کدام دستگاه ها رابط کاربری ONE UI 6.1 را دریافت می کنند؟


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
رابط کاربری ONE UI 6.1 جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری شرکت سامسونگ است که طی مراسم آنپکد ۲۰۲۴ همراه با گوشی گلکسی s24 از آن رونمایی شد.

برخلاف اینکه رابط کاربری ONE UI 6.1 از تغییرات ظاهری اندکی نسبت به نسخه‌های قبلی بهره می‌برد، توانسته با ارائه قابلیت‌های کاربردی و منحصر به فردی چون طراحی تصاویر پس‌زمینه با هوش مصنوعی، برخورداری از ویجت‌های جدیدی برای لاک اسکرین، قابلیت Adaptive color tone برای تنظیم کردن نور محیط و بسیاری موارد دیگر می‌تواند تحولی عظیم در گوشی‌های اندرویدی ایجاد کند. 
اکنون رابط کاربری ONE UI 6.1 بر روی گوشی‌ های عرضه شده است که در این مطلب به معرفی این محصولات و امکانات ارائه دهنده رابط کاربری وان یو آی ۶.۱ می‌پردازیم.

لیست قیمت گوشی موبایل

رابط کاربری ONE UI 6.1 برای چه گوشی هایی عرضه می‌شود؟

سامسونگ سالانه به‌روزرسانی‌هایی را جهت ارتقا نرم‌افزاری محصولات خود ارائه می‌دهد که در مراسم انپکد ۲۰۲۴ شاهد معرفی مهمترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری این شرکت یعنی رابط کاربری ONE UI 6.1 بودیم. اکنون طبق اعلام سامسونگ علاوه بر گوشی گلکسی اس ۲۴، دستگاه‌های زیر نیز از از رابط کاربری ONE UI 6.1 و امکانات ارائه‌دهنده آن بهره‌مند خواهند شد.
گوشی‌هایی که بر اساس ادعای این شرکت در نیمه اول ۲۰۲۴ به رابط کاربری ONE UI 6.1 مجهز خواهند شد:

  • سری Galaxy S24
  • گلکسی اس ۲۳ / گلکسی اس ۲۳ پلاس / گلکسی اس ۲۳ اولترا
  • گلکسی اس ۲۳ FE
  • گلکسی تب اس ۹ / گلکسی تب اس ۹ پلاس / گلکسی تب اس ۹ اولترا
  • گلکسی زد فولد ۵ 
  • گلکسی زد فلیپ ۵

رابط کاربری ONE UI 6.1 برای چه گوشی هایی عرضه می‌شود؟

همچنین طبق ادعای این شرکت کره‌ای رابط کاربری ONE UI 6.1 به صورت آزمایشی روی برخی از محصولات این شرکت اعمال خواهد شد که این دستگاه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • سری گلکسی اس ۲۲
  • سری گلکسی اس ۲۱
  • گلکسی زد فولد ۴ / گلکسی زد فلیپ ۴
  • گلکسی اس ۲۱ FE
  • گلکسی A54 
  • گلکسی A34

البته لازم به ذکر است که برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی رابط کاربری ONE UI 6.1 روی گوشی‌های قدیمی این شرکت قابل‌دسترسی نخواهد بود؛ چرا که این محصولات از تراشه‌ای ضعیف بهره برده و توانایی اجرای دستورات پیشرفته این رابط کاربری را نخواهند داشت.

امکانات ارائه دهنده رابط کاربری ONE UI 6.1

ONE UI 6.1 جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ است که با تمرکز بر هوش مصنوعی امکانات منحصر به فرد و جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این قسمت به معرفی چند نمونه از امکانات ارائه‌دهنده گلکسی AI می‌پردازیم.

طراحی تصاویر پس زمینه با استفاده از هوش مصنوعی

این قابلیت که پیش از این در گوشی‌های گوگل سری پیکسل ۸ دیده شد، اکنون با گوشی‌های سامسونگ به بازار خواهد آمد. با استفاده از این قابلیت رابط کاربری ONE UI 6.1 قادر هستید که با وارد کردن نام سوژه و پس زمینه، والپیپر ساخته شده توسط هوش مصنوعی را در کوتاهترین زمان دریافت کرده و سپس جلوه‌های آب و هوا و پرتره را روی تصویر تمام شده خود اعمال کنید و در پس زمینه گوشی موبایل خود قرار دهید.

طراحی تصاویر پس زمینه با استفاده از هوش مصنوعی
استفاده از این قابلیت بدون اتصال به اینترنت امکان پذیر نخواهد بود و تنها در بستر آنلاین می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین امکان پردازش تصاویر در خود دستگاه وجود ندارد و در یک سرور آنلاین انجام‌پذیر خواهد بود.
ابزار ویرایشگر تصویر گلکسی AI به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از طریق درگ‌انددراپ جایگاه سوژه عکس را تغییر دهید یا آن را به عکسی دیگر منتقل کنید. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید در رابط کاربری ONE UI 6.1 به گزینه‌هایی چون Redo ،Undo و اضافه کردن استیکر دسترسی داشته باشید.

