راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ به شرح ویژگی‌های مهم و قابل توجه برای خرید لپ تاپ گیمینگ و بررسی ۸ مورد از بهترین مدل‌ها می‌پردازیم.

در دنیای دیجیتال مدل‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌ها وجود دارند که برای کاربرهای گوناگون طراحی و تولید شده‌اند. لپ تاپ گیمینگ یکی از همین دستگاه‌هاست که ویژگی‌های خاص آن سبب تمایزش با دیگر مدل‌های لپ‌تاپ می‌شود. در ادامه این مقاله به ۷ تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ با قیمت های مختلف می‌پردازیم تا برای خرید، راحت‌تر انتخاب کنید.

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ

کمپانی‌های مختلف اقدام به تولید و عرضه انواع لپ تاپ گیمینگ می‌کنند. این لپ تاپ‌ها در مدل‌های متنوع و در بازه‌های قیمتی مختلفی روانه بازار می‌شوند. کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه، بودجه و انتظارات خود از یک لپ تاپ گیمینگ، اقدام به خرید کنند. در این بخش تعدادی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ را به شما معرفی می‌کنیم، تا در صورت تمایل اقدام به خرید کنید.

خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ

۱. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8

شرکت LOQ یکی از زیرمجموعه‌های جدید لنوو است که در سال‌های اخیر به تولید و عرضه لپ تاپ گیمینگ کرده اقدام است. لپ تاپ گیمینگ LOQ 15IRH8 یکی از مدل‌های میان‌رده در بازار است که با توجه به بازه قیمت، قابلیت‌های بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این محصول طراحی ظریف و مینیمالی دارد که می‌تواند نیاز طیف وسیعی از افراد را با سلایق گوناگون پوشش دهد. با توجه به اینکه مواد سازنده بدنه لپ تاپ گیمینگ LOQ 15IRH8 پلاستیک است، به راحتی می‌توانید آن را با خود حمل کنید. با توجه به میزان اهمیت صفحه نمایش هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ، بهتر است بدانید که این محصول وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را در صفحه‌نمایشی ۶/۱۵ اینچ از نوع IPS ارائه می‌دهد.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل LOQ 15IRH8

صفحه‌نمایش مات لپ تاپ گیمینگ LOQ 15IRH8 از انعکاس نور در صفحه نمایش هنگام بازی جلوگیری می‌کند. این صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و حداکثر روشنایی ۳۸۰ نیت به خوبی رضایت کاربر را از یک لپ تاپ میان‌رده گیمینگ برآورده می‌کند.

لپ تاپ گیمینگ لنوو LOQ 15IRH8 به پردازنده Core i7 نسل ۱۳ Intel، مدل 13620H مجهز است که برای لپ تاپ گیمینگ میان‌رده و خوش قیمت، انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌رود. این لپ تاپ گیمینگ قادر است به خوبی بازی‌های سنگین و نیمه‌سنگین را بدون افت فریم را اجرا کند. از نظر شارژدهی این محصول موفق به دریافت نمره‌ بالایی نمی‌شود اما می‌توان نمره قبولی را به آن داد.

در صورت استفاده سبک و اجرای بازی‌های ساده می‌توان برای حدود دو ساعت از شارژ این لپ‌تاپ استفاده کرده؛ اما برای اجرای بازی‌های سنگین و استفاده‌های بیشتر، لازم است که آداپتور شارژ را همراه خود داشته باشید تا از حداکثر قدرت سخت‌افزاری دستگاه بهره‌مند شوید.

خرید لپ تاپ گیمینگ LOQ15IRH8

یکی از امتیازهای مثبت این لپ تاپ، کارت گرافیک Nvidia RTX 4060 است که از ۸ گیگابایت حافظه RAM پشتیبانی می‌کند؛ درواقع این چیپ گرافیکی، توانایی اجرای تمامی بازی‌های مدرن و روز با بالاترین تنظیمات گرافیکی را دارد.

