مقایسه ساعت گلکسی واچ 6 سامسونگ با اپل واچ سری 8


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

رقابت سامسونگ و اپل فقط مربوط به بخش گوشی‌های هوشمند نمی‌شود، بلکه این دو غول تکنولوژی در گجت‌های پوشیدنی نیز رقابت تنگاتنگی دارند. اپل واچ سری 8 یکی در حال حاضر جدیدترین ساعت هوشمند این شرکت شناخته می‌شود.

 مشاهده لیست قیمت ساعت هوشمند در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

گلکسی واچ 6 نیز به‌تازگی معرفی شده که در بخش سخت افزار و صفحه نمایش پیشرفت چشم‌گیری داشته است. اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید و نمی‌دانید که Galaxy Watch 6 بهتر است یا Apple Watch Series 8، مقاله مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 6 با اپل واچ سری 8 را تا انتها دنبال کرده و با کالاتیک همراه باشید.

 

مقایسه مشخصات فنی دو ساعت گلکسی واچ 6 با اپل واچ 8

مشخصات فنی

سامسونگ گلکسی واچ 6

اپل واچ سری 8

مدل (ابعاد، وزن، قیمت)

40 میلی‌متر (9.0 × 40.4 × 38.8)

44 میلی‌متر (9.0 × 44.4 × 42.8 میلی‌متر)

40 میلی‌متر: 28.7 گرم

44 میلی‌متر: 33.3 گرم

شروع قیمت از 300 دلار

41 میلی‌متر (10.7 × 35 × 41 میلی‌متر)

45 میلی‌متر (10.7 × 38 × 45 میلی‌متر)

41 میلی‌متر: 32 گرم

45 میلی‌متر: 38.8 گرم

جنس بدنه

بدنه آلومینیومی

نمایشگر یاقوتی

بدنه زیرین یاقوتی

آلومینیوم، استیل ضد زنگ، سرامیکی

نمایشگر شیشه‌ای یا یاقوتی

بدنه زیرین یاقوتی

پردازنده، رم، حافظه

Samsung Exynos W930, 2GB Ram, 16 GB Storage

Apple S8, 1 GB Ram, 32 GB Storage

نرم افزار

WearOS 4

WatchOS 9

باتری و شارژر

300 میلی‌آمپر ساعت برای 40 میلی‌متر

425 میلی‌آمپر ساعت برای 44 میلی‌متر

282 میلی‌آمپر ساعت برای 41 میلی‌متر

308 میلی‌آمپر ساعت برای 45 میلی‌متر

سنسورها

ضربان قلب،اکسیژن خون، ارتفاع سنج، ECG

ضربان قلب،اکسیژن خون، ارتفاع سنج، ECG

 

مقایسه گلکسی واچ 6 با اپل واچ سری 8 از نظر قیمت

یکی مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام مقایسه ساعت سامسونگ با اپل باید به آن توجه کرد، قیمت ساعت هوشمند است. غول کره‌ای، قیمت گلکسی واچ 6 را برای نسخه 40 میلی‌متری 299 دلار و برای نسخه 44 میلی‌متری 329 دلار اعلام کرده که نسبت به مدل‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه شده است.

بسته بندی ساعت های اپل واچ سری 8 با گلکسی واچ 6

در طرف دیگر، قیمت اپل واچ سری 8 برچسب 399 دلاری دارد و با افزایش سایز بند به 45 میلی‌متر قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر قیمت را ملاک مقایسه خود قرار دهید، صرفه اقتصادی با خرید گلکسی واچ 6 خواهد بود؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که این دو گجت را فقط از سیستم عامل‌های خود استفاده می‌کنند، برای مثال گلکسی واچ فقط به گوشی‌های اندرویدی قابلیت اتصال دارد و این موضوع برای اپل واچ نیز صادق است.

