گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note10 Plus دو سیم کارت ظرفیت 256/12 گیگابایت

Samsung Galaxy Note10 Plus Dual SIM 256GB, 12GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: سه گانه 16 + 12 + 12 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی، مجهز به حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی سه گانه، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، مناسب عکاسی، مناسب بازی
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(26)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی سامسونگ Note 10 Plus

شرکت سامسونگ در سال 2019 دو نسخه از گوشی موبایل خود، تحت عنوان سامسونگ گلکسی Note 10 و Note 10 Plus را رونمایی کرد. البته نسخه دیگری که نوع 5G این گوشی ها می باشد نیز وجود دارد. از جمله تغییرات اصلی گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 Plus نسبت به سایر گوشی های نسل قبل تر سری نوت می توان به حذف جک 3.5 میلیمتری صدا و ساختار رنگین کمانی قسمت پشت گوشی اشاره نمود. گلکسی Note 10 Plus با نمایشگر حفره دار، دوربین چهارگانه و فرمی مستطیل شکل ترکیبی از گوشی Note 9 و گلکسی S10 Plus می باشد. قاب پشت و قسمت جلوی گلکسی Note 10 Plus از جنس شیشه Gorilla Glass بوده و دارای فریم آلومینیومی است.

نمایشگر این اسمارت فون، 6.8 اینچ و از نوع Dynamic Amoled می باشد که قابلیت Always On display دارد. دوربین 12، 12 و 16 مگاپیکسلی به همراه سنسور ToF گوشی هوشمند Galaxy Note 10 Plus در قاب پشتی گوشی قرار گرفته و همچنین دوربین 10 مگاپیکسلی سلفی آن روی پنل جلویی قرار دارد. حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش قرار دارد.

این گوشی در دو مدل متفاوت با حافظه های داخلی 256 و 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت به بازار عرضه شده است. همچنین به دلیل پشتیبانی از کارت حافظه جانبی می توان حافظه آن را تا 1 ترابایت افزایش داد. گوشی موبایل Galaxy Note 10 Plus به چیپست Exynos 9825 مجهز شده است. این در حالی است که در نسخه دیگر این گوشی از تراشه اسنپدراگون 855 به منظور استفاده در کشورهای چین و آمریکا به کار رفته است. سیستم عامل این اسمارت فون اندروید 9.0 (پای) با رابط کاربری One UI می باشد. گوشی هوشمند Note 10 Plus از اسپیکر استریو و همچنین صدای دالبی آتموس بهره می برد. باتری این گوشی همراه غیر قابل تعویض بوده و ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت دارد.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ Note 10 Plus

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی گوشی گلکسی Note 10 Plus از لحاظ ظاهری بسیار چشم نواز و زیبا به نظر می رسد. پرچمدار جدید سامسونگ در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و رنگی با نام Aura Glow که در زاویه ها و تابش های مختلف نور، انواع مختلفی از گرادینت های رنگی را بازتاب می دهد، به بازار عرضه خواهند شد. نسخه پلاس گوشی گلکسی Note 10 با وزن 196 گرم، دارای ابعاد 162.3 x 77.2 x 7.9 میلیمتر بوده که بسیار بزرگ و در عین حال باریک است.

در طراحی این گوشی، جک 3.5 میلیمتری حذف شده و از USB نوع C استفاده شده است. علاوه بر جک هدفون، دکمه Bixby نیز در Galaxy Note 10 Plus حذف شده است و تمامی دکمه ها در سمت چپ قرار دارند. سنسور حسگر اثر انگشت جدیدترین پرچمدار سامسونگ در زیر صفحه نمایش قرار گرفته، همچنین این گوشی از حسگر تشخیص چهره نیز بهره می برد. این اسمارت فون مجهز به سنسورهایی از قبیل مجاورتی، ژیروسکوپ، شتاب سنج و قطب نما می باشد. دوربین اصلی این گوشی در قاب پشتی، چیدمانی عمودی دارد و دوربین سلفی نیز روی پنل جلویی این گوشی تعبیه شده است. بر اساس اعلام رسمی کمپانی سامسونگ، این دستگاه توانسته استاندارد IP68 یا همان مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ آب را بدست آورد.

