راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
با توجه به بالا رفتن حجم اطلاعاتی که هر شخص نیاز به نگه‌داری دارد، خرید هارد اکسترنال برای همه وسیله‌ای ضروری به‌نظر می‌رسد. در راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال سعی کردیم به‌صورت همه‌جانبه، ویژگی‌هایی که باید هنگام انتخاب هارد اکسترنال در نظر بگیریم را بررسی کنیم.

هارد دیسک یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی کامپیوتر به شمار می‌آید که کاربرد آن ذخیره اطلاعات است. اصلی‌ترین حافظه ذخیره‌سازی لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی هارد دیسک‌ها محسوب می‌شوند. هارد دیسک‌ها تنها در یک نوع ساخته نشده‌اند و به 2 دسته کلی هارد اکسترنال و هارد اینترنال تقسیم می‌شوند.

منظور از هارد اینترنال همان حافظه ذخیره‌سازی استفاده شده در داخل لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی است که با توجه به سیستم، قابلیت تعویض کردن یا ارتقا سطح حافظه را دارد. گاهی اوقات دیده شده است که کامپیوتری دارای جایگاه اضافه برای افزودن هارد اینترنال دیگری دارد. هارد اکسترنال یا همان هارد خارجی برای ذخیره اطلاعات خارج از سیستم مناسب هستند. انتقال اطلاعات از کامپیوترهای شخصی به هارد اکسترنال از طریق درگاه USB یا تاندربولت امکان‌پذیر است.

مشاهده و خرید هارد اکسترنال

با توجه به افزایش مدل‌ها و تنوع حافظه و برند‌های موجود در بازار این روزها انتخاب و خرید بهترین هارد اکسترنال به آسانی گذشته نیست و نیاز به شناخت هاردهای درون بازار دارد. بسیاری از کاربران نگران حفظ امنیت و نگهداری از داده‌ها، تصاویر و فیلم‌های خود هستند؛ هارد اکسترنال یکی از لوازم جانبی مهم برای حفاظت از این داده‌ها و اطلاعات است که این روزها وسیله‌ای نسبتا ضروری محسوب می‌شود. به همین دلیل خرید هارد اکسترنال با توجه به میزان اهمیت این موضوع، نیاز به دقت بالایی دارد.

پیش از انتخاب هر وسیله‌ای مطالعه راهنمای خرید آن کمک می‌کند تا نگاه بهتری نسبت به کالای موردنظر داشته و با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله نکاتی را برای خرید هارد اکسترنال در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید راحت‌تر هارد مورد نیاز خود را خریداری کنید.

راهنمای خرید هارد اکسترنال

فهرست بهترین هارد دیسک‌های اکسترنال

در ادامه به معرفی 5 عدد از بهترین هارد دیسک‌های اسکترنال می‌پردازیم که در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف قابل خریداری هستند. اگر اهل دنیای گیم هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین هارد اکسترنال برای کنسول XBOX را هم مطالعه کنید.

1. هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت 4 ترابایت

سیلیکون پاور یک شرکت تایوانی است که در زمینه تولید هارد دیسک‌های اکسترنال بسیار موفق عمل کرده است. سری Armor از تولیدات پرفروش این شرکت محسوب می‌شود و هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت 4 ترابایت هم یکی از محصولات این سری است که عملکردی مطلوب دارد.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت 4 ترابایت

بدنه هارد دیسک اکسترنال A85 از جنس آلومینیوم استحکام‌یافته، لاسیتیک و پلاستیک ساخته شده که هم ظاهری زیبا دارد و هم از مقاومت بالایی برخوردار است. سه لایه محافظ برای مراقبت از این هارد در نظر گرفته شده که از ضربه‌های احتمالی وارده به این محصول محافظت می‌کند. این لایه‌های محافظ به‌قدری قوی است که مشابه سیستم تعلیق و فنربندی خودرو عمل می‌کند و به همین دلیل است که Silicon Power Armor A85 External Hard می‌تواند چندیدن برابر وزن خود را تحمل کند (تا 500 کیلوگرم) و آسیبی به آن وارد نشود.

