بهترین هارد های اکسترنال 1 ترابایتی


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

حجم اطلاعات و داده‌ها روز‌به‌روز در حال افزایش است و کاربران به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز پیدا می‌کنند؛ در نتیجه نقش هارد اکسترنال نیز پر رنگ‌تر می‌شود. اطلاعات فراوانی در گوشی و کامپیوترها مانند فایل‌ها، موسیقی، فیلم و عکس‌ها وجود دارد که در صورت گم شدن یا سرقت دستگاه، تمامی آن‌ها از دست خواهد رفت. از همین رو پیشنهاد می‌شود که از اطلاعات مهم خود را روی هارد اکسترنال نسخه پشتیبانی تهیه کنید. قیمت هارد اکسترنال با توجه به نوع، ظرفیت و امکانات متغیر است. در ادامه قصد داریم بهترین هارد های اکسترنال 1 ترابایتی را به شما معرفی کنیم. با کالاتیک همراه باشید.

فهرست بهترین هارد های اکسترنال 1 ترابایتی

همان‌طور که در ابتدا مقاله به اهمیت هارد اکسترنال پرداختیم، لازم است بدانید که این دستگاه در انواع و مدل‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شود. در ادامه فهرستی از بهترین هارد های اکسترنال با ظرفیت 1 ترابایت پرداخته‌ایم تا بتوانید با اطمینان اطلاعات ارزشمند خود را داخل آن‌ها ذخیره کنید.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 1 ترابایت

برند سیلیکون پاور با نام اختصاری SP یکی از شرکت‌های قدیمی در حوزه تولید حافظه‌های ذخیره‌سازی است. حافظه ذخیره‌سازی جانبی Armor A80 یکی از بهترین هارد اکسترنال 1 ترابایتی به‌حساب می‌آید که به ازای قیمت مناسبی که دارد، امکانات قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سیلیکون پاور برای این حافظه جانبی از متریال بسیار مقاوم آلومینیوم و پلاستیک استفاده کرده و به‌لطف برخورداری از استاندارد MIL-STD-810F 516.5 مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و شوک دارد.

مشخصات فنی هارد اکسترنال سیلیکون پاور A80

این حافظه از نوع HDD است و سرعت چرخش آن به 5400 دور بر دقیقه می‌رسد. در نظر داشته باشید با هارد کوچکی سروکار داریم و سایز هد آن 2.5 اینچ است؛ در واقع 2.5 اینچی بودن سایز هد کاربران را به استفاده از منبع تغذیه جانبی بی‌نیاز می‌کند. برای متصل کردن Armor A80 به کامپیوتر یا لپ تاپ از رابط USB 3.2 استفاده می‌شود؛ البته جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این حافظه ذخیره‌سازی از درگاه‌های USB 2.0 و USB 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به استاندارد USB 3.2 حافظه Armor A80 می‌تواند اطلاعات کاربران را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. از دیگر نکات مثبت هارد اکسترنال Armor A80 سیلیکون پاور می‌توان به مقاومت در برابر آب و تکنولوژی دو مرحله‌ای پیشرفته ضد شوک اشاره کرد.

خرید هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 1 ترابایت

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65B ظرفیت 1 ترابایت

در ادامه فهرست بهترین هارد های اکسترنال یک ترابایتی به معرفی Armor A65B می‌پردازیم که قیمت مناسبی دارد. سیلیکون پاور برای هارد اکسترنال خود از متریال رابر و پلاستیک استفاده کرده که دوام محصول را تا حد بسیاری افزایش می‌دهد. همچنین به‌لطف استانداردهای MIL-STD-810G و IP67 در برابر ورود آب و گرد و غبار، شوک و ضربه مقاوم است. Armor A65B در دسته حافظه‌های HDD قرار می‌گیرد و سایز هد 2.5 اینچی دارد؛ در واقع این هارد دیسک را می‌توانید بدون نیاز به منبع‌های خارجی به دستگاه‌های خود متصل کنید.

مشخصات فنی هارد اکسترنال A65B

هارد یک ترابایتی SP از رابط USB 3.2 نسل یک بهره می‌برد و می‌تواند اطلاعات را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. از دیگر ویژگی‌های مثبتی که هارد اکسترنال یک ترابایتی سیلیکون پاور Armor A65B را با ارزش می‌کند می‌توان به قابلیت رمزگذاری، برخورداری از الگوریتم امنیتی 256 بیتی AES، نشانگر LED جهت نمایش وضعیت انتقال اطلاعات و سازگاری با کنسول‌های بازی PS5 و XBOX اشاره کرد.

خرید هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65B ظرفیت 1 ترابایت

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 ظرفیت 1 ترابایت

در بازار هارد اکسترنال‌های بسیاری به چشم می‌خورد که توانایی مقاومت در برابر ضربه را ندارند؛ اما Armor A60 از برند خوش‌نام سیلیکون پاور این مسئله را نقض می‌کنند. Armor A60 از پلاستیک فشرده ساخته شده و دارای استاندارد MIL-STD-810G است؛ در واقع این استاندارد موجب می‌شود تا هارد اکسترنال در برابر شرایط ضربه، سقوط از ارتفاع تا 3 متر و نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد.

