهند. سامسونگ برای تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی، از پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 در این گوشی استفاده کرده است.

سخت افزار گوشی-سامسونگ گلکسی a20

اسپیکر

اسپیکر و جک 3.5 میلیمتری صدا در این فبلت در لبه پایینی قرار گرفته است. همچنین این اسپیکر قابلیت حذف صداهای مزاحم هنگام مکالمه، با استفاده از میکروفن دوم Active Noise Cancellation with Dedicated Mic را دارد.

اسپیکر-گوشی-سامسونگ-گلکسی-a20

باتری گوشی گلکسی A20

منبع تغذیه گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A20، باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت می باشد. این گوشی از قابلیت شارژ سریع 15 واتی سامسونگ نیز بهره مند است که باعث می شود تا دستگاه در بازه زمانی کوتاه تری شارژ شود. باتری این گوشی در هنگام استفاده های معمولی مانند وبگردی، بازی های سبک، برنامه های اینستاگرام، تلگرام و ... تقریبا تا دو روز نیاز به شارژ مجدد ندارد. به علاوه در مواردی مانند بازی های سنگین و تماشای فیلم های Full HD، بازه زمانی نگهداری شارژ به یک روز محدود می شود. البته لازم به ذکر است که موارد گفته شده، نسبی بوده و به میزان استفاده کاربر بستگی دارد.

باتری-سامسونگ-گلکسی-a20

محتویات جعبه گوشی

از اقلام موجود در جعبه گوشی سامسونگ گکسی A20، می توان به دفترچه راهنما، هندزفری، کابل USB، شارژر و سوزن خارج کردن سیم کارت اشاره کرد.

محتویات جعبه گوشی samsung galaxy a20-کالاتیک

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و ظاهری خوب
  • صفحه نمایش بزرگ Super Amoled
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

نقاط منفی

  • حساسیت قاب براق پشتی در برابر ضربه و آسیب

 

 

مشخصات

مشخصات کلی
سال تولید
2019
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
سایز سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رنگ بندی
مشکی، آبی، قرمز
ویژگی‌های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی دوگانه
بدنه
ابعاد
7.8 × 74.7 × 158.4 میلی‌متر
وزن
169 گرم
جنس بدنه
پلاستیک
صفحه نمایش
صفحه نمایش لمسی
خازنی چند لمسی (Multi Touch)
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.4 اینچ
رزولوشن
(1560 × 720) پیکسل
تراکم پیکسلی
268 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نسبت ابعاد صفحه نمایش
19.5:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
85 درصد
فناوری محافظت از صفحه نمایش
پوشش گوریلا گلس 3 (Corning Gorilla Glass 3)
دوربین
دوربین
دوربین اصلی دوگانه
کیفیت دوربین
5 + 13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی
دوربین اول 13 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی 28 میلیمتر - دوربین دوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 12 میلیمتر
فلش عکاسی
فلش LED
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار (Auto Focus)
کیفیت و سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه
سایر قابلیت‌های دوربین اصلی
قابلیت فوکوس با اشاره بر سوژه، قابلیت تشخیص چهره (Face detection)، قابلیت زوم دیجیتال، دارای لنز واید (wide) و اولترا واید (ultrawide)
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0
پردازنده
تراشه (SOC)
Exynos 7884 (14 nm)
نوع پردازنده
64 بیتی
تعداد هسته پردازنده
8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 1.6 گیگاهرتز و 6 هسته با سرعت 1.35 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی
Mali-G71
حافظه
حافظه رم (Ram)
3 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی
32 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
افزایش تا 1 ترابایت
نوع کارت حافظه
microSD
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
اندروید 11
رابط کاربری
One UI 3.1
منوی فارسی
دارد
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
ارتباطات
شبکه‌های ارتباطی
2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE)
نسل شبکه مخابراتی
4G
فرکانس شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه بی‌سیم Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac | Dual-Band | Wi-Fi Direct | Hotspot | Wi-Fi Display
بلوتوث
نسخه 5.0
نوع درگاه ارتباطی
USB-C استاندارد 2.0
صدا
اسپیکر
دارد
خروجی صدا
درگاه USB-C
باتری
باتری قابل تعویض
ندارد
نوع باتری
پلیمری
ظرفیت باتری
4000 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت‌های باتری
دارای قابلیت شارژ سریع (Fast Baterry Charging)
سایر مشخصات
حسگرها
اثر انگشت روی قاب پشتی (Fingerprint, Rear-mounted) | شتاب سنج (Accelerometer) | ژیروسکوپ (Gyroscope) | مجاورتی (Proximity) | قطب نما (Compass)
اقلام همراه
دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A20 دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
0
تومان