خرید هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A85

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت 4 ترابایت، محصولی ضدضربه، ضدشوک و ضدآب است و از استاندارد IP68 بهره می‌برد. نرم‌افزار SP HDD Lock برای امنیت اطلاعات هارد، توسط شرکت سیلیکون پاور در نظر گرفته شده که با استفاده از آن می‌توانید روی داده‌ها رمز بگذارید. برای وصل کردن هارد Armor A85 به کامپیوتر می‌توانید از رابط پرسرعت USB 3.0 استفاده کنید و اطلاعاتتان را جابه‌جا کنید؛ البته این هارد از رابط USB 2.0 و نسخه‌های قبل‌تر از آن هم پشتیبانی می‌کند و نیازی نیست حتما یک کامپیوتر دارای پورت USB 3.0 داشته‌ باشید.

ظرفیت هارد دیسک اکسترنال Armor A85 سیلیکون پاور 4 ترابایت است و این هارد در ظرفیت‌های مختلفی از 500 گیگابایت تا 5 ترابایت تولید و در بازار به فروش می‌رسد. اگر به دنبال خرید بهترین هارد اکسترنال هستید که هم امنیت اطلاعاتتان را تضمین کند و هم مقاومت خوبی داشته باشد، خرید هارد آرمور A85 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

2. هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت

دومین محصولی که در راهنمای خرید بهترین هارد دیسک اکسترنال به معرفی آن می‌پردازیم، باز هم از کمپانی سیلیکون پاور و سری آرمور است. هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 با بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و رویه‌ای پلاستیک در برابر شوک‌های الکتریکی مقاوم است. دو پایه پلاستیکی در اطراف این هارد طراحی شده که باعث می‌شود در برابر ضربات فیزیکی و لرزش مقاوم باشد. 

لایه پلاستیکی چسبانده شده به هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 مقاومت این محصول در برابر نفوذ آب را تضمین می‌کند؛ همچنین این هارد در برابر ارتفاع هم مقاوم است و اگر از ارتفاع 122 سانتی‌متری هم به زمین پرتاب شود، آسیبی نخواهد دید.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت

Silicon Power Armor A80 External Hard مجهز به استاندارد نظامی MIL-STD 810F و گواهینامه IPX7 است و مقاومت بسیار بالایی دارد. این هارد از رابط پرسرعت USB 3.0 بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات را تا سرعت 5 گیگابیت در ثانیه جابه‌جا کنید؛ همچنین می‌توانید از رابط USB هم استفاده کنید.

خرید هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور Armor A80

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت با وجود مقاومت بالایی که دارد از طراحی جمع‌وجور و جذابی برخودار است. درون جعبه این هارد یک عدد کابل USB و دفترچه راهنمای کاربر قرار دارد. اگر قصد خرید هارد اکسترنال تا 5 میلیون تومان را دارید، می‌توانید هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت را با خیال آسوده خریداری کنید.

3. هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل (USB 3.2 Gen 1) Armor A30 ظرفیت 2 ترابایت

محصول دیگری که در این راهنمای خرید معرفی می‌کنیم، باز هم از کمپانی سیلیکون پاور است؛ هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور Armor A30 بدنه‌ای از جنس سیلیکون دارد که در برابر ضربه، مقاومت آن را بالا می‌برد. همچنین این هارد مجهز به استاندارد نظامی MIL-STD-810G است که نشان می‌دهد در برابر شوک و ارتفاع تا 3 متر مقاومت دارد. طراحی هارد Armor A30 ارگونومیک و خاص است و همچنین انداره‌ای جمع‌وجور و وزنی متناسب دارد.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A30 ظرفیت 2 ترابایت

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل (USB 3.2 Gen 1) Armor A30 مجهز به پورت USB 3.0 است که باعث می‌شود عمل انتقال اطلاعات با بالاترین سرعت انجام بگیرد. هارد مدل Armor A30 با سه ظرفیت 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت در بازار به فروش می‌رسد. در این هارد امکان ذخیره‌سازی ایمن و بادوام اطلاعات فراهم است و با استفاده از بدنه محکم و ساختار خوب بخش داخلی، خطری از بابت از بین رفتن اطلاعات وجود ندارد.