سیستم خنک‌کننده لپ تاپ گیمینگ LOQ 15IRH8 می‌تواند به خوبی هوای داغ را از لپ تاپ خارج کرده و هوای خنک را به جریان درآورد. البته ممکن است گاهی صدای آن آزاردهنده باشد که این موضوع در اکثر لپ تاپ‌ های گیمینگ مشاهده می‌شود.

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید در نظر داشته باشید، صفحه کلید آن است. کیبورد لپ تاپ لنوو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است؛ این صفحه‌کلید دارای نور پس‌زمینه RGB است که به صورت پیش فرض روی نور سفید تنظیم شده است و درصورت تمایل می‌توانید آن را تغییر دهید.

اندازه و محل قرارگیری دکمه‌ها به گونه‌ای است که دسترسی شما را بسیار راحت کرده و به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. میزان نرمی و عکس‌العمل سریع دکمه‌ها باعث می‌شود سرعت تایپ بالا رفته و هنگام بازی با مشکلی مواجه نشوید. در قسمت زیرین صفحه‌کلید، تاچ‌پد را مشاهده می‌کنید که که به فرمان‌های لمسی شما پاسخ می‌دهد و می‌توانید در صورت تمایل از آن استفاده کنید

۲. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Dash FX517ZR

لپ تاپ های ایسوس سری TUF از بهترین لپ تاپ های گیمینگ هستند که با داشتن پایداری بالا و کیفیت بسیار خوب، می‌توانند تجربه عالی را برای گیمرها رقم بزنند. این لپ تاپ میان‌رده، صفحه‌نمایشی مات دارد که مانع انعکاس نور هنگام اجرای بازی می شود. این صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی از نوع IPS، تصاویر را با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پیش چشم شما قرار می‌دهد.

از امتیازات این صفحه نمایش می‌توان به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز اشاره کرد که برای اجرای بازی‌ها در یک لپ تاپ گیمینگ میان‌رده بسیار مناسب است. پردازنده این محصول Core i7 نسل ۱۲ اینتل مدل 12650H مبتنی بر معماری ۱۰ نانومتری است که از نظر قدرت سخت‌افزاری، نسبت به مدل قبلی که معرفی کردیم، اختلاف بسیار کمی دارد.

به طور کلی عملکرد این محصول بسیار روان است و بدون تاخیر و لگ برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا می‌کند. کارت گرافیک RTX 3070 Nvidia GeForce نیز انتخاب بسیار خوبی برای این لپ تاپ گیمینگ میان رده است که کمک می‌کند تا بازی‌های جدید و سنگین به راحتی و با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا شوند.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل tuf dash fx517zr

از نظر دوام باتری و میزان شارژدهی نیز می‌توان گفت با داشتن باتری ۷۶ وات ساعتی قادر است حدود ۶ تا ۷ ساعت شارژدهی داشته باشد. این باتری لیتیوم یونی ۴ سلولی، با کمک آداپتور USB-C‌ ۱۸۰ واتی شارژ می‌شود.

صفحه کلید لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Dash FX517ZR دارای نور پس‌زمینه سه مرحله‌ای است. دکمه‌های این کیبورد کمی فرورفتگی دارند و به صورت معقر هستند. این دکمه‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و در برابر فشار ناشی از تایپ کردن مقاوم هستند. به طور کلی می‌توان گفت این صفحه‌کلید برای یک لپ تاپ گیمینگ میان‌رده مناسب است و انتظارات کاربر را به خوبی برآورده می‌کند.

این لپ تاپ ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت داغ شود که نکته دور از ذهنی نیست و در اکثر دستگاه‌ها رخ می‌دهد. ایسوس برای حل این مشکل و خنک نگه داشتن این محصول از فناوری ROG بهره برده است.

