گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11i 5G دو سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت

Xiaomi Mi 11i 5G Dual SIM 256GB, 8GB Ram Mobile Phone

  • تعداد سیم کارت: دو سیم کارت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • شبکه های ارتباطی: 2G, 3G, 4G, 5G
  • کیفیت دوربین: سه گانه 5 + 8 + 108 مگاپیکسل
  • ویژگی های خاص: فبلت، دارای نمایشگر 6.67 اینچی، پردازنده هشت هسته ای، مجهز به سیستم عامل اندروید 11.0، باتری لیتیوم پلیمر 4520 میلی آمپر ساعت، مناسب عکاسی، مناسب عکاسی سلفی
  • کالای ارسالی: پک و رام گلوبال
     
برند:
ضمانت اصل بودن کالا
(6)

اطلاعات بیشتر

جعبه گشایی و بررسی گوشی شیائومی Mi 11i

 

نقد و بررسی گوشی شیائومی Mi 11i

کمپانی بزرگ شیائومی در ادامه تولید نسل گوشی های سری Mi این بار Xiaomi Mi 11i را در 31 می سال 2021 روانه بازار کرده است. این شاهکار شیائومی با طراحی زیبا و منحصر به فرد خود توانسته بسیاری از طرفداران خود را شگفت زده کند. برای دو پنل این گوشی از فناوری گوریلاگلس 5 استفاده شده که سبب می شود موبایل در برابر ضربات وارد شده آسیبی نبیند. این موبایل با سه رنگ مشکی، سفید و سبز روانه بازار می‌شود.
نمایشگر Mi 11i از نوع سوپر آمولد است که از رزولوشن 2400×1080 پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر با قابلیت هایی همچون +HDR10، رفرش ریت 120 هرتز و حداکثر نرخ روشنایی 1300 نیت به یکی از برترین صفحه نمایش ها در گوشی های شیائومی بدل گشته است. دوربین های اصلی این گوشی شامل یک سنسور 108 مگاپیکسلی واید، دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و لنز ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسلی می‌باشد. در فیلمبرداری با این گوشی می‌توان ویدیوهایی با کیفیت 8K و 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را ثبت کرد. دوربین سلفی نیز با یک لنز واید و کیفیت 20 مگاپیکسل طراحی شده است. گوشی شیائومی Mi 11i در بخش سخت افزاری خود از اسنپدراگون 888 بهره می‌برد. این چیپست که به قدرتمندترین تراشه کوالکام معروف است، سرعت بالایی را در پردازش ارائه می‌کند. برای این اسمارت فون رم 8 با دو حافظه 128 و 256 گیگابایت در نظر گرفته شده است.
باتری این موبایل از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4520 میلی آمپر ساعتی است. برای شارژ این اسمارت فون یک آداپتور 33 واتی با قابلیت شارژ سریع تعبیه شده که طبق تبلیغات شیائومی برای شارژ 100 درصدی گوشی 52 دقیقه زمان نیاز دارد. اسپیکرهای موبایل از نوع استریو بوده که دارای گواهینامه تایید کیفیت صدای High-Res می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی شیائومی mi 11i-5g-کالاتیک