مشخصات فنی A60 سیلیکون پاور

شاید گمان داشته باشید که Armor A60 قابلیت حمل بالایی ندارد؛ اما این حافظه به‌دلیل برخورداری از وزن 288 گرمی به راحتی قابل حمل خواهد بود. لازم به ذکر است هارد اکسترنال یک ترابایتی سیلیکون پاور Armor A60 از نوع HDD است و سرعت چرخش آن به 5400 دور در دقیقه می‌رسد. برای اتصال هارد Armor A60 درگاه USB 3.2 نسل اول در نظر گرفته شده که در صورتی که دستگاه شما از این درگاه پشتیبانی کند، می‌توانید فایل‌های خود را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهید.

همچنین نشانگر تعبیه شده می‌تواند کاربران را از وضعیت انتقال اطلاعات آگاه سازد که نکته مثبتی به‌شمار می‌رود. از دیگر امکانات و قابلیت‌های هارد اکسترنال Silicon Power مدل Armor A60 می‌توان به پشتیبانی از اکثر سیستم عامل‌ها و برخورداری از استانداردهای EAC، BIS، KCC، RCM، FCC، CF و BSMI اشاره کرد. در مجموع اگر دنبال خرید هارد اکسترنال 1 ترابایتی هستید که مقاومت و دوام بالایی داشته باشد، Armor A60 گزینه بسیار مناسبی به‌شمار می‌رود و به‌خوبی می‌تواند از اطلاعات ارزشمندتان مراقبت کند.

خرید هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 ظرفیت 1 ترابایت

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A66 ظرفیت 1 ترابایت

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A66 یکی از بهترین هارد های اکسترنال 1 ترابایت نام دارد. در ساخت Armor A66 از متریال پلاستیک و رابر استفاده شده است که دوام و مقاومت آن را افزایش می‌دهد. همچنین استاندارد IPX4 باعث می‌شود تا حافظه جانبی در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. به علاوه این هارد می‌تواند از سقوط‌هایی با فاصله 122 سانتی‌متری دوام بیاورد که نکته مثبتی در مقابل رقبای آن محسوب می‌شود. در بخش سخت افزار Armor A66 شاهد سایز هد 2.5 اینچی و سرعت چرخش 5400 دور بر دقیقه‌ای هستیم. برای اینکه بتوانید فایل‌های خود را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهید، درگاه USB 3.2 نسل اول برای این هارد در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی هارد اکسترنال سلیکون پاور A66

چنانچه دستگاه شما از این درگاه پشتیبانی‌ نمی‌کند، جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا Armor A66 از استاندارد USB 2.0 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با استفاده از این درگاه داده‌های کاربران را با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه منتقل کند. وزن کم، پشتیبانی از انواع سیستم عامل‌ها، مجهز شدن به سیستم تعلیق پیشرفته برای هارد دیسک داخلی و نشانگر LED جهت نمایش وضعیت انتقال اطلاعات از دیگر نکات مثبت هارد اکسترنال یک ترابایتی Armo A66 سیلیکون پاور است که ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد.

خرید هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A66 ظرفیت 1 ترابایت

هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD770G ظرفیت 1 ترابایت

اگر دنبال هارد اکسترنال با ظرفیت 1 ترابایت هستید که در کنار طراحی زیبا و برخورداری از نورپردازی RGB بتواند فایل‌هایتان را با سرعت بسیار بالایی منتقل کند، هارد ADATA HD770G می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار باشد. ADATA یکی از برند‌های شناخته شده و معروف در حوزه ساخت حافظه‌های ذخیره‌سازی است و محصولات ساخته شده توسط این شرکت از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند. هارد اکسترنال ADATA HD770G از طراحی بسیار زیبا و وزن 270 گرمی بهره می‌برد که بدنه‌ ضد آب و مقاوم در برابر ضربه و شوک دارد.

مشخصات فنی بهترین هارد اکسترنال یک ترابایتی مدل Adata HD770G

اما در کنار زیبایی، مشخصات فنی این هارد دیسک نیز بسیار قابل توجه است؛ سایز هد 2.5 اینچی که آن را از اتصال به منبع برق جداگانه بی‌نیاز می‌سازد. همچنین سرعت چرخش هارد دیسک به 6400 دور بر دقیقه می‌رسد که اجازه می‌دهد اطلاعات با سرعت بالایی پردازش شوند. یکی از مهم‌ترین عواملی که هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه داشته باشید، سرعت انتقال داده است که طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سازنده این هارد اکسترنال می‌تواند اطلاعات کاربران را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. البته لازم به ذکر است که باید برای دستیابی به این سرعت انتقال باید دستگاه شما از درگاه USB 3.2 پشتیبانی کند.

هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 1 ترابایت

اگر دنبال هارد اکسترنالی هستید که قیمت مناسبی داشته باشد، می‌توانید وسترن دیجیتال Elements را در فهرست خرید خود اضافه کنید. این هارد دیسک ظرفیت 1 ترابایتی دارد و از نوع HDD است. جنس بدنه این دستگاه از پلاستیک فشرده است و به‌دلیل وزن 130 گرمی و ابعاد کوچک به راحتی داخل جیب و کوله شما قرار می‌گیرد. وسترن دیجیتال المنت طراحی بسیار ساده‌ای دارد و همان‌طور که از ظاهر آن پیدا است، استانداردهایی مانند IPX5 برای تعبیه آن نشده است.

مشخصات فنی ارزان‌ارین هارد اکسترنال یک ترابایتی

این هارد مشخصات فنی پیچیده‌ای ندارد؛ با این حال مانند دیگر هارد اکسترنال‌های معرفی شده فایل‌های کاربران را با حداکثر سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند که برای محصولی در این بازه قیمتی مناسب به‌شمار می‌رود. المنت وسترن دیجیتال را می‌توانید به اکثر دستگاه‌های با ویندوز 7 و بالاتر متصل کنید و برای اینکه بتوانید از این محصول رو مک نیز استفاده کنید، باید فرمت آن را تغییر دهید. از دیگر نکات مثبت WD Elements می‌توان به وجود نشانگر LED اشاره کرد که کاربران را از وضعیت انتقال اطلاعات آگاه می‌کند.

مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید هارد اکسترنال به توجه کنید

پس از مطالعه مقاله بهترین هارد های اکسترنال 1 ترابایتی اگر علاقه‌مند شدید که یک هارد اکسترنال برای خود خریداری کنید، اما محصول مورد نظرتان داخل این فهرست وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از نکاتی که هنگام خرید هارد اکسترنال به شما معرفی می‌کنیم، محصول مناسب و مدنظرتان را خریداری کنید.

• قیمت

قیمت یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید هنگام انتخاب هارد دیسک جانبی به آن توجه داشته باشید. لازم است در ابتدا بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید با توجه به آن بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

• فناوری حافظه

فناوری حافظه نیز از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. لازم است بدانید که حافظه‌های ذخیره‌سازی به دو دسته HDD و SSD تقسیم می‌شود. حافظه‌های SSD نسل جدید حافظه‌های ذخیره‌سازی به‌حساب می‌آید که سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالایی دارند و از دوام بالایی نیز برخودارند. البته باید بدانید که این محصولات از نظر قیمتی گران‌تر از هارد دیسک‌های HDD هستند و اگر بودجه محدودی ندارید می‌توانید به سراغ هارد اکسترنال SSD بروید.

• ظرفیت هارد

ظرفیت هارد از مهم‌ترین عواملی است که هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه داشته باشید. در ابتدا، هارد های اکسترنال در ظرفیت‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شدند؛ اما با گذشت زمان و افزایش حجم اطلاعات اکنون در کم‌ترین حالت درایوهای جانبی از 512 گیگابایت الی 8 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی برخوردارند.

• نوع اتصال (رابط)

اکثر هارد دیسک های اکسترنال قدیمی برای متصل شدن به دستگاه‌ها از دو رابط USB-A و USB-B استفاده می‌کنند و مدل‌های جدیدتر به درگاه USB-C مجهز شده‌اند. تمامی هارد های اکسترنال داخل اقلام همراه خود کابل دارند و نگرانی نباید بابت آن داشته باشید؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، پشتیبانی دستگاه شما از رابط هارد اکسترنال است؛ در واقع اگر دستگاه خریداری شده از رابط USB-A 3.2 استفاده کند، ولی کامپیوترتان درگاه USB 2.0 داشته باشد نمی‌توانید فایل‌های خود را با سرعت بالای اعلام شده انتقال دهید.

سخن آخر

در مقاله بهترین هارد های اکسترنال 1 ترابایتی به معرفی بهترین حافظه‌های ذخیره‌سازی موجود در بازار پرداختیم. همچنین مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید هارد اکسترنال به آن توجه کنید، بازگو کردیم تا بتوانید هنگام خرید هارد اکسترنال، گزینه‌ مناسبی را مطابق سلیقه و نیاز خود خریداری کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین هارد اکسترنال 1 ترابایتی کدام مدل است؟

یکی از بهترین هارد های اکسترنال یک ترابایتی را می‌توان HD770G دانست. این هارد سرعت انتقال 5 گیگابیت بر ثانیه دارد و از رابط USB Type-A 3.2 استفاده می‌کند.

بهترین هارد اکسترنال یک ترابایتی قیمت مناسب چیست؟

اگر دنبال هارد دیسک جانبی هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشد، می‌توانید وسترن دیجیتال مدل Elements را انتخاب کنید؛ این هارد می‌تواند فایل‌های شما را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد.

هنگام خرید هارد اکسترنال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

از نکاتی که باید موقع خرید هارد External Hard به آن توجه داشت، می‌توان به قیمت هارد اکسترنال، فناوری حافظه، نوع رابط و ظرفیت آن اشاره کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.