 

مقایسه Galaxy Watch 6 با Apple Watch Series 8 از نظر طراحی

هر دو ساعت سامسونگ و اپل از نظر ساختاری کاملا متفاوت هستند؛ سامسونگ برای محصول خود طراحی دایره ای و اپل از طراحی مستطیلی بهره برده است. این دو طراحی کاملا به سلیقه کاربران بستگی دارد و نمی‌توان گفت که کدام گجت طراحی زیباتری دارد. همچنین هم گلکسی واچ 6 و هم اپل واچ سری 8 به‌خوبی رو دست قرار می‌گیرند و در استفاده‌های طولانی مدت دست کاربر را خسته نمی‌کنند.

از نظر ابعادی، کاربران می‌توانند گلکسی واچ 6 را در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری خریداری کنند و Apple Watch 8 نیز در دو سایز 41 و 45 میلی‌متری قابل سفارش است. ساعت سامسونگ Galaxy Watch 6 دارای شیشه یاقوتی در بخش جلویی و زیرین است که دوام بسیار بالایی نسبت به شیشه‌های مقاوم شده دارد و برخی نیز ادعا می‌کنند که حدود 60 درصد مقاومت بیشتری در برابر خط و خش از خود نشان می‌دهند.

مقایسه طراحی ساعت های گلکسی واچ 6 با اپل واچ سری 8

ساعت اپل واچ سری 8 بدنه‌ای آلومینیومی و روکش شیشه‌ای معمولی دارد که در بررسی‌های طولانی مدت نشان داد که مستعد دریافت خط و خش است. البته اپل، بدنه فولادی و روکش یاقوتی نیز به کاربران ارائه می‌دهد، اما این متریال فقط برای نسخه Apple Watch Ultra در دسترس است که برچسب قیمتی 800 دلاری دارد. در کل برنده بخش کیفیت ساخت و طراحی به‌دلیل استفاده از متریال با کیفیت و مقاوم‌تر، ساعت هوشمند گلکسی واچ سری 6 خواهد بود.

Samsung Galaxy Watch 6 به‌لطف بندهای One-Click تعویض‌های بند بسیار راحت‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود دارد، در حالی که عوض کردن بند گلکسی واچ‌های قدیمی کمی سخت بودند. در طرف دیگر نیز، اپل واچ از نسل اول خود، به قابلیت تعویض بند سریع مجهز شده بود که تعویض بند را بسیار آسان می‌کرد. در کل هر دو دستگاه در بخش بندها، عملکرد مشابه هم دارند؛ زیرا شرکت‌های شخصی ثالث چه برای Galaxy Watch و چه برای Apple Watch بندهای گوناگون با قیمت‌های مختلف تولید می‌کنند.

 

مقایسه Galaxy Watch 6 با Apple Watch 8 از نظر صفحه نمایش

ساعت جدید سامسونگ به صفحه نمایشی 1.5 اینچی از نوع Super AMOLED مجهز شده است که وضوح 480 در 480 پیکسل دارد و تراکم 453 پیکسل در هر اینچی ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش در مقایسه با مدل‌های قبلی خود از حاشیه‌های بسیار باریک‌تری بهره برده که زیبایی محصول را بسیار بهبود بخشیده است. اما نقطه قوت این محصول میزان روشنایی 2000 نیتی آن است که برای اولین بار آن را در ساعت‌های هوشمند دیده‌ایم.

اپلیکیشن های گلکسی واچ 6 با سری 8

در طرف مقابل ساعت هوشمند اپل نیز از صفحه نمایشی 1.9 اینچی Retina LTPO OLED با وضوح 484 در 396 پیکسل بهره می‌برند. این صفحه نمایش می‌تواند تا 1000 نیت روشن شود که مقدار مناسبی برای مشاهده محتوای به نمایش آمده زیر نور خورشید مناسب است. با این حال اگر میزان روشنایی برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌شود به سراغ خرید گلکسی واچ 6 بروید.

 

مقایسه گلکسی واچ 6 سامسونگ با واچ سری 8 اپل از نظر نرم افزار و قابلیت‌ها

در بخش نرم افزار، سامسونگ طی سال‌ها اخیر همکاری‌های بسیار موفقی با گوگل داشته است؛ گلکسی واچ‌ها از نسخه چهارم به بعد از سیستم عامل WearOS استفاده می‌کنند، در حالی که اپل ساعت‌های خود را به سیستم عامل اختصاصی WatchOS مجهز کرده است.