طراحی و ساخت گوشی شیائومی Mi 11i

شیائومی این مدل از سری گوشی های می 11 را با ابعاد 7.8×76.4×163.7 و وزن 196 گرم روانه بازار کرده است. گوشی Mi 11i علاوه بر پنل جلویی در ساخت صفحه پشتی خود نیز از شیشه مجهز به فناوری گوریلا گلس 5 برای مقاومت در برابر ضربات استفاده کرده است. در پنل پشتی گوشی ماژول دوربین اصلی قرار دارد که شامل سه دوربین و یک فلاش LED است. ماژول دوربین اصلی موبایل به شکل بسیار زیبا و چشم نوازی طراحی شده که جلوه خاصی به گوشی می‌بخشد. علاوه بر ماژول دوربین اصلی، دوربین سلفی Mi 11i نیز به صورت یک حفره کوچک و در بالای نمایشگر جای داده شده است.
در لبه زیرین می 11 آی شیائومی پورت USB Type-C، میکروفون، بلندگو و درگاه سیم کارت قرار می‌گیرد. دکمه پاور و ولوم نیز در لبه سمت راست تعبیه شده است. البته پاور این موبایل به حسگر اثر انگشت مجهز شده که با وجود چنین قابلیتی می‌توان قفل گوشی را به سرعت باز کرد. شیائومی این گوشی خوش دست را به زیبایی هرچه تمام تر و در رنگ های سفید، مشکی و نقره ای با جلوه خاصی از بازتاب نور طراحی کرده است، به طوری که در پنل پشتی این گوشی می‌توانید همانطور که به آینه نگاه می‌کنید چهره خود را ببینید.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی mi 11i 5g-کالاتیک

صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi 11i

نوع نمایشگر این گوشی هوشمند Super AMOLED با اندازه 6.67 اینچ است. این نمایشگر حدود 85.9 درصد از بدنه را شکل می‌دهد و با توجه به چنین نسبتی می توان پی برد که حاشیه های می 11 آی بسیار کم هستند. برای صفحه نمایش گوشی Mi 11i رزولوشن Full HD در نظر گرفته شده است. از قابلیت های ویژه نمایشگر این موبایل می‌توان به بهره‌مندی از فناوری +HDR10 اشاره کرد که با این ویژگی تصاویر خروجی نمایشگر می 11 آی از کیفیت و کنتراست مناسبی برخوردارند. حداکثر روشنایی صفحه نمایش 1300 نیت و در حالت معمول 900 نیت می‌باشد، که این اعداد نشان از نرخ بالای روشنایی موبایل دارد. با وجود چنین نرخ روشنایی می‌توان به راحتی از امکانات گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب استفاده کرد. این موبایل با رفرش ریت 120 هرتز به یکی از سریع ترین نمایشگرها بدل گشته است. از قابلیت های مهم نرخ تازه سازی 120 هرتزی می‌توان به روان شدن انیمیشن و افکت های صفحه اشاره کرد. البته رفرش ریت این گوشی هوشمند به طور پیش فرض روی 60 هرتز قرار دارد که با تغییر تنظیمات می‌توان آن را به 120 هرتز افزایش داد. در نهایت گوشی شیائومی Mi 11i با بهره‌گیری از تکنولوژی TrueColor display دقت رنگ را در صفحه نمایش بالا برده است و به این ترتیب با نمایشگر دقیقی مواجه هستیم. با توجه به ویژگی هایی که در متن به آن ها اشاره کردیم، صفحه نمایش این گوشی هوشمند از کیفیت و دقت بالایی برخوردار است که در مقایسه با سایر گوشی های شیائومی نمره بالایی را دریافت می‌کند. 