این محصول به خروجی‌های فن مجهز شده است تا با جریان هوا، لپ‌تاپ خنک شود. در مجموع می‌توان گفت اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ میان‌رده با عملکردی قوی هستید، لپ تاپ ایسوس مدل TUF Dash FX517ZR گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

خرید لپ تاپ گیمینگ TUF Dash FX517ZR

۳. لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Thin GF63 12UCX

برند MSI که به تولید لپ تاپ‌های باکیفیت مشهور است، محصول بعدی در لیست راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ است. لپ تاپ ۶/۱۵ اینچی MSI‌ مدل GF63 Thin نیز محصولی میان‌رده اما قدرتمند و کاربردی است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری باشد.

صفحه نمایش این محصول از نوع IPS است که تصاویر را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ نمایش می‌دهد. نرخ نوسازی لپ تاپ MSI مدل GF63 Thin ۱۴۴ هرتز است و از حداکثر روشنایی ۲۸۵ نیت بهره می‌برد.

در بخش سخت‌افزار این محصول به پردازنده Core i5 نسل ۱۲ مدل 12450H مجهز است که کمی نسبت به دو مدل قبلی در این لیست ضعیف‌تر است. پردازنده گرافیکی آن نیز Invidia RTX 4050‌ است که از ۶ گیگابایت رم vRAM‌ پشتیبانی ‌می‌کند. این پردازنده گرافیکی از قدرت مناسبی برخوردار است که به اجرای روان بازی‌ها کمک می‌کند.لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی Thin gf63 12ucx

البته با توجه به مصرف کم انرژی توسط CPU و GPU لپ تاپ با گرمای زیادی هنگام کار کردن مواجه نمی‌شود و این یک نکته مثبت برای انتخاب لپ تاپ گیمینگ به شمار می‌رود. به طور کلی عملکرد CPU و GPU در این محصول رضایت‌بخش است و انتظارات کاربر را از یک محصول میان‌رده برآورده می‌کنند.

باتری لپ تاپ ام اس آی مدل 12450H ۵۲.۴ با ظرفیت 52.4 وات ساعت، برای حدود ۳/۵ ساعت قادر به شارژدهی است. البته درصورت استفاده روزمره و برای کارهایی مانند وب‌گردی این مدت زمان تا ۴ الی ۵ ساعت نیز افزایش پیدا می‌کند. در صورت اجرای بازی‌ها بهتر است آداپتور را همراه خود داشته باشید زیرا باتری این محصول هنگام گیمینگ بیشتر از ۲ ساعت نمی‌تواند شارژدهی داشته باشد.

کیبورد لپ تاپ گیمینگ MSI‌ دارای نور پس‌زمینه قرمز است که ترکیب این رنگ با رنگ مشکی در سایر قسمت‌های لپ تاپ، می‌تواند برای گیمرها جذاب باشد و حس هیجان را هنگام بازی القا کند. این کیبورد کاملا محکم و بادوام است و با توجه به محل قرارگیری دکمه‌ها به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. در قسمت پایین صفحه‌کلید نیز پد لمسی قرار دارد که به خوبی به دستورات لمسی کاربر پاسخ می‌دهد.

خرید لپ تاپ گیمینگ Thin GF63 12UCX

۴. لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Cyborg 15 A12VE

گزینه دیگری که برای خرید لپ تاپ گیمینگ می‌توانید به سراغ آن بروید، لپ تاپ Cyborg 15 A12VE است که با داشتن قیمت مناسب، انتخاب خوبی برای گیمرها است. این لپ تاپ نسبتا سبک و کم‌وزن، طراحی منحصر‌به‌فردی دارد و نور بک‌لایت آبی‌رنگ صفحه‌کلید، ظاهر زیبایی به آن بخشیده است.
صفحه‌نمایش ۶/۱۵ اینچی آن از نوع ISP‌ است و تصاویر را با رزولوشن 1920 در ۱۰۸۰ نشان می‌دهد. نرخ نوسازی آن نیز ۱۴۴ هرتز است که کمک می‌کند بازی‌ها روان و بدون تاخیر به نمایش درآیند. 

