راهنمای خرید گوشی تا 7 میلیون تومان


مینو زمانی
نظرات 1
content-main-img
اگر نگاهی به بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشیم، محصولاتی که در رده قیمت 7 میلیون تومان قرار می‌گیرند در واقع تلفن‌های هوشمندی هستند که مفهوم محصولات میان‌رده اقتصادی را یدک می‌کشند. با کمی بررسی و هوشمندی در این بازه قیمتی می‌توان بهترین گوشی موبایل را با حداکثر امکانات خریداری کرد.

با توجه به افزایش روز افزون قیمت گوشی های هوشمند و تنوع این محصولات، مسیر بازار به سمتی رفته است که میان‌رده‌ها محصولاتی تضعیف شده با قیمت به مراتب کمتر از مدل‌های بالارده باشند و در برخی موارد نیز ویژگی‌های درخور توجهی مانند دوربین‌های توانمند، فناوری شارژ سریع، صفحه‌نمایش بزرگ و با کیفیت و موارد دیگر را به کاربر ارائه دهند.

البته هرچه از بازهٔ قیمت 7 میلیون تومان فراتر رویم با محصولاتی مواجه خواهیم شد که همان ویژگی، البته با کیفیت به مراتب بهتر را ارائه خواهند داد. در ادامه به بهترین گوشی‌های هوشمند در محدوده قیمت 7 میلیون تومان اشاره خواهیم کرد که هم‌اکنون امکان خرید آن‌ها را از کالاتیک دارید. تا انتهای مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان همراه ما شوید.

مشاهده لیست قیمت گوشی موبایل

معرفی بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

طی سال‌های اخیر و با نوسانات اقتصادی، برندهای معتبری همچون سامسونگ، شیائومی، آنر و غیره دست به تولید گوشی های با کیفیت اقتصادی زده‌اند؛ از بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G23 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت

یکی از گزینه‌های خرید گوشی تا 7 میلیون تومان، گوشی موبایل Moto G23 از برند موتورولا و محصول سال 2023 است. این گوشی سبک، دارای ضخامت کم و وزن پایین است و به‌صورتی طراحی شده که در برابر آب مقاوم باشد. فریم و پنل پشتی گوشی موتورولا Moto G23 از پلاستیک ساخته شده که این خود موجب کاهش وزن دستگاه شده است. همچنین صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS است که کیفیت آن به 720 پیکسل در 1600 پیکسل می‌رسد. نرخ نوسازی 90 هرتزی این صفحه نمایش باعث می‌شود کار با رابط کاربری این گوشی به‌صورت روان صورت پذیرد.

گوشی موبایل موتورولا Moto G23
مرکز کنترل این گوشی را تراشه‌‌ای از شرکت مدیاتک به نام Helio G85 تشکیل می‌دهد که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده است. روی این تراشه پردازنده هشت هسته‌ای در دو کلاستر دو و شش هسته‌ای در کنار واحد پردازش گرافیکی Mali-G52 MC2 قرار گرفته تا گوشی موتو G23 مشکلی در پردازش اطلاعات نداشته باشد.

این گوشی در پنل پشتی خود به سه دوربین مجهز شده است؛ دوربین اصلی با حسگر 50 مگاپیکسلی و لنز عریض، دوربین فوق عریض با حسگر 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی که عکس‌های قابل قبولی را ثبت می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تعبیه شده در این دستگاه وظیفه تامین انرژی قطعات را بر عهده دارد که به‌صورت با سیم با شارژری با توان 30 وات شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G23
تراشه و پردازنده گرافیکی  Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت (سایز سیم‌کارت) دو سیم کارت
کیفیت دوربین 2 + 5 + 50 مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
حافظه رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد
ظرفیت باتری (نوع باتری) 5000 میلی‌آمپر ساعت (لیتیوم پلیمری)


خرید گوشی موبایل موتورولا Moto G23


گوشی موبایل اوپو مدل Oppo A58 دو سیم کارت ظرفیت 128/8 گیگابایت

در این بخش از راهنمای خرید گوشی تا 7 میلیون تومان به سراغ نماینده از کمپانی چینی Oppo می‌رویم. اوپو A58 گوشی اقتصادی در بازه قیمتی 6 تا 7 میلیون تومان یکی از انتخاب‌های منطقی به‌شمار می‌رود. این گوشی طراحی زیبایی دارد و استفاده از ترکیب پلاستیک مات و براق در این گوشی به زیباتر شدن هر چه بیشتر دستگاه کمک شایانی کرده است. همچنین، این گوشی مانند گوشی موبایل Moto G23 در قلب خود از تراشه مدیاتک به نام Helio G85 بهره می‌گیرد. صفحه نمایش 6.72 اینچی از نوع IPS LCD با کیفیت 1080 پیکسل در 2400 پیکسل که با تراکم پیکسلی 392 پیکسل در هر اینچ محتوا را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهد.

گوشی موبایل اوپو A58

در پنل پشتی این دستگاه دو عدد دوربین به چشم می‌خورد که شامل یک عدد دوربین با حسگر 50 مگاپیکسلی عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو است. مجموعه دوربین‌های گوشی در صورتی که نور کافی موجود باشد عکس‌‌های قابل قبولی را ثبت می‌کند. باتری لیتیوم پلیمری دستگاه با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت به قطعات نیرورسانی می‌کند. این باتری توانایی شارژ سریع با توان 33 وات را دارد، به‌گونه‌ای که در سی دقیقه بیش از پنجاه درصد ظرفیت آن شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی موبایل اوپو مدل Oppo A58
تراشه و پردازنده گرافیکی  Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت (سایز سیم‌کارت) دو سیم کارت
کیفیت دوربین 2 + 50 مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
حافظه رم 6 گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد
ظرفیت باتری (نوع باتری) 5000 میلی‌آمپر ساعت (لیتیوم پلیمری)


خرید گوشی موبایل Oppo A58

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05s

گلکسی A05s یکی از بهترین گوشی ها تا ۷ میلیون تومان است که به نرم‌افزاری به‌روز و سخت‌افزاری قدرتمند مجهز شده است. گوشی Galaxy A05s سامسونگ به دلیل برخورداری از بدنه پلاستیکی و ارگونومی مناسب، به راحتی در دست جای می‌گیرد و امکان استفاده طولانی مدت را برای کاربر فراهم می‌کند. این گوشی از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع PLS LCD تشکیل شده و تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل در اختیار کاربر فراهم می‌کند.

وجود نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز در گلکسی A05s باعث می‌شود تا محتوا به صورت روان و بدون تاخیر نمایش داده شود. تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ نیز سبب می‌شود تا تصاویر با وضوح بالا و جزئیات دقیق در اختیار کاربر قرار گرفته و تجربه تماشای فیلم و سریال با کیفیتی مناسب را برای او به ارمغان آورد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05s

سامسونگ در بخش سخت افزار گلکسی A05s نیز عملکرد خوبی داشته و با قرار دادن تراشه کوالکام Snapdragon 680 4G و پردازنده گرافیکی Adreno 610 روی گوشی امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌های نیمه‌سنگین را برای کاربر فراهم کرده است.
از نظر حافظه هم باید گفت که Galaxy A05s به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت مجهز شده که با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی امکان افزایش حافظه تا ۱ ترابایت امکان پذیر است.

پشتیبانی از سیستم عامل اندروید ۱۳، نسل شبکه مخابراتی 4G ،برخورداری از جک ۳.۵ میلیمتری صدا، باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و بسیاری موارد دیگر از امکانات قابل توجه گوشی Galaxy A05s هستند که سبب معرفی این دستگاه در این راهنمای خرید گوشی شده‌اند.

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05s
تراشه و پردازنده گرافیکی  کوالکام Snapdragon 680 4G
تعداد سیم‌کارت (سایز سیم‌کارت) دو سیم کارت
کیفیت دوربین 2 + 2 + 50 مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
حافظه رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد / افزایش تا 1 ترابایت
ظرفیت باتری (نوع باتری) 5000 میلی‌آمپر ساعت (لیتیوم پلیمری)

 

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A05s


گوشی موبایل تکنو مدل Spark 10 Pro

در بازار گوشی موبایل همیشه می‌توان به برخی از برندها برخورد کرد که برای رده‌های مختلف سخت‌افزاری، ویژگی خاص یا حتی بازه‌های قیمتی متفاوت، محصولاتی را روانهٔ بازار کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها تکنو نام دارد که همراه با گوشی Spark 10 Pro به استقبال علاقه‌مندان و طرفداران خود در سراسر دنیا رفته است.

یکی از مهم‌ترین تغییرات این گوشی نسبت به سری قبلی، تغییر در ماژول دوربین است که اکنون به جای دو دایره، از سه دایره تشکیل شده. با این حال، با بررسی دقیق‌تر متوجه شده‌ایم، تعداد لنزها یک عدد کاهش یافته است. دایره سمت راست ماژول در واقع یک فلاش است، در حالی که سوراخ کوچک بالای آن فقط به عنوان تزئین عمل می‌کند. در کل این مدل گوشی تکنو از دوربین اصلی 50+0.08 مگاپیکسل و یک دوبین سلفی 32 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

گوشی موبایل تکنو مدل Spark 10 Pro

گوشی Spark 10 Pro از امکانات جالبی نیز بهره می‌برد که می‌توان به تراشه Helio G88، صفحه‌نمایشی 6.8 اینچی با پنل اPLS LCD، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی اشاره کرد. شما می‌توانید Spark 10 Pro را همراه با حافظهٔ داخلی 128 گیگابایتی و حافظهٔ رم 8 گیگابایتی خریداری کنید.

مشخصات تکنو Spark 10 Pro
تراشه و پردازنده گرافیکی MediaTek Helio G88 (12 nm)
تعداد سیم‌کارت (سایز سیم‌کارت) دو سیم کارت
کیفیت دوربین دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل واید+ 0.08 مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
حافظه رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد
ظرفیت باتری (نوع باتری) 5000 میلی‌آمپر ساعت (لیتیوم پلیمری)

 

گوشی تکنو مدل Spark 10 Pro


گوشی موبایل شیائومی Poco M5s

پوکو M5s محصول برند چینی است که به لطف برخورداری از امکانات جالبی که برای آن در نظر گرفته شده، توانسته در فهرست راهنمای خرید بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان قرار گیرد. در دل گوشی Poco M5s تراشهٔ Helio G95 قرار گرفته که آن را 4 گیگابایت حافظهٔ رم و 128 گیگابایت حافظهٔ ذخیره‌سازی همراهی می‌کند. پنل پشتی نیز میزبان ماژول دوربین چهارگانه با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی شده است. در پنل جلویی نیز به صفحه نمایشی 6.43 اینچی مجهز بوده که وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در بالای صفحه‌نمایش نیز دوربین سلفی با وضوح تصویر 13 مگاپیکسل قرار گرفته است.

گوشی موبایل شیائومی Poco M5s

بدنه چرمی گوشی در برابر اثر انگشت مقاوم است و احساس خوبی حین در دست گرفتن گوشی به کاربر القا می‌کند. در پشت گوشی، ماژول دوربین تمام عرض شاسی را در برگرفته است. این گوشی دارای صفحه نمایش با نرخ تجدید 90 هرتز است. همچنین طراحی جذاب، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از مهم‌ترین خصوصیات آن است.
 

مشخصات گوشی شیائومی Poco M5s
تراشه و پردازنده گرافیکی Helio G95
تعداد سیم‌کارت (سایز سیم‌کارت) دو سیم کارت (نانو)
کیفیت دوربین دوربین اصلی: 64 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل اولتراواید + 2 مگاپیکسل ماکرو + 2 مگاپیکسل تشخیص عمق
دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل واید
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 12 (MIUI 13)
حافظه داخلی 128 گیگابایت
حافظه رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد (microSDXC)
ظرفیت باتری (نوع باتری) 5000 میلی‌آمپر ساعت (لیتیوم پلیمری)

 

گوشی شیائومی پوکو M5s


گوشی موبایل بلک بری مدل Evolve

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که امنیت و مدیریت داده‌های داخل گوشی برای شما اولویت است، گوشی موبایل بلک‌بری مدل Evolve می‌تواند در رنج قیمت 7 میلیون انتخاب خوبی به حساب بیاید.این گوشی دارای صفحه نمایش LCD بدون حاشیه با اندازه 5.99 اینچ و رزولوشن Full HD+ است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت خوبی به نمایش بگذارد.

Blackberry Evolve با تراشه اسنپدراگون 450 عرضه می‌شود و با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عملکرد قابل قبولی دارد. عملکرد Blackberry Evolve در اجرای بازی چندان عالی نیست و شما با خرید این گوشی، به سختی می‌توانید بازی Temple Run و Subway Surfer را با بالاترین نرخ فریم اجرا کنید.

گوشی موبایل بلک بری مدل Evolve

حتی زمانی که به طور گسترده از این گوشی استفاده می‌کنید، برای استفاده هم‌زمان از 2 برنامه سنگین با مشکل مواجه خواهید شد. در پشت گوشی، دوربین دوگانه 13 +13 مگاپیکسلی تعبیه شده که به صورت عمودی در مرکز آن قرار گرفته است. در بخش دوربین سلفی هم، Evolve دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است که می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را ثبت کند. این گوشی به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است و در مجموع با توجه به خصوصیاتی که دارد، می‌تواند گزینه خوبی به عنوان گوشی تا 7 میلیون تومان برای انجام کارهای روزانه به حساب بیاید.

مشخصات گوشی موبایل بلک بری مدل Evolve
 
تراشه و پردازنده گرافیکی Qualcomm SDM450 Snapdragon 450 (14 nm)
تعداد سیم‌کارت (سایز سیم‌کارت) دو سیم کارت (نانو)
کیفیت دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل+ 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 8.1
حافظه داخلی 64 گیگابایت
حافظه رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد (microSDXC)
ظرفیت باتری (نوع باتری) 4000 میلی‌آمپر ساعت (لیتیوم پلیمری)

 

گوشی بلک بری مدل Evolve


گوشی موبایل سامسونگ مدل (SM-A145F) Galaxy A14

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A14 یکی از محصولات اقتصادی سامسونگ در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان است. طراحی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A14 از گوشی پرچم‌دار گلکسی s23 الهام گرفته شده . این گوشی با ضخامت 9.11 میلی‌متر، باریک‌ترین گوشی نیست، اما همچنان با وزن 201 گرمی نسبتاً سبک است. سامسونگ گلکسی A14 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی FHD LCD است. در حالی که میزان نور صفحه نمایش برای استفاده در داخل خانه کاملاً مناسب است، اما گزینه مناسبی برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید نیست.

گوشی موبایل سامسونگ مدل (SM-A145F) Galaxy A14

گلکسی A14 دارای تنظیمات دوربین سه‌گانه پشتی است. دوربین از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم af/1.8 و یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی با دیافراگم af/2.2 و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی f/2.4 تشکیل شده است. همچنین این گوشی دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی بسیار با کیفیت است.
 

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ مدل (SM-A145F) Galaxy A14
 
تراشه و پردازنده گرافیکی Exynos 850 (8 nm)
تعداد سیم‌کارت (سایز سیم‌کارت) دو سیم کارت (نانو)
کیفیت دوربین دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل+ 5 مگاپیکسل + 2مگاپیکسل
دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 13
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت
حافظه رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد (microSDXC)
ظرفیت باتری (نوع باتری) 5000 میلی‌آمپر ساعت (لیتیوم پلیمری)

 

 گوشی سامسونگ مدل (SM-A145F) Galaxy A14


گوشی موبایل ریلمی Realme C51

گوشی ریلمی مدل Realme C51 گوشی ریلمی Realme C51 یکی از گوشی‌های خوش قیمت تا ۷ میلیون تومان در بازار است که امکان استفاده از دو سیم کارت همزمان را به شما می‌دهد. این گوشی با باتری لیتیوم پلیمری، ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و ۵۰ درصد باتری در ۲۸ دقیقه به‌راحتی شارژ می‌شود.

دوربین اصلی دوگانه با ۵۰ مگاپیکسل و ۰.۰۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی با ۵ مگاپیکسل طراحی شده است تا عکس‌های باکیفیتی با آن‌ها بگیرید. فریم و بدنه پلاستیکی ریلمی C51 از آن یک گوشی ۱۸۶ گرمی و خوش‌دست ساخته‌اند. یک صفحه نمایش ۶.۷۴ اینچی با نسبت ۸۵.۵ درصد نسبت به بدنه، آن را برای تماشای فیلم و عکس مناسب کرده است. 

گوشی موبایل ریلمی Realme C51

علاوه بر آن نرخ نوسازی ۹۰ هرتز صفحه نمایش ریلمی C51 و روشنایی ۵۶۰ نیت برای استفاده در نور طبیعی خورشید، از ویژگی‌های قابل توجه در آن است. همه این ویژگی‌ها از این موبایل یک گزینه اقتصادی، خوش‌دست و کاربردی می‌سازد که برای استفاده روزانه پیشنهاد می‌شود. 

مشخصات گوشی موبایل ریلمی Realme C51
تراشه و پردازنده گرافیکی Mali-G75
تعداد سیم کارت (سایز سیم کارت) دو سیم کارت (نانو)
کیفیت دوربین ۵۰ و ۰.۰۸ مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید ۱۳
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد Micro SDXC
ظرفیت باتری (نوع باتری) ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت (لیتیوم پلیمری)

 

گوشی ریلمی Realme C51

گوشی موبایل آنر Honor X7a

گوشی آنر Honor X7a با صفحه نمایش ۶.۷۵ اینچ در دسته فبلت‌ها قرار می‌گیرد و برای تماشای فیلم یا بازی کردن یک انتخاب مناسب است. این گوشی با ظرفیت باتری لیتیومی ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت، مدت زیادی بدون نیاز به شارژ مجدد روشن می‌ماند. آنر Honor X7a از صفحه نمایش TFT با رزولوشن ۷۲۰*۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و قابلیت دریافت ۱۰ لمس به صورت همزمان را دارد. همچنین دوربین‌های اصلی با ۵۰، ۵، ۲ و ۲ مگاپیکسل قابلیت عکاسی HDR و پانوراما را دارا هستند. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن هم برای عکاسی باکیفیت مناسب خواهد بود.

گوشی موبایل آنر Honor X7a

اگر به فضای زیادی برای نگهداری فایل و برنامه‌های خود نیاز دارید، این گوشی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود. در صورتی که به هر دلیلی به ارتقا حافظه نیاز داشته باشید، امکان استفاده از یک کارت حافظه جدید در این گوشی وجود دارد.

مشخصات گوشی آنر Honor X7a
تراشه و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم کارت (سایز سیم کارت) دو سیم کارت (نانو)
کیفیت دوربین  ۵۰، ۵، ۲، ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید ۱۲ (Snow cone)
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد (LPDDR4X)
ظرفیت باتری (نوع باتری) ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت

 

گوشی آنر Honor X7a

گوشی سامسونگ مدل موبایل Galaxy M14

یکی دیگر از بهترین گوشی های تا ۷ میلیون تومان از شرکت سامسونگ و مدل Galaxy M14 5G است. این گوشی با طراحی زیبا به صفحه نمایش PLS با ۶.۶ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰*۲۴۰۸ پیکسل مجهز شده است که با این کیفیت برای تماشای فیلم پیشنهاد می‌شود. ظرفیت باتری لیتیوم پلیمری آن ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و ساعت‌ها نیازی بعه شارژر ندارد. 

گوشی سامسونگ مدل موبایل Galaxy M14

حافظه رم این محصول سامسونگ با ۶ گیگابایت و حافظه داخلی آن با ۱۲۸ گیگابایت برای کسانی که به فضای کافی نیاز دارند، مناسب است؛ ضمن اینکه امکان ارتقای حافظه تا ۱ ترابایت در این گوشی وجود دارد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در گوشی A14 صفحه نمایش PLS آن است که هم در صرف انرژی کم مصرف است و هم در نور طبیعی روشنایی کافی را ارائه می‌کند. 

مشخصات گوشی سامسونگ Galaxy M14
تراشه و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2
تعداد سیم کارت (سایز سیم کارت) دو سیم کارت (سایز نانو)
کیفیت دوربین  ۵۰، ۲، ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید ۱۳ (One UI core 5.1)
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد (microSDHC)
ظرفیت باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت

 

گوشی سامسونگ Galaxy M14

گوشی موبایل وان پلاس مدل Nord N10 5G

این محصول یکی از گوشی های میان‌رده بازار است که با توجه به ویژگی‌هایش یکی از گزینه‌های خوب برای خرید گوشی تا ۷ میلیون تومان است. گوشی وان پلاس Nord N10 ظاهری جذاب دارد که بخشی از این زیبایی ظاهری‌ را مدیون صفحه نمایش خود است. حاشیه‌های صفحه نمایش در این مدل گوشی تا حد امکان کاهش پیدا کرده و 83.5٪ نسبت صفحه نمایش به بدنه است. بدنه OnePlus Nord N10 از پلاستیک باکیفیت ساخته شده که ظاهری چشم‌نواز به آن بخشیده است. صفحه نمایش این محصول با ابعاد 6.49 اینچ و رزولوشن (1080 × 2400) پیکسل تصاویر را باکیفیت و به صورت واضح به نمایش می‌گذارد و در کل جزییات و وضوح تصویر در گوشی وان پلاس مدل Nord N10 5G قابل قبول است.

گوشی موبایل وان پلاس مدل Nord N10 5G

وان پلاس برای این مدل گوشی از تراشه Qualcomm SM6350 Snapdragon 690 5G (8 nm) استفاده کرده که برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو مناسب است. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 619L هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده که عملکردی قابل قبول دارد. دوربین اصلی این گوشی سنسور 64 مگاپیکسلی دارد که سنسورهای 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی عمق و 2 مگاپیکسلی ماکرو در کنار آن به کار رفته است. دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسل است که در مجموع می‌توان گفت عملکرد دوربین‌های گوشی وان پلاس Nord N10 قابل قبول است. باتری 4300 میلی‌امپری دیگر ویژگی خوب این گوشی است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای انتخاب گوشی زیر 7 میلیون تومان تبدیل می‌کند.

مشخصات گوشی وان پلاس مدل Nord N10 5G
تراشه و پردازنده گرافیکی

Adreno 619L

تعداد سیم کارت (سایز سیم کارت)

دو سیم کارت
کیفیت دوربین  64، 8، 2 و 2 مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 10
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد (microSDXC)
ظرفیت باتری 4300 میلی آمپر ساعت

 

گوشی وان پلاس مدل Nord N10 5G

گوشی موبایل شیائومی Redmi 12

این محصول یکی از گوشی‌های میان‌رده شرکت شیائومی است که می‌توانید با قیمت زیر 7 میلیون تومان در بازار تهیه کنید. بدنه گوشی شیائومی Redmi 12 با ابعاد 8.17 × 76.28 × 168.6 میلی‌متر و وزن 198.5 گرم از پنل شیشه‌‌ای ساخته شده است. با توجه به ابعاد و وزن، این گوشی کاربری راحتی دارد و در کل از نظر ظاهر امتیاز قابل قبولی در این بازه قیمت می‌گیرد. کمپانی شیائومی برای این گوشی جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم در نظر گرفته و می‌توانید به‌راحتی از هدفون‌های سیمی استفاده کنید.

اندازه صفحه نمایش گوشی ردمی 12 6.79 اینچ است که با رزولوشن (24 × 1080 پیکسل، محتوا را با کیفیت نمایش می‌دهد. نرخ‌ نوسازی این گوشی 90 هرتز و حداکثر روشنایی هم 550 نیت است.

گوشی موبایل شیائومی Redmi 12

باتری 5000 میلی‌آمپری ردمی 12 از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. دوربین‌ها پشتی گوشی xiaomi Redmi 12 در کل عملکردی قابل قبول دارند؛ سه سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند. در کل گوشی شیائومی ردمی 12 با توجه به کیفیت بدنه خوب، باتری قدرتمند و عملکرد قابل قبول دوربین‌ها برای خرید گوشی زیر 7 میلیون تومان مناسب است.

مشخصات گوشی شیائومی Redmi 12
تراشه و پردازنده گرافیکی

Mali-G52

تعداد سیم کارت (سایز سیم کارت)

دو سیم کارت
کیفیت دوربین  50، 8، 2 مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 13
حافظه داخلی 256 گیگابایت
حافظه رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد (microSDXC)
ظرفیت باتری 5000 میل

 

گوشی شیائومی Redmi 12

گوشی موبایل هوآوی مدل nova Y70

آخرین محصول این لیست یک گوشی میان‌رده از شرکت هوآوی است که با توجه به مشخصات فنی قابل قبول و عملکرد خوب در این میان گوشی‌های این راهنمای خرید قرار دارد. این گوشی با صفحه نمایش 6.75 اینچ و رزولوشن 1600 × 720 پیکسل عملکردی قابل قبول و مطلوب دارد. طراحی گوشی nova Y70 کاربر پسند است و با دوربین اصلی ۵۸ مگاپیکسلی در کنار اولترا واید 5 مگاپیکسل و سنجش عمق 2 مگاپیکسل در میان بهترین گوشی‌ تا 7 میلیون تومان قرار می‌گیرد. اگر به دستگاه قدرتمندتری نیاز دارید، می‌توانید راهنمای خرید گوشی تا 10 میلیون را نیز بررسی کنید.

 گوشی موبایل هوآوی مدل nova Y70

 

Huawei nova Y70 با باتری قدرتمند 6000 میلی‌آمپر ساعتی، فناوری شارژ سریع 22.5 وات، صفحه نمایش باکیفیت و دوربین اصلی قدرتمند گزینه‌ای مناسب برای خرید گوشی زیر 7 میلیون تومان است.

مشخصات گوشی هوآوی nova Y70
تراشه و پردازنده گرافیکی Mali-G51

تعداد سیم کارت (سایز سیم کارت)

دو سیم کارت
کیفیت دوربین  48، 5، 2 مگاپیکسل
سیستم عامل (رابط کاربری) اندروید 11
حافظه داخلی 128 گیگابایت
حافظه رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه (نوع کارت حافظه) دارد (microSDXC)
ظرفیت باتری 6000 میل

 

گوشی هوآوی مدل nova Y70


سخن آخر

امیدواریم مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان برایتان مفید واقع شده باشد. در صورتی که فکر می‌کنید محصولی باید به فهرست اضافه شود، نام آن گوشی و دلیلتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

در ارنج قیمتی تا 7 میلیون تومان کدام گوشی سامسونگ بهتر است؟

 گلکسی A14 یکی از بهترین گزینه در لیست گوشی تا 7 میلیون تومان است.

آیا ردمی نوت 10 پرو 5G ارزش خرید بالایی دارد؟

بله. محصول شرکت شیائومی از امکانات بسیاری برخوردار است که می‌توان به تراشه توانمند دایمنسیتی 1100 اشاره کرد.

خرید گوشی هوشمند با ارزان ترین قیمت

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
مهدی | میهمان
20 آبان 1402

سلام واسه وبگردی و تماشای فیلم تا 6 تومن چ گوشی پیشنهاد میکنید؟