صفحه نمایش گوشی شیائومی mi 11i 5g-کالاتیک

دوربین گوشی شیائومی Mi 11i

یکی از مواردی که کاربران در هنگام خرید گوشی های هوشمند به آن توجه ویژه ای دارند، دوربین های به کار رفته در موبایل می‌باشد، از همین رو شیائومی Mi 11i را با سنسورهای قدرتمندی روانه بازار کرده است. ماژول دوربین  سه گانه این گوشی دارای یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و دیافراگم f/1.8، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک لنز ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است. قدرتمندترین سنسور این موبایل که از کیفیت 108 مگاپیکسلی برخوردار است تصاویر بی نظیری را حتی در محیط های کم نور ثبت می‌کند. این دوربین با فناوری Pixel binning می‌تواند 9 پیکسل را با هم ادغام کند و کیفیت تصاویر خروجی را به 12 مگاپیکسل برساند. این ویژگی یکی از جدیدترین قابلیت های دوربین اسمارت فون ها می‌باشد. با استفاده از این ویژگی سنسورهای موجود توانایی جذب نور بیشتری دارند و به همین دلیل تصاویر ثبت شده در محیط های با نور کم نویز کمتری خواهند داشت. سنسور اصلی علاوه بر پیکسل بینینگ از فوکوس خودکار نیز بهره مند است. دومین سنسور گوشی شیائومی Mi 11i با لنز اولترا واید و زاویه دید 119 درجه، تصاویر فوق عریض را ثبت می‌کند. سنسور دیگر این گوشی موبایل نیز از لنز ماکرو بهره می‌برد که  برای ثبت تصاویر با نمای نزدیک استفاده می‌شود. این دوربین برای عکس‌برداری از سوژه های 3 الی 7 سانتی متری مناسب است. فیلم برداری با دوربین های اصلی این موبایل در کیفیت بی نظیر 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه از دیگر نقاط قوت گوشی محسوب می‌شود. البته با تغییر تنظیمات می‌توان کیفیت تصاویر خروجی را به 4k و یا 1080 پیکسل نیز کاهش داد. از دیگر قابلیت های فیلم برداری می‌توان به ضبط تصاویر +HDR10 اشاره کرد. دوربین سلفی Xiaomi Mi 11i از کیفیت 20 مگاپیکسلی برخوردار است که قابلیت فیلمبرداری 1080 پیکسلی با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد.

دوربین گوشی شیائومی mi 11i 5g-کالاتیک

نرم افزار

شیائومی در ساخت این گوشی هوشمند از اندروید 11 بهره برده و سیستم عامل مذکور با رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12 طراحی شده است. این رابط کاربری فضای دلنشینی به گوشی بخشیده و در حین کار کردن با موبایل حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

نرم افزار گوشی شیائومی mi 11i 5g-کالاتیک

سخت افزار Mi 11i

چیپست یکی از مهم ترین بخش های سخت افزاری گوشی های هوشمند است که از آن به عنوان قلب موبایل یاد می‌شود. عملکرد و پردازش های موبایل با این بخش سر و کار دارد و هرچقدر تراشه به کار رفته از سرعت بالاتری برخوردار باشد به طبع اسمارت فون عملکرد بهتری را به نمایش خواهد گذاشت. گوشی Mi 11i شیائومی در این بخش از جدیدترین تراشه شرکت کوالکام با عنوان Snapdragon 888 بهره برده است. در معماری این چیپست از پردازنده های 4، 3، و 1 هسته ای Kryo 680 که به ترتیب دارای سرعت های 1.80، 2.42 و 2.84 گیگاهرتز هستند استفاده شده است. Mi 11i برای پردازش بخش های گرافیکی خود از Aderno 660 بهره می‌برد. سرعت این GPU نسبت به نسل قبلی خود تا حد زیادی بهبود یافته است.
چیپست اسنپدراگون 888 با لیتوگرافی 5 نانومتری یکی از حرفه ای ترین تراشه های موجود است. این خبر خوشی برای گیمرهاست چرا که Mi 11i با وجود چنین تراشه قدرتمندی بازی های سنگین را به راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کند. این گوشی با رم 8 و دو حافظه 128 و256 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. قیمت گوشی Mi 11i حدود 550 دلار توسط شیائومی تعیین شده است.

سخت افزار گوشی شیائومی mi 11i 5g-کالاتیک

باتری

امروزه افراد برای انجام کارهای روزانه نیاز مبرمی به استفاده از گوشی های هوشمند در طول روز دارند و به همین خاطر عمر و ظرفیت باتری یکی از موارد مهم به حساب می آید. گوشی هوشمند Mi 11i شیائومی برای تغذیه خود از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4520 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. این باتری از یک آداپتور 33 واتی با قابلیت شارژ سریع بهره می‌برد که برای شارژ کامل تنها به 52 دقیقه زمان نیاز دارد. پشتیبانی از تکنولوژی‌های Power Delivery 3.0 و Quick Charge 3+ نیز امکان استفاده از آداپتور‌های شارژ سریع مختلف را در این گوشی فراهم کرده است.