در حال حاضر WatchOS اپل به دهمین نسخه خود رسیده که کاملا از پایداری و عملکرد کاملا تثبیت شده است. سیستم عامل WearOS نیز در حال پیشرفت است و از زمانیکه سامسونگ با گوگل همکاری خود را آغاز کرده، پیشرفت‌های بسیار را شاهد بودیم.

سنسورهای Watch 6 سامسونگ و اپل واچ سری 8

ویژگی‌های ناوبری اهمیت بالایی ندارد و در آن عمیق نمی‌شویم. روی اپل واچ قابلیت سوایپ کردن و ضربه زدن به چشم می‌خورد، این حالت برای گلکسی واچ‌ها نیز در دسترس است، با این تفاوت که لبه‌های صفحه نمایش گلکسی واچ، از دستورات لمسی نیز پشتیبانی می‌کنند و بین صفحات مختلف جابه‌جا می‌شوند. قابلیت‌های زیر نیز روی هر دو گجت پوشیدنی سامسونگ و اپل قرار دارد که در ادامه آمده‌اند:

• پایش ضربان قلب
• نظارت روی تمرین‌های ورزشی
• نظارت روی کیفیت خواب
• سنجش میزان اکسیژن خون
• قابلیت گرفتن نوار قلب الکترونیکی (ECG)

 

مقایسه واچ 6 سامسونگ با واچ 8 اپل: کدام پایش خواب بهتری انجام می‌دهند؟

هر دو ساعت می‌توانند زمان خواب شما را ضبط کنند؛ اما اپل واچ می‌توان زمان کلی را که در تخت خواب بودید، پایش کند. در طرف دیگر نیز گلکسی واچ می‌تواند خواب‌های نیمروزی را ضبط کند که ویژگی جالبی به‌نظر می‌رسد. هر دو دستگاه عملکرد بسیار خوبی در تشخیص به خواب رفتن و بیدار شدن کاربران دارند که کار را برای انتخاب برنده سخت می‌کند. همچنین تحلیل و تجزیه واقعی مراحل خواب هر دو دستگاه با یکدیگر متفاوت است؛ از همین رو هر دو دستگاه را به زیر ذره بین بردیم و نتایج زیر بدست آمد:

 

Samsung Galaxy Watch 6

Apple Watch Series 8

مقدار زمان کلی خواب

6 ساعت و 6 دقیقه

6 ساعت و 10 دقیقه

خواب عمیق

7 دقیقه

37 دقیقه

خواب سبک

3 ساعت و 55 دقیقه

3 ساعت و 55 دقیقه

خواب همراه با رویا دیدن

1 ساعت و 56 دقیقه

1 ساعت و 33 دقیقه

بیداری

8 دقیقه

5 دقیقه

همانطور که مشاهده کردید، تفاوت در ثبت میزان خواب عمیق بسیار فاحش است و به‌نظر می‌رسد که گلکسی واچ 6 در ثبت و نظارت روی خواب عمیق کاربران کمی مشکل دارد. همچنین این ساعت مقادیر اکسیژن خونی را هنگام خواب ثبت کرد که باعث شک و تردید در مورد امتیازات آن شد. برای جمع بندی این بخش می‌توان گفت اعدادی که اپل واچ ثبت کرده بسیار به واقعیت نزدیک‌تر است و می‌توان به آن اعتماد کرد.

 

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ 6 با اپل واچ سری 8: کدام در سنجش ضربان قلب دقیق تر هستند؟

برای بررسی دقیق‌تر چندین تمرین ورزشی انجام دادیم و مشخص شد که سامسونگ ضربان قلب را اشتباه ثبت کرده است. در تمرین 37 دقیقه‌ای، گلکسی واچ 6 ضربان قلب 114 BPM به ثبت رساند؛ در حالی که اپل واچ سری 8 ضربان 99 BPM ثبت کرد. به‌نظر می‌رسد این مشکل به بخش نرم افزار دستگاه مربوط می‌شود و سامسونگ می‌تواند با ارائه آپدیت این مشکل را برطرف کند؛ دقیقا همانطور که در گلکسی واچ سری 4 و 5 دیدیم.

