گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت

Samsung Galaxy S20 Dual SIM 128GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت هیبریدی
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G
  • کیفیت دوربین: سه گانه 12 + 64 + 12 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، مجهز به اندروید 10، پردازنده هشت هسته ای، دارای باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعت، مناسب بازی، مناسب عکاسی
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(4)

اطلاعات بیشتر

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20

شرکت سامسونگ در 11 فوریه 2020 از جدیدترین پرچمدارش با نام galaxy S20 به همراه گوشی تاشو گلکسی Z Flip رونمایی کرد که انتظار می رفت با نام S11 شناخته شود. گوشی گلکسی اس 20 از بدنه ای با کیفیت برخوردار است که جنس پنل جلویی و بدنه پشتی از شیشه می باشد که توسط لایه گوریلاگلس 6 محافظت می شود و دور بدنه از آلومینیوم می باشد. صفحه نمایش 6.2 اینچی گلکسی S20 از نوع Dynamic AMOLED و با رزولوشن (3200 × 1440) +Quad HD می باشد که در نگاه اول نظر مخاطب را به سمت خود جذب می کند. اسمارت فون گلکسی S20 از نمایشگری با فناوری هول-پانچ (Hole-Punch) بهره می برد که درون این حفره کوچک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی وجود دارد. همچنین دوربین اصلی سه گانه در جایگاه مستطیلی شکل قرار گرفته که از یک ماژول 64 مگاپیکسلی به همراه دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. گوشی گلکسی S20 به تراشه Exynos 990 مجهز شده که دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای می باشد و با جدیدترین سیستم عامل اندروید موجود یعنی اندروید 10 عرضه می شود. انرژی مورد نیاز گلکسی اس 20 از باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی تأمین می شود که از قابلیت شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند. موبایل گلکسی S20 دارای استاندارد IP68 می باشد که باعث شده تا این دستگاه مقاومت خوبی در برابر نفوذ گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه داشته باشد. این گوشی دو سیم کارته با حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت ارائه شده که با رنگ های خاکستری، آبی، صورتی، سفید روانه بازار می شود.

نقد و بررسی-گوشی-سامسونگ-گلکسی-s20

طراحی

سامسونگ علت پرش ناگهانی از نام گلکسی S10 به S20 را ارائه یک ساختار جدید بیان می کند. البته تغییرات آنچنان بزرگی در سری گلکسی S20 نسبت به نسل قبل خود وجود ندارد اما به هر حال این کمپانی سعی کرده تا با ظاهری چشمگیر تمامی نگاه ها را به سمت خود جذب کند. گلکسی S20 به نمایشگری تقریبا کم حاشیه مجهز شده که دارای انحناهای کمی در اطراف صفحه نمایش می باشد بنابراین باعث شده تا این دستگاه ارگونومی خوبی برای کاربر داشته باشد. گلکسی S20 مشابه نوت 10 از حفره ای کوچک در مرکز بخش بالایی نمایشگر برخوردار است که محل قرارگیری دوربین سلفی می باشد. همچنین ماژول دوربین اصلی به صورت مستطیل شکل طراحی شده و از سه سنسور بهره می برد. این شرکت در ساخت بدنه گلکسی S20 از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده به گونه ای که پنل جلویی و قاب پشتی گوشی از جنس شیشه و دور بدنه از الومینیوم می باشد. موبایل گلکسی S20 به عنوان کوچکترین عضو این خانواده محسوب می شود و با وزن 163 گرمی دارای ابعاد 7.9 × 69.1 × 151.7 میلیمتر می باشد. کلید های پاور و تنظیم صدا در گوشه سمت راست قرار گرفته و نیز در بخش پایینی گوشی نیز میکروفون، پورت USB Type C و اسپیکر وجود دارد. همچنین این تلفن همراه همانند نسل قبل خود فاقد جک 3.5 میلیمتری هدفون می باشد. اسمارت فون گلکسی S20 دارای گواهینامه IP68 است که در مقابل گرد و غبار و آب به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری مقاوم می باشد.