طراحی و کیفیت ساخت

قلم

قلم stylus که جزء جدایی ناپذیر گوشی های سری نوت می باشد در گلکسی Note 10 Plus نیز به کار رفته است. جایگاه این قلم در لبه پایین گوشی در نظر گرفته شده است. از قلم استایلوس می توان به عنوان کنترلی برای تغییر حالت های عکاسی، زوم کردن و تعویض آیکون ها استفاده کرد. در قلم گلکسی نوت 10 پلاس حسگر شتاب سنج و ژیروسکوپ نیز اضافه شده است. از دیگر قابلیت های این قلم تبدیل دست نوشته به متن است که به راحتی می توان جمله ها را نوشت و آنها را به صورت متن درآورده و ارسال کرد.

قلم stylus

صفحه نمایش

در اولین نگاه به گوشی گلکسی Note 10 Plus نمایشگر غول آسا و کشیده آن، بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می آید که در حال حاضر بزرگ ترین نمایشگر استفاده شده در این سری محسوب می شود. گوشی گلکسی Note 10 Plus مجهز به نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic Amoled با رزولوشن 3040 x 1440)) +QHD و نسبت تصویر 19:9 می باشد. که گستره دینامیکی بیشتری در این نمایشگر وجود دارد.

رزولوشن بالا باعث وضوح تصویر فوق العاده، شفافیت زیاد و روشنایی بالا می شود و محتوا را به صورت بسیار شارپ به نمایش می گذارد. طراحی صفحه نمایش این اسمارت فون به صورت Cinematic Infinity-O بوده که موجب می شود حاشیه ها بسیار باریک شوند، به طوری که نسبت نمایشگر به پنل جلوی این گوشی 91 درصد می باشد. حفره کوچکی روی نمایشگر در نظر گرفته شده که محل قرارگیری دوربین سلفی می باشد. از دیگر قابلیت های ویژه صفحه نمایش این فبلت می توان به محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 6 اشاره کرد. گوشی موبایل Galaxy Note 10 Plus از قابلیت HDR10+ پشتیبانی کرده و همچنین دارای قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن است.

صفحه نمایش

دوربین

شرکت سامسونگ در Galaxy Note 10 Plus چینش افقی دوربین نسل قبل را کنار گذاشته و دوربین اصلی این اسمارت فون را به صورت عمودی و در گوشه سمت چپ در نظر گرفته است. سنسورهای 12، 12 و 16 مگاپیکسلی به همراه ماژول ToF، دوربین های چهارگانه این گوشی هوشمند به شمار می روند. سنسور اول 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم دوگانه f/1.5 و f/2.4، دارای لرزشگیر OIS و همچنین قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (Dual Pixel PDAF) می باشد.

در این دوربین سایز سنسور 1/2.55 اینچ و سایز پیکسل 1.4 میکرومتر می باشد. در دوربین 12 مگاپیکسلی دوم از دریچه دیافراگم f/2.1 با سایز سنسور 1/3.6 اینچ و سایز پیکسل 1.0 میکرومتر استفاده شده که دارای لرزشگیر OIS و لنز تله فوتو می باشد. به علاوه از قابلیت های فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus) و همچنین زوم اپتیکال 2 برابر بهره مند است.

سنسور 16 مگاپیکسلی دارای دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولتراواید بوده و از قابلیت Super Steady video پشتیبانی می کند. ماژول ToF 3D نیز که به عنوان دوربین چهارم این گوشی محسوب می شود در کنار سه دوربین ذکر شده قرار دارد و برای تشخیص عمق و تفکیک بهتر سوژه به کار می رود. از دیگر قابلیت های دوربین اصلی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس می توان به عکاسی HDR خودکار و عکس برداری پانوراما نیز اشاره کرد و همچنین قادر به ضبط ویدئو با رزولوشن 4k و سرعت 60 فریم بر ثانیه نیز می باشد. در هنگام فیلمبرداری می توان با فعال کردن لرزشگیر EIS، ویدیویی با حداقل لرزش را ضبط کرد.

دوربین

دوربین سلفی Galaxy Note 10 Plus، برخلاف گوشی گلکسی S10 Plus، به صورت دوگانه نمی باشد. این دوربین 10 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، دارای لنز Wide بوده و از قابلیت های فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel (Dual Pixel PDAF)، استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری و عکاسی HDR خودکار پشتیبانی می کند.