>باتری گوشی شیائومی mi 11i 5g-کالاتیک

اسپیکر گوشی Mi 11i

برای تماشای فیلم و یا پخش موسیقی به بلندگوهای با کیفیت و دارای خروجی صدای عالی نیاز است تا افراد هنگام گوش دادن به موسیقی نهایت لذت را تجربه کنند. خوشبختانه شیائوی در می 11 آی در قسمت اسپیکر هم مانند سایر بخش ها عالی عمل کرده است. محل قرارگیری بلندگوهای استریوی این گوشی در لبه های زیرین و بالایی گوشی است. از قابلیت های این بخش می‌توان به بهره گیری از فناوری Dolby Atmos اشاره کرد که امکان پخش صدای سه بعدی را فراهم ساخته است. Mi 11i توانسته است در بخش سیستم صوتی خود تاییدیه High-Res Wireless را هم دریافت کند. با وجود این گواهی موبایل قابلیت انتقال صدای با کیفیتی به هندزفری های بلوتوثی دارد.

اسپیکر گوشی شیائومی mi 11i 5g-کالاتیک

محتویات جعبه

اقلام موجود در جعبه این گوشی شامل دفترچه راهنما، آداپتور شارژ 33 واتی، کابل USB Type C، سوزن مخصوص خارج کردن سیم کارت و کاور ژله ای می‌باشد.