طراحی-گوشی-سامسونگ-گلکسی-s20-کالاتیک

نمایشگر

گلکسی S20 مجهز به نمایشگری 6.2 اینچی از نوع Dynamic AMOLED می باشد که رزولوشن Quad HD+ (3200 × 1440) را به ارمغان می آورد. نمایشگر گلکسی S20 دارای حاشیه های باریک و لبه های خمیده می باشد که با طراحی Infinity-O ساخته شده است. این صفحه نمایش دارای قابلیت همیشه روشن می باشد و 89.5 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص می دهد. گلکسی S20 از نمایشگری با نسبت ابعاد 20:9 برخوردار است که دارای تراکم پیکسلی 563 پیکسل در هر اینچ می باشد. صفحه نمایش گلکسی S20 با پوششی از گوریلا گلس 6 محافظت می شود و همانند نسل قبلی خودش از +HDR10 پشتیبانی می کند. یکی از مزیت های اصلی این نمایشگر برخلاف سری قبلی، پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتزی می باشد که به نمایش روان تر محتوا کمک شایانی می کند اما در این حالت مصرف باتری بیشتر می شود. البته باید گفت در رابط کاربری نرخ رفرش به صورت پیش فرض روی 60 هرتز تنظیم شده ولی میتوان آن را با 120 نیز تغییر داد.

صفحه نمایش-گوشی-سامسونگ-گلکسی-s20

دوربین

کمپانی سامسونگ در پنل پشتی گلکسی S20 از دوربین سه گانه استفاده می کند که شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی به همراه دو سنسور 12 مگاپیکسلی می باشد. دوربین 64 مگاپیکسلی از ویژگی های خاص این اسمارت فون محسوب می شود که دارای دریچه دیافراگم f/2.0، سایز سنسو ر 1/1.72 اینچ و سایز پیکسل 0.8 میکرومتر می باشد. این ماژول به لنز تله فوتو مجهز شده که دارای قابلیت زوم اپتیکال هیبریدی سه برابر می باشد و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال (OIS) بهره می برد. ماژول 12 مگاپیکسلی مجهز به لنز واید می باشد و از دریچه دیافراگم f/1.8، سایز سنسو ر 1/1.76 اینچ و سایز پیکسل 1.8 میکرومتر برخوردار است که دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel و لرزشگیر اپتیکال (OIS) می باشد. یکی دیگر از دوربین های 12 مگاپیکسلی از لنز اولترا واید بهره می برد که دارای سایز پیکسل 1.4 میکرومتر می باشد و با قابلیت تثبیت کننده لرزشگیر ویدئو (Super Steady video) همراه است. دوربین اصلی گلکسی S20 دارای فلش LED می باشد و از قابلیت عکاسی HDR خودکار و عکاسی پانوراما پشتیبانی می کند. همچنین این دوربین از کیفیت فیلمبرداری (4320 × 7680) 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه برخوردار است و امکانات فراوانی از جمله قابلیت فیلمبرداری همزمان با هر دو دوربین، قابلیت ضبط صدای استریو و ضبط ویدیو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ را برای کاربر فراهم می کند. همچنین گلکسی S20 به دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی مجهز شده که دارای دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/3.2 اینچ، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر می باشد. این لنز واید از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel بهره می برد که دارای قابلیت عکاسی HDR خودکار، قابلیت استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری، قابلیت ضبط فیلم با رزولوشن (2160 × 3840) 4K و سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه می باشد.