 

مقایسه ساعت گلکسی واچ 6 با ساعت اپل سری 8 از نظر باتری و شارژر

گلکسی واچ سری 7 و سری 5 در بخش باتری کاملا ناامید کننده ظاهر شدند و نمی‌توانستند یک روز کامل دوام بیاورند. هر دو تولیدکننده با عرضه جدیدترین ساعت‌های خود این مشکل را به‌خوبی توانستند برطرف کنند. Galaxy Watch 6 با سایز 40 میلی‌متری باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی و سایز 44 میلی‌متری باتری 425 میلی‌آمپر ساعتی دارد.

مقایسه باتری و شارژر Galaxy Watch 6 با Apple Watch Series 8

در طرف دیگر ظرفیت باتری‌های اپل واچ سری 8 با سایز‌های 41 و 45 میل‌متری به ترتیب 282 و 308 میلی‌آمپر ساعت است که می‌توان متوجه شد ساعت سامسونگ با 30 درصد ظرفیت باتری بیشتر، ماندگاری بالاتری دارد و می‌تواند مدت زمان بیشتری را بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد.

هردو ساعت واچ 6 سامسونگ و واچ 8 اپل از شارژ بی‌سیم مگنتی پشتیبانی می‌کنند؛ با این حال سرعت شارژ کاملا متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. به‌ازای نیم ساعت شارژ گلکسی واچ 40 درصد و اپل واچ 50 درصد شارژ شدند و شارژ کامل هر دو گجت به ترتیب یک ساعت و 40 دقیقه و یک ساعت و 15 دقیقه طول کشید که باعث می‌شود برنده بخش سرعت شارژ ساعت هوشمند Apple Watch Series 8 باشد.

 

اپل واچ سری 8 بخریم یا گلکسی واچ 6 ؟

همانطور که در مقایسه Apple Watch 8 با Galaxy Watch 6 خواندید، آیفون‌ها از گلکسی واچ پشتیبانی نمی‌کنند و گوشی‌های اندرویدی نیز نمی‌توانند به اپل واچ متصل شوند؛ از همین رو بسیاری از کاربران به سراغ ساعت هوشمندی می‌روند که توسط دستگاه خود پشتیبانی شود و در بسیاری از اوقات نیز نیازمند تصمیم‌گیری‌های سخت نیست.

اپل واچ سری 8 بعد از دریافت آپدیت WatchOS 10 به دستگاه بسیار کامل‌تری تبدیل شده و در حال حاضر دقیق‌ترین سنسورهای ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارد که می‌تواند اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامتی ارائه دهد.
گلکسی واچ در طرف دیگر نیز توانسته به خوبی با اپل واچ رقابت کند و قابلیت پایش کیفیت خواب پیشرفته، باتری با دوام و صفحه نمایش روشن‌تر با محافظ یاقوتی دارد که با توجه به قیمت گلکسی واچ نکات بسیار مثبتی محسوب می‌شود. به‌نظر شما برنده دو ساعت Galaxy Watch 6 و Apple Watch Series 8 کدام است؟ برایمان در بخش کامنت‌ها بنویسید.

 

پرسش‌های متداول

قیمت سامسونگ گلکسی واچ 6 چقدر است؟

ششمین نسخه از سری Galaxy Watch در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری به‌فروش می‌رسد که به ترتیب با برچسب 299 و 329 دلاری به‌فروش می‌رسد.

قیمت ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 چقدر است؟

ساعت Apple Watch سری 8 با قیمت 400 دلاری به‌فروش می‌رسد و نسخه بدنه استیل آن برچسب 700 دلاری دارد.

آیا سنسورهای ساعت سامسونگ دقیق‌تر است یا اپل؟

با توجه به بررسی‌های انجام شده حسگرهای اپل از دقت بسیار بالاتری نسبت به گلکسی واچ دارد که برتری را به ساعت اپل اعطا می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.