لپ تاپ گیمینگ Cyborg 15 A12VE با داشتن پردازنده Core i7 اینتل نسل ۱۲ مدل 12650H از قدرت مناسبی برای اجرای بازی‌های کامپیوتری برخوردار است. از طرف دیگر پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RTX 4060 و پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت رم گزینه‌ای عالی برای اجرای بازی‌های سنگین است.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ام اس آی cyborg 15 a12ve

شارژدهی لپ تاپ گیمینگ Cyborg 15 A12VE درصورت استفاده روزمره و وب‌گردی حدود پنج ساعت است. البته این مدت‌زمان هنگام اجرای بازی‌ها کاهش می‌یابد و به حدود یک الی دو ساعت می‌رسد. به همین جهت بهتر است هنگام بازی، شارژر را همراه خود داشته باشید تا درصورت نیاز آن را به برق وصل کنید.

صفحه کلید این محصول بسیار محکم است و هنگام تایپ کردن به خوبی این نکته را احساس خواهید کرد. البته در نظر داشته باشید که این کیبورد امکان نورپردازی RGB را ندارد؛ بنابراین اگر به فکر خرید لپ تاپ گیمینگ با کیبورد RGB هستید، به سراغ گزینه‌های دیگری که به شما معرفی کردیم بروید.
در قسمت پایین کیبورد لپ تاپ گیمینگ ام اس آی Cyborg 15 A12VE نیز پد لمسی قرار دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

خرید لپ تاپ گیمینگ Cyborg 15 A12VE

۵. لپ تاپ 17.3 اینچی ام اس آی مدل Titan GT77 12UGS

آخرین لپ تاپ گیمینگ که به شما معرفی می‌کنیم، لپ تاپ ام اس آی مدل  Titan GT77 12UGS است. این محصول پرچمدار می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری باشد.

صفحه‌نمایش ۳/۱۷ اینچی این محصول نیز به پنل IPS‌ مجهز است و تصاویر با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ نمایش داده می‌شوند. لپ تاپ گیمینگ ام اس آی مدل  Titan GT77 12UGS با طراحی خاص و منحصربه‌فرد خود نورپردازی RGB در قسمت لوگو و فن پشتی، می‌تواند برای تمامی گیمرها جذاب باشد. البته این نورها را می‌توانید خاموش کنید و لپ تاپ را به صورت کاملا مشکی در اختیار داشته باشید.

لپ تاپ ۱۷.۳ اینچی ام اس آی مدل titan gt77 12ugs

پردازنده این محصول Core i7‌ اینتل نسل ۱۲ مدل 12900HX است که از قدرت بالایی برخوردار است و سرعت پردازش این لپ تاپ را تا میزان چشمگیری ارتقا داده است. درحقیقت این پردازنده ۱۶ هسته‌ای یک امتیاز درخشان برای لپ تاپ گیمینگ Titan GT77 12UGS محسوب می‌شود. این محصول قابلیت ارتقای رم تا ۶۴ گیگابایتی را نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای گیمرها بسیار جذاب باشد.

پردازنده گرافیکی لپ تاپ ام اس آی مدل Titan GT77 12UGS نیزGeForce RTX 3070 Ti است که از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و به اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک بسیاری می‌کند؛ همچنین این پردازنده قدرتمند، بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی بالا و مطلوبی برای کاربر به نمایش درمی‌آورد.

باتری این محصول ۴ سلولی است و با داشتن ظرفیت ۹۹ و برای استفاده روزمره می‌تواند تا حدود هفت ساعت شارژدهی داشته باشد. البته این درصورتی است که میزان روشنایی آن را پایین نگه دارید و نورپردازی RGB ‌را نیز خاموش کنید.  البته اگر به انجام بازی بپردازید، این مدت‌ زمان به سه ساعت کاهش پیدا می‌کند.