دوربین سلفی

نرم افزار و رابط کاربری

گوشی هوشمند گلکسی Note 10 Plus از نسخه اندروید 9.0 (پای) و رابط کاربری اختصاصی شرکت سامسونگ، One UI بهره برده است. در رابط کاربری One UI آیکون ها و گزینه های مختلف به نیمه پایین نمایشگر نزدیکتر شده اند تا دسترسی به آنها آسان تر باشد. با استفاده از قابلیت Night Mode نیز می توان با تیره تر کردن فضای رابط کاربری، مقدار انرژی مصرفی باتری را کاهش داد. گلکسی Note 10 Plus از قابلیت Samsung DeX نیز برخوردار است. DeX یک رابط کاربری دسکتاپ است که توسط گوشی سامسونگ هنگام وصل کردن به لپ تاپ و کامپیوتر اجرا می شود و به کمک آن می توان به برنامه ها و اپلیکیشن های موبایل، روی کامپیوتر دسترسی داشت. به علاوه این اسمارت فون از شبکه بی سیم +ANT نیز پشتیبانی می کند.

نرم افزار و رابط کاربری

سخت افزار

کمپانی سامسونگ، Galaxy Note 10 Plus را به تراشه اگزینوس 9825 مجهز کرده، این در حالی است که از چیپست اسنپدراگون 855 برای نسخه های عرضه شده در چین و آمریکا استفاده کرده است. این گوشی مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G76 می باشد و نیاز کاربرانی را که علاقمند به بازی های با کیفیت بالا هستند برطرف کرده است. گلکسی Note 10 Plus دارای حافظه های داخلی 256 و 512 گیگابایت و حافظه رم 12 گیگابایت بوده که با استفاده از کارت حافظه جانبی قابلیت ارتقا تا 1 ترابایت را دارد. 

سخت افزار

اسپیکر

اسپیکر استریو گلکسی نوت 10 پلاس در لبه پایینی گوشی جای دارد. در این نسخه از گوشی های سامسونگ جک 3.5 میلیمتری حذف شده و باید از هدفون USB Type C استفاده کرد. گلکسی Note 10 Plus قابلیت حذف صداهای مزاحم را با استفاده از میکروفن دوم دارد. این گوشی همچنین از قابلیت Dolby Atmos برخوردار است.

اسپیکر

باتری

گوشی سامسونگ Note 10 Plus به باتری قدرتمند لیتیوم یونی با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت مجهز شده است که از فناوری شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می کند. همچنین قابل استفاده به عنوان پاوربانک، به صورت بی سیم برای سایر دستگاه ها می باشد. به علاوه قابلیت استفاده از شارژر بی سیم Qi/PMA Wireless Charging) 15W) را دارد.

باتری

محتویات درون جعبه

دفترچه راهنما، آداپتور شارژر، انبرک تعویض نوک قلم، هندزفری USB-C ساخت AKG، سوزن خارج کردن سیم کارت، کابل USB-C به USB-C و مبدل MicroUSB به USB-C از جمله اقلام موجود در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 Plus می باشد.

محتویات درون جعبه

نقاط قوت گوشی

  • دارای طراحی شیک و ظاهری زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • قابلیت اسکن انگشت توسط صفحه نمایش
  • دوربین چهارگانه
  • شارژ سریع 45 واتی
  • نمایشگر Cinematic Infinity-O
  • مجهز به تراشه قدرتمند
  • مجهز به قلم Stylus