دوربین-گوشی-سامسونگ-گلکسی-s20

نرم افزار

گلکسی S20 مجهز به اندروید 10 می باشد و با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ به نام One UI 2 عرضه شده که امکان دسترسی سریع به اپلیکیشن ها را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد. این رابط کاربری شامل ویژگی جدید فوق العاده ای همچون حالت تاریک می باشد و از کنترل بهتری برای حفظ حریم خصوصی برخوردار است. گلکسی S20 از شبکه +ANT و قابلیت سامسونگ Dex پشتیبانی می کند. سامسونگ در رابط کاربری جدید تغییری جزئی در گروه بندی اعلان ها انجام داده که کاربران می توانند در بخش تنظیمات، گزینه نمایش اعلان را روی صفحه قفل روی حالت «نمایش آیکن» تنظیم کنند. در نسخه های قبلی به محض اشاره روی آیکون، تمامی گروه بندی ها باز می شدند که تجربه خوبی را به همراه نداشت. رابط کاربری One UI 2 باعث شده تا میزان از هم گسیختگی کاهش یابد بنابراین نظم خاصی را ایجاد کند که یکی از اهداف کلیدی می باشد. این رابط کاربری برای رسیدن به این هدف، اندازه پنجره های شناور (پاپ آپ) مربوط به نوتیفیکیشن ها را کوچکتر کرده است تا فضای کمتری از صفحه نمایش را اشغال کنند. سامسونگ پنجره های دیگری نظیر بالا و پایین کردن حجم صدا را نیز کوچک تر کرده تا ظاهر مدرن تری به آن ها ببخشد. همچنین این کمپانی اندازه پنل نوتیفیکیشن را به صورت پیش فرض در حالت بزرگ قرار داده البته کاربر می تواند با مراجعه به منوی تنظیمات، این پنل را کوچک کند.

سخت افزار

گوشی گلکسی S20 از تراشه Exynos 990 بهره می برد که با معماری 7 نانومتری ساخته شده است. پردازنده گرافیکی این پرچمدار سامسونگ Mali-G77 MP11 می باشد که وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. اسمارت فون گلکسی S20 دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای می باشد که از دو هسته Mongoose M5، دو هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 تشکیل شده که به ترتیب دارای فرکانس پردازنده 2.73، 2.50 و 2.0 گیگاهرتز می باشد. گوشی هوشمند گلکسی S20 دارای حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت می باشد و همچنین امکان فضای ذخیره سازی کارت حافظه جانبی تا نهایت 1 ترابایت وجود دارد. این تلفن همراه از دو سیم کارت هیبریدی برخوردار است که از جایگاه سیم کارت دوم میتوان به عنوان کارت حافظه جانبی نیز استفاده کرد. گوشی سامسونگ گلکسی S20 مجهز به حسگر اولتراسونیک اثر انگشت در زیر صفحه نمایش است و از سنسورهای ژیروسکوپ، مجاورتی، شتاب سنج، قطب نما و فشارسنج بهره می برد.

سخت افزار-گوشی-سامسونگ-گلکسی-s20

اسپیکر

گلکسی S20 مجهز به اسپیکر استریو می باشد که با تنظیم توسط کمپانی AKG در اختیار کاربران قرار می گیرد. سامسونگ جک 3.5 میلیمتری را در این گوشی حذف کرده که از خروجی صدا با کیفیت 32 بیت / 384 کیلوهرتز برخوردار است.

اسپیکر-گوشی-سامسونگ-گلکسی-s20

باتری

سامسونگ برای تامین انرژی گلکسی S20 از باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند. این باتری غیر قابل تعویض از قابلیت شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی سیم 15 واتی بهره می برد که قابل استفاده به عنوان پاور بانک برای شارژ سایر دستگاه ها می باشد. باتری گلکسی S20 امکان مکالمه تا 14 ساعت، قابلیت وبگردی تا 10 ساعت و قابلیت پخش ویدیو تا 17 ساعت را برای کاربر فراهم می سازد.

باتری-گوشی-سامسونگ-گلکسی-s20

محتویات جعبه

اقلام موجود در جعبه گوشی گلکسی S20 شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژر سامسونگ، کابل USB Type C و سوزن خارج کردن سیم کارت می باشد.