محتویات جعبه گوشی شیائومی mi 11i 5g-کالاتیک

مشخصات

مشخصات محصول
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
توضیحات سیم کارت
سایز نانو (0.67 × 8.8 × 12.3 میلیمتر)
سال تولید
2021
رنگ بندی
مشکی (Cosmic Black)، سفید (Frosty White)، نقره ای (Celestial Silver)
ویژگی های خاص
فبلت، دارای حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی سه گانه، مناسب عکاسی سلفی، مناسب عکاسی، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
ابعاد
7.8 × 76.4 × 163.7
وزن
196 گرم
سایر قابلیت ها
دارای گواهینامه IP53 (مقاومت در برابر پاشیده شدن آب به طور قائم یا با حداکثر زاویه 60 درجه و مقاوم در برابر گرد و غبار)
صفحه نمایش لمسی
خازنی، چند لمسی (Multi Touch)
نوع
Super AMOLED
اندازه
6.67 اینچ
نسبت ابعاد نمایشگر
20:9
نسبت صفحه نمایش به بدنه
85.9 درصد
رزولوشن
(2400 × 1080) +Full HD
تراکم پیکسلی
395 پیکسل در هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
فناوری محافظت از صفحه نمایش
گوریلا گلس 5 (Corning Gorilla Glass 5)
سایر قابلیت ها
پشتیبانی از استاندارد +HDR10، میزان روشنایی 1300 نیت، نرخ نوسازی 120 هرتز، صفحه ‌نمایش با طیف رنگی گسترده (P3)
دوربین
دوربین سه گانه
کیفیت دوربین
5 + 8 + 108 مگاپیکسل
فناوری فوکوس
فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection AutoFocus)
فلش
LED
دیافراگم
دوربین اول 108 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.75، فاصله کانونی 26 میلیمتر - دوربین دوم 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 - دوربین سوم 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4
عکاسی پانوراما
دارد
سرعت فیلمبرداری
رزولوشن (4320 × 7680) 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، رزولوشن (2160 × 3840) 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه، رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30/60/120/240/960 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلمبرداری
8K (7680 × 4320), 4K (3840 × 2160), Full HD (1920 × 1080), HD (1280 × 720)
سایر قابلیت های دوربین اصلی
قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، لنز اولتراواید با زاویه 119 درجه، قابلیت عکس برداری ماکرو (Macro)، ضبط ویدئو با لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS)، فیلمبرداری گذر زمان (Time Lapse)، قابلیت فیلمبرداری +HDR10
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
دیافراگم
دریچه دیافراگم f/2.45، سایز سنسور 1/3.4 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
دارای قابلیت عکاسی HDR، دارای لنز واید، قابلیت تشخیص چهره و کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن (1920 × 1080) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه و رزولوشن HD (1280 × 720) با سرعت 120 فریم بر ثانیه
تراشه
Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده مرکزی
8 هسته ای Kryo 680
نوع پردازنده
64 بیتی
فرکانس پردازنده مرکزی
1 هسته با سرعت 2.84 گیگاهرتز (Kryo 680 ) و 3 هسته با سرعت 2.42 گیگاهرتز (Kryo 680) و 4 هسته با سرعت 1.80 گیگاهرتز (Kryo 680)
پردازنده گرافیکی
Adreno 660
حافظه داخلی
256 گیگابایت
حافظه رم (RAM)
8 گیگابایت
سیستم عامل
اندروید 11.0
رابط کاربری
MIUI 12
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
منوی فارسی
دارد
قابلیت های نرم افزاری
MMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، نمایش و ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس، نمایش فایل های متنی PDF، برنامه ویرایش عکس و فیلم، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube
فرمت های پخش موسیقی
ACC, ACC+, AMR, AMR-WB, aptX, aptXHD, eACC+, AMR-NB, FLAC, MP3, WAV, LDAC, LHDC, PCM
فرمت های پخش ویدئو
MP4, M4V, MKV, WEBM, ASF, 3GP, 3G2
شبکه های ارتباطی
2G, 3G, 4G, 5G
شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 برای هر دو سیم کارت
شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 17(700), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500), 66(1700/2100)
سرعت شبکه
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه، LTE-A
فناوری های ارتباطی
بلوتوث، WiFi
Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث
نسخه 5.2، A2DP ،LE
مادون قرمز
دارد
فناوری مکان یابی
GPS, A-GPS, GLONASS, BeiDou, Galileo, QZSS, NavIC
درگاه ارتباطی
USB Type C استاندارد 2.0، قابلیت USB OTG
بلندگو
استریو
خروجی صدا
پورت USB Type C
جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
توضیحات تکمیلی صدا
خروجی صدا با کیفیت 24 بیت / 192 کیلوهرتز، قابلیت صدای دالبی آتموس (Dolby Atmos)
باتری قابل تعویض
ندارد
مشخصات باتری
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4520 میلی آمپر ساعت
حسگرها
اثر انگشت جانبی (FingerPrint | Side-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج (Accelerometer)، فشارسنج (Barometer)، روشنایی (Ambient Light)، قطب نمای الکترونیکی (e-Compass)
اقلام همراه گوشی
دفترچه‌ راهنما، آداپتور شارژر شیائومی، کابل USB Type C، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله ای
سایر قابلیت ها
دارای قابلیت شارژ سریع 33 واتی (Fast Baterry Charging 33W)، دارای قابلیت شارژ سریع (+Quick Charge 3)، سازگار با فناوری (Power Delivery 3.0)

نظرات (4)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
علی بیات | کاربر
14 شهریور 1400

لطفا موجود کنید.

محمد زارعین | کاربر
07 مرداد 1400

لطفا موجود کنید.

علی مقصودلو | میهمان
03 تیر 1400

سلام

از لحاظ عکس و دوربین mi10tpro بهتر از mi 11i هستش. من که دوربینش و موفق ندیدم

علیرضا خیری | کاربر
24 خرداد 1400

تنها ضعف شیائومی Mi 11i نداشتن لرزشگیر و اپتیکال هست.

خالد رخی | میهمان
03 تیر 1400

پردازنده این گوشی ولی خیلی خوبه

پیشنهاد ویژه
محصول
گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11i 5G دو سیم کارت ظرفیت 256/8 گیگابایت
کالاتیک
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
موجود در انبار کالاتیک
تومان