کیبورد این محصول از نوع مکانیکال است که با استفاده از برنامه SteelSeries GG می‌توانید نورپردازی موردعلاقه خود را روی آن پیاده کنید. نکته جالب‌توجه این است که هریک از این کلیدها می‌توانند به تنهایی نورپردازی کنند. شنیدن صدای تایپ و پاسخگویی سریع به دستورالعمل‌ها از مشخصه‌های این کیبورد است. دکمه‌ها اندازه مناسبی دارند و دسترسی به آن‌ها راحت است.

در پایین صفحه‌کلید این محصول نیز پد لمسی قرار دارد و به سرعت دستورات کاربر را پاسخ می‌دهد. این محصول به سیستم خنک‌کننده Coolr Boost Titan‌ مجهز است و تاثیری بالایی در خنک شدن پردازنده‌های این لپ تاپ گیمینگ پرچمدار دارد.

خرید لپ تاپ گیمینگ Titan GT77 12UGS

6. لپ تاپ ۱۶ اینچی ام اس آی مدل Summit E16 FLIP A13VFT

یکی دیگر از لپ تاپ های مناسب گیمینگ از برند MSI است. لپ تاپ Summit E16 FLIP A13VFT با یک تاچ‌پد و نور پس‌زمینه کیبورد، برای ساعت‌ها بازی کردن مناسب است. لولاهای ۳۶۰ درجه این لپ‌تاپ در طراحی زیبا و فوق‌العاده آن اثرگذار بوده‌اند. وقتی لپ‌تاپ به‌صورت ۳۶۰ درجه باز می‌شود، تماشای فیلم و بازی کردن را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

علاوه بر آن، استاندارد MIL-STD-810G در این محصول ۲.۱ کیلوگرمی، مقاومت آن را در شرایط محیطی سخت تضمین خواهد کرد. صفحه نمایش لپ‌تاپ Summit E16 FLIP A13VFT با ۱۶ اینچ از نوع IPS است. با توجه به اینکه نرخ نوسازی آن ۱۶۵ هرتز در نظر گرفته شده است، در زمان اجرای بازی، تصویری روان و سریع را شاهد خواهید بود.

لپ تاپ ۱۶ اینچی ام اس آی summit e16 flip a13vft

سری پردازنده این لپ تاپ ۱۶ اینچی، Core i7 از برند Intel است. این محصول ۳۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR7 در اختیار شما قرار می‌دهد و ۲ ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD برای ذخیره‌سازی اطلاعات خواهد داشت.

یک درگاه USB-A با استاندارد ۳.۲ نسل دوم، ۲ درگاه USB-C با استاندارد ۳.۲ و یک درگاه HDMI ۲.۱ در این لپ‌تاپ وجود دارد که امکان اتصال دستگاه‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر آن، بلوتوث ۵.۳ و جک ۳.۵ میلیمتری برای اتصال هدفون و هندزفری مناسب خواهد بود.

دو بلندگو با توان ۲ وات از فرمت صدای Hi-Res Audio پشتیبانی می‌کند و صدای قابل قبولی در زمان اجرای بازی و پخش فیلم خواهد داشت. در خصوص باتری لپ تاپ ام اس آی Summit E16 FLIP A13VFT باید بگوییم که از نوع ۴ سلولی است و ۸۴ وات ساعت ظرفیت دارد.

خرید لپ تاپ گیمینگ Summit E16 FLIP A13VFT

7. لپ تاپ ۱۶ اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506HCB-HN1138W

یکی دیگر از محصولاتی که در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ قصد معرفی آن را داریم، از برند ایسوس است. در بحث مشخصات بدنه این محصول، باید به وزن ۲.۳ کیلوگرمی و ابعاد ۳۵۹ در ۲۵۶ در ۲۴.۷ میلیمتری آن اشاره کنیم. کیبورد این لپ‌تاپ با نور پس‌زمینه‌ای که دارد، تجربه لذت‌بخشی را از گیمینگ، خصوصا در شب برای شما رقم خواهد زد.