نقاط ضعف گوشی

  • حذف شدن جک 3.5 میلیمتری صدا

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2019
رنگ بندی
سفید (Aura White)، مشکی (Aura Black)، آبی (Aura Blue)، براق نقره ای آبی (Aura Glow)
ویژگی های خاص
فبلت، قلم S Pen، حسگر اثر انگشت، تشخیص چهره (Face Recognition)، دوربین اصلی سه گانه، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، مناسب بازی، سیستم پرداخت آسان سامسونگ (Samsung Pay)
ابعاد
7.9 × 77.2 × 162.3 میلیمتر
وزن
196 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت و پنل جلو شیشه (گوریلا گلس)، دور بدنه آلومینیوم
سایر قابلیت ها
دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر غوطه ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متر و مقاومت کامل در برابر گرد و غبار)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Dynamic AMOLED
اندازه
6.8 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
19:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
91.0 درصد
رزولوشن
(3040 × 1440) +Quad HD
تراکم پیکسلی
498 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
گوریلا گلس 6 (6 Corning Gorilla Glass)
سایر قابلیت ها
پشتیبانی از استاندارد +HDR10، صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display)، دارای نمایشگر بدون مرز (Cinematic Infinity-O Display)
دوربین
دوربین اصلی چهارگانه
کیفیت دوربین
16 + 12 + 12 مگاپیکسل + TOF 3D
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel (Dual Pixel PDAF)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.5-2.4 - دوربین دوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.1 - دوربین سوم 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال (OIS)
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
(4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720
سایر قابلیت های دوربین اصلی
دارای لنز واید، تله فوتو و اولتراواید، زوم اپتیکال 2 برابر، فیلمبرداری فوق آهسته (Super Slow Motion)، قابلیت عکاسی HDR خودکار
دوربین سلفی
10.0 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلیمتری، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
فوکوس خودکار (AutoFocus)، قابلیت استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری (Dual Video Call)، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840) 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه، قابلیت عکاسی خودکار HDR
تراشه
Exynos 9825 (7 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (2 هسته Mongoose M4 و 2 هسته Cortex-A75 و 4 هسته Cortex-A55)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.73 گیگاهرتز (Mongoose M4) و 2 هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز (Cortex-A75) و 4 هسته با سرعت 1.9 گیگاهرتز (Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی
Mali-G76 MP12
حافظه داخلی
256 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
12 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSD، افزایش تا 1 ترابایت
سیستم عامل
اندروید 9.0 (پای)
رابط کاربری
One UI
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3, WAV, eAAC+, FLAC player
فرمت های پخش ویدئو
MP4, DivX, XviD, H.265 player
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 14(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 29(700), 30(2300), 46, 48, 66(1700/2100), 71(600)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه (LTE-A (7CA نوع Cat20 با سرعت دانلود 2048 مگابیت بر ثانیه و آپلود 150 مگابیت بر ثانیه
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، NFC ،EDGE ،GPRS ،WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Dual-Band, Wi-Fi Direct, Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0، Aptx ،LE ،A2DP
رادیو
ندارد
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 3.1
بلندگو
استریو
جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
توضیحات تکمیلی صدا
خروجی صدا با کیفیت 32 بیت / 384 کیلوهرتز، قابلیت حذف صداهای مزاحم با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)، قابلیت صدای دالبی آتموس (Dolby Atmos)، اسپیکرها تنظیم شده توسط کمپانی AKG
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت
حسگرها
شتاب سنج (Accelerometer)، اثر انگشت روی قاب پشت (Fingerprint Rear-Mounted)، مجاورت (Proximity)، فشارسنج (Barometer)، ژیروسکوپ (Gyro)، قطب نما (Compass)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر سامسونگ، هندزفری، قلم S Pen، نوک های قلم S Pen، انبرک تعویض نوک S Pen، سوزن خارج کردن سیم کارت، هارد کیس شفاف، کابل USB Type C، مبدل microUSB به USB Type C، مبدل USB به USB Type C
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت Samsung DeX‌، قابلیت شارژ سریع (Fast battery charging)، قابلیت شارژ بی سیم (Qi/PMA Wireless Charging)، پشتیبانی از شبکه‌ بیسیم +ANT، مجهز به دستیار هوشمند سامسونگ (Bixby Voice Assistant)

نظرات (10)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
امیرحسین هداوندثانی | کاربر
12 مرداد 1400

با سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم کی این گوشی موجود میشه که خریداری کنم؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
12 مرداد 1400

زمان دقیقی برای موجودی کالا نمی توان ارائه داد.

مجتبی دریابر | کاربر
28 فروردین 1399

سلام ساخت چه کشوریه؟

ایلیا صادقی نژاد | کاربر
17 فروردین 1399

سلام بزرگواران. می خواستم بدونم این گوشی کی قابل سفارش خواهد بود.
منظورم موجود برای خریداری می شود.

ایوب بایزیدی | کاربر
24 اسفند 1398

سلام وقت بخیر
گوشی رو که میخریم اکبند به دستمون میرسه؟

پشتیبان سایت | مدیر سایت
24 اسفند 1398

تمامی گوشیهای کالاتیک پلمپ و دارای گارانتی شرکتی می باشند.

محمد امین صیدی | کاربر
24 بهمن 1398

سلام این نسخه که دارین اسنپ دراگون هست یا اگزینوس پردازنده شو میگم

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • بعدی
پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note10 Plus دو سیم کارت ظرفیت 256/12 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان