هرآنچه باید درباره گوشی هوآوی میت 60 بدانید


شکیبا مرادی آهنی
نظرات 0
content-main-img
هوآوی به تازگی از سری جدید گوشی‌های هوشمند خود با نام میت 60 رو نمایی کرده که مهارت این کمپانی را در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند پرچمدار به رخ می‌کشد.

سری گوشی‌های میت 60 هوآوی با طراحی منحصربه‌فرد و مجموعه ویژگی‌های کاربردی جدید به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت تا بار دیگر اوج خلاقیت این کمپانی را به همگان اثبات کند.

خرید و مشاهده لیست قیمت روز گوشی هواوی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

آنچه که مورد توجه کاربران قرار گرفته، شایعاتی بوده که نشان می‌دهد هوآوی راهی برای دورزدن تحریم‌های تجاری پیدا کرده است تا در نهایت بتواند از تراشه 5G در گوشی‌های هوشمند جدید خود بهره ببرد. در حال حاضر میت 60 در سه مدل میت 60 استاندارد، میت 60 پرو و میت 60 پرو پلاس معرفی شده است که باید دید هر یک چه ویژگی‌های ظاهری و سخت‌افزاری دارند.

سری میت 60 هواوی چه زمانی عرضه می شود؟

هوآوی میت 60 و میت 60 پرو در 29 آگوست 2023 (7 شهریور 1402) معرفی شدند که مشخصات آن کاملا با هرآنچه پیش‌تر در اخبار و شایعات پیرامون آن شنیده بودیم، برابری می‌کرد. 10 روز بعد در 8 سپتامبر 2023 (17 شهریور 1402) هوآوی از مدل پرو پلاس میت 60 نیز رونمایی کرد که در نتیجه ما با سه مدل دستگاه از خانواده میت 60 روبه‌رو هستیم.

سری میت 60 هوآوی چه زمانی در خارج از چین عرضه می شود

درست از همان روز معرفی امکان سفارش آن برای کاربران چینی وجود داشت، اما مانند سایر گوشی‌های پرچمدار چینی، ابتدا در کشور چین عرضه شده و پس از مدتی در اختیار سایر کاربران در کشورهای دیگر پجهان قرار خواهد گرفت.

با این حال حدس و گمان‌هایی وجود دارد که این بار میت 60 خارج از چین عرضه نشود!‌ چراکه تا کنون هیچ اطلاعاتی در رابطه با تاریخ دسترسی بین‌المللی این گوشی‌ها ارائه نشده است. بنابراین باید منتظر اخبار رسمی این کمپانی در ماه‌های آتی مبنی بر عرضه خانواده میت 60 خارج از کشور چین باشیم.

قیمت گوشی های سری میت 60 هواوی چقدر است؟

خانواده میت 60، میت 60 پرو و میت 60 پرو پلاس، سری گوشی های پرچمدار کمپانی هوآوی هستند؛ بنابراین باید انتظار قیمت گوشی پرچمدار را داشت. در حال حاضر میت 60 پرو در چین با قیمت 6999 ین ( 970 دلار آمریکا / 760 پوند انگلستان) برای نسخه 512 گیگابایتی به فروش می‌رسد. نسخه‌های 256 و 1 ترابایتی نیز برای این مدل از میت 60 در دسترس بوده که هوآوی هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است.

قیمت میت 60 هوآوی

میت 60 معمولی نیز با قیمت پایین‌تر نسبت به مدل پرو در چین قابل سفارش است. این گوشی با قیمت 5999 ین ( 827 دلار آمریکا / 650 پوند) شروع می‌شود. از آنجایی که انتظار نمی‌رود این گوشی‌ها خارج از چین عرضه شود، هنوز هیچ اطلاعی در رابطه با قیمت آن‌ها در سایر کشورها وجود ندارد.

سری میت 60 با چه ویژگی های جدیدی عرضه شد؟

یکی از مهم‌ترین و قابل بحث‌ترین ویژگی سخت‌افزاری که سری گوشی‌های میت 60 با آن معرفی شدند، پردازنده قدرتمندی است که هر دو مدل استاندارد و پرو گوشی‌های میت 60 به آن مجهز شده‌اند.

به نظر می‌رسد پس از سال‌ها عدم امکان استفاده از فناوری 5G در تلفن‌های هوشمند هوآوی به دلیل تحریم‌های مداوم ایالات متحده، سازنده چینی سرانجام راهی برای حل این مشکل پیدا کرده و soC خود، Kirin 9000s را با فناوری 5G طراحی کرده است. با این حال، این اخبار در حد شایعه هستند و هوآوی هیچ اطلاعاتی در رابطه با soC یا سازگاری شبکه این گوشی هوشمند جدید را در هیچ وب‌سایتی منتشر نکرده است.

ویژگی های سری میت 60 هوآوی

تراشه جدید قرار است با معماری جدید هشت هسته‌ای با چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A510 و پردازنده گرافیکی Maleoon 910 همراه باشد. هنوز هیچ مدرک قطعی مبنی بر توانایی این تراشه برای مدیریت شبکه 5G وجود ندارد، اما اگر این تراشه توانایی مدیریت شبکه 5G را داشته باشد، ممکن است همین موضوع مانع فروش این دستگاه‌ها در خارج از چین شود.

هوآوی یک بار دیگر کاربران را با دوربین‌های گوشی های هوشمند پرچمدار خود تحت تاثیر قرار داده است. سنسور اصلی گوشی میت 60 پرو دارای دیافراگم متغیر f/4.0 تا f/1.4 برای کنترل بهتر نور و بوکه است که با رزولوشن 50 مگاپیکسلی که دارد، قادر است تصاویری شفاف، واضح و با کیفیتی ثبت کند.

هوآوی میت 60 پرو علاوه‌بر لنز قدرتمند اصلی 50 مگاپیکسلی به یک لنز تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با حالت ماکرو و نیز یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض مجهز شده است. مجموعه دوربین‌های سه‌گانه این گوشی می‌تواند نظر هر کاربری که علاقه‌مند به عکاسی با موبایل باید را به خود جلب کند.

در پنل جلویی نیز شاهد دوربین سلفی هستیم که البته به سادگی اغلب دوربین‌های سلفی گوشی‌های سایر برندها نیست. ممکن است هوآوی میت 60 پرو با یک بریدگی سه‌گانه در بالای صفحه‌نمایش کمی عجیب به نظر برسد.

یکی از این بریدگی‌ها مختص به دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی بوده و دو بریدگی دایره‌ای شکل دیگر، دارای فناوری اسکن سه بعدی چهره است که هوآوی ادعا می‌کند فناوری قفل چهره این گوشی پرچمدار از امنیت بالاتری برخوردار است.

ویژگی های میت 60 هوآوی

دوربین‌های Mate 60 معمولی کمی با میت 60 پرو تفاوت دارد. سنسور اصلی میت 60 معمولی به همان لنز 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر مجهز شده و لنز اولتراواید نیز همان 12 مگاپیکسلی است که در میت 60 پرو شاهد آن بودیم؛ اما تفاوت در لنز تله‌فوتو است. میت 60 معمولی بجای لنز تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی که در مدل پرو شاهد آن بودیم، به یک لنز پریسکوپ 12 مگاپیکسلی مجهز شده است.

پنل جلویی و دوربین سلفی نیز در میت 60 معمولی کاملا با آنچه که در نسخه پرو شاهد آن بودیم متفاوت است. هوآوی برای میت 60 معمولی تنها یک بریدگی دایره‌ای شکل در نظر گرفته است که لنز 13 مگاپیکسلی دوربین سلفی در آن قرار دارد.