پردازنده لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HCB-HN1138W از برند Intel با ۶ هسته است. این پردازنده ۶۴ بیتی با ۶ هسته در سری پردازنده‌های Core i5 قرار می‌گیرد. حافظه داخلی SSD آن، ۵۱۲ گیگابایت حجم در اختیار شما قرار می‌دهد تا اطلاعات مورد نظرتان را در آن ذخیره کنید. علاوه بر آن حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه Cash آن ۱۲ مگابایت در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ ۱۶ اینچی ایسوس tuf gaming fx506hcb-hn1138w

اندازه صفحه نمایش مات این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچ است که با رزولوشن Full HD فیلم و بازی را با کیفیت مطلوبی نمایش می‌دهد. در ضمن وقتی موسیقی یا گیم در حال اجراست هم می‌توانید از اسپیکر استریو لپ‌تاپ استفاده کنید و هم هدفون خود را به درگاه جک ۳.۵ میلیمتری آن متصل کنید.

پورت‌هایی که در طراحی این محصول در نظر گرفته شده است، شامل یک درگاه USB 3.2 Gen 1، یک درگاه USB-C 3.2 Gen 1، یک درگاه HDMI، یک درگاه LAN و یک درگاه Thuderbolt می‌شود. علاوه بر آن یک عدد پورت USB-C و سه عدد پورت USB 3.0 برای این محصول در نظر گرفته شده است. هر یک از این درگاه‌ها امکان اتصال دستگاه‌های مختلف به لپ‌تاپ را برای شما فراهم می‌کنند. در نهایت باتری لیتیومی ۳ سلولی آن با ظرفیت ۴۸ وات ساعت ارائه می‌شود.

خرید لپ تاپ گیمینگ TUF Gaming FX506HCB-HN1138W

۸. لپ تاپ 13.4 اینچی ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE

ایسوس یکی از برندهای مطرح در جهان است که با تولید لپ تاپ های رده بالا و با کیفیت توانسته توجه خربداران بسیاری را جلب کند و از رقبای خود پیشی بگیرد. لپ تاپ 13.4 اینچی ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE یک مدل از محبوب‌ترین لپ تاپ های بازار است که امکان استفاده به صورت تبلت را هم دارد.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE با وزن ۱.۱۸ کیلوگرم، یکی دیگر از سبک‌ترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار است که می‌توانید آن را با خود به هرجایی که مدنظرتان است ببرید و از آن استفاده کنید. این محصول به یک صفحه نمایش براق به اندازه ۱۳.۴ اینچ از نوع IPS مجهز شده و می‌تواند محتوا را با رزولوشن ۲۴۰۰×۳۸۴۰ پیکسل به نمایش بگذارد. 

نرخ نوسازی تصویر در لپ تاپ گیمینگ SUMMIT E16 FLIP A13VFT ۱۶۵ ام اس آی۶۰ هرتز است که مقداری قابل‌قبول برای نمایش انیمیشن‌ها به شمار می‌رود. پشتیبانی از Dolby Vision HDR و G-Sync از دیگر قابلیت‌های صفحه نمایش این لپ تاپ است.

لپ تاپ 13.4 اینچی ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE

دوربین ۸ مگاپیکسلی وبکم لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE میتواند محتوا را با کیفیت فول HD ضبط کند.

ایسوس در ساخت لپ تاپ گمینگ UMMIT E16 FLIP A13VFT ۱۶۵ از پردازنده intel core i9 12900H استفاده کرده و می‌تواند داده‌ها را با قدرت بسیار بالایی پردازش و اجرا کند. همچنین برخورداری از پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 3050 Ti با حافظه۴ گیگابایت نیز باعث می‌شود تا بازی‌ها با کیفیت بسیار بالایی در اختیار کاربر قرار گیرند. 

در بخش حافظه  لپ تاپ گمینگ UMMIT E16 FLIP A13VFT ۱۶۵ ایسوس شاهد ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم هستیم که باتوجه به این مقادیر می‌توانید با خیال راحت در مورد نبود فضای کافی برای نصب برنامه، بازی‌های موردنظر خود را نصب کنید. وظیفه تامین انرژی لپ تاپ گمینگ ایسوس مدل UMMIT E16 FLIP A13VFT ۱۶۵ بر عهده باتری لیتیوم یونی ۴ سلولی با ظرفیت ۵۶ وات ساعت است که سبب می‌شود این دستگاه تا ساعت‌ها شما را در انجام بازی موردعلاقه‌تان همراهی کند.