خرید هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور Armor A30

کمپانی سیلیکون پاور نرم‌افزار SP-Widget را برای هارد دیسک اکسترنال Armor A30 در نظر گرفته که دارای هفت ابزار پشتیبان‌گیری و امنیتی است و به صورت رایگان قابلیت دانلود دارد. در مجموع باید بگوییم که هارد A30 محصولی مطمئن و مقاوم است که برای استفاده از آن نیازی به آداپتور و نصب درایور نیست و یکی از بهترین هارد دیسک‌های اکسترنال زیر 5 میلیون تومان محسوب می‌شود.

4. هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC236 ظرفیت 2 ترابایت

در راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال، محصولی هم از کمپانی اپیسر معرفی می‌کنیم که یک هارد مطمئن برای ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت بالا است. هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC236، با ابعاد و وزنی متناسب، بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد که از طریق USB3.2 (سازگار با USB 2.0) به کامپیوتر وصل می‌شود.

خرید هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC236

بدنه هارد AC236 به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان کابل اتصال را روی آن قرار داد تا هم فضای کمتری اشغال شود و هم نگرانی از بابت گم شدن آن وجود نداشته باشد. طراحی این هارد باریک و قابل حمل است و با رنگ‌های مشکی، زرد، آبی و قرمز در بازار به فروش می‌رسد. هارد AC236 اپیسر دارای قابلیت مدیریت هوشمند انرژی برای افزایش طول عمر است و امکان انتقال پرسرعت داده‌ها هم دارد.

خرید هارد دیسک اکسترنال اپیسر AC236

در هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC236 ذخیره‌سازی اطلاعات امن و راحت است و همچنین این هارد از درگاه USB Type-A هم بهره می‌برد. Apacer AC236 External Hard در برابر 10000 بار اتصال و جدا شدن مقاومت دارد و دارای استانداردهای CE, FCC, BSMI, RCM, VCCI است. در کل اگر قصد خرید هارد زیر 4 میلیون تومان را دارید، هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC236 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

5. هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 ظرفیت 1 ترابایت

اگر به دنبال خرید بهترین هارد اسکترنال زیر 4 میلیون تومان هستید، هارد Armor A60 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. این محصول با بدنه‌ای ضدضربه، در برابر لغزش، خط و خش، شوک و آب مقاوم است و از این بابت می‌توانید خیالی آسوده داشته باشید.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60

جنس هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 از پلاستیک فشرده است و با ابعاد و وزنی متناسب، قابلیت حمل آسان دارد. این هارد دارای استاندارد IPX4 (مقاومت در برابر آب)، MIL-STD-810G (مقاومت در شرایط سخت محیطی)، مقاومت در برابر ضربه در سقوط از ارتفاع 3 متر و استانداردهای BSMI, CE, FCC, RCM, KCC, BIS, EAC است.

خرید هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور Armor A60

سرعت انتقال داده‌ها در هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 بالا است و از این بابت باعث صرفه‌جویی در وقت و زمان شما می‌شود. در این هارد هم مانند باقی هارد دیسک‌های کمپانی سیلیکون پاور، امکان دانلود و استفاده رایگان از نرم SP Widget را دارید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعاتتان را رمزگذاری کنید یا از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید. در مجموع باید بگوییم که هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 ظرفیت 1 ترابایت، مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی دارد که ارزش خرید آن را بالا می‌برد و در فهرست بهترین هاردهای اکسترنال قرار می‌گیرد.

چرا خرید هارد اکسترنال مهم است؟

تصور کنید اطلاعات و یا تصاویر مهمی را روی گوشی و یا لپ تاپ خود نگهداری می‌کنید، علاوه بر کمبود فضای نگهداری، دغدغه دیگری که ممکن است فکر شما را مشغول کند، خراب شدن یا به سرقت رفتن وسیله و در نتیجه پاک شدن و از دست رفتن اطلاعات است. یکی از راه‌های مهمی که کمک می‌کند تا این نگرانی برطرف شود، بک آپ (Backup) گرفتن از اطلاعات مهم و ضروری است.

هارد اکسترنال به شما کمک می‌کند تا نسخه پشتیبان اطلاعات مهم خود را روی هارد، ذخیره و نگهداری کنید. در این شرایط حتی اگر تلفن همراه به سرقت برود و یا کامپیوتر شخصی شما بسوزد، همچنان به فایل‌های خود دسترسی دارید؛ بنابراین با خرید هارد دیسک خیال خود را از این بابت آسوده می‌کنید.

ویژگی های هارد اکسترنال که هنگام خرید باید به آن توجه کنید

اگر بخواهید بهترین هارد اکسترنال را با توجه به بودجه و نیاز کاربری خود خریداری کنید، بهتر است یک سری نکات را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام گزینه به نحو مطلوب نیازهای شما را برطرف می‌کند. در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی های هارد اکسترنال می پردازیم:

1. ظرفیت هارد اکسترنال

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید هارد اکسترنال باید در نظر بگیرید ظرفیت هارد دیسک است. اگر حجم اطلاعاتی که می‌خواهید در هارد ذخیره کنید بالاست، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ هارد دیسک با فضای ذخیره‌سازی بالا بروید تا در کوتاه مدت با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه نشوید؛ اما اگر داده‌های شما آنچنان زیاد نیست می‌توانید از یک هارد دیسک کم ظرفیت نیز استفاده کنید. کمترین ظرفیتی که می‌توانید برای نگهداری از اطلاعات خود خریداری کنید 500 گیگابایت است.

این ظرفیت می‌تواند برای یک کاربر معمولی که داده‌های زیادی برای ذخیره‌سازی در اختیار ندارد کافی باشد؛ اما اگر شما به عنوان مثال یک عکاس یا فیلمبردار هستید یا لازم است تا تعداد زیادی از اسناد مهم را بایگانی کنید، باید از هارد دیسک‌هایی با گنجایش 5 تا 10 ترابایت استفاده کنید. در هر صورت با توجه به نیاز کاربری خود میزان گنجایش هارد اکسترنال را تعیین و خریداری کنید.

ظرفیت هارد اکسترنال

معمولا با بالا رفتن ظرفیت هارد اکسترنال قیمت آن هم بالاتر می‌رود؛ به عنوان مثال اگر شما نیاز به هارد 10 ترابایتی داشته باشید باید هزینه بیشتری را نسبت به هارد 1 ترابایتی بپردازید. در چنین شرایطی می‌توانید با خرید هارد اکسترنال قسطی از فروشندگان معتبر کالای مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید. چنانچه قصد خرید هارد اکسترنال یک ترابایتی دارید، می‌توانید به مقاله بهترین هارد های اکسترنال 1 ترابایتی مراجعه کنید.

2. سرعت انتقال داده و خواندن اطلاعات

برای اینکه هنگام استفاده از هارد تجربه کاربری خوبی داشته باشید، باید هنگام خرید هارد اکسترنال به سرعت انتقال داده و خواندن اطلاعات توجه داشته باشید. تصویر کنید می‌خواهید اطلاعات هارد را بر روی لپ تاپ منتقل کنید، مسلما تمایل دارید این داده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به لپ تاپ انتقال پیدا کنند.

هرچه سرعت انتقال داده‌ها و خواندن اطلاعات بالاتر باشد، سرعت انجام عملیات انتقال و خواندن داده‌ها هم بالاتر خواهد رفت. نکته مهمی که باید بدانید این است که درگاهی که از طریق آن اطلاعات را انتقال می‌دهید هم بر این سرعت تاثیرگذار هستند.

اگر سرعت انتقال اطلاعات برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌شود به سراغ هارد اکسترنال با قابلیت پشتیبانی از USB 3.0، USB 3.1 و USB 3.2 بروید. به این ترتیب می‌توانید از سرعت انتقال فوق العاده 5 گیگابیت بر ثانیه استفاده کنید.

3. قابلیت حمل و نقل هارد اکسترنال

قابلیت جابه‌جایی هارد اکسترنال به موارد استفاده کاربر بستگی دارد. اگر کاربر قصد داشته باشد هارد را همراه خود به مکان‌های مختلفی ببرد، بهتر است به سراغ هارد اکسترنال پورتابل یا همان قابل حمل بروید. این مدل از هاردهای اکسترنال در ابعاد کوچک و با وزن کم ساخته می‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد.