استفاده از ابزار Photo Ambient

یکی از امکانات جذاب رابط کاربری ONE UI 6.1 بهره‌مندی از قابلیت Photo Ambient است که به صورت آزمایشی در این رابط کاربری قرار داده شده است. Photo Ambient با استفاده از دمای هوا، پس زمینه گوشی شما را متناسب با شرایط آب و هوایی تنطیم می‌کند. به این صورت که اگر هوا گرم و آفتابی باشد، پس‌زمینه دستگاه به رنگ روشن در می‌آید و اگر هوا سرد و بارانی باشد پس‌زمینه‌ای با رنگ تیره را به نمایش می‌گذارد.

استفاده از ابزار Photo Ambient
برای استفاده از قابلیت Photo Ambient باید به Settings > Advanced Features > Labs بروید و گزینه Photo ambient را فعال کنید. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از قابلیت Photo Ambient تنها با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی خود، از جدیدترین شرایط آب و هوایی مطلع شوید.

ویجت های جدید لاک اسکرین

در نسخه قبلی رابط کاربری یعنی وان یو آی ۶، کاربران می‌توانستند با کلیک بر روی ویجت ساعت به برخی از ابزارهای داخل گوشی دست پیدا کنند. یکی از تغییراتی که سامسونگ در جدیدترین نسخه رابط کاربری خود یعنی ONE UI 6.1 اعمال کرده، این است که کاربر با کشیدن لاک اسکرین به سمت بالا، به ویجت‌هایی چون تقویم، وضعیت باتری گوشی و بسیاری موارد دیگر به صورت خودکار و بدون نیاز به باز کردن صفحه قفل دسترسی پیدا خواهد کرد.
لازم به ذکر است که ابزارهای نمایش داده شده در باکس یا جعبه‌ای زیر ویجت ساعت قرار گرفته و قابل دسترسی هستند.

ویجت های جدید لاک اسکرین

سامسونگ Find

یکی از امکانات کاربردی و قابل توجهی که سامسونگ برای اولین بار از آن در رابط کاربری ONE UI 6.1 استفاده کرده،  برنامه سامسونگ Find است. این برنامه مانند اپلیکیشن‌هایی چون Find My Apple و Google's Find My Device می‌تواند گوشی را هنگام ربودن یا گم شدن ردیابی کند.
علاوه بر آن برنامه سامسونگ Find از سه بخش افراد، دستگاه‌ها و آیتم‌ها تشکیل شده است. در بخش اول شما قادر هستید تا موقعیت کنونی خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. در بخش دوم می‌توانید دستگاه‌های سامسونگ از جمله گوشی‌ها، لب تاپ‌ها و تبلت‌ها را مشاهده کنید و به آنها دسترسی داشته و این دستگاه‌ها را تحت کنترل خود درآورید. بخش سوم هم شامل اسمارت تگ‌های سامسونگ می‌شود که با چسباندن آن‌ها به وسایل مختلف می‌توانید موقعیت وسیله مدنظر خود را ردیابی کنید.

سامسونگ Find

سخن آخر
با اعلام سامسونگ علاوه بر گوشی های سری s24، به زودی محصولات دیگری از این برند را نیز  به رابط کاربری ONE UI 6.1 مجهز می‌کند. طبق ادعای این شرکت کره‌ای، محصولات ذکر شده در نیمه اول سال جاری به پوسته ONE UI 6.1 به‌روزرسانی خواهند شد.
برخورداری از این رابط کاربری ONE UI 6.1 و قابلیت های هوش مصنوعی سبب می‌شود که گوشی‌های سامسونگ به پرفروش‌ترین و بهترین گوشی‌های بازار تبدیل شوند و مورد استقبال علاقمندان اندروید قرار گیرند.

سوالات پرتکرار

رابط کاربری ONE UI 6.1 چه زمانی عرضه می‌شود؟

طبق اعلام سامسونگ، دریافت به‌روزرسانی ONE UI 6.1 در نیمه اول سال ۲۰۲۴ و ماه مارس آغاز خواهد شد.

رابط کاربری ONE UI 6.1 از چه گوشی هایی پشتیبانی می کند؟

طبق اعلام سامسونگ، رابط کاربری ONE UI 6.1 از گوشی های سری گلکسی S23، سری گلکسی S22، سری گلکسی S21، گلکسی S21 FE، گلکسی Z Fold 4 و Flip 4، گلکسی Z Fold 3 و Flip 3 و گلکسی A34 پشتیبانی خواهد کرد.

خرید انواع محصولات دیجیتالی با قیمت مناسب

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.