هوآوی یک ویژگی جالب دیگر نیز با سری گوشی‌های میت 60 خود معرفی کرده و آن اتصال ماهواره‌ای این گوشی‌ها است. از آنجایی که گوشی‌های هوشمند کمپانی‌های رقیب مانند آیفون تنها از پیام ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند، هوآوی تصمیم گرفته با برقراری تماس ماهواره‌ای این گوشی‌ها را پشت سر گذاشته و یک قدم جلوتر از آن‌ها قرار بگیرد.

ویژگی های میت 60 هوآوی

مشخصات دیگر هوآوی میت 60 پرو نشان می‌دهد که ما با یک گوشی هوشمند بزرگ روبه‌رو هستیم. این گوشی دارای صفحه‌نمایش 6.82 اینچی LTPO OLED با نرخ نوسازی تطبیقی 1 تا 120 هرتز و وضوح 2720 در 1260 پیکسل است.

هوآوی میت 60 پرو به 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که نسخه‌های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی نیز موجود است. باتری میت 60 پرو نیز 5000 میلی‌آمپر ساعتی بوده که با شارژ سیمی 88 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی عرضه می‌شود.

هوآوی میت 60 معمولی نیز با صفحه‌نمایش 6.69 اینچی عرضه شده که کمی کوچک‌تر از نسخه پرو است اما از همان فناوری LTPO OLED با نرخ نوسازی تطبیقی 1 تا 120 هرتز و وضوح 2688 در 1216 پیکسل استفاده استفاده می‌کند.

میزان حافظه رم و فضای ذخیره سازی مشابه نسخه پرو بوده، اما باتری مدل معمولی از مدل پرو کوچک‌تر بوده و به یک باتری 4750 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 66 واتی سیمی و 50 واتی بی‌سیم عرضه می‌شود.

ویژگی های میت 60 هوآوی

هر دوی این گوشی‌ها دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب هستند و شیشه Kunlun نیز از صفحه‌نمایش در برابر خط و خش محافظت می‌کند. میت 60 پرو و میت 60 معمولی در رنگ‌های سفید، سبز، بنفش و مشکی عرضه خواهد شد.

هر دو مدل هوآوی میت 60 پرو و استاندارد ویژگی‌های ممتاز یک گوشی پرچمدار را به همراه دارند و چنانچه قابلیت 5G پردازنده آن حقیقت داشته باشد باید گفت هوآوی توانسته تحریم‌ها را دور بزند.

از سویی دیگر نباید انتظار عرضه آن در بازارهای جهانی را داشت. خانواده میت 60 با سیستم‌عامل اختصاصی هوآوی هارمونی اجرا می‌شود و همچنان خبری از سیستم‌عامل اندروید نیست.

سخن آخر

خانواده میت 60 گوشی‌های پرچمدار کمپانی هوآوی بوده که با پردازنده قدرتمند، حافظه رم و فضای ذخیره سازی بالا، نمایشگر با کیفیت و عمر باتری چشمگیر عرضه شده است. علاوه‌بر مشخصات سخت‌افزاری، این گوشی از طراحی زیبایی نیز برخوردار است.

نکته مهمی که در رابطه با خانواده میت 60 وجود دارد پشتیبانی از شبکه 5G بوده که همین موضوع سبب شده تا امکان عرضه آن در بازار جهانی وجود نداشته باشد. اتصال ماهواره‌ای و امکان برقراری تماس ماهواره‌ای از دیگر ویژگی‌های این گوشی‌ها است.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی میت 60 پرو هواوی چیست؟

قیمت گوشی Mate 60 Pro هواوی برای نسخه 512 گیگابایتی 970 دلار اعلام شده است.

مشخصات فنی Mate 60 پرو هواوی چیست؟

هواوی برای پرچمدار خود از چیپست اختصاصی خود یعنی Kirin 9000S استفاده کرده که پردازنده گرافیکی Maleoon 910 بخش سخت افزار آن را تکمیل می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.