اما اگر تصمیم دارید هاردتان را در یک جا به صورت ثابت قرار دهید و به عنوان مثال از منزل به محل کار نبرید، محدودیتی در انتخاب هارد از نظر وزن و ابعاد ندارید و هر مدلی را که بخواهید می‌توانید انتخاب کنید؛ در این صورت پیشنهاد می‌شود به سراغ هاردهای اکسترنال دسکتاپ بروید.

هارد اکسترنال رومیزی قابل حمل برای لپ تاپ

4. امنیت و رمزگذاری داده‌ها

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی هاردهای اکسترنال، قابلیت رمزگذاری است؛ این قابلیت سبب ارتقای امنیت اطلاعات کاربران شده و از آن‌ها محافظت می‌کند. رمزگذاری معمولا به صورت نرم افزاری انجام می‌شود، به این صورت که با استفاده از یک سری برنامه می‌توانید روی اطلاعات خود رمزگذاری کنید. علاوه بر آن برخی از انواع هارد اکسترنال به شما این امکان را می‌دهند که به صورت سخت افزاری هم روی داده‌های خود رمز گذاشته و از آن‌ها محافظت کنید.

یکی از روشهای جالب برای تامین امنیت هارد، استفاده از حسگر اثر انگشت است؛ این قابلیت مانند حسگر اثر انگشت تلفن‌های همراه عمل می‌کند و تنها کسانی که اثر انگشتشان بر روی هارد اکسترنال تعریف شده باشد، می‌توانند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند. توجه داشته باشید که قیمت این گونه هارد دیسک‌ها نسبت به دیگر دستگاه‌های معمولی کمی گران‌تر هستند.

5. میزان مقاومت هارد اکسترنال در برابر ضربه و رطوبت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هارد اکسترنال میزان مقاومت بالا در برابر ضربات، گرد و غبار و رطوبت است. هاردهای اکسترنال فضای امن داده‌ها و اطلاعات شما محسوب می‌شوند. این فضا باید دارای مقاومت کافی در برابر خطرات احتمالی باشد؛ مثلا ممکن است هنگام جابه‌جا کردن، هارد از دست شما روی زمین بیفتد. اگر هارد از مقاومت کافی برخوردار نباشد ممکن است در چنین شرایطی بسوزد و آسیب جبران‌ناپذیری ببینید و درنتیجه اطلاعات شما از دست برود؛ یا ممکن است در مجاورت رطوبت قرار بگیرد و چند قطره آب بر روی آن بیفتد. بنابراین بهتر است هاردی را خریداری کنید که در برابر ضربه، شوک، رطوبت و گرد و غبار مقاوم باشد و به راحتی دچار آسیب نشود. توصیه ما این است که هنگام خرید هاردهای اکسترنال این نکته را هم در نظر داشته باشید.

6. گارانتی

یکی دیگر از نکات مهم و طلایی که باید به عنوان راهنمای هارد اکسترنال در نظر بگیرید، گارانتی است. بازار لوازم الکترونیکی پر از محصولات تقلبی و بی‌کیفیت است. این محصولات دارای گارانتی و ضمانت‌نامه نبوده و درصورتی که پس از خرید با مشکلی مواجه شوید نمی‌توانید از خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوید.

در نتیجه مجبور هستید که با پرداخت هزینه مجدد، هارد دیسک دیگری را خریداری کنید. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، بهتر است به فروشندگان معتبری که کالای اصل و با گارانتی به شما ار‌ائه می‌دهند مراجعه کنید. این دسته از فروشندگان، پشتیبانی محصولات فروخته شده را بر عهده دارند و درصورت نیاز کالای شما را تعمیر یا تعویض می‌کنند.

خرید بهترین هارد اکسترنال

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم راهنمای هارد اکسترنال را در اختیار شما قرار دهیم تا به راحتی بتوانید گزینه مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. هاردهای اکسترنال در ظرفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به نیاز کاربری خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر قصد دارید هارد دیسک را از جایی به جای دیگر حمل کنید، حتما توجه داشته باشید که این هارد در برابر ضربه، شوک و لغزش مقاوم باشد تا آسیب نبیند.