نقاط قوت گوشی

  • دارای طراحی شیک و ظاهری زیبا
  • نمایشگر بدون مرز Infinity-O
  • محافظت از نمایشگر توسط فناوری گوریلا گلس 6
  • مجهز به تراشه قدرتمند Exynos 990
  • دارای دوربین اصلی سه گانه
  • شارژ سریع 25 واتی

نقاط ضعف گوشی

  • فاقد جک 3.5 میلیمتری صدا

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت (اسلات هیبریدی)
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2020
رنگ بندی
خاکستری (Cosmic Grey)، آبی (Cloud Blue)، صورتی (Cloud Pink)، سفید (Cosmic White)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دارای دوربین اصلی سه گانه، مناسب عکاسی، سیستم پرداخت آسان سامسونگ (Samsung Pay)، قابلیت Samsung DeX، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
ابعاد
7.9 × 69.1 × 151.7 میلیمتر
وزن
163 گرم
جنس بدنه
بدنه پشت و پنل جلو شیشه (گوریلا گلس 6)، دور بدنه آلومینیوم
سایر قابلیت ها
دارای گواهینامه IP68 (مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Dynamic AMOLED
اندازه
6.2 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
89.5 درصد
رزولوشن
(3200 × 1440) +Quad HD
تراکم پیکسلی
563 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
گوریلا گلس 6 (Corning Gorilla Glass 6)
سایر قابلیت ها
قابلیت دریافت چند لمس همزمان، صفحه نمایش همیشه روشن (Always On)، پشتیبانی از استاندارد +HDR10
دوربین
دوربین اصلی سه گانه
کیفیت دوربین
12 + 64 + 12 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار (AutoFocus)، فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، سایز پیکسل 1.8 میکرومتر - دوربین دوم 64 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر - دوربین سوم 12 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2، سایز پیکسل 1.4 میکرومتر
لرزشگیر تصویر
لرزشگیر اپتیکال (OIS)
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن 8K (7680 × 4320) با سرعت 24 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
8K (7680 × 4320), 4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720)
سایر قابلیت های دوربین اصلی
دارای لنز واید، اولتراواید، تله فوتو، دارای زوم اپتیکال هیبریدی سه برابر، قابلیت تثبیت کننده لرزشگیر ویدئو (Super Steady video)، قابلیت عکاسی HDR خودکار
دوربین سلفی
10 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/3.2 اینچ، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
قابلیت عکاسی HDR خودکار، دارای لنز واید، کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، قابلیت استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری (Dual Video Call)
تراشه
Exynos 990 (7 nm+)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای (2 هسته Mongoose M5 و 2 هسته Cortex-A76 و 4 هسته Cortex-A55)
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
2 هسته با سرعت 2.73 گیگاهرتز (Mongoose M5) و 2 هسته با سرعت 2.50 گیگاهرتز (Cortex-A76) و 4 هسته با سرعت 2.0 گیگاهرتز (Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MP11
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
8 گیگابایت
سیستم عامل
اندروید 10.0
رابط کاربری
One UI 2
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
MP3, 3GA, OGG, AMR, AAC, FLAC, WAV, MIDI
فرمت های پخش ویدئو
MP4, WMV, MKV, 3GP, FLV
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE Band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE نوع Cat20 با سرعت دانلود 2000 مگابیت بر ثانیه و آپلود 200 مگابیت بر ثانیه
فناوری های ارتباطی
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Dual-band, Wi-Fi Direct, Hotspot
بلوتوث
نسخه 5.0، A2DP ،LE
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, BeiDou (BDS), Galileo
درگاه ارتباطی
USB Type C 1.0، استاندارد 3.2
بلندگو
استریو
جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
توضیحات تکمیلی صدا
خروجی صدا با کیفیت 32 بیت / 384 کیلوهرتز، اسپیکرها تنظیم شده توسط کمپانی AKG
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت زیر صفحه نمایش Fingerprint (under display, ultrasonic)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، قطب نما (Compass)، فشارسنج (Barometer)
اقلام همراه گوشی
دفترچه راهنما، آداپتور شارژر سامسونگ، کابل USB Type C، سوزن خارج کردن سیم کارت
سایر قابلیت ها
قابل استفاده به عنوان پاور بانک برای شارژ 9 واتی سایر دستگاه ها (Power Bank/Reverse Charging 9W)، قابلیت شارژ سریع 25 واتی (Fast battery charging 25W)، پشتیبانی از شبکه بیسیم +ANT، قابلیت Samsung DeX

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
اشکان فرخی | کاربر
09 فروردین 1399

ببخشید چه موقع موجود میشه؟

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان