بررسی کامل گوشی Nothing Phone 2a


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
ناتینگ با تولید و معرفی سومین گوشی خوش‌قیمت خود، یعنی Nothing Phone 2a قصد دارد جایگاه خود را در بازار گوشی های میان رده تثبیت کند.

از زمان تاسیس شرکت ناتینگ، این برند به کاربران گوشزد کرد که قرار نیست مانند دیگر برندهای چینی، دستگاه‌های زیادی را هر سال روانه بازار کند؛ در واقع دلیل Nothing برای اینکار تمرکز روی یک محصول و افزایش کیفیت آن است. با این حال ناتینگ فون 3 شاید تنها ناتینگ فون این شرکت در سال 2024 نباشد و امسال همانطور که Nothing Phone 2a در کنفرانس جهانی موبایل 2024 به نمایش گذاشته شد، یک هفته بعد و طی رویدادی، به‌طور رسمی توسط مدیر عامل این شرکت رونمایی شد.

لیست قیمت روز گوشی ناتینگ

ناتینگ فون 2a؛ نگاه به دنیا از چشمانی جدید!

 بالاخره انتظارها به پایان رسید و کمپانی ناتینگ امروز پنجم مارس، طی رویدادی از میان رده جذاب خود، ناتینگ فون 2a، رونمایی کرد. ظاهر این محصول با شعار تبلیغاتی آن یعنی "چشمانی جدید" یا (Fresh Eyes) بسیار هم‌خوانی دارد؛ چرا که نحوه قرارگیری ماژول دوربین آن با تغییر 90 درجه‌ای همراه شده است و به‌صورت چشم به‌نظر می‌رسد. ناتینگ می‌گوید پشت ماژول دوربین، مغز متفکر این دستگاه قرار گرفته است و گویی موجودی فضایی از دریچه چشم‌هایش به دنیای ما می‌نگرد. برخلاف شایعات، این گوشی در پنل پشتی خود دارای سه عدد گلیف (Glyph) یا نوار ال ای دی پیرامون ماژول دوربین است که کارایی‌های متنوعی دارد و به زیباتر شدن طراحی کمک فراوانی کرده است. ناتیگ برای میان رده خود سه رنگ مشکی، سفید و شیری را در نظر گرفته است.

زمان نمایش و عرضه گوشی موبایل Nothing Phone 2a

همانطور که پیش‌تر گفتیم، علاوه‌بر اینکه این گوشی در کنگره جهانی موبایل MWC 2024 به نمایش گذاشته شد، کمپانی ناتینگ در رستورانی مملو از خبرنگار و در جمع طرفداران خود در بارسلونا اقدام به جعبه‌گشایی این گوشی زیبا کرد. یک هفته بعد، یعنی در پنجم مارس گوشی Nothing Phone 2a به‌طور رسمی طی رویدادی معرفی و رونمایی شد.

عرضه ناتینگ فون 2a

پیشتر، Mashable India پیش‌بینی کرده بود که رویداد معرفی از ناتینگ در ماه ژانویه 2024 در راه خواهد بود و به احتمال فراوان Phone 2a در این مراسم معرفی خواهد شد.

قیمت گوشی ناتینگ Phone 2a

باتوجه به اینکه این گوشی، جزو میان رده‌های مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌رود، قیمت ناتینگ فون 2a معادل 330 یورو در نظر گرفته شده است؛ محدوده قیمتی که مدعیانی همچون Galaxy A55 و Pixel 6a و Pixel 7a حضور پر رنگ دارند و رقابت را برای گوشی جدید ناتینگ به‌شدت سخت می‌کنند. در واقع گوگل و سامسونگ دو شرکتی هستند که حضور بسیار جدی در این بازه قیمتی دارند و سهم بزرگی از بازار را نصیب خود کرده‌اند.

مشخصات فنی Nothing Phone 2a

همان‌طور که انتظار می‌رفت، گوشی موبایل ناتینگ فون 2a، موارد بسیاری را از Phone 1 و Phone 2 به ارث برده است. محصول جدید شرکت ناتینگ تقریبا با همان ابعاد نسخه دوم از گوشی ‌های ناتینگ ساخته شده که 161.7 میلی‌متر در 76 میلی‌متر ساخته شده و ضخامت آن به 8.6 میلی‌متر می‌رسد. صفحه نمایش این دستگاه خوش‌قیمت از نوع امولد (AMOLED) است که از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و بیشینه روشنایی آن به 1300 نیت می‌رسد.

نگرانی‌هایی بابت این موضوع وجود داشت و حاکی از آن بود که Nothing Phone 2a چراغ‌های ال ای دی (Glyph) را همانند نسل‌های پیشین نداشته باشد، اما با رونمایی ناتینگ از این گوشی، تمام این نگرانی‌ها برطرف شد. ناتینگ فون 2a حول مجموعه دوربین خود از نوار ال ای دی بهره می‌برد که به‌صورت منحنی، نیمه منحنی و خط مستقیم در نظر گرفته شده‌اند.

همانطور که در ناتینگ فون 2 دیدیم، دوربین سلفی به‌صورت پانج هول در بخش مرکزی، بالای صفحه نمایش قرار گرفته بود و این ترند نیز برای Phone 2a استفاده شده است. ماژول این دوربین نیز با تغییراتی همراه بوده است؛ بطوریکه که مجموعه دوربین این گوشی از قسمت کناری، در نیمه بالایی مرکز قرار گرفته و لنزها طوری قرار گرفته که شبیه چشم به‌نظر بیایند. شعار «چشم‌های نو» که Nothing در تیزرهای تبلیغاتی خود استفاده کرده است اشاره به این موضوع دارد.

بررسی گوشی ناتینگ فون 2a

 همانطور که می‌دانید، استفاده از حسگرهای دوربین 50 مگاپیکسلی دوگانه یکی از اصولی بوده که ناتینگ به آن پایبند مانده است و بعید نیست از این نحوه چینش به عنوان امضای خود استفاده کرده است؛ در واقع، دوربین اصلی این گوشی از یک حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز عریض و دوربین دوم آن به‌طور مشابه از حسگر 50 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض تشکیل شده است. دوربین سلفی عریض با حسگر 32 مگاپیکسلی نیز همانند نسل‌های قبل در پنل جلویی قرار گرفته است.

گوشی های میان رده و اقتصادی همیشه به باتری‌های با ظرفیت بزرگ مجهز می‌شوند و این مسئله برای Nothing Phone 2a هم صدق کند. این گوشی میان رده احتمالا از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی بهره خواهد برد که ماندگاری باتری مطلوبی را از خود نشان خواهد داد. همانطور که احتمال می‌رفت، گوشی موبایل Nothing Phone 2a از تراشه مدیاتک Dimensity 7200 Pro که با لیتوگرافی 4 نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است بهره می‌برد که واحد پردازش گرافیکی Mali-G610 MC4 آن را همراهی می‌کند.

ناتینگ یکی از شرکت‌هایی است که در ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری توانسته عملکرد مناسبی داشته باشد؛ البته این موضوع می‌تواند به علت کوچک بودن سبد محصولات این شرکت باشد. با این حال گوشی موبایل Nothing Phone 2a از رابط کاربری Nothing OS 2.5 بر مبنای اندروید 14 به بازار عرضه شده و تا چهار سال توسط این شرکت نوپا پشتیبانی شود.

سخن آخر

بالاخره انتظارها به پایان رسید و گوشی شگفت‌انگیز ناتینگ فون 2a امروز پنجم مارس، به‌صورت رسمی رونمایی شد. قیمت گوشی ناتینگ فون 2a حدود 330 یورو در نظر گرفته شده و مشخصاتی جالب‌توجه دارد. ظاهر زیبا، صفحه نمایش باکیفیت، تراشه با عملکرد عالی و نرم‌افزار بهینه از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان در این گوشی خاص به آن اشاره کرد.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی میان رده ناتینگ فون 2a چقدر در نظر گرفته شده است؟

برای گوشی میان رده Nothing Phone 2a در محدود 330 یورویی قرار گرفته شده است.

ناتینگ در Phone 2a از چه تراشه‌ای استفاده کرده است؟

تراشه‌ای که وظیفه پردازش‌های منطقی و گرافیکی Phone 2a را برعهده گرفته، تراشه‌ای از شرکت مدیاتک به نام دایمنسیتی 7200 پرو است که بنظر می‌رسد به‌صورت اختصاصی برای شرکت ناتینگ در نظر گرفته باشد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.