پرسش‌های متداول

آیا خرید هارد اکسترنال ارزان، مقرون به صرفه است؟

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که هارد دیسک مورد نظر خود را بر مبنای میزان گنجایشی که نیاز دارید بخرید. مسلما هارد 1 ترابایتی ارزان‌تر از هارد دیسک 5 ترابایتی است؛ اما آیا این هارد نیاز شما را برطرف می‌کند؟ یا اندکی بعد مجبور به خرید یک هارد دیگر می‌شوید؟

نکته دیگر اصالت کالا و محصول است. کالاهای تقلبی موجود در بازار ارزان‌تر از کالاهای اصل و باکیفیت هستند. اما این محصولات دارای ضمانت نبوده و در صورت خراب شدن از پشتیبانی برخوردار نیستند. درنتیجه پیشنهاد می‌کنیم محصول اصل و معتبر و متناسب با نیاز کاربری را خریداری کنید.

بهترین هارد اکسترنال موجود در بازار کدام است؟

برندهای سیلیکون پاور و اپیسر از جمله برندهای معتبر و باکیفیتی هستند که به همراه گارانتی و ضمانتنامه به فروش می‌رسند. شما می‌توانید این محصولات را از فروشگاه اینترنتی کالاتیک خریداری کنید.

آیا امکان خرید هارد اکسترنال قسطی وجود دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کالاتیک از فروش اقساطی آن بهره‌مند شده و کالای مورد نیاز و دلخواه خود را خریداری کنید. این محصولات با ارائه گارانتی در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

هارد رومیزی بخریم یا پورتابل؟

در این مورد هم نیاز کاربری شما تعیین‌کننده است. اگر لازم است تا هارد را همراه خود به نقاط مختلف ببرید بهتر است هاردی را انتخاب کنید که در ابعاد کوچک و سبک وزن باشد؛ اما اگر هارد را به صورت ثابت در یک نقطه قرار می‌دهید می‌توانید از یک هارد بزرگ‌تر و رومیزی استفاده کنید. این هاردها از این جهت که در معرض نقل و انتقال و سقوط و آسیب دیدن نیستند، مطمئن‌تر باشند.

چند ترابایت هارد اکسترنال بخریم؟

همانطور که در مقاله راهنمای هارد اکسترنال هم ذکر شد، مقدار گنجایش هاردهای اکسترنال به نیاز کاربری اشخاص بستگی دارد. اگر یک کاربر بخواهد فقط یک سری اطلاعات ساده را نگهداری کند می‌تواند از هارد اکسترنال 500 گیگابایت هم استفاده کند. البته با توجه به اینکه قیمت هارد اکسترنال 1 ترابایت تفاوت چندانی با 500 گیگ ندارد، پیشنهاد می‌کنیم گنجایش 1 ترابایت را خریداری کنید. گاهی اوقات حجم اطلاعاتی که باید در هارد نگهداری شود بالا است، در این شرایط بهتر است به سراغ هارد اکسترنال 2 ترابایت و ظرفیت‌های بالاتر از آن بروید.

چه نوع اتصالی برای هاردهای اکسترنال مورد نیاز است؟

معمولا هاردهای جدیدتر از طریق USB Type-C متصل می‌شوند. این روش اتصال سرعت انتقال داده‌ها را بالاتر برده و رمان کمتری را صرف پشتیبان‌گیری از داده‌های خود خواهید کرد. انواع قدیمی‌تر هارد دیسک با استفاده از USB Type-A و USB Type-B متصل می‌شدند، بنابراین هنگام خرید توجه داشته باشید که از طریق کدام پورت هارد را به سیستم خود متصل می‌کنید.

هارد اکسترنال چه مارکی خوبه؟

در حال حاضر برندهای اپیسر (Apacer) و سیلیکون پاور (Silicon Power) توانسته‌اند رضایت کاربران بسیاری را جذب کنند. شما می‌توانید به راحتی جهت مشاهده قیمت و خرید بهترین هارد اکسترنال موجود در بازار به سایت کالاتیک مراجعه کنید.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.