خرید لپ تاپ گیمینگROG Flow Z13 GZ301ZE

نکات مهم در خرید لپ تاپ گیمینگ

برای خرید لپ تاپ گیمینگ لازم است یک سری فاکتورها را در نظر بگیرید تا خرید خوب و مناسبی داشته باشید. این نکات اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بدانید چه آیتم‌هایی هنگام استفاده از لپ تاپ گیمینگ ضروری هستند. در ادامه به فاکتورهای مهم و قابل بررسی برای خرید لپ تاپ گیمینگ اشاره می‌کنیم.

1. اندازه صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب این محصول است. کاربرها با توجه به بودجه و انتخاب شخصی به سراغ صفحه نمایش‌های مختلف با اندازه‌های متفاوت می‌روند. به طورکلی اندازه صفحه نمایش برای اجرای بازی‌های ویدیویی از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه این صفحه بزرگ‌تر باشد، جزئیات بیشتری را مشاهده خواهید کرد و تجربه بهتری از انجام بازی خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید که بالا رفتن سایز صفحه‌نمایش، باعث افزایش وزن آن نیز خواهد شد و ممکن است حمل آن برای شما مشکل باشد. به همین جهت بهتر است هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ این نکته را مدنظر داشته باشید.

اندازه صفحه نمایش لپ تاپ

2. وضوح و روشنایی صفحه

تفاوتی ندارد که گیمر هستید یا برای انجام کارهای روزمره قصد خرید لپ تاپ دارید؛ در هر صورت وضوح صفحه نمایش یکی از اساسی‌ترین فاکتورها برای خرید لپ تاپ است. مسلما وضوح تصویر بازی‌های کامپیوتری تاثیر چشم‌گیری در تجربه کاربری افراد دارد. معمولا لپ تاپ های گیمینگ از وضوح تصویر بالایی برخوردار هستند و یکی از مشخصه‌های اصلی آن‌ها وضوح و کیفیت بالای صفحه‌نمایش است. به این ترتیب با خرید لپ تاپ گیمینگ می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از نظر بصری و مشاهده تصاویر، با مشکلی مواجه نخواهید شد.

3. نرخ نوسازی تصویر

با توجه به میزان اهمیت صفحه‌نمایش لپ تاپ گیمینگ، توجه به نرخ‌نوسازی آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مسلما میزان نرخ نوسازی صفحه‌نمایش تاثیر بالایی در اجرای روان‌تر تصاویر و بازی‌ها خواهد داشت. به عنوان مثال یک لپ تاپ گیمینگ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تجربه بهتری از مشاهده تصاویر و انیمیشن‌ها را نسبت به لپ‌تاپی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز در اختیار شما قرار خواهد داد. تجربه بصری نرم و روان و اجرای بدون تاخیر و لگ بازی‌ها یکی از قابلیت‌هایی است که لپ تاپ گیمینگ با داشتن نرخ نوسازی بالا و صفحه نمایش باکیفیت در اختیار شما قرار خواهد داد.

4. قدرت پردازنده

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر عملکرد لپ تاپ گیمینگ قدرت پردازنده است. با توجه به اینکه بازی‌های مدرن و Tripple A از منابع Resource استفاده نمی‌کنند، یک پردازنده شش هسته‌ای هم از عهده اجرای بازی‌ها برخواهد آمد.

اگر بودجه محدودی دارید یک پردازنده Corei5 هم می‌تواند به خوبی انتظارات شما را برآورده کند و نیازی به خرید پردازنده‌های نسل هفت (Corei7) ندارید. به همین جهت بهتر است هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به پردازنده و قدرت پردازش آن توجه کنید تا برای اجرای بازی‌های سنگین با مشکل مواجه نشوید.

قدرت پردازنده لپ تاپ گیمینگ

5. حافظه RAM

نکته مهمی که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید در نظر داشته باشید مقدار RAM است. بالا بودن مقدار رم در لپ تاپ گیمینگ سبب می‌شود بتوانید چند برنامه را به صورت هم‌زمان در پس‌زمینه اجرا کنید. به این ترتیب برنامه‌ها با تاخیر و کندی اجرا نخواهند شد. معمولا برای اجرای بازی‌ها در لپ تاپ گیمینگ به حداقل ۸ گیگابایت رم نیاز خواهید داشت، اما پیشنهاد ما این است که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به سراغ لپ تاپ‌هایی بروید که قابلیت ارتقا رم را داشته باشند.

6. حافظه ذخیره‌سازی

یکی از فاکتورهای مهمی که باید پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ، در نظر داشته باشید، حافظه ذخیره‌سازی آن است. بازی‌های ویدیویی معمولا حجم بالایی دارند و باید برای نصب آن‌ها فضای کافی داشته باشید.

در حقیقت فضای ذخیره‌سازی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بازی‌های موردنظر خود را در لپ‌تاپ نصب کرده و آن‌ها را به راحتی اجرا کنید. معمولا توصیه می‌شود هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ حداقل ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی را در نظر داشته باشید؛ اما برای آنکه در آینده با مشکل محدودیت حافظه مواجه نشوید، می‌توانید به سراغ لپ تاپ‌هایی با فضای ذخیره‌سازی بیشتر بروید.

7. عمر باتری

شارژدهی باتری یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که کاربران باید هنگام خرید انواع لپ تاپ در نظر بگیرند. عمر باتری و میزان شارژدهی لپ تاپ های گیمینگ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یک باتری قدرتمند در لپ‌تاپ شما را با مشکل کمبود شارژ خصوصا در زمان عدم دسترسی به پریز برق در حین بازی مواجه نمی‌کند.

با توجه به اینکه بازی‌های رایانه‌ای هنگام اجرا، شارژ زیادی مصرف می‌کنند، لازم است به فکر خرید لپ تاپ گیمینگ با باتری قدرتمند باشید. خرید لپ تاپ های گیمینگ که حداقل هشت ساعت شارژدهی دارند می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا فاکتورهای مهم و قابل بررسی برای خرید لپ تاپ گیمینگ را به صورت مفصل بررسی کنیم. علاوه بر آن ۷ تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ را با ویژگی‌هایشان معرفی کردیم تا آن‌ها را در گزینه‌های خرید خود داشته باشید. انتخاب هر یک از آن‌ها تا حد زیادی به انتظارات و البته بودجه شما برای خرید لپ تاپ گیمینگ بستگی دارد. به یاد داشته باشید که یک لپ تاپ گیمینگ باید قدرت و طراحی متناسب با نیاز یک گیمر را در بخش‌های مختلف سخت‌افزار و نرم‌افزار داشته باشد. 

سوالات متداول

چه نکاتی را برای خرید لپ تاپ گیمینگ درنظر بگیریم؟

برای خرید لپ تاپ گیمینگ به نکاتی مانند قدرت پردازنده، وضوح صفحه نمایش، نرخ نوسازی، دوام باتری و RAM، و حافظه ذخیره‌سازی توجه کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ کدام است؟

برخی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ عبارتند از ام اس آی Titan GT77 12UGS و ام اس آی Cyborg 15 A12VE و MSI‌ مدل GF63 Thin و Lenovo LOQ 15IRH8.

چه نکاتی را برای خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس درنظر بگیریم؟

لپ تاپ های گیمینگ ایسوس سری TUF از بهترین لپ تاپ های گیمینگ هستند که می‌توانید خریداری کنید. برای خرید این محصولات به قدرت پردازنده و میزان شارژدهی باتری توجه کنید.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.